Lämmitys kustannus

olisi kiva tietää

Mitä käytännössä maksaa auton tai vaunun pito, nyt talvella, päivällä noin -2 ja yöllä -15. Kauanko kaasupullo kestää tai mitä maksaa vaikkapa yhden viikon lämmitys, että olisi koko ajan 21 yötä päivää, kestääkö lämmitys kun on pitempään päällä. Siis ei ole sähköjohtoa tarjolla, pitäisi pärjätä omillaan, korpimaisemissa.

8

4223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuohon...

Se vaihtelee ja paljon. Osa asuntoautoista/vaunuista on tehty talvikäyttöön ja osa kesäkäyttöön jne.

Omassa 3-vuodenajan laatikossa menee suunnilleen kaasulla noin 3-4 € vuorokaudessa mutta sähköllä paljon halvemmaksi.

• eristys vaikuttavat.

Vanha kotimainen vaunu kuluttaa 3 pulloa/9 päivää eli yksi pullo kestää 3 vrk. Pullo meillä 18 €. Autot kuluttavat yleensä hieman enemmän ja jos olet korvessa niin asunto-osan akku jaksanee pyörittää pumppua 2-4 vrk lataamatta .

• tietoa
        eristys vaikuttavat. kirjoitti:

Vanha kotimainen vaunu kuluttaa 3 pulloa/9 päivää eli yksi pullo kestää 3 vrk. Pullo meillä 18 €. Autot kuluttavat yleensä hieman enemmän ja jos olet korvessa niin asunto-osan akku jaksanee pyörittää pumppua 2-4 vrk lataamatta .

asuntoautot, joissa on ohjaamon ja kopin välissä hyvä eristeinen seinä eivät kuluta enempää kuin vanutkaan jotan älä mustamaalaa

• Kalevi777

Vaunu oli 4,5 metrinen Saksalainen ja Trumatikin kamiina.
      Pakkasta oli yöllä 32 - 35 astetta ja päivällä noin 20.

Käytimme vai kamiinana, ilman puhallinta akkua säästääksemme.
      11 kg pullo kesti 1,5 vrk.

TV.n käyttö kuluttaa muuten akkua huomattavasti.

• no tuota

Minun Truman puhallin ei vie paljoo virtaa. Täysillä noin 1A ja pienimmillään noin 0,2A joten se on naurettavan vähän. Akku, 75A kestää mun käytössä puhalluttaa 3-4 vuorokautta ilman mitään ongelmia. 100 tuntia kertaa 0,5A = 50A niin jää vielä 25A muuhun käyttöön. Valaistukseen käytän pääasiassa kyntilöitä mutta suihkussa ollessa, tiskatessa jne vesipumppu haukkaa virtaa jonkin verran.

• Hönö

Lämpötilaeroa on n. 23-36 astetta. 11 kg:n kaasupullollinen kuluu n. 2-4 vuorokaudessa. Joten kaasua kuluu n. 2 pullollista viikossa lämmitykseen. Siitä voit arvioida kustannukset, kun tiedät paikkakuntasi kaasun hintatason. Hupiakku (tai toisissa on 2 hupiakkua rinnan) ei kestä kulutusta lataamatta käytössä montaa päivää. Vesikiertolämmityksessä, on poltin, ja kiertovesipumppu käynnissä. Ilmalämmityksessä, on poltin, ja ilmapuhallin käynnissä. Itse lämmitin, jos on kunnossa, kestää pidempiaikaistakin käyttöä kerrallaan. Lisäksi vielä tarvittava valaistus, ja muut laitteet (TV) lisäävät kulutusta akusta. Agrekaatti tarvitaan lataamaan akkuja, ja samalla sen antamalla virralla voi käyttää myös 230V:n laitteita. Auton oman moottorin käyttäminen paikallaan akkujen lataukseen, ei ole kovin järkevää. Käyntiajatkin olisivat useita tunteja kerrallaan.

• Utelias

Millaisella autolla hönö ajelee?

• Hönö
        Utelias kirjoitti:

Millaisella autolla hönö ajelee?

Alkovimallin Bürstner kaksoispohjalla. Lämmittimenä on truma 6002. Siinä kaasupullo riittää noilla kysymyksen lämpötiloilla n. 4-5 vuorokautta. Autossa on automaattinen pullon vaihtaja. Auto on seisonut käyttämättömänä lämmöt päällä akkuja lataamatta 17 vrk yhteen soittoon (kaasupulloja on vaihdettu 2 kpl sinä aikana). Hupiakkujen jännite oli vielä silloin vähän yli 11V. Pakkasta oli silloin -7 ja -10 asteen seutuvilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3397
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe