Hitaasti ajaminen on vaarallista!

Anonyymi

14

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"isossa Britanniassa"........

Voi sinua noloa poikaa suomessa!

• Anonyymi

Hitaammin ajaminen ei ole rikos eikä siitä aiheudu vaaraa muille, paitsi kaahareille, mutta se vaara onkin itse aiheutettua. Suomessa ei tunneta "alinopeutta".
      Kuitenkin meillä voi huomauttaa tai rangaista "vaarallisen hitaasti" ajavaa.
      Sen vuoksi esim. traktoria ja mopoa ei lasketa lainkaan moottoriteille, sillä niiden nopeusero muihin on vaarallisen suuri. Jos motarinopeus on 50-60 , niin sellainen pitää vetää sivuun paitsi ehkä kovalla sateella tai loskakelillä.
      Motarilla (100-120 km/h ) voi ihan laillisesti ajaa alle 80 ja monilla yhdistelmillä ja kuorma-autoilla tuo on jopa korkein sallittu , ei se 88, jota ne ajaa.

• Anonyymi

parempi ajaa rauhallisesti kuin kaahata kuin hullupää haasupohjassa TEHDÄ LÄHELTÄPITÄÄ TILANTEITA KAIKKI ON VAARASSA JOUTUA KOLARIIN!!!
      SIIHEEN PUUTTUKAA!
      tuo laki sakottaa jos ajaa alle nopeusmääräyksen ihan pöljä.

• Anonyymi

• Anonyymi

Vettä juovista ihmisistä 100 % kuolee. Älä juo vettä.

• Anonyymi

Todella surkea heitto, käytä päätäsi jos pystyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todella surkea heitto, käytä päätäsi jos pystyt.

Et tainnut itse ymmärtää sarkastista heittoa aloituksen ja tämän välillä.

• Anonyymi

Vaaralliseksi asian tekevät he joilla ei hermot kestä ajaa sallittua nopeutta, vaan pitää päästä ajamaan yli sallitun millä keinolla hyvänsä. Tekevät sitten päättömiä ohituksia josta saamme lukea iltalehtien lööpeissä.

• Anonyymi

Siinä tarkoitetaan selvästi muuta liikennevirtaa hitaammin ajamsita.

• Anonyymi

Niinhän siinä tarkoitetaan:
        Driving too slow for conditions or slow vehicle (eg tractor).

Jos viitsii pikkuisen nähdä vaivaa löytää myös lukeman, jonka verran alle rajoituksen pitää ajaa, saadakseen tuos "sakon". Itse löysin tuon nopeuden alituksen varttitunnissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän siinä tarkoitetaan:
        Driving too slow for conditions or slow vehicle (eg tractor).

Jos viitsii pikkuisen nähdä vaivaa löytää myös lukeman, jonka verran alle rajoituksen pitää ajaa, saadakseen tuos "sakon". Itse löysin tuon nopeuden alituksen varttitunnissa.

Suomessa tuo tarkoittaa Toyotavaareja jotka keräävät peräänsä loputtomia letkoja jo lyhyen maantielenkin aikana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa tuo tarkoittaa Toyotavaareja jotka keräävät peräänsä loputtomia letkoja jo lyhyen maantielenkin aikana.

Ajoneuvon ja raitiovaunun nopeus ja etäisyys toiseen tienkäyttäjään on sovitettava sellaiseksi kuin liikenneturvallisuus edellyttää huomioon ottaen tien kunto, sää, keli, näkyvyys, ajoneuvon kuormitus ja kuorman laatu sekä muut olosuhteet.

Myös kuskin kunto ja ominaisuudet vaikuttavat. Vanhusten määrä liikenteessä kasvaa jatkuvasti ja he ajavat muita hitaammin. Tämä on fakta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajoneuvon ja raitiovaunun nopeus ja etäisyys toiseen tienkäyttäjään on sovitettava sellaiseksi kuin liikenneturvallisuus edellyttää huomioon ottaen tien kunto, sää, keli, näkyvyys, ajoneuvon kuormitus ja kuorman laatu sekä muut olosuhteet.

Myös kuskin kunto ja ominaisuudet vaikuttavat. Vanhusten määrä liikenteessä kasvaa jatkuvasti ja he ajavat muita hitaammin. Tämä on fakta.

On lukuisia hitaasti ajavia, jotka ajelevat vain harvoin eli sunnuntaina hautuumaalle tai jopa kyläreissulle ja takaisin. Miltei pysähtyvät risteyksissä päättääkseen jatkosuunnan.
        Kohta miltei jokaisella eläkeläisellä on ajokortti ja se tarkoittaa miljoonaa ihmistä, joiden porukasta löytyy monenlaista kuskia. Siihen on vain tyytyminen ja totutteleminen.
        Ei sitä vähimmäisnopeutta kovin korkealle säädetä, se on varmaa. Arvelen, että tunnelissa se 50 km/h ja moottoritielle ehkä 60 km/h joten köröttely on edelleen sallittua.
        Jossakin kehä I tietämillä tärkeät minä-minä-ihmiset ajavat pyryssä/kaatosateessa 80-90 km/h miltei kiinni toisessa autossa ja sitten ihmetellä syytä ketjukolareihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viikon sisään oikeat hidastelijat mitä olen havainnut ovat olleen
        Nissaneita, muutama Bemari, Volkkareita, Fordeja pari Pösöä mutta ei yhtään Tojotinta.

Eipä silti ei se mitenkään merkistä ole kiinni vaan kuskista. Kukin ajaa kykyjensä mukaan.
        Sitäpaitsi useimmiten kun joku hidastelee, syynä vaikuttaisi olevan että etsii jotain risteystä taajamassa.
        Kannattaa muistaa että vieraassa ajoympäristössä on syytäkin ottaa rauhallisesti.
        On idioottimaista arvostella toisen ajamista jos itse ajaa pävittäin reittiä millä joku saattaa olla ekaa kertaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      234
      3992
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2307
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      140
      1449
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      929
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      920
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      837
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      756
    Aihe