Kiinteän elektrolyytin (solid state) akkujen kehitys on umpikujassa. .

Anonyymi

Perinteisten litiumia sisältävien akkujen kehitys nopeutuu.
Polttomoottorien tulevaisuus on musta.






"markkinat"

56

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joopajoo.

    • Anonyymi

      Sähköautojen massamyynti ja tekniikan halpeneminen rampauttaa käytettyjen autojen myynnin.

      Suurimmat häviäjät on Kamux Oy ja Saka Oy.

      Autokauppa seuraa filmikameroiden ja valokuvausliikkeiden jalanjälkiä. Huolto ja varaosakauppa romahtaa myöskin.

      Kysymys on kuitenkin ehkä 5-10 vuotta...



      "markkinat"

      • Anonyymi

        Kamux on ollut pudotuksessa. Perinteinen autokauppa on ollut enemmän pudotuksessa.

        Viimeisiä polttomoottoreita on myyty. Ei haluta maksaa, kun halvat sähköautot syrjäyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamux on ollut pudotuksessa. Perinteinen autokauppa on ollut enemmän pudotuksessa.

        Viimeisiä polttomoottoreita on myyty. Ei haluta maksaa, kun halvat sähköautot syrjäyttää.

        Mikä Kamuxin ongelma muka on? Varasto kiertää niin nopeasti, että tekniikka ei ehdi sinä aikana vanhentua ja käyttetyjen autojen kauppiasta tarvitaan aina, myös sähköautojen aikana. Kamuxin valtti on, että se tietää mitä autosta kannatta maksaa ja osaavat myydä sen eteenpäin tarpeeksi nopeasti.

        Tekniikan vanhenemisen lainalaisuudet ja autovertuksen kiemurat koskevat joka ikistä käytettyjen autojen kauppiasta Suomessa ja Kamux on niistä vahvin. Suomalainen ostaa käyteyn auton aina jostain. Tulevaisuudessa yhä useammin Kamuxilta, koska pienemmät kauppiaat ei vaan pärjää ison varjossa. Se on jo nähty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamux on ollut pudotuksessa. Perinteinen autokauppa on ollut enemmän pudotuksessa.

        Viimeisiä polttomoottoreita on myyty. Ei haluta maksaa, kun halvat sähköautot syrjäyttää.

        Markkinapoika on ihan sekaisin. Hybridien huolto on saman tai jopa kalliimpaa kuin peruspolttiksen ja bensa/dieselautoja myydään vielä vuosikymmeniä ja nykyiset on liikenteessä 20 vuotta.
        Hörhölle Suoli on ilmeisesti ainut paikka jossa pääsee jonkinlaiseen kontaktiin muiden kanssa ja siksi hän haluaa keksiä härnäyksiä ja hölmöyksiä päivät pitkä, no siihen on hänellä oikeus.


      • Anonyymi

        Kuka ostaa sähköauton tämän jälkeen?
        "Sähköauton patteritehot putoavat keskimäärin jopa 40 prosentilla, kun lämpötila putoaa noin 6,6 pakkasasteeseen ( -6,6 °C )."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka ostaa sähköauton tämän jälkeen?
        "Sähköauton patteritehot putoavat keskimäärin jopa 40 prosentilla, kun lämpötila putoaa noin 6,6 pakkasasteeseen ( -6,6 °C )."

        Esimerkiksi, minä ostan. Pitää vain valita sähköauto, jossa on tarpeeksi iso akku omiin tarpeisiin. Yleensä en edes lataa 100% saakka, kun 80%:llakin pääsee 350km näillä nollakeleillä. Helppoa, kun auton voi ladata vaikka joka yö valmiiksi seuraavaa päivää varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka ostaa sähköauton tämän jälkeen?
        "Sähköauton patteritehot putoavat keskimäärin jopa 40 prosentilla, kun lämpötila putoaa noin 6,6 pakkasasteeseen ( -6,6 °C )."

        Eli jos on normaalisti 400 hevosvoimaa, pakkasella on vain 240 hv. Millä tavalla tuo on ongelma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli jos on normaalisti 400 hevosvoimaa, pakkasella on vain 240 hv. Millä tavalla tuo on ongelma?

        Eihän se patteripetterille olekaan ongelma. Kaikki on niin fantsua piuhoilla pelaamista myöden.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Valitettavasti kehitys on menossa tuohon suuntaan, äypounin akkua ei voi vaihtaa jos et ole valmis maksamaan uuden koko roskan hintaa toimenpiteestä - ja se käyttöaika pyritään tekemään maksimissaan kahdeksi vuodeksi, sen jälkeen toiminta hankaloituu niin paljon että käyttäjä hermostuu. Tuota on jo nyt näissä nykyisissäkin muoviautoissa, 7 - 10 vuoden jälkeen toiminta hankaloituu huomattavasti.

      Näihin täyspatteriautoihin koettavat ajaa sisään saman pask.an, mahdollisimman lyhyeksi rajoitettu ongelmaton käyttöaika ja jos koetat vaihdattaa esim. tuon akuston, joudut maksamaan lähes uuden auton hinnan toimenpiteestä.

      Kaikki patteriautoihin liittyvä esim. latausvermeet ym. maksaa maltaita.

      EU toimi aikoinaan ihan oikean suuntaisestikin, se mahdollisti lainsäädännöillään mm. tarvikeosien käytön autoissa, ei ollut enää pakko ostaa merkkiliikkeiden hinnoilla varaosia.
      Autoilijat pystyivät ostamaan itse tarvikevaraosia ja tekemään vaihtotöitä, autojen käyttöikää saatiin jatkettua jopa yli 20 vuoden, kuluttajan kannalta tämä oli hyvä asia. Nyt on menty päinvastaiseen suuntaan.

    • Anonyymi

      Muutosvastarinta ja kyvyttömyys ymmärtämiseen. Polttomoottorin tulevaisuus toistaa filmikameran ja mekaanisen kirjoituskoneen historian.





      "markkinat"

      • Anonyymi

        Jokainen järkevä ja tiedostava henkilö ymmärtää, että polttomoottorilla ei ole tulevaisuutta.






        "markkinat"






        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen järkevä ja tiedostava henkilö ymmärtää, että polttomoottorilla ei ole tulevaisuutta.






        "markkinat"






        "markkinat"

        Mitä hittoa se sulle kuuluu ? Pidä nuo älyttömät mölinät sisälläs.


      • Tiettyyn asiaan sokeasti uskominen on myös kyvyttömyyttä ymmärtämiseen.
        Kuinka monelle autoilijalle luulet olevan kynnyskysymyksen, että kulkeeko se auto bensalla, dieselillä, sähköllä, vedyllä, kaasulla, jne?

        Mekaaninen kirjoituskone vaihtui sähköiseksi, niin siihen tuli uusia hyödyllisiä ominaisuuksia. Pystyi vaihtamaan fonttia, jne. Mekaaniseen koneeseen verrattuna huonoja ominaisuuksiakin tuli, mutta hyvät olivat niin paljon parempia, että sähköinen voitti.
        Mitä hyödyllisiä ominaisuuksia tulee autoon A, kun siihen laitetaan esim. akku ja sähkömoottori voimanlähteeksi polttomoottorin sijaan?
        Huonoja ominaisuuksia ainakin tulee; range putoaa, joudut suunnittelemaan matkasi etukäteen, lataus on ongelmallinen ja hitaampi kuin tankkaus ja jne.

        Jos sähköauto olisi yksiselitteisesti parempi, kuin polttomoottoriauto, niin polttomoottoriauto ei olisi voittanut kisaa.


      • Miten filmikamera tai mekaaninen kirjoituskone liittyy sähköautoihin?

        Kerro nyt ystäväiseni, kun hoet tuota melkein joka kommentissasi.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Miten filmikamera tai mekaaninen kirjoituskone liittyy sähköautoihin?

        Kerro nyt ystäväiseni, kun hoet tuota melkein joka kommentissasi.

        Katsos kun jostain asiasta syntyy uskontoon verrattavissa oleva liike alkaa sikiintyä fanaattisia seuraajia jotka alkavat toistaa mantraa.
        Tosiasioilla ei ole pienintäkään merkitystä näille.
        Se että Suomen hallitus ei ajattele suomalaisten etua on se suurin ongelma.
        Olisi aika oppia että kukaan ei voita mitään sillä että on kateellinen toisille.


    • Anonyymi

      Perinteiset litiumiin perustuvat akut kehittyy, mutta haasteet kiinteän elektrolyytin akuissa lisääntyy. Edes toimivaa protoa ei ole saatu toimimaan.




      Nykyisillä akuilla muutetaan jo maailma. Se on hyväksytty tosiasia.



      "markkinat"

    • Anonyymi

      "akkua ei voi vaihtaa jos et ole valmis maksamaan uuden koko roskan hintaa toimenpiteestä - ja se käyttöaika pyritään tekemään maksimissaan kahdeksi vuodeksi, sen jälkeen toiminta hankaloituu niin paljon että käyttäjä hermostuu. "

      Vai että akkujen käyttöaika olisi maksimissaan kaksi vuotta? Nyt menet aivan naurettavuuden puolelle koska todellisuudessa autonvalmistajat antavat sähköautojen akuille tyypillisesti kahdeksan vuoden takuun.

      Valehtelijan jäljet ovat lyhyet.

      • Anonyymi

        Mikä lienee sähköauton arvo 7,5 vuotiaana tai 6 vuotiaana ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä lienee sähköauton arvo 7,5 vuotiaana tai 6 vuotiaana ?

        Lähellä romumetallin hintaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä lienee sähköauton arvo 7,5 vuotiaana tai 6 vuotiaana ?

        Keskimäärin auton hinta putoaa puoleen viidessä vuodessa. Aivan sama, mikä on auton käyttövoima. 10- vuotiaana auton arvo on noin 1/4, ja 15 vuotiaana 1/8 uuden arvosta.
        Toki yksilöeroja löytyy, ja tarjoushinnat elävät, mutta se ei muuta yleistä kuvaa.


    • Anonyymi

      "Nykyisillä akuilla muutetaan jo maailma. Se on hyväksytty tosiasia."

      Näin se menee. Ei tarvita mitään tulevaisuuden superakkuja vaan jo nyt käytössä oleva tekniikka riittää tekemään sähköautoista voittajan. Tekniseltä kannalta fossiiliset olisivat vielä pitkään aivan käypänen vaihtoehto mutta nykyisessä poliitisessa ilmapiirissä sähköautoja pitää suosia ja fossililistejä pitää rankaista.
      Näillä liikkeillä saadaan nykyään ääniä ja politiikot saavat elämänsä äänistä. Ei ole sattumaa että Suomessa valtapuolueiden keulassa ovat nuoret naiset.

      • Anonyymi

        kIINTEÄT ELEKTROLYYTIT EI TOIMI. pERINTEISET TOIMII...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kIINTEÄT ELEKTROLYYTIT EI TOIMI. pERINTEISET TOIMII...

        Juoppokuski oli oikeassa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nyt ei ole sähkössä joka ladataan autoon polttoaineveroa kuten on nestepolttoainetta käyttävissä autoissa. Kunhan sähköautoon laitetaan maksuja ja veroja saman verran tai enemmän kuin neste-energiassa. Olihan meillä aikoinaan kerosiini autoja jonka polttoaine oli alkuun tynnyrissä ja hinta 5 osa bensiinin hinnasta. Ei mennyt aikaakaan kun petroolilla autoilu maksoi saman tai vähän enemmän kuin bensiinillä autoilu.
      Näin tulee tapahtumaan myös sähköllä autoiltaessa , mistä muusta yhteiskunta enää veroja saa kun veroja ei voi korottaa kun ihmiset lopettavat työn teon tai muuttavat pois maasta vaikka mihin että pääsevät leipään kiinni. Kun sähköautoja on rekisteröity tarpeeksi niin hintaa alkaa kertymään sähköautoiluun , hintakehitystä on luvassa.
      Lapsellista kuvitella että autoilu sähköllä pysyisi tällä tasolla. Puhutaan 6 senttiä kilovatilta sähkön hinnaksi. Turhaa höpötystä. Laskun loppusumma jaettuna KW/h saadaan todellinen sähkön hinta, siitä voi jokainen laskea paljonko sähkö maksaa.
      Jos sähkön siirto tulee eri laskulla pitää se lisätä energian hintaan. Eihän bensiiniä ostettaessa ole eritely rahteja erikseen, kyllä siinä on rahti jalostus pumppaus merestä mukana. Älkää hyvät ihmiset olko sinisilmäisiä ja uskoko mitä mainoskikkailijat kertovat.

      • Anonyymi

        Ja mitä sinun mielestäsi pitäisi tehdä tai olla tekemättä?

        Millä perusteella siis muut kuin sinä, olisivat sinisilmäisiä? Tämä ei käyt ilmi pitkästä postistasi.


      • Anonyymi

        Minä maksan sähköenergiasta 0,047€/kWh. verojen ja siirtojen takia se on jo lähes 0,13€/kWh. Siihen päälle vielä huoltovarmuusmaksuja ja kuukausimaksuja sähköliittymästä, sekä itse sähköliittymä. Minä maksan siis sähköpolttoaineesta noin 2/3 osaa muusta kuin itse polttoaineesta. Kiva jos sinulla sähkö on verotonta, itse joudun siitä maksamaan veroa suunnilleen saman kuin muistakin liikennepolttoaineista. Niin, eikä siinä kaikki. Maksan myös vuosittain käyttövoimaveroa melkoisesti toisin kuin bensalla ajava. Julkisessa latauspisteessä maksan tämän lisäksi vielä katetta sähköyhtiön lisäksi myös latauspalvelun tuottajalle melkoisesti, joka käytännössä tuplaa ladatun sähkön hinnan. Joten bensalla ja diiselillä ajavat voi pitää päänsä kiinni kuvitellessaan että sähköautoilija olisi jotenkin siivellä kulkija.


      • Anonyymi

        Ja lisäksi, kummankaan veroista ei juuri mitään mene tienpitoon. Erona on että sähköllä kulkevan maksuista suurempi osa jää kotimaahan, toisin kuin fossiilisia polttavien joiden rahasta iso osa menee saudeille ja venäläisille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä maksan sähköenergiasta 0,047€/kWh. verojen ja siirtojen takia se on jo lähes 0,13€/kWh. Siihen päälle vielä huoltovarmuusmaksuja ja kuukausimaksuja sähköliittymästä, sekä itse sähköliittymä. Minä maksan siis sähköpolttoaineesta noin 2/3 osaa muusta kuin itse polttoaineesta. Kiva jos sinulla sähkö on verotonta, itse joudun siitä maksamaan veroa suunnilleen saman kuin muistakin liikennepolttoaineista. Niin, eikä siinä kaikki. Maksan myös vuosittain käyttövoimaveroa melkoisesti toisin kuin bensalla ajava. Julkisessa latauspisteessä maksan tämän lisäksi vielä katetta sähköyhtiön lisäksi myös latauspalvelun tuottajalle melkoisesti, joka käytännössä tuplaa ladatun sähkön hinnan. Joten bensalla ja diiselillä ajavat voi pitää päänsä kiinni kuvitellessaan että sähköautoilija olisi jotenkin siivellä kulkija.

        Polttoaineessa maksetaan yli 70 c/l veroa, sähkössä 2,8 c /kWh. Aika iso ero ja se mitä maksat sähköyhtiölle, ei mene yhteiseen pussiin.


      • Anonyymi

        Sähköauton veroista ei ole pelkoa niin kauan, kun Suomesta löytyy tarpeeksi suuri polttisten kanta, joka maksaa verot. Sähkö tulee samaa kaapelia pitkin kuin kiinteistönkin sähkö, sitä ei voi siitä erottaa. Latauksen voi helposti ajastaa tapahtumaan yön tai viikonloppujen halpojen, joskus ilmaisten tuntien aikaan, jolloin joutuu maksamaan vain marginaalin, siirron ja verot.

        Toivotaan, että polttisjääriä riittää maksumiehiksi vielä pitkään.


    • Anonyymi

      LGPS kiinteästä elektrolyytistä ei tule koskaan kaupallisesti toimivaa.
      Hinta ja epävakaus on ongelmia.

      Parhaita on perinteiset NCA ja NMC akut.
      Paras on edelleen Panasonic/Tesla NCA akku.




      "markkinat"

    • Anonyymi

      " Kun sähköautoja on rekisteröity tarpeeksi niin hintaa alkaa kertymään sähköautoiluun , hintakehitystä on luvassa."

      Kun pitää mielessä että autokannasta uusiutuu vuosittain vain 5% niin sähköautoja on verotettavaksi asti vasta 30-40 vuoden päästä.
      Sitä ennen polttiskuskit maksavat verovsjeen ja sähköautoken hankintatiet.

      • Anonyymi

        Totaalisesti väärin. Polttomoottori on tuomittu.

        Nykyisellä tekniikalla sähköauto on todistetusti valmis ja käyttökelpoinen.

        Kamux ja Saka kaatuu.



        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totaalisesti väärin. Polttomoottori on tuomittu.

        Nykyisellä tekniikalla sähköauto on todistetusti valmis ja käyttökelpoinen.

        Kamux ja Saka kaatuu.



        "markkinat"

        Olen samaa mieltä että nyky sähköauto on täysin toimiva peli hyvin monelle. Ei kaikille mutta useimmille.

        Autokanta vaan uudistuu niin hitaasti. Seuraavaan viiteen vuoteen sähköautoja myydään hyvin pieniä määriä koska tarjonta on niukkaa.
        Jos sen jälkeen sähköautoja myydään puolet niin silti menee 20 vuotta että autokannasta puolet on sähköautoja. Todennäköisesti muutos on hitaampaa kuin tämä laskelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä että nyky sähköauto on täysin toimiva peli hyvin monelle. Ei kaikille mutta useimmille.

        Autokanta vaan uudistuu niin hitaasti. Seuraavaan viiteen vuoteen sähköautoja myydään hyvin pieniä määriä koska tarjonta on niukkaa.
        Jos sen jälkeen sähköautoja myydään puolet niin silti menee 20 vuotta että autokannasta puolet on sähköautoja. Todennäköisesti muutos on hitaampaa kuin tämä laskelma.

        Kehitys kiihtyy. Sen on pakko. Myös EU tietää ja vaatii.
        Sähkautot voittaa.





        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehitys kiihtyy. Sen on pakko. Myös EU tietää ja vaatii.
        Sähkautot voittaa.





        "markkinat"

        NYKYISET SÄHKÖAUTOJEN AKUT TOIMIVAT RIITTÄVÄN HYVIN ja niiden suorituskyky sekä laatu paranee jatkuvasti.

        Myös ne halpenee voimakkaasti.





        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NYKYISET SÄHKÖAUTOJEN AKUT TOIMIVAT RIITTÄVÄN HYVIN ja niiden suorituskyky sekä laatu paranee jatkuvasti.

        Myös ne halpenee voimakkaasti.





        "markkinat"

        Panasonic/Tesla NCA akku on saatu testeissä kestämään miljoona mailia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totaalisesti väärin. Polttomoottori on tuomittu.

        Nykyisellä tekniikalla sähköauto on todistetusti valmis ja käyttökelpoinen.

        Kamux ja Saka kaatuu.



        "markkinat"

        Mulla seisoo pihassa polttomoottoriauto, josta en ole nähnyt edes kuvissa sähköistä protoa ja samanlaisia autoja pelkästään Suomessa liikenteessä yli 20 000 kpl.
        Rannassa talviteloilla vene, jossa polttomoottori ja aika vaikeata kuvitella, että vaihtuisi sähköiseen.
        Polttomoottori elää ja voi hyvin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        NYKYISET SÄHKÖAUTOJEN AKUT TOIMIVAT RIITTÄVÄN HYVIN ja niiden suorituskyky sekä laatu paranee jatkuvasti.

        Myös ne halpenee voimakkaasti.





        "markkinat"

        "NYKYISET SÄHKÖAUTOJEN AKUT TOIMIVAT RIITTÄVÄN HYVIN"

        Kuka väittää, että ne ei toimisi? Sähköauton ongelmahan on lataus, ei akku.

        Esimerkkinä vaikka 2020 mallinen KIA Soul, akku 64 kWh, range käytännössä kelissä kuin kelissä n. 300 km. huonossa kelissä jopa alle ton.
        Akun lataus tyhjästä täyteen nopeimmalla 150 kW laturilla, joita Suomessa 5 kpl, vie aikaa yli 2 h.
        Tavallisella sukolla (suositus 8A) siinä kotipihassa lataus vie 35,5 h.
        Ei ole ihme, etteivät sähköautot käy kaupaksi, vaikka kuinka perustelet niitä filmikameralla ja kirjoituskoneella.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        "NYKYISET SÄHKÖAUTOJEN AKUT TOIMIVAT RIITTÄVÄN HYVIN"

        Kuka väittää, että ne ei toimisi? Sähköauton ongelmahan on lataus, ei akku.

        Esimerkkinä vaikka 2020 mallinen KIA Soul, akku 64 kWh, range käytännössä kelissä kuin kelissä n. 300 km. huonossa kelissä jopa alle ton.
        Akun lataus tyhjästä täyteen nopeimmalla 150 kW laturilla, joita Suomessa 5 kpl, vie aikaa yli 2 h.
        Tavallisella sukolla (suositus 8A) siinä kotipihassa lataus vie 35,5 h.
        Ei ole ihme, etteivät sähköautot käy kaupaksi, vaikka kuinka perustelet niitä filmikameralla ja kirjoituskoneella.

        Nimenomaan mutta tämä ei mene jakeluun näille vouhottajille.
        Ei patteriautoissa mitään vikaa sinällään ole mutta kun kelpaavat vain kaupassa käyntiin niin ei ne vielä vuosikymmeniin tule korvaamaan polttomoottori autoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan mutta tämä ei mene jakeluun näille vouhottajille.
        Ei patteriautoissa mitään vikaa sinällään ole mutta kun kelpaavat vain kaupassa käyntiin niin ei ne vielä vuosikymmeniin tule korvaamaan polttomoottori autoja

        Niillä voi jaa se 600 000 km viidessä vuodessa. Tavallinen omakotitalon sähköliittymä.
        Ei pikalatausta.





        "markkinat"


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuitenkaan näin.

        https://www.youtube.com/watch?v=ZhObsMnipS8




        "markkinat"

        Polttomoottori on vaipumassa. Sen tosiasian tietää jokainen.

        Polttoaineveroja ja käyttömaksuja nostetaan.





        "markkinat"


    • Anonyymi
      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marja sulkee liikkeen

      Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      22
      5111
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

      Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      4563
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

      kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      102
      1334
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

      Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1320
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

      Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1220
    6. Oletko loukannut

      Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1094
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

      Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      943
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

      Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      855
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

      Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      813
    10. Milloin se sitten

      On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      779
    Aihe