Jouluna pois Suomesta

Anonyymi

Onko palstalaisia lähdössä jouluksi pois kotimaasta, mihin ja miksi?
Itse 5 viettää joulun Suomessa, haaveena on päästä joskus jouluksi Lappiin.
Kuuma, kostea ilma ei sovi jouluuni.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      5 tilalle sana haluan.

    • Anonyymi

      Olin viime joulun Saariselällä hotellissa, ai että miten nautin siitä rauhallisesta menosta mitä siellä oli kun hotelli täynnä lähinnä brittejä ja aasialaisia, ei edes kakarat mekastaneet ruokaillessa niin oli hyvin kasvatettuja.
      Taisin olla ainut suomalainen koko hotellissa.
      Kylällä toki näkyi suomalaisiakin mutta enemmän ulkomaalaisia joulunviettäjiä


      vn

    • Anonyymi

      Helsingissä ainoa aito joulu💝 Joskus joku puhui hienosta kokemuksesta, kun jouluaattona yksin käveli Lontoossa Oxford Streetillä lumen hiljaa leijaillessa, niin ajattelin, että sen haluaisin kokea.

    • Anonyymi

      Ajattelin käydä tuossa itä-rajalla ja 5 metriä pois suomen rajalta, josko venäjän puolelta löytyisi kauniinpi joulukuusi kuin kituiset suomen.
      Yritän välttää raja-valvontaa pukeutumalla oranssiin lumipukuun ja led vilkkuvalo karvalakissa, luulevat rajatolpaksi.

      No haloo, mä lähden stadiin ja taidan poiketa tallinnassakin ostoilla.

    • Anonyymi

      Olen viettänyt yhden joulun lapissa, ensimmäisen ja viimeisen samalla kertaa. Aivan liian pimeää, vain pari tuntia hämärää valoa päivässä. Kylmää, pimeetä ja kallista, turisteille lapinisä kaikkiin hintoihin.

      Aasiassa olen viettänyt useammankin joulun ja uudenvuoden vastaanoton, valitettavasti tänä jouluna työeste lomalle, joten kotoisesti kinkun ja kuusen kanssa piiri pieni pyörii.

    • Anonyymi

      Viimeinen kotijoulu on etsittävä 90-luvun loppupuolelta.
      Kaksi joulua Espanjassa. Lukuisia Viron kylpylöissä. Sitten urheiluopistojen vuoro mutta Tanhuvaaran taso heikkeni joulu joululta ja norovirus oli lopullinen sinetti.
      Kotimaan kylpyläkokeiluja. Viimeiset joulut muiden muumioiden mukana hieman kierrellen kuten viime joulu Itävalta - Slovenia - Itävalta.
      Tuleva jouluviikko Rooomassa.

      Miks? Hittojako kotona tekisi?

      • Anonyymi

        Yhden joulun ollut -84 Las Palmas, jossa oli omintakeisia joulunvirityksiä , sekä -92 Saariselällä oli kyllä tosi tunnelmaa metri lunta ja kova pakkanen , revontulineen , sekä kaamoksen hämärä.
        Muuten viihdyn paremmin joulun kotona perinteisin suomalaisin tavoin.


    • Jos siltä tuntuu...
      Käynnistän aattona tieto-koneeni GoogleEarth-lento-simulaattorin ja lentelen Learjetillä ympäri maailmaa.
      Jotta syntyisi teille kyyneleitäkin kerron...
      Minulla oli mukava tyttö kirjeen-vaihto-kaverinani esi-teininä.
      New Bedford-nimisessä paikassa.
      Paikassa jossa aikoinaan asui myös Herman Melville, Valaineen.
      Avio-liiton solmittuaan, kahden tyttären synnyttämisen ja kasvattamisen jälkeen neito kuoli muna-sarja syöpään.
      Mutta vuotta aiemmin...
      Hänen miehensä kuoli Ohimo-Lohkon takana olleeseen syöpään.
      Noiden simulaattoreiden tukemana olen seisonut kadulla, neidon esi-teini-aikaisen kodin edessä.
      Sisällehän ei simulaattorilla voi kävellä.
      Toisaalta voin myös lentää Cesnalla Malmilta Jyväskylään.
      Ehkä myös takaisin.
      Riippuen siitä onko Viini-lasini 8 vai 12 senttiä.

      H.

      • ...Puna-Viini-lasini

        H.


    • Anonyymi

      Suomessa ja kotona on mukava viettää joulua, jokainen mielensä mukaan. Etelän ja Thaimaan joulut eivät ole minun mieleeni.

    • Anonyymi

      Olen viettänyt 5 joulua Pärnussa, mutta tänä jouluna aion olla kotona.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe