Suomessa on nyt siis ei demokraattisesti valittu pääministeri. Kysymys kuuluu minkä takia Antti Rinne väistyi pallilta? Minulle tämä on jäänyt vähän epäselväksi. Mikä on se syy, että Antti Rinne ei ole pääministeri?
Vallankaappaus Suomessa
13
73
Vastaukset
Kysy Kepuleilta.
Väärin
Jos tässä väitteessä viitataan kansanäänestykseen demokraattisen valitsemisen kautta, niin kaikki on mennyt oikein, eli by the book.
Lue vähemmän Seiskaa.
(Naurua)Ainoa positiivinen keissi sessiossa on ollut se, että minun ei tarvitse enää käydä Virossa.
(Hihitystä)
- Anonyymi
Selitäpäs mitä on ns. ei demokraattisesti tehty?
Vallankaappaus voi tulla piankin, kaikki merkit viittaavat siihen:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006341568.html?ref=rss
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006345382.html?ref=rssMielestäni tällainen pääministerin vaihdos kesken hallituskauden ei ollut mitenkään hyvä asia, eikä välttämättä myöskään ihan demokratian mukainen, sillä varmasti kaikki demareita viime vaaleissa äänestäneet toivoivat ja olettivat Antti Rinteen olevan hyvinkin todennäköisesti se pääministeri, jos ja mikäli demarit vaalit voittaisivat, niin kuin kävikin.
En oikein usko sitä, että demareita äänestäneet suomalaiset olisivat odottaneet jonkun Marinin nousevan jopa pääministerin virkaan jo tällä hallituskaudella. Ainakin itse olin häneen hyvin pettynyt tässä Al Holin-hommassa ja siinä, kuinka hän selvästi muiden ministerien kanssa yrittää haalia näitä terroristien lapsia ja todenäköisesti myös heidän vanhempiaan Suomeen ja yrittää näköjään myös pimittää totuutta kansalta.
Selvästikin aihe on ollut sellainen, josta ministerit yrittävät kansalaisia rauhoitella ja jopa kieltää koko asian totuutta.
- Anonyymi
Antti Rinne olisi voinut jatkaa pääministerinä mutta hän asettui liian vahvasti tietyn väestönosan puolelle. Pääministeriltä edellytetään puolueettomuutta, kylämähermoisuutta olla ilmaisematta oma mielipidettään silloin, kun siihen ei ole aihetta. Hän ei ehkä hallinnut tilannetta, ei ollut selvillä mitä oli aikaisemmin tapahtunut ja huomasi, että ideologisista syistä piti toimia niin kuin hän toimi. Siinä vaiheessa se oli jo myöhäistä, siinä vaiheessa olisi pitänyt malttaa odottaa, että työmarkkinaosapuolet hoitavat asian. Pääministerin hyveitä ovat kärsivällisyys ja maltti. Osaamista osoittaa se että toimii silloin kun sen paikka on. Toivottavasti häen seuraajallaan on tässä parempi kyvykkyys.
- Anonyymi
Antti rinne joutui lähtemään, koska kielsi tienneensä Postissa tapahtuneesta liikeenluovutuksesta.
Antin olisi vaan pitänyt sanoa, että oli niin perkeleesti puuhaa EU-puheenjohtajakauden järjestelyjen ja Brexitin kanssa, että en keskittynyt tuohon asiaan riittävästi.
Minusta oli sääli, että Rinne joutui eroamaan. Olisin mielelläni antanut hänelle mahdollisuuden . Aikamoinen sotku..
Syrjäytetty pääministeri valitsee uuden hallituksen.. :D
Pääministeriksi joku ihmeen apina jolla nyt ei ole juurikaan ees elämänkokemusta.
Nyt on helppo taas naisella sysätä vastuun apinoinnista miehen niskaan... Antti Rinteen niskaan kun se on vieläki se puolueen puheenjohtaja." Mikä on se syy, että Antti Rinne ei ole pääministeri? "
Kirjaimellisesti syy on se, että Antti Rinne itse pyysi eroa pääministerin tehtävästä.
Suomen demokratiassa kansa valitsee presidentin ja kansanedustajat. Pääministerin ja hallituksen taas tulee nauttia eduskunnan enemmistön luottamusta. Tuon enemmistön luottamuksen Rinne oli menettänyt. Tuohon syyn tietävät ne kansanedustajat, joiden luottamus ensin oli mutta sitten ei enää ollutkaan. Syitä ei kuitenkaan tarvitse perustella sen sinulle, minulle tai edes omille äänestäjilleen.
Ehkäpä ei oikeasti katsottu iloiten sitä, että Rinne sotkeutui asioihin, jotka eivät varsinaisesti pääministerille kuulu. Liittyen työmarkkinoihin.- Anonyymi
"Tuon enemmistön luottamuksen Rinne oli menettänyt. Tuohon syyn tietävät ne kansanedustajat, joiden luottamus ensin oli mutta sitten ei enää ollutkaan. Syitä ei kuitenkaan tarvitse perustella sen sinulle, minulle tai edes omille äänestäjilleen."
Eli koko postin lakko oli pelkkä tarkoituksella suunniteltu "false flag". Aivan selvä vallankaappaus. Mallia on otettu luultavasti Star Warsista. Ikiaikainen kikka vallankaappaukselle on aiheuttaa ongelma ja tarjota ratkaisu. Näinhän Sith Lord Palpatine teki ja nousi valtaan ja perusti galaktisen imperiumin. Näin mm. natsit tekivät aikoinaan, kun polttivat valtionpäivätalon ja syyttivät poltosta kommunisteja ja saivat tämän varjolla vietyä lakeja, jotka johtivat kansalaisoikeuksien rajoituksiin, muiden puolueiden kieltämiseen ja lopulta täydellisen diktatuurin rakentamiseen Anonyymi kirjoitti:
"Tuon enemmistön luottamuksen Rinne oli menettänyt. Tuohon syyn tietävät ne kansanedustajat, joiden luottamus ensin oli mutta sitten ei enää ollutkaan. Syitä ei kuitenkaan tarvitse perustella sen sinulle, minulle tai edes omille äänestäjilleen."
Eli koko postin lakko oli pelkkä tarkoituksella suunniteltu "false flag". Aivan selvä vallankaappaus. Mallia on otettu luultavasti Star Warsista. Ikiaikainen kikka vallankaappaukselle on aiheuttaa ongelma ja tarjota ratkaisu. Näinhän Sith Lord Palpatine teki ja nousi valtaan ja perusti galaktisen imperiumin. Näin mm. natsit tekivät aikoinaan, kun polttivat valtionpäivätalon ja syyttivät poltosta kommunisteja ja saivat tämän varjolla vietyä lakeja, jotka johtivat kansalaisoikeuksien rajoituksiin, muiden puolueiden kieltämiseen ja lopulta täydellisen diktatuurin rakentamiseenHöpö höpö. Vain demokratiaa, ei vallankaappaus. Valta on edustajillamme.
- Anonyymi
Tuo oli hyvin selitetty. Juuri tuosta oli kysymys.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2343915Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t462547Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401800Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus991671- 1061664
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin161479Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e471469Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1691410Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1291153Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251132