Profetia tarkoittaa Jumalalta tulevaa viestiä tai näkyä. Profeetta on ihminen, jolle on armosta annettu profetoimisen lahja ja joka välitää muille ihmisille Jumalalta tulevaksi uskotun ilmestyksen.
Profetiat vaikuttavat yleensä ympäripyöreiltä ja epätarkoilta. Profetioissa kuvataan tavallisesti tulevia tapahtumia, joilla on hyvä mahdollisuus toteutua. Monesti profeetan omat toiveet ja pyrkimykset ovat selvästi aistittavissa Jumalata tulevissa viesteissä. Esim. "profetoidaan" naimisiinmenosta, tai kristillisen tv-kanavan perustamisesta tms., mutta nämähän eivät ole oikeita profetioita, koska näillä yritetään ohjailla ihmisen toimintaa ja käyttäytymistä tiettyyn suuntaan.
Jos Jumalan antama profetoimisen armolahja toimii tänä päivänä, ei pitäisi olla vaikeaa löytää ne suomalaiset profeetat, joiden julkisuudessa tai esim. kotiseurakunnassa lausumat profetiat olivat tarkkoja ja ovat käyneet toteen. Vallitseva tilanne on kuitenkin monimutkaisempi: profeettoja peitää iso mystisyyden verho ja tuntuu, että he suosivat enemmäkin näkymättömänä pysyttelemistä.
Jos tiedät profetian, joka ei liity yksittäiseen ihmiseen ja johon ei liity yritystä ohjailla ihmisen käyttäytymistä tms, ja joka on toteutunut, voisitko jakaa sen täällä. Muista myös kertoa profeetan nimi ja missä/milloin profetia oli annettu.
Näkymättömät profeetat
4
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Menen henkilökohtaisuuksiin eli omaan näkyyni. En ole profeetta. En profetoi. Olen nainen.
Näin näyn, että Jeesus kielletään. On seurakuntia, jotka toimivat ulkopäin rakkaudellisesti ja kaikki on näennäisesti puhdasta.
Seurakunnalla tai jokin kirkko tai uskovaiset ryhmittyminä on hierarkinen yhteisö jonka johtoportaikoussakaan ei tiedetä että he palvelevat saatanaa. Ylimpänä on itse saatana.
Nuo uskovaiset eivät tiedä itsekkään menevänsä kadotukseen.
He olivat korvanneet ristintyön ja sovituksen sanan jollain muulla kuin Jeesuksen sovintotyöllä.
Muuta en osaa näystäni sanoa enkä jokaista yksityiskohtaa selittää.
Mutta henk.koht aijon visusti pysyä yksistäön Jeesuksessa.
Toinen näkyni koski syntien sovitusta. Jeesus sanoo: Pyytäkää anteeksi syntejänne.
Jumala antakoon anteeksi jos olen väärässä ja armahrakoon heikkoa. Olen hänelle vastuussa.Kiitos vastauksestasi. Nykyään on jo monia ns. "seurakuntia", joissa ei seurata Jeesusta, vaan ihan jotain muuta.
>>> Mutta henk.koht aijon visusti pysyä yksistäön Jeesuksessa.
Juurikin näin tulee toimia.
- Anonyymi
Minun mielestäni Raamatussa profeetat olivat kuitenkin pääasiassa ihmisiä, jotka tulivat kertomaan, että ihmisten tulisi tehdä parannus ja elää Jumalan tahdon mukaan. Nykyään ihmiset eivät oikein tykkää tästä, vaan kuuntelevat mielummin kaikkia hienoja tarinoita ja tulevaisuuskuvia kuin katsovat sisimpäänsä ja tekisivät parannuksen.
- Anonyymi
Rakkaat sisaret ja veljet, tehkää parannus. Älkää menkö minkään muun kuin Jeesuksen perässä. Ei yhtään minnekkään sinne, missä ei kuulu Hyvän Paimenen ääni. Hän on teidät kalliisti lunastanut ja vain Hän vie perille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242361Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3431949Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241856Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101653Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581478Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121012Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu17980- 63845
- 55830
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2788