Vihervasemmistolaisen pääministerin joulu

Anonyymi

Iltalehdessä on artikkeli äärivihervasemmistolaisesta feministipääministeristä. Haastattelu koskee Marinin joulunviettoa.

Pääministeri toivottaa kaikille "hyvä lämmin mieli hellää"! Koska Marin ei sanallakaan viittaa joulun viettämisen perussyyhyn eli Kristuksen syntymän viettoon, on syytä epäillä ministerin olevan ateisti.

Kysymys kuuluukin mihin ministerin hempeä toiveajatus "hyvä-lämmin-mieli-hellästä" perustuu? -muutkin vihervasemmistolaiset voivat vastata, -mihin perustuu toivo "hyvälämminmielihellästä"? Mikä on hempeän toiveajatuksen; -nimeltä "hyvälämminmielihellä" -perusta?

Aatteen paloon? Vaiko siihen että "mihin ihminen kaatuu, siihen se maatuu"?

Vaiko perustuuko vasemmmistolaisunelmaan että yhteiskunta rahoittaa työtävieroksuvan kansanosan loisimisen valtion tuilla, nelipäiväiset työviikot ja 6-tuntiset päivät ? No, voisihan siitä tietysti seurata"hyvälämminmielihellää" -ainakin niille jotka osaavat hyödyntää mahdollisuuden.

Aivan tyhjiä ja kolkkoja sanoja vailla mitään piteeksi, ovat ateistien toiveajatukset! On suorastaan surkuhupaista seurata miten ateistit yrittävät sopeutua tavallisten ihmisten joukkoon jotka viettävät joulua kristillisenä juhlana, -kun ateistien pitää aivan hampaat irvessä yrittää keksiä kaikenlaisia "muita sisältöjä" joululleenkuten "hyvälämminmielihellä", "hiljentyminen" tai "läheisten tapaaminen".

Ärsyttää tämä jumalattomien ihmisten teeskentely!

97

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skarppaa vähän!

      "äärivihervasemmistolaisesta feministipääministeristä."

      Unohdit "kassatytön" ja "sateenkaariperheen kasvatin". Ei tuolla sinun versiolla vielä saa mustaa vyötä öyhötyksessä.

      • Joka on opetettu jo pienestä saakka vihaamaan miehiä! Tämäkin unohtui. Lisäksi liian suuret silmät (riivattu), liian intensiivinen katse (riivattu), liian selkeä puhe (riivattu), liian kaunis (riivattu), tietää liikaa (täysin varmasti riivattu).


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Joka on opetettu jo pienestä saakka vihaamaan miehiä! Tämäkin unohtui. Lisäksi liian suuret silmät (riivattu), liian intensiivinen katse (riivattu), liian selkeä puhe (riivattu), liian kaunis (riivattu), tietää liikaa (täysin varmasti riivattu).

        Demari eli lesbojen kasvattama, toki riivattukin)


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Joka on opetettu jo pienestä saakka vihaamaan miehiä! Tämäkin unohtui. Lisäksi liian suuret silmät (riivattu), liian intensiivinen katse (riivattu), liian selkeä puhe (riivattu), liian kaunis (riivattu), tietää liikaa (täysin varmasti riivattu).

        Miksi Repe et saa hetkenkään rauhaa? Miksi kirjoitat jatkuvasti sekavia tällä palstalla? Onneksi olet rekisteröity nimmari, mutta ei se oikeuta luterilaisuuden palstalla kirjoittelemaan sellaista soopaa, mikä on täysin asiaankuulumatonta.

        Ei joulua juhlana vietettäisi, ellei olisi samalla kyse maailmanlaajuisesta kristittyjen juhlasta sen vuoksi, että kaikille ihmisille syntyi Pelastaja Jeesus Kristus vapahtamaan koko kristikunnan synneistään. He jotka synnin ja saastan elämästä nauttivat, eivät omasta tahdostaan haluakaan siitä päästä eroon. Oma tahto menee jää päälle niin vahvasti, että väärintekoonsa sokeutettu ei synnistään luovu. Päinvastoin oma tahtonsa äityy niin voimakkaaksi, että tahdotaankin tehdä synninteosta laki ja Raamatun 10 käskyä kääntää päinvastaisiksi. Esim.
        1. käsky Älä rakasta ja kunnioita...
        2.Pidä paljon muita jumalia
        3.Älä pyhitä lepopäivääsi
        4.Älä kunnioita isääsi ja äitiäsi , ettet menestyisi ja kauan eläisi maan päällä
        5.Tapa
        6.Tee huorin
        7.Varasta.... jne...

        Käskyt ilmaisevat, millä ehdoilla kaikkien on hyvä elää. Niihin sisältyvä rakkauden vaatimus tunnetaan kaikissa uskonnoissa ja kulttuureissa. Ihminen ymmärtää, että käskyissä on ilmaistuna elämän oma laki. Sekä käskyjen rikkomisen että niiden noudattamisen seuraukset ulottuvat paljon laajemmalle kuin vain ihmiseen itseensä. Ne heijastuvat myös perheeseen ja yhteiskuntaan sukupolvesta toiseen.
        Oikeat käskyt ovat:
        5. Moos. 5:6 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        5:7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. 5:8 Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. 5:9 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; 5:10 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        5:11 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        5:12 Ota vaari lepopäivästä, niin että sen pyhität, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt. 5:13 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; 5:14 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin. 5:15 Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.
        5:16 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että kauan eläisit ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
        5:17 Älä tapa.
        5:18 Älä tee huorin.
        5:19 Älä varasta.
        5:20 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        5:21 Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa. Älä halaja lähimmäisesi huonetta, älä hänen peltoansa, älä hänen palvelijaansa, palvelijatartansa, härkäänsä, aasiansa, äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."[16]
        Käskyt ilmaisevat, millä ehdoilla kaikkien on hyvä elää. Niihin sisältyvä rakkauden vaatimus tunnetaan kaikissa uskonnoissa ja kulttuureissa. Ihminen ymmärtää, että käskyissä on ilmaistuna elämän oma laki. Sekä käskyjen rikkomisen että niiden noudattamisen seuraukset ulottuvat paljon laajemmalle kuin vain ihmiseen itseensä. Ne heijastuvat myös perheeseen ja yhteiskuntaan sukupolvesta toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Repe et saa hetkenkään rauhaa? Miksi kirjoitat jatkuvasti sekavia tällä palstalla? Onneksi olet rekisteröity nimmari, mutta ei se oikeuta luterilaisuuden palstalla kirjoittelemaan sellaista soopaa, mikä on täysin asiaankuulumatonta.

        Ei joulua juhlana vietettäisi, ellei olisi samalla kyse maailmanlaajuisesta kristittyjen juhlasta sen vuoksi, että kaikille ihmisille syntyi Pelastaja Jeesus Kristus vapahtamaan koko kristikunnan synneistään. He jotka synnin ja saastan elämästä nauttivat, eivät omasta tahdostaan haluakaan siitä päästä eroon. Oma tahto menee jää päälle niin vahvasti, että väärintekoonsa sokeutettu ei synnistään luovu. Päinvastoin oma tahtonsa äityy niin voimakkaaksi, että tahdotaankin tehdä synninteosta laki ja Raamatun 10 käskyä kääntää päinvastaisiksi. Esim.
        1. käsky Älä rakasta ja kunnioita...
        2.Pidä paljon muita jumalia
        3.Älä pyhitä lepopäivääsi
        4.Älä kunnioita isääsi ja äitiäsi , ettet menestyisi ja kauan eläisi maan päällä
        5.Tapa
        6.Tee huorin
        7.Varasta.... jne...

        Käskyt ilmaisevat, millä ehdoilla kaikkien on hyvä elää. Niihin sisältyvä rakkauden vaatimus tunnetaan kaikissa uskonnoissa ja kulttuureissa. Ihminen ymmärtää, että käskyissä on ilmaistuna elämän oma laki. Sekä käskyjen rikkomisen että niiden noudattamisen seuraukset ulottuvat paljon laajemmalle kuin vain ihmiseen itseensä. Ne heijastuvat myös perheeseen ja yhteiskuntaan sukupolvesta toiseen.
        Oikeat käskyt ovat:
        5. Moos. 5:6 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        5:7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. 5:8 Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. 5:9 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; 5:10 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        5:11 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        5:12 Ota vaari lepopäivästä, niin että sen pyhität, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt. 5:13 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; 5:14 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin. 5:15 Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.
        5:16 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että kauan eläisit ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
        5:17 Älä tapa.
        5:18 Älä tee huorin.
        5:19 Älä varasta.
        5:20 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        5:21 Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa. Älä halaja lähimmäisesi huonetta, älä hänen peltoansa, älä hänen palvelijaansa, palvelijatartansa, härkäänsä, aasiansa, äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."[16]
        Käskyt ilmaisevat, millä ehdoilla kaikkien on hyvä elää. Niihin sisältyvä rakkauden vaatimus tunnetaan kaikissa uskonnoissa ja kulttuureissa. Ihminen ymmärtää, että käskyissä on ilmaistuna elämän oma laki. Sekä käskyjen rikkomisen että niiden noudattamisen seuraukset ulottuvat paljon laajemmalle kuin vain ihmiseen itseensä. Ne heijastuvat myös perheeseen ja yhteiskuntaan sukupolvesta toiseen.

        Siinäpä meillä taas ylsi uskonnolla sekoitettu fundis jolta fakta ja fiktio on jo aikoja sitten mennyt sekaisin. On historiallinen fakta että joulua on vietetty jo pitkään ennen kun ajanlasku edes alkoi. Se on ollut täällä pohjoisessa juhla kun valo alkaa voittamaan pimeän. Eli kun valon aika lisääntyy ja pimeys väistyy.

        Kristillinen kirkko vain ”nimitti” päivät uudelleen. Samalla tavalla kun vanhoille pakanapaikolle rakennettiin kirkkoja. Lopullisen niitin löi Kustaa Vaasa kun hän erotti Ruotsin katolisen kirkon ohjauksesta ja teki meistä luterilaisia. Hän ei toiminut uskon vuoksi vaan koska oli ahne. Tällä tempulla hön pääsi käsiksi kirkon omaisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä meillä taas ylsi uskonnolla sekoitettu fundis jolta fakta ja fiktio on jo aikoja sitten mennyt sekaisin. On historiallinen fakta että joulua on vietetty jo pitkään ennen kun ajanlasku edes alkoi. Se on ollut täällä pohjoisessa juhla kun valo alkaa voittamaan pimeän. Eli kun valon aika lisääntyy ja pimeys väistyy.

        Kristillinen kirkko vain ”nimitti” päivät uudelleen. Samalla tavalla kun vanhoille pakanapaikolle rakennettiin kirkkoja. Lopullisen niitin löi Kustaa Vaasa kun hän erotti Ruotsin katolisen kirkon ohjauksesta ja teki meistä luterilaisia. Hän ei toiminut uskon vuoksi vaan koska oli ahne. Tällä tempulla hön pääsi käsiksi kirkon omaisuuteen.

        Pikkuruinen suomalainen heimokulttuuriväki alkoi aikoinaan kansaksi yhdistyä. 1500-luvun aikana eripuolille maamme pimeitä kolkkia evankelioitiin kristinuskon sanomaa. Alkoi sellaisen ihmesanan käyttökin kuin "sivistys" jossakin vaiheessa. Raamattu kaikessa kokonaisuudessaan toi ihmisille ilon ja toivon sanoman - viisauden Sanat.

        Viisaita olivat ihmiset, kun nimenomaan vuoden synkimpään aikaan tuotiin vahvasti sanaa Jeesuksesta, joka antaa elämän ja valon pimeyteenkin. Pyhän Hengen antama voima alkoi levitä ja tuottaa yhä uusia sananjulistajia. TIEDÄN ihmisiä ,sukunikin ihmisiä 1700-luvun aikana , jotka alkoivat rukouksella parantaa läheisiään. Isoisänikin kävi ensimmäisen kerran lääkärissä hyvin vanhana.

        On ollut pelkästään käytännöllistä, että maamme kylmyydessä ja pimeydessä oli otettu enemmän aikaa keskinäiseen kanssakäymiseen naapurien ja sukulaisten kanssa. Vaikka erilaisin tutkimuksin tähdistä alkaen on Jeesuksen syntymän todettukin tapahtuneen jo syksyllä, joulua juhlittiin vuoden hiljaisimpana aikana. Maassamme oli niin kauan kiirettä ulkotöissä kuin oli mahdollista valon ja sulan kannalta . Nyt on työt muuttuneet, mutta silti toisin kuin nyt, ihmiset osasivat myös rentoutua ja hiljentyä sanankin kuuloon. Lepo ja vahvistuminen oli tarpeellistakin, koska edessä oli vielä kaksi kovaa kuukautta. Ilolla ja kiitollisin mielin valmistettiin maan antimista ruokia. Monta sataa vuotta myöhemminkin eli perinteiksi tulleita jouluruokia on edelleen hyvin säilyvät limput, erilaiset juureslaatikot ja rosollit sekä palvatut lihat ja suolatut sillit ja muut kalat , mallassahti .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkuruinen suomalainen heimokulttuuriväki alkoi aikoinaan kansaksi yhdistyä. 1500-luvun aikana eripuolille maamme pimeitä kolkkia evankelioitiin kristinuskon sanomaa. Alkoi sellaisen ihmesanan käyttökin kuin "sivistys" jossakin vaiheessa. Raamattu kaikessa kokonaisuudessaan toi ihmisille ilon ja toivon sanoman - viisauden Sanat.

        Viisaita olivat ihmiset, kun nimenomaan vuoden synkimpään aikaan tuotiin vahvasti sanaa Jeesuksesta, joka antaa elämän ja valon pimeyteenkin. Pyhän Hengen antama voima alkoi levitä ja tuottaa yhä uusia sananjulistajia. TIEDÄN ihmisiä ,sukunikin ihmisiä 1700-luvun aikana , jotka alkoivat rukouksella parantaa läheisiään. Isoisänikin kävi ensimmäisen kerran lääkärissä hyvin vanhana.

        On ollut pelkästään käytännöllistä, että maamme kylmyydessä ja pimeydessä oli otettu enemmän aikaa keskinäiseen kanssakäymiseen naapurien ja sukulaisten kanssa. Vaikka erilaisin tutkimuksin tähdistä alkaen on Jeesuksen syntymän todettukin tapahtuneen jo syksyllä, joulua juhlittiin vuoden hiljaisimpana aikana. Maassamme oli niin kauan kiirettä ulkotöissä kuin oli mahdollista valon ja sulan kannalta . Nyt on työt muuttuneet, mutta silti toisin kuin nyt, ihmiset osasivat myös rentoutua ja hiljentyä sanankin kuuloon. Lepo ja vahvistuminen oli tarpeellistakin, koska edessä oli vielä kaksi kovaa kuukautta. Ilolla ja kiitollisin mielin valmistettiin maan antimista ruokia. Monta sataa vuotta myöhemminkin eli perinteiksi tulleita jouluruokia on edelleen hyvin säilyvät limput, erilaiset juureslaatikot ja rosollit sekä palvatut lihat ja suolatut sillit ja muut kalat , mallassahti .

        Muualta palstalta poimittua:
        "Ratkaiseva tekijä Jeesuksen syntymäajalle.
        Rabbiinisessa juutalaisuudessa yleisesti uskottiin suurten profeettojen kuolleen samana päivänä vuodesta, jolloin olivat syntyneetkin. Jeesus oli ristiin­naulittu juutalaisten pääsiäisenä, juutalaisen kalenterin mukaan nisan-kuun 14. päivänä, joka juliaanisen kalenterin mukaan kuitenkin sattui eri vuosina eri päiväksi. Eri laskelmien mukaan Jeesus olisi kuollut joko 25. maaliskuuta tai 6. huhtikuuta, ja sillä perusteella hänen uskottiin myös siinneen Pyhästä Hengestä samana päivänä vuodesta ja syntyneen yhdeksän kuukautta myöhemmin, siis joko 25. joulukuuta tai 6. tammikuuta.
        Elisabetin raskaaksi tuleminen on voinut tapahtua kuukausien jälkeen Sakarian palvelupäivien.
        On yritetty vedota vuodenvaihteen huonoista ilmoista ettei se ole ollut mahdollista, mutta Raamattu kertoo kuitenkin kuinka mm Mooses oli vähällä kuolla jo syntyessään, vesi oli korkeimillaan kun juutalaiskansa Joosuan aikana ylitti Jordanin, ja kuinka Esterin aikana juutaiskansa oli katkolla jne..."

        Näin on Suomessakin joulua vietetty jo monta sataa vuotta. Uskon , että profetian tietoa ja vahvistusta ovat monet tästä saaneetkin. Tiede tutkii tähtien asentoja tuohon aikaan, mutta tarkkaa ajankohtaa eivät osaa sanoa Jeesuksen syntymälle. Ihmetähti on kuitenkin aikoinaan ilmestynyt. 2000 vuotta on pitkä aika. Me emme tarkasti voi tietää kaikkea. Kuten nyt, että jtkn maan akselissa tapahtuu.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Demari eli lesbojen kasvattama, toki riivattukin)

        Kuva, jonka maailman vihreät haluaisivat hävittää

        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/mikkopaunio/220951-kuva-jonka-maailman-vihreat-haluaisivat-havittaa/

        Ovatko vihreät uskonlahko?

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000905209.html


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Repe et saa hetkenkään rauhaa? Miksi kirjoitat jatkuvasti sekavia tällä palstalla? Onneksi olet rekisteröity nimmari, mutta ei se oikeuta luterilaisuuden palstalla kirjoittelemaan sellaista soopaa, mikä on täysin asiaankuulumatonta.

        Ei joulua juhlana vietettäisi, ellei olisi samalla kyse maailmanlaajuisesta kristittyjen juhlasta sen vuoksi, että kaikille ihmisille syntyi Pelastaja Jeesus Kristus vapahtamaan koko kristikunnan synneistään. He jotka synnin ja saastan elämästä nauttivat, eivät omasta tahdostaan haluakaan siitä päästä eroon. Oma tahto menee jää päälle niin vahvasti, että väärintekoonsa sokeutettu ei synnistään luovu. Päinvastoin oma tahtonsa äityy niin voimakkaaksi, että tahdotaankin tehdä synninteosta laki ja Raamatun 10 käskyä kääntää päinvastaisiksi. Esim.
        1. käsky Älä rakasta ja kunnioita...
        2.Pidä paljon muita jumalia
        3.Älä pyhitä lepopäivääsi
        4.Älä kunnioita isääsi ja äitiäsi , ettet menestyisi ja kauan eläisi maan päällä
        5.Tapa
        6.Tee huorin
        7.Varasta.... jne...

        Käskyt ilmaisevat, millä ehdoilla kaikkien on hyvä elää. Niihin sisältyvä rakkauden vaatimus tunnetaan kaikissa uskonnoissa ja kulttuureissa. Ihminen ymmärtää, että käskyissä on ilmaistuna elämän oma laki. Sekä käskyjen rikkomisen että niiden noudattamisen seuraukset ulottuvat paljon laajemmalle kuin vain ihmiseen itseensä. Ne heijastuvat myös perheeseen ja yhteiskuntaan sukupolvesta toiseen.
        Oikeat käskyt ovat:
        5. Moos. 5:6 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        5:7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. 5:8 Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. 5:9 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; 5:10 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        5:11 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        5:12 Ota vaari lepopäivästä, niin että sen pyhität, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt. 5:13 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; 5:14 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin. 5:15 Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.
        5:16 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että kauan eläisit ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
        5:17 Älä tapa.
        5:18 Älä tee huorin.
        5:19 Älä varasta.
        5:20 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        5:21 Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa. Älä halaja lähimmäisesi huonetta, älä hänen peltoansa, älä hänen palvelijaansa, palvelijatartansa, härkäänsä, aasiansa, äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."[16]
        Käskyt ilmaisevat, millä ehdoilla kaikkien on hyvä elää. Niihin sisältyvä rakkauden vaatimus tunnetaan kaikissa uskonnoissa ja kulttuureissa. Ihminen ymmärtää, että käskyissä on ilmaistuna elämän oma laki. Sekä käskyjen rikkomisen että niiden noudattamisen seuraukset ulottuvat paljon laajemmalle kuin vain ihmiseen itseensä. Ne heijastuvat myös perheeseen ja yhteiskuntaan sukupolvesta toiseen.

        En oikein ymmärrä miksi kristityt tuovat juuri noita käskyjä esiin kun niiden mukaan JHWH on ainoa jumala, on yksi eikä kolmiosainen. Sabattiakaan ei kristittyjen tarvitse pitää. Kristinuskon opetukset ovat UT:ssa ja ne ovat perustaltaan erilaiset kuin juutalaisuudessa, siksihän te meitäkin yhä yritätte käännyttää omaan uskontoonne?Tietyt peruasiat ovta samat kaikissa uskonnoissa: mm ei saa murhata eikä varastaa.


      • Anonyymi

        Mutta perussuomalaisten öyhötyksessä taso on asetettu alhaiseksi, riittää kun sanoo äärioikeisto, niin jo musta vyö uumalle helähtää, mikä siis tulee tyhjästä, koska meillä ei edes ole äärioikeisoa, semminkään PS, joka on keskusta-demariuteen kallellaan olevaa, jos nyt poliittinen kohta pitää janalla asemoida. Itse sanoisin pj:n tavoin, että PS ei asetu perinteiselle oikeisto-vas. akselille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta perussuomalaisten öyhötyksessä taso on asetettu alhaiseksi, riittää kun sanoo äärioikeisto, niin jo musta vyö uumalle helähtää, mikä siis tulee tyhjästä, koska meillä ei edes ole äärioikeisoa, semminkään PS, joka on keskusta-demariuteen kallellaan olevaa, jos nyt poliittinen kohta pitää janalla asemoida. Itse sanoisin pj:n tavoin, että PS ei asetu perinteiselle oikeisto-vas. akselille.

        Kyllä pers---silimä PUOLUE on muuten ÄÄRIOIKEISTOLAINEN luihu PUOLUE kyllä pitää ihmetellä että tässä maassa on KÄSITTÄMÄTÖN määrä porvareita HYVINVOINTI valtion täystuhon kannattajia,yhtä paha kuin Kokoomus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pers---silimä PUOLUE on muuten ÄÄRIOIKEISTOLAINEN luihu PUOLUE kyllä pitää ihmetellä että tässä maassa on KÄSITTÄMÄTÖN määrä porvareita HYVINVOINTI valtion täystuhon kannattajia,yhtä paha kuin Kokoomus

        No kun ei ole. Ei se vänkäämisestä muutu.

        Perussuomalaiset sanovat: “Emme usko oikeistolaiseen rahavaltaan emmekä vasemmistolaiseen järjestelmävaltaan. Uskomme ja luomme ensisijaisesti kaikki odotukset ihmiseen.”
        Taloustutkimuksen mukaan perussuomalaisten istumapaikka eduskunnassa on SDP:n ja Keskustan välissä. Meillä ei edes ole äärioikeistoa, vaikka vasemmistolle kaikki keskustasta oikealle ovatkin äärioikeistoa. Halla-aho itse sanoi vähän aikaa sitten, että PS ei asetu perinteiselle oikeisto-vasemmisto akselille. Hyvä kuvaus sekin.
        https://www.eva.fi/blog/2018/08/24/vihreiden-ja-perussuomalaisten-aanestajat-ovat-lahes-yhta-liberaaleja-mutta-eri-syista/

        Tutkimusten mukaan perussuomalaiset sijoittuu melko tarkalleen poliittisen kartan keskipisteeseen. Turun yliopiston tutkijoiden Kimmo Elon ja Lauri Rapelin vuonna 2008 julkaisemassa tutkimuksessa, johon aineiston keräsi Taloustutkimus, kysyttiin suomalaisilta, mihin he sijoittavat itsensä oikeisto–vasemmisto-akselilla. Vastausten keskiarvo osui tarkalleen janan matemaattiseen keskiarvoon eli 5,5:een. Suomalaiset ovat siis poliittiselta suunnaltaan keskimäärin keskustassa. Poliittisen keskilinjan vasemmalta puolelta perussuomalaiset kurkottelee lähinnä SDP:n suuntaan. Taloustutkimuksen lukujen mukaan perussuomalaiset onkin saanut eniten kannattajia juuri keskustasta ja SDP:stä.

        Tässä syy, miksi ihmiset äänestää perussuomalaisia:
        ”Ylivoimaisesti suurin syy perussuomalaisten kannattamiseen oli halu protestoida nykymenoa vastaan. Puolueen katsottiin olevan tavallisen ihmisen asialla ja puhuvan asioista ymmärrettävästi. Lisäksi moni ilmoitti äänestävänsä perussuomalaisia siksi, että se oli huonoista vaihtoehdoista paras. Tutkimuksen tärkein tulos oli se, että perussuomalaisten kannattajien vastaukset poikkesivat huomattavasti muiden puolueiden kannattajien vastauksista. Tyytymättömyys ja protestihenki olivat ylitsepursuavia.”  (Juho Rahkonen: ”Perussuomalainen ruumiinavaus” v. 2011)


    • Anonyymi

      Entäpä se jumalallisten ihmisten teeskentely. Tänäkin jouluna on nostettu esiin tapaus, kun jonkun sodan aikana lopetettiin taistelut joulun ajaksi, ja jopa toistensa vihulaiset viettivät yhdessä joulua.

      Jaksettiinpa sitten joulu jälkeen taas tappaa toisiaan hartain ja viukistynein mielin.

      • Tämä tapahtui ensimmäissä maailmansodassa länsirintamalla ja vieläpä ihan spontaanisti esimiesten kielloista huolimatta.

        Osoittaa pikemminkin joulun suunnatonta voimaa kuin mitään tekopyhyyttä.


      • Anonyymi

        Lähinnä kyseessä oli yhdessä kaljoittelua ja jalkapallon pelaamista. Aiheesta on tehty elokuvakin nimeltään ”Joulun ihme”.


    • Ärsyttää tämä laitalahkolaisten loputon asiantuntemattomuus. Me Soffiinan kanssa, jotka joulun perinteet omaksuimme jo alakoulussa, tajuamme heti, että hän lainasi vanhaa perinteistä, konservatiivista ja perin kristillistä joululaulua jonka on sanoittanut J.H.Erkko ja jonka viimeinen säkeistö kuuluu näin

      "Niin hyvä, lämmin, hellä
      on mieli jokaisen.
      Oi jospa ihmisellä
      ois joulu ainainen!"

      • Ei vaan
        "Oi jospa ihmisellä
        ois jouluna nainen!"


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ei vaan
        "Oi jospa ihmisellä
        ois jouluna nainen!"

        Osta se kuten ennenkin.


    • Anonyymi

      Niin, onhan se ihan kauheaa, että uskonnottomiakin koskee uskonnonvapaus - ainakin periaatteessa laintasolla, vaikka uskovaiset eivät tätä haluakaan tunnustaa, vaan haluavat pakottaa uskonnottomatkin altistumaan uskonnolliselle tuputukselle vastoin tahtoaan - esim. kouluissa, armeijassa...

      Sinun mielestäsi varmaa tulisi säätää että ministereiden on pakko olla valtiokirkon jäseniä, niin kuin esim. Ruotsissa ja Tanskassa kuninkaallisten on pakko olla sikäläisen valtiokirkon jäseniä.

      Tanskassahan prinssi löysi katolisen puolison Australiasta, ja tämä joutui vaihtamaan uskontoaan, jotta sai naida prinssin.

      • Anonyymi

        Nuo päätelmäsi ja arvailusi eivät perustu kyllä mitenkään tuohon tekstiin johon viittaat.


    • Anonyymi

      Sopeutumista se tosiaankin ateisteilta vaatii kun sekulaari mediakin tuuttaa niin maan perusteellisesti kristillistä joulu uskovaisten apuna.

      Mutta onneksi aito ja alkuperäinen pakanallinen joulukin on edelleen voimissaan. Ja sekös kristittyjä harmittaa. On joulupukit, tontut, kuuset, kinkut jne.

      • "On joulupukit, tontut, kuuset, kinkut jne."

        Ja meinaat, ettei noita kristityillä ole?


    • Anonyymi

      Marin tuijottaa seinä koko joulun.

      • Anonyymi

        Älykäs kommentti.


    • Anonyymi

      Kyllä se on ihme ettei nämä äärivasemmat pääse rajojen yli sinne missä heidän taivaansa sijaitsee.

      ei, kovalla hinkuamisella on vivuttu itsensä asemaan jossa kyllä kristillistenkin rahat kelpaa ihan satasella.

      Olisihan heillä jo toteutuneitakin matkoja kuten esm ne amerikan suomalaiset ja muutkin jotka jättivät talonsa ja peltonsa ja nousivat laivaan suuntana ihmeiden ihana ihmemaa jossa ei mielihellälämmin sitten kuitenkaan ollutkaan heitä vastassa.

      • Anonyymi

        Ja nyt jäi kyllä ihan kokonaan kertomatta että missähän tämä vassareiden ”ihannemaa” oikein sijaitsee? Ynnä toisaalta jätit myös mainitsematta että missä sijaitsee fundujen ihmemaa? Ei kai se Suomi voi olla kun täällä jengi ei suostu uskomaan niin kuin fundikset neuvoo ja haluaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nyt jäi kyllä ihan kokonaan kertomatta että missähän tämä vassareiden ”ihannemaa” oikein sijaitsee? Ynnä toisaalta jätit myös mainitsematta että missä sijaitsee fundujen ihmemaa? Ei kai se Suomi voi olla kun täällä jengi ei suostu uskomaan niin kuin fundikset neuvoo ja haluaa...

        Fundujen ihannemaa on 30-luvun loppupuolen Saksa. Rasismin, ihmisoikeuden polkemisen ja "rautaisen kurin" maa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fundujen ihannemaa on 30-luvun loppupuolen Saksa. Rasismin, ihmisoikeuden polkemisen ja "rautaisen kurin" maa.

        Anteeksi. Tämän fundun ihmemaa on Venäjä.
        Siellä esim. kunnioitetaan suomalaisuutta jopa enemmän kuin Suomessa!

        Presidentti Putinilla on mm. Tverin karjalaisia juuria.

        Благословенное Рождество вам, дорогие соседи! 🎀


    • Anonyymi

      Ja tällaiset meitä nyt käskyttää...ei hyvänen aika mihin on tultu !

      • Anonyymi

        No kerro toki miten sinua on käskytetty ”näiden” toimesta? Mitä sellaista et saa tehdä mitä sait tehdä vielä viime jouluna...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerro toki miten sinua on käskytetty ”näiden” toimesta? Mitä sellaista et saa tehdä mitä sait tehdä vielä viime jouluna...

        Ei siis mitenkään. Muuta kuin sinun mielikuvituksessasi. No sitähän minäkin...


    • Tuskinpa vain jouluaamuna PS:n kaaderi marssii joulukirkkook mestarinsa, Jussin johdolla ja laulavat: on hyvä lämmin hellä mieli joisen (persun).
      Taitaa se hieman kismittää kun päällikkö on ateisti.

      • Anonyymi

        Minkä takia yleensäkään kenenkään pitäisi marssia tai kävellä ns.joulukirkkoon?


    • Anonyymi

      Jännää että kun tätä ketjua lukee, Marinia ei hauku törkeillä nimityksillä yksikään uskovainen, vaan sen hoitavat suvereenisti ateistit!

      Punikki on punikillekin susi...

      • Anonyymi

        Ihanko istut jokaisen vieressä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanko istut jokaisen vieressä?

        Luepa tuosta ylempää esim. miten Repe ja muut suunsoittajat nimitteleäv tmitä törkeimmin herjaten pääministeriä kun aloituksessa vain kysytää mihin ateistien toivo perustuu?

        Kummallista että he repivät omiaankin... ateistin sydän on täynnä mustaa vihaa ja pahuutta jota ei tuoda esille vaan piilotellaan ja jouluksi vedetään "mielilämminhellä" -naamari päälle ja leikitään "hiljentymistä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luepa tuosta ylempää esim. miten Repe ja muut suunsoittajat nimitteleäv tmitä törkeimmin herjaten pääministeriä kun aloituksessa vain kysytää mihin ateistien toivo perustuu?

        Kummallista että he repivät omiaankin... ateistin sydän on täynnä mustaa vihaa ja pahuutta jota ei tuoda esille vaan piilotellaan ja jouluksi vedetään "mielilämminhellä" -naamari päälle ja leikitään "hiljentymistä".

        Sarkasmi ja ironia taitavat olla sinulle täysin vieraita asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luepa tuosta ylempää esim. miten Repe ja muut suunsoittajat nimitteleäv tmitä törkeimmin herjaten pääministeriä kun aloituksessa vain kysytää mihin ateistien toivo perustuu?

        Kummallista että he repivät omiaankin... ateistin sydän on täynnä mustaa vihaa ja pahuutta jota ei tuoda esille vaan piilotellaan ja jouluksi vedetään "mielilämminhellä" -naamari päälle ja leikitään "hiljentymistä".

        Välillä Repe on sitä mieltä ja taas päinvastaista kuin eilen. Kaikille hän antaa pisteitä, kun oikein rumasti parjataan ihmisen normaalia elämää.
        Kristinusko pitäisi hänen mielestään kokonaan poistaa ja luterilainen kirkko lopettaa. Avioliitot ehjine perheineen pitäisi lopettaa.

        Yksinäisyydessään jostakin syystä haluaa näillä ongelmillaan pommittaa luterilaisella palstalla. Viestiihän se hänestä jo paljon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sarkasmi ja ironia taitavat olla sinulle täysin vieraita asioita.

        Koska ne ovat vieraita Jumalalle, ne ovat vieraita myös aitouskovalle, jonka ”huumori” muodostuu pilkasta ja vahingonilosta.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Koska ne ovat vieraita Jumalalle, ne ovat vieraita myös aitouskovalle, jonka ”huumori” muodostuu pilkasta ja vahingonilosta.

        Sinä istut kännitörttöilyjesi takia pyörätuolissa, muista se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä istut kännitörttöilyjesi takia pyörätuolissa, muista se.

        Sananlaskut:
        20:1 Viini on pilkkaaja, väkijuoma remunpitäjä; eikä ole viisas kenkään, joka siitä hoipertelee.


    • Anonyymi

      No mutta! vastatkaa nyt ihmeessä mihin perustuu ateistin "mielilämminhellä"?

      -aatteeseenko?

      • Anonyymi

        Mitä jankutat taas, uskis? Hanki elämä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jankutat taas, uskis? Hanki elämä!

        -onko liian vaikea kysymys, aateveli? kerro sinä!

        Mihin viherpunikin ",mielilämminhellä" perustuu?


      • Anonyymi

        Vastaa toki kysymykseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaa toki kysymykseen!

        Laitatko säkin iso U?

        -tämä taivas, tämä maa... 🎵🎵🎵


      • Anonyymi

        Sirppiin ja vasaraan seinällä.


    • Anonyymi

      "Ärsyttää tämä jumalattomien ihmisten teeskentely!"

      Ehkä sinua enemmän vihastuttaa se, että et ymmärrä muiden ihmisten olevan rehellisempiä kuin toivot. Siksi haluat puhua heistä pahaa.

      • Anonyymi

        No voi! Taasko teitä ateistipunikkeja "vainotaan"?

        Ei eri mieltä oleminen ole "vainoamista"!


    • Anonyymi

      On ihmeellistä että Marin ei kykene edes siihen, että voisi toivottaa Hyvää Joulua, vaan käyttää maallisia kiertoilmaisuja vaikka onkin melkein suora sitaatti joululaulusta.

      • Anonyymi

        Ja tämä "kuuluisuus" perustui päivän pari ikään :))

        Jokaisella ihmisellä on jokin ikä, ei tässä pitäisi olla mitään uutta.


      • Anonyymi

        Luulis sinuakin ihmetyttävän miksi Marin ei ole kykenevä toivottamaan Hyvää Joulua kuten muut ihmiset?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulis sinuakin ihmetyttävän miksi Marin ei ole kykenevä toivottamaan Hyvää Joulua kuten muut ihmiset?

        Mistä sinä Korkkiruuvi kuvittelet hänen toivottelunsa tietäväsi?

        Älä usko päässäsi kuuluvia kuiskutteluja – se ei ole Jeesus. 🧐


    • Anonyymi

      Olisko se -hävetkää- olikin peitelty joulun toivotus !

      kuka näistä sorron yöstä nousseitten ajatuksia nyt niin ymmärtää.

      • Anonyymi

        Se oli epästabiili ihmisen rääkäisy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli epästabiili ihmisen rääkäisy.

        Siinä ihmisessä ei ole pätkääkään tunnetta, sanon kuin kone.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä ihmisessä ei ole pätkääkään tunnetta, sanon kuin kone.

        Konemaisesti voisit sitten sanoa esimerkin ihmisestä jossa on tunnetta. Teukka varmaan saa sitä pullosta? 🍾


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä ihmisessä ei ole pätkääkään tunnetta, sanon kuin kone.

        Ainakin olemus ja puhetapa muistuttaa robottia. Kasvoilla ei ilmettä, silmissä ei ilmettä, jäykkä asento ja tykyttävä puhetyyli on kuin suoraan piilaaksosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin olemus ja puhetapa muistuttaa robottia. Kasvoilla ei ilmettä, silmissä ei ilmettä, jäykkä asento ja tykyttävä puhetyyli on kuin suoraan piilaaksosta.

        Totuus on tietysti se, että olisipa vasemmistolainen lesboparin tytär muuten millainen tahansa, hänen ilmeensä, asentonsa ja puhetyylinsä viittaisivat Korkkiruuvin jutuissa aina Saatanan vallassa olemiseen.

        Erityisen ärsyttävää on sekin, että meillä sattuu olemaan nyt maailman kirkkaasti kaunein pääministeri.

        Kota nyt vain kestää se tosiasia, että Sanna on tuonut Suomelle muutamassa viikossa suunnattomasti myönteistä julkisuutta, enemmän kuin kukaan miesmuistiin, ja tulee tuomaan vielä paljon lisää. Kaikki isänmaalliset ihmiset tietysti iloitsevat tästä, epäisänmaalliset ja Venäjä-mieliset bäckmanisti-putinistit taas eivät niin pätkääkään.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Totuus on tietysti se, että olisipa vasemmistolainen lesboparin tytär muuten millainen tahansa, hänen ilmeensä, asentonsa ja puhetyylinsä viittaisivat Korkkiruuvin jutuissa aina Saatanan vallassa olemiseen.

        Erityisen ärsyttävää on sekin, että meillä sattuu olemaan nyt maailman kirkkaasti kaunein pääministeri.

        Kota nyt vain kestää se tosiasia, että Sanna on tuonut Suomelle muutamassa viikossa suunnattomasti myönteistä julkisuutta, enemmän kuin kukaan miesmuistiin, ja tulee tuomaan vielä paljon lisää. Kaikki isänmaalliset ihmiset tietysti iloitsevat tästä, epäisänmaalliset ja Venäjä-mieliset bäckmanisti-putinistit taas eivät niin pätkääkään.

        Olepas nyt realisti kaiken vasemmistolaisen kiihkon keskellä. Mihin tämä hetken kuuluisuus perustui.

        Se "kuuluisuus" perustui päivän parin ajan ikään :))

        Jokaisella ihmisellä on jokin ikä, ei tässä pitäisi olla mitään uutta.


        "Kaikki isänmaalliset ihmiset tietysti iloitsevat tästä ..."

        Oletko ihan varma? Itsekin tiedät ja Marin myös että ei tuosta pääministerin pestistä tule yhtään mitään. Ja kaiken lisäksi Kepu panee uudet vaalit pystyyn jo keväällä. Kulmuni näyttää taivaan merkit demareille toisen kerran puolen vuoden sisään ja saa aikamoisen määrän Persujen leiriin menneitä kepulaisia takaisin.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Konemaisesti voisit sitten sanoa esimerkin ihmisestä jossa on tunnetta. Teukka varmaan saa sitä pullosta? 🍾

        Sinä istut pyörätuolissa, koska huikka maistui sinulle liian hyvin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olepas nyt realisti kaiken vasemmistolaisen kiihkon keskellä. Mihin tämä hetken kuuluisuus perustui.

        Se "kuuluisuus" perustui päivän parin ajan ikään :))

        Jokaisella ihmisellä on jokin ikä, ei tässä pitäisi olla mitään uutta.


        "Kaikki isänmaalliset ihmiset tietysti iloitsevat tästä ..."

        Oletko ihan varma? Itsekin tiedät ja Marin myös että ei tuosta pääministerin pestistä tule yhtään mitään. Ja kaiken lisäksi Kepu panee uudet vaalit pystyyn jo keväällä. Kulmuni näyttää taivaan merkit demareille toisen kerran puolen vuoden sisään ja saa aikamoisen määrän Persujen leiriin menneitä kepulaisia takaisin.

        Muistutan sinua Korkkiruuvi profetioistasi sitten keväällä. Varmaan sopii näin? 😉


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olepas nyt realisti kaiken vasemmistolaisen kiihkon keskellä. Mihin tämä hetken kuuluisuus perustui.

        Se "kuuluisuus" perustui päivän parin ajan ikään :))

        Jokaisella ihmisellä on jokin ikä, ei tässä pitäisi olla mitään uutta.


        "Kaikki isänmaalliset ihmiset tietysti iloitsevat tästä ..."

        Oletko ihan varma? Itsekin tiedät ja Marin myös että ei tuosta pääministerin pestistä tule yhtään mitään. Ja kaiken lisäksi Kepu panee uudet vaalit pystyyn jo keväällä. Kulmuni näyttää taivaan merkit demareille toisen kerran puolen vuoden sisään ja saa aikamoisen määrän Persujen leiriin menneitä kepulaisia takaisin.

        "– Hän on tosi kuuluisa, kaikki puhuvat hänestä Jenkeissä! Kun matkustamme eri paikkoihin, kaikki puhuvat hänestä. On upeaa, että teillä on nuori naispääministeri."

        Näin aatonaattona, siis "päivän parin" sisällä. 😁

        https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f84fa5e3-b734-4b24-958e-dc8cdf06ccae


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        "– Hän on tosi kuuluisa, kaikki puhuvat hänestä Jenkeissä! Kun matkustamme eri paikkoihin, kaikki puhuvat hänestä. On upeaa, että teillä on nuori naispääministeri."

        Näin aatonaattona, siis "päivän parin" sisällä. 😁

        https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f84fa5e3-b734-4b24-958e-dc8cdf06ccae

        Kiihkoa on maailmalla nuoresta söpöstä naisesta, jolta Tampereen valtuustossa ei kuulemma ei ole kuultu yhtään järkevää puheenvuoroa.

        ”Olen istunut Tampereella samassa valtuustossa Marinin kanssa yli kaksi vuotta, enkä ole kuullut yhtään järkevää puheenvuoroa häneltä. Hän mm. yritti saada kansanäänestyksen pinkistä ratikasta. Siis ei itse ratikasta, vaan ratikan väristä,” Vallin sanoi.

        Siis pinkkihän tuntuu olevan naisen lempiväri. Näin kuvan, jossa istuvat perheenä pinkillä sohvalla, luultavasti kotonaan. Ja pinkki housupuku on nähty yllään eduskunnassa. Ja aika ällöä ovat hänen mielipiteensä muutenkin, Suomen tuhoksi. En ymmärrä hänen hypetystään, jota näyttää syntyvän ihan tyhjästäkin.
        https://mvlehti.net/2019/12/09/uuden-ja-karkevan-toveri-paaministeri-sanna-marinin-aarimielisyys-huolestuttaa-umv-paakirjoitus/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiihkoa on maailmalla nuoresta söpöstä naisesta, jolta Tampereen valtuustossa ei kuulemma ei ole kuultu yhtään järkevää puheenvuoroa.

        ”Olen istunut Tampereella samassa valtuustossa Marinin kanssa yli kaksi vuotta, enkä ole kuullut yhtään järkevää puheenvuoroa häneltä. Hän mm. yritti saada kansanäänestyksen pinkistä ratikasta. Siis ei itse ratikasta, vaan ratikan väristä,” Vallin sanoi.

        Siis pinkkihän tuntuu olevan naisen lempiväri. Näin kuvan, jossa istuvat perheenä pinkillä sohvalla, luultavasti kotonaan. Ja pinkki housupuku on nähty yllään eduskunnassa. Ja aika ällöä ovat hänen mielipiteensä muutenkin, Suomen tuhoksi. En ymmärrä hänen hypetystään, jota näyttää syntyvän ihan tyhjästäkin.
        https://mvlehti.net/2019/12/09/uuden-ja-karkevan-toveri-paaministeri-sanna-marinin-aarimielisyys-huolestuttaa-umv-paakirjoitus/

        Nyt jopa Marinin lempivärikin on väärä. Näin käy, kun ihmisessä kaikki on väärin. :D:D:D

        'Sattumalta' Marinia arvioimaan on Mitävittuassa valikoitunut juuri persujen kansanedustaja.


      • Anonyymi

        Kyllä kokoomuksen sietäisi hävetä ja painua maan alle 30kymmentä vuotta vallassa ja 100 miljardia velkaa tämä ÄÄRIOIKEISTOLAINEN luihu PUOLUE on saanut aikaan jakanut hyvinvointia sijoittajille ja HUIJAREILLE ne kyllä kiittää totta kai se rahapula tälläisella politiikalla tulee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt jopa Marinin lempivärikin on väärä. Näin käy, kun ihmisessä kaikki on väärin. :D:D:D

        'Sattumalta' Marinia arvioimaan on Mitävittuassa valikoitunut juuri persujen kansanedustaja.

        Ai sattumalta? Entäpä jos se on vain valikoitunut rehellisyyteen perustuen, kukaan muu ei ole hoksannut mainita moista erittäin tärkeää piirrettä ylettömässä hypetyksessä? Valtuustossa on neljä perussuomalaista, hyvä kun yksi on avannut suunsa, niin tiedämme muutkin jotain nuoren naisen kyvyistä.

        Noh, vaaleanpunainen on aika ällö väri aikuisella naisella, ei kovin uskottava. Väreillä on vaikutuksensa. Ei tietenkään niiden mielestä, jotka sitä käyttää.

        Kuin pissis, joka honottaa: mää haluun vaaleenpunasen ratikan, laitetaan kansanäänestykseen, äänestäkää vaaleenpunanen ratikka, jee, sit se mallaa mun vaaleenpunasen sohvan kaa...


    • Anonyymi

      Joillekin joka Joulu erikseen "mieleen hiljaiseen, taas Jeesus-lapsi syntyy uudelleen".

      Kun on Tapaninpäivä niukinnaukin ohitettu, mieli on jälleen kaikkea muuta kuin hiljainen: sännätään alennusmyynteihin ja tapellaan ämpäreistä.

      Ensi Jouluna Maria-parka jälleen synnyttää ja Itämaan tietäjillä on uusi, raskas reissu edessä.

      Sitten on semmoistakin uskovaisuutta, että pieni Jeesus-lapsi jääkin jokapäiväiseksi tuttavaksi, saa kasvaa sydämessä, mielessä ja hengessä aikuiseksi Jumalan Pojaksi, Vapahtajaksi, Herraksi. Saa uudestisynnyttää toisenlaiseen maailmaan. Mielen hartaus jää pysyväksi olotilaksi.

      Näin voi tapahtua kun tosissaan rukoilee ja jättää itsensä Jumalan tahdon alle, ottaa Kristuksen pysväksi Herrakseen ja Vapahtajakseen. Se on kaita Tie, ei huvireissu ja hintakin voi lopulta osoittautua kovaksikin, mutta kannattaa.

      Lopussa odottaa voittajan kruunu: 👑

      • >Mielen hartaus jää pysyväksi olotilaksi.

        Kuulostaa takuuvarmalta hauskan seuramiehen reseptiltä. 🥳


    • >> Iltalehdessä on artikkeli äärivihervasemmistolaisesta feministipääministeristä. <<

      Tuolla logiikalla Jussi Halla-aho on äärioikeistolainen rasisti, sovinisti ja antiteisti.

      • Anonyymi

        Mutta kirjailijaalku pysyy pienen koiran taluttajana !


      • Anonyymi

        Vitutustasi on kiva katsella.


      • >Tuolla logiikalla Jussi Halla-aho on äärioikeistolainen rasisti, sovinisti ja antiteisti.

        Vääjämättömästi.


    • Anonyymi

      Kylläpäs viherpiiperölle kelpasi ökykallis asunto heti kun kansa alkoi sitä rahottaa!

      Saas nähä ilmestyykö huutokauppasivulle miten pian kun tuo nousukiito tyssää.

      • Anonyymi

        Audin takapenkillä sitä vaan vihervasemmiston edustajatkin nuolevat hillotolppaa ja istuvat ja saastuttavat luontoa ilman minkäänlaista omantunnon poikastakaan. Siihen se lässähti - se ilmastonmuutoksen torjunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Audin takapenkillä sitä vaan vihervasemmiston edustajatkin nuolevat hillotolppaa ja istuvat ja saastuttavat luontoa ilman minkäänlaista omantunnon poikastakaan. Siihen se lässähti - se ilmastonmuutoksen torjunta.

        Vassut leikkii nyt kapitalistia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vassut leikkii nyt kapitalistia.

        Ihmeen hyvin se leikkiminen lähtikin käyntiin, aivankuin olisi salaa harjoiteltu.


    • Anonyymi

      Tyhjä ja kolkko on Mariinin katsekin.

      • Anonyymi

        Teukan katse on lämmin, vilkas ja eloisa, kuten europarlamentaarikot todistavat puoluekantaan katsomatta. Teukka kasvaa nyt Brysselissä korkoa ja on seuraavassa hallituksessa tärkeä ministeri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teukan katse on lämmin, vilkas ja eloisa, kuten europarlamentaarikot todistavat puoluekantaan katsomatta. Teukka kasvaa nyt Brysselissä korkoa ja on seuraavassa hallituksessa tärkeä ministeri.

        Tuota voi peukuttaa hyvänä pilkkakirjoituksena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teukan katse on lämmin, vilkas ja eloisa, kuten europarlamentaarikot todistavat puoluekantaan katsomatta. Teukka kasvaa nyt Brysselissä korkoa ja on seuraavassa hallituksessa tärkeä ministeri.

        Teukka on tyypillinen kansanmies jota vielä city-kuplan ulkopuolella on paljon. Tavallisia suomalaisia miehiä hyvässä ja pahassa, mutta suomalaisia! Näitä tarvitaan aina kriisitilanteissa mistä varmaan dramaattisin esimerkki on talvisota ja jatkosodan kesä 1944. Kyllä siinä cityvihreänkin on turvallsta mennä heidän selkänsä taakse tärisemään turvaan ja syömään porkkanaa. Ja kun vaara on ohi niin cityvihreä voi taas jatkaa pilkkaamista ja häpäisemistä ja näillä menetelmillä pelastaa maailmaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teukan katse on lämmin, vilkas ja eloisa, kuten europarlamentaarikot todistavat puoluekantaan katsomatta. Teukka kasvaa nyt Brysselissä korkoa ja on seuraavassa hallituksessa tärkeä ministeri.

        Teukassa kiinnostavinta on katkokäveleekö Brysselistä palattuaan vai ei. 😏


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Teukassa kiinnostavinta on katkokäveleekö Brysselistä palattuaan vai ei. 😏

        On sullakin tapa pelastaa maailmaa?!? Tyypillistä kuviota miten cityvihreät tätä maailmaa nykyään pelastaa ja ihmisten välistä rauhaa rakentaa ...hmmmm


      • Anonyymi kirjoitti:

        On sullakin tapa pelastaa maailmaa?!? Tyypillistä kuviota miten cityvihreät tätä maailmaa nykyään pelastaa ja ihmisten välistä rauhaa rakentaa ...hmmmm

        Ei katkokävely Teukasta huonoa ihmistä tekisi, enhän minä sillä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teukka on tyypillinen kansanmies jota vielä city-kuplan ulkopuolella on paljon. Tavallisia suomalaisia miehiä hyvässä ja pahassa, mutta suomalaisia! Näitä tarvitaan aina kriisitilanteissa mistä varmaan dramaattisin esimerkki on talvisota ja jatkosodan kesä 1944. Kyllä siinä cityvihreänkin on turvallsta mennä heidän selkänsä taakse tärisemään turvaan ja syömään porkkanaa. Ja kun vaara on ohi niin cityvihreä voi taas jatkaa pilkkaamista ja häpäisemistä ja näillä menetelmillä pelastaa maailmaa.

        Niinpä, näitä ihan fiksuja kansanmiehiä huoltamoilta löytyy. Kyllähän palstan riekkujillekin alkoholi maistuu kuten myös monille kansanedustajille.
        https://www.youtube.com/watch?v=D1PI9LDcBT0


    • Anonyymi

      Laitoin eilen tänne hyvän ja perusteellisen kirjoituksen, miten nuoret vanhemmat voivat kasvatuksella jo varhaisesta vaiheesta ohjata lapsiaan heteroseksuaaleiksi. Kirjoituksessani oli viitteitä tieteellisiin tutkimuksiin ja se sai heti hyvää palautettakin! Kirjoituksessa ei halveksittu seksuaalisesti "poikkeaviakaan" vaan tuotiin esille kiistämätön tieteellinen lähtökohta että sukupuolia on olemassa vain kaksi: mies ja nainen, sekä ettei sukupuolta voi vaihtaa koska sukupuoli määrittyy ihmisen jokaisessa solussa, -ei ainoastaan sukupuolielimissä joita silpomalla yritetään "korjata" sukupuoltaan, tai näin ainakin kuulee tehtävän.

      Myös kirjoituksessa tuotiin esille kasvatusohjeita lapsen seksuaaliterveyden kannalta mihin kuuluu synnynäisen biologisen sukupuolen arvostaminen ainutlaatuisena luotuisuuden lahjana sekä perhearvojen esittäminen lapsen mielenterveydelle tärkeimmäksi asiaksi varhaislapsuudessa mistä myöskin on olemassa valtaisia määrä tieteellistä tutkimusta jonka mukaan kaikkein paras kasvualusta on perhe jossa on yksi isä,yksi äiti ja lapset. Tästä ei ole mitään kiistaa vakavasti otettavien tiedemiesten kesken , ollut koskaan!

      Kirjoitukseni kuitenkin poistettiin ennätysnopeasti sillä palstan moderointia ilmeisesti valvotaan Seta ry;n päämajasta? Huomautan ylläpitoa ettei Suomessa ole rikollista kasvattaa lapsia heteroiksi tai puhua siitä! Palstan sääntöjen ja moderoinnin tulee perustua Suomen lakiin.

      Yksittäisellä ideologisella aatesuunnalla eli lgbt -ideologian politrukeilla ei ole oikeutta sensuroida laillista vapaata keskustelua tässä maassa vaan tällaisetkin mielipiteet tulee saada ollla esillä vaikka lgbt -militantteja kuinka pistäisi vihaksi! Suomessa tieteekseni vielä vallitsee sananvapaus? HUomautan myös samaööa että lgbt- ihmiset ovat vähemmistönä Suomen maassa. heitä on korkeintaan muutamia prosentteja väestöstä joten on vähän irvokasta että heteronormatiivista valtaväestöä koetetaan estää ilmaisemasta mielipiteitään asiasta! Sen ymmärrän toki että palstan sääntöihin ei sovi väkivallan lietosminen, kenenkään ihmisarvon pilkkaaminen tms. mutta se että Setahenkiset lgbt -politrukit pitävät Suomi24 palstaa pelon vallassa niin että täällä moderaattori ei uskalla enää sallia laillista keskustelua, on minusta hyvin huolestuttavaa!

      • Anonyymi

        Laita ylläpidolle viestiä palautelomakkeella ja pyydä viestiä palautettavaksi palstalle. Kerro viestin otsikko, sisältö ja linkki, jos se sinulla on tallella. Js haluat vastausta ylläpidolta, laita sähköpostiosoitteesi mukaan. Ylläpito voi vastata jos katsovat aiheelliseksi ja palauttaa viestin palstalle. Syynä poistoon voi olla se, että joku tietää, millä sanoilla automaatti poistaa helposti, niin ettei se ennätä edes ylläpidon ihmisille. En tiedä mutta kannattaa ehdottomasti aina typerien poistojen jälken hetimiten laittaa kipakkaakin palautetta ylläpidolle.


    • Anonyymi

      Repe Ruutikallo: "Erityisen ärsyttävää on sekin, että meillä sattuu olemaan nyt maailman kirkkaasti kaunein pääministeri."

      Kauneudella ei pääministeriyttä hoideta, ei myöskään naiseudella. Vaan älyllä, kokemuksella, paineensietokyvyllä, kokonaisuuksien hallintakyvyllä, rehellisyydellä.

      Marin oli 4. taannoisessa listassa, Elon Musk 9.
      Marinin saavutukset: nuori nainen, poliittinen broileri.
      Elon Musk: tekoälyn sekä auto- ja avaruusteknologian kehittäjä, erilaisia innovoivia keksintöjä.

    • Anonyymi

      Kenties vastaus löytyy Vieremän kylästä Sanna Marinin isältä Lauri Marinilta, joka kertoo toipuvansa alkoholismistaan ja sanoo viinan pilanneen niin paljon Seiska-lehden mukaan. Jos Sanna lapsuudessaan ei ole jouluina ehtinyt miettiä muuta kuin isän alkoholinkäyttöä, niin hänelle jäi tuo joulun varsinainen sanoma tavoittamatta.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oot varmaan tyytyväinen

      Kun sua ei kukaan enää yritä Naiselle
      Ikävä
      62
      3367
    2. Oletin törmäileväni sinuun yhtenään

      Emme ole osuneet kuitenkaan samalle kiertoradalle. Enää en oleta, enkä usko törmäykseen.
      Ikävä
      38
      2924
    3. Sä siis todella vain leikit mun tunteilla?

      Miehelle naiselta Et olisi muuten luovuttanut
      Ikävä
      28
      1923
    4. Tuntuu niin mukavalta.

      Miten joku voikin olla niin hyväsydäminen.
      Ikävä
      7
      1742
    5. Kiitos siitä eilisestä

      Viestistäsi se kertoi ja avasi paljon tunnelukkoja.
      Ikävä
      11
      1741
    6. Kyllä sinä tuoksut hyvälle!

      Miten luulet meidän käyvän? Kyllä näen sinusta aivan kaiken ja epäilen sanomisiasi. Tiedän että tänään meillä olisi ollu
      Ikävä
      29
      1694
    7. Minut on ilmeisesti varjobännätty,

      sillä viestit eivät näytä ilmestyvän ketjuihin.
      Sinkut
      27
      1517
    8. Mitä tuntemuksia herätin sinussa

      Viimeksi kun nähtiin? Ajatuksesi, niitä kuuntelen herkällä korvalla.
      Ikävä
      34
      1428
    9. Olisko Elina kiva ylläri, jos laittaisin sun

      Postilaatikkoon rintaliivit ja pikkuhousut? Punaisia ajattelin. Minulla vain on sellainen pieni ongelma, kun en tiedä mi
      Ikävä
      20
      1400
    10. Aamukahdeksalta

      Olet ensimmäinen ajatukseni. Tätä en voi sinulle kertoa. Toivon ja pelkään että osaat lukea rivien välit. Riveilläni usk
      Ikävä
      112
      1398
    Aihe