Raanattu on "jumalan kirja"
siitä huolimatta. mikä on "arvojärjestys"
- onko Paavalin kirjeet, - ehdoton ! - ennen Jeesuksen Evakeliumia?
Paavalin kirjeet
5
<50
Vastaukset
Vanha testamentti KULTAA
Vanhan testamentin apokryfit HOPEAA
Uusi testamentti PRONSSIA
Paavalin kirjeet RAUTAA
Vain Johanneksen Ilmestys on väärässä paikassa. Kaikkien apostoli Johanneksen kirjoittamien teosten pitäisi olla peräjälkeen Johanneksen evankeliumin jälkeen.
Jo antiikin ajan kirkkoisille tuotti ongemia se pitäisikö Johanneksen evankeliumin ja Ilmestyksen olla lainkaan raamatussa. Ne ovat tasoltaan korkeampia kuin muut raamatun kirjoitukset. Ehkä timantin tai platinan veroisia.
Jos raamatusta uupuisi Johanneksen teokset niin helposti voisi juutalaisuus saada jalansijaa ja nähtäisiin Jeesuksen tuleen puhdistamaan kultaa eli juutalaisuutta pois epäpuhtauksista eli pronssista ja raudasta ja hopeasta.- Anonyymi
Johannes ei kirjoittanut mitään. Hän köyhänä osasi vain arameaa. Johanneksen nimiin pannut kirjoitukset on kirjoitettu kreikaksi.
Niin tosiaan Ilmestyksessä taidetaan mainita, että kaikki Johanneksen saamat kirjat on kirjoittanut itse Jumala ja että ne ovat tulleet Jumalan luota. Näin päättelen ainakin erään Ilmestyksen englanninnoksen perusteella.
Tätä voidaan epäillä ainakin juutalaisten toimesta, joiden mielestä kaikki Jumalan sana oli ehkä hepreankielistä ja lähtöisin Jerusalemista.
Johanneksen kaikki kirjoitukset todella OVAT "JUMALAN KIRJA". Muu osa raamattua on sitten vähän epäilyttävää sen suhteen?- Anonyymi
> - onko Paavalin kirjeet, - ehdoton ! - ennen Jeesuksen Evakeliumia?
Riippuu siitä, mitä haluat olla. Jos haluat olla Jeesuksen opetuslapsi ("kristitty"), pysy Jeesuksen sanassa.
"Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi"."
Joh. 8:31-32 - Anonyymi
Paavalin kolmestatoista kirjeestä kuusi on väärennöksiä. Kirkko tietää tämän ja myöntää asian, mutta ei halua uskoon sairastuneiden tietävän.
Se siitä Raamatun "Jumalan Kirja" -olemuksesta: Valheita, väärennöksiä ja kopiointeja vanhemmista uskonnoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1325381Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313862No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452480Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv382044- 241753
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241704- 411640
- 501608
- 291463
- 381424