Haluan kertoa isästäni, hänen elämästään, hänen minuudestaan.

Anonyymi

Isäni oli hyvä ihminen, niin hyvä, että hänen kaltaistaan on vaikea, jos ei mahdotonta löytää. Tämä kertomus ei ole tarkoitettu niille jotka eivät osaa tai jaksa lukea kahta riviä enempää.
Hän antoi kaiken sille joka jotain tarvitsi. Hän antoi rahaa sitä tarvitsevalle. Hän antoi ruokaa sitä tarvitsevalle. Hän antoi kaikkea jos joku jotain keksi pyytää. Hän antoi autonsa tyttärelleen koska hän sitä tarvitsi. Taulut seinältä, astiat kaapista, osti puhelimet, nettiliittymät, tietokoneet lapsilleen, hän antoi vaikka housunsa jos joku niitä tarvitsi. Hän auttoi naapureita kaikessa missä he ikinä apua tarvitsivat.

Hän olisi kävellyt vaikka rovioon lastensa puolesta. Hän ei koskaan, siis ei koskaan sanonut ei, kun häneltä pyydettiin apua. Silti hän eli onnellista ja toivon täytteistä elämää. Hänellä oli kaikkea jota hän elääkseen tarvitsi. Varakas hän ei ollut mutta piti aina huolen siitä, että toisilla ihmisillä oli asiat hyvin. Hänellä oli testin mukaan hyvin korkea älykkyysosamäärä. ÄO 147 on sellainen saldo johon harva yltää. Hän oli teknisesti ja kielellisesti hyvin lahjakas. Hänellä oli varsin mittava koulutus- ja työhistoria. Hän oli erittäin hyvä keskustelija. Hän kykeni keskustelemaan kaikkien ihmisten kanssa kiihkottomasti katsomatta poliittista taustaa. Hän rakensi siltoja erilaisten elämänkatsomusten välille, ei rikkonut niitä.

Nyt hän on pois tästä maailmasta eikä enää voi auttaa ja tehdä hyvää muille mutta muisto, jonka hän jätti jälkeensä, elää edelleen. Poliittiselta suuntaukseltaan hän oli perussuomalainen koska hän katsoi, että perussuomalaisuus oli ainoa poliittinen suuntaus joka tuki hänen identiteettiään edes jossain määrin. Siispä minäkin olen perussuomalainen, tosin samanlaiseen hyvyyteen, anteliaisuuteen ja avarakatseisuuteen en koskaan tule kykenemään. Pahuutta, suoranaista pahuutta hän sen sijaan vihasi.

Siispä heitän kultaisen hilepölyn hänen päälleen. Ikäväni on suunnattoman suuri.

8

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaunis kirjoitus. Kiitos. Tällaisia aloituksia kun olisi enemänkin niin palsta olisi salonkikelpoinen. Täällä riehuvat mistään mitään tietämättömät, kouluja käymättömät toisen polven arabi- ja somalivajakit ja niiden lakeijat.

    • Anonyymi

      Siinä on vihervassareille pureskeltavaa Joulunpyhiksi.

    • Anonyymi

      Hienoa muistelua ja ihan isänne mukaista hillittyä ja vaatimatonta korostaen.

      Heitä "hiljaisen kansan edustajia" on paljon jotka tekevät enemmän kuin kuuluttavat tekemisistään kaikkialle!

      Nykymaailman kuten Suomen kansan 'näkyvin ja kuuluvin väki' ei ole oikeastaan mitään mutta pitävät itsestään sitäkin suurempaa haloota!

      "Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten " sanotaan ja sehän on juuri noin!

    • Hyvä oli minunkin isäni, piti perheestään huolen oikein viimeisen päälle, mutta ei hän mikään homsu ollut, eikä alkanut koko maailmaa rahoittamaan!

      Late Lapista.

    • Anonyymi

      Tällaisia arjen sankareita ei tästä "minä minä" maailmasta enää löydy.

    • Anonyymi

      Kuoliko Late sittemmin koronaan????????

    • Anonyymi

      Ei pysty todistamaan väitteitään.

    • Anonyymi

      Samanlainen perhe on ollut minullakin.

      Äiti ja isä ovat auttaneet ihan kaikessa.

      Saamme me lapset olla ikuisesti kiitollisia jo edesmenneille vanhemmillemme.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe