27.11.2019 piispat väittivät kuorossa, että "Usko ja tiede eivät ole ristiriidassa, vaikka moni niin luulee" (https://yle.fi/uutiset/3-11079738). Minä ja moni muu ateisti olemme kuolla jo pahkahtuessamme nauruun. Piispojen puheet ovat niin hervottomia kuten voitte lukea tästä linkistä: https://evl.fi/documents/1327140/59134327/tieteiden-lahja.-piispojen-puheenvuoro-tieteiden-arvosta-ja-tehtavasta-jumalan-luomakunnassa.pdf
Ihan älytöntä. Tyoeryyllä ei selvästikkään ole minkäänlaista rajaa. Piispat eivät selvästikkään pienillä pähkinän puolikkaan kokoisilla aivoillaan ymmärrä sen enempää biologiasta, maantiedosta, historiasta kuin muustakaan tieteen alasta pätkääkään. Tiede ja uskonto eivät sovi yhteen vaikka kuinka niitä keskenään sovittelisi. Ne tulevat olemaan keskenään verisesti sodassa eikä siinä sodassa säästellä uhreja. Ihmisten on valittava niistä vain toinen. Se on pakollista ja muitakaan vaihtoehtoja ei ole. Siksi tämä kirkon piispojen typerä ulosanti vain naurattaa niin että napakin on jo ihan ratketa.
Piispojen epärehellisyys ja itsepetos naurattaa ateisteja
24
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Sinun ulosantisi se vasta naurettavaa onkin 😅🤣🤣
Oletko sinä räyhä.väinen koskaan pysähtynyt miettimään, että kuinka ristiriitainen ja lahkosi agendalle oikeastaan yksinomaan haitallinen typerys sinä saatatkaan olla? Käytät huomattavasti aikaasi dissataksesi kirkkoa, mutta nyt kun ateisti tekee sitä, niin käytkin puolustamaan kirkkoa dissaamalla mielummin ateistia. Ja kyse on evoluutioteoriasta, jonka kirkko koettaa omaksua ristiriidattomaksi uskonprinsiippiensä kanssa. Sinä vihaat evoluutioteoriaa ja kirkkoa, ja vaikka kirkko koettaa sovittaa niitä yhteen, olet kuitenkin niin pikkumainen, että kirkon ja evoluutioteorian dissaamisen sijaan dissaat ateistia, joka dissaa kirkkoa noiden asioiden yhteensovittamisesta. Järjenjuoksusi ei ole mairittelevaa.
Enkä muuten edelleenkään ole koskaan käyttänyt täällä mitään sellaista nimimerkkiä, joka päättyisi: "..._asiaa". Pääsi on laho.
- Anonyymi
Piispojen yritys sovittaa yhteensopimattomat tiede ja uskonto yhteen on uppoavan laivan avunhuutoja yrittäessään pelastaa sen mitä vielä pelastettavissa on. Tuskanparahdusten keskeltä kuuluu paskan turahduksia. Uskonnot on kuolemassa pois eikä niitä kannata alkaa pelastaa edes epärehellisyyteen ja itsepetokseen syyllistymällä.
- Anonyymi
<<Piispojen yritys sovittaa yhteensopimattomat tiede ja uskonto yhteen on uppoavan laivan avunhuutoja yrittäessään pelastaa sen mitä vielä pelastettavissa on.<<
Ei todella ole mitään avunhuutoja, vaan se on totuus. Ja jos maailma on täynnä idiootteja, jotka eivät ymmärrä missä mennään tai ymmärrä, että miten nyt tiede ja uskonto sopivatkin yhteen - niin uskovaisia kuin ateisteja - ei se tee tästä asiasta epätoivoista avunhuutoa eikä mitään pelastusyritystä. Asiasta, joka on itse totuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Piispojen yritys sovittaa yhteensopimattomat tiede ja uskonto yhteen on uppoavan laivan avunhuutoja yrittäessään pelastaa sen mitä vielä pelastettavissa on.<<
Ei todella ole mitään avunhuutoja, vaan se on totuus. Ja jos maailma on täynnä idiootteja, jotka eivät ymmärrä missä mennään tai ymmärrä, että miten nyt tiede ja uskonto sopivatkin yhteen - niin uskovaisia kuin ateisteja - ei se tee tästä asiasta epätoivoista avunhuutoa eikä mitään pelastusyritystä. Asiasta, joka on itse totuus.Uskovaisten uskonto Paavalilla ja VT:n Jahvella ja Jeesuksen ristiin kiroamisella oli saatananpalvontaa, ja totta kai hätä on suuri, kun tämä tulee ilmi kaikille. (Ilm.12.)
- Anonyymi
Sitä alkaa uskovaisten Luciferi-laiva upota ja hätä on kova, mutta ei taida enää edes äyskäröinti auttaa, vuoto on jo niin paha. Te maksatte kaikesta tästä suoraan Jeesukselle tekojenne mukaan.
- Anonyymi
Ja uskovaisille käykin niin, että helvetin tuli alkaa polttamaan heitä itseänsä juuri niin paljon kuin he ovat noituneet ja tuominneet muita. Ja se näkyy.
- Anonyymi
Tiede on parhaiten perusteltuja johtopäätöksiä mitä ihmiskunta on pystynyt tuottamaan.
On ihan sama kokeeko joku, että Raamattu tai tarina Maija Poppasesta ristiriidassa tieteen tuloksien kanssa. Sillä voi olla joku merkitys Maija Poppas -faneille, mutta ei tieteelle tai tieteen tekemiselle.- Anonyymi
Jumala se tieteenkin on luonut.
Anonyymi kirjoitti:
Jumala se tieteenkin on luonut.
Mutta Pirun hitaasti: 300 000 vuotta ensimmäisten ihmisten ilmaantumisesta.
Ihmisetkin selvästi auttoivat aika tavalla ihan loppuvaiheessa.
- Anonyymi
Piispat muuttivat sääntöjä kesken pelin, se on epärehellistä. Maalitolppia ei saa siirtää!
Maalitolppia oli pakko siirtää kun tiede osoitti voimansa todellisuuden havainnoinnissa ja selittämisessä, johtaen evoluutioteoriaan. Sitä ennen piispojen oli helppoa tuudittautua literalistiseen raamatulointiin.
- Anonyymi
T218O kirjoitti:
Maalitolppia oli pakko siirtää kun tiede osoitti voimansa todellisuuden havainnoinnissa ja selittämisessä, johtaen evoluutioteoriaan. Sitä ennen piispojen oli helppoa tuudittautua literalistiseen raamatulointiin.
Ai että nyt sitten käykin se, että Jeesus onkin kehittyi apinasta? Taitaa vaan uskisten paskat nyt turahdella kun uskonnon loppu on lähellä XD
Anonyymi kirjoitti:
Ai että nyt sitten käykin se, että Jeesus onkin kehittyi apinasta? Taitaa vaan uskisten paskat nyt turahdella kun uskonnon loppu on lähellä XD
"Ai että nyt sitten käykin se, että Jeesus onkin kehittyi apinasta?"
Tieteen mukaan ihmiset ovat ihmisapinoita, ja ihmisapinat ovat apinoita. Kukaan ihminen, joka on ollut olemassa, ei ole vain "kehittynyt apinasta", vaan on apina. Jos Jeesus oli olemassa, hän oli apina.
"Taitaa vaan uskisten paskat nyt turahdella kun uskonnon loppu on lähellä XD"
Olen koettanut selostaa täällä sitä, että ääriuskisten paskojen turahteleminen tälle laudalle kertoo juuri siitä samasta uskonpaniikista, joka alkoi 1800-luvulla. Miten normiuskikset tuon asian tulkitsevat, on minulle aika lailla samantekevää. Olen itse täällä kritisoimassa vain ääriuskovuuden politisoituneimpia muotoja, kuiten kreationismia, jolla koetetaan hämmentää ihmisiä uskomaan, että uskomiseen olisi tieteellisiä syitä.- Anonyymi
T218O kirjoitti:
Tieteen mukaan ihmiset ovat ihmisapinoita, ja ihmisapinat ovat apinoita. Kukaan ihminen, joka on ollut olemassa, ei ole vain "kehittynyt apinasta", vaan on apina. Jos Jeesus oli olemassa, hän oli apina.
Olen koettanut selostaa täällä sitä, että ääriuskisten paskojen turahteleminen tälle laudalle kertoo juuri siitä samasta uskonpaniikista, joka alkoi 1800-luvulla. Miten normiuskikset tuon asian tulkitsevat, on minulle aika lailla samantekevää. Olen itse täällä kritisoimassa vain ääriuskovuuden politisoituneimpia muotoja, kuiten kreationismia, jolla koetetaan hämmentää ihmisiä uskomaan, että uskomiseen olisi tieteellisiä syitä.Virtsaatko seisten vai istuen?
Anonyymi kirjoitti:
Virtsaatko seisten vai istuen?
Ruumiintoimintokeskeinen vouhotuksesi on taas sitä luokkaa, ettei sinulle kelpaa kun alapääasioihin keskittyvään kysymykseesi on jo kerran vastattu. Ei voi muuta todeta, kuin että Patmos on varmasti todella ylpeä kaltaisestasi mainospuhujasta, jolla ei muu pyöri mielessä kuin tuollainen ja vielä jankkauksen muodossa. Tai no ehkä se kertoo jotain siitä minkälaista väkeä se kerho vetää puoleensa... tai pahempaa: saa aikaan.
- Anonyymi
T218O kirjoitti:
Olen koettanut selostaa täällä sitä, että ääriuskisten paskojen turahteleminen tälle laudalle kertoo juuri siitä samasta uskonpaniikista, joka alkoi 1800-luvulla. Miten normiuskikset tuon asian tulkitsevat, on minulle aika lailla samantekevää. Olen itse täällä kritisoimassa vain ääriuskovuuden politisoituneimpia muotoja, kuiten kreationismia, jolla koetetaan hämmentää ihmisiä uskomaan, että uskomiseen olisi tieteellisiä syitä.Ihminen ei tarvitse uskontoa elämiseen eikä pärjätäkseen maailmassa kuten paitakaan ei tarvitse pitsikauluksia tai talo turhia ornamentteja. Krumeluurit kuuluukin nimenomaan karsia ja yksinkertaistaa elämää niin, että siitä tulee entistäkin tehokkaampaa ja tuottavampaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskonnon loppu ei ole lähellä, vaan uuden uskonnon alku. Tai se mikään uusi ole - Jeesus siitä jo puhui 2000 vuotta sitten.
- Anonyymi
Piispoille kaikki käy kunhan viini ja raha virtaa, siis jeesuksen veri.
Tottakai tiede ja usko sopivat yhteen, koska molemmat pyrkivät totuuteen. Usko on tosi ja oikea käsitys niistä uskonasioista, joista ei vielä ole tieteellistä tietoa. Tiede ei niistä tiedä vielä mitään. Uskon menetelmillä ne on ratkaistava.
Tiede taas oivallisesti karsii mahdottomia uskomuksia, nuoren maan ja universumin esimerkiksi.
Tämä on tärkeä puheenvuoro, kun tieteellä yritetään tänä päivänä nujertaa ihan hyvä ja oikea, puhdas ja kaunis usko Jeesukseen ja väittää sitä tieteenvastaiseksi. Ei tieteellä ole kantaa Jumalan olemassaoloon eikä Jeesuksen oppiin. Tämä pitäisi länsimaissa ja tiedeuskoisissa piireissä alkaa vähitellen ymmärtää.
Tieteestä vedetyt ateistiset mielipiteet ovat tällä hetkellä suuri este sivistysmaissa. Ei se ole tiedettä, se on ateismia.Ei maalitolppia tarvitse siirrellä, ne vaan ovat olleet väärissä paikoissa keskiajalla. Kaikkihan sen nykyään tietää. Teologiassa on edelleen samanlaisia vikoja, esimerkiksi että maailma olisi luotu tyhjästä, siis Jumala ja hänen valtakuntansa ja ympäristlnsä olisi tyhjää. Jumala tyhjää!
Tai että Raamatussa ylipäätänsä puhuttaisiin universumista yhtään mitään. Se kertoo maapallon asioista, että ne ovat Jumalan luomia.
Tiede oivallisesti korjailee näitä Raamatun vääriä tulkintoja. Tieteessäkin tietysti on paljon tiedon puutetta monessa asiassa. Ne on myönnettävä. Ylpeät ateistit eivät niitä myönnä, ja rajaavat luomisen, ihmeet, henkimaailman ja Jumalan tieteen ja näin totuudenkin ulkopuolelle. Kyllä tiede voi tutkia ihan kaikkea. Jos jokin havaitaan turhaksi niin se on eri juttu.- Anonyymi
Katsos kun hihhuleilla ei ole aivoja joten he eivät ymmärrä tieteestä mitään. Siksi piispatkin päästelee tuollaisia naurettavia aivopieruja.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 702560
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell572420Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1542016Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.591896Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1361718Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,571270- 751241
Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.851144Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.1591090Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd103931