jos laskuttaja unohtaa lähettää sen? Eräs sukulaiseni oli tällä kannalla - en ymmärrä moista logiikkaa.
Ei varmaan maksajan velvollisuus olekaan pyytää sitä, mutta on aika härskiä käyttää tätä unohdusta tmv. hyväkseen , jos on palvelun saanut!
Eikö laskua tarvi maksaa,
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tottakai pitää maksaa. Menee muuten ulosottoon.
- Anonyymi
Nyt tarkoittanet vähän eri asiaa. Tuohan on selviö.
- Anonyymi
Kuinkahan monta kymmentä tuhatta kirjelähetystä häviää postissa vuodessa ?
Kannattaa ottaa yhteyttä laskun lähettäjään,
ettei menetä luottotietojaan.- Anonyymi
Ei ollut kyse laskun katoamisesta . Vrt. aloitus.
- Anonyymi
Jos laskua ei jostain syystä muisteta lähettää palvelusta heti mutta kun kirjanpitäjä esimerkiksi vuoden lopulla laskee että tuosta työstä ei ole saatu laskutettavaa summaa niin laskuun lisätään korot ja kulut jonka jälkeen lasku lähetetään aivan varmasti. Korot ja kulut voivat olla yllättävän korkeita. Ja sen voin melkein luvata että se lasku tulee ennemmin tai myöhemmin vuoren varmasti perille.
- Anonyymi
Vähän faktaa:
Jos minä yrittäjänä unohdan lähettää laskun tekemästäni työstä, niin ei sitä varmasti tarvitse maksaakaan. Miten edes pystyisi jos sillä jonka piti lasku maksa ei ole tiedossa summaa, pankkitiliä, viitenumeroa tai mitään?
Laskun viivästyskorot taas lähtevät juoksemaan laskun eräpäivästä. Jos laskua ei ole lähetetty, niin eräpäivääkään ei ole.
Ja jos minä yrittäjänä huomaan vuoden lopulla, että olen unohtanut esim. toukokuussa laskuttaa tekemäni työn, niin siitä ei varmasti tarvitse maksaa mitään korkoja. Silloin soitetaan asiakkaalle, selitetään tilanne ja lähetetään lasku jossa on ihan normaali maksuaika laskun saamisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242921No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760