Onko palstalaisia lähdössä jouluksi pois kotimaasta, mihin ja miksi?
Itse 5 viettää joulun Suomessa, haaveena on päästä joskus jouluksi Lappiin.
Kuuma, kostea ilma ei sovi jouluuni.
Jouluna pois Suomesta
11
<50
Vastaukset
- Anonyymi
5 tilalle sana haluan.
- Anonyymi
Olin viime joulun Saariselällä hotellissa, ai että miten nautin siitä rauhallisesta menosta mitä siellä oli kun hotelli täynnä lähinnä brittejä ja aasialaisia, ei edes kakarat mekastaneet ruokaillessa niin oli hyvin kasvatettuja.
Taisin olla ainut suomalainen koko hotellissa.
Kylällä toki näkyi suomalaisiakin mutta enemmän ulkomaalaisia joulunviettäjiä
vn - Anonyymi
Helsingissä ainoa aito joulu💝 Joskus joku puhui hienosta kokemuksesta, kun jouluaattona yksin käveli Lontoossa Oxford Streetillä lumen hiljaa leijaillessa, niin ajattelin, että sen haluaisin kokea.
- Anonyymi
Ajattelin käydä tuossa itä-rajalla ja 5 metriä pois suomen rajalta, josko venäjän puolelta löytyisi kauniinpi joulukuusi kuin kituiset suomen.
Yritän välttää raja-valvontaa pukeutumalla oranssiin lumipukuun ja led vilkkuvalo karvalakissa, luulevat rajatolpaksi.
No haloo, mä lähden stadiin ja taidan poiketa tallinnassakin ostoilla. - Anonyymi
Olen viettänyt yhden joulun lapissa, ensimmäisen ja viimeisen samalla kertaa. Aivan liian pimeää, vain pari tuntia hämärää valoa päivässä. Kylmää, pimeetä ja kallista, turisteille lapinisä kaikkiin hintoihin.
Aasiassa olen viettänyt useammankin joulun ja uudenvuoden vastaanoton, valitettavasti tänä jouluna työeste lomalle, joten kotoisesti kinkun ja kuusen kanssa piiri pieni pyörii. - Anonyymi
Viimeinen kotijoulu on etsittävä 90-luvun loppupuolelta.
Kaksi joulua Espanjassa. Lukuisia Viron kylpylöissä. Sitten urheiluopistojen vuoro mutta Tanhuvaaran taso heikkeni joulu joululta ja norovirus oli lopullinen sinetti.
Kotimaan kylpyläkokeiluja. Viimeiset joulut muiden muumioiden mukana hieman kierrellen kuten viime joulu Itävalta - Slovenia - Itävalta.
Tuleva jouluviikko Rooomassa.
Miks? Hittojako kotona tekisi?- Anonyymi
Yhden joulun ollut -84 Las Palmas, jossa oli omintakeisia joulunvirityksiä , sekä -92 Saariselällä oli kyllä tosi tunnelmaa metri lunta ja kova pakkanen , revontulineen , sekä kaamoksen hämärä.
Muuten viihdyn paremmin joulun kotona perinteisin suomalaisin tavoin.
Jos siltä tuntuu...
Käynnistän aattona tieto-koneeni GoogleEarth-lento-simulaattorin ja lentelen Learjetillä ympäri maailmaa.
Jotta syntyisi teille kyyneleitäkin kerron...
Minulla oli mukava tyttö kirjeen-vaihto-kaverinani esi-teininä.
New Bedford-nimisessä paikassa.
Paikassa jossa aikoinaan asui myös Herman Melville, Valaineen.
Avio-liiton solmittuaan, kahden tyttären synnyttämisen ja kasvattamisen jälkeen neito kuoli muna-sarja syöpään.
Mutta vuotta aiemmin...
Hänen miehensä kuoli Ohimo-Lohkon takana olleeseen syöpään.
Noiden simulaattoreiden tukemana olen seisonut kadulla, neidon esi-teini-aikaisen kodin edessä.
Sisällehän ei simulaattorilla voi kävellä.
Toisaalta voin myös lentää Cesnalla Malmilta Jyväskylään.
Ehkä myös takaisin.
Riippuen siitä onko Viini-lasini 8 vai 12 senttiä.
H.- Anonyymi
Suomessa ja kotona on mukava viettää joulua, jokainen mielensä mukaan. Etelän ja Thaimaan joulut eivät ole minun mieleeni.
- Anonyymi
Olen viettänyt 5 joulua Pärnussa, mutta tänä jouluna aion olla kotona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619319Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492879Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja352671- 572551
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971955- 981872
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241826Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501361Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091227- 281211