Ateismi on läsnä

Anonyymi

Suurin osa luonnontieteilijöistä on ateisteja.

Suuri osa työntekijöistä on ateisteja.

Suuri osa nuorista ja lapsista on ateisteja.

Ateistien osuus sivistyneessä yhteiskunnassa kasvaa.

Ateismi on läsnä kaikkialla yhteiskunnassa, mutta milloin päättäjät ottavat tosissaan ateistien vaatimukset uskontojen ja uskonnon harjoittajimisen kieltämisestä?

113

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eletään viimeisiä uskonnon aikoja, nautitaan vielä (tai siis nauretaan), kun voidaan.
      Tulevat ihmiset ihmettelevät miten uskonto on edes mahdollinen.

• Anonyymi

Höpsistä vaan. Uskonnonvapaus on perusoikeus ja yksi sivistyneen demokraattisen yhteiskunnan tuntomerkeistä. Ateistina kannatan ehdottomasti sekulääriä valtiota, jossa ihmisillä on oikea uskonnonvapaus, siis vapaus uskoa tai vapaus olla uskomatta. Kumpaakaan vapautta ei voi kieltää rikkomatta yksilön perusoikeuksia.

• Anonyymi

"Eletään viimeisiä uskonnon aikoja, nautitaan vielä (tai siis nauretaan), kun voidaan."

Näinhän se Luther ennusti maailmanlopun tulevan jo elinikänään useamman kerran kun ei osunut. Maailmanlopun merkit olivat silloin selvät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpsistä vaan. Uskonnonvapaus on perusoikeus ja yksi sivistyneen demokraattisen yhteiskunnan tuntomerkeistä. Ateistina kannatan ehdottomasti sekulääriä valtiota, jossa ihmisillä on oikea uskonnonvapaus, siis vapaus uskoa tai vapaus olla uskomatta. Kumpaakaan vapautta ei voi kieltää rikkomatta yksilön perusoikeuksia.

Uskovaiset eivät ole ikinä kunnioittaneet uskonvapautta. Eivät salli edes omille lapsille uskonvapautta, vaan aivopesevät heidät omaan uskoonsa.

• Anonyymi kirjoitti:

Uskoville uskonnonvapaus on vain sellainen että saa harjoittaa uskontoa missä täysin vapaasti ihna kaikkialla. Se uskonnonvapaus rajoittuu uskovalta vain siihen eli esimerkiksi uskonnottomuus ei ole uskovalle uskonnonvapautta!

• Anonyymi
        ateisti1982 kirjoitti:

Uskoville uskonnonvapaus on vain sellainen että saa harjoittaa uskontoa missä täysin vapaasti ihna kaikkialla. Se uskonnonvapaus rajoittuu uskovalta vain siihen eli esimerkiksi uskonnottomuus ei ole uskovalle uskonnonvapautta!

Se uskonnonvapaus ei myöskään koske vähemmistöjä kuten saamelaisia. Niiden pyhiä paikkojen häpäisy tai häiriköinti ei harmistuta uskovaa yhtään, eikä hän siihen kiinnitä mitään huomiotakaan. Nauraa vaan, että saavatpahan ansionsa mukaan, kun eivät ole samaa uskontoa kuin Minä.

• Anonyymi

Vahingonilo on merkki saatanallisuudesta. Ihan sama, onko vahingoniloisena teisti vai ateisti. Saatanallisuus kuten jumalallisuuskin on kaikille ihmisille tietyssä mielessä yhteistä. Jumalan puolella on kaikki hyvä, Saatanan puolella synnit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos asiallisesta kannanotosta!

-kristitty uskova

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskovaiset eivät ole ikinä kunnioittaneet uskonvapautta. Eivät salli edes omille lapsille uskonvapautta, vaan aivopesevät heidät omaan uskoonsa.

Usko, mihin vanhemmat lapsensa pakottavat, tuskin muodostuu kestäväksi ellei lapsi vartuttuaan saa omia positiivisia kokemuksia uskoonsa, vahvistavia kokemuksia Jumalan todellisuudesta. Lapsilla on taipumus yleensä huomata, mikä on aitoa ja mikä toimii. Kaksinaamaisuus esim. moraalissa havaitaan helposti esim. vanhemmissa.

Itse tulin lapsena vakuuttuneeksi Jumalan todellisuudesta omien kokemusteni kautta ja toisaalta näin uskovia ihmisiä kodin ulkopuolella. Yksinhuoltajaäitini vastusti rajusti uskoani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko, mihin vanhemmat lapsensa pakottavat, tuskin muodostuu kestäväksi ellei lapsi vartuttuaan saa omia positiivisia kokemuksia uskoonsa, vahvistavia kokemuksia Jumalan todellisuudesta. Lapsilla on taipumus yleensä huomata, mikä on aitoa ja mikä toimii. Kaksinaamaisuus esim. moraalissa havaitaan helposti esim. vanhemmissa.

Itse tulin lapsena vakuuttuneeksi Jumalan todellisuudesta omien kokemusteni kautta ja toisaalta näin uskovia ihmisiä kodin ulkopuolella. Yksinhuoltajaäitini vastusti rajusti uskoani.

Tuntuu pahalta kirjoittaa äidistään tuolla tavoin (aiempi viesti). Ikää alkaa olla itsellänikin ja äitini on ilmeisesti kuolemansairas (päiviä, kuukausia...?). Nyt hän vaikuttaa uskonasioista kiinnostuneelta, mutta olen vain käytettävissä, jos hän haluaa uskonasioista puhua ja sen hän tietää..En pelottele millään, käännytä; tiedän Jumalan puhuttelevan häntä (itse puhunut) yksinäisinä hetkinä...

• Anonyymi

Suurin osa ihmisistä on ateisteja

• Anonyymi

Suurin osa ihmisistä on myös valmiita kiduttamaan ja tappamaan toisen ihmisen, kun joku auktoriteetti-ihminen niin käskee. Lieneekö kyseessä sama porukka?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Milgramin_tottelevaisuuskoe

• Anonyymi

Suurin osa ihmisistä on ateisteja.

Suurin osa ateisteista taitaa olla valehtelijoita tai huonoja matikassa.
        Suomessa 80% väestöstä kuuluu kirkkoon.
        Koko maailman väestöstä uskoo omaan jumalaan yli 80%.
        Loppu 20% ei suinkaan ole ateisteja vaan on vapaa ajattelijoita ja muihin uskovia.
        Ateisteiksi eivät kuitenkaan tunnustaudu.
        Eli ateisteja ei todellakaan ole kuin muutamia siellä täällä.

• Anonyymi

Uskontojen kieltäminen olisi syrjintää. Uskontojen räikeimpiin epäkohtiin voidaan puuttua jos ne rikkovat lakeja, mutta ei uskontoja pidä eikä kannata kieltää. Ne on vain asetettava samalle viivalle uskonnottomuuden kanssa eli millään uskonnolla tai minkään uskonnon puuttumisella ei saa olla etuoikeuksia pelkän uskontosisällön tai sen puuttumisen perusteella.

Näin ateistinakin pidän kyllä siitä että sunnuntaityöstä maksetaan ylimääräistä palkanlisää.

• Uskovaisuuden sallisin jos he sallisivat uskonnottomuuden ja heillä olisi jotakin ymmärrystä uskonnottomia ihmisiä kohtaan eikä aina oma uskonnolliset arvot edellä kaikkialla esim. kouluissa, päiväkodeissa ja jopa Eduskunnassa yms.!

• Näin ateistina en vaadi uskontoja enkä uskontojen harjoittamista kiellettäväksi.
      Sillä millekäs sitten naurettaisiin?

• Anonyymi

Ateisteille. Minä nauran heille koko ajan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siitä vaan. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalakin nauraa ateisteille ja liberaaleille heittäessään heidät helvettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalakin nauraa ateisteille ja liberaaleille heittäessään heidät helvettiin.

Ja valehtelijoille, ne vasta kärvistelevätkin ja ihmettelevät kun Jumala ei heitä tunnista.

• Anonyymi

Buddhalaiset kasvattavat lapsensa buddhalaisiksi, muslimit muslimeiksi, juutalaiset juutalaisiksi, hindut hinduiksi, kristityt kristityiksi.
      Mutta se todistaa ateismin ainoaksi syntyperiseksi maailmankatsomukseksi.
      Kaikki uskovat alussa vanhempiinsa, jotka ovat vain lihaa ja verta.
      Eivät yliluonnollisia olentoja.
      Tämä on totuus joka ei pala tulessakaan numero 1 🌱

• Anonyymi

Ateismi ei ole mikään maailmankatsomus, vaan erehdys. Muistan oman matkani ateismiin. Olin kai 8-vuotias kun ihmettelin mikä se joidenkin taivas on mistä ne puhui hautajaisissa. Isäni, ateisti, selitti että jotkut ihmset uskovat että kuoleman jälkeen henki menee sellaiseen paikkaan kuin taivas. Jaa, sanoin, mutta miten se oikeasti menee, kysyin. Isä kehotti ajattelemaan, missä olin ennen kuin synnyin ja tulin ihmiseksi, että ehkä se olisi sama paikka. Yritin sitten illalla miettiä kovasti. Ei tullut mieleen mitään. Mietin kovasti ja yritin keskittyä ajattelemaan syntymääni edeltävää aikaa, mutta näin pelkkää pimeyttä, tosin olinhan silmät kiinni sängyssäni ja vielä yöaikaan.

Sitten kun koulussa jankutettiin siitä jeesuksesta niin rupesin sitä ihmettelemään. Päätin kokeilla opettajan kehotuksia ja rukoilla. Joku rukous varmaan opetettiin koulussa, ja naapurin kaveri opetti että pitää lisäksi polvistua sängyn viereen ja pistää kädet ristiin. Tein kaiken ohjeiden mukaan enkä saanut kuitenkaan mitään vastausta, mitään ihmettä ei tapahtunut, oloni ei muuttunut mitenkään. Tein päätelmän, että Jeesus on satua.

Tämä päätelmäni sai vain vahvistusta, kun huomasin että naapurin kaverini, jonka perhe oli uskovainen, oli suvaitsematon ja melko hölmö. Kun olin 13, sain aikaan pahan riidan, kun sanoin hänelle että olen ateisti. Välimme eivät koskaan palanneet ennalleen.

Teininä opiskelin ateismia lukemalla kirjastossa Vapaa-ajattelija-lehteä, yliopistossa julistin ateismia jo suurella vakaumuksella kaikille halukkaille ja haluttomillekin, ja kun sielu ilmestyi minulle vuonna -91 ja alkoi neuvoa minua, sanoin sille että minä en usko sinuun. Sitten unohdin koko jutun.

Jumala ilmestyi minulle sitten viitisentoista vuotta myöhemmin selkeänä. Vastoin kaikkia uskomuksiani ja koko elämääni, huomasin että Jumala on kuin onkin todellinen. Yritin kieltää ja kiistää sen monin tavoin, selitin sitä pois kaikilla mahdollisilla keksimilläni muilla asioilla ja selityksillä, jopa sillä että olin psykoosissa.

Mutta siitä ei ollut kysymys. Jumala on kuin onkin todellinen.

Ateismi oli virhe. Mutta virheistä me opimme, jos haluamme ottaa opiksemme. Sellaista on tämä henkinen matkamme kohti Taivaan valtakuntaa.

Toisin kuin jotkut väittävät, Taivaan valtakunta ei ole kuolemanjälkeinen, vaan Tässä Ja Nyt!

Ikuisesti siis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ateismi ei ole mikään maailmankatsomus, vaan erehdys. Muistan oman matkani ateismiin. Olin kai 8-vuotias kun ihmettelin mikä se joidenkin taivas on mistä ne puhui hautajaisissa. Isäni, ateisti, selitti että jotkut ihmset uskovat että kuoleman jälkeen henki menee sellaiseen paikkaan kuin taivas. Jaa, sanoin, mutta miten se oikeasti menee, kysyin. Isä kehotti ajattelemaan, missä olin ennen kuin synnyin ja tulin ihmiseksi, että ehkä se olisi sama paikka. Yritin sitten illalla miettiä kovasti. Ei tullut mieleen mitään. Mietin kovasti ja yritin keskittyä ajattelemaan syntymääni edeltävää aikaa, mutta näin pelkkää pimeyttä, tosin olinhan silmät kiinni sängyssäni ja vielä yöaikaan.

Sitten kun koulussa jankutettiin siitä jeesuksesta niin rupesin sitä ihmettelemään. Päätin kokeilla opettajan kehotuksia ja rukoilla. Joku rukous varmaan opetettiin koulussa, ja naapurin kaveri opetti että pitää lisäksi polvistua sängyn viereen ja pistää kädet ristiin. Tein kaiken ohjeiden mukaan enkä saanut kuitenkaan mitään vastausta, mitään ihmettä ei tapahtunut, oloni ei muuttunut mitenkään. Tein päätelmän, että Jeesus on satua.

Tämä päätelmäni sai vain vahvistusta, kun huomasin että naapurin kaverini, jonka perhe oli uskovainen, oli suvaitsematon ja melko hölmö. Kun olin 13, sain aikaan pahan riidan, kun sanoin hänelle että olen ateisti. Välimme eivät koskaan palanneet ennalleen.

Teininä opiskelin ateismia lukemalla kirjastossa Vapaa-ajattelija-lehteä, yliopistossa julistin ateismia jo suurella vakaumuksella kaikille halukkaille ja haluttomillekin, ja kun sielu ilmestyi minulle vuonna -91 ja alkoi neuvoa minua, sanoin sille että minä en usko sinuun. Sitten unohdin koko jutun.

Jumala ilmestyi minulle sitten viitisentoista vuotta myöhemmin selkeänä. Vastoin kaikkia uskomuksiani ja koko elämääni, huomasin että Jumala on kuin onkin todellinen. Yritin kieltää ja kiistää sen monin tavoin, selitin sitä pois kaikilla mahdollisilla keksimilläni muilla asioilla ja selityksillä, jopa sillä että olin psykoosissa.

Ateismi oli virhe. Mutta virheistä me opimme, jos haluamme ottaa opiksemme. Sellaista on tämä henkinen matkamme kohti Taivaan valtakuntaa.

Toisin kuin jotkut väittävät, Taivaan valtakunta ei ole kuolemanjälkeinen, vaan Tässä Ja Nyt!

Ikuisesti siis.

Sä olet seonnut. Et hallitse enää mielikuvitustasi.

Jumala ja jesse elää vain sinun mielikuvituksessasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikuisesti siis.

Mitä mieltä lääkärisi on sielun ja Jumalan ilmestymisestä? Juttusi viittaa vahvasti mentaalipuolen ongelmiin.

• Anonyymi kirjoitti:

Ikuisesti siis.

"Jumala ilmestyi minulle sitten viitisentoista vuotta myöhemmin selkeänä."

Toisin sanoen sairastuit psykoosiin joka on uskon tuloon määritelmä. Aivoistasi halusit luopua aikuisena kun taas monet aikuisempana tulevat järkiinsä ja luopuvat uskosta tai eroavat seurakunnastaan. ...vai oliko tämä suoltamisesi trollaus!?

• Anonyymi

> Buddhalaiset kasvattavat lapsensa buddhalaisiksi, muslimit muslimeiksi, juutalaiset juutalaisiksi, hindut hinduiksi, kristityt kristityiksi.

Tuosta seuraa sitten automaattisesti kysymys, kuka sitten opetti kristinuskon alunperin, jos usko aina on opetettua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikuisesti siis.

"Teininä opiskelin ateismia lukemalla kirjastossa Vapaa-ajattelija-lehteä"

Siinä teit virheen. Ateismia ei tarvitse opiskella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikuisesti siis.

Opiskelit ateismia? Just joo.

• Anonyymi kirjoitti:

> Buddhalaiset kasvattavat lapsensa buddhalaisiksi, muslimit muslimeiksi, juutalaiset juutalaisiksi, hindut hinduiksi, kristityt kristityiksi.

Tuosta seuraa sitten automaattisesti kysymys, kuka sitten opetti kristinuskon alunperin, jos usko aina on opetettua.

>Tuosta seuraa sitten automaattisesti kysymys, kuka sitten opetti kristinuskon alunperin, jos usko aina on opetettua.

Sama kysymys kaikkien uskontojen kohdalla, sillä jokaisen on joku joskus keksinyt.

• Anonyymi

Vaikka aloitus olisi totta enemmistöineen, sillä ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa, sillä totuus ei ole enemmistöperiaatteella tiedettävissä, toteutettavissa, noudatettavissa.

Tietämättömiltä ihmisiltä ei koskaan tule muuta kuin tietämättömyyttä. Jumala on kaikkitietävä ja Jumalalta tulee kaikki tieto.

• Anonyymi

Ja kuitenkaan sinä et kykene esittämään mitään tietoa.

Joten jo pelkästään se riittää kumoamaan väitteesi.

• Anonyymi

Tietämättömiltä tulee runsaasti kirkollisveroja kirkon pohjattomaan kassaan, sekä hartaasti täyttävät kirkossa ollessaan penkkien väleissä vaeltelevaa kolehtihaavia.

• Anonyymi

Kysypä Jumalalta vastaus muutamaan ihmiskunnan perimmäisistä kysymyksistä:

Minne käy tuulen ilmassa tie?
        Missä on pilven hautausmaa?
        Ken söi kesävoin?

Olen yrittänyt kysellä Jumalalta, mutta hän ei vastaa. Jospa hän vastaisi sinulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysypä Jumalalta vastaus muutamaan ihmiskunnan perimmäisistä kysymyksistä:

Minne käy tuulen ilmassa tie?
        Missä on pilven hautausmaa?
        Ken söi kesävoin?

Olen yrittänyt kysellä Jumalalta, mutta hän ei vastaa. Jospa hän vastaisi sinulle.

Viisas ei vastaa typeriin kysymyksiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viisas ei vastaa typeriin kysymyksiin.

No kuka sitten vastaa, sinäkö???

• Anonyymi

> Ateismi on läsnä kaikkialla yhteiskunnassa, mutta milloin päättäjät ottavat tosissaan ateistien vaatimukset uskontojen ja uskonnon harjoittajimisen kieltämisestä?

Sitten kun moraali on rappeutunut riittävästi, ei kestäne kauaa enää.

• Anonyymi

On teillä kuvitelmat. Varmasti tuo lämmittää elää epärealistisissa pelkokuvitelmissa. Se siitä uskosta ja "toivosta" sitten...

• Anonyymi

"Ateismi on läsnä kaikkialla yhteiskunnassa, mutta milloin päättäjät ottavat tosissaan ateistien vaatimukset uskontojen ja uskonnon harjoittajimisen kieltämisestä?"

Koska lakkaat valehtelemasta ateistien "tavoitteista"? Oletko ollujt pitkään uskossa?

• Anonyymi

> Suurin osa luonnontieteilijöistä on ateisteja.

Selittää hyvin miksi luonnontieteiden taso on ala-arvoinen, eikä tieteeseen voi luottaa.

• Anonyymi

Ei voi joo luottaa, tänne kirjoittaminen onnistuu hyvin niin Ivalosta kuin Turustakin millisekunneissa. Mitäs epätieteellä on tehty?

• Anonyymi

Suomalaisten luottamus tieteeseen on vahva ja jatkuvasti vahvistumassa väestön koulutustason parantuessa. Tuorein tiedebarometri puhuu selvää kieltä.
        Hyviä esimerkkejä luonnontieteiden tasosta näet kaikkialla ympärillämme. Koko infrastruktuurimme perustuu luonnontieteisiin. Luonnontieteiden taso on korkeampi kuin sinä kykenet tajuamaan.
        Ainakin minä voin luottaa siihen, että tietokoneeni ja kännykkäni toimii ja että pistotulpasta saa sähköenergiaa. Eivät nekään huuhailuun perustu vaan kovaan tieteeseen.

Jos taas odotat sitä, että luonnontieteet kehittyessään tukisivat omia huuhailujasi, niin saat odottaa pitkään. Jos luonnontieteiden luoma maailmankuva ei sinulle kelpaa, niin voi voi.

• Hienoa huumoria! 😁

• Anonyymi

Vauvat ovat 100% ateisteja.

• Anonyymi

Mitä tietoa sinulla olisi vauvojen hengellisestä elämästä?

Ethän muista edes omaa vauva-aikaasi. Luulet ja kuvittelet vaan kaikenlaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskontojen paikkakohtaisuus todistaa, jumalausko vaatii aina aivopesun.

Sain itse uskonnoista vapaan kasvatuksen ja ateistiksi jäin. Näin käy käy kaikille muillekin.

• Anonyymi kirjoitti:

Olen ollut aina ateisti. Ihminen syntyy ateistina vaikka uskova väittää ihan muuta. Uskova tahtoisi että hedelmöittymisestä lähtien ihmisellä olisi henkilötunnus, jotta aborttikin olisi murha. Kaikkea ei voi uskovakaan saada mitä tahtoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskontojen paikkakohtaisuus todistaa, jumalausko vaatii aina aivopesun.

Sain itse uskonnoista vapaan kasvatuksen ja ateistiksi jäin. Näin käy käy kaikille muillekin.

Uskonto ei ole Jumala, vaikka jotkut ovat tehneet uskonnosta epäjumalansa. Kuten ateistit omasta ismistään.

Aivopesusta kun puhutaan, siinä ovat kunnostatuneet erityisen voimalla valtiojohtajat, kuten Mao, Stalin ja Hitler. He ovat myös eniten rikkoneet Jumalaa ja Ihmistä vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskonto ei ole Jumala, vaikka jotkut ovat tehneet uskonnosta epäjumalansa. Kuten ateistit omasta ismistään.

Aivopesusta kun puhutaan, siinä ovat kunnostatuneet erityisen voimalla valtiojohtajat, kuten Mao, Stalin ja Hitler. He ovat myös eniten rikkoneet Jumalaa ja Ihmistä vastaan.

Hitler oli uskovainen ja mm. kiisti evoluution. Juutalaisvastaiset puheensa hän lainasi Lutherilta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Uskonto ei ole Jumala, vaikka jotkut ovat tehneet uskonnosta epäjumalansa. Kuten ateistit omasta ismistään. "

Vai on ateisti tehnyt Jumalan ateismista. No eipä ole mikään jumala sitten kovin kummoinen sinusta, epä tai mikä lie?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hitler oli uskovainen ja mm. kiisti evoluution. Juutalaisvastaiset puheensa hän lainasi Lutherilta.

Hitler ei ollut uskovainen vaan psykopaatti. Psykopaatit valehtelevat sujuvasti kaikkiin suuntiin saadakseen massat puolelleen.

• Anonyymi

Eikö ateisti tiedä, että he eivät pysty uskontoa kieltämään mitenkään ja vaikka kieltäisitte julkisisesti, ongelmia kun alkaa ihmisille tulemaan, he alkavat etsimään Jumalasta turvaa, Suomessa on liian hyvin asiat vielä. Eihän Suomessa pitänyt olla edes maanjäristyksiä, mut nyt niitä on ilmestynyt sellaisissa paikoissa joissa ei ole ollut 50v:teen, ei muuta kuin ydinvoimaloita rakentamaan. Jumalan sana pitää täysin paikkaansa, ja Jumala tulee ajamaan oman tahtonsa läpi, sille ei mahda tiede mitään, koska se on kirjoitettu, että tieto käy turhaksi, ihmisten pelastumisen suhteen.

• Anonyymi

Ääriuskovat ei osaa muuta kuin uhkailla, ja maalata maailmanlopun tunnelmia. Minä en toivo pahaa uskoville vaikka en pysty heitä rakastamaan. Hehän ovat vain harhaan johdettuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ääriuskovat ei osaa muuta kuin uhkailla, ja maalata maailmanlopun tunnelmia. Minä en toivo pahaa uskoville vaikka en pysty heitä rakastamaan. Hehän ovat vain harhaan johdettuja.

Enhän minäkään toivo kenellekkään pahaa, sitä vartenhan teitä ollaan täällä varoittelemassa mitä seuraa siintä, kun palvotaan maailmaa ja rakastetaan sitä. Mitä enempi rakastatte maailmaa, sitä enempi se vaan murenee. Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä. Te pidätte Jeesukseen uskovia harhaanjohdettuina, vaikka mistä tiedätte, että teilläkin on joku päivä, Jeesus Kristus ainoa toivo ja pelastus. Siksi te ette pysty rakastamaan uskovaisia, koska meidän pitäisi hyväksyä teidän teot ja tavat, eli kääntyä Jumalaa ja Jeesusta Kristusta vastaan. Me Jeesukseen uskovat osoitamme jo siinä pelkästään jumalattomia kohtaan rakkautta, kun olemme teitä varoittelemassa täällä, mihinkä jumalattomuus johtaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enhän minäkään toivo kenellekkään pahaa, sitä vartenhan teitä ollaan täällä varoittelemassa mitä seuraa siintä, kun palvotaan maailmaa ja rakastetaan sitä. Mitä enempi rakastatte maailmaa, sitä enempi se vaan murenee. Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä. Te pidätte Jeesukseen uskovia harhaanjohdettuina, vaikka mistä tiedätte, että teilläkin on joku päivä, Jeesus Kristus ainoa toivo ja pelastus. Siksi te ette pysty rakastamaan uskovaisia, koska meidän pitäisi hyväksyä teidän teot ja tavat, eli kääntyä Jumalaa ja Jeesusta Kristusta vastaan. Me Jeesukseen uskovat osoitamme jo siinä pelkästään jumalattomia kohtaan rakkautta, kun olemme teitä varoittelemassa täällä, mihinkä jumalattomuus johtaa.

Taas tätä uskovan omahyväisyyttä! Tulevaisuudesta ei tiedä kukaan, en minä etkä sinä! Taas tätä "jonakin päivänä saat ansiosi mukaan" pelottelua. Älä hyväksy ateistin tekoja ja tapoja, en minäkään hyväksy sinun tekojasi ja tapojasi, yritän vain sietää uskovia. Et sinä rakasta muuta kuin jumalaasi. Häpeän uskovien puolesta.

• Anonyymi

Mistä sinulle sellainen luulo on tullut, ettei Suomessa pitäisi olla maanjäristyksiä?
        Suomessa on aina ollut pieniä maanjäristyksiä. Mitään ydinvoimalaa uhkaavaa ei ole silti näköpiirissäkään.

Jumalan sana pitää täysin paikkansa, eli hyönteisillä on neljä jalkaa ja lepakko on lintu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas tätä uskovan omahyväisyyttä! Tulevaisuudesta ei tiedä kukaan, en minä etkä sinä! Taas tätä "jonakin päivänä saat ansiosi mukaan" pelottelua. Älä hyväksy ateistin tekoja ja tapoja, en minäkään hyväksy sinun tekojasi ja tapojasi, yritän vain sietää uskovia. Et sinä rakasta muuta kuin jumalaasi. Häpeän uskovien puolesta.

"Taas tätä uskovan omahyväisyyttä! Tulevaisuudesta ei tiedä kukaan, en minä etkä sinä!"

Tulevaisuuttakin voi nähdä, sille sinä et mahda mitään, siksihän ateisti ei nää nenäänsä kauemmaksi. Suomenkin tukevaisuuden voi jo nähdä, mikäli kelkka ei käänny niin meillä on tasan tarkkaan samat ongelmat kuin maailmalla, maanjäristyksistä lähtösin ja kaikki asiat on tiedetty, siintä lähtien kun Suomi liittyi eu:hun.

"Taas tätä "jonakin päivänä saat ansiosi mukaan" pelottelua". Sen takia jumalattomia tai ketään ei pidä tuomita, kun tuomitseminen kuuluu Jumallalle, mutta varotella saa ja totuuden myös saa kertoa.

" Älä hyväksy ateistin tekoja ja tapoja, en minäkään hyväksy sinun tekojasi ja tapojasi, yritän vain sietää uskovia".

Ei sinun tarvitsekkaan hyväksyä uskovaisten tekoja tai tapoja, enkä minä sinulta edes odota sitä, teidän pitää antaa olla aivan rauhassa.

"Et sinä rakasta muuta kuin jumalaasi. Häpeän uskovien puolesta".

Rakasta herraa Jumalaasi, koko sydämmestäsi, koko sielustasi ja mieleltäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä, rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi. Saat hävetä aivan vapaasti, se ei muuta mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä sinulle sellainen luulo on tullut, ettei Suomessa pitäisi olla maanjäristyksiä?
        Suomessa on aina ollut pieniä maanjäristyksiä. Mitään ydinvoimalaa uhkaavaa ei ole silti näköpiirissäkään.

Jumalan sana pitää täysin paikkansa, eli hyönteisillä on neljä jalkaa ja lepakko on lintu.

"Mistä sinulle sellainen luulo on tullut, ettei Suomessa pitäisi olla maanjäristyksiä?
        Suomessa on aina ollut pieniä maanjäristyksiä. Mitään ydinvoimalaa uhkaavaa ei ole silti näköpiirissäkään."

Kyllä on ollut Kouvolan seudulla maanjäristyksiä mutta ei esim. Ruokolahdella ei ollut 50v:teen eli ovat yleistymään päin ja nyt myöskin keski-Suomessa. Kaikki samat ongelmat mitä on maailmassa, on myöskin Suomessa, sitä myöten mitä enempi ihmiset luopuvat Jumalan sanasta ja Jeesuksesta Kristuksesta. Saapihan jumalaton ja ihmiset väittää Jumalan sanasta ihan mitä vaan, se ei totuutta kuitenkaan muuta mihinkään ja Jumalan olemassa oloon. Jumala on olemassa, se on 100%varma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Taas tätä uskovan omahyväisyyttä! Tulevaisuudesta ei tiedä kukaan, en minä etkä sinä!"

Tulevaisuuttakin voi nähdä, sille sinä et mahda mitään, siksihän ateisti ei nää nenäänsä kauemmaksi. Suomenkin tukevaisuuden voi jo nähdä, mikäli kelkka ei käänny niin meillä on tasan tarkkaan samat ongelmat kuin maailmalla, maanjäristyksistä lähtösin ja kaikki asiat on tiedetty, siintä lähtien kun Suomi liittyi eu:hun.

"Taas tätä "jonakin päivänä saat ansiosi mukaan" pelottelua". Sen takia jumalattomia tai ketään ei pidä tuomita, kun tuomitseminen kuuluu Jumallalle, mutta varotella saa ja totuuden myös saa kertoa.

" Älä hyväksy ateistin tekoja ja tapoja, en minäkään hyväksy sinun tekojasi ja tapojasi, yritän vain sietää uskovia".

Ei sinun tarvitsekkaan hyväksyä uskovaisten tekoja tai tapoja, enkä minä sinulta edes odota sitä, teidän pitää antaa olla aivan rauhassa.

Rakasta herraa Jumalaasi, koko sydämmestäsi, koko sielustasi ja mieleltäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä, rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi. Saat hävetä aivan vapaasti, se ei muuta mitään.

Uskova ei rakasta lähimmäistään, vaan syrjii homoja, naisia ja niitä joita uskova kutsuu epäuskoisiksi ja eri uskoisiksi. Miten kauan kestää että uskova tajuaa, että jumala on vain oman mielen luomus, ei mitään ulkopuolista, ei mitään todellista. Niinkuin joulupukki lapselle.

Kaikki on Suomessa melko hývin, paitsi että on liikaa työttömiä, syrjäytyneitä ja köyhiä.Eipä ole uskovatkaan tehneet paljonkaan , että ihmisiä autettaisiin. Vaikka Jeesuskin sanoi että köyhät meillä on aina keskuudessamme.

• Kukaan ei ole kieltämässä teiltä uskontoa..vain ehkä rajaamassa sitä, ettei sitä tulevaisuudessa saa harjoittaa ihan missä tahansa vaan sen harjoittamiseen on oltava jokin sellainen erillinen tila. Kotonaan tietenkin jokainen saa harjoittaa uskontoaan, mutta ei kotonaankaan voi harjoittaa ihan mitä tahansa (ei esimerkiksi ihmisen paloittelua) ja tällöinkin pitää ottaa ympärillä olevat muut ihmiset huomioon. uskovahan harvoin osaa ottaa muut ihmiset huomioon tyrkyttäessä uskontoa sen tyrkytettävän "ei" -sanan jälkeen vaan ei arvosta muuta kuin niitä omia kristillisiä ja hengellisiä arvojaan ja jatkaa kieltosanojen jälkeenkin uskonsa tyrkyttämistä.
        Sekulaarinen yhteiskunta ei myöskään tarkoita sitä että uskonnon harjoittaminen olisi kielletty. Onko Ruotsissa ( muissa pohjoismaissa), USA:ssa tai Ranskassa uskonnon harjoittaminen kielletty? Vastaan puolestanne...ei ole tai en ole ainakaan kuullut että uskonnon harjoittaminen olisi niissä maissa kielletty jotka ovat julistautuneet sekulaariseksi yhteiskunnaksi. Suurin pelko uskovilla on se että uskontoa jotenkin rajoitettaisi..aikaa kutakin...!!
        Putin on Venäjällä rajoittanut uskonnon harjoittamista julkisilla paikoilla ja se tarkoittanee kaikkia muita paikkoja, paitsi kirkkoja, seurakunnan tiloja ja kotia. Ei Putin ole kieltänyt ketään kokonaan harjoittamasta uskontoa, paitsi tietenkin silloin jos läsnä on uskonnoton henkilö joka ei halua että uskontoa harjoitetaan. Se ei ole silloin sama että uskonnon harjoittaminen olisi kielletty, kuten uskova seuraavaksi tulkitsisi.
        Suomi sekulaariseksi yhteiskunnaksi tai tännekin Putinin tekemät rajoitukset. Luultavammin sekulaarinen yhteiskunta kävisi monelle uskovaiselle...mutta kun se "kulttuuriperintö", sanoisi uskovainen ja joku vanhollinen ihminen. Entäs ne uskonnottoman "kulttuuriperinnöt" ja arvot...uskovat haluaisivat ne kieltää, vaikka uskonnoton ei kieltäisikään uskonnollisilta ihmisiltä uskontonsa harjoittamista...en ainakaan minä!

• Anonyymi kirjoitti:

"Et sinä rakasta muuta kuin jumalaasi."

Uskova ei rakasta edes omaa vaimoaan vaan jotakin jumalaansa tai Jeesustaan. Jeesusta odottavat uskovaiset miehet kita ammollaan ja housut nilkassa: "Jeesus tulee, oletko valmis?", jotta se tulisi työntämään sen suuren kalunsa ensin persukseen ja sen jälkeen suuhun. Uskovat ovat ristiriitaisia saarnatessaan homoseksuaalien elämästä ja tavoista kun uskovat miehet itte ovat jatkuvasti sen miespuolisen jeesuksensa perään vaimoaan vihaten.
        Uskovat eivät tiedä mitään ihmisten välisestä rakkaudesta!

• Anonyymi kirjoitti:

Uskova ei rakasta lähimmäistään, vaan syrjii homoja, naisia ja niitä joita uskova kutsuu epäuskoisiksi ja eri uskoisiksi. Miten kauan kestää että uskova tajuaa, että jumala on vain oman mielen luomus, ei mitään ulkopuolista, ei mitään todellista. Niinkuin joulupukki lapselle.

Kaikki on Suomessa melko hývin, paitsi että on liikaa työttömiä, syrjäytyneitä ja köyhiä.Eipä ole uskovatkaan tehneet paljonkaan , että ihmisiä autettaisiin. Vaikka Jeesuskin sanoi että köyhät meillä on aina keskuudessamme.

"Kaikki on Suomessa melko hývin, paitsi että on liikaa työttömiä, syrjäytyneitä ja köyhiä.Eipä ole uskovatkaan tehneet paljonkaan , että ihmisiä autettaisiin. "

Kato kun uskonnottomuus on ottanut monesta ihmisestä vallan niin ei tässä voida auttaa. Tietenkin kaikki muuttuisi heti jos uskonnottomat ihmiset tulisi uskoon. Heti loppuisi tietysti työttömyys ja köyhyys! ;D

Sanotaan että kristinuskoisilla olisi paljon rahaa. Nehän laitetaan kaikki johonkin uskonlahkon rahoittamiseen, joka muka poistaisi ihmisiltä työttömyyttä ja köyhyyttä...ja sitä että BB-Ville olisi voittanut Big Brotherin, mutta ei auttanut sekään että Villen uskonveljet äänesti ja rukoili!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Uskova ei rakasta lähimmäistään, vaan syrjii homoja, naisia ja niitä joita uskova kutsuu epäuskoisiksi ja eri uskoisiksi. Miten kauan kestää että uskova tajuaa, että jumala on vain oman mielen luomus, ei mitään ulkopuolista, ei mitään todellista. Niinkuin joulupukki lapselle."

Jumala ei ole omanmielen luomus. Mutta mitä näihin homoihin tulee, jokainen näkee mikä seuraa homoilusta, jokaiseen perheeseen kuuluu isä ja äiti ja lapset. Mikäli kaksi homo laitetaan autiolle saarelle ja mennään katsomaan mitä siellä on vaikka 70v päästä, siellä ei ole mitään jatkuvuutta, tapahtunut keskenään, eli sukupuuttoon olisi saari kuollut. Homot saavat olla omissa oloissansa, eikä heitä pidä tuomita ,Jumala tulee tuomitsemaan heidät itse mikäli tuomitsee.

"Kaikki on Suomessa melko hývin, paitsi että on liikaa työttömiä, syrjäytyneitä ja köyhiä.Eipä ole uskovatkaan tehneet paljonkaan , että ihmisiä autettaisiin".

Eikä tule tilanne helpottumaan, niin kauan kuin kuulumme eu:hun, päinvastoin tulee vaan huonontumaan, eikös se pitäisi jokaisen itse rukoilla tai mennä kirkkoon, että asiat parantuisi, ai niin mut kun kirkotkin tekevät päätöksiä Jumalan sanaa vastaan, on se harmin paikka. Mistäs ne ihmiset sit saavat avun, mikäli tulee vielä pahempia ongelmia, mikäli kirkkojenkin kautta suljetaan ihmisiltä pelastus.

"Vaikka Jeesuskin sanoi että köyhät meillä on aina keskuudessamme".

Se on sit eri asia ketkä siihen Jeesukseen uskoo, mikäli ihmiset uskoisivat Jeesukseen silloin ei pitäisi myöskään tehdä päätöksiä Jumalan sanaa vastaan, koskee myös homoliittoja kirkollisesti.

• Anonyymi
        ateisti1982 kirjoitti:

"Et sinä rakasta muuta kuin jumalaasi."

Uskova ei rakasta edes omaa vaimoaan vaan jotakin jumalaansa tai Jeesustaan. Jeesusta odottavat uskovaiset miehet kita ammollaan ja housut nilkassa: "Jeesus tulee, oletko valmis?", jotta se tulisi työntämään sen suuren kalunsa ensin persukseen ja sen jälkeen suuhun. Uskovat ovat ristiriitaisia saarnatessaan homoseksuaalien elämästä ja tavoista kun uskovat miehet itte ovat jatkuvasti sen miespuolisen jeesuksensa perään vaimoaan vihaten.
        Uskovat eivät tiedä mitään ihmisten välisestä rakkaudesta!

"Uskova ei rakasta edes omaa vaimoaan vaan jotakin jumalaansa tai Jeesustaan".

Vaikka se ateisti rakastaisi vaimoansa kuinka kovasti tahansa, se ero tulee ennemmin tai myöhemmin, viimeistään sit kun kuolema erottaa. Tiedätkö sinä kuinka monesta perheestä olisi otettu lapset huostaan, mikäli ei olisi ollut Jeesukseen uskovia eron tultua, koska aina jompikumpi parista on, enempi Jeesukseen uskova, on siis myöskin naisia, jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen. Moni nainen olisi myöskin valmis tulemaan takaisin,mutta kun kerran luottamus menee, se on sillä selvä, se on silloin tiensä valinnut.

"Uskovat ovat ristiriitaisia saarnatessaan homoseksuaalien elämästä ja tavoista kun uskovat miehet itte ovat jatkuvasti sen miespuolisen jeesuksensa perään vaimoaan vihaten."

Se ei pidä ensinnäkään paikkaansa että olisin vihannut vaimoani, päinvastoin olen toivonut hänelle kaikkea hyvää, kun läksi ja hyvä niin. Huomaan edelleenkin, että ateistin mielestä Jeesukseen uskominen on lihallista homostelua, ei aito rakkaus on henkistä, eikä lihallista, eli aitoa veljesrakkautta.

"Uskovat eivät tiedä mitään ihmisten välisestä rakkaudesta"!

No kerroppa nyt ateistin näkökulmasta mitä se aito rakkaus on? Tunnetko sen miten vai, miten se ilmenee sinussa. Katkeruutena, pelkona, kateellinen vai kärsitkö ihmisfobiasta vai miten?

• Anonyymi kirjoitti:

Vaikka se ateisti rakastaisi vaimoansa kuinka kovasti tahansa, se ero tulee ennemmin tai myöhemmin, viimeistään sit kun kuolema erottaa. Tiedätkö sinä kuinka monesta perheestä olisi otettu lapset huostaan, mikäli ei olisi ollut Jeesukseen uskovia eron tultua, koska aina jompikumpi parista on, enempi Jeesukseen uskova, on siis myöskin naisia, jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen. Moni nainen olisi myöskin valmis tulemaan takaisin,mutta kun kerran luottamus menee, se on sillä selvä, se on silloin tiensä valinnut.

"Uskovat ovat ristiriitaisia saarnatessaan homoseksuaalien elämästä ja tavoista kun uskovat miehet itte ovat jatkuvasti sen miespuolisen jeesuksensa perään vaimoaan vihaten."

Se ei pidä ensinnäkään paikkaansa että olisin vihannut vaimoani, päinvastoin olen toivonut hänelle kaikkea hyvää, kun läksi ja hyvä niin. Huomaan edelleenkin, että ateistin mielestä Jeesukseen uskominen on lihallista homostelua, ei aito rakkaus on henkistä, eikä lihallista, eli aitoa veljesrakkautta.

No kerroppa nyt ateistin näkökulmasta mitä se aito rakkaus on? Tunnetko sen miten vai, miten se ilmenee sinussa. Katkeruutena, pelkona, kateellinen vai kärsitkö ihmisfobiasta vai miten?

Moni nainen tekisi varmaan mitä vaan jos voisi tulla raskaaksi pyhästä hengestä, mutta sitä ei vaan voi tulla. Se ainut kerta on raamatun satua. Kuoltuaan kaikki lopulta eroaa, vaikka uskovainen muuta uskoo ja väittää...toinen lakkaa olemasta. Se että elämän jälkeen olisi jotakin elämää on vain uskon asia, joka ei todeksi muuta tosiasioita.

Huomaa se vaikka mä olen ateisti niin olen silti hetero. Väitit että se olisi vaan ateistin seksuaalinen suuntautuminen. Mä kannatan ihmisoikeuksia, tasa-arvoa ja oikeudenmukaisuutta, joita sä et taida kovinkaan paljon kannattaa. Tasa-arvoa ei ole se että uskoville annetaan erityisoikeuksia! Tasa-arvoa siinäkin ois jollakin tavoin sekulaarinen yhteiskunta, jolloin sen uskovien uskonvapauden toitottamisen ymmärtäisi uskovilta paremmin! Sekulaarisuus ei poista tai kiellä uskovaa olemasta uskonnollinen vain sellaiseksi tulkitsee uskova itse. Kulttuuriperintö ei siihen kaadu vaikkei kouluissa laulettaisi enää virsiä. Koulunhan pitäisi olla uskonnoista tunnustukseton...sellaista se ei ole jos siellä lauletaan hengellisiä lauluja seisoen ylistämällä jumalaa tai vaikkei virressä mainittaisi jumalaa tai enkeleitä niin se silti lukee koraalikirjassa/virsikirjassa nuotein laulun sanoin eli se on tällöin hengellinen/tunnustuksellinen laulu.

Ruotsikin pärjää varsin hyvin vaikkei siellä kouluissa virsiä lauleta päätösjuhlissa tai missään muissakaan koulun tilaisuuksissa. Ei se "kultuuriperintö" ole se kaikkein oleellisin juttu. Ennemin oppilaiden koulussa kannattaa osata laskea matemaattisia tehtäviä kunnolla kuin että sekin aika sitten otettaisi pois uskonnollisin menoin että koulu käy jossakin kirkossa tai että opeteltaisi joidenkin virsien sanat ulkoa erinäisin raamatun kohdin. Sillä raamatun lukemisella ei kukaan tee mitään elämässään, mutta sillä matemaattisella tehtävällä voi tulevaisuudessa tehdä jotakin ja nyt sen yli oppitunnilla hypättiin jonkun kirkkoveisuun takia kun jotkut idiootti oppilaiden vanhemmatt ja mitä idioottisimmat opettajat pitävät sitä paljon tärkeämpänä että kirkkoveisuu meni koulun tärkeimmän oppiaineen edelle.
        En usko siihen että Suomi on PISA-testeissä muita edellä tai kärjessä. Liikaa menee aikaa kouluissa täysin turhanpäiväisiin uskonnollisiin asioihin! Ehkä ne jotka eivät mene kirkkoon tai osallistu uskonnollisiin riitteihin pitävät PISA:ssa Suomea kärkitiloilla!

• Anonyymi
        ateisti1982 kirjoitti:

Moni nainen tekisi varmaan mitä vaan jos voisi tulla raskaaksi pyhästä hengestä, mutta sitä ei vaan voi tulla. Se ainut kerta on raamatun satua. Kuoltuaan kaikki lopulta eroaa, vaikka uskovainen muuta uskoo ja väittää...toinen lakkaa olemasta. Se että elämän jälkeen olisi jotakin elämää on vain uskon asia, joka ei todeksi muuta tosiasioita.

Huomaa se vaikka mä olen ateisti niin olen silti hetero. Väitit että se olisi vaan ateistin seksuaalinen suuntautuminen. Mä kannatan ihmisoikeuksia, tasa-arvoa ja oikeudenmukaisuutta, joita sä et taida kovinkaan paljon kannattaa. Tasa-arvoa ei ole se että uskoville annetaan erityisoikeuksia! Tasa-arvoa siinäkin ois jollakin tavoin sekulaarinen yhteiskunta, jolloin sen uskovien uskonvapauden toitottamisen ymmärtäisi uskovilta paremmin! Sekulaarisuus ei poista tai kiellä uskovaa olemasta uskonnollinen vain sellaiseksi tulkitsee uskova itse. Kulttuuriperintö ei siihen kaadu vaikkei kouluissa laulettaisi enää virsiä. Koulunhan pitäisi olla uskonnoista tunnustukseton...sellaista se ei ole jos siellä lauletaan hengellisiä lauluja seisoen ylistämällä jumalaa tai vaikkei virressä mainittaisi jumalaa tai enkeleitä niin se silti lukee koraalikirjassa/virsikirjassa nuotein laulun sanoin eli se on tällöin hengellinen/tunnustuksellinen laulu.

Ruotsikin pärjää varsin hyvin vaikkei siellä kouluissa virsiä lauleta päätösjuhlissa tai missään muissakaan koulun tilaisuuksissa. Ei se "kultuuriperintö" ole se kaikkein oleellisin juttu. Ennemin oppilaiden koulussa kannattaa osata laskea matemaattisia tehtäviä kunnolla kuin että sekin aika sitten otettaisi pois uskonnollisin menoin että koulu käy jossakin kirkossa tai että opeteltaisi joidenkin virsien sanat ulkoa erinäisin raamatun kohdin. Sillä raamatun lukemisella ei kukaan tee mitään elämässään, mutta sillä matemaattisella tehtävällä voi tulevaisuudessa tehdä jotakin ja nyt sen yli oppitunnilla hypättiin jonkun kirkkoveisuun takia kun jotkut idiootti oppilaiden vanhemmatt ja mitä idioottisimmat opettajat pitävät sitä paljon tärkeämpänä että kirkkoveisuu meni koulun tärkeimmän oppiaineen edelle.
        En usko siihen että Suomi on PISA-testeissä muita edellä tai kärjessä. Liikaa menee aikaa kouluissa täysin turhanpäiväisiin uskonnollisiin asioihin! Ehkä ne jotka eivät mene kirkkoon tai osallistu uskonnollisiin riitteihin pitävät PISA:ssa Suomea kärkitiloilla!

"Moni nainen tekisi varmaan mitä vaan jos voisi tulla raskaaksi pyhästä hengestä, mutta sitä ei vaan voi tulla. Kuoltuaan kaikki lopulta eroaa, vaikka uskovainen muuta uskoo ja väittää...toinen lakkaa olemasta. Se että elämän jälkeen olisi jotakin elämää on vain uskon asia, joka ei todeksi muuta tosiasioita."

Miksi ei voi tulla raskaaksi pyhästä hengestä, silloin voi mikäli ihminen on Jeesuksessa Kristuksessa ja Jumala sallii sen. Kuoleman jälkeistä elämää on ja todisteet niistä ovat henkilökohtaisia ja vaikka todisteet olisivat toisenlaisetkin, en niitä tänne ensimmäisenä ilmoittaisi.

" Kuoltuaan kaikki lopulta eroaa, vaikka uskovainen muuta uskoo ja väittää...toinen lakkaa olemasta".
        Silloin kerta Jumala on olemassa 100%:sti, silloin on myöskin olemassa kuoleman jälkeistä elämää ja rakkaus joka on ikuista.

"Huomaa se vaikka mä olen ateisti niin olen silti hetero. Väitit että se olisi vaan ateistin seksuaalinen suuntautuminen".

Kuka senkin todistaa, vaikka kuinka täällä väität itseäsi heteroksi, kun kuitenkin suosit samaasukupuolta olevia ja hyväksyt heidän liittonsa. Eikä tässä ole mistään tasa-arvosta kyse, vaan avioliitosta, joka on miehen ja naisen välinen liitto.

"Ruotsikin pärjää varsin hyvin vaikkei siellä kouluissa virsiä lauleta päätösjuhlissa tai missään muissakaan koulun tilaisuuksissa".

No eipä tuo Ruotsillakaan kovin hyvin loppujen lopuksi mene ja Suomessa on tällä hetkellä sellaiset päätökset menossa, että ei hyvältä näytä. Suomi on valinnut Amerikan mallin, eiköhän täällä liene kohta samat ongelmat kouluissa kuin sielläkin ja on jo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tänä päivänä löytyy uskovia, jotka hoitavat tartuntavaaroista huolimatta köyhiä sairaita kuumissa maissa, menevät huumeluoliin, vankiloihin...kaikenlaista auttamista ja vilpitöntä rakkautta. eivät pidä ääntä itsestään, joten heistä ei paljoa tiedetä. Toisaalta monia kristittyjä uskovia tapetaan ja kidutetaan tänäänkin ja lukuisat ja lukuisat ovat vankiloihin ja kidutuksiin valmiit uskonsa tähden ilman pelkoa; tai siitäkin huolimatta luottaen iankaikkiseen elämään Jeesuksen Kristuksen/Jumalan, Isän Valtakunnassa.

Meissä uskovissa on sitten epäonnistuneita kilvoituksessaan, joista se rakkaus ei aina näy. Mutta teemme parannusta; useimmat. Ehkä tarvitaan vaikeampia aikoja, että meidän uskomme ja rakkautemme Jumalaan näkyisi aidompana ja kirkkaampana. Joskus moitteen sanat itsellenikin ovat aiheellisia. Kristityt itsessämme emme ole hyviä, vaan Jeesuksen rakkaus pitäisi meistä näkyä. Emme ole toisia parempia ihmisinä. Sääli, jos niin erehdymme joskus luulemaan.

• Anonyymi kirjoitti:

"Uskova ei rakasta lähimmäistään, vaan syrjii homoja, naisia ja niitä joita uskova kutsuu epäuskoisiksi ja eri uskoisiksi. Miten kauan kestää että uskova tajuaa, että jumala on vain oman mielen luomus, ei mitään ulkopuolista, ei mitään todellista. Niinkuin joulupukki lapselle."

Jumala ei ole omanmielen luomus. Mutta mitä näihin homoihin tulee, jokainen näkee mikä seuraa homoilusta, jokaiseen perheeseen kuuluu isä ja äiti ja lapset. Mikäli kaksi homo laitetaan autiolle saarelle ja mennään katsomaan mitä siellä on vaikka 70v päästä, siellä ei ole mitään jatkuvuutta, tapahtunut keskenään, eli sukupuuttoon olisi saari kuollut. Homot saavat olla omissa oloissansa, eikä heitä pidä tuomita ,Jumala tulee tuomitsemaan heidät itse mikäli tuomitsee.

"Kaikki on Suomessa melko hývin, paitsi että on liikaa työttömiä, syrjäytyneitä ja köyhiä.Eipä ole uskovatkaan tehneet paljonkaan , että ihmisiä autettaisiin".

Eikä tule tilanne helpottumaan, niin kauan kuin kuulumme eu:hun, päinvastoin tulee vaan huonontumaan, eikös se pitäisi jokaisen itse rukoilla tai mennä kirkkoon, että asiat parantuisi, ai niin mut kun kirkotkin tekevät päätöksiä Jumalan sanaa vastaan, on se harmin paikka. Mistäs ne ihmiset sit saavat avun, mikäli tulee vielä pahempia ongelmia, mikäli kirkkojenkin kautta suljetaan ihmisiltä pelastus.

"Vaikka Jeesuskin sanoi että köyhät meillä on aina keskuudessamme".

Se on sit eri asia ketkä siihen Jeesukseen uskoo, mikäli ihmiset uskoisivat Jeesukseen silloin ei pitäisi myöskään tehdä päätöksiä Jumalan sanaa vastaan, koskee myös homoliittoja kirkollisesti.

Ihmisiä on jo liikaa vaikkei autiolla saarella olisi kuin 2 ihmistä hetken aikaa. Mitä sellaista voidaan tehdä autiolla saarella, jotta elämää olisi vielä 70 vuoden päästä...hei haloo! Ei autiolla saarella elämään tule jatkuvuutta kahden heteronkaan välillä...mieti asiaa hieman tarkemmin...energian saanti on melko vähäistä autiolla saarella 70 vuotta!?

Miksi uskovalta puuttuu aina äly ja ymmärrys esittämiin asioihinsa!? Ne ovat hyvin repaleisia ja jättävät asiaan noinkin suuria aukkoja kuin energian saanti 70 vuodeksi. Ei ole järjellä mitattuja. Uskovalla tekee mieli mennä autiolle saarelle vastakkaisen sukupuolen kanssa panemaan ja puuhailemaan lastentehtailua...elävät sitten pelkällä rakkaudella 70 vuotta lapsia tehtaillen, syöden kenties munasoluja ja siittiöitä. Kummallista ettei se sama esteetön huvi kohtaa täällä mantereella, jossa vaaditaan sitä kuuluisaa papin aamenta ja avioliittoa ennen kuin pystyy miettimään 70 vuotta eteenpäin kumppaninsa kanssa....autiolla saarellakaan uskovainen ei sitten avioliittoa tarvi!

• Anonyymi kirjoitti:

"Moni nainen tekisi varmaan mitä vaan jos voisi tulla raskaaksi pyhästä hengestä, mutta sitä ei vaan voi tulla. Kuoltuaan kaikki lopulta eroaa, vaikka uskovainen muuta uskoo ja väittää...toinen lakkaa olemasta. Se että elämän jälkeen olisi jotakin elämää on vain uskon asia, joka ei todeksi muuta tosiasioita."

Miksi ei voi tulla raskaaksi pyhästä hengestä, silloin voi mikäli ihminen on Jeesuksessa Kristuksessa ja Jumala sallii sen. Kuoleman jälkeistä elämää on ja todisteet niistä ovat henkilökohtaisia ja vaikka todisteet olisivat toisenlaisetkin, en niitä tänne ensimmäisenä ilmoittaisi.

" Kuoltuaan kaikki lopulta eroaa, vaikka uskovainen muuta uskoo ja väittää...toinen lakkaa olemasta".
        Silloin kerta Jumala on olemassa 100%:sti, silloin on myöskin olemassa kuoleman jälkeistä elämää ja rakkaus joka on ikuista.

"Huomaa se vaikka mä olen ateisti niin olen silti hetero. Väitit että se olisi vaan ateistin seksuaalinen suuntautuminen".

Kuka senkin todistaa, vaikka kuinka täällä väität itseäsi heteroksi, kun kuitenkin suosit samaasukupuolta olevia ja hyväksyt heidän liittonsa. Eikä tässä ole mistään tasa-arvosta kyse, vaan avioliitosta, joka on miehen ja naisen välinen liitto.

"Ruotsikin pärjää varsin hyvin vaikkei siellä kouluissa virsiä lauleta päätösjuhlissa tai missään muissakaan koulun tilaisuuksissa".

No eipä tuo Ruotsillakaan kovin hyvin loppujen lopuksi mene ja Suomessa on tällä hetkellä sellaiset päätökset menossa, että ei hyvältä näytä. Suomi on valinnut Amerikan mallin, eiköhän täällä liene kohta samat ongelmat kouluissa kuin sielläkin ja on jo.

"Miksi ei voi tulla raskaaksi pyhästä hengestä, silloin voi mikäli ihminen on Jeesuksessa Kristuksessa ja Jumala sallii sen."

Tähän asti on tarvittu munasolun lisäksi siittiö. Munasolu ei voi hedelmöittyä ilman siittiötä ja se on tieteellinen fakta ja neitseelliset raskaaksi tulemiset ovat yhä mahdottomia joten miten se olisi voinut olla yli 2000 vuotta sitten, eikä jälkeen ole ollut sellaisesta mitään merkkiä. Siitä varmaan monet mediat tekisivät juttua...en tarkoita nyt uskonhömppä lehtiä. Uskovainen sitten ottaa tietty puheeksi sen että miten tällöin homoseksuaalit voivat hedelmöittyä kun heillä ei ole muuta kuin munasoluja tai siittiöitä. Ihan kuin uskovainen olisi elänyt tynnyrissä koko elämänsä kunnei ole kuullutkaan keinohedelmöityksestä. Uskovaiselle se toki on kielletty niin tämän vuoksi tätä ei tiedosta, että muille keinohedelmöitys on mahdollinen. Kumminkin varsin monet heteropariskunnat hankkivat keinohedelmöityksellä lapsen, kun eivät saa vuosien yrittämisen jälkeen sillä tavallisella tavalla eli panemalla lasta alulle. Uskovainen siihenkin että se on jumalan tahto kun pariskunta ei saa lasta vaikka tahtoisi. Se uskovaisen "jumalan tahto" -toivotus ei paljon lohduta tätä pariskuntaa.
        Liian kapeakatseinen elämä on todella irvokas! Uskovainen tietty kääntää sekin toiseksi että muilla on kapeakatseinen elämä eikä heillä kunnei omaksu raamattua tai uskoa. :D:D

• Anonyymi
        ateisti1982 kirjoitti:

"Miksi ei voi tulla raskaaksi pyhästä hengestä, silloin voi mikäli ihminen on Jeesuksessa Kristuksessa ja Jumala sallii sen."

Tähän asti on tarvittu munasolun lisäksi siittiö. Munasolu ei voi hedelmöittyä ilman siittiötä ja se on tieteellinen fakta ja neitseelliset raskaaksi tulemiset ovat yhä mahdottomia joten miten se olisi voinut olla yli 2000 vuotta sitten, eikä jälkeen ole ollut sellaisesta mitään merkkiä. Siitä varmaan monet mediat tekisivät juttua...en tarkoita nyt uskonhömppä lehtiä. Uskovainen sitten ottaa tietty puheeksi sen että miten tällöin homoseksuaalit voivat hedelmöittyä kun heillä ei ole muuta kuin munasoluja tai siittiöitä. Ihan kuin uskovainen olisi elänyt tynnyrissä koko elämänsä kunnei ole kuullutkaan keinohedelmöityksestä. Uskovaiselle se toki on kielletty niin tämän vuoksi tätä ei tiedosta, että muille keinohedelmöitys on mahdollinen. Kumminkin varsin monet heteropariskunnat hankkivat keinohedelmöityksellä lapsen, kun eivät saa vuosien yrittämisen jälkeen sillä tavallisella tavalla eli panemalla lasta alulle. Uskovainen siihenkin että se on jumalan tahto kun pariskunta ei saa lasta vaikka tahtoisi. Se uskovaisen "jumalan tahto" -toivotus ei paljon lohduta tätä pariskuntaa.
        Liian kapeakatseinen elämä on todella irvokas! Uskovainen tietty kääntää sekin toiseksi että muilla on kapeakatseinen elämä eikä heillä kunnei omaksu raamattua tai uskoa. :D:D

Siintä kun lähdetään liikenteeseen, että perheeseen kuuluu isä ja äiti ja lapset. Ei maanpäällä voi kenelläkään olla kahta isää tai kahta äitiä, se ei ole ikinä aito perhe. sit lapsen saamisesta, ei kaikista ihmisistä ole edes lapsen kasvattajaksi niinkuin se on monelle käynyt varmaan selväksi, eikä kaikista ole naimisissa olijaksi, eikä kaikki voi saada lapsia. Moni tekee lapset keinohedelmöityksellä ja sit kun saa lapset niistä tulee sit mitä tulee, kun ei jaksakkaan hoitaa niitä ja kestää niiitä kiukuja ja metkuja. Sit ne ovat kaduilla hakemassa rakkautta ja huostaanotettuja. Homoseksuaalit ovat luopuneet itse luonnollisesta parisuhteesta miehen ja naisen välisestä suhteista ja heillä on syntynyt himo toisiaan kohtaan, eli Jumala on jättänyt heidät siihen pisteeseen ja mikäli heille ei pelastuminen kiinnosta, se on heidän ongelmansa, koska Jumala on olemassa ja se on 100% varma. Kaikki on mahdollista, Jumalan tahdosta ja pyhästä hengestä. Siksi myöskin Jeesus Kristus on ainut joka on eläyt maailmassa ilman syntiä ja voittanut maailman pahuuden. Eikä ihminen pysty, voittamaan maailman pahuutta ja muita viettelyksiä, ilman Jeesusta Kristusta.

• Anonyymi
        ateisti1982 kirjoitti:

Kukaan ei ole kieltämässä teiltä uskontoa..vain ehkä rajaamassa sitä, ettei sitä tulevaisuudessa saa harjoittaa ihan missä tahansa vaan sen harjoittamiseen on oltava jokin sellainen erillinen tila. Kotonaan tietenkin jokainen saa harjoittaa uskontoaan, mutta ei kotonaankaan voi harjoittaa ihan mitä tahansa (ei esimerkiksi ihmisen paloittelua) ja tällöinkin pitää ottaa ympärillä olevat muut ihmiset huomioon. uskovahan harvoin osaa ottaa muut ihmiset huomioon tyrkyttäessä uskontoa sen tyrkytettävän "ei" -sanan jälkeen vaan ei arvosta muuta kuin niitä omia kristillisiä ja hengellisiä arvojaan ja jatkaa kieltosanojen jälkeenkin uskonsa tyrkyttämistä.
        Sekulaarinen yhteiskunta ei myöskään tarkoita sitä että uskonnon harjoittaminen olisi kielletty. Onko Ruotsissa ( muissa pohjoismaissa), USA:ssa tai Ranskassa uskonnon harjoittaminen kielletty? Vastaan puolestanne...ei ole tai en ole ainakaan kuullut että uskonnon harjoittaminen olisi niissä maissa kielletty jotka ovat julistautuneet sekulaariseksi yhteiskunnaksi. Suurin pelko uskovilla on se että uskontoa jotenkin rajoitettaisi..aikaa kutakin...!!
        Putin on Venäjällä rajoittanut uskonnon harjoittamista julkisilla paikoilla ja se tarkoittanee kaikkia muita paikkoja, paitsi kirkkoja, seurakunnan tiloja ja kotia. Ei Putin ole kieltänyt ketään kokonaan harjoittamasta uskontoa, paitsi tietenkin silloin jos läsnä on uskonnoton henkilö joka ei halua että uskontoa harjoitetaan. Se ei ole silloin sama että uskonnon harjoittaminen olisi kielletty, kuten uskova seuraavaksi tulkitsisi.
        Suomi sekulaariseksi yhteiskunnaksi tai tännekin Putinin tekemät rajoitukset. Luultavammin sekulaarinen yhteiskunta kävisi monelle uskovaiselle...mutta kun se "kulttuuriperintö", sanoisi uskovainen ja joku vanhollinen ihminen. Entäs ne uskonnottoman "kulttuuriperinnöt" ja arvot...uskovat haluaisivat ne kieltää, vaikka uskonnoton ei kieltäisikään uskonnollisilta ihmisiltä uskontonsa harjoittamista...en ainakaan minä!

Hyvä kirjoitus! Itse olen vasemmistolainen mutta suinkaan vaadi että kaikki olisivat vasemmistolaisia. Erilaisuuden pitäisi muodostaa vuoropuhelua, mutta ei. Minä olen ateisti ja olen sitä niin kauan kuin keikun täällä. ja uskominen on vain yksi vakaumus muiden vakaumusten joukossa.

• Anonyymi
        ateisti1982 kirjoitti:

"Kaikki on Suomessa melko hývin, paitsi että on liikaa työttömiä, syrjäytyneitä ja köyhiä.Eipä ole uskovatkaan tehneet paljonkaan , että ihmisiä autettaisiin. "

Kato kun uskonnottomuus on ottanut monesta ihmisestä vallan niin ei tässä voida auttaa. Tietenkin kaikki muuttuisi heti jos uskonnottomat ihmiset tulisi uskoon. Heti loppuisi tietysti työttömyys ja köyhyys! ;D

Sanotaan että kristinuskoisilla olisi paljon rahaa. Nehän laitetaan kaikki johonkin uskonlahkon rahoittamiseen, joka muka poistaisi ihmisiltä työttömyyttä ja köyhyyttä...ja sitä että BB-Ville olisi voittanut Big Brotherin, mutta ei auttanut sekään että Villen uskonveljet äänesti ja rukoili!

Totta! Lähimmäisen rakkaus on uskovilta unohtunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta! Lähimmäisen rakkaus on uskovilta unohtunut.

Jeesukseen Kristukseen aidosti uskovissa on enempi rakkautta, kuin yhdessäkään jumalattomassa, miten ateistissa voisi olla rakkautta, kun he eivät tiedä, mitä aito rakkaus on ja mistä aito rakkaus on lähtöisin. Olen monta kertaa kysynyt täällä atesteilta, että mitä se aito rakkaus on, kerokaa mutta elkää matkiko Raamatusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesukseen Kristukseen aidosti uskovissa on enempi rakkautta, kuin yhdessäkään jumalattomassa, miten ateistissa voisi olla rakkautta, kun he eivät tiedä, mitä aito rakkaus on ja mistä aito rakkaus on lähtöisin. Olen monta kertaa kysynyt täällä atesteilta, että mitä se aito rakkaus on, kerokaa mutta elkää matkiko Raamatusta.

Ihmiset ovat kirjoittaneet raamatun. Ei uskova tiedä mitään aidosta rakkaudesta. Hänhän rakastaa vaan oletettua jumalaansa ja uskonveljiään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun ja jos rakastaa jotakuta, ei enää tule mieleen kysellä, mitä rakkaus on , sillä se vain on. Ei tarvitse katkerana ja kaunaisen kysellä niinkuin uskova tekee.

• Anonyymi kirjoitti:

Eniten jeesukseen uskovissa miehissä on halukkaita yhtyä jeesukseen. Rakastavat jeesusta ja odottavat housut kintuissa ja suu auki jeesustaan kiinnittämällä maaseudun teiden varrelle ladon ja navetan seinään jeesus-lappujaan: " jeesus tulee oletko valmis". Maaseudut on saastuneita jeesus-lappuihinne. Nämä naiselliset uskovaiset miehet ovat valmiita ja odottavat jeesusta housut kintuissa ja muna pystyssä. Samalla vaan kieltävät homoja elämästä tavoillaan. Miksi homoja ilkutte jos ittekin rakastatte sitä jeesustanne...eikö se ole hyvin ällöä ja homomaista?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen joka kirjoittaa "siintä" ei ole uskottava edes pakinoijana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Suomi on valinnut Amerikan mallin, eiköhän täällä liene kohta samat ongelmat kouluissa kuin sielläkin ja on jo."

Mitä sitten valitat? USAhan on länsimaista ylivoimaisesti uskonnollisin. Luulisi kelpaavan.

Suomi ei tosin ole valinnut USAn mallia eikä tule koskaan valitsemaankaan. Onko jäänyt koulussa yhteiskuntaoppi lukematta?

• Anonyymi kirjoitti:

Siintä kun lähdetään liikenteeseen, että perheeseen kuuluu isä ja äiti ja lapset. Ei maanpäällä voi kenelläkään olla kahta isää tai kahta äitiä, se ei ole ikinä aito perhe. sit lapsen saamisesta, ei kaikista ihmisistä ole edes lapsen kasvattajaksi niinkuin se on monelle käynyt varmaan selväksi, eikä kaikista ole naimisissa olijaksi, eikä kaikki voi saada lapsia. Moni tekee lapset keinohedelmöityksellä ja sit kun saa lapset niistä tulee sit mitä tulee, kun ei jaksakkaan hoitaa niitä ja kestää niiitä kiukuja ja metkuja. Sit ne ovat kaduilla hakemassa rakkautta ja huostaanotettuja. Homoseksuaalit ovat luopuneet itse luonnollisesta parisuhteesta miehen ja naisen välisestä suhteista ja heillä on syntynyt himo toisiaan kohtaan, eli Jumala on jättänyt heidät siihen pisteeseen ja mikäli heille ei pelastuminen kiinnosta, se on heidän ongelmansa, koska Jumala on olemassa ja se on 100% varma. Kaikki on mahdollista, Jumalan tahdosta ja pyhästä hengestä. Siksi myöskin Jeesus Kristus on ainut joka on eläyt maailmassa ilman syntiä ja voittanut maailman pahuuden. Eikä ihminen pysty, voittamaan maailman pahuutta ja muita viettelyksiä, ilman Jeesusta Kristusta.

Mitä tarkoittaa "siintä"?!

"Ei maanpäällä voi kenelläkään olla kahta isää tai kahta äitiä, se ei ole ikinä aito perhe. sit lapsen saamisesta, ei kaikista ihmisistä ole edes lapsen kasvattajaksi niinkuin se on monelle käynyt varmaan selväksi, eikä kaikista ole naimisissa olijaksi, eikä kaikki voi saada lapsia. "

Sitä ei onneksi sulta kysytä millainen se perhe kenelläkin on. Onko siinä 2 isää ja 2 äitiä vaiko 2 heteroa! Usein sateenkaariperheen lapsilla on 2 isää että myöskin 2 äitiä. Miellän sen lapsen turvallisuuden kannalta paremmaksi kuin yhden isän ja yhden äidin mallin. Silmäpareja on kaksi kertaa enemmän. Lisäksi on lapsella on 8 isovanhempaa, joten lapsella on todennäköisemmin hoitokin taattu.
        Te uskovat näette ja koette sen "lapsen edun" vain ahdasmielisen oman arvomaailmanne kautta...tosin aattelette siinäkin vaan kristinuskoa ja itteenne ettekä todellakaan sen "lapsen etua", jota tässä jatkuvasti hoette. Lisäksi psykologit on sanonut ettei missään ole todettu ettei homovanhemmat huonompia vanhempia lapsen kasvatukselle kuin heterovanhemmatkaan. ...mutta se mitä koitan tässä kirjoittaa on sun kaltaiselle sama sulle kuin tuuli huulia heiluttais..ennakkoluulot ja -käsitykset ovat voimakkaammat mitä sulle sanoo! Mikään muu kuin se sun arvomaailmasi sisäinen lätinä uppoo vain sulle lanttuun, mutta mikään arvomaailmasi ulkopuolinen ei! Suvaitsevaisuus on sulle käsitteenä täysin vieras...ainoa mitä muiden tulee suvaita on sun täysin ahdasmielinen arvomaailmasi. Sitä sun on turha odottaa!

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä me vaan siintä lähdetään liikkeelle ettei sun asettamista aivottomista ehdoista ainakaan lähdetä liikkeelle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

👅🙃😂😂😂 , v...u mitä paskaa, kokeile vaihtaa lääkitystä😂😂😂

• >Jumalan sana pitää täysin paikkaansa, ja Jumala tulee ajamaan oman tahtonsa läpi

Ajatella! Että kaikkivaltias oikein ajaa tahtonsa läpi? Kukapa olisi universumien Luojasta moista uskonut! 😀

• Anonyymi kirjoitti:

>Mitä enempi rakastatte maailmaa, sitä enempi se vaan murenee.

Keskiajan kristityt vasta maailmaa rakastivatkin, kun Sebaot tappoi heistä puolet.

Nyt on siis tärkeintä varoa, että emme ole kuin keskiajan kristityt, jotka uskoivat varauksetta Jumalaan.

• Anonyymi kirjoitti:

>mikäli kelkka ei käänny niin meillä on tasan tarkkaan samat ongelmat kuin maailmalla, maanjäristyksistä lähtösin

Planeettamme geologia maankuoren alla muuttuu siis täydellisesti milloin mihinkin suuntaan sen mukaan mitä teemme tai mitä mieltä olemme. Vakuuttavampaa evankeliointia voi tuskin kuvitellakaan! 😁

• Teologitkin jäisi työttömiksi, kun ei enää voisi kirjoittaa tutkielmia sen ja sen käsityksistä siitä ja siitä teoloogisesta probleemasta.

• Anonyymi

Kannattaako sitä ateismin takia tai ateismin nimissä noin paljon ruveta valehtelemaan?

• Anonyymi

Me jokainen valitsemme oman tiemme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Me jokainen valitsemme oman tiemme.

Opiskelin tänään ortodoksista teologiaa, maailma ei ole neutraali vaan hyvän ja pahan "taistelukenttä".

Ateismin tie ei johda mihinkään,tähän ateismiin olen itsekkin törmännyt,täyttä henkisestä tyhjyyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Opiskelin tänään ortodoksista teologiaa, maailma ei ole neutraali vaan hyvän ja pahan "taistelukenttä".

Ateismin tie ei johda mihinkään,tähän ateismiin olen itsekkin törmännyt,täyttä henkisestä tyhjyyttä.

Ehkä se sinulle oli sitä, koska tarvitset ulkopuolisia kertomaan sitä millainen maailma on. Henkisempänä ihmisenä olisit löytänyt ateismissakin saman henkisyyden elementin.

• Anonyymi kirjoitti:

Pitäisikö joku tie sitten johdattaa jonnekin? Tie ei johdata mihinkään kunnei sille ole ateistille mihinkään tarvetta..ei ainakaan niin että kristinuskoinen sen sanelee ateistille, minne tien tulisi johdattaa!

Kristinuskoinen tie johdattaa vain mielenterveyden menettämisiin ja muihin suuriin ongelmiin.

• Anonyymi
        ateisti1982 kirjoitti:

Pitäisikö joku tie sitten johdattaa jonnekin? Tie ei johdata mihinkään kunnei sille ole ateistille mihinkään tarvetta..ei ainakaan niin että kristinuskoinen sen sanelee ateistille, minne tien tulisi johdattaa!

Kristinuskoinen tie johdattaa vain mielenterveyden menettämisiin ja muihin suuriin ongelmiin.

Totuuden tie johtaa tietenkin totuuteen.

• Anonyymi kirjoitti:

Totuuden tie johtaa tietenkin totuuteen.

Niin se totuus ei kumminkaan raamatusta käy ilmi kenellekään eikä uskovaisten typerästä pääkopan sisällöstä joka kaipaa psykiatrista hoitoa!

• Anonyymi

1998 tutkijakoulutuksen saaneille tutkioille tehdyn kyselyn mukaan, yli 98% oli ateisteja.

Intian slummeissa elävät, ovat lähes 100% uskovaisia.

Tästä voi jo päätellä jotain

• Anonyymi

Esimerkiksi sen, että hyvin tienaavien tutkijoiden elämä on paljon helpompaa. Slummissa masentuisi aika äkkiä itsemurhaan ilman uskontoa. Tai rikollisuutta.

Ateismi on yleellisyyshyödyke.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esimerkiksi sen, että hyvin tienaavien tutkijoiden elämä on paljon helpompaa. Slummissa masentuisi aika äkkiä itsemurhaan ilman uskontoa. Tai rikollisuutta.

Ei, vaan ateismi on järjellisyyshyödyke.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei ole aikaa pysähtyä miettimään elämää, silloin on varmasti isänsä uskossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ZZZ Kristinuskoinen tie johdattaa vain mielenterveyden menettämisiin ja muihin suuriin ongelmiin. ZZZ%%%&&&...

...astronautit ovat käytännössä uskovaisia.., mutta vain osa tuo sen julkisuuteen... Bill Gates on uskossa ja vieläpä hyvässä uskossa, kuten kaikki upporikkaat jotka lahjottavat rahaa hyväntekeväisyyteen. Massia täytyy olla paljon, mutta ei se Jumalaa karkoita. Gates on lahjoittanut yli 20 miljardia omasta kassasta...Oprah on maailmankuulu myös ja hyvä esikuva ja merkki miten raha ja usko pysyvät liitoksissa keskenään. Maapallon ongelmat tulevat hyvin merkityksellisiksi, varsinkin ilmaston suhteen, mutta se pääasia on että hyväntekeväisyydellä on voimakas uskonnollinen perusta ja se on useimpien valtauskontojen keskeinen hyve. Kristinuskossa Raamatun mainitsemat kolme hyvettä suomennetaan usein usko-toivo-rakkaus, mutta kolmas hyve (agapê, caritas) voidaan suomentaa myös hyväntekeväisyydeksi tai lähimmäisenrakkaudeksi. Kristinuskossa ajatellaan, että Kristus vaikuttaa ihmisessä agabe-rakkautena ja tämä on yksi kristityn elämän tärkempiä kulmakiviä.

• Anonyymi

Ateismi tuo puhdas ihmisen alkuperäinen katsanto ei ole hävinnyt maailmasta vaikka sitä miekalla inkvisitiolla ja rangaistuksien uhalla on yritetty kitkeä maailmasta kaikkien uskontojen toimesta

Nyt tiedon karttuessa ihmiset ovat alkaneet palautua tuohon ihmiselle terveelle olotilalle

• Anonyymi

Ateismi ei ole mikään maailmankatsomus, vaan erehdys. Muistan oman matkani ateismiin.

Aika mahdoton lause jos et ollut uskovainen ennen "matkaasi" ateismiin suorastaan humoristinen

• Anonyymi

Lauseessa ei ole mitään mahdotonta kun ottaa huomioon, että lapset eivät ole sen enempää uskonnollisia kuin ateistisiakaan. Lapset eivät ole ideologian sokaisemia. Heillä ei ole ismejä.

• Anonyymi

Suurin osa terroristeista on umpiuskovaisia!

• Anonyymi

>> milloin päättäjät ottavat tosissaan ateistien vaatimukset uskontojen ja uskonnon harjoittajimisen kieltämisestä? <<

Paskan trolli. Ei ainakaan kaikilla ateisteilla ole idioottimaista ajatusta, että uskonnon harjoittaminen pitäisi kieltää. Osa ateisteista voi niin ajatella, mutta he ovat se pieni osa ateisteista, jotka eivät osaa ajatella.
      Kuten monet persut ja fundamentalistit.

• Anonyymi

Lauseessa ei ole mitään mahdotonta kun ottaa huomioon, että lapset eivät ole sen enempää uskonnollisia kuin ateistisiakaan. Lapset eivät ole ideologian sokaisemia. Heillä ei ole ismejä.

Lapsella ei ole luonnostaan jumalia joten voi sanoa että lapsi on luonnostaan jumaluskonnoton

Lapsella on vain olevaisia isä ja äiti tai joku muu tärkeä henkilö tilanteesta riippuen

• Anonyymi

Enpä tiedä.
        Lapsille aletaan uskotella erittäin varhain erilaisia asioita, todenmukaisia ja valheellisia (uskonnot).
        Ainoastaan vauvat ovat 100% uskonnottomia!

• Anonyymi
    • "Ateismi on läsnä kaikkialla yhteiskunnassa, mutta milloin päättäjät ottavat tosissaan ateistien vaatimukset uskontojen ja uskonnon harjoittajimisen kieltämisestä?"

Jos ateismi pitäisi paikkansa eli Jumalaa ei olisi olemassa, niin silloin ei olisi myöskään olemassa maailman luojaa. Tämä tarkoittaa sitä, että maailmaa ei olisi silloin olemassa, kuten ei ateismiakaan eikä mitään muutakaan. Näin ateismi kumoaa atesmin läsnäolon.

Mitä uskonnon kieltämiseen tulee, niin todettakoon, että kaikilla ihmisillä on Jumala ja uskonto - jos ei oikea niin väärä. Jos ihminen väittää olevansa uskonnoton tai kieltää uskovansa mihinkään jumalaa, se tarkoittaa vain sitä, että hänellä on väärä jumala ja uskonto.

Jos siis halutaan kieltää uskonnot, niin se voidaan toteuttaa vain teloittamalla jokainen ihminen kuoliaaksi. Kuolleet ihmiset ovat ainoita ihmisiä, jotka eivät harjoita uskontoaan.

• Anonyymi

Jumalia ei ole olemassa. Eikä kaikilla ihmisillä ole uskontoa eikä ainakaan uskoa. Sillä uskohan on ainoa mitä uskova tarvitse vakuuttaaksen itselleen sen että lipputanko onkin mutkikas eikä suora niinkuin se tosiasiassa on, ja tosiasia pysyy tosiasiana ja lipputanko suorana, vaikka kuinka väittäisi muuta.

• Mark5:
        "Jos ateismi pitäisi paikkansa eli Jumalaa ei olisi olemassa, niin silloin ei olisi myöskään olemassa maailman luojaa."

Tästä voitaisiin siis päätellä ettei minkään olemassaolo kaipaisi luojaa, vaan olemassaolo on tietoisesta "luojasta" riippumaton piirre.

• Anonyymi

Ateismi on typeryyttä.

Niin kauan kuin on typeriä ihmisiä, on olemassa myös ateismia.

Kun hullut kuolevat, lakkaa ateismi.

Heh hah 1982!

• Anonyymi

"Ateismi on läsnä kaikkialla yhteiskunnassa, mutta milloin päättäjät ottavat tosissaan ateistien vaatimukset uskontojen ja uskonnon harjoittajimisen kieltämisestä?"

Olet varmaan lapsi jolle saarnamiehet ovat kertoneet asioita mutta yritän oikaista sinulle näitä vääristymiä mitä sinulle on syötetty

Ateistit ovat vaatineet uskonnon vapautta sinullekkin niin kuin muillekkin uskonnoille mutta myös ihmisille joilla ei ole uskontoa on vaadittu vapautta siten että uskonnonharrastajat pitäisivät tilaisuutensa omissa tilaisuuksissaan eivät esimerkiksi yleisissä koulujen joulujuhlissa missä on paljon ihmisiä joita ei kiinnosta eikä heillä ole halua osallistua heille vieraisiin rituaaleihin ja uskonnon harrastuksiin.

Jos ateismi pitäisi paikkansa eli Jumalaa ei olisi olemassa, niin silloin ei olisi myöskään olemassa maailman luojaa. Tämä tarkoittaa sitä, että maailmaa ei olisi silloin olemassa, kuten ei ateismiakaan eikä mitään muutakaan. Näin ateismi kumoaa atesmin läsnäolon.

Olet vielä varmaan kovin nuori lapsi nämä asiat sinulle tullaan opettamaan kouluissa ja voit itsekin hakea tietoa vaikka netistä oikeasti ei ole haltijoita ja satusetiä jotka sormia napsuttelemala tekevät universumeja ja maapalloja

Mitä uskonnon kieltämiseen tulee, niin todettakoon, että kaikilla ihmisillä on Jumala ja uskonto - jos ei oikea niin väärä. Jos ihminen väittää olevansa uskonnoton tai kieltää uskovansa mihinkään jumalaa, se tarkoittaa vain sitä, että hänellä on väärä jumala ja uskonto.

Kukaan ei ole kieltämässä uskontoja tai vanhoja tarinoita ja uskomuksia uskonnottomat ovat vaan vähän kehittyneempiä ihmisiä jotka näkevät maailman eri tavalla kuin taikauskoisemmat ihmiset toisilla on kummitukset haltijat jumalolennot jne...mielenkiinnon kohteena ja kun ikää karttuu nämä jäävät pois ja ihminen alkaa elämään totuudessa.

Jos siis halutaan kieltää uskonnot, niin se voidaan toteuttaa vain teloittamalla jokainen ihminen kuoliaaksi. Kuolleet ihmiset ovat ainoita ihmisiä, jotka eivät harjoita uskontoaan.

Tuo on turha pelko ateistit tietävät että se millä tavoin uskonnot aikoinaan on tuotu esimerkiksi eurooppaan ei ole oikea tapa poistaa niitä suomessakin uskonnot ovat hiipumassa ihan itsekseen johtuen koulutuksesta ja tiedon saamisesta
      jokainen kuitenkin saa harrastaa uskontoaan rauhassa

• Anonyymi

> Suurin osa luonnontieteilijöistä on ateisteja.

Miksi siis uskoisin luonnontieteilijöitä?

• Anonyymi

Suurin osa luonnontieteilijöistä on ateisteja.
      Suuri osa työntekijöistä on ateisteja.
      Suuri osa nuorista ja lapsista on ateisteja.
      Ateistien osuus sivistyneessä yhteiskunnassa kasvaa.
      Ateismi on läsnä kaikkialla yhteiskunnassa, mutta milloin päättäjät ottavat tosissaan ateistien vaatimukset uskontojen ja uskonnon harjoittajimisen kieltämisestä?

Lähes kaikki maailman ja suomen väestöstä ovat uskovia.
      Esittämäsi mukaan on oikeus kieltää ateismi koska uskovia on lähes kaikki ja kaikissa kansoissa.

• Anonyymi

Ateismi on tosiaankin yhä enemmän läsnä kaikkialla länsimaisessa yhteiskunnassa ja vapaissa demokratioissa.

Luonnontieteilijöistä valtaosa on ateisteja tai uskonnottomia: teistejä on häviävän pieni vähemmistö.

Korkeasti koulutettujen joukossa on ateistien suhteelliseen määrään koko väestöstä nähden paljon enemmän ateisteja kuin teistejä, joista jälkimmäiset menestyvät todistetusti huonommin koulussa ja opinnoissa, koska ovat keskimäärin vähemmän älykkäitä kuin ateistit.

Ainoa paikka, jossa ateistit loistavat poissaolollaan, on vankila. Länsimaiden vankiloissa ateistien osuus kaikista vangeista lienee vain prosentin kymmenyksen verran, kun heitä on koko väestöstä muutamasta prosentista jopa yli 50 prosenttiin laskutavasta riippuen (kuka on ateisti ja kuka ei).

Voidaan siis sanoa oikeutetusti, että ateismi on yhä enemmän läsnä ja kiitos hyvän lobbauksen, sitä opetetaan nykyään kouluissa tieteellisenä totuutena!

Suomessa on muuten ateisteja ja uskonnottomia jo hieman yli puolet koko väestöstä! Jos maahan ei muuttaisi niin paljon muslimeja, niin saavuttaisimme pian 60 % rajan ja se alkaisi jo näkyä päätöksen teossa Eduskunnassa sekä hallituksessa, mutta kyllähän se jo nyt näkyy, vaikka ennen vaaleja ateistien ja uskonnottomien kannatus oli alle 50 % äänestäjien joukossa!

• Anonyymi

Ateisti valehtelee pakonomaisesti.Ateisti on saanut vihreiden avustuksella koulujen opetuksen valehteluksi.Vihreät putoo hallituksesta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      39
      4877
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      47
      3330
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      3296
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      493
      2902
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      227
      2137
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      158
      2020
    7. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      51
      1819
    8. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      30
      1607
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1321
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1283
    Aihe