Jokaista uskossa olevaa kutsutaan toteuttamaan Jumalan tahdon mukaista kristittyjen yhteyttä.
Tässä linkissä Raamatun opettamat suuntaviitat:
http://ristinvalossa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=1&t=4202
Seurakunnan itsenäisyys hajaannuksen ulkopuolella.
3
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Raamatun opettamat suuntaviitat:
http://ristinvalossa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=1&t=4202 - Anonyymi
2Aik.2:6. 6:18 Kuka kykenisi rakentamaan hänelle huoneen? Taivasten ja taivasten taivaisiin hän ei mahdu. Mikä siis olen minä rakentamaan hänelle temppeliä muuta varten kuin uhratakseni hänen edessänsä? Mutta asuuko todella Jumala maan päällä ihmisten seassa? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut! Ap.t.7:48. 17:24.
- Anonyymi
Uskovien yhtenäisyys on hyvä asia. Mutta se, että kokoonnutaan kotona tai muualla kuin virallisissa seurakunnnissa ja niiden rakennuksissa, ei vielä tee uskovista yhtenäisiä. Eikä tälläinen ryhmä ole sen raamatullisempi kuin olemassa olevat kuppikunnatkaan.
Raamatullinen paikallisseurakunta olisi sellainen, jossa kaikki samalla paikkakunnalla olevat uskovat kuuluisivat yhteen, samaan paikallisseurakuntaan ja jolla olisi yksi yhteinen johtoryhmä, paimenet, vanhemmisto... Vasta tällaisen paikallisseurakunnan jakautuminen erillisiin pienryhmiin, esim. kotona kokoontuviin ryhmiin, olisi oikeasti täysin raamatullista. Ja myös tällä kotona kokoontuvalla ryhmällä kuuluisi olla sama johtoryhmä johtajanaan, joka muillakin uskovilla sillä paikkakunnalla on.
Mutta tällaista paikallisseurakuntaa ei ole olemassakaan enää.
Koska tällaista ei siis ole, myös ne pienryhmät, jotka pysyvät erillään viralllisista seurakunnista ja muista uskovista ja kokoontuvat muualla, ovat vain yksi uusi hajallaan toimiva ryhmä kaikkien entisten hajallaan olevien seurakuntien lisäksi.
Näille ryhmille, niin kuin virallisille seurakunnillekin, voi koko sydämestä toivottaa hyvää itsenäisyyspäivää, koska sitä ne kaikki todellakin ovat: itsenäisiä, erillään muista uskovista toimivia ja hajannuksessa olevia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial281828Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1571802Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3501545- 1451160
Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2131154Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221128- 285995
- 11995
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt4979Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49938