Mikä väritys kuusessa (koristeissa) pitää olla? Pakko olla punainen?
Joulukuusen koristelu
103
<50
Vastaukset
Miten olis musta?
- Anonyymi
Ei näy pimeässä mihinkään. Ei hyvä.
Anonyymi kirjoitti:
Ei näy pimeässä mihinkään. Ei hyvä.
Ei kai mikään muukaan pimeässä näy..
Ainahan sitä sanotaan että musta olis tyylikäs väri..- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Ei kai mikään muukaan pimeässä näy..
Ainahan sitä sanotaan että musta olis tyylikäs väri..Pitää näkyä!!
Wwuwuw kirjoitti:
Laitetaanpa valot päälle sitten..🚦
Tässon mustia koristeita..
https://jenniferperkins.com/wp-content/uploads/2019/09/pink-halloween-tree-2.jpgMustat kuuset on tuon mukaan hitti:
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/c6b6181e-0251-48f2-9509-731283ccd0b1
Tykkää joka tykkää, ite en pitäs kovin hienona.Harmaaritari kirjoitti:
Mustat kuuset on tuon mukaan hitti:
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/c6b6181e-0251-48f2-9509-731283ccd0b1
Tykkää joka tykkää, ite en pitäs kovin hienona.Jaa..
Tässä on kuva mun viime joulusesta kuusesta.. Näin kyllä aika paljon vaivaa koristeluun, vissiin niin paljon, että ehti jo vähän kuivahtaa..
https://aijaa.com/yM3TMt- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Laitetaanpa valot päälle sitten..🚦
Kynttilän loisteessa!
Harmaaritari kirjoitti:
Mustat kuuset on tuon mukaan hitti:
Tykkää joka tykkää, ite en pitäs kovin hienona.Noin tummanvihreään kuuseen laittaisin koristeeksi paljon eri kokoisia vaalenvihreitä palloja. Ja kävyt on aina kivoja.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Jaa..
Tässä on kuva mun viime joulusesta kuusesta.. Näin kyllä aika paljon vaivaa koristeluun, vissiin niin paljon, että ehti jo vähän kuivahtaa..
https://aijaa.com/yM3TMtNäytäis ihan peikonpählinäpuun oksille, olen joskus itsekin käyttänyt niitä koristeena.
trollikka Anonyymi kirjoitti:
Näytäis ihan peikonpählinäpuun oksille, olen joskus itsekin käyttänyt niitä koristeena.
trollikkaNyt en kyllä muista mitä oksia nuo on..
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Nyt en kyllä muista mitä oksia nuo on..
On peikonpähkinä, mulla on samaa.
- Anonyymi
Jos kuusen koristelee tampponeilla, niin en suosittele niitä punaisia.
- Anonyymi
Ai mutta tuossahan on ideaa! Glitteriä tampooneihin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Prkl niissähän on narukin valmiina, kiinakrääsässä ei ollu.
Anonyymi kirjoitti:
Niistä sais kyllä helposti tehtyä vaikka tonttuja, narukin on valmiina.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Joo ja jos kastais punajuuriliemessä niinku jäälyhdit. Nyt oli vuoden niksi.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Nyt sitten värkkäämään kuusenkoristeita annettavaksi puutteenalaisille. Kierrätetty vielä kaiken lisäksi. Kyllä ätmit ilahtuisi kun lyöt käytetyn kouraan hyvän Joulun toivotuksin.
Tää lahjaidean ongelmana on se että jokusaattaa vetää sen nenäänsä ;p Anonyymi kirjoitti:
Nyt sitten värkkäämään kuusenkoristeita annettavaksi puutteenalaisille. Kierrätetty vielä kaiken lisäksi. Kyllä ätmit ilahtuisi kun lyöt käytetyn kouraan hyvän Joulun toivotuksin.
Tää lahjaidean ongelmana on se että jokusaattaa vetää sen nenäänsä ;pIhan käyttämättömiä tietysti. Siitähän sais tontulle pään, kun laittais narun kireälle sen tupon ympärille. Sitten vaan lakki ja nuttu vaikka punasesta paperista ja tussilla piirtää naaman. Tulitikuista kädet.. voilaa.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Ihan käyttämättömiä tietysti. Siitähän sais tontulle pään, kun laittais narun kireälle sen tupon ympärille. Sitten vaan lakki ja nuttu vaikka punasesta paperista ja tussilla piirtää naaman. Tulitikuista kädet.. voilaa.
Erittäin hyvä ellei täydellinen!
- Anonyymi
Se mikä nyt sattuu omaa silmää miellyttämään. Tai mikä sillä hetkellä tuntuu hyvältä. Itsellä on tänä vuonna valkoista, hopeaa ja vähän punaista. Ensi vuonna ehkä jotain muuta.
- Anonyymi
Vaidatko joka vuosi uudet koristeet? Valaat tukehtuvat merissä :( mieti vielä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaidatko joka vuosi uudet koristeet? Valaat tukehtuvat merissä :( mieti vielä...
Vaihdan tai en vaihda tai vaihdan osan. Ihan miten sattuu tuntumaan. Ei niitä edellisiä mihinkään mereen heitetä. Kaapista löytyy ja sitten niitä voi aina vähän tuunata. Suurin osa mun kuusenkoristeista on muutenkin omin kätösin tehtyjä. Kuuluun vähän niinkuin joulunajan perinteisiin suunnitella ja toteuttaa jotakin uutta.
- Anonyymi
Mulla tuli ihan sama värimaailma mieleen, ja vielä mä lisäisin karkkeja sekä pipareita oksiin riippumaan.
Eikä se kuusi saa olla täyteen ahdettu koristeita, vähempi on melkein parempi.
Tosin mulla ei ole tänä vuonna ollenkaan joulukuusta, ja muovikuusta mä en aio hyväksyä; jos kuusen hommaan niin silloin sen oltava aito suomalainen metsäkuusi.
Sen voi vaikka polttaa tai hakettaa... pensaiden alle torjumaan rikkaruohoja ja maatumaan.
trollikka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla tuli ihan sama värimaailma mieleen, ja vielä mä lisäisin karkkeja sekä pipareita oksiin riippumaan.
Tosin mulla ei ole tänä vuonna ollenkaan joulukuusta, ja muovikuusta mä en aio hyväksyä; jos kuusen hommaan niin silloin sen oltava aito suomalainen metsäkuusi.
Sen voi vaikka polttaa tai hakettaa... pensaiden alle torjumaan rikkaruohoja ja maatumaan.
trollikka" Itsellä on tänä vuonna valkoista, hopeaa ja vähän punaista."
.... siis tuohon vastaukseen mä kommentoin....
Ei täällä vaan näkynyt mihin vastasin... mä en osallistunut ällöön tampooni keskusteluun!
trollikka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Itsellä on tänä vuonna valkoista, hopeaa ja vähän punaista."
.... siis tuohon vastaukseen mä kommentoin....
Ei täällä vaan näkynyt mihin vastasin... mä en osallistunut ällöön tampooni keskusteluun!
trollikkaVoi niitä tuunata käyttämättä p.rseessä!!! Silloinhan ne on pakasta vedettyjä!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
trollikkaVain aito! Amen juuri näin. Kuusen pitää tuoksua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
trollikkaMinä taas tykkään että kuusessa riittää koristetta, suomalaiset koristavat usein niin tylsästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
trollikkaJuu, karkkeja mietin itsekin. Ainakin sellaiset puna-valkoraitaiset "candycanet" sopis tuonne hyvin. En vaan ole ihan varma malttaisivatko muksu ja koirat olla yhteistuumin vähän maistelematta niitä. Koirat nyt ei ikinä mihinkään itsekseen koske, mutta jos pienet kädet väkipakolla nenän eteen tyrkyttää :)
- Anonyymi
Köyhän perheen kannattaa koristella (lue "koristella") kuusi (halvin torilta löytynyt) vihreillä koristeilla (lue "koristeilla"). Kun vieraat ihmettelee paljasta kuusta niin sanoo että koristeet ei vaan näy koska ne ovat vihreitä :p
- Anonyymi
Itsellä kultaa ja hopeaa ja jotain sen sävyisiä muita.
- Anonyymi
Punaista,hopeaa ja kultaa
- Anonyymi
Hopea ja valkoinen, vähän kimalletta mukaan ;)
- Anonyymi
Jaha.
- Anonyymi
Minulla hopeaa, jääroosaa ja mitä lie luumun tummaa palloa -ap
- Anonyymi
Mummielestä kaiken parempii on sinine, harmaa ja musta. Noon jotenkin niiku kyöpelöittävämpii ja kelmeempi ku punane. Just jouluna tunnelma on sillei tärkee. 👻
- Anonyymi
Kiitos Firdawsi.
- Anonyymi
Värkkäsin oljista tähden kuusen latvaa koristamaan. Villalangalla sidoin.
Kun ottaa latvakuusen, jossa on käpyjä, niin eipä olkikoristeiden lisäksi muuta tarvitse.- Anonyymi
Juuri näin, mutta niitä harvemmin saa. Se on kyllä kaunein kun luonnon omat käpykoristeet :)
Viimeksi, joskus kymmenen vuotta sitten, kun ostin isoja joulupalloja, niin ne oli ruskeita ja niissä oli kultaista koristetta. Kauniita, missähän ne nyt on? Voihan niitä muuallekin ripustella..vaikka nenänpäähän jos huvittaa. ☝️
- Anonyymi
Viherkasveihin kiinni vaan :)
Lisäksi valoaheijastavat prismat ovat kauniita, niinku kristallia Anonyymi kirjoitti:
Viherkasveihin kiinni vaan :)
Lisäksi valoaheijastavat prismat ovat kauniita, niinku kristalliaMulla on yks iso limoviikuna, jonka oon toisinaan koristellut. Nyt vasta tajusin, että mulla ei ole ikinä ollut oikeaa kuusta. Semmonen pieni pöydällä pidettävä muovikuusi oli joskus..
Wwuwuw kirjoitti:
Mulla on yks iso limoviikuna, jonka oon toisinaan koristellut. Nyt vasta tajusin, että mulla ei ole ikinä ollut oikeaa kuusta. Semmonen pieni pöydällä pidettävä muovikuusi oli joskus..
Lapsuudessa oli kyllä aina joulukuusi. Mä en vaan näe sitä mitenkään tärkeänä, pöljänä pikemmin..
Wwuwuw kirjoitti:
Lapsuudessa oli kyllä aina joulukuusi. Mä en vaan näe sitä mitenkään tärkeänä, pöljänä pikemmin..
En edes oveen ole muistanut koristetta laittaa, no ehtiihän sitä jos huvittaa..
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Kuusi PITÄÄ olla, se on joulun tärkeimpiä asioita.
Anonyymi kirjoitti:
Kuusi PITÄÄ olla, se on joulun tärkeimpiä asioita.
Mä lasken kuuteen ja se saa riittää. Joo.
Muutenkin mä oon sitä mieltä että joulun vois siirtää helmikuuhun. Nyt sataa vaan vettä.Wwuwuw kirjoitti:
Mä lasken kuuteen ja se saa riittää. Joo.
Muutenkin mä oon sitä mieltä että joulun vois siirtää helmikuuhun. Nyt sataa vaan vettä.Kissakin on märkä kuin tiskirätti. Mitäs muuten kissa sanoo oikeasta kuusesta? Se pitäis varmaa taltata lattiaan kiinni, siis kuusi...niin tai kissa☝️
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
En edes oveen ole muistanut koristetta laittaa, no ehtiihän sitä jos huvittaa..
Äkkiä vie! On oltava.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Kissakin on märkä kuin tiskirätti. Mitäs muuten kissa sanoo oikeasta kuusesta? Se pitäis varmaa taltata lattiaan kiinni, siis kuusi...niin tai kissa☝️
Meillä se kiipesi latvaan. Ja yön aikana katosi kissan toimesta alimmaiset pallot.
Anonyymi kirjoitti:
Äkkiä vie! On oltava.
Mä vein..Mutta niitä ruskeita palloja en löytäny mistään..
Anonyymi kirjoitti:
Meillä se kiipesi latvaan. Ja yön aikana katosi kissan toimesta alimmaiset pallot.
Noonih. Kyllä se täytyis sitten kissa naulata lattiaan, jos sen kuusen hommais. Eli en hommaa.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Mä vein..Mutta niitä ruskeita palloja en löytäny mistään..
Hyvä. Nyt ollaan ajassa. Katsoitko ylähyllyn laatikosta? Siitä vasemmalta, missä on nostettava kansi?
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä. Nyt ollaan ajassa. Katsoitko ylähyllyn laatikosta? Siitä vasemmalta, missä on nostettava kansi?
Mitä?
Mitä sä tänne kirjottelet?- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Mitä?
Mitä sä tänne kirjottelet?No sä kun olet niin hidas ja hajamielinen ni mä autan.
Anonyymi kirjoitti:
No sä kun olet niin hidas ja hajamielinen ni mä autan.
No justhan me sieltä katottiin..
Ja sulla on taas menny vasen ja oikea sekasin.- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
No justhan me sieltä katottiin..
Ja sulla on taas menny vasen ja oikea sekasin.Ite vaihdoit niiden paikat.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Ai oikean ja vasemman? Aha.
Tuun sitten kahdeksalta.
- Anonyymi
Jouluisin murhataan kuusia ja sitten vielä riekutaan niiden raatojen ympärillä.
xLiner- Anonyymi
Kaadoin kolme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaadoin kolme.
Pistän paremmaksi: neljä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuusi!
xL - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi tuli sisälle, kaksi jää irtona ulos. Vaikka linnuille palloja siihen. Mihin neljä?
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Kuusta vai?
Kuusta maasta. Kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi tuli sisälle, kaksi jää irtona ulos. Vaikka linnuille palloja siihen. Mihin neljä?
Mummolle, äiteelle, veljelle ja itselle
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Siinä meni mun vitsi..
Niinku sheivasin sen eiku blaimaSin vai miten se nuoriso sanoo.
Anonyymi kirjoitti:
Niinku sheivasin sen eiku blaimaSin vai miten se nuoriso sanoo.
Ööö...Servasit!
Ei mua pysty servaamaan.- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Ööö...Servasit!
Ei mua pysty servaamaan.En mä ymmärrä näitä...
Jossain oli hyvä idea, että koristellaan uistimilla. Niitä muutama pakillinen löytyis kesää odottelemassa, mutta kyllä saa kuuset olla metsässä minun puolesta tänäkin jouluna. Pääseehän niitä sinne kattoon, jos haluaa, ja koristeetkin on jo valmiina.
- Anonyymi
Ei hannata jouluna. Hae se kuusi. Ehdit vielä aattoaamuna. Vieheet hyvä idea.
Anonyymi kirjoitti:
Ei todellakaan ole jos on kissa..🙀🙀🙀
Anonyymi kirjoitti:
Juu ei hannata. Kukin saa vetää tyylillään, eikä tarvi olla pertsaa.
Jos on ulkoilukeliä, niin joulupäivänä sitten pilkille.- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Ei kissa saa määrätä joulua!
No toi heppu puhuu varmaan kissattomasta mancavesta...sabrina hajukuusia on joka havussa. Anonyymi kirjoitti:
Ei kissa saa määrätä joulua!
No toi heppu puhuu varmaan kissattomasta mancavesta...sabrina hajukuusia on joka havussa.Mutta kun se määrää Myös jouluna, minkäs teet..🤷♂️
Täällä ollaan ihan tassun alla.- Anonyymi
Thymallus kirjoitti:
Juu ei hannata. Kukin saa vetää tyylillään, eikä tarvi olla pertsaa.
Jos on ulkoilukeliä, niin joulupäivänä sitten pilkille.Älä hulluja puhu sole jäätä eikä mithään vielä.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Teitkö sen kehulappujoulukalenterin ukkelille?
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Ilahduta kissaa ripustamalla silakoita kuuseen
Anonyymi kirjoitti:
Ilahduta kissaa ripustamalla silakoita kuuseen
Nii silleenhän ne luonnossakin kaloja pyyystää..Vanha kunnon silakkapuu.
Anonyymi kirjoitti:
Älä hulluja puhu sole jäätä eikä mithään vielä.
Jossain päin saa kairata jo reilusti. Vetäsen jouluahvvenat.
- Anonyymi
Thymallus kirjoitti:
Jossain päin saa kairata jo reilusti. Vetäsen jouluahvvenat.
No ota nyt naskalit kumminkin. Kairaa sitten reilusti ilman sitä vilunkiakkukonetta. Käsillä
En kyllä haluis jouluna affenaa. - Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Nii silleenhän ne luonnossakin kaloja pyyystää..Vanha kunnon silakkapuu.
Cats and relax niinhän se toimii.
Sillin tuoksuinen joulupuu keinolla millä hyvänsä. Anonyymi kirjoitti:
No ota nyt naskalit kumminkin. Kairaa sitten reilusti ilman sitä vilunkiakkukonetta. Käsillä
En kyllä haluis jouluna affenaa.Juu, reippaillaan käsipelillä. Ahven on Suomen maukkaimpia kaloja. Tapaninpäivänä sitten muikkuahvenkukkoa :)
- Anonyymi
Thymallus kirjoitti:
Juu, reippaillaan käsipelillä. Ahven on Suomen maukkaimpia kaloja. Tapaninpäivänä sitten muikkuahvenkukkoa :)
Jaa. No ei kait siinä.
- Anonyymi
Joulukoristeista puheen ollen, meillä oli... siis riippui vielä marraskuussa, vaatehuoneen katosta iso melkein 1 m halkaisijalla oleva olkihimmeli.
Sitä ei nyt löydy mistään... olen hakenut jokaisen mahdollisen paikan!
Ei himmeli yksinään ole päättänyt hävitä. Eikä sitä kehtaa varastetuksikaan ilmoittaa; poliisilla on varmaan muutakin tekemistä, kuin ottaa edes vastaan varkausepäilyä... saati alkaa tutkia olkihimmelin kohtaloa.
Oli tarkoitus ripustaa se ruokasalin katosta roikkumaan, kaunis käsintehty taidokas olkikoriste. Paskan tempun tehnyt joku varasteleva harakka, ilmeisesti.
Mutt millä ja miten se on saatu kuljetettua ulos talosta, kenenkään huomaamatta.
Ei mikään helppo temppu, koska sen liikuttelu paikasta toiseen on ollut hankalaa täällä sisätiloissakin.
trollikka Joskus ollut kuusessa ainoastaan kynttilät(ei punaiset)ja latvatähti
- Anonyymi
Ukin paita syttyi kerran tuleen kun oli aidot kynttilät ...:(
Ole varovainen. Anonyymi kirjoitti:
Ukin paita syttyi kerran tuleen kun oli aidot kynttilät ...:(
Ole varovainen.Mulla vaan aidot sähkökynttilät, ei niitäkään yöksi kannata jättää palamaan
- Anonyymi
Kun kuusi on itsessään jo kaunis puu, jos se on symmetrinen ja oksia sopivasti... niin kynttilät ja latvatähti ovat ihan riittävät koristeet. Yksinkertaisen tyylikäs, sanoisin!
trollikka
ps. Kypsensin juuri voin kasarissa, nyt se on jäähtymässä. Hetken kuluttua teen lusikkaleipiin taikinan ja sitt paistan ne ja täytän luumumarmelaadilla ja toiset omenahillokkeella.
En muistanut ostaa vadelmahilloa lusikkaleipiä varten... kai ne nuinkin tulee syödyksi, vieraiden kahvitellessa... ja taatelikakkua kanssa. Ainaskin systerin mukulille uskon kelpaavan.
Hyvää Joulua, sullekin! Anonyymi kirjoitti:
Kun kuusi on itsessään jo kaunis puu, jos se on symmetrinen ja oksia sopivasti... niin kynttilät ja latvatähti ovat ihan riittävät koristeet. Yksinkertaisen tyylikäs, sanoisin!
trollikka
ps. Kypsensin juuri voin kasarissa, nyt se on jäähtymässä. Hetken kuluttua teen lusikkaleipiin taikinan ja sitt paistan ne ja täytän luumumarmelaadilla ja toiset omenahillokkeella.
En muistanut ostaa vadelmahilloa lusikkaleipiä varten... kai ne nuinkin tulee syödyksi, vieraiden kahvitellessa... ja taatelikakkua kanssa. Ainaskin systerin mukulille uskon kelpaavan.
Hyvää Joulua, sullekin!Joskus kun on nähnyt täydellisen muotoisen katajan, niin on tullut mieleen että siinä olisi kaunis joulupuu
Hyvää joulua myös sinne- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Joskus kun on nähnyt täydellisen muotoisen katajan, niin on tullut mieleen että siinä olisi kaunis joulupuu
Hyvää joulua myös sinneKataja on suojeltu nimike. Sitä ei saa kaataa.
Anonyymi kirjoitti:
Kataja on suojeltu nimike. Sitä ei saa kaataa.
Minä ainakin olen omasta metsästä kaatanut, roskapuuhan se on
- Anonyymi
Joulukuusettakaa kämpät.
Hopeiset hörtsykkänauhat ja punaiset pallot, valot kirkkaat ja kultainen tähti. Eikä hirveesti. Vähän on kaunista. Piste. 😬☝️
- Anonyymi
Aika cuul myös tämä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1609275Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492859Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja332639- 572541
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971945- 981862
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241816Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501351Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091217- 281211