Olin Jyväskylän adventtikirkossa vuosia sitten jossa kaksi adventistiveljeä piti hauskaa nauraen kun puhuivat pahaa kielilläpuhuvista helluntailaisista.
Nauravatko adventistit koskaan itselleen Adventtikirkossa?
Ilmeisesti nauretaan sunnuntai pyhittäjille ja muille ei-adventisteille.
Naurattavatko pastorin puheet ja anekdootit?
Adventismin ja sapatin harrastaminen on totista puuhaa ja eipä se naurata.
Nauraminen Adventtikirkossa
10
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tuomioistuintako haet paikalle, että sinun lihasi tulee tyydytettyä?
En lähde leikkiisi mukaan.
Mutta, on minulla sanottavaakin. Siis helluntalaisena otin adventistin joskus 1970- luvulla kyytiin jostain sieltä Jyväskylän yläpuolelta, oli liftarina nuori mies.
Kun kuulin, että hän oli adventisti, niin jo helluntalaisen "lainsaarna" henki nousi lihassa minulla henkiin ja olin niiiiiiiiin hengellisen sokea saarnamies.
Voi tätä adventistiveljeä, sanon näin. Hänellä oli nöyrä sydän, kun löin ja mittasin, kiilasin ja pänttäsin. Raamattua noin, ja sanaa näin.
Tänään vieläkin häpeän sitä, millainen olin, niin lihallinen kristitty, sokea, itse alaston Sanassa, sekä uskossa. Mutta, kuinka Elämänkruununsa tuo adventisti Kristuksessa kantoi päänsä päällä. Se oli uskoa se.
Me voimme LIHASSA, kuten täällä palstalla kuuluu monen ajatuksesa olla, niin tuon lainsaarnan henki elää ja voi hyvin. Pilkataan ja moititaan.
Entä Herra? Joskus Hänkin vaikenee, jopa nauraa Jumalana meille, ja se voi olla tuomionnaurua. Se tietää siten tuomionpäivää meille, jokaisesta sanasta.
Jos tietäisin ja tuntisin, ketä olen pilkannut mielipiteilläni, [hienovaraisesti], niin pyytäisin anteeksi. Hänellä oli Sapatin Herra sydämessä, ja minulla muotouskonnollinen sunnuntaipyhä, jonka hapatteen tunnettu helluntaipappi, opettaja, kirjailija avasi eteeni. Hän opetti, että olemme kumpikin 9- käskyläisiä oppineisuudessamme ja väitämme, että sapatti on kumottu.
Kun se avautui, huomasin, että MINÄ olin perinnäisopillinen ja sitä oppia ei ole kirjoituksissa.
Mutta Herran antama ja pyhittämä lepopäivä on.
Niin, helluntalaisia on kirkkokunnittain rajojen ulkopuolella sapattia pyhänä pitäviä.
Apostolisena seurakuntana.
Maassamme on kirkkoja, joille sapatti on ok. ja myös adventisteja.
Niin. Kristillinen liha - kun on elävä perinteestä, se voi hyvin ja haisee sikamaisen jouluiselle. Eli käyttäydyin kuin sika tuolle adventistille.
Siksi Kristuksessa pyydän sitä anteeksi. Tuon sijaisen veren sovituksessa, jonka Hän vei taivaisiin Isän eteen. Saamme siinä olla yhtä. Enää en neuvo häntä.
Siinä olemme SapatinHerran edessä kumpikin opetuslapsia.- Anonyymi
Adventistien puheet eivät hetkauta.
Hengetöntä harhaoppia omassa lihallisessa sapattipyhyydessään.
Jeesus sanoi kirjanoppineita käärmeiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoi kirjanoppineita käärmeiksi.Tee parannus tai kuolet synteihisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoi kirjanoppineita käärmeiksi.Sinun mielestäsi Paavali, Nikodemos ja Joosef Arimatialainen ovat kaikki käärmeitä??
- Anonyymi
Voi sinua pikkusieluista! Yrität kertoa muista pahaa syyllistyessäsi itse ihan samaan soopaan, jota arvostelet. Lapsellista.
- Anonyymi
Adventistit haluavat kuolemaa.
Sekolahko pahimmasta päästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Adventistit haluavat kuolemaa.
Sekolahko pahimmasta päästä.Puhu vain itsestäsi.
- Anonyymi
Helluntaissa esiintyvä määkiminen ei ole Jumalasta. Se on riivaajista.
- Anonyymi
Helluntailaiset mokeltaa kielillä heheheeeee...
T: Iloinen nauraja - Anonyymi
Sinähän sen tiedät :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984466Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293313No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341143
- 371086
- 131054
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872