Kristitty ja uskominen

Anonyymi

Mihin usko perustuu? Ainoastaan raamatun opetukseen ja sanomaan vai kuuluuko siihen jotain muuta, joka on tapaa tai kulttuuria.

17

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos perustaa kysyt, niin se on yksin usko Jeesukseen Kristukseen. Ihmiset itse sitten lisäilevät siihen muutakin, niin tapaa kuin kulttuuriakin.

    • Anonyymi

      Usko Jeesukseen perustuu pohjimmiltaan Pyhän Hengen vaikutukseen, jota ilman ei kyetä sanomaan Jeesuksen Kristuksen olevan Herra.

      • Anonyymi

        Kysyin kerran eräältä tunnetulta, julkisuudessakin usein esiintyvältä vartiotorniseuralaiselta, voivatko he sanoa Jeesuksen olevan Herra. Hän vastasi muistaakseni jotenkin suurin piirtein näin: että he pystyvät kyllä sanomaan sen, mutta eivät sano, koska se voisi synnyttää kuulijassa vääränlaisia mielikuvia heidän uskonsa sisällöstä ja luonteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyin kerran eräältä tunnetulta, julkisuudessakin usein esiintyvältä vartiotorniseuralaiselta, voivatko he sanoa Jeesuksen olevan Herra. Hän vastasi muistaakseni jotenkin suurin piirtein näin: että he pystyvät kyllä sanomaan sen, mutta eivät sano, koska se voisi synnyttää kuulijassa vääränlaisia mielikuvia heidän uskonsa sisällöstä ja luonteesta.

        Jeesus on heille sama kuin enkeli Gabriel, kertoi eräs heikäläinen minulle. Kun perusta on pielessä, oppi ei voi olla pelastavaa. Armosta Herra heitäkin herättelee oikein tulkitsemaan raamattua. Ainakin he lukevat myös muuta kuinsitä omaa versiotaan, joten toivoa on heilläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on heille sama kuin enkeli Gabriel, kertoi eräs heikäläinen minulle. Kun perusta on pielessä, oppi ei voi olla pelastavaa. Armosta Herra heitäkin herättelee oikein tulkitsemaan raamattua. Ainakin he lukevat myös muuta kuinsitä omaa versiotaan, joten toivoa on heilläkin.

        Ei vaan enkeli Mikael, korjaus äskeiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan enkeli Mikael, korjaus äskeiseen.

        Jotkut kristityt piirit pitävät enkeli Gabrielia Pyhänä Henkenä. Mistähän kummasta sellainenkin käsitys kumpuaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut kristityt piirit pitävät enkeli Gabrielia Pyhänä Henkenä. Mistähän kummasta sellainenkin käsitys kumpuaa?

        Enpä ole ennen moista kuullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole ennen moista kuullut.

        En ole ihan varma, mutta oisko mormoonien käsityksiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ihan varma, mutta oisko mormoonien käsityksiä?

        Tai ehkä paremminkin jotain Islamin perua!

        Islamilainen käsitys

        Muslimit tulkitsevat Koraanissa mainitun Pyhän Hengen tarkoittavan enkeli Gabrielia, joka välitti viestejä Jumalalta muun muassa Neitsyt Marialle ja profeetta Muhammadille. Lehmän suuran mukaan enkeli Gabriel myös välitti Koraanin Jumalalta profeetta Muhammadille.

        -Wikipedia-


    • Anonyymi

      Kristitty uskominen perustaa ihan samoihin periaatteisiin kuin mikä muu uskonto hyvänsä

      • Anonyymi

        Ainakin ateistin mielestä!


    • Perustuu alhaiseen äo heikkoon koulutukseen / yleissivistykseen.

      • Anonyymi

        Noh noh, ei se, että sinulla on kuvailemasi kaltaisia ominaisuuksia, oikeuta sinua kuvittelemaan, että kaikilla muillakin on.


    • Lähes kaikki kristitty tapakulttuuri on muualta kuin Raamatusta, ja aniharva kristitty toimii kuten Raamatussa opetetaan.

      ...ja hyvä niin.

    • Anonyymi

      Näyttää siltä, että tänä aikana kirkko ja sen toiminta on kulttuurin toteuttamista ja suunta sekä oppi otetaan tämän maailman menosta eikä kirkon oppi ole moneltakaan osin enään raamatun opetuksen mukaista. Yleisesti kun kirkon toimintaa seuraa. Tämä on minun mielipide.

      • Anonyymi

        Sitähän se pääsääntöisesti on ollut ainakin viimeiset 1700 vuotta, kun keisari kekkasi ruveta kristityksi, kristinuskosta tuli valtionuskonto ja alkuaikojen syvästä yhteisöllisyydestä luovuttiin.


      • Anonyymi

        Osa Suomen politikoista vaikuttaa tekopyhiltä,jotka eivät luottaakaan jumalansa varjeluun! Jokainen siis pelastakoon oman nahkansa,se kristinuskosta jäljellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe