Pelastunko helluntaiteologian mukaan?

Anonyymi

En puhu kielillä (henkikaste) ja olen vauvana kastettu.
Pelastunko vai enkö helluntaiuskon mukaan?

56

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jokainen, joka on hengestä (uudesti)syntynyt on matkalla taivaan valtakuntaan.

Kaste ei pelasta, eikä "henkikaste" ole pelastuksen vaatimus. Eikä henkikasteessa aina tule kieliä.

Jos tahdot (tai olet sen jo tehnyt) ottaa ristisi ja seurata Jeesusta, antaa Hänelle päätösvaltasi ja vaihtaa unelmasi Hänen tahtoonsa niin pelastus on sinua lähellä, Joka suullaan tunnustaa ja sydämessään uskoo on pelastuva, sanoo raamattu.

Nikodemus kävi yöllisen keskustelun Jeesuksen kanssa (joka taisi mennä vähän toisin kuin hän ajatteli), jossa Jeesus kertoi miten ihminen pelastuu. Kun ymmärrät olevasi syntinen ja tarvitsevasi Jeesuksen ristintyötä syntien maksuun niin rukoile Herraa. Pyydä anteeksi ja luovuta Hänelle itsesi, elämäsi ja kaikki mitä sulla on. Kaiken se maksaa, mutta kuten paavali sanoi lukevansa kaiken roskakso tuon ylenkalliin Jeeuksen Kristuksen ja Hänen ristinsä tähden. Taivaassa on palkka suuri sille joka loppuun saakka kestää ja maanpäällä on rauha sydämessä vaikka ympärillä myrskyäisi.

20v aikana en ole katunut Herran pyytämistä sydämeeni. Mä en ole aina ollut luotettava, mutta Hän on. Vaikka olen toheloinut, kapinoinut luullut tietäväni paremmin, niin Hän on aina odotanut saavansa jälleen parantaa haavani on nostanut minut jaloilleni.
      Herra on hyvä, aina!

• Anonyymi

Lainaus erään helluntailaisen kommentista: >>Helluntailainen virallinen oppi on, että vain jo pelastunut, siis Pyhän Hengen sydämeensä saanut, voi saada Pyhän Hengen kasteen, jonka merkkinä sitten puhuu kielillä.<<

Helluntailaisten oppi ei noudata kokonaan Raamatun opetusta. Kielillä puhuminen ei ole merkkinä pelastuksesta.

Ei edes kaikki kielillä puhuminen ole Jumalasta. Vierassa uskonnoissa osataan puhua myös kielillä, kuten tekevät mm. aasialaiset shamaanit ja teki Delfoin orakkeli. He myös profetoivat, mutta se ei ole Jumalasta.

Pystyykö kukaan tietämään, mitä kielet merkitsevät ja mistä lähteestä ne tulevat, jos ei ole henkien erottamisen armolahjaa, mitä en ole tavannut helluntaiseurakunnissa? Ihmisen oma luulo asiasta ei tarkoita aina sitä, että hänellä jotain olisi. Jeesuksen sanojen mukaan väärät profeetat pystyvät tekemään ihmeitä.

"Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan." (Matt 24:24)

Raamatun ilmoitus on, ettei kaikki kielillä puhujat ja ihmeiden tekijät pelastu. Jeesus puhuu tästä asiasta sellaisessa asiyhteydessä, kun hän puhui vääristä profeetoista ja heidän tekemästä huonosta hedelmästä, joka on laittomuus. Yleisesti ottaen voi todeta, että helluntailaisuus perustuu laittomuuteen.

"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:22,23)

Tästä voimme tehdä jo johtopäätöksiä. Helluntailaisten oppi siitä, että jo pelastuneen merkki on kielillä puhumien, ei pidä paikkansa.

Jos joku olisi oikeasti saanut Pyhän Hengen, niin Raamattu tietää tapauksia, että Pyhä Henki lähti pois, koska henkilö teki syntiä. Tällainen esimerkki on mm. kuningas Saul. Hän siis menetti Pyhän Hengen. Synnin tekeminen erottaa ihmisen Jumalasta.

"Herran henki siirtyi pois Saulista, ja Herran lähettämä paha henki alkoi ahdistaa häntä. Saulin palvelijat sanoivat hänelle: "Huomaathan, että Jumalan lähettämä paha henki ahdistaa sinua." (1 Sam 16:14,15)

On totta, että Jumala voi tahtonsa mukaisesti antaa Pyhä Hengen jollekin, jolla voi sitten olla lahja puhua kielillä tai kyky parantaa ihmisiä. Jos joku ei saanut kielillä puhumisen lahjaa, niin se ei tarkoita sitä, etteikö uskova voisi olla täyttynyt Pyhästä Hengestä. Paavali sanoi, ettei kaikilla ole samoja armolahjoja.

"Jumala on seurakunnassaan asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja vielä jotkut opettajiksi. Muutamilla on voima tehdä ihmeitä, toisilla parantamisen lahja, toisilla kyky auttaa muita, toimia johtajana tai puhua kielillä. Eivät kai kaikki ole apostoleja? Tai profeettoja? Tai opettajia? Tai ihmeiden tekijöitä? Eihän kaikilla ole parantamisen lahjaa? Eiväthän kaikki puhu kielillä tai tulkitse tällaista puhetta? Mutta tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja! Nyt minä osoitan teille tien, joka on verrattomasti muita parempi." (1 Kor 12:28-31)

Paavalin opetuksen mukaan Pyhästä Hengestä täyttyminen tarkoittaa sitä, että uskoon tullut saa voiman lopettaa synnin tekemisen. Pyhän Hengen vaikutus näkyy uskoon tulleessa siten, että hän alkaa opiskella ja noudattaa lakia. Tämän takia Mooseksen laki on hengellinen.

Tämän vastakohtana on liha, joka ei alistu noudattamaan lakia, mikä on Paavalin sanojen mukaan vihollisuutta Kristusta vastaan. Liha vastustaa lakia, koska Jumalan tahto on kirjoitettu lakiin.

"Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää." (Room 2:18)

"Me tiedämme, että laki on hengellinen." (Room 7:14)

"Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa... Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää." (Room 8:6-9, 13)

• Anonyymi

Olet tuomaroimassa epäraamatullisesti "kielilläpuhumimessa". Kyse ei ole helluntalaisuuden opista. Ja siitä olemme kirjoitelleet raamatunpohjalta.
        Muistutan edelleen ennen helluntalaisuuden synnystä, että meillä jo- uskovat puhuivat kielillä.
        Kyse oli Herännäisyyden piirissä, ts. Körttien keskuudessa olleesta armolahjasta.
        1700- luvulla. Silloin helluntaiherätyksestä ei tiedetty, koska sitä ei ollut.

En nyt kirjoita enempää, että hoksaat lukemastasi, että olet pihalla juttuinesi.
        Etkä lue vastauksiakaan, niin miksi kirjoittelet ja toistat mantraasi*?????
        Puheestasi puuttuu pohja.

Vieläpä raamatunpaikoilla katsottiin asia ja nyt saat itse etsiä sen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet tuomaroimassa epäraamatullisesti "kielilläpuhumimessa". Kyse ei ole helluntalaisuuden opista. Ja siitä olemme kirjoitelleet raamatunpohjalta.
        Muistutan edelleen ennen helluntalaisuuden synnystä, että meillä jo- uskovat puhuivat kielillä.
        Kyse oli Herännäisyyden piirissä, ts. Körttien keskuudessa olleesta armolahjasta.
        1700- luvulla. Silloin helluntaiherätyksestä ei tiedetty, koska sitä ei ollut.

En nyt kirjoita enempää, että hoksaat lukemastasi, että olet pihalla juttuinesi.
        Etkä lue vastauksiakaan, niin miksi kirjoittelet ja toistat mantraasi*?????
        Puheestasi puuttuu pohja.

Vieläpä raamatunpaikoilla katsottiin asia ja nyt saat itse etsiä sen.

>>>Olet tuomaroimassa epäraamatullisesti "kielilläpuhumimessa".<<<

Ja että millä tavalla? Onko tuo vain sinun oma mielipiteesi vai perustuuko se edes johonkin?

>>>Kyse ei ole helluntalaisuuden opista.<<<

Kyse on nimenomaan helluntailaisuuden opista, joka tulee ilmi koko ajan helluntaiseurakuntien tavoissa ja puheissa!

>>>Kyse oli Herännäisyyden piirissä, ts. Körttien keskuudessa olleesta armolahjasta.<<<

Kielillä puhminen on ilmiö, jota on ollut ennen Körttejäkin. Sinä on muissakin uskonnoissa.

Mitä tulee helluntaisuuteen, niin se on tehnyt kielillä puhmisesta oma dogminsa. Helluntaisuus ei ole keskuskohdettu liike, että joku kirkolliskokous vahvistaisi jokun dogmin, mutta kirkon sisälle on vakiintunut oma oppinsa pelastuvarmuuden ja kielillä puhmisen yhteydestä, mikä ei pidä paikkansa, koska Jeesuksen sanojensa mukaan ei kaikki hänen nimessä ihmeitä tehneet pelastu.

Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Helluntailaisuus on kristinuskon lahko, joka perustuu suurelta osin opettamiseen korvasyyhyyn, amerikkalaiseen menestysteologiaan, vieraaseen tuleen, vääriin profetoihin, laittomuuteen ja laittomuuden hyväksymiseen, joten sitä oppia noudattamalla kukaan ei voi pelastua. Helluntailaisuus on yksi oma variaatio huorakirkosta, joka ei seuraa Kristusta vaan seuraa laittomuuden ihmistä Antikristusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Olet tuomaroimassa epäraamatullisesti "kielilläpuhumimessa".<<<

Ja että millä tavalla? Onko tuo vain sinun oma mielipiteesi vai perustuuko se edes johonkin?

>>>Kyse ei ole helluntalaisuuden opista.<<<

Kyse on nimenomaan helluntailaisuuden opista, joka tulee ilmi koko ajan helluntaiseurakuntien tavoissa ja puheissa!

>>>Kyse oli Herännäisyyden piirissä, ts. Körttien keskuudessa olleesta armolahjasta.<<<

Kielillä puhminen on ilmiö, jota on ollut ennen Körttejäkin. Sinä on muissakin uskonnoissa.

Mitä tulee helluntaisuuteen, niin se on tehnyt kielillä puhmisesta oma dogminsa. Helluntaisuus ei ole keskuskohdettu liike, että joku kirkolliskokous vahvistaisi jokun dogmin, mutta kirkon sisälle on vakiintunut oma oppinsa pelastuvarmuuden ja kielillä puhmisen yhteydestä, mikä ei pidä paikkansa, koska Jeesuksen sanojensa mukaan ei kaikki hänen nimessä ihmeitä tehneet pelastu.

Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Helluntailaisuus on kristinuskon lahko, joka perustuu suurelta osin opettamiseen korvasyyhyyn, amerikkalaiseen menestysteologiaan, vieraaseen tuleen, vääriin profetoihin, laittomuuteen ja laittomuuden hyväksymiseen, joten sitä oppia noudattamalla kukaan ei voi pelastua. Helluntailaisuus on yksi oma variaatio huorakirkosta, joka ei seuraa Kristusta vaan seuraa laittomuuden ihmistä Antikristusta.

"huorakirkoksi" helluntailaisuutta syyttäminen on yltiöpäistä. Minkään seurakunnan siivellä ei ihminen pelastu vaan Jeesuksen Kristuksen sovintoveren ja henkilökohtaisen Jumala-suhteen (jos sellainen toimii, öljyä lyhdyissä valvoen) myötä. Varmaan helluntailaisuudessa ja siihen kuuluvilla (itsekin) on epätäydellisyyttä ja virheellisiä asenteita hengellisiin asioihin ainakin jossain vaiheessa uskonelämää.

Hedelmistään puu tunnetaan. Kenenkään ihmisen ansioilla ei voida ratsastaa, mutta esim. useimpien tunteman David Wilkersonin elämässä näkee selkeästi, miten Jumala häntä johdatti Hengellään yliluonnollisesti (ihemeitä ja Pyhän Hengen vaikuttamia armolahjoja paljon apuna). Hänessä näkyi myös Jumalan Hengen vaikuttama rohkeus ja valtava rakkaus esim. nuorisorikollisia kohtaan, joiden parissa Jumala vaikutti omiensa kautta ihmeitä ja lukuisia pelastumisia, vapautumista huumeista yms.

"Henkikaste" ei ole pelastumisen ehto. "Pyhän Hengen sinetti" tarkoittanee eri asiaa pelastuksen merkkinä ja liittyy esim. viestiin joka ainakin tätä kirjoittaessani on ensimmäisenä aloituksen jälkeen.

Ollaan rakentavia toinen toistamme kohtaan ja hyvin aralla omallatunnolla, että emme syyllistyisi vääriin syytöksiin toisiamme kohtaan,...eikö niin?

• Anonyymi

>>> Helluntailainen virallinen oppi on, että vain jo pelastunut, siis Pyhän Hengen sydämeensä saanut, voi saada Pyhän Hengen kasteen, jonka merkkinä sitten puhuu kielillä.<< Helluntailaisten oppi ei noudata kokonaan Raamatun opetusta. Kielillä puhuminen ei ole merkkinä pelastuksesta. >>>

Ei helluntailaisten oppi niin väitäkään. Vaan he tarkoittavat "kasteella" tässä yhteydessä armolahjan saamista, eikä pelastumista. He siis tarkoittavat Hengellä täyttymistä, jossa kielet saadaan.

Termejä kaste ja täyttyminen käytetään toisinaan synonyymeinä, vaikka ne eivät ole sama asia, mikä on omiaan lisäämään sekaannusta.

Se, ilmeneekö Hengellä ensi kertaa täyttyminen sitten aina uskovassa kielilläpuhumisena, siitä olen samaa mieltä kanssasi, että ei ilmene, vaan hellarit ovat siinä erehtyneet. Ja ovat sen takia tehneet paljon hallaa niille, jotka eivät ole saaneet kieliä, vaan muita armolahjoja, täyttyessään Hengellä.

• Anonyymi

Suuri ongelma helluntailaisuudessa on sellainen käsite kuin pelastusvarmuus. Kielillä puhuminen liitetään pelastusvarmuuteen, mikä uppoaa seurakuntaa kuin häkä, koska se kuulostaa niin helpolta.

Olen monasti käytännössä huomannut, miten helluntailaiset luokittelevat ihmisiä sen mukaan onko heillä kieillä puhumisen armolahja vai ei.

Kuten edellä joku hyvin selvitti, niin kielillä puhuminen ei ole tae pelastuksesta, eikä edes ole aina Jumalasta, koska vieraissa uskonnoissa puhutaan myös kielillä. Kuten Raamatussa ilmoitetaan, niin Pyhä Henki antaa armolahjoja tahtonsa mukaisesti.

Tiedän tapauksia, jolloin eräs oli saanut ensin profetian armolahjan ja vasta paljon myöhemmin kielillä puhumisen armolajan ja myöhemmin näkyjä. Sitten hän ymmärsi, ettei kaikki seurakunnassa julistetut profetiat olleet edes Jumalan antamia, koska niissä oli selviä virheitä. Ei ihme, että UT kehottaa koettelemaan profetiat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suuri ongelma helluntailaisuudessa on sellainen käsite kuin pelastusvarmuus. Kielillä puhuminen liitetään pelastusvarmuuteen, mikä uppoaa seurakuntaa kuin häkä, koska se kuulostaa niin helpolta.

Olen monasti käytännössä huomannut, miten helluntailaiset luokittelevat ihmisiä sen mukaan onko heillä kieillä puhumisen armolahja vai ei.

Kuten edellä joku hyvin selvitti, niin kielillä puhuminen ei ole tae pelastuksesta, eikä edes ole aina Jumalasta, koska vieraissa uskonnoissa puhutaan myös kielillä. Kuten Raamatussa ilmoitetaan, niin Pyhä Henki antaa armolahjoja tahtonsa mukaisesti.

Tiedän tapauksia, jolloin eräs oli saanut ensin profetian armolahjan ja vasta paljon myöhemmin kielillä puhumisen armolajan ja myöhemmin näkyjä. Sitten hän ymmärsi, ettei kaikki seurakunnassa julistetut profetiat olleet edes Jumalan antamia, koska niissä oli selviä virheitä. Ei ihme, että UT kehottaa koettelemaan profetiat.

Henkikaste on minun ymmärtääkseni sama kuin uudestisyntymä, Jeesuksen antama kaste.

Hengellä täyttyessä taas voidaan saada paitsi rohkeutta julistaa evankeliumia ja todistaa, niin myös armolahjoja. Ja armolahja taas voi olla mikä tahansa armolahja.

Hengellä täyttymistä ei voi saada kuin uudestisyntynyt eli Jeesuksen kasteen saanut uskova. Ja Hengellä täytytään monia kertoja elämän aikana, mutta kastetta ei saada kuin kerran.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Henkikaste on minun ymmärtääkseni sama kuin uudestisyntymä, Jeesuksen antama kaste.

Hengellä täyttyessä taas voidaan saada paitsi rohkeutta julistaa evankeliumia ja todistaa, niin myös armolahjoja. Ja armolahja taas voi olla mikä tahansa armolahja.

Hengellä täyttymistä ei voi saada kuin uudestisyntynyt eli Jeesuksen kasteen saanut uskova. Ja Hengellä täytytään monia kertoja elämän aikana, mutta kastetta ei saada kuin kerran.

>>>Henkikaste on minun ymmärtääkseni sama kuin uudestisyntymä, Jeesuksen antama kaste.<<<

Raamatun ilmoituksen mukaan uudestisyntymä edellyttää uskovien upotuskastetta ja täyttymistä Pyhällä Hengellä, joka näkyy parannuksen tekona synneistä. Kielillä puhuminen ei ole mikään varma merkki uudestisyntymästä [Matt 7:21-23, 24:24].

"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan." (Joh 3:5)

"Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Ap.t 2:38)

"Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa... Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää." (Room 8:6-9, 13)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Henkikaste on minun ymmärtääkseni sama kuin uudestisyntymä, Jeesuksen antama kaste.<<<

Raamatun ilmoituksen mukaan uudestisyntymä edellyttää uskovien upotuskastetta ja täyttymistä Pyhällä Hengellä, joka näkyy parannuksen tekona synneistä. Kielillä puhuminen ei ole mikään varma merkki uudestisyntymästä [Matt 7:21-23, 24:24].

"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan." (Joh 3:5)

"Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Ap.t 2:38)

Mene takaisin raamattus ääreen kasvamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mene takaisin raamattus ääreen kasvamaan.

Jostain syystä sinun purnaamisesi ei vakuuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syntymä on syntymä, ei siinä mitään kasteita ole eikä tule eikä tarvita.

Henkikasteet ja armolahjat ovat aivan eri asia niillä ei ole mitään tekemistä syntymisen kanssa, ne annetaan voimaksi työhön, mutta kun kansa ei suomessa ymmärrä kertakaikkiaan mitään, kaikenlaista roskaa on liikkeellä,. helluntai sitä ja helluntai tätä vaikka ei hajuakaan edes mitä puhutaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen pannut saman asian merkille, että nimenomaan helluntaiseurakunnissa korostetaan eri kielilläpuhumisen armolahjaa ja sitä pidetään jopa uskon mittarina ja sillä tavalla uskovat jaetaan ykkösluokan ja kakkosluokan uskoviin. Ne, jotka puhuvat kielillä ovat ykkösluokkaa, ne, jotka eivät puhu kielillä ovat kakkosluokkaa tai lienevätkö uskovia laisinkaan.

Eräs seurakunnassa vieraileva pappi kysyi kerran alttarihetkessä minulta, että oletko sinä uskossa. Ja kun kerroin, että olen ja vahvasti, niin hän mölähti kumealla äänellä näin: Niin, mutta kun et puhu kielillä. Ja vaikka kerroin Raamatun Kirjoitusten todistuksen siitä, etteivät suinkaan kaikki puhu kielillä, niin hän totesi vaan, että yleensähän kaikki puhuu.

Että tällainen tapaus minulle..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen pannut saman asian merkille, että nimenomaan helluntaiseurakunnissa korostetaan eri kielilläpuhumisen armolahjaa ja sitä pidetään jopa uskon mittarina ja sillä tavalla uskovat jaetaan ykkösluokan ja kakkosluokan uskoviin. Ne, jotka puhuvat kielillä ovat ykkösluokkaa, ne, jotka eivät puhu kielillä ovat kakkosluokkaa tai lienevätkö uskovia laisinkaan.

Eräs seurakunnassa vieraileva pappi kysyi kerran alttarihetkessä minulta, että oletko sinä uskossa. Ja kun kerroin, että olen ja vahvasti, niin hän mölähti kumealla äänellä näin: Niin, mutta kun et puhu kielillä. Ja vaikka kerroin Raamatun Kirjoitusten todistuksen siitä, etteivät suinkaan kaikki puhu kielillä, niin hän totesi vaan, että yleensähän kaikki puhuu.

Että tällainen tapaus minulle..

On tärkeää, ettei tehdä vääriä yleistyksiä. Helluntaiseurakuntia on hhyvinkin erilaisia ja siellä hyvin erilaisia uskovia näkemyksineen. "Omassa" seurakunnassani en huomaa erottelua "ykkös-, kakkosluokan" uskovista. Seurakunnassamme käy lähes säännöllisesti myös luterilaisia, joiden kanssa on hyviä kekusteluja varsinaisen kokouksen jälkeen vietettävällä ajalla (tullut uudeksi käytännöksi viime vuosina).

On inhimillistä tehdä ihmisten tavoista ja käsityksistä ainakin epävirallisia "oppeja" ja käytäntöjä. Niitä on syytä tarkistaa ja tarvittaessa karistaa pois. Olisiko niin, että usein tuollaisten takana voi olla muutama voimakasluontoinen esim. seurakunnan vanhimmistoon kuuluva?

• Pelastumisesi on hyvin epätodennäköistä, koska ei ole olemassa minkäänlaista näyttöä minkään jumalan olemassaolosta saati sitten tuon olemattoman jakamista tuomioista.

Ainoa tapa varmistaa oikeudenmukainen tuomio siinä epätodennäköisessä tapauksessa että oikea jumala on olemassa on hylätä kaikki nämä ihmisen luomat epäjumalat.

• Anonyymi

Aloittajalle
      Jos ja kun olet, niin kuin sanotaan, antanut elämäsi Herralle, turvaat Herraan, saat tulla tuntemaan että olet Jumalan lapsi.

Tämä "tulla tuntemaa" on sitä josta on kirjoitettu, Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia.
      Tuossa on kysymys uudestisyntymisestä uskoon, uskovaiseksi. Jumala on antanut Henkensä sydämeen.

Se on Pyhä Hengen kaste. - Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä.
      Samalla on saanut kokea todeksi syyllisyydestä vapautumisen, uskosta vanhurskautuksen.

Muita kasteita ei ole. Kun on uudestisyntynyt uskoon, muuta perustusta ei ole, vaan matka jatkuu päivittäin Herran johdossa sen päivän tehtävissä.

Se kaste, mistä Uudessa Testamentissa kerrotaan, on kaste uudestisyntymään. Teologisesti kasteessa synnytään uudesti eli tullaan uskoon. Siinä saadaan synnit anteeksi.

• Anonyymi

Jos joku ei lopeta lain rikkomista, hän ei ole tehnyt parannusta, eikä pelastu, vaikka olisi tehnyt ihmeitä Jeesuksen nimessä.

Suurin osa Jeesukseen turvaavista kristityistä ei pelastu, koska he eivät tehneet parannusta.

Luuk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
        25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
        28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.

Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos joku ei lopeta lain rikkomista, hän ei ole tehnyt parannusta, eikä pelastu, vaikka olisi tehnyt ihmeitä Jeesuksen nimessä.

Suurin osa Jeesukseen turvaavista kristityistä ei pelastu, koska he eivät tehneet parannusta.

Luuk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
        25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
        28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.

Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

Uudestisyntyminen ei ole ihmisen sisällä oleva tunne.
        tai se voi olla kymmenien vuosien takaakin.
        Tänään tilanne on toinen yksilön kohdalla.

Kerran pelastettu / aina pelastettu = "pelastusvarmuus".
        Tälläistä helluntailaispelastusta ei kyllä ole Raamatussa.

Pelastusta kuvaa paremmin vanhurskaus joka tulee TODEKSI ylöstempauksessa (yksi otetaan ja toinen jätetään uskovien kohdalla).
        Kaikki uskovat eivät pelastu.

• Anonyymi kirjoitti:

Pelastusta kuvaa paremmin vanhurskaus joka tulee TODEKSI ylöstempauksessa (yksi otetaan ja toinen jätetään uskovien kohdalla).

Paskaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitukseni ei ole väitellä. En ole kierrellyt paljoa eri helluntaiseurakunnissa, mutta missä seurakunnassa opetetaan tuota "kerran pelastettu, aina pelastettu"-ajatusta. Uskon sen olevan monen yksittäisen uskovan ajatteutapana seurakunnasta riippumatta. Suola voi käydä mauttomaksi (kelpaamattomaksi). Niin seurakunnassamme opetetaan.

Ilman syytöstäsi viestisi pitää paikkansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitukseni ei ole väitellä. En ole kierrellyt paljoa eri helluntaiseurakunnissa, mutta missä seurakunnassa opetetaan tuota "kerran pelastettu, aina pelastettu"-ajatusta. Uskon sen olevan monen yksittäisen uskovan ajatteutapana seurakunnasta riippumatta. Suola voi käydä mauttomaksi (kelpaamattomaksi). Niin seurakunnassamme opetetaan.

Ilman syytöstäsi viestisi pitää paikkansa.

Lisäyksenä, että uskosta maailmaan ja syntiin etääntyneellekin Jumala voi antaa uuden mahdollisuuden armonsa mukaan. Näin on käynyt itsellenikin. Olen myös oppinut, ettei synnin kanssa pidä leikkiä ja armoa pitää itsestäänselvyytenä tai mahdollisuutta uskonelämän uudistumiseen lankeamisten jälkeen.

• Anonyymi

>> Jos joku ei lopeta lain rikkomista, hän ei ole tehnyt parannusta >>

Jankutat.

Parannuksenteko jatkuu hamaan kuolemaan asti, koska joka päivä rikomme ja tarvitsemme puhdistusta. Ei tätä parannusta tehdä yhden kerran uskoontullessa.

• Anonyymi

Omavanhurskaus ei pelasta.
        Mistä teit tänään parannuksen?

• Anonyymi

Raamatun mukaan parannuksen teko tarkoittaa nimenomaan lain rikkomisen lopettamista. Jos joku rikkoo lakia, hän tekee syntiä. Jeesus vaati lopettamaan synnin tekemisen, koska jokainen synnissä elävä on synnin orja. Paavalin sanojan mukaan synnin orjat eivät saa armoa, koska Jeesus ei ole heitä vapauttanut synnin tekemisestä.

1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Joh 8:34 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.

Room 6:16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

Ap.t 17:30 "Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen. [Luuk. 24:47; Ap. t. 14:16; Tit. 2:11]
        31 Hän on näet määrännyt päivän, jona hän oikeudenmukaisesti tuomitsee koko maailman, ja tuomarina on oleva mies, jonka hän on siihen tehtävään asettanut. Siitä hän on antanut kaikille takeet herättämällä hänet kuolleista."

Jos joku lopettaa lain rikkomisen uskossa Jeesukseen Kristuseen, niin tällä vanhurskaalla teoilla ei ole mitään tekemistä itsensä vanhurskauttamisen tai omavanhurskauden kanssa.

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan parannuksen teko tarkoittaa nimenomaan lain rikkomisen lopettamista. Jos joku rikkoo lakia, hän tekee syntiä. Jeesus vaati lopettamaan synnin tekemisen, koska jokainen synnissä elävä on synnin orja. Paavalin sanojan mukaan synnin orjat eivät saa armoa, koska Jeesus ei ole heitä vapauttanut synnin tekemisestä.

1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Joh 8:34 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.

Room 6:16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

Ap.t 17:30 "Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen. [Luuk. 24:47; Ap. t. 14:16; Tit. 2:11]
        31 Hän on näet määrännyt päivän, jona hän oikeudenmukaisesti tuomitsee koko maailman, ja tuomarina on oleva mies, jonka hän on siihen tehtävään asettanut. Siitä hän on antanut kaikille takeet herättämällä hänet kuolleista."

Jos joku lopettaa lain rikkomisen uskossa Jeesukseen Kristuseen, niin tällä vanhurskaalla teoilla ei ole mitään tekemistä itsensä vanhurskauttamisen tai omavanhurskauden kanssa.

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

No, nyt hieman oiot suuren harpin kanssa asioiden yli.
        Se, että joku kääntyy, niin lähtökohta on pari rappua pihanpuolella.
        On luovuttava haureudesta ja verensyömisestä.
        Senjälkeen lähtee uskovalla pyhityselämä sisäpuolella. Eli ei kannata jankata sitä laki sitä ja laki tätä ja sitten pelastut.
        Laki on hengellinen. Se on rakkaussuhteessa oleva side. Eli ensin rakastutaan ja sitten rakkaus kasvaa omaan mittaansa, jossa viimekädessä ollaan hääpuvussa ja häissä.
        Näin se menee.

• Anonyymi

Pysymällä Kristuksessa. Uskova tekee parannusta Pyhän Hengen voimassa, kun Pyhä Henki osoittaa väärinteon.

Ei-uskova ja toorauskova taas yrittää itse parannella omia tekojaan vt:n lakia noudattamalla, lupauksia tekemällä tai muilla lihallisilla keinoilla.

• Anonyymi

Sinä opetat täysin väärin. Tuo kommenttisi ei ole evankeliumia.

Uuden testamentin mukaan Pyhä Henki vaikuttaa ihmisessä niin, että hän lopettaa lain rikkomisen ja alkaa noudattaa lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen.

Lihallinen ihminen ei alistu noudattamaan lakia, mikä on vihollisuutta Kristusta vastaan ja johtaa kadotustuomioon.

"Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon." (Room 6:16)

• Anonyymi

Olen oman lakivaiheeni jo läpikäynyt.

• Anonyymi

Sinä jäit sitten makaamaan erämaahan, etkä päässyt perille asti.

Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä jäit sitten makaamaan erämaahan, etkä päässyt perille asti.

Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

Adventismi on käärmeen uskoa ja eipä sieltä löydy ketään "Jumalan käskyjen noudattajaa" jotka ei rikkoisi kymmentä käskyä.
        Valheen henki vie kadotukseen armovarkaat.
        Adventismissa menee puurot ja vellit sekaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventismi on käärmeen uskoa ja eipä sieltä löydy ketään "Jumalan käskyjen noudattajaa" jotka ei rikkoisi kymmentä käskyä.

Jeesuksen armo ei ole tarkoitettu jatkuvaa lain rikkomista varten. Sellainen väite on käärmeen valhe.

Jeesuksen armo on tarkoitettu parannuksen tekoa varten. Jeesus itsekin sanoi, ettei hän pelasta laittomuuden tekijöitä, mutta kylläkin pelastaa niitä, jotka ovat lopettaneet laittomuuden tekemisen.

Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ---
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen armo ei ole tarkoitettu jatkuvaa lain rikkomista varten. Sellainen väite on käärmeen valhe.

Jeesuksen armo on tarkoitettu parannuksen tekoa varten. Jeesus itsekin sanoi, ettei hän pelasta laittomuuden tekijöitä, mutta kylläkin pelastaa niitä, jotka ovat lopettaneet laittomuuden tekemisen.

Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ---
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."

Judaisti, et ole vieläkään näyttänyt Mooseksen laista jakeita ja luku, missä koko maaailman kansat velvoitetaan noudattamaan lakia. Jos et kykene osoittamaan laista kaikkien pakanakansojen olevan lain alaisia, niin sinun copy-paste oppisi on vailla pohjaa tyhjää melskaamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomennetaan oppiasi. Kun kukaan ei täytä lakia, niin tekomme on vapaata.
        Niinhän sinä kerrot ja menet Tuomarisi eteen.
        Hoksaa, että kursitte väärällä hengellä itse asiaa. Et ymmärrä edes sovitusta, kun hokiset tuon armovarkaan mantrasi suuresta valheesta jatkuvasti.
        Tee haureuttasi, varasta jne,, ja kerro Herralle, että lailla ei ole mitään virkaa- koska armo on ylitsevuotavainen lihani elämälle. Halleluja. Huoraan, ja huoraan,, ja jeesustelen ja puhun armosta. Sinä olet sellainen armovalhe- uskonnollinen vilunkiuskovan perikuva.
        Ja teitä riittää. Se on hyväntiedonpuun hedelmä. Ja te ette tunne raamatun Hengellistä sisältöä, ette veren hintaa, että miksi se sovitusveri on olemassa. Miksi on kuolemassa se Ylipapin Isän eteen mennyt lunastushinta merkitty.
        TEille ei merkitse Jumalantahto pätkääkään, vaan mekastatte lihanne tähden armovarkauksista.
        On siinäkin oma armovaras liikkeellä, Varastaa armon itselleen, vaikka elää lihan voimasta.

Sellainen se sinun suusi todistus on.

SE on vieraan välimiesopin pappeuden saamaa sokeutta se.

Täällä on Kristuksen sovitustyön syvin lunastus olemassa uskon kautta Kristukseen, jossa ei lihan voimasta yritetetäkään "täyttää" mantranne mukaan - Jumalantahtoa, vaan se onkin HENGEN työ, ja nostammekin Pyhän Hengen tässä sen toteuttajan Voimaksi elämässämmme.
        Koskahan te otatte sen Pyhän Hengen voimaksi ja valkeudeksi, että lihanne kuolisi ristille, ettekä "armovarkaan" mantralla pahata Herran mieltä. Turhaa on ryypätä sunnuntaisin syntejä anteeksi ja jatkaa entisellä tiellä, kuten suunsa tunnustuksella matkalaisenne tekevät. He eivät ota Voimaa voittaakseen lihaa, eikä Sanaa valkeudeksi, että mikä on Jumalantahto. Vaan he armovakauttelevat ja ryyppäävät syntejä anteeksi.
        Mietihän sitä, kun mantraat tuota kulunutta virttäsi.

Arvaa- kuka On Herra, sinun Jumalasi? Kuinka Hänen nimeään sinun pitäisi käyttää?
        Vai meinaatko armovarkaana pitää väärän setelin luottopintana taivaaseen?

En pidä tuosta väärästa mantratavasta mökätä luterilaisuuden harhaa - armovarkaudesta. Se on sellainen valkea hyväntieonpuun hedelmä, missä on käärmeen sanoma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Judaisti, et ole vieläkään näyttänyt Mooseksen laista jakeita ja luku, missä koko maaailman kansat velvoitetaan noudattamaan lakia. Jos et kykene osoittamaan laista kaikkien pakanakansojen olevan lain alaisia, niin sinun copy-paste oppisi on vailla pohjaa tyhjää melskaamista.

Pakana on raamatullisesti epäjumalanpalvelija, eikä heille kuulukaan Jumalantahtoa.
        Eiväthän he halua kumartaa Herraa- eikä tunnustaa Hänen nimeään, jne. Jonka Herra antoi, siis Jumala Moosekselle Siinailla.
        Mutta, teille pakanuudesssa sopii Aaronin Egyptijumalan kultainen vasikka- joka myös oli siinain juurella. Haluttiin sen orjuuden aikaista palvelua ja tehtiin se vasikka.
        Se on teidän pakananuuden sopivaksi katsottu palvonta. Ja sitähän te rakastatte.

Te ette edes ymmärrä, miksi Taivaata annettiin Moosekselle malli - jonka mukaan rakennettiin Ilmestysmaja- Pyhä ja Kaikkein Pyhin. Miksi oli pappeus, ja minkätähden oli Ylipappi kerran vuodessa kaikkeinpyhimmässä -veren- kanssa.
        Se tosin oli ajallista - määräaikainen, kunnes tuli Hän, joka tuli Ylipapiksi ja meni oman verensäkautta kertakaikkisella uhrilla sovittamaan syntimme.

Eli Ylipappi -Jeesus vei sen veren taivaaseen sinne alkuperäiseen Ilmestysmajaan.

Jumalanvaltakunnassa on laki, koska valtakunta on olemassa. Kun on laki, niin on Tuomari.
        Ja tuomio lähtee Jumalanhuoneesta ja lopunaikaa elävinä Sanassa meitä opetetaan että vanhanliiton, eli varjolainaikana niskoittelevat on varoittava esimerkki meille.

Jumalanlakia on turha kieltää. Se on olemassa ja se on Pyhä, koska se on vanhurskas ja oikeudenmukainen. Mutta ihminen, se on vilunki -jopa uskovanakin.
        Onko Jumala sanonut. Eikä ota Pyhää Henkeä, jolla tottelisi eli olisi opetuslapsi Herran edessä.

Pakanauskovat- jotka ovat epäjumalanpalvelijoita, heillä on oma uskonto. Siellä on perinnepapit ja opit, sekä uskovaisuudet.
        Jopa kuurojen viittomakieli kertoo pakanan olevan epäjumalanpalvelijan.
        He ovat oikeassa.

Jumalalla on vain YKSI kansa. Ja tämä kansa on elämässä Hengessä Jumalantahdossa, kunnioittaen, että Hän on YKSI - sijaisemme, jonka Hengestä saamme vaeltaa.
        Kumarramme Häntä, joka on luonut taivaan ja maan. Hän, joka sanoi Sanan ja luominen tehtiin tuon Sanan perustalle, että pelastus on Hänen työtään. Hän pelastaa ja vie meidät perille. Siksi emme kyseenalaista Jumalantahtoa. Sen tahdon johdosta syödään Elämänpuusta.
        Lunastajamme elää.

Me elämme, jos vain kumarramme Häntä. Se on uskollisuutta Yljälle.
        SE ei lihassa mene vieraan sänkyyn, eli rienaajan oppiin kumartelemaan vierasta lakia.
        so. maailma.
        Siksi Jumalantahto on rajapyykki maailmaan ja Henki antaa valkeuden Jumalanlain merkitykselle. Se on sydämessä, se on tieto ja totuus, sitä rakastaa Hengessä ja totuudessa. Tai sitten ei - ja jos ei, niin silloin ollaan siellä vieraan jumalansangyssä.
        Siellä on perinneopit ja neuvot

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakana on raamatullisesti epäjumalanpalvelija, eikä heille kuulukaan Jumalantahtoa.
        Eiväthän he halua kumartaa Herraa- eikä tunnustaa Hänen nimeään, jne. Jonka Herra antoi, siis Jumala Moosekselle Siinailla.
        Mutta, teille pakanuudesssa sopii Aaronin Egyptijumalan kultainen vasikka- joka myös oli siinain juurella. Haluttiin sen orjuuden aikaista palvelua ja tehtiin se vasikka.
        Se on teidän pakananuuden sopivaksi katsottu palvonta. Ja sitähän te rakastatte.

Te ette edes ymmärrä, miksi Taivaata annettiin Moosekselle malli - jonka mukaan rakennettiin Ilmestysmaja- Pyhä ja Kaikkein Pyhin. Miksi oli pappeus, ja minkätähden oli Ylipappi kerran vuodessa kaikkeinpyhimmässä -veren- kanssa.
        Se tosin oli ajallista - määräaikainen, kunnes tuli Hän, joka tuli Ylipapiksi ja meni oman verensäkautta kertakaikkisella uhrilla sovittamaan syntimme.

Eli Ylipappi -Jeesus vei sen veren taivaaseen sinne alkuperäiseen Ilmestysmajaan.

Jumalanvaltakunnassa on laki, koska valtakunta on olemassa. Kun on laki, niin on Tuomari.
        Ja tuomio lähtee Jumalanhuoneesta ja lopunaikaa elävinä Sanassa meitä opetetaan että vanhanliiton, eli varjolainaikana niskoittelevat on varoittava esimerkki meille.

Jumalanlakia on turha kieltää. Se on olemassa ja se on Pyhä, koska se on vanhurskas ja oikeudenmukainen. Mutta ihminen, se on vilunki -jopa uskovanakin.
        Onko Jumala sanonut. Eikä ota Pyhää Henkeä, jolla tottelisi eli olisi opetuslapsi Herran edessä.

Pakanauskovat- jotka ovat epäjumalanpalvelijoita, heillä on oma uskonto. Siellä on perinnepapit ja opit, sekä uskovaisuudet.
        Jopa kuurojen viittomakieli kertoo pakanan olevan epäjumalanpalvelijan.
        He ovat oikeassa.

Jumalalla on vain YKSI kansa. Ja tämä kansa on elämässä Hengessä Jumalantahdossa, kunnioittaen, että Hän on YKSI - sijaisemme, jonka Hengestä saamme vaeltaa.
        Kumarramme Häntä, joka on luonut taivaan ja maan. Hän, joka sanoi Sanan ja luominen tehtiin tuon Sanan perustalle, että pelastus on Hänen työtään. Hän pelastaa ja vie meidät perille. Siksi emme kyseenalaista Jumalantahtoa. Sen tahdon johdosta syödään Elämänpuusta.
        Lunastajamme elää.

Me elämme, jos vain kumarramme Häntä. Se on uskollisuutta Yljälle.
        SE ei lihassa mene vieraan sänkyyn, eli rienaajan oppiin kumartelemaan vierasta lakia.
        so. maailma.
        Siksi Jumalantahto on rajapyykki maailmaan ja Henki antaa valkeuden Jumalanlain merkitykselle. Se on sydämessä, se on tieto ja totuus, sitä rakastaa Hengessä ja totuudessa. Tai sitten ei - ja jos ei, niin silloin ollaan siellä vieraan jumalansangyssä.
        Siellä on perinneopit ja neuvot

Paavali kirjoitti: "ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia".
        Jeesuksen omat ovat Kristuksen lain alaisia. Mutta Jeesus ei ole sama kuin Mooses, eikä synnin ja kuoleman laki, joksi Mooseksen lakia kutsutaan, ei ole sama kuin Elämän Hengen laki.
        Mikä tässä totuudessa on liian vaikeaa ymmärtää???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali kirjoitti: "ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia".
        Jeesuksen omat ovat Kristuksen lain alaisia. Mutta Jeesus ei ole sama kuin Mooses, eikä synnin ja kuoleman laki, joksi Mooseksen lakia kutsutaan, ei ole sama kuin Elämän Hengen laki.
        Mikä tässä totuudessa on liian vaikeaa ymmärtää???

Oliko Jumala laki synnin laki, että laki olisi toteuttaessa synnintekemistä?
        Mooses toiko hän OMAN lakinsa vai JUMALAN vanhruskaan lain?
        Onko elämänhengen laki se, että laittomuus on uskovaisen sydämessä?

Jeesus on juuri Ylipappina taivaissa- ja vanhanliiton aikana olevasta pappispalveluksessa, jonka edustuksellinen oppikoulu on Jumalan antama malli tulee esiin juuri siitä mallinnuksesta mitä Ilmesysmaja edustaa.
        Mieti sitä mallia. warjolainaikana, jonka päättyessä seremonialaki päättyi. Eli eläinuhrit.

Mooses sai Siinailla Jumalan tahdon kansalleen, joka edustus on ihmiskunnalle juuri siinä Jumalassa, jota he kumartavat. Mutta, kansa monessa osin oli epäuskoinen.
        Pääsivätkö perille? Jäivät erämaahan. Vain vähäinen joka uskoi - pääsi perille.

Mutta, vielä siihen Ilmestysmajaan, mallinnukseen. Siellä oli pyhä- jossa uhrattiin synnin tähden uhreja - jossa veri otettiin tarkkaan talteen. Synti- laittomus- rikkomus- vaati sovituksen toteuttamista. Papit teki sitä päivittäin. Uhraaminen oli seremoniallista.
        ts. sitä, joka uhrilakina päättyi Golgatalle, kertakaikkisen uhrin sijaiseen.
        Uhria tarvitaan synnin tähden.
        Ylipappi meni vuosittain kaikkeinpyhimpään uhraamaan omansynnin ja kansan tahattomien syntien tähden. Ja tämä ihmisen ja sen, että eläinuhri ei voinut poistaa syntiä, sen sovitus oli lihalle ikäänkuin vuoden kestävä tapahtuma joka toistettiin joka vuosi.
        Nyt kertakaikkinen uhri ja Ylipappimme on taivaissa ja siellä olevat kuvat on Kristuksen veren kautta PUHDISTETTU. kertoo kirjoitukset.
        Enää ei uhrata. Mutta me teemme syntiä tarvitsemme tahattomien syntien tähden jatkuvaa anteeksiantoa.
        Mutta palataan siihen Ilmestysmajaan, siihen telttaan, ja muistetaan, että se on malli jostain ja MISTÄ! Se alkuperäinen on taivaissa.
        Siinä on pyhä, lamppu, eli Jumalan valkeus tuomassa koko Jerusalemiin valkeus.
        näkyleivät, = elämänleipä, = Jumalanläsnäolo. Kaikkeinpyhin.
        vaskialttari- ja armoistuin. Mielenkiintoinen armoistuin, armoistuimen istujan istuin.
        Sillä on meille edustuksellinen opetus. Eli Aaronin sauva - manna-astia- laintaulut.
        Jokainen edustaa Jumalanvaltaa. Eli Jumala pappeuttaa - totuuteen.
        Manna- Jumala ruokkii -- ja laintaulut, Valtakunnassa on perustuslaki- Jumalantahto.
        Ja tämä ON taivaan armoistuimen meitä koskeva näkemä ajassa. Sitä ei poista sijaisemme kuolema, jossa HÄn meni oman verensä kautta Isän eteen.
        Sovitus tuli - Ylipappimme toimii edelleen taivaissa - ja onko meidän sydämemme pihtipielet verimerkittynä. Jos on, niin silloin Pyhän Hengen voimasta armahdettuna, meidän tarkoitus ei ole elää Jumalantahdon VASTAISESTI, vaan samanmielisesti Luojan kanssa. Siksi se Jumalan laki- joka lakina ei sovita, mutta on tienä valkeus, mitä teemme, niin ohjeena, sekä neuvona, että Isän kirkkaus näkyisi meissä.

Ei pidä lähteä Moosestelemaan niin, että haaskaisimme Jumalantahdon opin ja opetuksen vapauden nimissä mitättömäksi. Eikä pidä seremonialain varjolla joka päättyi ristille niin kumota armoistuimessa olevan lain merkitystä.

Jos hylkäämme opin, eli moosestelemme perinteittemme nimissä, niin meillä ei ole armoakaan olemassa, koska emme ymmärrä silloin uhrin merkitystä, eli Kristuksen kuoleman näkyvyyttä elämäämme.

Laki osoittaa synnin. Mutta, kun parannuksen jälkeen sijaisen anteeksianto ottaa sydämessä vallan, niin tekisimmekö enemmän - edelleen syntiä, että armo suuremmaksi tulisi. Ei, vaan pois se. ts. Hengessä toteutamme Jumalantahdon, mutta, jos emme Hengessä toteuta, niin lihallamme me toteutamme synnin tahdon, koska liha ei taivu Jumalantahtoon, vaan sen on kuoltava myös ristillä.

Siksi Herran omille, Jumala laittaa Uudessaliitossa tahtonsa, eli lakinsa sydämeen ja se toteutuu rakkaussuhteessa siinä, että Henki, joka on voima niin Jumala toteuttaa työnään meissä tahtomisen ja tekemisen, --rakkaudentähden. Me rakastamme Ylkää, koska Hän on ENSIN rakastanut meitä. Me näemmekin Yljän rakastumme ja haluamme Tuon valtakunnan meissä aikaan. Siksi lain tehtävä on leikata sydänliha maailmaan, ettemme maailmaa rakastamalla enää eläisi ja häpäiseisi Jumalan nimeä. Vaan Jumala toteuttaisi meissä PYHITYS elämä. Pitää muistaa- tämä on Jumalantyö meissä.
        Jos tätä opita, kristillisyyskin on muotomenoa, ME ja lihamme ja siinä sitten puhutaan ikäänkuin armovarkauksista tai muusta puutaheinää opista, ymmärttömyyttämme.

Eli kun olemma armahdettuja, veri on sydämen pihtipielissä, annetaan Pyhän Hengen Jumalana toteuttaa meissä se työ, mihin Hän on meidät tarkoittanut.
        On turhaa moosestella, jos verta ja sovitusta ei täysin käsitä. Moosestelu on vain lihan himon tyydyttämistä kristillisesti. Pitää se nähdä näinkin päin., jos sitä ei ole hokannut,.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliko Jumala laki synnin laki, että laki olisi toteuttaessa synnintekemistä?
        Mooses toiko hän OMAN lakinsa vai JUMALAN vanhruskaan lain?
        Onko elämänhengen laki se, että laittomuus on uskovaisen sydämessä?

Jeesus on juuri Ylipappina taivaissa- ja vanhanliiton aikana olevasta pappispalveluksessa, jonka edustuksellinen oppikoulu on Jumalan antama malli tulee esiin juuri siitä mallinnuksesta mitä Ilmesysmaja edustaa.
        Mieti sitä mallia. warjolainaikana, jonka päättyessä seremonialaki päättyi. Eli eläinuhrit.

Mooses sai Siinailla Jumalan tahdon kansalleen, joka edustus on ihmiskunnalle juuri siinä Jumalassa, jota he kumartavat. Mutta, kansa monessa osin oli epäuskoinen.
        Pääsivätkö perille? Jäivät erämaahan. Vain vähäinen joka uskoi - pääsi perille.

Mutta, vielä siihen Ilmestysmajaan, mallinnukseen. Siellä oli pyhä- jossa uhrattiin synnin tähden uhreja - jossa veri otettiin tarkkaan talteen. Synti- laittomus- rikkomus- vaati sovituksen toteuttamista. Papit teki sitä päivittäin. Uhraaminen oli seremoniallista.
        ts. sitä, joka uhrilakina päättyi Golgatalle, kertakaikkisen uhrin sijaiseen.
        Uhria tarvitaan synnin tähden.
        Ylipappi meni vuosittain kaikkeinpyhimpään uhraamaan omansynnin ja kansan tahattomien syntien tähden. Ja tämä ihmisen ja sen, että eläinuhri ei voinut poistaa syntiä, sen sovitus oli lihalle ikäänkuin vuoden kestävä tapahtuma joka toistettiin joka vuosi.
        Nyt kertakaikkinen uhri ja Ylipappimme on taivaissa ja siellä olevat kuvat on Kristuksen veren kautta PUHDISTETTU. kertoo kirjoitukset.
        Enää ei uhrata. Mutta me teemme syntiä tarvitsemme tahattomien syntien tähden jatkuvaa anteeksiantoa.
        Mutta palataan siihen Ilmestysmajaan, siihen telttaan, ja muistetaan, että se on malli jostain ja MISTÄ! Se alkuperäinen on taivaissa.
        Siinä on pyhä, lamppu, eli Jumalan valkeus tuomassa koko Jerusalemiin valkeus.
        näkyleivät, = elämänleipä, = Jumalanläsnäolo. Kaikkeinpyhin.
        vaskialttari- ja armoistuin. Mielenkiintoinen armoistuin, armoistuimen istujan istuin.
        Sillä on meille edustuksellinen opetus. Eli Aaronin sauva - manna-astia- laintaulut.
        Jokainen edustaa Jumalanvaltaa. Eli Jumala pappeuttaa - totuuteen.
        Manna- Jumala ruokkii -- ja laintaulut, Valtakunnassa on perustuslaki- Jumalantahto.
        Ja tämä ON taivaan armoistuimen meitä koskeva näkemä ajassa. Sitä ei poista sijaisemme kuolema, jossa HÄn meni oman verensä kautta Isän eteen.
        Sovitus tuli - Ylipappimme toimii edelleen taivaissa - ja onko meidän sydämemme pihtipielet verimerkittynä. Jos on, niin silloin Pyhän Hengen voimasta armahdettuna, meidän tarkoitus ei ole elää Jumalantahdon VASTAISESTI, vaan samanmielisesti Luojan kanssa. Siksi se Jumalan laki- joka lakina ei sovita, mutta on tienä valkeus, mitä teemme, niin ohjeena, sekä neuvona, että Isän kirkkaus näkyisi meissä.

Ei pidä lähteä Moosestelemaan niin, että haaskaisimme Jumalantahdon opin ja opetuksen vapauden nimissä mitättömäksi. Eikä pidä seremonialain varjolla joka päättyi ristille niin kumota armoistuimessa olevan lain merkitystä.

Jos hylkäämme opin, eli moosestelemme perinteittemme nimissä, niin meillä ei ole armoakaan olemassa, koska emme ymmärrä silloin uhrin merkitystä, eli Kristuksen kuoleman näkyvyyttä elämäämme.

Laki osoittaa synnin. Mutta, kun parannuksen jälkeen sijaisen anteeksianto ottaa sydämessä vallan, niin tekisimmekö enemmän - edelleen syntiä, että armo suuremmaksi tulisi. Ei, vaan pois se. ts. Hengessä toteutamme Jumalantahdon, mutta, jos emme Hengessä toteuta, niin lihallamme me toteutamme synnin tahdon, koska liha ei taivu Jumalantahtoon, vaan sen on kuoltava myös ristillä.

Siksi Herran omille, Jumala laittaa Uudessaliitossa tahtonsa, eli lakinsa sydämeen ja se toteutuu rakkaussuhteessa siinä, että Henki, joka on voima niin Jumala toteuttaa työnään meissä tahtomisen ja tekemisen, --rakkaudentähden. Me rakastamme Ylkää, koska Hän on ENSIN rakastanut meitä. Me näemmekin Yljän rakastumme ja haluamme Tuon valtakunnan meissä aikaan. Siksi lain tehtävä on leikata sydänliha maailmaan, ettemme maailmaa rakastamalla enää eläisi ja häpäiseisi Jumalan nimeä. Vaan Jumala toteuttaisi meissä PYHITYS elämä. Pitää muistaa- tämä on Jumalantyö meissä.
        Jos tätä opita, kristillisyyskin on muotomenoa, ME ja lihamme ja siinä sitten puhutaan ikäänkuin armovarkauksista tai muusta puutaheinää opista, ymmärttömyyttämme.

Eli kun olemma armahdettuja, veri on sydämen pihtipielissä, annetaan Pyhän Hengen Jumalana toteuttaa meissä se työ, mihin Hän on meidät tarkoittanut.
        On turhaa moosestella, jos verta ja sovitusta ei täysin käsitä. Moosestelu on vain lihan himon tyydyttämistä kristillisesti. Pitää se nähdä näinkin päin., jos sitä ei ole hokannut,.

Helluntai seurakunnissa on toiminut vääriä oppeja ja tässä äänitteessä todistus näistä liikkeistä ja henkilöistä ja miten niistä voi vapautua. https://www.youtube.com/watch?v=3S3IYunQylo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntai seurakunnissa on toiminut vääriä oppeja ja tässä äänitteessä todistus näistä liikkeistä ja henkilöistä ja miten niistä voi vapautua. https://www.youtube.com/watch?v=3S3IYunQylo

Tuossa Petri Paavolan videossa on paradoksi. Siinä mies ja naisparka kertovat, miten he olivat joutuneet eksytykseen. Sitten he Petri Paavolan edessä vättävät vapautuneensa eksytyksestä. Itse asiassa he menivät yhdestä ekstyksestä toiseen eksytykseen. Paavola lupasi näille kahdelle henkilölle vapautta, mutta he olivat edelleen synnin orjia.

Petri Paavolaa kuvaa hyvin toisen Pietarinkirjeen jakeet, jossa kerrotaa niistä saarnaajista, jotka lupaavat vapautta, mutta kutenkin opettavat seurakunnalleen laittomuutta. Paavolan seurakunnassa laittomuus saa vain toisanlaisen muodon, mitä se on on äärikarismaattisissa harhaoppisissa liikkeissä.

2 Piet 2:18 Heidän puheensa ovat suurellisia mutta tyhjänpäiväisiä, ja ruumiinsa halujen vallassa he koettavat vietellä irstauteen niitä, jotka juuri ovat pääsemässä eroon eksyksissä vaeltavista. [Juud. 1:16]
        19 He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. [Joh. 8:34; Room. 6:16]
        20 Jos he ovat päässeet eroon maailman saastasta tullessaan tuntemaan meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen mutta sitten taas vajoavat siihen ja joutuvat sen valtaan, heidän tilansa on lopussa pahempi kuin alussa. [Matt. 12:45]
        21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi lainkaan oppineet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että he sen opittuaan kääntävät selkänsä pyhälle käskylle, jonka ovat vastaanottaneet. [Luuk. 12:47,48]
        22 Heidän on käynyt juuri niin kuin sananlaskussa sanotaan: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa Petri Paavolan videossa on paradoksi. Siinä mies ja naisparka kertovat, miten he olivat joutuneet eksytykseen. Sitten he Petri Paavolan edessä vättävät vapautuneensa eksytyksestä. Itse asiassa he menivät yhdestä ekstyksestä toiseen eksytykseen. Paavola lupasi näille kahdelle henkilölle vapautta, mutta he olivat edelleen synnin orjia.

Petri Paavolaa kuvaa hyvin toisen Pietarinkirjeen jakeet, jossa kerrotaa niistä saarnaajista, jotka lupaavat vapautta, mutta kutenkin opettavat seurakunnalleen laittomuutta. Paavolan seurakunnassa laittomuus saa vain toisanlaisen muodon, mitä se on on äärikarismaattisissa harhaoppisissa liikkeissä.

2 Piet 2:18 Heidän puheensa ovat suurellisia mutta tyhjänpäiväisiä, ja ruumiinsa halujen vallassa he koettavat vietellä irstauteen niitä, jotka juuri ovat pääsemässä eroon eksyksissä vaeltavista. [Juud. 1:16]
        19 He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. [Joh. 8:34; Room. 6:16]
        20 Jos he ovat päässeet eroon maailman saastasta tullessaan tuntemaan meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen mutta sitten taas vajoavat siihen ja joutuvat sen valtaan, heidän tilansa on lopussa pahempi kuin alussa. [Matt. 12:45]
        21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi lainkaan oppineet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että he sen opittuaan kääntävät selkänsä pyhälle käskylle, jonka ovat vastaanottaneet. [Luuk. 12:47,48]
        22 Heidän on käynyt juuri niin kuin sananlaskussa sanotaan: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa."

>En keksi kuinka nämä liittyvät helluntaihin juuri mitenkään.

Helluntaissa on aina rukoiltu sairaitten puolesta ihan kuin Raamatun oppi siihen kehoittaa, mutta mitään sellaista että kaikki paranevat ei siihen liity, äärisaarnaajia on aina ollut, mutta se ei ole helluntain linja millään mittarilla.

outo otsikko siis koko asialle.

Helluntai seurakunta on yhdyssana, eli mitähän siitä päättelemme, pitää miettiä asiaa.

• Lapsikatse pelastaa.

• Anonyymi

Ei pidä pakkansa. Lapsikaste ei ole edes Raamatun tarkoittama kaste. Jeesuksen kastekäsky tarkoittaa uskovien upotuskastetta, joka annetaan vain uskoville.

• Anonyymi

Ei henkikaste eikä vesikaste sinänsä ole pelastuksen tae.

Saul oli Hengellä kastettu, Bileam näki Korkeimman näkyjä, Juudas oli valittu opetuslapsi. Kaikki he menettivät pelastuksensa.

Sen sijaan me voimme olla pelastettuja tänään. Voimme tuntea pelastusvarmuutta niin kauan kuin olemme oikealla tiellä. Ja jos annamme Jeesuksen johtaa elämäämme, voimme olla varmoja siitä että pääsemme perille.

Kuitenkin meillä on mahdollisuus luopua uskostamme.
      Valinnanvapaus on meillä aina. Hes. 18 kertoo tästä.

• Jesuskin uudetsisyntyi lapsikatseessa.

• Anonyymi

Jeesusta ei kastettu lapsena vaan ympärileikattiin 8 päivän ikäisenä. Jeesus otti kasteen vasta aikuisena.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesusta ei kastettu lapsena vaan ympärileikattiin 8 päivän ikäisenä. Jeesus otti kasteen vasta aikuisena.

Mites se tähän kuuluu? Ehdollisviinillä vois kastaa nii se ois pätevä katse?

• Anonyymi

Aloittajan tapauksessa se pelastus riippuu olellisesti siitä, onko aloittaja tullut uskoon ja tunnustaako hän uskonsa Jeesukseen julkisesti.

Joka tunnustaa Pojan, sillä on myös Isä, joka ei tunnusta eikä ole kuuliainen Pojalle, Isä Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.

Lapsikaste ja upotuskaste eivät ole pelastuksen ehto, vaan Jeesuksen nimessä ja veressä julistettu syntien anteeksiantaminen pelastaa sielun.

• Anonyymi

pelastus on Jeesuksessa.

"sillä niin Jumala rakasti maailmaa, että antoi ainokaisen Poikansa, ette yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä"

p.s. kaste ei pelasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

pelastus on Jeesuksessa.

"sillä niin Jumala rakasti maailmaa, että antoi ainokaisen Poikansa, ette yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä"

p.s. kaste ei pelasta.

Kaste Kristukseen pelastaa, koska pelastus on Kristuksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

pelastus on Jeesuksessa.

p.s. kaste ei pelasta.

Viesti edellä:
        pelastus on Jeesuksessa.

Tätä juuri ja vain tätä tulee kuulutta

Jeesus kastaa silloin Pyhällä Hengellä !

Kaikki vesikastamiset pitää lopettaa nyt heti paikalla. Sellaiset traditiot eivät ole uskosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viesti edellä:
        pelastus on Jeesuksessa.

Tätä juuri ja vain tätä tulee kuulutta

Jeesus kastaa silloin Pyhällä Hengellä !

Kaikki vesikastamiset pitää lopettaa nyt heti paikalla. Sellaiset traditiot eivät ole uskosta.

>>>Kaikki vesikastamiset pitää lopettaa nyt heti paikalla. Sellaiset traditiot eivät ole uskosta.<<<

Tuo on käärmeen valhe.

Jeesus käski kastamaan uskoon tulleet vedessä. Henkikaste ei korvaa vesikastetta, koska Pietari käski Corneliuksen perheen mennä upotuskasteelle sen jälkeen, kun he olivat saaneet Pyhä Hengen. Jeesuksen sanojen mukaan kukaan ei voi uudestisyntyä, jos hän ei ota uskovien upotuskastetta vedessä.

Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Ap.t 10:47 "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?"
        48 Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Kaikki vesikastamiset pitää lopettaa nyt heti paikalla. Sellaiset traditiot eivät ole uskosta.<<<

Tuo on käärmeen valhe.

Jeesus käski kastamaan uskoon tulleet vedessä. Henkikaste ei korvaa vesikastetta, koska Pietari käski Corneliuksen perheen mennä upotuskasteelle sen jälkeen, kun he olivat saaneet Pyhä Hengen. Jeesuksen sanojen mukaan kukaan ei voi uudestisyntyä, jos hän ei ota uskovien upotuskastetta vedessä.

Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Ap.t 10:47 "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?"

Hei kommentoija, tulet muuttamaan käsitystäsi viimeistään viimeisellä rajalla.

Tai itse asiassa et muuttamaan kun et edes ajattele asiaa vaan se asia on pois pyyhitty kaiken muun mennen oman räpellyksen joukossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei kommentoija, tulet muuttamaan käsitystäsi viimeistään viimeisellä rajalla.

Tai itse asiassa et muuttamaan kun et edes ajattele asiaa vaan se asia on pois pyyhitty kaiken muun mennen oman räpellyksen joukossa.

>>>Hei kommentoija, tulet muuttamaan käsitystäsi viimeistään viimeisellä rajalla.<<<

Mikä sinä olet ketään neuvomaan? Et mikään.

En tule muuttamaan käsityksiäni. Tässä on totuus:

• Lapsikatse pelastaa.

• Anonyymi

Millään muulla ei ole väliä, kuin että Jeesus on sydämessäsi ja Herrasi. Hän kyllä ohjaa sinut perille ilman ainuttakaan rituaalia. Unohda nämä ihmisten säännöt, se mikä raamatussa on oikein ja hyvää , pidä se ja olet lähellä taivasten valtakuntaa.

• Anonyymi

>>>Millään muulla ei ole väliä, kuin että Jeesus on sydämessäsi ja Herrasi. Hän kyllä ohjaa sinut perille ilman ainuttakaan rituaalia. <<<

Jos et ota Jeesuksen käskemää uskovien upotuskastetta, niin Jeesus ei ole sinun sydämessäsi, vaikka kuinka ylistät Jeesusta. Kuten Jaakob opetti, niin usko ilman tekoja on hyödytön ja kuollut.

---

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      364
      8213
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      159
      2572
    3. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      921
    4. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      853
    5. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      823
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      816
    7. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      812
    8. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      12
      800
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      786
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      68
      713
    Aihe