Minun ateismini -sarja jatkuu

"Koin häpeää uskovaisiin kohdistuvaa öykkäröintiä todistaessani. Olin kuunnellut ja lukenut tarpeeksi, jotta ymmärsin yleisen keskustelun tason olevan auttamattoman matala. En halunnut osallistua siihen. Tämän tekstin verran koen kuitenkin velvollisuudekseni, koska te olette yhä omiani. Toivon tällä kirjoituksellani herättäväni joitain vapaa-ajattelijoita ehdottomuudestaan."

http://vapaa-ajattelijat.fi/blog/2019/12/18/lassila-ateismi/

23

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olipa hyvä kirjoitus, siis omasta mielestäni. Ja niin hyvin sanottu: "Niin kauan kuin ihminen kuolee, jumala elää".
      Mitäs mieltä aloittaja on kirjoituksesta?

• Minusta tuo on terveellinen muistutus ainakin kahdesta asiasta.

Ensimmäinen on kirjoittamisen tyyli.

Toinen on se, että vaikka uskonto on epätotta, ei uskonnon merkitys rajaudu asioihin joilla on totuusarvo.

• Anonyymi

Kirjoituksen tarkoituksean on myös virittää keskustelua. Se tarjoaa muun ohella mahdolisuuden puuttua siihen, että ateismi ja agnostismi eivät välttämättä ole vastakohtai. Voi olla agnostista ateismia ja agnostista teismiä.

• Anonyymi

Pistää miettimään, ovatko kaikki öykkäröivät ateistit vapaa-ajattelijoita, kuten kirjoituksesta voisi päätellä.

• Anonyymi

Se on jälleen kouluesimerkki, miten trololollausta tehdäään ammattimaisesti, vaikka taso ei nyt kovin hääppälnen on. Käsikirjat kuitenkin luettu.

• Anonyymi

Niin, minä kommentoin tätä ensimmäisenä. Olisin myös toivonut, että nimittelyä ei olisi tuotu aloitukseen, turhaan. Eipä sitten muuta asiaa tähän aloitukseen.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, minä kommentoin tätä ensimmäisenä. Olisin myös toivonut, että nimittelyä ei olisi tuotu aloitukseen, turhaan. Eipä sitten muuta asiaa tähän aloitukseen.

Nyt en ihan ymmärtänyt. Eihän tuossa nimitelty sinua, vaan mainitun uuden ketjun avaajaa.

• Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

Nyt en ihan ymmärtänyt. Eihän tuossa nimitelty sinua, vaan mainitun uuden ketjun avaajaa.

Te nimittelette tarpeen mukaan ihmisiä antivapariksi. Joka kerta nimittelette myös jokaista koska nimitys ei yksilöi.
        Toki sinä tuon ymmärsitkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Te nimittelette tarpeen mukaan ihmisiä antivapariksi. Joka kerta nimittelette myös jokaista koska nimitys ei yksilöi.
        Toki sinä tuon ymmärsitkin.

Ainakin omalta osaltani olen riittävän moneen kertaan kertonut mitä minä sanalla tarkoitan.

• Anonyymi

Ainakin omalta osaltani olen riittävän moneen kertaan kertonut mitä minä sanalla tarkoitan.

No ei sekään ole loogisesti pitävää ja nimittelyllä on funktio, joka kohdistuu vain tälle palstalle . Ei varnasn tarvitse toistas sitä.
        Palstalta löytyy satoja, ellei tuhansia kommentteja, joissa mainitaan antivapari. Kohde vaihtelee sen mukaan, ketä halutaan nimitellä. Puhutteletko sinä lihavaa ihmistä nimityksellä "lihava"? Senkin merkitys vaihtelee subjektiivisesti ja tarkoitushakuisesti. Jos toistuvasti puhuu lihavasta, on se nimittelyä ja paljon muutakin.

• Anonyymi kirjoitti:

No ei sekään ole loogisesti pitävää ja nimittelyllä on funktio, joka kohdistuu vain tälle palstalle . Ei varnasn tarvitse toistas sitä.
        Palstalta löytyy satoja, ellei tuhansia kommentteja, joissa mainitaan antivapari. Kohde vaihtelee sen mukaan, ketä halutaan nimitellä. Puhutteletko sinä lihavaa ihmistä nimityksellä "lihava"? Senkin merkitys vaihtelee subjektiivisesti ja tarkoitushakuisesti. Jos toistuvasti puhuu lihavasta, on se nimittelyä ja paljon muutakin.

Mielestäni olisi aivan loogista soveltaa samaa kaavaa vaikkapa joskus nähtävään puolueen haukkumiseen. Tosin harvoinpa taidetaan nähdä aktiivimallin kumoamisesta riemuittavan siksi että Orpoa harmittaa, tai ainakaan niin ettei samalla kirjoiteta politiikan sisällöstäkin.

• Anonyymi

Mielestäni olisi aivan loogista soveltaa samaa kaavaa vaikkapa joskus nähtävään puolueen haukkumiseen. Tosin harvoinpa taidetaan nähdä aktiivimallin kumoamisesta riemuittavan siksi että Orpoa harmittaa, tai ainakaan niin ettei samalla kirjoiteta politiikan sisällöstäkin.

No ei oikein ole loogista. Kuten sanoin , te nimittelette ja häiriköitte kirjoittajia ja aloituksia tarkoitushakuisesti. Minä olen siitä hyvä edimerkki. Kirjoitan puolesta ja vastaan ja myös joskus tuen niitä joita mollaatte. Kun kirjoitan teille tai ateismille myönteisesti, saattaa tulla peukutusta, eikä kukaan tule nimittelemään antivapariksi, toisinaan haukutaan vapariksi. Kun kirjoitan jotain arvostelevaa paikalle pelmahtaa antivaparinimittelijä sotkemaan aloitusta. Logiikka on täysin selvä: te yritätte estää teille negatiivisen kirjoittelun , jo vuodesta 2014 tai 2015, heikolla menestyksellä. Ehkä tämä palsta on ainoa missä voitte käyttäytyä huonosti ja purkaa turhautumia.

• Anonyymi kirjoitti:

No ei oikein ole loogista. Kuten sanoin , te nimittelette ja häiriköitte kirjoittajia ja aloituksia tarkoitushakuisesti. Minä olen siitä hyvä edimerkki. Kirjoitan puolesta ja vastaan ja myös joskus tuen niitä joita mollaatte. Kun kirjoitan teille tai ateismille myönteisesti, saattaa tulla peukutusta, eikä kukaan tule nimittelemään antivapariksi, toisinaan haukutaan vapariksi. Kun kirjoitan jotain arvostelevaa paikalle pelmahtaa antivaparinimittelijä sotkemaan aloitusta. Logiikka on täysin selvä: te yritätte estää teille negatiivisen kirjoittelun , jo vuodesta 2014 tai 2015, heikolla menestyksellä. Ehkä tämä palsta on ainoa missä voitte käyttäytyä huonosti ja purkaa turhautumia.

On se tietysti mahdollista -- kun palstalla on riittävän paljon typerää jauhantaa, tulee asiallinenkin kritiikki helpommin ohitettua tyhmänä mölinänä.

Ja ikävä kyllä juuri sehän kertoo mölisijöiden onnistumisesta. :(

• Anonyymi

On se tietysti mahdollista -- kun palstalla on riittävän paljon typerää jauhantaa, tulee asiallinenkin kritiikki helpommin ohitettua tyhmänä mölinänä.

Ja ikävä kyllä juuri sehän kertoo mölisijöiden onnistumisesta. :(

Niin, toisaalta mölinä antaa myös mahdollisuuden ohittaa jotain vain sen vuoksi, että siitä tehdään tekosyy. Kyllähän sitä oikeasti odottaisi hieman enemmän niiltä, jotka pyrkivät yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen, ja joiden vaikutus oikeasti voi vaikuttaa muidenkin kuin uskonnottomien elämään. Ja kun uskonnottomiakin on moneen junaan, niin eihän se yksinkertaista ole. On varmasti vaikeaa koettaa nousta mölinän yläpuolelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, toisaalta mölinä antaa myös mahdollisuuden ohittaa jotain vain sen vuoksi, että siitä tehdään tekosyy. Kyllähän sitä oikeasti odottaisi hieman enemmän niiltä, jotka pyrkivät yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen, ja joiden vaikutus oikeasti voi vaikuttaa muidenkin kuin uskonnottomien elämään. Ja kun uskonnottomiakin on moneen junaan, niin eihän se yksinkertaista ole. On varmasti vaikeaa koettaa nousta mölinän yläpuolelle.

No, täytyy muistaa, että tämä on pelkästään Suoli24-foorumi, eikä mikään vakavasti otettava keskustelufoorumi. Kukaan ei odota täällä järkevää keskustelua. Jos sellaista kaipaa, voi tulla vaikkapa Vapaa-ajattelijain FB-ryhmään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, täytyy muistaa, että tämä on pelkästään Suoli24-foorumi, eikä mikään vakavasti otettava keskustelufoorumi. Kukaan ei odota täällä järkevää keskustelua. Jos sellaista kaipaa, voi tulla vaikkapa Vapaa-ajattelijain FB-ryhmään.

Tarkoitatko sanoa, että minä olen ei kukaan?
        Onko vapaa-ajattelijain toiminta ja käytös foorumista riippuvaista? Kuittaat todeksi sen, että tämä on ainoa paikka jossa voitte päästää höyryjä ja käyttäytyä asiattomasti?

• Anonyymi kirjoitti:

Onhan ainakin kirkosta eroaminen -palstalla ihan järkevää keskustelua. Tosin siellä on enemmän keskustelijoita pohtimassa miten lisätä eroamista, ei väittelemässä siitä erotako vai ei.

Se on tietysti selvää, että tämä palsta kuvaa hyvin huonosti va-liikettä. Lähinnä nyt "Ajankohtaista Xkuu 20XX" -ketjuni purkavat auki sen mitä kulloinkin on seurannassa. Siinäkin syntyy toki eräänlainen symmetriaharha.

• Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko sanoa, että minä olen ei kukaan?
        Onko vapaa-ajattelijain toiminta ja käytös foorumista riippuvaista? Kuittaat todeksi sen, että tämä on ainoa paikka jossa voitte päästää höyryjä ja käyttäytyä asiattomasti?

Minusta olisi aika epäinhimillistä, jos seura ei ainakin vähän tekisi kaltaisekseen. Uskon että yleinen kirjoitustyylikin tarttuu. (Ja epäsuorasti typerä jauhanta tälläkin palstalla omalta osaltaan heikentää kirjoitustyyliä netissä kaikkiaan. Toki yhden palstan merkitys on äärimmäisen pieni.)

• Anonyymi

Minusta olisi aika epäinhimillistä, jos seura ei ainakin vähän tekisi kaltaisekseen. Uskon että yleinen kirjoitustyylikin tarttuu. (Ja epäsuorasti typerä jauhanta tälläkin palstalla omalta osaltaan heikentää kirjoitustyyliä netissä kaikkiaan. Toki yhden palstan merkitys on äärimmäisen pieni.)

Eli se on muiden vika, jos vaparit, sinä mukaan lukien, käyttäydytte asiattomasti palstalla. Muut eivät voi vedota huonoon seuraan, vaan ovat 100% itse syyllisiä toiminttaansa.
        Olen eri mieltä. Seura vie mukanaan, mutta viime kädessä jokainen vastaa omalta osaltaan palstan tasosta.
        Se on jännä juttu miten ihmisryhmät, varsinkin tietyt, aina onnistuvat saamaan saatanan joukkoineen itseään kiusaamaan. Peilistä ei tietenkään löydy mitään vikaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Eli se on muiden vika, jos vaparit, sinä mukaan lukien, käyttäydytte asiattomasti palstalla. Muut eivät voi vedota huonoon seuraan, vaan ovat 100% itse syyllisiä toiminttaansa.
        Olen eri mieltä. Seura vie mukanaan, mutta viime kädessä jokainen vastaa omalta osaltaan palstan tasosta.
        Se on jännä juttu miten ihmisryhmät, varsinkin tietyt, aina onnistuvat saamaan saatanan joukkoineen itseään kiusaamaan. Peilistä ei tietenkään löydy mitään vikaa.

Varmasti löytyy vikaa minustakin. Vaan tarkennatko vähän mitä tarkoitat asiattomalla?

Lähinnähän olen laittanut palstalle linkkejä VA-lehden juttuihin ja kirjoittanut liiton tavoitteista.

• Anonyymi

Varmasti löytyy vikaa minustakin. Vaan tarkennatko vähän mitä tarkoitat asiattomalla?

Lähinnähän olen laittanut palstalle linkkejä VA-lehden juttuihin ja kirjoittanut liiton tavoitteista.

Lähinnä niin, olet itsekin osallistunut henkilökommentointiin, tarkoituksena keskustelun sammuttaminen ja trollaamiseen toistuvilla kysymyksillä. Lähinnä kuitenkin tarkoitin häirintää aloituksissa, sensurointia, jatkuvia nostoja ja nimittelyä. Keskustelujen eriytyminen omiin aloituksiin ei anna hyvää kuvaa vuorovaikutuksesta. Keskusteluhan on usein myös ohihuutelua ja omien näkemysten esiin tuontia, se on sitä myös vaparien puolelta, kun samaan aikaan odotetaan muilta keskustelua. Tuollaista voi pitää myös alistamisena.

• Anonyymi kirjoitti:

Lähinnä niin, olet itsekin osallistunut henkilökommentointiin, tarkoituksena keskustelun sammuttaminen ja trollaamiseen toistuvilla kysymyksillä. Lähinnä kuitenkin tarkoitin häirintää aloituksissa, sensurointia, jatkuvia nostoja ja nimittelyä. Keskustelujen eriytyminen omiin aloituksiin ei anna hyvää kuvaa vuorovaikutuksesta. Keskusteluhan on usein myös ohihuutelua ja omien näkemysten esiin tuontia, se on sitä myös vaparien puolelta, kun samaan aikaan odotetaan muilta keskustelua. Tuollaista voi pitää myös alistamisena.

Henkilökommentoinnissa olen useaan otteeseen todennut mitä tarkoitan "antivapari"-nimityksellä.

Uusien aloituksien osalta lähden siitä, että en edes avaa ketjua, jonka otsikossa on "vapaa-ajattelijat raivostuivat". Kirjoitettakoon itse asiasta jos asiaa on.

• Anonyymi

Henkilökommentoinnissa olen useaan otteeseen todennut mitä tarkoitan "antivapari"-nimityksellä.

Uusien aloituksien osalta lähden siitä, että en edes avaa ketjua, jonka otsikossa on "vapaa-ajattelijat raivostuivat". Kirjoitettakoon itse asiasta jos asiaa on.

Ja kuten jo aiemmin laitoin esimerkinomaisesti, mitä on jos kutsutaan jotain ihmistä aina lihavaksi. Kerroin myös, että nimittely on subjektiivista ja tarkoitushakuista, koska se riippuu tekstistä ja on päivän selvästi pyrkimys sammuttaa negatiivinen tai kriittinen kirjoittelu. Se mitä omasta mielestäsi tarkoitat, ei muuta miksikään sitä, että nimitystä käytetään palstalla nimittelyyn.
        Raivoaloitukset ovat siitä hyviä, että vaparit eivät tule niihin häiriköimään.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe