Kuluttaja on lypsylehmä

Anonyymi

Posti ottaa käyttöön tullausmaksun EU:n ulkopuolelta saapuville lähetyksille – halvinta Kiina-rojua maksu ei silti koske
-
Se on kumma kun kansalainen tilaa hyödykkeen itse kiinastaa niin se on rojua,
mutta kun ostaa sen paikalliselta kokoomusäänestäjältä 6-10 kertaiseen hintaan niin se sama härveli onkin huipputuote.

Samalla mainostetaan että ostamalla tukee suomalaista työtä, tekeekö se suomalainen kiinatavaran myyjä sen kiinasta ostamansa tavaran itse jossain takahuoneessa vai miten se oikein menee?

12

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvä uudistus.

• Anonyymi

Ympäristösyistä on hyvä että turhan krääsän hankkimista vaikeutetaan edes lisämaksuilla. Vielä kun saataisiin kiellettyä verkkokaupat kokonaan.

Kivijalkakauppaan lähteminen vaatii viitseliäisyyttä, ja nykyihmisen laiskuuden tietäen moni turha tavara jäisi silloin hankkimatta.

Luonto kiittää lisämaksujen asettajaa.

• Anonyymi

Hyvä uudistus. Maksu pitäisi ulottaa vaan kaikkeen pakettiliikenteeseen niiden arvoon katsomatta. Vähentäisi byrokratiaakin, kun se olisi esimerkiksi aina vaikka 10 euroa per paketti.

• Anonyymi

Ruotsissa kirjemaksu on 9 kruunua eli 0,84€ ... PAU-Suomessa 1,60€
      PAU-palkat ovat koulutus- ja vaatimustasoon melkein tuplat.

Kuluttaja ON lypsylehmä.

• Anonyymi

Persaukiselle kaikki on kallista. Käy noutamassa paikan päältä, jos lompakko ei kestä toimituskuluja.

• Anonyymi

Kirjemaksun nousu on kyllä ollut tosiaan rajua viime vuosina. Maidot, jauhot, kananmunat halpoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjemaksun nousu on kyllä ollut tosiaan rajua viime vuosina. Maidot, jauhot, kananmunat halpoja.

Kirjeitä ei enää lähettele kuin viranomaiset. Tulevat kalliiksi. Ottavat vahinkoja takaisin. Montako kirjettä arvelet itse lähettääväsi vuodessa?

Ja kiinan paketit ovat turhaa rojua. Jos on varaa sellaista tilata, joutaa maksamaan kulutkin.

• Anonyymi

Yrittäkää myydä tavaraa (yksityinen henkilö) ulkomaille jonkun huutokaupan (ebay) kautta niin sitten tiedätte.
      Jatkuva ihmettely ulkomailta: Miksi sen lähettäminen maksaa noin helvetisti?

Miksei Suomesta pysty lähettään mitään alta merikontillista järkevällä hinnalla?

• Anonyymi

Tuossahan se vasta järki onkin lähetellä krääsää ympäri maailmaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossahan se vasta järki onkin lähetellä krääsää ympäri maailmaa.

Älä puutu joutaviin...
        Periaattellasi Suomessa ei saa tehdä muuta kuin imeä peukaloa,se toiminta/kautta harrastus ei mene muiden tunteisiin.

Mutta se postitus.
        Samat on ongelmat

1.
        Tuli taas tämä esiin, suoraan sanottuna v****aa että tästä maasta ei saa tavaraa ulos millään järkevällä hinnalla. Olisi halvempaa lähteä itse lentämällä perille lisämatkalaukkujen kanssa kuin lähettää. Kustannukset on aina vähintään viisinkertaiset verrattuna siihen että sama paketti menisi toiseen suuntaan. UPS ja DHL ei tässä maassa ole pätkääkään kiinostuneet toimittamaan yksityishenkilöiden paketteja, Postilla ei voi lähettää mitään arvokkaampaa osaa (maksimikorvaus vajaa 1700eur vaikka laittais pikapaketillakin) Täysin pelleilyä että voin itse järkätä mistä tahansa kuljetuksen Suomeen järkevillä hinnoilla mutta Suomesta en voi itse lähettää mitään.
        Voisin melkein sanoa isommassa mittakaavassa että tämä kyllä estää aika tehokkaasti menestyvien nettikauppojen perustamisen (sitä paljon puhuttua viennin lisäämistä), koska tavaraa ei saa liikkeelle kuin Suomen sisällä ja silloin kovaan hintaan.

2.
        Piti ihan tehdä empiirinen testi:
        30kg paketti (jota itse olen lähettämässä), se tulisi UPS:llä UK:sta (haetaan kotoa, otetaan kaupungiksi vaikka Lontoo) kotiovelle Helsinkiin 37 eur.

Sama paketti Matkahuollolla Kuopiosta (pitää viedä toimipisteeseen) toimitettuna kotiovelle Helsinkiin 47,70eur.

Just joo. :D :D

Kiva myydä jotain autonosaa ulkomaille (kun Suomesta ei löydy ostajaa) kun ulkomainen ostaja putoaa täysin bersiilleen kun kuulee että postikulujen hinta onkin noin 10-kertainen mitä olettaa....

http://www.overdrive.fi/forum/threads/paketin-laehettaeminen-ulkomaille.282670/

• Anonyymi

Tukeehan se sitä kokoomusäänestäjää 6-10 kertaisella hinnalla,jotta hän voi sitten viedä voittorahat ulkomaille verottajan ulottumattomiin.
      Se on sitä suomalaista työllistämistä,ei köyhistä kukaan välitä aikuisten oikeesti tässä maassa.

• Anonyymi

Itse ymmärrän Postia tässä tilanteessa. He eivät saa mitään Kiina-pakettien käsittelystä, se on pelkkä kuluerä heille.
      Itse kyllä tilaan paljon paketteja Kiinasta, yleensä pieniä. Mutta nuo toimittajat myös huijaavat lähettämällä kaiken erikseen, jolloin hinta jää pieneksi tai merkitsemällä tuotteen lahjaksi, silloin tullissa verot alkavat kai vasta yli 44 € arvosta.
      Eli enpä ole ikinä maksanut mitään Kiina-paketeista tullissa.

Amerikan tilauksissa taas postikulut on helposti yli kympin. Ja jos tilaa vaikka 120 eurolla, ovat verot tullissa jotain 20 €.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5140
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      124
      1643
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1479
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      50
      1406
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1205
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1110
    7. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1037
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      999
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      827
    10. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      16
      827
    Aihe