Miksi koirien hiilijalanjäljestä ei käydä keskustelua juuri lainkaan? Nyt julkisuudessa hyvinkin suurta ilmastoahdistusta osoittaneet henkilöt vain poseeraavat koiriensa kanssa.
Toinen koiriin ja kissoihin liittyvä epäjohdonmukaisuus on lajityypillinen käyttäytyminen. Saavatko vankeudessa pidettävät lemmikit käyttäytyä lajilleen tyypillisesti jossain kerrostalokaksiossa?
Koirat ja kissat
15
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Yksi koira / 2 kakkapussia päivässä. Varsinkin kissoille syötetään ihmisiltäkin kiellettyä liharuokaa!
- Anonyymi
Kielletty aihe, vaikka koirien pito kaupungeissa johtuu pelkästään ihmisten turhamaisuudesta.
- Anonyymi
Sen huomaa.. Täällä ei haluta keskustella koirien ja kissojen pidosta. Se koskee itseä liian monella. On helpompi neuvoa muita ajamaan sähköautolla kuin tehdä itse mitään konkreettista ympäristön eteen.
- Anonyymi
Ei ne ole luonnonvarakeskuksessa vielä ehtinyt, kun ensi piti tutkia nautojen suolikaasupäästöt ja sitten on pitänyt korjailla metsien hiilen sidontaa alaspäin. Luotan luonnonvarakeskuksen tutkimuksiin niin kuin Neuvostoliittoon. Mutta kaiken huipulla on Itä-Suomen yliopiston dosentti. Kaiken tiedon ylin tulkki.
- Anonyymi
Jos koirien pito lemmikkeinä aloitettaisiin nyt nollasta ja koiria pidettäisiin lemmikkeinä vain maaseudulla nousisi asiasta hirveä metakka.
- Anonyymi
Maaseudulla koira on usein hyötyeläin. Sitä käytetään pihan vartioinnissa ja metsästyksessä. Tosin, on maallakin paljon koiria, jotka voisi aivan hyvin lopettaa ilmastonmuutoksen hillitsemisen takia. Eniten silmään pistää nämä kettutytöt, jotka päästävät luontoon toisten tuotantoeläimiä, mutta silti pitävät itse vangittuina koiria ja kissoja. Ihan sama kuin nämä ilmastonmuutos-hihhulit. Lentävät ja matkustavat itse ilman surua, mutta muiden pitäisi tehdä ilmaston vuoksi sitä ja tätä...
- Anonyymi
Koirilla ja kissoilla on niin pienet jalat, että hiilisetkin tassut jättävät vain pienen tahran olohuoneen valkoiselle matolle.
- Anonyymi
Niinpä. Huumori vähentää tuskaa.
Eiköhän perusteta lemmikkienvapautus yhdistya. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Huumori vähentää tuskaa.
Eiköhän perusteta lemmikkienvapautus yhdistya.Olisikon yhdistyksellä sama idea kuin kettutytöilläkin? Päästää vangittuna pidettävät eläimet takaisin luontoon?
En usko, että koirat selviäisivät siellä yhtään tarhakettuja paremmin. Tosin ilmastovaikutus sillä kyllä saavutettaisiin. - Ja tämä oli sarkasmia
- Anonyymi
Miksei koirien tai muiden lemmikkien rodunjalostuksesta käydä keskustelua juuri lainkaan?
Sehän on viety niin pitkälle että epämuodostunut luusto ja ruumiinrakenne aiheuttaa tuskaa ja sairauksia "rotuominaisuutena".
Hyvänä esimerkkinä vaikka Bostoninterrieri jonka lyhyt kallo estää hengitysteiden normaalin kehittymisen ja vaarallisesti pullistuvat silmät.
Tällaisia rotuja ei pitäisi suosia kenenkään, kaikkein vähiten niiden jotka kantavat huolta eläinten oikeuksista.- Anonyymi
Niitä "inhimillisen" näköisiä silmiä näkyy muillakin roduilla. Ihminen on jalostanut koiran omaksi kuvakseen.
Koirien pito on yhtä kaksinaismoralistista kuin sushin syönti Suomessa. Molemma suuressa suosiossa cityvihreiden keskuudessa.
- Anonyymi
Entä mikä on käärmeiden aiheuttama hiilijalanjälki , onko siitä selvyyttä .
- Anonyymi
Arvaa pari kertaa kumpi aiheuttaa suuremman hiilijalanjäljen, lapsen vai koiran hankkiminen?
- Anonyymi
Kummasta pääsee helpommin eroon jos ilmasto ahdistaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kummasta pääsee helpommin eroon jos ilmasto ahdistaa?
Sitä et voi edes päättää syntyykö joku koira vai ei, mutta jos et ole ihan idiootti, pystyt olemaan lisääntymättä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242381Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3441971Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241856Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101663Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581478Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121022Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu17990- 63855
- 55840
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2798