Vanhojen autojen viat, joista uusilla ajavilla ei ole hajuakaan?

Anonyymi

Minä olen huomannut, että muoviset jäähdytysjärjestelmän osat haurastuvat ja halkeavat jossain vaiheessa vaihtokuntoon. Osasta riippuen ne ovat halpoja tai kalliita.

Releiden ja kytkimien kärjet väsyvät ja niistä katoaa jousivoima. Näitä voi väännellä itse, ei tarvitse vaihtaa.

Myös takaluukun saumassa olevien sähköjohtojen eristeet ja pesuaineletku murtuvat. Kova pakkanen kangistaa ne ja luukkua käännettäessä muovi murtuu.

Ruostumista tuskin tarvitsee edes mainita...

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Melkoinen havannoitsija ja kokemuksen omaava nero.

      • Anonyymi

        Ehkä fiksumpi kuin sinä, koska tästä keskustelu johtaa suoraan Skoda WV akselille samankaltaisten vikojen vuoksi


    • Anonyymi

      Ilmiöt tulivat tutuksi itäauton (tolloloota) kanssa. Esim. jäähdyttimen päädyt muovia ja metallisen kennon ja tämän muovipäädyn välinen liitos petti. Toki auto oli tässä vaiheessa jo erittäin iäkäs, 7 -vuoden ikäinen.

      Pari vuotta myöhemmin hajosi tuulilasinpyyhkijöiden vivusta ja ruostui polttoaineen tankkausputki poikki. Korihan näissä itäautoissa onkin kulutusosa = sitä oli jo paikkailtu.

      • Anonyymi

        Miten se VW kaksoismassavauhtipyörä hajoilee jo vähillä kilometreillä ja kahdesta kytkinlevystä ainakin toinen kuluu loppuun jo ennenaikaisesti. Vaihtojen määrä lisääntyy huikeasti kun pienikoneisen auton vaihdelaatikkoon on laitettu 7 vaihdetta 4:n sijasta.
        Uutena tuntuu pelaavan kuin ajatus, mutta jo vähillä kilometreillä tulee esiin karvas totuus nykivänä liikkeellelähtönä ja töksähtävinä vaihtoina. Ainakin pääkaupunkiseudun DSG-vaihdot ovat yhtä repimistä, mutta jos pääsee esim. mesen kyytiin niin mennään kuin sukkasillaan.


      • Anonyymi

        Niin! Sisälläolijat autosta tekee tollolootan.


      • Anonyymi

        Suomessa 7-vuotias auto ei ole erittäin iäkäs vaan vasta elinkaarensa alkupuolella. Ei edes Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa 7-vuotias auto ei ole erittäin iäkäs vaan vasta elinkaarensa alkupuolella. Ei edes Toyota.

        Tollolootan suunniteltu elinikä on 6 vuotta. Ei niitä jaappanissa sen kauempaa katsella.

        Eikä kyllä muuallakaan maailmassa perusautoilla paljoa kauempaa ajella. 7 vuotias rupeaa jo olemaan aikalailla arvoton, joten ei kannata ainakaan isoja remontteja tehdä. Suomi on sitten omanlaatuisensa poikkeus, täällä näitä itäkippoja tervataan ja haetaan romikselta purkuosaa, millä rippikouluikäisiäkin vielä elvytellään.


    • Anonyymi

      Minä huomasin että polttimoita joutuu vaihtamaan, bensa katoaa tankista ja renkaista häviää kulutuspinta

    • Anonyymi

      Bensatankin täyttöputken ruostuminen puhki. Tavallinen vika Toyotassa.

    • Anonyymi

      20-35 vuotta vanhoissa autoissa rupeaa kumiosat hapertumaan rikki.

    • Anonyymi

      Sellanen pikkuvika kuin koko moottorin hajoaminen pienksi murusiksi. Maantielle jäi vain WV kilpi pyörimään spiraalia helinän soidessa itselläni jäi ratti käteen penkki löytyi sata metriä taaempaa.

    • Anonyymi

      Kumi- ja muoviosat haurastuvat ajan mittaan vaikka autolla ei ajettaisikaan. Siihen vaikuttaa aika.
      Yhdestä entisestä autostani petti jäähdytin reilut 13 vuotta vanhana, juurikin se muovisen yläkopan ja alumiinikennon välinen sauma alkoi suihkuta jäähdytysnestettä moottoritilaan, höyry vaan nousi liikennevaloissa konepellin alta.

      • Anonyymi

        Jäähdytin voi pettää uudestakin autosta koska sellaisia on sahattu valmiiksi poikki tukipalkistaan, taidat olla "asiantuntija" kovalla kokmuksella


      • Anonyymi

        Ei siihen aika vaikuta vaan happi, jos ei ole happea niin ei ne myöskään vanhenisi.


    • Anonyymi

      Muoviset imusarja hajoaa ainakin fortista ja bemarista ja varmasti muistakin missä niitä vain on, niin ja audissa ainakin murtumia on vähän jokaisessa yli 10 vuotta vanhassa a6tosessa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1880
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      104
      857
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      46
      705
    Aihe