Helluntailaisten usko: kaatumiset ja vapinat!

Anonyymi

Jaak. 2:19

"Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. "

Ensin tuollainen usko ja sitten kaste, hokevat helluntailaiset!

183

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloitus on täyttä totta. Helluntailaisuuden usko on väärää uskoa,riivaajien uskoa, joka pistää ihmisen vapisemaan ja kaatumaan. Ihmisiä eksytetään ihmeillä ja merkeillä, jotka eivät ole Jumalasta ollenkaan.

      Lapsena saatu Kristillinen usko sensijaan on sitä oikeaa ja aitoa. Kun ihmisen oma ymmärrys ei ole vielä pilannut uskoa. Siksi Jeesus sanookin: "Joka ei ole vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi sen ottaa vastaan, ei hän sinne pääse".

      • Anonyymi

        Jaa mistäs se lapsena saatu usko on peräisin, kummeiltako vaiko vanhemmilta jotka ei usko mihinkään eivätkä tiedä mitään koko asiasta, sat a kaljamerkkiä kyllä osataan ulkoa, Raamatusta ei riviäkään.

        mistä se siis tuli häh?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa mistäs se lapsena saatu usko on peräisin, kummeiltako vaiko vanhemmilta jotka ei usko mihinkään eivätkä tiedä mitään koko asiasta, sat a kaljamerkkiä kyllä osataan ulkoa, Raamatusta ei riviäkään.

        mistä se siis tuli häh?

        >> Helluntailaisuuden usko on väärää uskoa,riivaajien uskoa, joka pistää ihmisen vapisemaan ja kaatumaan. Ihmisiä eksytetään ihmeillä ja merkeillä, jotka eivät ole Jumalasta ollenkaan... Lapsena saatu Kristillinen usko sensijaan on sitä oikeaa ja aitoa. Kun ihmisen oma ymmärrys ei ole vielä pilannut uskoa. Siksi Jeesus sanookin: "Joka ei ole vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi sen ottaa vastaan, ei hän sinne pääse". <<

        Joo, tässä haiskahti ilmiselvä lutterin oppi taas kerran. Ja helluntailaisuuden kammo, vaikka kaatajapapit sun muut tulevat luteilaisten omista riveistä ja äärikarismaattisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Helluntailaisuuden usko on väärää uskoa,riivaajien uskoa, joka pistää ihmisen vapisemaan ja kaatumaan. Ihmisiä eksytetään ihmeillä ja merkeillä, jotka eivät ole Jumalasta ollenkaan... Lapsena saatu Kristillinen usko sensijaan on sitä oikeaa ja aitoa. Kun ihmisen oma ymmärrys ei ole vielä pilannut uskoa. Siksi Jeesus sanookin: "Joka ei ole vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi sen ottaa vastaan, ei hän sinne pääse". <<

        Joo, tässä haiskahti ilmiselvä lutterin oppi taas kerran. Ja helluntailaisuuden kammo, vaikka kaatajapapit sun muut tulevat luteilaisten omista riveistä ja äärikarismaattisuudesta.

        "Joka ei ole vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi sen ottaa vastaan, ei hän sinne pääse" ei kylläkään ole Lutherin oppia vaan Jeesuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joka ei ole vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi sen ottaa vastaan, ei hän sinne pääse" ei kylläkään ole Lutherin oppia vaan Jeesuksen.

        Luterilaiset puhuvat kylläkin vauvoista. Jeesus taas sanoi, sallikaa lasten TULLA minun tyköni. Vauvaa ei tuoda, vaan sitä kannetaan ja viedään toisten tahdosta. Lapsen tuomista ei vapaissakaan suunnissa kielletä Jeesuksen tykö tulemasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset puhuvat kylläkin vauvoista. Jeesus taas sanoi, sallikaa lasten TULLA minun tyköni. Vauvaa ei tuoda, vaan sitä kannetaan ja viedään toisten tahdosta. Lapsen tuomista ei vapaissakaan suunnissa kielletä Jeesuksen tykö tulemasta.

        Vapaat suunnat eivät muuta teekään kun puhuvat vauvoista. Jeesuken luo tuotiin sylilapsia. Myös vauvat kuuluvat heihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset puhuvat kylläkin vauvoista. Jeesus taas sanoi, sallikaa lasten TULLA minun tyköni. Vauvaa ei tuoda, vaan sitä kannetaan ja viedään toisten tahdosta. Lapsen tuomista ei vapaissakaan suunnissa kielletä Jeesuksen tykö tulemasta.

        "Vauvaa ei tuoda, vaan sitä kannetaan"

        Eikö kantaminen ole nimenomaan tuomista? Jos sanon "tuo minulle tuoli" niin eihän se sulje pois sitä että kannan sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vauvaa ei tuoda, vaan sitä kannetaan"

        Eikö kantaminen ole nimenomaan tuomista? Jos sanon "tuo minulle tuoli" niin eihän se sulje pois sitä että kannan sitä.

        >> Vauvaa ei tuoda, vaan sitä kannetaan ja viedään toisten tahdosta. Lapsen tuomista ei vapaissakaan suunnissa kielletä Jeesuksen tykö tulemasta. <<

        "Vauvaa ei tuoda, vaan sitä kannetaan"

        >> Eikö kantaminen ole nimenomaan tuomista? Jos sanon "tuo minulle tuoli" niin eihän se sulje pois sitä että kannan sitä. <<

        Pelkkä ajatusvirhe ja kirjoitusmoka vessahädän keskellä.

        "Vauvaa tuodaan, kannetaan ja viedään toisten tahdosta", piti sanoa. Vauva ei siis omasta tahdosta tule Jeesuksen luokse. Lapsia, jotka tulevat itse Jeesuksen luo, ei saa estää tulemasta hänen luokseen. Eikä vapaissa suunnissakaan kukaan estäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Vauvaa ei tuoda, vaan sitä kannetaan ja viedään toisten tahdosta. Lapsen tuomista ei vapaissakaan suunnissa kielletä Jeesuksen tykö tulemasta. <<

        "Vauvaa ei tuoda, vaan sitä kannetaan"

        >> Eikö kantaminen ole nimenomaan tuomista? Jos sanon "tuo minulle tuoli" niin eihän se sulje pois sitä että kannan sitä. <<

        Pelkkä ajatusvirhe ja kirjoitusmoka vessahädän keskellä.

        "Vauvaa tuodaan, kannetaan ja viedään toisten tahdosta", piti sanoa. Vauva ei siis omasta tahdosta tule Jeesuksen luokse. Lapsia, jotka tulevat itse Jeesuksen luo, ei saa estää tulemasta hänen luokseen. Eikä vapaissa suunnissakaan kukaan estäkään.

        Mutta Jeesuken luo TUOTIIN sylilapsia. He eivät itse tulleen. Myös luterilaiset tuovat siis lapsensa Jeesuksen luo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Jeesuken luo TUOTIIN sylilapsia. He eivät itse tulleen. Myös luterilaiset tuovat siis lapsensa Jeesuksen luo.

        Vauva ei omasta tahdosta tule Jeesuksen luokse. Lapsia, jotka tulevat itse Jeesuksen luo, ei saa estää tulemasta hänen luokseen. Sylivauvoja hän ei käskenyt tuoda kastettavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauva ei omasta tahdosta tule Jeesuksen luokse. Lapsia, jotka tulevat itse Jeesuksen luo, ei saa estää tulemasta hänen luokseen. Sylivauvoja hän ei käskenyt tuoda kastettavaksi.

        Ei pienet lapset vastustele Jeesusta. Myös he ovat tervetuleita Hänen luokseen. Mitään ikärajoja ei anneta. Siksi myös vauvoja voidaan tuoda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauva ei omasta tahdosta tule Jeesuksen luokse. Lapsia, jotka tulevat itse Jeesuksen luo, ei saa estää tulemasta hänen luokseen. Sylivauvoja hän ei käskenyt tuoda kastettavaksi.

        Sylivauvoja ei Jeesus käskenyt tuoda siunattavaksi mutta eipä se tunnu haittaavan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pienet lapset vastustele Jeesusta. Myös he ovat tervetuleita Hänen luokseen. Mitään ikärajoja ei anneta. Siksi myös vauvoja voidaan tuoda.

        Tuoda kyllä voidaan siunattavaksi. Mutta kaste ei kuulu sylivauvalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuoda kyllä voidaan siunattavaksi. Mutta kaste ei kuulu sylivauvalle.

        Kuuluupas.


      • Anonyymi
        Musti.Hintikka kirjoitti:

        Kuuluupas.

        Siis voidaan siunata vaikka Jeesus ei käskenyt ja ei voida kastaa koska Jeesus ei käskenyt???? Logiikkasi heittää nyt pahasti. Raamatusta emme näe kieltoa pienten lasten kasteelle.


      • Anonyymi
        Musti.Hintikka kirjoitti:

        Kuuluupas.

        Juupas, eipäs ei mitään lopputulosta tuota.

        Enkä edes usko, että kukaan minun tai muidenkaan sanomisesta vaihtaa uskoaan toisenlaiseksi. Kunhan toin esiin oman uskoni raamatun sanan suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis voidaan siunata vaikka Jeesus ei käskenyt ja ei voida kastaa koska Jeesus ei käskenyt???? Logiikkasi heittää nyt pahasti. Raamatusta emme näe kieltoa pienten lasten kasteelle.

        Juu ei siel ole joka asiasta erikeseen neuvoa, ohjetta tai kieltoa, mutta asioita osaa päätellä niistä tapahtumista, mitä on annettu raamattuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ei siel ole joka asiasta erikeseen neuvoa, ohjetta tai kieltoa, mutta asioita osaa päätellä niistä tapahtumista, mitä on annettu raamattuun.

        Jeesus siunasi lapsia. Mutta ei käskenyt kastaa. Siinä sulle logiikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus siunasi lapsia. Mutta ei käskenyt kastaa. Siinä sulle logiikkaa.

        Kaikkia lapsia vauvasta alkaen ja muitakin ihmisiä siunataan, mutta vain uskovat kastetaan. Kun lapsi on siinä iässä, että itse haluaa tulla Jeesuksen tykö, hänet voi kastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkia lapsia vauvasta alkaen ja muitakin ihmisiä siunataan, mutta vain uskovat kastetaan. Kun lapsi on siinä iässä, että itse haluaa tulla Jeesuksen tykö, hänet voi kastaa.

        Jeesusko ei siunannut vauvoja? Jeesus käski kastamaan kaikkia. Erikseen Uskovia Hän ei käskenyt missään kastamaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesusko ei siunannut vauvoja? Jeesus käski kastamaan kaikkia. Erikseen Uskovia Hän ei käskenyt missään kastamaan

        Meille on annettu yleinen siunauskäsky ja yleinen kastekäsky. On siis turha valittaa ettei Jeesus käskenyt siuanta tai kastaa pieniä lapsia kun yleinen käsky on annettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa mistäs se lapsena saatu usko on peräisin, kummeiltako vaiko vanhemmilta jotka ei usko mihinkään eivätkä tiedä mitään koko asiasta, sat a kaljamerkkiä kyllä osataan ulkoa, Raamatusta ei riviäkään.

        mistä se siis tuli häh?

        "usko, jonka Jumala vaikuttaa, on oikeata uskoa"

        helluntailaisten usko perustuu ihmisen omaan ymmärrykseen ja järjen päätökseen ja päätelmiin, oman vanhurskauden päätös tarvitaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset puhuvat kylläkin vauvoista. Jeesus taas sanoi, sallikaa lasten TULLA minun tyköni. Vauvaa ei tuoda, vaan sitä kannetaan ja viedään toisten tahdosta. Lapsen tuomista ei vapaissakaan suunnissa kielletä Jeesuksen tykö tulemasta.

        valehtelet, Jeesuksen tykö ja Jeesuksen uskoviksi lapsiksi sanomia lapsia käytetään sanaa "brephos", joka tarkoittaa vastasynynyttä, jopa sikiöstä käytetään samaa sanaa, jota Jeesus lapsista käytti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus siunasi lapsia. Mutta ei käskenyt kastaa. Siinä sulle logiikkaa.

        Kristilline kaste alkoi vasta Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen. Perhekunnittain, kaikki kastettiin, jotka kuuluivat perhekuntaan, myös orjat ja heidän lapsensa kastettiin heti välittömästi perheenpäämiehen uskon mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meille on annettu yleinen siunauskäsky ja yleinen kastekäsky. On siis turha valittaa ettei Jeesus käskenyt siuanta tai kastaa pieniä lapsia kun yleinen käsky on annettu.

        Väärää raamatuntulkintaa. Mutta Jumalan armon ansiosta erehtynytkin voi pelastua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärää raamatuntulkintaa. Mutta Jumalan armon ansiosta erehtynytkin voi pelastua.

        Eli myös sinä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristilline kaste alkoi vasta Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen. Perhekunnittain, kaikki kastettiin, jotka kuuluivat perhekuntaan, myös orjat ja heidän lapsensa kastettiin heti välittömästi perheenpäämiehen uskon mukaisesti.

        Kopioipa tai kirjoita raamatunpaikka todisteeksi väitteelle, koska Jeesus sanoi, että te eksytte, ellette tunne kirjoituksia, niin silloin kirjoitukset esiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vapaat suunnat eivät muuta teekään kun puhuvat vauvoista. Jeesuken luo tuotiin sylilapsia. Myös vauvat kuuluvat heihin.

        Anonyymi kirjoitti "Vapaat suunnat eivät muuta teekään kun puhuvat vauvoista.."

        Et taida tuntea ketään vapaan suunnan uskovaa. Siellä kokemani mukaan on harvinaista puhua vauvoista, jopa poikkeuksellisen harvinaista.

        Todellisuudessa niistä puhutaan kun joko lutherilainen aloittaa niistä puhumisen. Lutherilaisilla tästä vauvakasteesta puhuminen näyttää olevan pakkomielle. Onhan siihen hyvä vastata. Näin olen monsesti nähnyt.


    • Anonyymi

      Mitä metsässä kaatuminen liittyy kristinuskoon? Olen monestikin kaatunut ja noussut ylös metsässä. Älä pelleile kaamosaikana.

      • Anonyymi

        kaatuminen tarkoittaa voiman hengen takia kaatumista. Herra haluaa laittaa sen kaatumisen muistoksi ainutlaatuisesta kokemuksesta, joka puhuttelee sen saajaa, joka uskova on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaatuminen tarkoittaa voiman hengen takia kaatumista. Herra haluaa laittaa sen kaatumisen muistoksi ainutlaatuisesta kokemuksesta, joka puhuttelee sen saajaa, joka uskova on.

        Raamatussa kaatuvat Jeesuksen vihamiehet, kuten sotilaat haudalla.

        Jumala ei kaada ketään, vaan nostaa ylös helluntailaisuuden henkivallan kaamat eksyneet sielut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaatuminen tarkoittaa voiman hengen takia kaatumista. Herra haluaa laittaa sen kaatumisen muistoksi ainutlaatuisesta kokemuksesta, joka puhuttelee sen saajaa, joka uskova on.

        >> kaatuminen tarkoittaa voiman hengen takia kaatumista. Herra haluaa laittaa sen kaatumisen muistoksi ainutlaatuisesta kokemuksesta, joka puhuttelee sen saajaa, joka uskova on. <<

        Ihminen voi kyllä kaatua eri syistä, ollessaan hengellisessä tilaisuudessa: odottavasta jännityksestä, koska hänen odotetaan kaatuvan, koska joku tönäisee.... ja miksei Jumalakin joskus voi niin voimakkaasti kohdata ihmistä, että ihminen itse reagoi siihen kaatumalla.

        Jeesus ei kuitenkaan kertaakaan kaatanut raamatussa parantaessaan. Eikä nostanut parannettavia lavalle kansan pällisteltäväksi, vaan vei heidät usein sivulle muista. Osoita yksikin kohta, jossa Jeesus olisi kaatanut parannettavansa.

        Jos joku meni raamatussa levälleen, niin sillä tavoin kävi pelosta tai tuomiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> kaatuminen tarkoittaa voiman hengen takia kaatumista. Herra haluaa laittaa sen kaatumisen muistoksi ainutlaatuisesta kokemuksesta, joka puhuttelee sen saajaa, joka uskova on. <<

        Ihminen voi kyllä kaatua eri syistä, ollessaan hengellisessä tilaisuudessa: odottavasta jännityksestä, koska hänen odotetaan kaatuvan, koska joku tönäisee.... ja miksei Jumalakin joskus voi niin voimakkaasti kohdata ihmistä, että ihminen itse reagoi siihen kaatumalla.

        Jeesus ei kuitenkaan kertaakaan kaatanut raamatussa parantaessaan. Eikä nostanut parannettavia lavalle kansan pällisteltäväksi, vaan vei heidät usein sivulle muista. Osoita yksikin kohta, jossa Jeesus olisi kaatanut parannettavansa.

        Jos joku meni raamatussa levälleen, niin sillä tavoin kävi pelosta tai tuomiosta.

        Niin, noita kaatumisia on luerilaisessa kirkossakin ja 1700- luvulla Suomessa.
        Lue Telppäsniityn tapaus ja sen seuraus.


    • Anonyymi

      Eenokki mainostaa pride-kirkkoaan, jossa uutta on nais/punk- pappi. Vain vauvvakasteella pääsee taivaaseen.

      • Anonyymi

        Mieluummin sitä kuin parhamin pedofiililahkoa jossa pelastutaan uudestikasteella.


    • >>> riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat...

      Riivaajat vapisevat eturivissä.

      • Anonyymi

        Väität siis Mooseksenkin olleen riivattu: "Mooses alkoi vapista eikä tohtinut katsoa sinne."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väität siis Mooseksenkin olleen riivattu: "Mooses alkoi vapista eikä tohtinut katsoa sinne."

        Mooses ei ollut riivattu, kuten helluntailaiset ovat.
        Mooses oli vanha mies. Se selittää vapinan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väität siis Mooseksenkin olleen riivattu: "Mooses alkoi vapista eikä tohtinut katsoa sinne."

        Apostolien teoissa on kirjoitettu 1933/-38 raamatussa näin.
        7:30 Ja kun neljäkymmentä vuotta oli kulunut,
        ilmestyi hänelle Siinain vuoren erämaassa enkeli palavan orjantappurapensaan liekissä.
        7:31 Kun Mooses sen näki,
        ihmetteli hän tätä näkyä;
        ja kun hän meni tarkemmin katsomaan,
        kuului Herran ääni, joka sanoi:

        7:32 'Minä olen sinun isiesi Jumala,
        Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala.'
        Niin Mooses
        alkoi
        vapista
        eikä
        tohtinut
        katsoa
        sinne.
        7:33 Mutta Herra sanoi hänelle:
        'Riisu kengät jalastasi;
        sillä paikka,
        jossa seisot,
        on pyhä maa.

        7:34 Minä olen nähnyt kansani kurjuuden Egyptissä
        ja kuullut heidän huokauksensa,
        ja minä olen astunut alas vapauttamaan heidät.
        Ja nyt,
        tule tänne,
        minä lähetän sinut Egyptiin.'

        7:35 Tämän Mooseksen,
        jonka he kielsivät sanoen:
        'Kuka sinut on asettanut päämieheksi ja tuomariksi?',
        hänet Jumala lähetti päämieheksi
        ja lunastajaksi sen enkelin kautta,
        joka hänelle orjantappurapensaassa oli ilmestynyt.
        7:36 Hän johdatti heidät sieltä pois,
        tehden ihmeitä ja tunnustekoja Egyptin maassa
        ja Punaisessa meressä
        ja erämaassa neljänäkymmenenä vuotena.

        7:37 Tämä on se Mooses,
        joka sanoi israelilaisille:
        'Profeetan,
        minun kaltaiseni,
        Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta.'
        7:38 Hän on se,
        joka seurakunnassa,
        erämaassa,
        oli enkelin kanssa,
        joka puhui hänelle Siinain vuorella,
        ja oli myös isiemme kanssa;
        ja hän sai eläviä sanoja meille annettaviksi.
        7:39 Mutta häntä meidän isämme eivät tahtoneet totella,
        vaan työnsivät hänet pois
        ja kääntyivät sydämessänsä jälleen Egyptiin,
        ---
        7:55 Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin
        ja näki Jumalan kirkkauden
        ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella
        7:56 ja sanoi:
        "Katso, minä näen taivaat auenneina
        ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella."
        7:57 Niin he huusivat suurella äänellä
        ja tukkivat korvansa
        ja karkasivat kaikki yhdessä hänen päällensä
        7:58 ja ajoivat hänet ulos kaupungista
        ja kivittivät.
        Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen.
        7:59 Ja
        niin
        he
        kivittivät
        Stefanuksen,
        joka rukoili
        ja sanoi:
        "Herra Jeesus,
        ota minun henkeni!"
        7:60 Ja hän laskeutui polvilleen
        ja huusi suurella äänellä:
        "Herra,
        älä lue heille syyksi tätä syntiä!"
        Ja sen sanottuaan hän nukkui pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väität siis Mooseksenkin olleen riivattu: "Mooses alkoi vapista eikä tohtinut katsoa sinne."

        Vapina/tärinä voi johtua monesta syystä. Mooses vapisi pelosta, mutta nuo eturivivin kanakielen taitajat ovat riivattuja, sillä palvovat saastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mooses ei ollut riivattu, kuten helluntailaiset ovat.
        Mooses oli vanha mies. Se selittää vapinan.

        >> riivattu, kuten helluntailaiset <<

        Eikö sinusta ole raskas synti sanoa noin uudestisyntyneistä, joissa Jumalan Pyhä Henki asustaa? Loppujen lopuksi Herra yksin saattaa sen tietää, kuka on aidossa uskossa, kenessä Pyhä Henki asustaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> riivattu, kuten helluntailaiset <<

        Eikö sinusta ole raskas synti sanoa noin uudestisyntyneistä, joissa Jumalan Pyhä Henki asustaa? Loppujen lopuksi Herra yksin saattaa sen tietää, kuka on aidossa uskossa, kenessä Pyhä Henki asustaa.

        >>> Eikö sinusta ole raskas synti sanoa noin uudestisyntyneistä...

        Totuuden lausuminen ei ole syntiä. Herran nimen turha mainitseminen on syntiä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Eikö sinusta ole raskas synti sanoa noin uudestisyntyneistä...

        Totuuden lausuminen ei ole syntiä. Herran nimen turha mainitseminen on syntiä.

        Sinäkö tiedät totuuden Herraa paremmin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö tiedät totuuden Herraa paremmin?

        Osoita kohta missä Herra on puhunut.


    • Anonyymi

      Mitä kaikkea ajattelette sisältävän 1 Kor. 12:6: "Voimavaikutuksia on monenlaisia.."
      Entä Apt. 19:11: "Jumala teki HARVINAISIA voimatekoja Paavalin kätten kautta."

      ?
      Mahtuisiko kenties mainittuihin voimavaikutuksiin jopa Hengen aiheúttama vapina ja kaatumisilmiötä?

      • Anonyymi

        harvinaisia=ainutkertaisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        harvinaisia=ainutkertaisia

        ihmisten kaataminen kuuluu taikurien ja noitien keinovalikoimaan, toimenpide on nimeltään "shaktipat", kiemurtelevan käärmeen voimavaikutus, lahkoaisten käyttämä menetelmä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihmisten kaataminen kuuluu taikurien ja noitien keinovalikoimaan, toimenpide on nimeltään "shaktipat", kiemurtelevan käärmeen voimavaikutus, lahkoaisten käyttämä menetelmä

        shaktipat, nopea tönäisy/kosketus otsaan, vai henkisillä käsillä etäänpää, kaatuminen

        https://en.m.wikipedia.org/wiki/Shaktipat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        shaktipat, nopea tönäisy/kosketus otsaan, vai henkisillä käsillä etäänpää, kaatuminen

        https://en.m.wikipedia.org/wiki/Shaktipat

        Juu, eikös se Niilokin saanut kaatajanvoimansa oleskeltuaan pitkään Australiassa Aboriginaalien opissa. Kirjassaan kertoo niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, eikös se Niilokin saanut kaatajanvoimansa oleskeltuaan pitkään Australiassa Aboriginaalien opissa. Kirjassaan kertoo niin.

        mitä kertoo kirjassaan, anna linkki katsotaan`?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        shaktipat, nopea tönäisy/kosketus otsaan, vai henkisillä käsillä etäänpää, kaatuminen

        https://en.m.wikipedia.org/wiki/Shaktipat

        Tiedetään, vaan ei mene kaikille perille.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Oliver Hawk eli Olavi Hakasalo kävi myös Australiassa Aboriginaalien opissa samoin kuin Niilo. Enemmän kuin sattumaa?


      • Anonyymi

        Aika moni on saanut nykypäivänä vedestä viinaa aikaiseksi. Näille tuotteille on oma kauppakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika moni on saanut nykypäivänä vedestä viinaa aikaiseksi. Näille tuotteille on oma kauppakin.

        Kiljun eli pataviinan teko on heleppoa kun letunpaisto. Tarvitset vain vettä, sokeria ja superhiivaa. Mausta makusi mukaan.


    • Anonyymi

      Lainaus erään helluntailaisen kommentista: >>Helluntailainen virallinen oppi on, että vain jo pelastunut, siis Pyhän Hengen sydämeensä saanut, voi saada Pyhän Hengen kasteen, jonka merkkinä sitten puhuu kielillä.<<

      Helluntailaisten oppi ei noudata kokonaan Raamatun opetusta. Kielillä puhuminen ei ole merkkinä pelastuksesta.

      Ei edes kaikki kielillä puhuminen ole Jumalasta. Vierassa uskonnoissa osataan puhua myös kielillä, kuten tekevät mm. aasialaiset shamaanit ja teki Delfoin orakkeli. He myös profetoivat, mutta se ei ole Jumalasta.

      Pystyykö kukaan tietämään, mitä kielet merkitsevät ja mistä lähteestä ne tulevat, jos ei ole henkien erottamisen armolahjaa, mitä en ole tavannut helluntaiseurakunnissa? Ihmisen oma luulo asiasta ei tarkoita aina sitä, että hänellä jotain olisi. Jeesuksen sanojen mukaan väärät profeetat pystyvät tekemään ihmeitä.

      "Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan." (Matt 24:24)

      Raamatun ilmoitus on, ettei kaikki kielillä puhujat ja ihmeiden tekijät pelastu. Jeesus puhuu tästä asiasta sellaisessa asiyhteydessä, kun hän puhui vääristä profeetoista ja heidän tekemästä huonosta hedelmästä, joka on laittomuus. Yleisesti ottaen voi todeta, että helluntailaisuus perustuu laittomuuteen.

      "Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:22,23)

      Tästä voimme tehdä jo johtopäätöksiä. Helluntailaisten oppi siitä, että jo pelastuneen merkki on kielillä puhumien, ei pidä paikkansa.

      Jos joku olisi oikeasti saanut Pyhän Hengen, niin Raamattu tietää tapauksia, että Pyhä Henki lähti pois, koska henkilö teki syntiä. Tällainen esimerkki on mm. kuningas Saul. Hän siis menetti Pyhän Hengen. Synnin tekeminen erottaa ihmisen Jumalasta.

      "Herran henki siirtyi pois Saulista, ja Herran lähettämä paha henki alkoi ahdistaa häntä. Saulin palvelijat sanoivat hänelle: "Huomaathan, että Jumalan lähettämä paha henki ahdistaa sinua." (1 Sam 16:14,15)

      On totta, että Jumala voi tahtonsa mukaisesti antaa Pyhä Hengen jollekin, jolla voi sitten olla lahja puhua kielillä tai kyky parantaa ihmisiä. Jos joku ei saanut kielillä puhumisen lahjaa, niin se ei tarkoita sitä, etteikö uskova voisi olla täyttynyt Pyhästä Hengestä. Paavali sanoi, ettei kaikilla ole samoja armolahjoja.

      "Jumala on seurakunnassaan asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja vielä jotkut opettajiksi. Muutamilla on voima tehdä ihmeitä, toisilla parantamisen lahja, toisilla kyky auttaa muita, toimia johtajana tai puhua kielillä. Eivät kai kaikki ole apostoleja? Tai profeettoja? Tai opettajia? Tai ihmeiden tekijöitä? Eihän kaikilla ole parantamisen lahjaa? Eiväthän kaikki puhu kielillä tai tulkitse tällaista puhetta? Mutta tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja! Nyt minä osoitan teille tien, joka on verrattomasti muita parempi." (1 Kor 12:28-31)

      Paavalin opetuksen mukaan Pyhästä Hengestä täyttyminen tarkoittaa sitä, että uskoon tullut saa voiman lopettaa synnin tekemisen. Pyhän Hengen vaikutus näkyy uskoon tulleessa siten, että hän alkaa opiskella ja noudattaa lakia. Tämän takia Mooseksen laki on hengellinen.

      Tämän vastakohtana on liha, joka ei alistu noudattamaan lakia, mikä on Paavalin sanojen mukaan vihollisuutta Kristusta vastaan. Liha vastustaa lakia, koska Jumalan tahto on kirjoitettu lakiin.

      "Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää." (Room 2:18)

      "Me tiedämme, että laki on hengellinen." (Room 7:14)

      "Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa... Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää." (Room 8:6-9, 13)

      • Anonyymi

        >> Juuri ennen Jeesuksen paluuta ei ole runsaasti aikaa kenelläkään. <<

        Suoraan siis ilmoittavat, että se on nimenomaan helluntailainen oppi. Ymmärrätkö myös mitä luet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Juuri ennen Jeesuksen paluuta ei ole runsaasti aikaa kenelläkään. <<

        Suoraan siis ilmoittavat, että se on nimenomaan helluntailainen oppi. Ymmärrätkö myös mitä luet?

        = Lainaus erään helluntailaisen kommentista: >>Helluntailainen virallinen oppi on, että ...

        Siis helluntailainen oppi. Kuka siinä väittää raamatullisesta opista mitään?


    • Anonyymi

      On epäilys että, tuossa on kyse helluntailaisista tai jostain helluntaiseurakunnasta jossa on lähdetty torontoilmiöön tai vastaavaan kundaliini juttuun mukaan. Toiset ei erota näitä asioita ja veljeilee noiden tahojen kanssa.

      • Anonyymi

        Judasiti kirjoittelet judaistien omia satuja. Judaisteilla, niin kuin muillakaan pilkkaajilla ja jumalattomilla ei ole mitään tietoa Jumalan olemuksesta eikä Jumalan tahdosta. Tässä yksi judaistien valhe: "Pyhän Hengen vaikutus näkyy uskoon tulleessa siten, että hän alkaa opiskella ja noudattaa lakia."
        Apostolien teoissa on sen sijaa kirjoitettu: kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin, sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa.
        Näetkö pilkkaaja ja tämän maailman jumalan oma, puhutaanko tässä lain opiskelusta?
        Sinulla todella törkeät valheet, niin että voisitko jo lopettaa? Miksi jumattomien pitää esiintyä Raamatun opettajina??? Voisitko vastata????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Judasiti kirjoittelet judaistien omia satuja. Judaisteilla, niin kuin muillakaan pilkkaajilla ja jumalattomilla ei ole mitään tietoa Jumalan olemuksesta eikä Jumalan tahdosta. Tässä yksi judaistien valhe: "Pyhän Hengen vaikutus näkyy uskoon tulleessa siten, että hän alkaa opiskella ja noudattaa lakia."
        Apostolien teoissa on sen sijaa kirjoitettu: kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin, sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa.
        Näetkö pilkkaaja ja tämän maailman jumalan oma, puhutaanko tässä lain opiskelusta?
        Sinulla todella törkeät valheet, niin että voisitko jo lopettaa? Miksi jumattomien pitää esiintyä Raamatun opettajina??? Voisitko vastata????

        Raamattu ilmoittaa, että Pyhä Henki saa ihmisen noudattamaan lakia.

        Liha ei alistu noudattamaan lakia, koska se on vihollisuutta Kristusta vastaan.

        "Me tiedämme, että laki on hengellinen." (Room 7:14)

        "Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa... Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää." (Room 8:6-9, 13)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ilmoittaa, että Pyhä Henki saa ihmisen noudattamaan lakia.

        Liha ei alistu noudattamaan lakia, koska se on vihollisuutta Kristusta vastaan.

        "Me tiedämme, että laki on hengellinen." (Room 7:14)

        "Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa... Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää." (Room 8:6-9, 13)

        Mooseksen laki on juuri niitä lihan sääntöjä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ilmoittaa, että Pyhä Henki saa ihmisen noudattamaan lakia.

        Liha ei alistu noudattamaan lakia, koska se on vihollisuutta Kristusta vastaan.

        "Me tiedämme, että laki on hengellinen." (Room 7:14)

        "Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa... Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää." (Room 8:6-9, 13)

        Paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mooseksen laki on juuri niitä lihan sääntöjä.

        >>Mooseksen laki on juuri niitä lihan sääntöjä.<<

        Ei pidä paikkansa. Et ilmeisesti osannut lukea edes edellä siiteerattuja Paavalin kirjeiden katkelmia, kun moisen valheen heitit.

        Mooseksen laki on nimenomaan hengellinen.

        "Me tiedämme, että laki on hengellinen." (Room 7:14)


    • Anonyymi

      Helluntailaisetkin ovat ihan muutoskelpoisia ihmisiä. Ensin kyllä suututaan, kun mennään oikaisemaan, mutta sitten muututaan. Oma lääke on yleensä tehokkain.

      • Anonyymi

        No enpä tiedä. Yleisimmin niin omaa pyhyyttään ja hyvyyttään täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No enpä tiedä. Yleisimmin niin omaa pyhyyttään ja hyvyyttään täynnä.

        Ehkäpä se vastalääke löytyy juuri sieltä. Tarpeeksi kun on täynnä, niin yleensä se alkaa tulla yli niin, että sen itsekin lopulta huomaa. Eikö Herra raamatussakin anna synnin mitan täyttyä, jos ei oppi hyvällä mene perille?


    • Anonyymi

      Oletko kiltti ihminen.

      • Anonyymi

        En. Oletko sinä?


    • Anonyymi

      On surullista, että uskovat ovat paikkakunnalla hajaantuneena omiin lahkoihinsa ja lohkoihinsa, korottamassa omaa oppiaan.

      Mutta sitten kun jossain paikassa käy ja näkee näitä vapisijoita ym., niin voi se kyllä olla siunauskin. Voi itse kävellä ulos ja vaihtaa toiseen porukkaan. Eikä tarvitse pelätä, että lahkohenkiset seuraisivat perästä.

      • Anonyymi

        Sanassa on kerrottu alkuseurakunnasta: kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti.
        Mutta "Voi itse kävellä ulos ja vaihtaa toiseen porukkaan." Jumalan seurakunnan voi vaihtaa toiseen porukkaa, mikäpä siinä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanassa on kerrottu alkuseurakunnasta: kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti.
        Mutta "Voi itse kävellä ulos ja vaihtaa toiseen porukkaan." Jumalan seurakunnan voi vaihtaa toiseen porukkaa, mikäpä siinä...

        Hyvä kun toit esiin raamatullisen tarkennuksen siitä, että se oli nimenomaan PAIKKA, joka vapisi, eivätkä ihmiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kun toit esiin raamatullisen tarkennuksen siitä, että se oli nimenomaan PAIKKA, joka vapisi, eivätkä ihmiset.

        Missä suljetaan pois mahdollisuus, että ihmisetkin olisivat vavisseen? Yleensä kun paikka tärisee, niin sisällä olevatkin tärisevät. Raamattu käyttää rakennusta laajempaa sanaa 'paikka'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä suljetaan pois mahdollisuus, että ihmisetkin olisivat vavisseen? Yleensä kun paikka tärisee, niin sisällä olevatkin tärisevät. Raamattu käyttää rakennusta laajempaa sanaa 'paikka'.

        Paikka on paikka, ihminen on ihminen. Jos paikka vapisee ja ihminen sen mukana, ei se todellakaan sama asia ole, vaan ihmisten vapina oli vain seurausta paikan vapinasta. Ihminen vapisi rakennuksen mukana, sen takia, kun se paikka vapisi, missä he olivat. Raamattu sanoo selkeästi paikan vapisseen.

        Vertaa nyt asiaa vaikka maanjäristykseen, että tajuat, ettei talo ja ihminen sama asia ole, jollet ennestään sitä muka tiennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paikka on paikka, ihminen on ihminen. Jos paikka vapisee ja ihminen sen mukana, ei se todellakaan sama asia ole, vaan ihmisten vapina oli vain seurausta paikan vapinasta. Ihminen vapisi rakennuksen mukana, sen takia, kun se paikka vapisi, missä he olivat. Raamattu sanoo selkeästi paikan vapisseen.

        Vertaa nyt asiaa vaikka maanjäristykseen, että tajuat, ettei talo ja ihminen sama asia ole, jollet ennestään sitä muka tiennyt.

        On vaarallista antaa kaataa itsensä maahan tomuun, jossa tämä otus majailee:

        "Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle: "Koska tämän teit, kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten ja kaikkien metsän eläinten joukossa. Vatsallasi sinun pitää käymän ja tomua syömän koko elinaikasi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vaarallista antaa kaataa itsensä maahan tomuun, jossa tämä otus majailee:

        "Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle: "Koska tämän teit, kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten ja kaikkien metsän eläinten joukossa. Vatsallasi sinun pitää käymän ja tomua syömän koko elinaikasi."

        Jeesuskin nosti ihmisä jaloilleen eikä kaadellut heitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vaarallista antaa kaataa itsensä maahan tomuun, jossa tämä otus majailee:

        "Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle: "Koska tämän teit, kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten ja kaikkien metsän eläinten joukossa. Vatsallasi sinun pitää käymän ja tomua syömän koko elinaikasi."

        On niitä puissakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On niitä puissakin.

        Jaa apinoita vai?


      • Anonyymi
        Musti.Hintikka kirjoitti:

        Jaa apinoita vai?

        Ei apinoita, vaan käärmeitä. Jos se kuulostaa erikoiselta, niin miksi? Onhan täällä keskustelupalstallakin Musti.


    • Anonyymi

      Kun olen eri seurakuntien sivuilla vieraillut ja lukenut niitä, niin olen ajatellut, että hyvä, kun ovat laittaneet sellaiset täsmennykset, kenen opista tarkalleen ottaen on kysymys. Monillahan mainitaan auktoriteettina raamattu, mutta usein sen kylkiäisenä on mainittu jotain muukin, esim. helluntaikirkko helluntailiikkeessä, tai kirkkokäsikirjat luterilaisilla tm.

      Onpahan ainakin rehellistä, kun eivät väitäkään perustavansa oppiaan yksin raamattuun.

      • Anonyymi

        Kaikkien pudasoppisten kannattaa välttää, ei ainoastaan vapisevia seurakunlaisia ja seurakuntia, joissa täristään, myös itse Herraa Jeesusta, sillä Sana mainitsee Jeesuksen vavisseen. Jokainen pudasoppinen pärjää oman oppinsa ja oman viisautensa varasssa, eivät täydelliset ja tarvitse Jeesusta eivätkä yhtään mitään yliluonnollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien pudasoppisten kannattaa välttää, ei ainoastaan vapisevia seurakunlaisia ja seurakuntia, joissa täristään, myös itse Herraa Jeesusta, sillä Sana mainitsee Jeesuksen vavisseen. Jokainen pudasoppinen pärjää oman oppinsa ja oman viisautensa varasssa, eivät täydelliset ja tarvitse Jeesusta eivätkä yhtään mitään yliluonnollista.

        Jos sinä vilusta täriset kylmässä, niin ei sekään Herran Hengen kosketusta ole. Jeesuskin vapisi tietystä syystä. Ja helluntaina vapisi paikka Pyhästä Hengestä.


    • Jotkut vapisee hirveässä rapulassa.

      • Anonyymi

        Oliko Mooses kännissä? Mooses alkoi vapista eikä tohtinut katsoa sinne.


    • Anonyymi

      Nooan arkki oli esikuvaa liitonarkista ja uuden liiton arkista, joka on Kristus ja hänen sovitustyönsä.

      Arkki pelasti Nooan ja perhekunnan, ei vesi arkin ympärillä. Päinvastoin. Kaikki, jotka jäivät veden varaan ilman arkkia, hukkuivat.

      Siinäpä miettimistä vesikasteeseen turvautuville.

      Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä ja tulella. Ihmiset kastavat vedellä.

      • Anonyymi

        Pietari sanoi ihan suoraan että kaste pelastaa. Jeesus kastaa vedellä ja Hengellä. On vain yksi kaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietari sanoi ihan suoraan että kaste pelastaa. Jeesus kastaa vedellä ja Hengellä. On vain yksi kaste.

        "On vain yksi kaste" tarkoittaa sitä kastetta, jolla Jeesus kastaa eli Pyhän Hengen kastetta, sinetin saamista. Pyhän Hengen kaste on kaste Kristukseen. Tällä samalla kasteella jokainen pelastuu, ei millään muulla kasteella. Jo uskossa oleva menee vesikasteelle, jossa ei enää toista kertaa pelastuta. Tämä on raamatun opetus.

        Jumalan armosta saattaa raamattua eri tavalla tulkitsevakin pelastua. Mutta sitä en päätä minä, vaan Herra yksin.


    • Anonyymi

      Vesi on raamatussa myös vertausta Pyhän Hengestä.

      Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen Jumalalle. Vesi ei pelasta, vaan Jeesus, usko häneen.

      • Anonyymi

        Jeesus pelastaa veden kautta, ei pelkkä vesi eikä ilman uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus pelastaa veden kautta, ei pelkkä vesi eikä ilman uskoa.

        Pietari kirjoitti: Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
        Vesikaste uskoon tulon jälkeen on yksi tapa tehdä kutsuminen lujaksi.
        On muutakin kuin vain hevetin tuli, mistä pelastumme. Vesikaste pelastaa, mutta kaste ei pelasta iankaikkisesta tuomiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietari kirjoitti: Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
        Vesikaste uskoon tulon jälkeen on yksi tapa tehdä kutsuminen lujaksi.
        On muutakin kuin vain hevetin tuli, mistä pelastumme. Vesikaste pelastaa, mutta kaste ei pelasta iankaikkisesta tuomiosta.

        Pietari oli toista mieltä.


      • Anonyymi

        Eikö helluntalaisten Jeesus jo ennakkoon Barjeesus profettaan uskomista ole kieltänyt?
        Niitä, laittomuuden tekijöitä on kristittyjen helluntalaisissakin....
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        -
        Kieto, opetus ja tuomio:
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
        Kiellon rikkomisen seuraus...
        Matteuksen evankeliumia: 7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        Matteuksen evankeliumia:23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Tuomio:
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
        -
        Mielestäni, jokaisen ihmisen tulee ymmärtää, että raamatussa Lait ja opit antaneet Jumala ja Jeesus, ei ole kristittyjen tekemiin laittomuuksiin käskyä tai ede lupaa antanut.
        Se selvyys kristittyjen uskovaisia tulisi kiinnnostaa mikäli Lain antanutta Kaikkivaltiasta Jeesusta palvelee eikä laittomuuden Barjeesusta ja sen herraa....
        MUTTA
        JOS KRISTITYT SYYTTÄVÄT LAIN ASETTANEITA; JUMALAA JA JEESUSTA SIITÄ, ETTÄ LAIT OPPEINEEN EIVÄT KRISTITYILLE KELPAA niin ette ainakaan voi ketään syyttää siitä, että ette ole saaneet KAIKKIVALTIAAN antamia tietoja koskaan keneltäkään!
        Lailla on suojattu uskonvapaus MUTTA myös mielipide vapaus on, eikä Lain puolustamista ole kielletty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö helluntalaisten Jeesus jo ennakkoon Barjeesus profettaan uskomista ole kieltänyt?
        Niitä, laittomuuden tekijöitä on kristittyjen helluntalaisissakin....
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        -
        Kieto, opetus ja tuomio:
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
        Kiellon rikkomisen seuraus...
        Matteuksen evankeliumia: 7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        Matteuksen evankeliumia:23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Tuomio:
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
        -
        Mielestäni, jokaisen ihmisen tulee ymmärtää, että raamatussa Lait ja opit antaneet Jumala ja Jeesus, ei ole kristittyjen tekemiin laittomuuksiin käskyä tai ede lupaa antanut.
        Se selvyys kristittyjen uskovaisia tulisi kiinnnostaa mikäli Lain antanutta Kaikkivaltiasta Jeesusta palvelee eikä laittomuuden Barjeesusta ja sen herraa....
        MUTTA
        JOS KRISTITYT SYYTTÄVÄT LAIN ASETTANEITA; JUMALAA JA JEESUSTA SIITÄ, ETTÄ LAIT OPPEINEEN EIVÄT KRISTITYILLE KELPAA niin ette ainakaan voi ketään syyttää siitä, että ette ole saaneet KAIKKIVALTIAAN antamia tietoja koskaan keneltäkään!
        Lailla on suojattu uskonvapaus MUTTA myös mielipide vapaus on, eikä Lain puolustamista ole kielletty.

        Judaistien evankeliumia: minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


    • Lapsikatse pelastaa.

    • Anonyymi

      Toivon mukaan jääräpäisyys ja totuutta vastaan tieten tahtoen hangoittelu ei koidu jossain vaiheessa synniksi ja tuomioksi, sillä totuutta on tuotu nyt niin paljon esiin näilläkin palstoilla, ettei siihen ainakaan voi enää vedota, etteikö muka olisi totuutta kuullut.

      • Anonyymi

        Totuus on: Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja- ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus on: Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja- ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

        "vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena"

        " Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta. "

        "vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta" Kastevesi ei uudesti synnytä ihmistä, "ei ole lihan saastan poistamista".
        Vaan kaste on uudesti syntyneen ihmisen vastaus Jumalalle: , but the answer of a good conscience toward God through the resurrection of Jesus Christ;


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta" Kastevesi ei uudesti synnytä ihmistä, "ei ole lihan saastan poistamista".
        Vaan kaste on uudesti syntyneen ihmisen vastaus Jumalalle: , but the answer of a good conscience toward God through the resurrection of Jesus Christ;

        Kaste vesiuudestisynnyttää (Joh. 3:5) se ei poista lihan saastaa vaan antaa synnit anteeksi Kristuksen tähden, uskon kautta, Raamatussa ei ole opetusta että kaste on ihmisen vastaus Jumalalle, vaan kaste on uudestisyntymistä ja Kristukseen liittämistä varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste vesiuudestisynnyttää (Joh. 3:5) se ei poista lihan saastaa vaan antaa synnit anteeksi Kristuksen tähden, uskon kautta, Raamatussa ei ole opetusta että kaste on ihmisen vastaus Jumalalle, vaan kaste on uudestisyntymistä ja Kristukseen liittämistä varten.

        Vain valheoppiisi synnytään kastevedestä. Sanassa on kirjoitettu: Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu. Ymmärrät vain pimeässä sydämessäsi ja paatuneessa mielessä vain sen, mikä kuuluu tähän maailman ja on maallista. Luonnollinen ihminen ei ymmärrä Pyhän Hengen ilmoitusta.
        Jeesuksen omat, joihin et kuulu, syntyvät uudesti ylhäältä, Pyhästä Hengestä ja Jumalan Sanasta. jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain valheoppiisi synnytään kastevedestä. Sanassa on kirjoitettu: Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu. Ymmärrät vain pimeässä sydämessäsi ja paatuneessa mielessä vain sen, mikä kuuluu tähän maailman ja on maallista. Luonnollinen ihminen ei ymmärrä Pyhän Hengen ilmoitusta.
        Jeesuksen omat, joihin et kuulu, syntyvät uudesti ylhäältä, Pyhästä Hengestä ja Jumalan Sanasta. jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

        Eykä sinun ei kannata alkaa arvioimaan sitä kuka on Jeesuksen oma ja kuka eil. On totta, etä uudestisyntyminen liitetään Raamatussa kasteeseen. Kun tutkimme ensimmäsiten vuosisatojen krisittyjen tekstejä niin he näkivät asian samoin.

        Ihminen syntyy vedestä ja Hengestä Jumalan Sanan kautta. Mutta kaltaisesi harhaoppilahkolainen ei Jumalan Sanaa usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eykä sinun ei kannata alkaa arvioimaan sitä kuka on Jeesuksen oma ja kuka eil. On totta, etä uudestisyntyminen liitetään Raamatussa kasteeseen. Kun tutkimme ensimmäsiten vuosisatojen krisittyjen tekstejä niin he näkivät asian samoin.

        Ihminen syntyy vedestä ja Hengestä Jumalan Sanan kautta. Mutta kaltaisesi harhaoppilahkolainen ei Jumalan Sanaa usko.

        Ei usko, ja väittäessään Kristuksen omia noilla sanoilla "Jeesuksen omat, joihin et kuulu" hän laittaa itsensä tuomarin rooliin, joka kuuluu vain Jumalalle. Hän lienee se "luonnollinen ihminen" joka ei ymmrrä Pyhän Hengen kirkkaita sanoja jotka Hänen Sanaansa on talletettu. Tuomio on silti syytä jättää Jumalalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei usko, ja väittäessään Kristuksen omia noilla sanoilla "Jeesuksen omat, joihin et kuulu" hän laittaa itsensä tuomarin rooliin, joka kuuluu vain Jumalalle. Hän lienee se "luonnollinen ihminen" joka ei ymmrrä Pyhän Hengen kirkkaita sanoja jotka Hänen Sanaansa on talletettu. Tuomio on silti syytä jättää Jumalalle.

        Vesi on katovaista, eikä kastevedestä synny mitään hengellistä ja iankaikkista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vesi on katovaista, eikä kastevedestä synny mitään hengellistä ja iankaikkista.

        Jumalan lapset syntyvät Jumalan Sanasta ja Pyhästä Hengestä. Jos joku väittää uudesti syntyneensä kastevedestä, niin tuon, hän oman väitteen perusteella, hän ei ole Jumalan lapsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vesi on katovaista, eikä kastevedestä synny mitään hengellistä ja iankaikkista.

        Ei vedestä synnykään vaan vedestä ja Hengestä. Jos joku väittää ettei uudestisyntyminen tapahdeu vedestä ja Hengestä Sanan kautta niin hän ei ole Jumalan lapsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vedestä synnykään vaan vedestä ja Hengestä. Jos joku väittää ettei uudestisyntyminen tapahdeu vedestä ja Hengestä Sanan kautta niin hän ei ole Jumalan lapsi.

        Samalla sellainen pitää Jeesusta valehtelijana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samalla sellainen pitää Jeesusta valehtelijana.

        Mutta yksikäån ei uudesti synny luonnollisesta kastevedestä. Eikä Jeesus opettanut ihmisen uudesti syntyvän kastevedestä ja Hengestä. Jeesus puhui hengellisestä vedestä Jumalan Sanasta.
        Ne sanat, jotka minä olen (Jeesus) teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
        Apostolien teoissa kirjoittu: Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin. Apostolit eivät kastaneet maailman ihmisiä, vaan ainoastaan ne, jotka olivat ottaneet Sanan, se Jeesuksen vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta yksikäån ei uudesti synny luonnollisesta kastevedestä. Eikä Jeesus opettanut ihmisen uudesti syntyvän kastevedestä ja Hengestä. Jeesus puhui hengellisestä vedestä Jumalan Sanasta.
        Ne sanat, jotka minä olen (Jeesus) teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
        Apostolien teoissa kirjoittu: Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin. Apostolit eivät kastaneet maailman ihmisiä, vaan ainoastaan ne, jotka olivat ottaneet Sanan, se Jeesuksen vastaan.

        Jeesus ei puhunut hengellisestä vedestä ja vaan vedestä. Minä uskon nuo sanat niin kuin Jeesus ne sanoi. Alkukiristittyjen kirjoitukset tukevat sitä. Jeesus ei käskenytkään kastaa maailman ihmisiä vaan tehdä opetuslapsia kastamalla ja opettamalla kaikista kansoista. Taas pysytään siinä mitä Jeesus on sanonut,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei puhunut hengellisestä vedestä ja vaan vedestä. Minä uskon nuo sanat niin kuin Jeesus ne sanoi. Alkukiristittyjen kirjoitukset tukevat sitä. Jeesus ei käskenytkään kastaa maailman ihmisiä vaan tehdä opetuslapsia kastamalla ja opettamalla kaikista kansoista. Taas pysytään siinä mitä Jeesus on sanonut,

        Jaa, ja judaistit ovat kuin vesilaitoksia. Sillä Jeesus opetti: mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään. Tarkoitatte siis, että Jeesus antaa tavallista hanavettä tai luonnonvettä ja tämä vesi sitten pulppuaa judaistien sisimmästä??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, ja judaistit ovat kuin vesilaitoksia. Sillä Jeesus opetti: mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään. Tarkoitatte siis, että Jeesus antaa tavallista hanavettä tai luonnonvettä ja tämä vesi sitten pulppuaa judaistien sisimmästä??

        Kyllä Jeesus puhui vedestä ja Hengestä syntymisestä tarkoittaen tavallista vettä.

        Mooseskin löi sauvallaan KALLIOON, niin sieltä vuoti tavallista vettä, ei mitään henkeä.

        Sanan mukaan Henki, Vesi ja Veri pitävät yhtä ja ovat yhdessä ja ovat yksi Kaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jeesus puhui vedestä ja Hengestä syntymisestä tarkoittaen tavallista vettä.

        Mooseskin löi sauvallaan KALLIOON, niin sieltä vuoti tavallista vettä, ei mitään henkeä.

        Sanan mukaan Henki, Vesi ja Veri pitävät yhtä ja ovat yhdessä ja ovat yksi Kaste.

        Ajatella että Jesus oli vesikauppias suurilla juhlilla !!

        olikohan hänellä vetokärryt ja siinä tynnyri vai miten ajattelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatella että Jesus oli vesikauppias suurilla juhlilla !!

        olikohan hänellä vetokärryt ja siinä tynnyri vai miten ajattelet?

        Joskus sitä ihmettelee millainen jäjen valo se on niin monella jossa ei ol emitään valoa, pelkkää mutua ja isien kirkon pönkäämistä nyrkit ummessa vailla minkäänlaista Raamatun tuntemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jeesus puhui vedestä ja Hengestä syntymisestä tarkoittaen tavallista vettä.

        Mooseskin löi sauvallaan KALLIOON, niin sieltä vuoti tavallista vettä, ei mitään henkeä.

        Sanan mukaan Henki, Vesi ja Veri pitävät yhtä ja ovat yhdessä ja ovat yksi Kaste.

        Mutta vuotaako hengellisestä Kalliosta hanavettä???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus sitä ihmettelee millainen jäjen valo se on niin monella jossa ei ol emitään valoa, pelkkää mutua ja isien kirkon pönkäämistä nyrkit ummessa vailla minkäänlaista Raamatun tuntemista.

        Kääkän vesileikit ei nyt muuta Raamatun ilmoitusta miksikään. Minkäänlaista Raamatun tuntemusta tai valoa ei tunnu olevan vaan pelkillä lahkolaisten keksinnöillä ratsastetaan ja samalla Kristuksen sanat ohitetaan tylysti. Seon sitä sokeutta. Jeesus puhui vedestä ja Hengestä. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus sitä ihmettelee millainen jäjen valo se on niin monella jossa ei ol emitään valoa, pelkkää mutua ja isien kirkon pönkäämistä nyrkit ummessa vailla minkäänlaista Raamatun tuntemista.

        "kas tässä on vettä" vettä tarvittiin, jotta hoviherra voitiin kastaa vedestä ja Hengestä uutta elämää kantaen "iloiten matkan jatkaminen"....


      • Anonyymi

        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

        5 απεκριθη ιησους αμην αμην λεγω σοι εαν μη τις γεννηθη εξ υδατος και πνευματος ου δυναται εισελθειν εις την βασιλειαν του θεου


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

        5 απεκριθη ιησους αμην αμην λεγω σοι εαν μη τις γεννηθη εξ υδατος και πνευματος ου δυναται εισελθειν εις την βασιλειαν του θεου

        Luomisessa Jumalan Henki liikkuu vetten (water) päällä luoden uutta elämää.

        Sentähden vettä tarvitaan myös luotaessa ihmisen henki ja sielu uudeksi uudestisyntymässä vedestä ja Hengestä Jumalan sanan mukaisesti, kuten luomisessa ja uudestiluomisessa tapahtuu.

        "Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä."

        "Jesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luomisessa Jumalan Henki liikkuu vetten (water) päällä luoden uutta elämää.

        Sentähden vettä tarvitaan myös luotaessa ihmisen henki ja sielu uudeksi uudestisyntymässä vedestä ja Hengestä Jumalan sanan mukaisesti, kuten luomisessa ja uudestiluomisessa tapahtuu.

        "Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä."

        "Jesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. "

        Maailman ihminen uudesti syntymätön judaisti, käsittää vain sen, minkä hän näkee ja mikä kuuluu tähän maailman. Lihallisen judaistin kaikki ajatuksen ovat maailmassa ja maallisissa asioissa.
        Sanassa on täysin selvästi sanottu miten ihmien uudesti syntyy ja mikä on tuo vesi, joka uudesti synnyttää.

        te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
        Luonnollinen vesi on kuva hengellisestä vedestä eli sanasta: Sateena pisaroikoon minun opetukseni, kasteena valukoon puheeni niinkuin vihma vihannalle, niinkuin sadekuuro ruohikolle.
        Judaisti, joka palvelee tämän maailman jumalaa, on luonnollinen ihminen: eikä luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        Tässäkin ketjussa näkyy judaistien pimeys ja hengellinen sokeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailman ihminen uudesti syntymätön judaisti, käsittää vain sen, minkä hän näkee ja mikä kuuluu tähän maailman. Lihallisen judaistin kaikki ajatuksen ovat maailmassa ja maallisissa asioissa.
        Sanassa on täysin selvästi sanottu miten ihmien uudesti syntyy ja mikä on tuo vesi, joka uudesti synnyttää.

        te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
        Luonnollinen vesi on kuva hengellisestä vedestä eli sanasta: Sateena pisaroikoon minun opetukseni, kasteena valukoon puheeni niinkuin vihma vihannalle, niinkuin sadekuuro ruohikolle.
        Judaisti, joka palvelee tämän maailman jumalaa, on luonnollinen ihminen: eikä luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        Tässäkin ketjussa näkyy judaistien pimeys ja hengellinen sokeus.

        "Luomisessa Jumalan Henki liikkuu vetten (water) päällä luoden uutta elämää."

        Näin juuri! Ihminen syntyy uudesti vedestä ja Hengestä Jumalan Sanan kautta. Hengellisestä vedestä Jeesus ei tuossa puhu mitään. Jokainen päättää uskooko Jeesusta vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luomisessa Jumalan Henki liikkuu vetten (water) päällä luoden uutta elämää."

        Näin juuri! Ihminen syntyy uudesti vedestä ja Hengestä Jumalan Sanan kautta. Hengellisestä vedestä Jeesus ei tuossa puhu mitään. Jokainen päättää uskooko Jeesusta vai ei.

        Siinähän kerrotaan vain että vettä oli j a paljon olikin, enemmän kuin kastekupissa !

        mutta se vesi ei siinä synnytä yhtään mitään vaan Jeesus rakensi sanallaan kaiken, laittoi sill e vedellekkin rajat ja aidat.

        tilanne muuttui kunhan Jeesus alkoi työnsä, siihen loppui vedestä puhuminenkin.

        mutta kun te kastekirkolliset ette kykene ajattelemaan mitään muut akuin kastekuppia luette sitten Raamattuakin sama miten päin. vesi sieltä ryhtää esiin joka sivulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kas tässä on vettä" vettä tarvittiin, jotta hoviherra voitiin kastaa vedestä ja Hengestä uutta elämää kantaen "iloiten matkan jatkaminen"....

        Joo vettä tarvittiin kunhan hoviherra oli ensin kuullut ja tajunnut evankeliumin !

        Sekin jae on poistettu kun se niin häiritsi kirkollisten vauvatuskoo-opintynkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo vettä tarvittiin kunhan hoviherra oli ensin kuullut ja tajunnut evankeliumin !

        Sekin jae on poistettu kun se niin häiritsi kirkollisten vauvatuskoo-opintynkää.

        Eipä loppunut vedestä puhuminen Jeesukseen kun sekä Herra itse että apostolit opettivat uudestisyntymisen tapahtuvan nimenomaan veden ja Hengen kautta.

        Tuo kastekiivailijakääkkä ei kykene lukemaan Raamatusta mitään ilman etä lisää sinne omia oppejaan ja lisäyksinään. Vesi on Raamatussa keskeinen elementti aina VT:stä lähtien mutta kovasti sitä yritetään sieltä pois selittää millon mitenkin. Kovasti häiritsee tuota lastentuuppijaa Raamatun oppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vesi on katovaista, eikä kastevedestä synny mitään hengellistä ja iankaikkista.

        Ei vesi ole katoavaista, vaan pysyväistä. Kaikki on luotu vedestä ja veden kautta. Samoin uudet taivaat ja uudet maa luodaan vedestä ja veden kauttaJumalan sanan ilmoituksen mukaisesti.

        6 Hän, Jeesus Kristus, on tullut veden ja veren kautta -- ei ainoastaan veden, vaan veden ja veren. Ja Henki on todistaja, sillä Henki on totuus.
        7 Todistajia on näin kolme:
        8 Henki, vesi ja veri, ja nämä kolme todistavat yhtäpitävästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä loppunut vedestä puhuminen Jeesukseen kun sekä Herra itse että apostolit opettivat uudestisyntymisen tapahtuvan nimenomaan veden ja Hengen kautta.

        Tuo kastekiivailijakääkkä ei kykene lukemaan Raamatusta mitään ilman etä lisää sinne omia oppejaan ja lisäyksinään. Vesi on Raamatussa keskeinen elementti aina VT:stä lähtien mutta kovasti sitä yritetään sieltä pois selittää millon mitenkin. Kovasti häiritsee tuota lastentuuppijaa Raamatun oppi.

        kas siinäpä sitä ad hominemin oppikirjamallia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta. "

        KASTE ON JUMALAN TEKO
        Martti Luther


        Sinä ehkä sanot, ettei Kristus ole käskenyt kastaa lapsia eikä siitä ole yhtään esimerkkiä apostolien kirjoituksissa eikä kirjeissä. Minä vastaan tähän: Ei hän ole erikseen käskenyt kastaa aikuisiakaan, ei miehiä eikä naisia eikä erityisesti ketään muutakaan. Onko meidän siis jätettävä kaikki kastamatta? Sen sijaan hän on kyllä käskenyt kastaa kaikki pakanat, ketään erottelematta, sanoessaan Matteuksen evankeliumin lopussa (Matt. 28:19): “Menkää ja opettakaa kaikki kansat ja kastakaa heidät minun nimessäni” jne. Mutta melkoinen osa pakanoistahan on juuri lapsia!


    • Anonyymi

      Hyvin harvoiin judaistiseen henkivaikutukseen antautunut pääsee sisälle Jumalan Hengen vaikutuspiiriin. Sen vuoksi on aika turhaa yrittää heitä auttaa. Mutta poikkeuksia on, jotka alkavat rukoilla, että Jumala johdattaa heidät oikealle tielle. Silloin Pyhä Henki alkaa vetää heitä armon tielle. Jeesus ja ristintyö aukenee, ja he ymmärtävät, että sovitnoveri on vuodatettu ja tie kauikkeinpyhimpään avattu. Vanhan ja uuden liiton erottava esirippu on poissa.
      Ovi armoliittoon on avoin.
      RUKOILE.

      • Anonyymi

        Olet selkeästi teosofi, koska pyyhit veden (water) pois Jumalan luomistyön ja uudestisyntymisen osatekijänä.

        Pelkästä hengestä luomisessa synnytetään kaltaisia uusia demoneita ja riivaajia, teosofisia eksyttäjiä, kaltaisiasi. Ne tulevat henkioppaina vailla fyysistä ruumista sisällesi asumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet selkeästi teosofi, koska pyyhit veden (water) pois Jumalan luomistyön ja uudestisyntymisen osatekijänä.

        Pelkästä hengestä luomisessa synnytetään kaltaisia uusia demoneita ja riivaajia, teosofisia eksyttäjiä, kaltaisiasi. Ne tulevat henkioppaina vailla fyysistä ruumista sisällesi asumaan.

        jahas eli semmoistakin kuulemma voi olla, hauska tutustua taas uuteen selitykseen.

        eikö ol e mieleesi noussut sellainen asia, että Pyhän Hengen työ syntisraukassa menee sinne ihon alle, vesi ei mene sinne, korvaan menee joskus uintireissulla ja sitten pompitaan sitä pois sieltä.

        Mikään ei syntisessä puhdistu vaikka paloautolla ruutattaisiin, siellä missä se synti asuu, se ei asu kainaloissa vaikka hiki haiseekin joskus.

        KAIKKi mitä ihmisen ja Jumalan välillä tapahtuu, tapahtuu ilman talismaaneja, eli sydämessä ja Hengessä, sinne ei mene eikä tarvitse vettä mennä. vesikasteella on ihan toinen tehtävä ja se mitä esm Pietari puhuu ...anna pestä pois syntisi... on samaa kuin Jeesuksen jalkojen pesu ehtoollisehetkessä eli symboolinen tapahtuma jonka tarkoitus on kertoa ympäristöön että taas on uusi yksilö sitoutunut Jeesukseen ja Hänen kuolemaansa.
        vai luuleeko joku että opetuslapsista lähti jotain syntiä siinä jalkojenpesussa, se oli kaikki symboolista, ja sen verran Pietarikin siitä ymmärsi (väärin) että heti tarjosi päätäänkin påestäväksi !

        puhu sinä teosofiasatujasi pukille jos niin huvittaa älä tässä tilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jahas eli semmoistakin kuulemma voi olla, hauska tutustua taas uuteen selitykseen.

        eikö ol e mieleesi noussut sellainen asia, että Pyhän Hengen työ syntisraukassa menee sinne ihon alle, vesi ei mene sinne, korvaan menee joskus uintireissulla ja sitten pompitaan sitä pois sieltä.

        Mikään ei syntisessä puhdistu vaikka paloautolla ruutattaisiin, siellä missä se synti asuu, se ei asu kainaloissa vaikka hiki haiseekin joskus.

        KAIKKi mitä ihmisen ja Jumalan välillä tapahtuu, tapahtuu ilman talismaaneja, eli sydämessä ja Hengessä, sinne ei mene eikä tarvitse vettä mennä. vesikasteella on ihan toinen tehtävä ja se mitä esm Pietari puhuu ...anna pestä pois syntisi... on samaa kuin Jeesuksen jalkojen pesu ehtoollisehetkessä eli symboolinen tapahtuma jonka tarkoitus on kertoa ympäristöön että taas on uusi yksilö sitoutunut Jeesukseen ja Hänen kuolemaansa.
        vai luuleeko joku että opetuslapsista lähti jotain syntiä siinä jalkojenpesussa, se oli kaikki symboolista, ja sen verran Pietarikin siitä ymmärsi (väärin) että heti tarjosi päätäänkin påestäväksi !

        puhu sinä teosofiasatujasi pukille jos niin huvittaa älä tässä tilanteessa.

        Ihmisen ja Jumalan välinen suhde on hengellis-ruumiillinen, eli Jumala on toiminut jo vanhassa testamentissa näkyvän materian kautta. Raamattu liittä kasteen syntien anteeksiantoon kuten uskonkin. Taslimaaneja ei tarvita, vain kaste ja Jumalan Sanan herättämän usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen ja Jumalan välinen suhde on hengellis-ruumiillinen, eli Jumala on toiminut jo vanhassa testamentissa näkyvän materian kautta. Raamattu liittä kasteen syntien anteeksiantoon kuten uskonkin. Taslimaaneja ei tarvita, vain kaste ja Jumalan Sanan herättämän usko.

        edes tuota lyhyttä kertomaasi et pysnyt totuudessa kertomaan vaan poikkesit isien perinnästaruihin.

        mistään Raamatusta et löydä edes viitettä että usko tulisi kasteen mukana tai jälessä sen kasteen takia.

        siellä on aina selvä järjestys, eli ensin evankeliumin kuuleminen ja sitten sen vastaanottaminen tai ei, ja sitten kaste jos on ensin uskottu.

        näin aina, asia muuttuu vain silloin kun mennään kirkon varjoon!

        vanhan liiton uskomiset olivat oma aikansa oma kansansa ja kaikki tehtiin tulevan varjon tähden, sieltä ei Jeesus lainannut minkään nimistä talismaania uuteen liittoon.

        senkin tajuaa tervesilmäinen lukija varttitunnissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        edes tuota lyhyttä kertomaasi et pysnyt totuudessa kertomaan vaan poikkesit isien perinnästaruihin.

        mistään Raamatusta et löydä edes viitettä että usko tulisi kasteen mukana tai jälessä sen kasteen takia.

        siellä on aina selvä järjestys, eli ensin evankeliumin kuuleminen ja sitten sen vastaanottaminen tai ei, ja sitten kaste jos on ensin uskottu.

        näin aina, asia muuttuu vain silloin kun mennään kirkon varjoon!

        vanhan liiton uskomiset olivat oma aikansa oma kansansa ja kaikki tehtiin tulevan varjon tähden, sieltä ei Jeesus lainannut minkään nimistä talismaania uuteen liittoon.

        senkin tajuaa tervesilmäinen lukija varttitunnissa.

        Olenko sanonut että usko tulee kasteen mukana? Enkö sanonu että Jumalan Sana herättää uskon? Raamaytussa ei ole opetusta järjestyksestä, eihan aikusia voida kastaan ennen kuin tietävät että mikä koko kaste on. Vanha liitto on uuden esikuva ja samoja periaatteita sielläkin kun katsotaan Jumalan toimintaa. Talismaaneja ei ole eik kukaan ole sellaista väittänytkään.

        Tuolaisia typeriä väitteitä sitä tulee kun mennään lahkon varjoon ja hylätään Raamattu. Puhutaan jostakin talismaaneista, ei hyvää päivää!


    • Anonyymi

      Luterilaisten, katolisten ja ortodoksien vauvojen kastelu on tapa, josta pitäisi jo ymmärtää luopua, nöyrtyä ja ojentautua sanan mukaan. Vaikka jätänkin heidän iankaikkisuuskohtalonsa tuomiot Herralle.

      Jokainen touhua sivusta seuraava ymmärtää, että kysymys on pelkästä ihmisten keksimästä uskonnollisesta rituaalista ja kirkkoon liittämisriitistä.

      Vauvan kulhoon dippaamisen ihmeellistä "uudesti synnyttämistä" voi ihmetellä vaikka You Tubesta This baptism in Georgia is enough to make your head spin -videolta, jossa nähdään käsittääkseni ortodoksinen "vauvan uudestisynnyttäminen".

      Ei ole kyllä raamatun sana ihan osunut ja uponnut, jos Jeesuksen väittää tällaista käskeneen tehdä ja jos uskoo tällaisen pelastavan.

      Herran armo olkoon teidän kanssanne.

      • Anonyymi

        Uudestikastaminen on tapa josta pitäisi jo tajuta luopua, nöyrtyä ja mennä Sanan mukaan eli pitäytyä yhdessä kasteessa. Jokainen joka seuraa sitä touhua vierestä huomaa että kyse on rahastuksesta. Monet kun kastavat omia jäseniäänkin uudestaan. Ja toisten jäseniä kans. Monlle se "meidän" suorittama kaste on ainoa oikea. Kyse on siis ihmisen keksimäst rituaalista. Toisin kuin kristityjen kaste, jonka Jeesus itse on asettanut. Jeesus ei käskenyt kastaa uudestaan. Sellaisia riittejä ei Sana tunne.

        Ei ole Raamatun Sana ihan uponnut jos kielletään kaste Kristuksen armotyönä ja sitä kautta uudestisynnyttävänä ja syntien anteeksiantoon liittyvänä lahjana.

        Onneksi Jumala hoitaa myös heidän kohtalonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastaminen on tapa josta pitäisi jo tajuta luopua, nöyrtyä ja mennä Sanan mukaan eli pitäytyä yhdessä kasteessa. Jokainen joka seuraa sitä touhua vierestä huomaa että kyse on rahastuksesta. Monet kun kastavat omia jäseniäänkin uudestaan. Ja toisten jäseniä kans. Monlle se "meidän" suorittama kaste on ainoa oikea. Kyse on siis ihmisen keksimäst rituaalista. Toisin kuin kristityjen kaste, jonka Jeesus itse on asettanut. Jeesus ei käskenyt kastaa uudestaan. Sellaisia riittejä ei Sana tunne.

        Ei ole Raamatun Sana ihan uponnut jos kielletään kaste Kristuksen armotyönä ja sitä kautta uudestisynnyttävänä ja syntien anteeksiantoon liittyvänä lahjana.

        Onneksi Jumala hoitaa myös heidän kohtalonsa.

        Se on niin että kun apostolinen perusta on vedetty pois, niin uuudet kasteet sitten tuovat jäseniä niistä jotka on kerran kastettu kristilliseen seurakuntaan. Puheet kastelusta tai dipaamisesta kertovat miten vähän Kristuksen lahjat kasteenuusijoita kiinnostavat. Tiedän yhdenkin joka on käynyt useita kertoja kasteilla eri seurakunnissa. Yksi kaste menettänyt siis täysin merkityksensä näissä tapauksissa. Kasteesta on tullut riitti ja ihmisen uskon näyttelemisjuhla samalla kun Raamatun opetuksen on siirretty syrjään.

        Silti Jumala voi pelastaa ihmisen, jos tämä Kristukseen turvaa. Hänelle kun on kaikki mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastaminen on tapa josta pitäisi jo tajuta luopua, nöyrtyä ja mennä Sanan mukaan eli pitäytyä yhdessä kasteessa. Jokainen joka seuraa sitä touhua vierestä huomaa että kyse on rahastuksesta. Monet kun kastavat omia jäseniäänkin uudestaan. Ja toisten jäseniä kans. Monlle se "meidän" suorittama kaste on ainoa oikea. Kyse on siis ihmisen keksimäst rituaalista. Toisin kuin kristityjen kaste, jonka Jeesus itse on asettanut. Jeesus ei käskenyt kastaa uudestaan. Sellaisia riittejä ei Sana tunne.

        Ei ole Raamatun Sana ihan uponnut jos kielletään kaste Kristuksen armotyönä ja sitä kautta uudestisynnyttävänä ja syntien anteeksiantoon liittyvänä lahjana.

        Onneksi Jumala hoitaa myös heidän kohtalonsa.

        Vesi ei uudesti synnytä ketään. Vesi kuuluu tähän maailmaan ja on maailmasta.
        Ainoastaan Jumalan Sana uudesti synnyttää: Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. Ne, jotka olivat ottaneet vastaan Sanan, siis Jeesuksen vastaan, kastettiin.
        Kornelius sai enkeliltä sanoman: Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan; hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'. Enkeli todisti Sanojen pelastavan, eikä enkeli puhunut mitään kastevedestä, joka pelastaisi.
        Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
        Jumalan Sana, Jeesus on iankaikkinen elämä. Kastevesi ei anna iankaikkista elämää, ei vaikka kuinka pappi merkkejä ja taikoja tekisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vesi ei uudesti synnytä ketään. Vesi kuuluu tähän maailmaan ja on maailmasta.
        Ainoastaan Jumalan Sana uudesti synnyttää: Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. Ne, jotka olivat ottaneet vastaan Sanan, siis Jeesuksen vastaan, kastettiin.
        Kornelius sai enkeliltä sanoman: Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan; hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'. Enkeli todisti Sanojen pelastavan, eikä enkeli puhunut mitään kastevedestä, joka pelastaisi.
        Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
        Jumalan Sana, Jeesus on iankaikkinen elämä. Kastevesi ei anna iankaikkista elämää, ei vaikka kuinka pappi merkkejä ja taikoja tekisi.

        Vesi ja Henki uudestisynnyttävät Jumalan Sanan kautta. Kaste antaa uuden elämän kuten Paavali roomalaiskirjeessä opettaa. Mainitsemassasi Joppen tapauksessa ei ollut olemassa vielä mitään kristillistä kastetta. Huomaatko ettei enkeli puhunut mitään ehtoollisestakaan, sekin asetettiin myöhemkmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vesi ja Henki uudestisynnyttävät Jumalan Sanan kautta. Kaste antaa uuden elämän kuten Paavali roomalaiskirjeessä opettaa. Mainitsemassasi Joppen tapauksessa ei ollut olemassa vielä mitään kristillistä kastetta. Huomaatko ettei enkeli puhunut mitään ehtoollisestakaan, sekin asetettiin myöhemkmin.

        Jeesuksessa on iankaikkinen elämä ja kaste on kaste Kristukseen ja Hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa. Pitää aina muistaa että kasteen sisältö on Kristus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vesi ja Henki uudestisynnyttävät Jumalan Sanan kautta. Kaste antaa uuden elämän kuten Paavali roomalaiskirjeessä opettaa. Mainitsemassasi Joppen tapauksessa ei ollut olemassa vielä mitään kristillistä kastetta. Huomaatko ettei enkeli puhunut mitään ehtoollisestakaan, sekin asetettiin myöhemkmin.

        Huomaatko sokea judaisti, Jeesus itse asetti ehtoollisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaatko sokea judaisti, Jeesus itse asetti ehtoollisen.

        En ole judaisti mutta Jeesus todellaki asetti ehtoollisen, kuten Hän asetti kasteenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on niin että kun apostolinen perusta on vedetty pois, niin uuudet kasteet sitten tuovat jäseniä niistä jotka on kerran kastettu kristilliseen seurakuntaan. Puheet kastelusta tai dipaamisesta kertovat miten vähän Kristuksen lahjat kasteenuusijoita kiinnostavat. Tiedän yhdenkin joka on käynyt useita kertoja kasteilla eri seurakunnissa. Yksi kaste menettänyt siis täysin merkityksensä näissä tapauksissa. Kasteesta on tullut riitti ja ihmisen uskon näyttelemisjuhla samalla kun Raamatun opetuksen on siirretty syrjään.

        Silti Jumala voi pelastaa ihmisen, jos tämä Kristukseen turvaa. Hänelle kun on kaikki mahdollista.

        >> Puheet kastelusta tai dipaamisesta <<

        Mitkä puheet?

        Minulla ei ole tapana keksiä asioita. Jokainen näkee omin silmin, millä tavalla toimitus tapahtuu. Ei muuta kuin itse toteamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Puheet kastelusta tai dipaamisesta <<

        Mitkä puheet?

        Minulla ei ole tapana keksiä asioita. Jokainen näkee omin silmin, millä tavalla toimitus tapahtuu. Ei muuta kuin itse toteamaan.

        >> Helluntailaisten usko: kaatumiset ja vapinat! <<

        Samaan sarjaan kuuluvat molemmat. Molemmat epäraamatullisia. Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on niin että kun apostolinen perusta on vedetty pois, niin uuudet kasteet sitten tuovat jäseniä niistä jotka on kerran kastettu kristilliseen seurakuntaan. Puheet kastelusta tai dipaamisesta kertovat miten vähän Kristuksen lahjat kasteenuusijoita kiinnostavat. Tiedän yhdenkin joka on käynyt useita kertoja kasteilla eri seurakunnissa. Yksi kaste menettänyt siis täysin merkityksensä näissä tapauksissa. Kasteesta on tullut riitti ja ihmisen uskon näyttelemisjuhla samalla kun Raamatun opetuksen on siirretty syrjään.

        Silti Jumala voi pelastaa ihmisen, jos tämä Kristukseen turvaa. Hänelle kun on kaikki mahdollista.

        >> Yksi kaste <<

        Yksi kaste tarkoittaa juuri sitä, mitä se sanookin eli on olemassa vain yksi kaste, joka ainoastaan pätee jokaisen ihmisen kohdalla. Totuuden mukaisia kasteita ei siis ole kuin yksi ainoa. Kaikki muu on hmisten omaa keksintöä, erehdystä kasteasian ympärillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vesi ei uudesti synnytä ketään. Vesi kuuluu tähän maailmaan ja on maailmasta.
        Ainoastaan Jumalan Sana uudesti synnyttää: Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. Ne, jotka olivat ottaneet vastaan Sanan, siis Jeesuksen vastaan, kastettiin.
        Kornelius sai enkeliltä sanoman: Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan; hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'. Enkeli todisti Sanojen pelastavan, eikä enkeli puhunut mitään kastevedestä, joka pelastaisi.
        Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
        Jumalan Sana, Jeesus on iankaikkinen elämä. Kastevesi ei anna iankaikkista elämää, ei vaikka kuinka pappi merkkejä ja taikoja tekisi.

        >> Vesi ei uudesti synnytä ketään. Vesi kuuluu tähän maailmaan ja on maailmasta.
        Ainoastaan Jumalan Sana uudesti synnyttää: Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin... <<

        Kyllä se raamatun oppi näin on. Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä ja tulella. Ihmiset kastattavat vedessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Puheet kastelusta tai dipaamisesta <<

        Mitkä puheet?

        Minulla ei ole tapana keksiä asioita. Jokainen näkee omin silmin, millä tavalla toimitus tapahtuu. Ei muuta kuin itse toteamaan.

        Kaste on kaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste on kaste.

        Vedestä ja Hengestä on yksi kaste.


    • Anonyymi

      >> Tiedän yhdenkin joka on käynyt useita kertoja kasteilla eri seurakunnissa. <<

      No ei kovin iso ihmismäärä.

    • Anonyymi

      Ei nämä kirkon kiivailijat voi nähdä mitään terveessä valossa kun heidän mielensä on aivopesty ja sydämensä suljettu ylpeyden tähden.

      Mitä Jumala siitä kaikesta lopulta ajattelee se jää Hänen harteilleen.

      tähän en toivo papukaijakommenttia jatkoon vaik ka osaamista siihen löytyykin kuten yltä voidaan havaita.

      • Anonyymi

        Ei tuo sastanen sodomia-kääkkä näe mitään totuutta ja tervettä oppia kun niin aivopesty kun olla ja voi. Jeesuksen selvät sanat hylätään ja tilalle vain omia kokemusia, niin tuo lahkon kastekiivailija toimii. Pelkkää pimeyttä on siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo sastanen sodomia-kääkkä näe mitään totuutta ja tervettä oppia kun niin aivopesty kun olla ja voi. Jeesuksen selvät sanat hylätään ja tilalle vain omia kokemusia, niin tuo lahkon kastekiivailija toimii. Pelkkää pimeyttä on siellä.

        Pimeydän näkee siitäkin ettei Raamatun Sana selleisenaan kelpaarvaan sitä pitää muokanta itselle sopivaksi. Papparainen on ihan suoraan myöntänyt että KRisuksen lupaus siitä että joka uskoo ja kastetaan pelastuu, on vain temppu, joka oli apostoleille vieras asia. Kuka Raamattua tunteva nyt tuollaisia satuja uskoo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pimeydän näkee siitäkin ettei Raamatun Sana selleisenaan kelpaarvaan sitä pitää muokanta itselle sopivaksi. Papparainen on ihan suoraan myöntänyt että KRisuksen lupaus siitä että joka uskoo ja kastetaan pelastuu, on vain temppu, joka oli apostoleille vieras asia. Kuka Raamattua tunteva nyt tuollaisia satuja uskoo?

        Tuollaienn päätön väite kyllä nakertaa keskustelijan uskottavuutta aika pahoin. Apostolithan jatkoivat niitä opetuksia jotka olivat Kristukselta saaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaienn päätön väite kyllä nakertaa keskustelijan uskottavuutta aika pahoin. Apostolithan jatkoivat niitä opetuksia jotka olivat Kristukselta saaneet.

        mikä on päätön väite kerro ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaienn päätön väite kyllä nakertaa keskustelijan uskottavuutta aika pahoin. Apostolithan jatkoivat niitä opetuksia jotka olivat Kristukselta saaneet.

        Apostoli jatkoivat ..mitä olivat Jeesukselta saaneet...

        mutta unohtivat kastaa vauvoja, niinkö se meni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostoli jatkoivat ..mitä olivat Jeesukselta saaneet...

        mutta unohtivat kastaa vauvoja, niinkö se meni?

        Eivät unohtaneet. Mutta unohtivatko he siunata vauvoja, niinkö?

        Sen sijaan kääkkä väittää että apostolit eivät uskoneet Jeessuken lupausta "joka uskoo ja kastetaan pelastuu". Naurettava väite.


    • Aloittaja ei ilmeisesti tunne Raamattua eikä Kristinuskoa, eli ei tiedä mitä on olla Jeesuksen seuraaja .

      Kyllä jokainen joka on kohdannut Jumalan vapisee, ei pelkästään väärät henget, vaan kaikki. Vapinalla eikä kaatumisella voida arvioida mistä se on tullut. Kyllä Ramattu kertooo, että Jumalan kohdatessa monet pyhät ovat kaatuneet.

      • Anonyymi

        Valehtelet.

        oikeat uskovat eli pyhä papisto ei kaadu eikä vapise Jumalan edessä

        -riivaajat teitä vapisuttavat ja heittelevät siellä lahkokouksissanne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet.

        oikeat uskovat eli pyhä papisto ei kaadu eikä vapise Jumalan edessä

        -riivaajat teitä vapisuttavat ja heittelevät siellä lahkokouksissanne

        Oikeasti Jumalan edessä "vapisevat" kaikki luomakunnan edustajat!

        Jos et sitä tiennyt nyt tiedät.

        eikö sinun päähäsi sovi muunlainen vapina kuin pitkin seiniä j a lattioita lentelyt ja vastaavat.

        mutta kun elämässä ei ole mitään muuta kuin kaikkea Raamatun totuutta vääristely ja vastustaminen, se on sitten mitä luemme taruistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti Jumalan edessä "vapisevat" kaikki luomakunnan edustajat!

        Jos et sitä tiennyt nyt tiedät.

        eikö sinun päähäsi sovi muunlainen vapina kuin pitkin seiniä j a lattioita lentelyt ja vastaavat.

        mutta kun elämässä ei ole mitään muuta kuin kaikkea Raamatun totuutta vääristely ja vastustaminen, se on sitten mitä luemme taruistasi.

        Riivaajahenki kaataa hurmahenkisiä tullen mennen.

        "Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi. Sääli meitä ja auta, jos sinä jotakin voit!"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti Jumalan edessä "vapisevat" kaikki luomakunnan edustajat!

        Jos et sitä tiennyt nyt tiedät.

        eikö sinun päähäsi sovi muunlainen vapina kuin pitkin seiniä j a lattioita lentelyt ja vastaavat.

        mutta kun elämässä ei ole mitään muuta kuin kaikkea Raamatun totuutta vääristely ja vastustaminen, se on sitten mitä luemme taruistasi.

        >>> Oikeasti Jumalan edessä "vapisevat" kaikki luomakunnan edustajat!

        Puhut höpöjä. Esim. itse en ole kertaakaan kaatunut tai vapissut. PH ei pane vapisemaan, kaatumaan tai sätkimään ja kotkottamaan kanakieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riivaajahenki kaataa hurmahenkisiä tullen mennen.

        "Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi. Sääli meitä ja auta, jos sinä jotakin voit!"

        Millä perustelet että ko Raamatun ihminen oli hurmahenkinen?

        eikö aikuisen ihmisen mielessä voisi olla kyselevää mielenlaatua sensijaan että luulee omaavansa joka asiasta sen ainoan oikean näkökulman ?!


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Oikeasti Jumalan edessä "vapisevat" kaikki luomakunnan edustajat!

        Puhut höpöjä. Esim. itse en ole kertaakaan kaatunut tai vapissut. PH ei pane vapisemaan, kaatumaan tai sätkimään ja kotkottamaan kanakieltä.

        Ok ja sinun kokemuksellasi mitataan kaikki kristillinen elämä ja Raamatun sisältö, eikö niin !

        se on toki turvallinen ( ei hevonen) näkemys omasta itsestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ok ja sinun kokemuksellasi mitataan kaikki kristillinen elämä ja Raamatun sisältö, eikö niin !

        se on toki turvallinen ( ei hevonen) näkemys omasta itsestä.

        Jokainen mittaa oman (lue ylhäältä annetun) ymmärryksen puitteissa.


    • Jeesus ja Mooseskin vapisivat

      Joh 11:32 33. Kun Jeesus näki Marian ja hänen kanssaan tulleiden juutalaisten itkevän, hän järkyttyi hengessään ja vapisi liikutuksesta.

      Ap.t 7:31. Mooses ihmetteli näkemäänsä näkyä, ja kun hän meni lähemmäs katsoakseen tarkemmin, kuului Herran ääni:
      32. 'Minä olen sinun isiesi Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala.' Mooses alkoi vapista eikä uskaltanut katsoa.

      • Anonyymi

        Jeesus ja Mooses eivät vapisseet riivaajahenkien voimasta, kuten hurmahenkiset tekevät.

        "Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi. Sääli meitä ja auta, jos sinä jotakin voit!"


    • Anonyymi Tänään 17:40 "Valehtelet....."

      Varo. Jos jotain Raamatusta luet, niin etsi mitä sanotaan pilkkaamisesta.

      Mark. 3:
      28. Totisesti minä sanon teille: Ihmisten lapsille annetaan anteeksi kaikki synnit, kaikki pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkkaavatkin.
      29. Mutta se, joka pilkkaa Pyhää Henkeä, ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin."
      30. He näet sanoivat: "Hänessä on saastainen henki."

      Hebr. 6:
      4. Mahdotontahan on uudistaa parannukseen niitä, jotka kerran ovat päässeet valoon, maistaneet taivaallista lahjaa ja tulleet osallisiksi Pyhästä Hengestä,
      5. maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia
      6. mutta ovat luopuneet. He näet itse uudestaan ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häpäisevät häntä julkisesti.

      • PH ei pane vapisemaan, kaatumaan tai sätkimään ja kotkottamaan kanakieltä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        PH ei pane vapisemaan, kaatumaan tai sätkimään ja kotkottamaan kanakieltä.

        Mooses oli siis pahan hengen vallassa? 'Minä olen sinun isiesi Jumala, Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala'. Niin Mooses alkoi vapista eikä tohtinut katsoa sinne.
        Mikä henki sinä oikein olet?


      • Anonyymi

        "joka polkee jalkoihinsa Jumalan Pojan, pitää epäpyhänä liiton verta, jolla hänet itsensä on pyhitetty, ja häpäisee armon Henkeä!"

        "minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen". Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mooses oli siis pahan hengen vallassa? 'Minä olen sinun isiesi Jumala, Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala'. Niin Mooses alkoi vapista eikä tohtinut katsoa sinne.
        Mikä henki sinä oikein olet?

        >>> Mooses oli siis pahan hengen vallassa?

        Vapina voi johtua monesta eri syystä, esim. veren sokerin alhaisesta tasosta, järkytyksestä, pelko- tai shokkitilasta jne. Mooses oli vanha mies ja peloissaan ja siksi vapina oli täysin luonnollinen reaktio.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Mooses oli siis pahan hengen vallassa?

        Vapina voi johtua monesta eri syystä, esim. veren sokerin alhaisesta tasosta, järkytyksestä, pelko- tai shokkitilasta jne. Mooses oli vanha mies ja peloissaan ja siksi vapina oli täysin luonnollinen reaktio.

        Kirjoitit taas satuja. Neljänkymmentä vuotta sen jälkeen kun Mooses kohtasi Jumalan palavassa orjantappurapensaassa, Mooseksesta kirjoitettiin: "hänen silmänsä eivät olleet hämärtyneet, eikä hänen elinvoimansa ollut kadonnut".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit taas satuja. Neljänkymmentä vuotta sen jälkeen kun Mooses kohtasi Jumalan palavassa orjantappurapensaassa, Mooseksesta kirjoitettiin: "hänen silmänsä eivät olleet hämärtyneet, eikä hänen elinvoimansa ollut kadonnut".

        >>> Mooseksesta kirjoitettiin...

        Kyllä 80-vuotias on jo sen verran vanha, että saattaa vapista ilman mitään syytä, vaikka "silmät olisivatkit kirkkaat". Edellinen on muuten vertaus Mooseksen mielen tilasta (lue kirkkaudesta ja älyn terävyydestä), eikä suinkaan fyysisestä voinnista.


    • Anonyymi

      "vapinassa" on oikeasti kyse Jumalan kunnioituksesta eli kuin Raamattu ilmaisee, jumalanpelosta.

      mutta jos ei ole koskaan kunnioittanut eikä pelännyt Kaikkivaltiasta, ei ol esyytä minkäänlaiseen vapinaankaan.

      uskohan on iloinen asia nykykirkossa. Apostolit voisivat kertoa munkinlaisesta uskosta jos olisi kuulijoita ja jos voisivat kertoa.

      ai niin, Raamatussahan he kertovatkin kaiken.

    • Vastustin ennen lapsikastetta ,mutta rakkaudellisesti taivaan Isä saapui kastetilaisuuteen ,jota olin vastahankaan .Kun lapsi kastettiin niin yksi ylimääräinen käsi ilmestyi lapsen ylle siunauksen merkiksi ja uskon vakaasti ,että tuo käsi kuului itse Kuninkaalle Jeesukselle .
      No mitä tulee sitten siihen uskon tunnustukseen niin ihminen tunnustaa uskonsa suullaan ja kaste on liitetty uskoontulon yhteyteen ,kuten tiedämme ,mutta se usko tulee uskomalla eli toinen ei voi sitä toisen puolesta antaa ..ainoastaan kenties ohjata ja neuvoa aikuisena ,jotta toinen kuulee sanaa ja saa kenties sen pelastavan uskon halun ja tahdon sydämmeensä ,jonka Jumala antaa .Jumalan hyvyys ja Rakkaus ihmisiä kohtaan saa sen aikaan .
      Jumalan uusiliitto on Rakkauden liitto...Rakasta ja Rakasta eli Jumalaa ja lähimmäistä ja siinä se ydin on eli Rakkaus .
      Se näkyy myös uskovien yhteydessä kun Pyhän Hengen omaavat kokoontuvat.

      • Anonyymi

        Eli sinulle jokin tuollainen kuviteltu näky menee Raamatun opetuksen edelle, niinkö?

        onkohan vähän heikko perustus.


      • Anonyymi

        Ai, joku näky sai sinut nousemaan Jumalan Sanaa vastaan??? Oletko koskaan lukenut:
        Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.


    • Markus 3:
      22. Kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Beelsebul" ja "Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia."
      23. Silloin Jeesus kutsui heidät luokseen ja puhui heille vertauksin: "Kuinka Saatana voi ajaa ulos Saatanan?
      24. Jos valtakunta riitaantuu itsensä kanssa, se ei voi kestää,
      25. ja jos perhe riitaantuu itsensä kanssa, se ei voi kestää.
      26. Jos Saatana nousee itseään vastaan ja riitaantuu itsensä kanssa, hän ei voi kestää, vaan hänen loppunsa on tullut.
      27. Ei kukaan voi tunkeutua väkevän miehen taloon ja ryöstää hänen tavaroitaan, ellei hän ensin sido sitä väkevää. Vasta sitten hän ryöstää hänen talonsa.
      28. Totisesti minä sanon teille: Ihmisten lapsille annetaan anteeksi kaikki synnit, kaikki pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkkaavatkin.
      29. Mutta se, joka pilkkaa Pyhää Henkeä, ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin."
      30. He näet sanoivat: "Hänessä on saastainen henki."

      • Anonyymi

        Juu koko sivu on tuota samaa täynnä!


    • Niin ...kertookaa sitten ,mikä kohta on raamatun sanaa vastaan kirjoituksessani ja muistakaa sitten osata kirjoittaa koko osio .

      • Anonyymi

        Menetit siis muistisi, aloit puolustaa porttokirkkoa ja pakanapappien taikuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menetit siis muistisi, aloit puolustaa porttokirkkoa ja pakanapappien taikuutta.

        Mieluummin sitä kuin porttolahkoja, sairasta että uudestikastajat pitää Kristusta taikana.


    • Ihmeeliset ovat Jumalan teot ja muisti on hyvä.

    • Suun tunnustus ... meissä uskovissa on sellainen kuin kieli suussa mikä auttaa muodostamaan sanoja .Sanat eivät ole mitä tahansa vaan hyvin tärkeitä sanoja ,mitä ihmiset suustaan päästää ja lopussa tutkitaan sanatkin mitä sanomme .
      Sanat ,joita suusta päästämme vaikuttaa myös tässä näkyvässä maailmassa ja näkymättömässä maailmassa ja ne sanat on oiean uskovan sanomana Pyhät .
      Uskovan sanoilla on todella voima .
      Kun ihminen julkisesti julistaa Jeesuksen Kristuksen Kuninkaakseen ja Herrakseen ja Pelastajakseen niin tuo ihminen on astunut kuolemasta elämään .
      Huom ihminen on julistanut .
      Sitten kuten monelle käy alkaa se opetuslapseus aika ja Pyhän Hengen voima laskeutuu heti tai hieman myöhemmin esim kasteen yhteydessä .

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe