Minulla ei ole ollut nyt kunnon asuntoa 5vuoteen olen elänyt kiertolainen elämää.
Koko omaisuus mahtuu reppuun. En omista yhtään huonekaluja. Repussani on vain vaatteita,kannettavatietokone ja lompakko/henkkarit.
Mitään ylimääräistä ei voi ostaa.
Ruokaan matkoihin ja milloin missäkin majoittumiseen menee rahaa.
Olen hakenut tuloksetta ympäri Suomen asuntoa luottotiedot ovat menneet
Minulla ei ole vuokravelkaa.
Osan veloista olen onnistunut maksamaan ja pyytänyt niihin refmerkinnät.
Olen välillä ollut lyhyitä pätkiä töissä
Koska kukaan ei halua luottotiedottomalle Suomessa vuokrata asuntoa olen joutunut keksimään erillaisia ratkaisuja.
Välillä olen vuokrannut sängyn halvasta hostellissa jossa maksaa yö 20euroa yö.
Tällä hetkellä majoitun sukulaisen luona.
Joudun jatkuvasti miettimään missä nukun ja otanko maksullisen hostel/hotelli huoneen asunnottomana koska en halua nukkua ulkona tai mennä asunnottomien majapaikkoihin.
En käytä päihteitä en juo alkoholia enkä tupakoi.
Eivätkä huumeet kiinnosta.
Mihinkään Ei jaksa keskittyä kun ei ole asuntoa eikä sellaista tarjota luottotiedottomalle
Suomessa.
Ainoa toiveeni olisi vuonna 2020 saisin sen asunnon ja saisin sen sisustaa sen mieleiseksi eikä sieltä tarvitsisi muuttaa koskaan pois.
Koska olen elänyt näin. Pitkään asunnottomana jonka koko omaisuus kulkee repussa en tiedä osaanko tehdä sähkösopimusta tai mitään muutakaan .
Huonekalut täytyisi ostaa kokonaan uutena.
Tuntuu että en tiedä enää mitä tarkoittaa sana oma koti.
Täällä sukulaisen luona saan majailla tammikuun loppuun ja sen jälkeen taas pitää miettiä minne menen yöksi vuokraanko halvan 20e hostellihuoneen.
Nyt viime aikoina on alkanut pää reistailemaan koska haluan oman kodin josta ei tarvitse muuttaa pois.
Mutta kun ei löydy halukasta vuokranantajaa.
Pelkkä asuntonäyttöön meno saa ahdistuneeksi koska en tykkää mainita hei minulla on sitten luottotiedot menneet.
Tuntuu että en jaksa enää reppuselässä etsiä yöpaikkaa.
Haluaisin omistaa enemmän
Mutta asunnottomana on vähän pakko tyytyä ratkaisuun että koko omaisuus mahtuu reppuun etkä voi ostaa mitään Ylimääräistä koska hankala liikkua jos liikaa tavaraa .
Kaiken on mahduttava reppuun eikä reppu saa olla liian painava.
Ruoka tottumukset on melko perseellään en ole vuosiin päässyt kokkaamaam ruokaa.
Asunnottomana käyn joko jossain halvassa Ravintolassa syömässä tai syön eineksiä kylmänä.
Lääkäriin koitin kerran päästä julkisella puolella sanottiin ei voida ottaa koska osoite on poste restante ja pitää kuulemma olla kotiosoite.
Lääkärissäkään en ole käynyt kun sinne ei päästetä asunnotonta.
Uusiin ihmisiin ei huvita tutustua koska ei ole kotia johon kutsuisi vieraita.
Vain sukulaisiin en ole heille kertonut asunnottomuudesta valehdellut että olen töistä lomalla
Ainoa toive olisi nyt saada asunto mahdollisimman pian ja edes sänky sinne.
Olen täysin vieraantunut kun ei ole omaa asuntoa ollut 5vuoteen.
Nyt onneksi saan kuukauden nukkua sukulaisen sängyssä.
Mutta ei tämä ole elämää kun ei ole omaa asuntoa enkä voi omistaa mitään.
Reppu on pidettävä kevyenä että voin taas etsiä seuraavan majapaikan.
Mistä saisin asunnon luottotiedottomana ?
148
5335
Vastaukset
- Anonyymi
No jopa kirjoitit pitkän provon... Ei ole ongelma luottotiedottomalle asunnon vuokraus, googlettele aiheesta, niin huomaat. Vuokravakuudenkin voi sitoa vuokraan, että vuokranataja laskuttaa vuokravakuuden . https://igglo.com/vuokravakuus-vuokralaisille/#
https://www.hs.fi/koti/art-2000006062531.html
https://vuokranantajat.fi/2018/05/maksuhairio-vuokrasuhteen-este-2/
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/461550-voiko-luottotiedoton-saada-vuokra-asunnon-tahan-seikkaan-asunnon-saanti-tyssaa
Lisäksi, jos et ole tiennyt, niin sossu maksaa takuuvuokria ja muuttoihinkin löytyy apua kaupungilta tai kunnilta. Sinullahan nyt ei ole muutettavaa tavaraa... - Anonyymi
HAHHAHHAAA näitä typeriä provoja. Näkee, että niiden kirjoittajilla on harvinaisen vähäiset yleistiedot.
Tuossa yllä joku jo oikaisikin kätevästi luottotietoja ja vuokra-asunnon saamista koskevat aloittajan valheet. Tässä vielä yksi linkki lisää siihen:
https://elamassa.fi/tarpit/oletko-asunnoton/
"Lääkäriin koitin kerran päästä julkisella puolella sanottiin ei voida ottaa koska osoite on poste restante ja pitää kuulemma olla kotiosoite.
Lääkärissäkään en ole käynyt kun sinne ei päästetä asunnotonta."
Ihan naurettavaa valehtelua. Lääkäriin pääsee ilman asuinosoitettakin, koska jokaisella on kuitenkin oma asuinkunta.- Anonyymi
Kaikilla ei ole mahdollisuutta ja kykyjä hankkia tarvittavia tietoja, kuten sinulla on.
Kaikilla ei ole edes kirjastoa, jossa saisi rauhassa etsiä informaatiota.
Mitä lääkärissä käyntiin tulee, niin tässä Suomen naapurimaassa en pääse edes
lääkärikeskukseen ilman älypuhelinta. Eivät käsittele enää rahaa.
Minulla ei ole köyhänä eläkeläisenä pankkikorttia, eikä älypuhelinta.
Olosuhteet vaihtelevat ja kun masennus iskee, niin ei kykene mihinkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikilla ei ole mahdollisuutta ja kykyjä hankkia tarvittavia tietoja, kuten sinulla on.
Olosuhteet vaihtelevat ja kun masennus iskee, niin ei kykene mihinkään.Tämä olikin eka kerta kun joku valehtelee, että "kaikilla ei ole kirjastoa". Yleensä valehdellaan sillä lailla, että joka Suomen kunnassa ei jaettaisi ilmaisia ruokakasseja.....
Kaikissa Suomen kunnissa on ilmainen kirjasto. Useimmissa kunnissa on monta kirjastoa. Kirjastossa voi käyttää nettiä ilmaiseksi. Jos ei osaa, niin kirjaston työntekijä auttaa. Häneltä voi myös kysyä apua tiedon hakemisesta koskien.
Jokaisessa Suomen kunnassa on kunnanvirasto. Siellä on vastaanottovirkailija, jolta voi kysyä: Olen asunnoton. Kuka voi auttaa minua. Sitten saa apua.
Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää Kelan ja sosiaalitoimiston.
Aloittajalla on rahaa, koska hän kertoi välillä asuvansahotellissa. Hän saa rahaa jostain, joten hänen Kelakorvauksensa juoksevat.
Jokaisesta puhelimesta voi soittaa ilmaiseksi hätänumeroon 112, jonka kautta voi jättää yhteydenottopyynnön sossupuolelle yölläkin. Sosiaalipäivystus kattaa koko Suomen ympäri vuorokauden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olosuhteet vaihtelevat ja kun masennus iskee, niin ei kykene mihinkään.Masenusta voikin sitten aina syyttää, kun ei hoida asioitaan ja väittää täällä, ettei tiedä mistään mitään.
Psykoottinen masennus tekee ihmisestä täysin toimintakyvyttömän ja silloin ihminen on sairaalahoidossa. Sairaaloissa on sossut, jotka auttaa hoitamaan asioita eteenpäin ennen kuin potilas kotiutuu. Sairaalasossun kautta käynnistetään avopuolen psykiatrinen hoito ja asiakassuhde kunnan sosiaalitoimistoon.
Vähemmän masentuneet pystyvät itsekin ottamaan yhteyttä oman kuntansa sosiaalitoimistoon ja kelaan. Sinne päin ei tarvitse osata sanoa kuin että ei osaa eikä pysty itse hoitamaan niin johan saa tarvittavan avun . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä olikin eka kerta kun joku valehtelee, että "kaikilla ei ole kirjastoa". Yleensä valehdellaan sillä lailla, että joka Suomen kunnassa ei jaettaisi ilmaisia ruokakasseja.....
Kaikissa Suomen kunnissa on ilmainen kirjasto. Useimmissa kunnissa on monta kirjastoa. Kirjastossa voi käyttää nettiä ilmaiseksi. Jos ei osaa, niin kirjaston työntekijä auttaa. Häneltä voi myös kysyä apua tiedon hakemisesta koskien.
Jokaisessa Suomen kunnassa on kunnanvirasto. Siellä on vastaanottovirkailija, jolta voi kysyä: Olen asunnoton. Kuka voi auttaa minua. Sitten saa apua.
Aloittajalla on rahaa, koska hän kertoi välillä asuvansahotellissa. Hän saa rahaa jostain, joten hänen Kelakorvauksensa juoksevat.
Jokaisesta puhelimesta voi soittaa ilmaiseksi hätänumeroon 112, jonka kautta voi jättää yhteydenottopyynnön sossupuolelle yölläkin. Sosiaalipäivystus kattaa koko Suomen ympäri vuorokauden.Sinä et näköjään osaa lukea, et ymmärrä mitä luet.
Puhun lääkäristä
T-Ä-S-S-Ä S-U-O-M-E-N N-A-A-P-U-R-I-MA-A-S-S-A!
Siis, EN ASU SUOMESSA, vaan Suomen naapurimaassa.
Täällä on lopetettu lukuisia kirjastoja säästömielessä.
Ennen kaikkea levottomuuksien, uhkailujen tähden.
Jos kunnan kirjasto ei ole kävelymatkan päässä, niin
ei ole varaa mennä sinne.
Nykyisin täällä on muutoksia, joiden tähden on kyettävä
maksamaan linja-auto RAHATTA,
siis pankkikortilla tai älypuhelimella.
Ei kaikilla keski-ikäisillä edes ole konetta tai smartphonia!
Ei sitä apua saa niiden taitojen oppimiseen ilmaiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et näköjään osaa lukea, et ymmärrä mitä luet.
Puhun lääkäristä
T-Ä-S-S-Ä S-U-O-M-E-N N-A-A-P-U-R-I-MA-A-S-S-A!
Siis, EN ASU SUOMESSA, vaan Suomen naapurimaassa.
Täällä on lopetettu lukuisia kirjastoja säästömielessä.
Ennen kaikkea levottomuuksien, uhkailujen tähden.
Jos kunnan kirjasto ei ole kävelymatkan päässä, niin
ei ole varaa mennä sinne.
Nykyisin täällä on muutoksia, joiden tähden on kyettävä
maksamaan linja-auto RAHATTA,
siis pankkikortilla tai älypuhelimella.
Ei kaikilla keski-ikäisillä edes ole konetta tai smartphonia!
Ei sitä apua saa niiden taitojen oppimiseen ilmaiseksi.Kuulostaa Ruotsilta. Suomessa kaikki on pakotettu ostamaan lippunsa automaateista. Tosin matkalippuja saa myös kiskalta ja toisilta asemilta.
Kyllä asunnottomuus on totta, 99% ei edes usko sitä ja siksi pilkkaavat.
Olen tehnyt töitä eri sukupolvien kanssa, uskon teknisen ongelman olemassaolon.
Hetko asuntoa Suomesta? Asuntotilanne on vaikea, kaikki vapaat menee maahan muuttajille. Vuokrasääntelyn purun jälkeen vuokrat nousi taivaisiin ja siksi vuokratuki on pakollinen riesa.
Kunnat ja kaupungit lisää itse ongelmaa nostamalla vuokria.
Eikö suomalainen saa siellä virastossa apua omalla kielellä.. livenä?
Suomenkin kelat ja sossut alkaa olla ovet kiinni, levottomuuksien vuoksi.
Eikö tohon matkustamiseen saa mitään prepaid korttia kiskalta?
aaaa..... siksi ne siirtyy pois käteisestä. Voi nuijat, viesti tuli tänne ihan eri perusteluilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa Ruotsilta. Suomessa kaikki on pakotettu ostamaan lippunsa automaateista. Tosin matkalippuja saa myös kiskalta ja toisilta asemilta.
Kyllä asunnottomuus on totta, 99% ei edes usko sitä ja siksi pilkkaavat.
Olen tehnyt töitä eri sukupolvien kanssa, uskon teknisen ongelman olemassaolon.
Hetko asuntoa Suomesta? Asuntotilanne on vaikea, kaikki vapaat menee maahan muuttajille. Vuokrasääntelyn purun jälkeen vuokrat nousi taivaisiin ja siksi vuokratuki on pakollinen riesa.
Kunnat ja kaupungit lisää itse ongelmaa nostamalla vuokria.
Eikö suomalainen saa siellä virastossa apua omalla kielellä.. livenä?
Suomenkin kelat ja sossut alkaa olla ovet kiinni, levottomuuksien vuoksi.
Eikö tohon matkustamiseen saa mitään prepaid korttia kiskalta?
aaaa..... siksi ne siirtyy pois käteisestä. Voi nuijat, viesti tuli tänne ihan eri perusteluilla.En tiedä koko Ruotsin tilannetta kaikissa arkipäivän asioissa.
Asun eläkeläisenä vain yhdessä kunnassa, Etelä-Ruotsissa.
Moni asuu myös ulkomailla, tai kesämökillään.
Siis tämä linja-autoon muutos tuli 14/12 ja on uusi.
Ennen kuljin "jo-jo"- kortilla, joka oli kortti matkustamiseen.
Nyt se on muutettu useampaan korttiin:
sairas-, opiskelija-, matkaA-B- ja pankkikortti.
Kolme aluetta: pieni 1h, keskisuuri 1,5h ja iso 2h alue.
Saa ajaa niin kauan kuin aika riittää.
Eläkeläiset ja lapset ryöstetään älypuhelimista, takeista, kengistä.
Minulla ei ole varaa yhden matkan puhelimeen, surfplattaan.
Uutisista tuli jo 10-vuotiaiden kimpassa ryöstämisistä.
Autoissa olen tullut ahdisteluksi monta kertaa.
Tottahan täällä on niitä asemilla olevia koneita,
mutta kun kakarilla ei ole muuta oleskelupaikkaa,
niin he sotkevat ja lyövät mäsäksi kaikki lasiset suojat pysäkeillä.
Kun kunnan maahanmuuttajia on tullut 1/3 asukkaista nopeasti,
niin myös nämä Aatun pikku Nassukat lisääntyvät.
Sitä elää kahden tulen välissä. Rauha mennyt tästä kylästä.
Rannoille ei enää vanhanakaan naisena yksin mennä.
Iltaisin on partakuonot pitämässä naiset kotona teiltä.
Pimeä aika on pitkä Pohjolassa ja minä haluan ulos myöhäänkin.
Kaupoissa suuri osa on siirtynyt rahattomaksi: kortti tai swish.
Kun menetän lompakkoni, menetän vain rajoitetun määrän rahaa.
Kun menetän puhelimen tai kortin, tarjoilen heille koko tilini!
Ajattelin elää vielä huomennakin.
Kunnilla on kovat paineet irrottaa asuntoja maahanmuuttajille.
Ei eläkeläisillä ole enää varaa myydä taloaan ja ostaa YKSIÖTÄKÄÄN!
Vuokrat ovat huikeat! Kävin hakemassa kunnalta siirtoa vuokra-asuntoon.
Heillä on maahanmuuttaja vartioimassa eteisessä ja kysymässä asiaa.
Ei heillä ole asuntoja - sanottiin minulle käsillä huiskien pois.
Menin sosiaaliin: Ei siellä ole asuntoja minulle. Sama kunnan talossa.
He lähettivät minut kolme kertaa samana päivänä näihin paikkoihin.
Ei auta sanoa, asunnot kuuluvat teidän osallenne! Ei kuulemma kuulu!
Apu vanhuksille puutarhaan ei myöskään tipu minulle. Ei heillä ole aikaa.
Sekin olisi oikeuteni. Nyt ollaan yrittämässä ostaa uhkailuin taloni.
Kukaan ei enää hoida minun asioitani - suomalaiset pois.
Ruotsalaiset rakastavat arabeja ;-D
Yksityisillä on varaa korottaa vuokria. Kuka vanhus jaksaa taistella?
Sama se on virastoissa - pyöritystä eri paikkoihin nöyryyttäen.
Mistään ei saa papereita ennen digitaaliseen siirtymistä.
Hain suomalaista kansallisuutta ja siellä naurettiin, että
virkailijat tapaavat pyörittää ihmisiä näin - karusellia.
Varsinkin kesällä lomien aikaan. Kopeaa ja kylmää touhua.
Et pääse enää puhelimellakaan, vaan kaikilla on este jatkoon.
Lääkärikeskuksissa samoin vain rahatta palvelua.
Vahteja, poliiseja, lukittuja sairaaloita ampumisien ja
henkilökunnan ja potilaiden uhkailun tähden.
Jengit marssivat sisään tukemaan kaveriaan tai
tekemään siitä lopun!
Miehet ja naiset hoidossa samassa suuressa huoneessa.
Moni nainen kertoo tulleensa raiskatuksi, vaikka ne hiljennetään.
Ihan ilmaista miehille sekin lysti ja naisten alistus.
Tässä on pieni pala arkipäivän taisteluista vanhuksella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olosuhteet vaihtelevat ja kun masennus iskee, niin ei kykene mihinkään.No mutta hänellä on se kannettava tietsikka. Sillähän ihmiset tietoa etsii. Googleta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olosuhteet vaihtelevat ja kun masennus iskee, niin ei kykene mihinkään.Onks tää todellista nyky Suomessa? Haloo! Kuuluis varmaan Kelan ja sossun ihmisten alueeseen auttaa Ihmistä pulassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä olikin eka kerta kun joku valehtelee, että "kaikilla ei ole kirjastoa". Yleensä valehdellaan sillä lailla, että joka Suomen kunnassa ei jaettaisi ilmaisia ruokakasseja.....
Jokaisesta puhelimesta voi soittaa ilmaiseksi hätänumeroon 112, jonka kautta voi jättää yhteydenottopyynnön sossupuolelle yölläkin. Sosiaalipäivystus kattaa koko Suomen ympäri vuorokauden.Hei. Kommentit että jokainen täysjärkinen jne. Kylläpä olette yst. Ihmisiä heikompia kohtaan. Suomessa edelleen asunnottomana. Melkein 40000 ihmistä. Kuka mistäkin syystä. Kukaan ei tavallaan valitse itselleen sellaista.
- Anonyymi
mene suomesta pois. Ja tule suomeen ilman papereita, puhu vaikka englantia murtaen tms. - ja hae turvapaikaa. Ilmoita asuneesi jossain sotaa käyvässä maassa, tms. - ja sitten sinulla on heti kaikki edut, asunnot , terv. hoito, ruoka ja kaikki ilmaiseksi. saat jopa harrasterahaa !!
- Anonyymi
Joku Venäjän trolli on ottanit tehtäväkseen väittää keskustelupalstoilla, että suomalaiset saisivat huonompaa sodiaaliturvaa kuon Suomeen tulevat ulkomaalaiset. Se on valetta. Voimassa olevat lait voi lukea ilmaiseksi Finlexistä netistä . Tarkemmat ohjeet löytyy Sosiaali ja terveysministeriön sivuilta. Kelan ja kuntien rahahanoja eli yksittäisten virkamiesten lakien ja asetusten mukaista rahan jakoa valvotaan tiukasti ylempien virkamiesten taholta. Budjetteja seurataan vielä ylemmällä tasolla Kelan ja kuntien hallinnossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku Venäjän trolli on ottanit tehtäväkseen väittää keskustelupalstoilla, että suomalaiset saisivat huonompaa sodiaaliturvaa kuon Suomeen tulevat ulkomaalaiset. Se on valetta. Voimassa olevat lait voi lukea ilmaiseksi Finlexistä netistä . Tarkemmat ohjeet löytyy Sosiaali ja terveysministeriön sivuilta. Kelan ja kuntien rahahanoja eli yksittäisten virkamiesten lakien ja asetusten mukaista rahan jakoa valvotaan tiukasti ylempien virkamiesten taholta. Budjetteja seurataan vielä ylemmällä tasolla Kelan ja kuntien hallinnossa.
Ei siihen trolleja tarvita, -vaan asoita ymmärtävät suomlaiset voivat itse havinnoida, että ulkomaan terroristit ja kela loma palolis,lomailijat saavat paremmat sos. edut, ja kaiken ilmaiseksi !!
Eivät ole veroja tähän maahan maksaneet ja kaikki on ilmaista, ei tarvi tehdä töitä, jne.
Poliititset super naivi idealistit ovat nämä ilmaiset lomat sumessa järjestäneet, verovaroin!!
Samaan aikaan mummot ja vaarit hoidetaan halvalla huonosti, ja iäkkäänä kanta sumalainen et enää saa kunnon terv. hoitoa, jne.. - mutta vero rasitus kasvaa koko ajan haittamaanmuuton vuoksi !! Tasa-verot lisääntyy,, jne - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siihen trolleja tarvita, -vaan asoita ymmärtävät suomlaiset voivat itse havinnoida, että ulkomaan terroristit ja kela loma palolis,lomailijat saavat paremmat sos. edut, ja kaiken ilmaiseksi !!
Eivät ole veroja tähän maahan maksaneet ja kaikki on ilmaista, ei tarvi tehdä töitä, jne.
Poliititset super naivi idealistit ovat nämä ilmaiset lomat sumessa järjestäneet, verovaroin!!
Samaan aikaan mummot ja vaarit hoidetaan halvalla huonosti, ja iäkkäänä kanta sumalainen et enää saa kunnon terv. hoitoa, jne.. - mutta vero rasitus kasvaa koko ajan haittamaanmuuton vuoksi !! Tasa-verot lisääntyy,, jneJa höpö höpö sinun trollisi taas täällä! Suomalaiset saa aivan samat edut ja tuet, mitä saavat muutkin ja osin suomalaiset saavat jopa paremminkin EU:n kansalaisina.
jotainrajaatrollilla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja höpö höpö sinun trollisi taas täällä! Suomalaiset saa aivan samat edut ja tuet, mitä saavat muutkin ja osin suomalaiset saavat jopa paremminkin EU:n kansalaisina.
jotainrajaatrollillaKanta suomalaisia köyhiä kyykytetään, ja etuoikeutettuja pakolaisturisteja ja terroristeja hyysätään kaikilla eduilla.
- miksi on näin ?
- En halua maksaa enää, veroja ja tukea viher vas. naivi idealismi tuho politiikaa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kanta suomalaisia köyhiä kyykytetään, ja etuoikeutettuja pakolaisturisteja ja terroristeja hyysätään kaikilla eduilla.
- miksi on näin ?
- En halua maksaa enää, veroja ja tukea viher vas. naivi idealismi tuho politiikaa !Kun olin lapsi, rakastin Suomea ja pidin itsenäistä kotimaatani
suurena lahjana sekä uhrauksena vanhemmiltani.
Olin ylpeä Suomen rauhallisista väleistä naapureihin.
Sitten mentiin Brysselin herrojen mielivaltaan.
Herrat kaksinkertaistuivat kilpaillen palkkojensa nostosta.
En enää pidä Suomea itsenäisenä kotimaanani.
Suomi on minulle vain yksi Euroopalle kumarteleva kunta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun olin lapsi, rakastin Suomea ja pidin itsenäistä kotimaatani
suurena lahjana sekä uhrauksena vanhemmiltani.
Olin ylpeä Suomen rauhallisista väleistä naapureihin.
Sitten mentiin Brysselin herrojen mielivaltaan.
Herrat kaksinkertaistuivat kilpaillen palkkojensa nostosta.
En enää pidä Suomea itsenäisenä kotimaanani.
Suomi on minulle vain yksi Euroopalle kumarteleva kunta.Voi sinua repsu rajakkireppanaa. Kyllä Suomi on Suomi, vaikka ollaankin EU:n jäseniä. Miten kuvittelet meidän suomalaisten pärjänneen tässä globaalissa maailmassa ilman EU:n apua? Minulle köyhänä tämä Suomen EU:n jäsenyys on ollut yhtä juhlaa, vaikka työni puolesta joudunkin näiden EU-direktiivien kanssa olemaan tekemisissä tosi paljon.
Jos emme olisi silloin v. 1995 liittyneet EU:n jäseneksi, olisi köyhille tullut melkoista kyykytystä, markkaa olisi devalvoitu tämän tästä ja talous ei olisi ollut niin vakaata, mitä se nyt on ollut EMU:n myötä. Muistele vaan sitä 90-luvun alun lamaa, miten markka sukelsi ja devalvoitiin, lainankorot hipoi 20%, suomalaiset ei mahtaneet mitään sille markan devalvoinnille, kun markkinoiden luottamus meni.
Vain populistit voi naivisti kuvitella, että olisimme pärjänneet muka paremmin ilman EU:ta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sinua repsu rajakkireppanaa. Kyllä Suomi on Suomi, vaikka ollaankin EU:n jäseniä. Miten kuvittelet meidän suomalaisten pärjänneen tässä globaalissa maailmassa ilman EU:n apua? Minulle köyhänä tämä Suomen EU:n jäsenyys on ollut yhtä juhlaa, vaikka työni puolesta joudunkin näiden EU-direktiivien kanssa olemaan tekemisissä tosi paljon.
Jos emme olisi silloin v. 1995 liittyneet EU:n jäseneksi, olisi köyhille tullut melkoista kyykytystä, markkaa olisi devalvoitu tämän tästä ja talous ei olisi ollut niin vakaata, mitä se nyt on ollut EMU:n myötä. Muistele vaan sitä 90-luvun alun lamaa, miten markka sukelsi ja devalvoitiin, lainankorot hipoi 20%, suomalaiset ei mahtaneet mitään sille markan devalvoinnille, kun markkinoiden luottamus meni.
Vain populistit voi naivisti kuvitella, että olisimme pärjänneet muka paremmin ilman EU:ta.Olet varmasti oikeassa tuon EU:n suhteen.
Tietoni ovat hyvin rajoitetut; ei edes temppelissä
puhuttu samaa esiripun edessä ja takana.
Olen vielä naivi tietämättömyyden lisäksi.
- Anonyymi
Aloittajalle. Olet vielä sukulaistesi luona. Ensiksi, voisitko olla heille jotenkin avuksi siellä asuessasi. Se antaisi heille halukkuutta pitää sinua, kun se ei tulisi heillekään liian raskaaksi. Minulla ei olisi varaa kustantaa toista henkilöä pienestä eläkkeestäni.
Toiseksi, ovatko he siinä iässä, että he kykenevät seuraamaan yhteiskunnan muutoksia ja mahdollisuuksia taloudellisesti? Koko ajan tulee uusia sääntöjä.
Mutta jos he kykenevät auttamaan sinua, niin olisi parasta olla rehellinen tilanteestasi eikä valehdella. Salamyhkäisyys herättää epäluottamusta.
Minä en tiennyt noista tänne vedetyistä virastoista mitään.
Muistan, kun itse olin nuori ja asuin vielä vanhempieni luona, niin
eivät he osanneet minua auttaa mahdollisiin kouluihin ja virastoihin.
Itse olin vielä lapsellinen. Veljeni auttoivat myöhemmin minua.
Sinulla on kannettava tietokone, jolla voit katsoa mahdollisuuksiasi.
Ei sitä työtäkään saa miten tahansa; moni saa elää satunnaisilla tunneilla.
Se on yhteiskunnallekin halvempaa auttaa sinua ennen kuin sairastut.
Toivon todella, että ongelmasi ratkeaisivat.- Anonyymi
"Muistan, kun itse olin nuori ja asuin vielä vanhempieni luona, niin
eivät he osanneet minua auttaa mahdollisiin kouluihin ja virastoihin. "
Etkä siten edes käynyt ilmaisia koulujakaan, kun et mitäön tiennyt yhteiskunnan toiminnasta???
Kaikki normaaliälyiset suomalaiset ovat käyneet ainakin kansakoulun. Siellä on ollut oppiaineena kansalaistaito jo vuosikymmenien ajan. Tarkemmin sanottuna pitää olla nyt yli 80- vuotias, jos on onnistunut pääsemään läpi koulutusjärjestelmässä ilman minkäänlaisia tietojayhteiskunnan toiminnasta. Lisäksi on täyttänyt jäädä lukutaidottomaksi, kun ei ole koulusta päästäänkään saanut mistään ilmaisesta tietolähteistä mitään tietoja.
Lopettakaa valehtelu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkä siten edes käynyt ilmaisia koulujakaan, kun et mitäön tiennyt yhteiskunnan toiminnasta???
Kaikki normaaliälyiset suomalaiset ovat käyneet ainakin kansakoulun. Siellä on ollut oppiaineena kansalaistaito jo vuosikymmenien ajan. Tarkemmin sanottuna pitää olla nyt yli 80- vuotias, jos on onnistunut pääsemään läpi koulutusjärjestelmässä ilman minkäänlaisia tietojayhteiskunnan toiminnasta. Lisäksi on täyttänyt jäädä lukutaidottomaksi, kun ei ole koulusta päästäänkään saanut mistään ilmaisesta tietolähteistä mitään tietoja.
Lopettakaa valehtelu.Voi, sinua rassukkaa! Minulla on ikää 70-vuotta.
Kansakoulu oli ilmainen, mutta ei siitä eteenpäin.
Kun kävin keskikoulun ja maksoin kirjat, ruoan,
lukukausimaksun, matkat ja tarveaineet, kuten
ompelutunneilla ja jne.
Se merkitsi työssä käyntiä 14-vuotiaasta kesällä.
lomilla, viikonlopulla, jopa koulupäivinä.
No, lukemaan olen nipin napin oppinut, mutta
tämä tietokonejuttu on oppimatta.
Älynlahjatkin ovat olemattomat ja sen lisäksi
minä reppana olen ollut useissa leikkauksissa,
masentunut vähää väliä ja vaikken ole ollut vankolassa,
niin se työpaikkojen ja asunnon saanti saanti on ollut vaikeaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi, sinua rassukkaa! Minulla on ikää 70-vuotta.
Kansakoulu oli ilmainen, mutta ei siitä eteenpäin.
Kun kävin keskikoulun ja maksoin kirjat, ruoan,
lukukausimaksun, matkat ja tarveaineet, kuten
ompelutunneilla ja jne.
Se merkitsi työssä käyntiä 14-vuotiaasta kesällä.
lomilla, viikonlopulla, jopa koulupäivinä.
No, lukemaan olen nipin napin oppinut, mutta
tämä tietokonejuttu on oppimatta.
Älynlahjatkin ovat olemattomat ja sen lisäksi
minä reppana olen ollut useissa leikkauksissa,
masentunut vähää väliä ja vaikken ole ollut vankolassa,
niin se työpaikkojen ja asunnon saanti saanti on ollut vaikeaa.S8nä valehtelet. Keskikouluun pääsi sinun 4-vuotisen kansakoulusi jälkeen vain pääsykokeen kautta. Siitä ei selvinnyt jos ei osannut lukea ja kirjoittaa kunnolla. Siis jo keskikouluun mennessä luku- jakirjoitustaidon piti olla kunnossa.
Keskikoulu kesti 5vuotta. Kävit keskikoulua 11-15 - vuotiaana. (Jotkut harvat saattoivat käydä kansakoulua 5 tai äärimmäisen harvoin 6 vuotta.) Jos olisit tyhmyyttäsi mennyt keskikouluun vasta 6. luokan jälkeen, olisit käynyt keskikoulua 13-17-vuotiaana.
Edessinunlaisesi tyhmän ei ole tarvinnut Suo essa käydä töissä keskikouluaikansa koulupäivinä. Jotain rajaa siihen valehteluunkin! Tai sitten ne älynlahjat ovat tosiaan hatarat! Kehitysvammaiset eivät olisi päässeet keskikouluun. Joten mitä opimme tästä? Sinä valehtelet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopettakaa valehtelu.Mikä ihmeen puskavahti sinä olet, joka syyttää kaikkia valehtelusta?
Minä en sinulle selvitä mitään. Olet viettänyt yksinkertaista elämää.
Jossain kaupungissa, missä kaikki on lähellä.
Sinulla ei ole mitään käsitystä muiden vaihtelevista olosuhteista.
Ei ole nähtävästi isä ollut työssä toisessa ja äiti toisessa maassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
S8nä valehtelet. Keskikouluun pääsi sinun 4-vuotisen kansakoulusi jälkeen vain pääsykokeen kautta. Siitä ei selvinnyt jos ei osannut lukea ja kirjoittaa kunnolla. Siis jo keskikouluun mennessä luku- jakirjoitustaidon piti olla kunnossa.
Keskikoulu kesti 5vuotta. Kävit keskikoulua 11-15 - vuotiaana. (Jotkut harvat saattoivat käydä kansakoulua 5 tai äärimmäisen harvoin 6 vuotta.) Jos olisit tyhmyyttäsi mennyt keskikouluun vasta 6. luokan jälkeen, olisit käynyt keskikoulua 13-17-vuotiaana.
Edessinunlaisesi tyhmän ei ole tarvinnut Suo essa käydä töissä keskikouluaikansa koulupäivinä. Jotain rajaa siihen valehteluunkin! Tai sitten ne älynlahjat ovat tosiaan hatarat! Kehitysvammaiset eivät olisi päässeet keskikouluun. Joten mitä opimme tästä? Sinä valehtelet.Et ole oppinut mitään silmälaput päässäsi.
Elämäsi on ollut ankeaa tyytymättömyydestäsi päätellen.
Joku pikku virkamies, joka ei voi terrorisoida muita.
Jouduitko pois vallastasi - eläkeläisenä vai piruiluistasi?
- Anonyymi
Aloittajan kannattaisi hakea asuntoa jostain muuttotappiokunnasta, niissä luulisi olevan tyhjillään olevia asuntoja. Niin, hae kunnan/kaupungin asuntoa, niissä ei luottotiedottomuus käsittääkseni ole este ja kun sinulla ei ole maksamattomia vuokriakaan mikä on hyvä asia. Valitettavasti hyvin monet yksityiset vuokranantajat eivät vuokraa luottotiedottomille, joten nuo kunnalliset vuokra-asunnot lienevät varmimmat. Kun asunto on järjestynyt hae asumistukea ja kannattaa ainakin kokeilla hakea harkinnanvaraista tukea asunnon hankintoihin. Tsemppiä.
- Anonyymi
Kannattas varmaan alottaa menemällä TÖIHIN!! Tienaa omat rahasi. mol
- Anonyymi
Samoin Lumon asuntovalikoimasta voi löytyä sopivahintainen, sillä ei tarvita vuokravakuutta:
https://www.lumo.fi
Sovellan omaa kokemustani eri kuussa, en joulukuussa:
allekirjoitin vuokrasopimuksen 22. päivä ja maksoin sen kuun vuokraa vain 9 päivän osalta, seuraavasta kuusta alkaen täysimääräisen vuokran. - Anonyymi
Katsoin noita mahdollisuuksia saada se asunto ilman luottotietoja.
Luvataan, että se olisi mahdollista, mutta samassa virkkeessä todetaan
sen olevan melkein mahdotonta! Vuokrarästejä ei saa olla!
Yksityisten kautta on melkein mahdotonta saada asuntoa.
Saa jousta maistraatit ja mitä kaikkia virastoja sitä lueteltiin.
Minä olen suomalainen, mutta en kykenisi muuttamaan Suomeen.
En tietäisi miten sitä asiansa hoitaisi ilman rahaa ja tietoja.
Vuokrahinnat omat ylivoimaisen suuria köyhälle eläkeläiselle. - Anonyymi
Tuokaan ei pidä paikkaansa, sillä täältä meidän muuttotappiokunnasta pääsee muuttamaan täysin rahattomana, työttömänä ja luottotietonsa sössineenä muuttovoittokaupunkiin vuokra-asuntoon, sossu maksaa muuttokulut, vuokravakuuden ja sähkölaskut ym. ym.
Juuri hoidimme yhden tälläisen tapauksen, eikä ollut edes ainut! - Anonyymi
Muuttotappiokunnassa tahtoo olla välttämättömät asiat rempallaan.
Vaikeaa saada työtä, koulutusta; kaikki toimipisteet ja kaupat kadonneet.
Tai kalliita. Eihän väki sieltä muuten muuttaisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin Lumon asuntovalikoimasta voi löytyä sopivahintainen, sillä ei tarvita vuokravakuutta:
https://www.lumo.fi
Sovellan omaa kokemustani eri kuussa, en joulukuussa:
allekirjoitin vuokrasopimuksen 22. päivä ja maksoin sen kuun vuokraa vain 9 päivän osalta, seuraavasta kuusta alkaen täysimääräisen vuokran.Itse sain Lumolta asunnon päivässä luottotiedottomana ja asunnottomana kantasuomalaisena. Kunhan ei ole turhan nirso vuokran suuruuden ja sijainnin suhteen niin asunnon saa miltei heti. Eivät pyydä edes enää vuokravakuutta. Toki vuokravakuudenkin saa Kelasta jos on täysin asunnoton.
- Anonyymi
Ei asuntoa saa , voi saada jos suostut kuntouttavaan työhön ilman palkkaa sossu voi auttaa ja etsii asunnon. Ei sossusta saa rahaa lääkärimaksuunkaan ellet mene kuntouttavaan työhön. Kela ei maksanut mun lääkäri käyntii eikä hammaslääkäriä. Sossussa ne sanoi mene kuntouttavaan työhön.
Polkupyörään samaten ei saa rahaa, sanoivat että mene kuntouttavaan työhön. Siinä on aina joku että pitää tehdä ilmaiseksi töitä että saa apua.- Anonyymi
Älä valehtele kuntouttavasta työstä! Sellaista ehtoa taloudellisen tuen saamiselle ei ole olemassakaan, että pitäisi mennä työtösi.intaan ennen kuin saa rahaa esim ruokaan.
Sinun työpanoksesi kuntouttavassa työtoiminnassa ei tuo kunnalle mitään tuloja. Sinä olet vajaakuntounen, jonka työ ei ole tuottavaa.
Sinä maksat kunnalle, koska olet pitkäaikaistyötön. Maksat kunnalle valtion asettamana sakkona. Sen takia kunta haluaa sinun menevän kuntouttavaan, koska sinun ollessasi kuntouttavassa kunta ei joudu maksamaan sinusta sakkoja valtiolle.
Kun olet työ toiminnassa kunnan pitää ainoastaan maksaa sinun paapomisesi hinta. Työtoiminnan ohjaajan palkka, tilavuokra jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele kuntouttavasta työstä! Sellaista ehtoa taloudellisen tuen saamiselle ei ole olemassakaan, että pitäisi mennä työtösi.intaan ennen kuin saa rahaa esim ruokaan.
Sinun työpanoksesi kuntouttavassa työtoiminnassa ei tuo kunnalle mitään tuloja. Sinä olet vajaakuntounen, jonka työ ei ole tuottavaa.
Sinä maksat kunnalle, koska olet pitkäaikaistyötön. Maksat kunnalle valtion asettamana sakkona. Sen takia kunta haluaa sinun menevän kuntouttavaan, koska sinun ollessasi kuntouttavassa kunta ei joudu maksamaan sinusta sakkoja valtiolle.
Kun olet työ toiminnassa kunnan pitää ainoastaan maksaa sinun paapomisesi hinta. Työtoiminnan ohjaajan palkka, tilavuokra jne.Sinä olet ilkeydestä sairas. Väität toisia valehtelijoiksi.
Toiko Pukki sukkia lahjaksi? - Anonyymi
Minäkään en ole koskaan saanut mitään apua muuttoihin tai asuntoihin.
Itse olen saanut järjestää sukulaisten tai ystävien avulla.
Harvalla on ystäväpiiri, jolla on apua antaa ja aikaa muuhun kuin omaan tarpeeseen.
Kerran sain sosiaalista jotain, mutta se oli LAINAA ja niin pian kuin
sain vähän perintöä, niin sosiaali soitti ja se raha karhuttiin takaisin.
Ei se minua haitannut, sillä en ole ollut koskaan aineellisesta riippuvainen.
Minäkin olen kävellyt monia km sekä kouluun, että töihin päivittäin.
Mutta se on vienyt terveyttä ja olen sairastellut koko ikäni.
Raskaita työpaikkoja ja kädestä suuhun elämistä.
Toivonut vain, että tämä loppuisi kertaheitolla tässä murheen laaksossa. - Anonyymi
Kyllä asunnon saa luottotiedoton, työtön ja asunnoton. Lumolla on paljon asuntoja tarjolla. Ylipäätänsä vuokra-asuntoja on paljon tarjolla. Yksityiseltäkin saattaa saada isompaa vuokravakuutta vastaan. Maksamattomia vuokrarästejä ei saa olla. Liian nirso ei kannata olla vuokran suuruuden suhteen. Katso Kelan laskureista paljonko saat asumistukea, työmarkkinatukea ja toimeentulotukea ja laske kuinka suureen vuokraan on varaa.
- Anonyymi
Sain vuokravelkaa leikkaussyistä. Tuntuu ihmeelliseltä, kun sydänkin muljahtelee jo.
https://yle.fi/uutiset/3-11114371 - Anonyymi
Te-toimistothan niitä kuntouttavia tarjoaa?
- Anonyymi
TE-toimistot ei järjestä kuntouttavaa työtoimintaa, vaan kunta.
TE-toimiston työntekijä on useimmiten läsnä kunnantomistossa kun työtön ja kuntouttavan työtoiminnan ohjaaja laativat keskenään sopimuksen työtoiminnasta.
Tietenkin TE-toimistosta kerrotaan työttömälle, että nyt kun olet pian ollut työttömänä 500 päivää sinun kannattaisi mennä k6nnan järjestämään kuntouttavaan työtoimintaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TE-toimistot ei järjestä kuntouttavaa työtoimintaa, vaan kunta.
TE-toimiston työntekijä on useimmiten läsnä kunnantomistossa kun työtön ja kuntouttavan työtoiminnan ohjaaja laativat keskenään sopimuksen työtoiminnasta.
Tietenkin TE-toimistosta kerrotaan työttömälle, että nyt kun olet pian ollut työttömänä 500 päivää sinun kannattaisi mennä k6nnan järjestämään kuntouttavaan työtoimintaan.Todellisuudessa, karenssilla uhaten yritetään pakottaa johonkin turha- toimintaan... ilman palkkaa... ilman työterv. huoltoa, ilman etuja.
Ja tämä koskee kanta-suomalaisia työttömiä.
Mutta etu-oikeutettujen Pakolais turistien ihmsioikeuksia ei saa rikkoa kuntouttavalla pakkotoiminnalla, vaan he saa lomailla, rukoilla ja levätä, siittää, koko suku ilmaiseksi kivoilla kela lomilla suomessa,, lopun elämää llapsilisillä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellisuudessa, karenssilla uhaten yritetään pakottaa johonkin turha- toimintaan... ilman palkkaa... ilman työterv. huoltoa, ilman etuja.
Ja tämä koskee kanta-suomalaisia työttömiä.
Mutta etu-oikeutettujen Pakolais turistien ihmsioikeuksia ei saa rikkoa kuntouttavalla pakkotoiminnalla, vaan he saa lomailla, rukoilla ja levätä, siittää, koko suku ilmaiseksi kivoilla kela lomilla suomessa,, lopun elämää llapsilisillä...Höpö höpö, että kehtaatkin valehdella .
Olet niin tietämätön, että et edes ymmärtä, miten tietämättömyytesi näkyy heti kun jotain kirjoitat.
Että kunnan kuntouttavan työtoiminnan pilipali-hommien pitäisi oikeuttaa vielä työterveyshoitoonkin..... Kyllä joidenkin oikeustaju voikin olla vinksallaan.
Sinähän saat ilmaisen terveydenhoidon ja lääkkeet joka tapauksessa terveyskeskuksen kautta, koska olet oikeutettu toimeentulotukeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö, että kehtaatkin valehdella .
Olet niin tietämätön, että et edes ymmärtä, miten tietämättömyytesi näkyy heti kun jotain kirjoitat.
Että kunnan kuntouttavan työtoiminnan pilipali-hommien pitäisi oikeuttaa vielä työterveyshoitoonkin..... Kyllä joidenkin oikeustaju voikin olla vinksallaan.
Sinähän saat ilmaisen terveydenhoidon ja lääkkeet joka tapauksessa terveyskeskuksen kautta, koska olet oikeutettu toimeentulotukeen.Tarkennus k6n et tätäkään varmasti ymmärrä:
Ilmainen terveydenhuolto TK:sta ja Kelasta korvataan lääkkeet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkennus k6n et tätäkään varmasti ymmärrä:
Ilmainen terveydenhuolto TK:sta ja Kelasta korvataan lääkkeet.No, kyllä luotto kelvoton pitää ensin tehdä käjäjöidäkseen sen kanssa sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän saat ilmaisen terveydenhoidon ja lääkkeet joka tapauksessa terveyskeskuksen kautta, koska olet oikeutettu toimeentulotukeen."Höpö, höpö" on joku omahyväinen, uskonnollinen toisten mitätöijä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkennus k6n et tätäkään varmasti ymmärrä:
Ilmainen terveydenhuolto TK:sta ja Kelasta korvataan lääkkeet.puhut nyt pakolais-turistien, kaikki ilmaista eduista !!
Ja se Kanta suomalainen joutuu maksamaan pakolla omat ja turistien menot!!
--- Ja se ei ole oilkein,, ei siis ole oikein !!
Rosvo terroristien ja tappaja raiskaajien elatus velvollisuuta meillä ei ole !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän saat ilmaisen terveydenhoidon ja lääkkeet joka tapauksessa terveyskeskuksen kautta, koska olet oikeutettu toimeentulotukeen."Höpö-höpö" taitaa olla joku uskonnollinen kunnan virkamies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän saat ilmaisen terveydenhoidon ja lääkkeet joka tapauksessa terveyskeskuksen kautta, koska olet oikeutettu toimeentulotukeen."Höpö-höpö" on joku omahyväinen uskonnollinen virkailija, joka
nauttii alakynnessä olevien ihmisten halventamisesta.
Kyllä ne sadistiset ja vallanhaluiset pikkuvirkailijat tunnetaan.
Niin monia on nöyryytetty kiehumispisteeseen.
- Anonyymi
olet henkisesti rikas mulla ulosotossa yli 200000e ja pieni eläke vuokraasunto ajettele että jos ei lainaa olet vapaa.
- Anonyymi
Omalla oikeuskelpoisen ihmisten nimikirjoituksellasi olet omat velkasi tehnyt. Niin makaa kuin petaa.
- Anonyymi
Ilmoittaudu maahamuttajaksi. Asunto järjestyy heti ja rahaa saat samantien.
- Anonyymi
Kun sitten valehtelusta jää kiinni niin menee luotto.
Tuskin virkamiehet ovat halukkaita auttamaan valehtelijaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun sitten valehtelusta jää kiinni niin menee luotto.
Tuskin virkamiehet ovat halukkaita auttamaan valehtelijaa.- ei näytä menevään,,, kun täällä on asunut ilmaiseksi jo vuosikymmeniä turisteja, jotka on valehdelleet kaiken, taustansa, ja vankilatuomionsa, ja menneisyytensä !! - ja näille kirjoietaan muukalaispassi, joka vähitellen muuttuu suomi passiksi. Ja näin roisto terroristi saa kotimaan ja elää verovaroin hyvin ja ilmaiseksi.
voi jatkaa terrori puuhaa vapaasti, jne jne..
Ja viher vas haluaa lisää terroristeja tänne lomille verovaroin !!
Täyttä anarkiaa tämä on !!
viron sisäministeri kertoi ikävän totuuden suomen politiikasta !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- ei näytä menevään,,, kun täällä on asunut ilmaiseksi jo vuosikymmeniä turisteja, jotka on valehdelleet kaiken, taustansa, ja vankilatuomionsa, ja menneisyytensä !! - ja näille kirjoietaan muukalaispassi, joka vähitellen muuttuu suomi passiksi. Ja näin roisto terroristi saa kotimaan ja elää verovaroin hyvin ja ilmaiseksi.
viron sisäministeri kertoi ikävän totuuden suomen politiikasta !!Ei vihervassuja pidä äänestää ! Minäkin muutan Viroon jahka eläköidyn reilun parin vuoden päästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- ei näytä menevään,,, kun täällä on asunut ilmaiseksi jo vuosikymmeniä turisteja, jotka on valehdelleet kaiken, taustansa, ja vankilatuomionsa, ja menneisyytensä !! - ja näille kirjoietaan muukalaispassi, joka vähitellen muuttuu suomi passiksi. Ja näin roisto terroristi saa kotimaan ja elää verovaroin hyvin ja ilmaiseksi.
viron sisäministeri kertoi ikävän totuuden suomen politiikasta !!eduskunnassakin on nykyään hyvillä palkoilla, se kaikki tietonsa väärentänyt, valehteleva, vihapuhuja, ilmeisesti jonkun terrorijärjetön etujen ajaja,,,, kuka lie mies!! Huijjasi myös ahtisaaren järjestöä,, ja super naivi sdp ei ole saanut sitä poistettua riveistään!! - joten ei voi enää luottaa sdp puolueeseen.
Ei se rikollinen paperiton kuka lie , nääs parane vaikka olisi palkallisella sairaslomalla monia kuukaúsia.. ei terristi parane !! Ja onneksi suomen kansa ei unohda vilppiä !!
- Anonyymi
Elikä asunnoton niin kyllä joskus ollut asunto mutta mitä sitten tapahtunut. Ei vuokravelkoja yms.. ni miks asunnoton. Ei käytä päihteitä nooh sitten psyykepuolen juttuja.
- Anonyymi
Provotrolli koko aloitus, ei siinä mitään muuta ole! Psyykepuolen jutuillakin pääsee asuntoon, jos vaan ottaa avun vastaan. Suomessa systeemit toimii tosi hyvin, että pitää ihan haluta haluamalla asunnottomaksi, jos meinaa olla asunnoton. Kyllä täällä Suomessa luottotiedoton täysin asiansa sössinyt pääsee asumaan omaan asuntoon ja jos ei pysty yksin asumaan vaikka noiden psyykepuolen juttujen vuoksi, niin saa tukihenkilön katsomaan perään, että tulee otettua lääkkeet dosetista ja muutenkin katsoo perään syömiset ym. Edunvalvonnan saa myös, jos ei pysty hoitamaan talouttaan.
Täällä väitetään aina niin paljon ihan puppua muka totena, ettei köyhä saa sitä ja tätä, mutta kyllä hommat vaan toimii Suomessa ihan suomalaisille, tulee tuet ja sossu auttaa köyhää, työtön pääsee muuttamaan jne. Varmaan jotain venäläisten trollia ne jutut! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Provotrolli koko aloitus, ei siinä mitään muuta ole! Psyykepuolen jutuillakin pääsee asuntoon, jos vaan ottaa avun vastaan. Suomessa systeemit toimii tosi hyvin, että pitää ihan haluta haluamalla asunnottomaksi, jos meinaa olla asunnoton. Kyllä täällä Suomessa luottotiedoton täysin asiansa sössinyt pääsee asumaan omaan asuntoon ja jos ei pysty yksin asumaan vaikka noiden psyykepuolen juttujen vuoksi, niin saa tukihenkilön katsomaan perään, että tulee otettua lääkkeet dosetista ja muutenkin katsoo perään syömiset ym. Edunvalvonnan saa myös, jos ei pysty hoitamaan talouttaan.
Täällä väitetään aina niin paljon ihan puppua muka totena, ettei köyhä saa sitä ja tätä, mutta kyllä hommat vaan toimii Suomessa ihan suomalaisille, tulee tuet ja sossu auttaa köyhää, työtön pääsee muuttamaan jne. Varmaan jotain venäläisten trollia ne jutut!Miten muka saisin edes apua psyyke puoleen kuten tuossa aikasemmin kerroin soitin kerran tkn päivystykseen siellä sanottiin koska osoitteeni on poste restante minua ei voida ottaa potilaaksi kuulemma pitää jokin kotiosoite olla hätätilanteen takia.
Julkiselle puolella en ainakaan pääse lääkäriin poste restante osoitteella.
Olen jo suunnitellut että muutan taas reppuni kanssa kuukauden päästä halpaan hostelliin.
Sain töitä ja hostelli näytti maksavan kuukaudelta sen 800e. Ei haittaa vaikka joudunkin yöpaikan jakamaan pääasia että ei tarvitse nukkua kadulla tai sietää muita päihteitä käyttäviä asunnottomia.
Silti tuntuu että pääni alkaa sekoamaan koska haluan oman asunnon ja sisustaa sen mieleiseksi.
Yritän maksaa 2020 kaikki ulosotto velkani pois ja säästää takuuvuokraan.
Tiedättekö että ulosotossa et voi säästää suuria summia tilille koska ulosotto vie rahat tililtä.
Näissä Lumon Kämpissä ei taida olla pesutupaa.
Sitten joskus kun saan edes jonkun asunnon sisustaminen tulee kalliiksi koska joudun ostamaan kaikki uutena ja paljon tavaraa.
Repussani on ainostaan vaatteita,lompakko/henkkarit ja kannettavatietokone.
Joudun näitä ostamaan pikku hiljaa koska pitäisi 5v tauon jälkeen tottua ajatukseen että joudunkin maksamaan laskuja kuten sähkölasku,vesilasi mitä näitä nyt on.
Ainoa lasku tähän asti on ollut puhelinlasku.
Olen täysin vieraantunut miten asutaan vuokralla ja mitä laskuja tulee.
En osaa laittaa ruokaakaan koska on joutunut elämään eineksillä ja ulkona olen käynyt halvoissa buffet ravintoloissa.
Uusia vaatteita en ole ostanut vuosiin käytän samoja vanhoja vaatteita.
Uudet kengät olen joutunut ostamaan monesti koska niihin on tullut pohjaan reikiä.
Hostelli elämä odottaa taas kuukauden päästä se syö taas jaksamista.
Täytin ennen työni alkua useita asuntohakemuksia mutta ei tarjottu asuntoa
Ehkä olin tyhmä ja olisi pitänyt lähettää liitteitä postissa
Saan viimeiset työmarkkinatuen joulukuun lopussa pohdin käytäntö ne velkojen maksuun?
Säästänkö takuuvuokraan?
Vai vuokraanko hostellissa sängyn?
Ehkä takuuvuokraan ei kannata säästää koska yksityiset kysyvät suosittelijoita luottotiedottomalta mistä sellaisen saisin jos ei ole ollut 5vuoteen asuntoa?
Hain ysäätiöltä asuntoa ei tullut tarjousta ei.
Pakko myöntää miten Sossu muka auttaisi asunnon etsimisessä jos minulla on työpaikka tiedossa ja ei lapsia?
En ole nyt jaksanut pestä hampaita 4päivään ja hampaat lohkeilee.
Mutta eipä tuonne oteta potilaaksi koska osoite on poste restante
Joulu meni sukulaisen luona sängyssä maaten ja kävin saunassa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten muka saisin edes apua psyyke puoleen kuten tuossa aikasemmin kerroin soitin kerran tkn päivystykseen siellä sanottiin koska osoitteeni on poste restante minua ei voida ottaa potilaaksi kuulemma pitää jokin kotiosoite olla hätätilanteen takia.
Olen jo suunnitellut että muutan taas reppuni kanssa kuukauden päästä halpaan hostelliin.
Sain töitä ja hostelli näytti maksavan kuukaudelta sen 800e. Ei haittaa vaikka joudunkin yöpaikan jakamaan pääasia että ei tarvitse nukkua kadulla tai sietää muita päihteitä käyttäviä asunnottomia.
Silti tuntuu että pääni alkaa sekoamaan koska haluan oman asunnon ja sisustaa sen mieleiseksi.
Tiedättekö että ulosotossa et voi säästää suuria summia tilille koska ulosotto vie rahat tililtä.
Sitten joskus kun saan edes jonkun asunnon sisustaminen tulee kalliiksi koska joudun ostamaan kaikki uutena ja paljon tavaraa.
Joudun näitä ostamaan pikku hiljaa koska pitäisi 5v tauon jälkeen tottua ajatukseen että joudunkin maksamaan laskuja kuten sähkölasku,vesilasi mitä näitä nyt on.
En osaa laittaa ruokaakaan koska on joutunut elämään eineksillä ja ulkona olen käynyt halvoissa buffet ravintoloissa.
Uudet kengät olen joutunut ostamaan monesti koska niihin on tullut pohjaan reikiä.
Saan viimeiset työmarkkinatuen joulukuun lopussa pohdin käytäntö ne velkojen maksuun?
Säästänkö takuuvuokraan?
Ehkä takuuvuokraan ei kannata säästää koska yksityiset kysyvät suosittelijoita luottotiedottomalta mistä sellaisen saisin jos ei ole ollut 5vuoteen asuntoa?
Pakko myöntää miten Sossu muka auttaisi asunnon etsimisessä jos minulla on työpaikka tiedossa ja ei lapsia?
Joulu meni sukulaisen luona sängyssä maaten ja kävin saunassaHarmittaa että en voi mennä alennus myynteihin koska pakko asunnottomana pitää sääntö että omaisuuden on mahduttava reppuun etkä voi ostaa mitään uutta ja kivaa.
Korkeintaan voin ostaa jotain syömistä.
Kirpputorille ei huvita mennä siellä vain pahoitan mieleni kun näen sisustustavarat jota en voi ostaa koska en ole kotia jota sisustaa ja on pidettävä mielessä asunnottoman sääntö numero 1 omaisuus on mahduttava reppuun et voi ostaa mitään ylimääräistä.
Tekisi mieli huutaa tarjotkaa perkele sitä asuntoa luottotiedottomalle jolla on työpaikka.
Työsopimus kulkee repussa se on mennyt hiukan ruttuun kun ei ole muovitaskua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmittaa että en voi mennä alennus myynteihin koska pakko asunnottomana pitää sääntö että omaisuuden on mahduttava reppuun etkä voi ostaa mitään uutta ja kivaa.
Kirpputorille ei huvita mennä siellä vain pahoitan mieleni kun näen sisustustavarat jota en voi ostaa koska en ole kotia jota sisustaa ja on pidettävä mielessä asunnottoman sääntö numero 1 omaisuus on mahduttava reppuun et voi ostaa mitään ylimääräistä.
Tekisi mieli huutaa tarjotkaa perkele sitä asuntoa luottotiedottomalle jolla on työpaikka.
Työsopimus kulkee repussa se on mennyt hiukan ruttuun kun ei ole muovitaskua.Eivätkö sinun sukulaisesi kykene neuvomaan ja auttamaan sinua?
Etkö voi antaa heidän osoitettaan, kunnes saat sen asunnon järjestykseen?
Et ole velvollinen kertomaan kaikkea täällä koko maailmalle,
mutta älä odota myöskään mitään sopivaa neuvoa, kun ei tiedetä,
mistä kenkä puristaa. Lääkärinkin on tiedettävä ennen kuin voi auttaa.
Olen pahoillani puolestasi, sillä olen ollut itse samassa tilanteessa.
Sukulaisten luona ja avulla ja heidän apunaan, kunnes jaksoin omillani.
Tee parhaasi työpaikallasi. Toivon sinulle pikaisesti parempaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmittaa että en voi mennä alennus myynteihin koska pakko asunnottomana pitää sääntö että omaisuuden on mahduttava reppuun etkä voi ostaa mitään uutta ja kivaa.
Työsopimus kulkee repussa se on mennyt hiukan ruttuun kun ei ole muovitaskua.Olen 5vuoden asunnottomuuden aikana laatinut itselleni sääntöjä
1. Koko omaisuus on mahduttava reppuun älä osta mitään ylimääräistä paitsi uusia vaatteita tai kengät jos edelliset menevät rikki.
Ruokaa tähän ei lasketa
2. Pyri välttelemään ulkona nukkumista että et tule ryöstetyksi. Halvat hostellit ovat minulle tulleet tutuiksi Suomessa halvin yö maksaa 20e ja sukulaisilla ilmaista
3. Älä käytä päihteitä ne lisäävät ongelmia ja tulee lisää ulosotto velkaa ja riski ryöstetyksi tulemisella on suurempi
4. Ruoka tulee olla helposti syötävää käsin kylmänä.
Toinen vaihtoehto on etsiä halpa buffet jossa saa syödä niin paljon kun haluaa. Sillä pärjää päivän.
5. Käytä samoja vaatteita ja alusvaatteita monta päivää peitä paha haju 1e maksavalla deorantilla.
6. Älä mene kauppaan missä myydään sisustus tavaraa koska pahoitan siitä mieleni kun ei ole kotia mitä sisustaa.
Etkä voi ostaa edes varalta koska tähän pätee 1 kohdan sääntö omaisuus on mahduttava reppuun.
7. Älä osta huonekaluja äläkä vuokraa varastoa
Rahat menevät hukkaan kun kukaan ei tarjoa asuntoa vaikka olet tehnyt hakemuksia netissä eikä sitä asunto tarjousta tule yksinäiselle ihmiselle.
8. Esitä että kaikki on hyvin vaikka todellisuudessa olet vihainen kun asuntoa ei tarjota hakemuksista huolimatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen 5vuoden asunnottomuuden aikana laatinut itselleni sääntöjä
1. Koko omaisuus on mahduttava reppuun älä osta mitään ylimääräistä paitsi uusia vaatteita tai kengät jos edelliset menevät rikki.
Ruokaa tähän ei lasketa
2. Pyri välttelemään ulkona nukkumista että et tule ryöstetyksi. Halvat hostellit ovat minulle tulleet tutuiksi Suomessa halvin yö maksaa 20e ja sukulaisilla ilmaista
3. Älä käytä päihteitä ne lisäävät ongelmia ja tulee lisää ulosotto velkaa ja riski ryöstetyksi tulemisella on suurempi
Toinen vaihtoehto on etsiä halpa buffet jossa saa syödä niin paljon kun haluaa. Sillä pärjää päivän.
5. Käytä samoja vaatteita ja alusvaatteita monta päivää peitä paha haju 1e maksavalla deorantilla.
6. Älä mene kauppaan missä myydään sisustus tavaraa koska pahoitan siitä mieleni kun ei ole kotia mitä sisustaa.
Etkä voi ostaa edes varalta koska tähän pätee 1 kohdan sääntö omaisuus on mahduttava reppuun.
Rahat menevät hukkaan kun kukaan ei tarjoa asuntoa vaikka olet tehnyt hakemuksia netissä eikä sitä asunto tarjousta tule yksinäiselle ihmiselle.
8. Esitä että kaikki on hyvin vaikka todellisuudessa olet vihainen kun asuntoa ei tarjota hakemuksista huolimatta.Huh huh ettei psyykeongelmaa ja asunnoton ni joku ei nyt täsmää elik' onko psykoosi päällä.Realiteeteissä noin muuten muuten mutta joku juttu on mikä hakee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten muka saisin edes apua psyyke puoleen kuten tuossa aikasemmin kerroin soitin kerran tkn päivystykseen siellä sanottiin koska osoitteeni on poste restante minua ei voida ottaa potilaaksi kuulemma pitää jokin kotiosoite olla hätätilanteen takia.
Säästänkö takuuvuokraan?
Joulu meni sukulaisen luona sängyssä maaten ja kävin saunassaEn nyt jaksanut lukea kaikkea provo soopaa mitä taas kirjoitit, mutta yhteen asiaan kiinnitän nyt huomiota, nimittäin takuuvuokraa. Ei sinun mitään takuuvuokraa edes tarvitse säästää, koska sossu hoitaa takuuvuokran ja vuokranantaja ottaa igglo-vuokravakuuden ja sisällyttää sen maksun vuokraasi.
Ja muutenkin, jos homma ei ole sinulla lainkaan nyt hanskassa ja ei näytä olevan sinun sukulaisillakaan (jos olet todella todellinen tapaus), niin ota yhteyttä seurakunnan diakoniin, hän auttaa sinua pistämään asiat rullaamaan, koska itse et pysty näemmä mitään hoitamaan. Suomessa ei nimittäin ole sellaista SUOMALAISTA henkilöä, joka ei saisi asuntoa itselleen!
Hoidin juuri vähän aikaa sitten yhden tosi toivottoman tapauksen omaan asuntoon, sossu maksoi takuuvuokrat, kunta järjesti muutot (mitä nyt oli muutettavaa), seurakunta järjesti huonekaluja ym. ja sossu maksaa sähköt ym. Homma on periaatteessa ihan yksinkertainen, mutta apua pitää ottaa vastaan. Tämäkin kaveri teki niitä omia anomuksiaan vaikka mihin, kun ei ymmärtänyt mistään mitään, eihän ne anomukset johtaneet mihinkään, kun 6 vuotias lapsikin olisi tehnyt järkevämmät anomukset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen 5vuoden asunnottomuuden aikana laatinut itselleni sääntöjä
Ruokaa tähän ei lasketa
8. Esitä että kaikki on hyvin vaikka todellisuudessa olet vihainen kun asuntoa ei tarjota hakemuksista huolimatta.Jos oikeasti olisit asunnoton (kyllä, niitäkin on), kannattais ostaa halpa kuntosalikortti (siellä voi käydä samalla pesulla ja vessassa ihan milloin vaan haluaa)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säästänkö takuuvuokraan?
Joulu meni sukulaisen luona sängyssä maaten ja kävin saunassaMiksi ihmeessä sinulla on osoitteena posterestante?? Joko olet täysi toope tai muuten tumpelo? Juuri tänään viimeksi olin tekemissä henkilön kanssa, jonka osoite on täysin tyhjälle rakentamattomalle tontille, missä ei ole sivilisaatiosta muita merkkejä, kuin lyhtypylväs.
Takuuvuokran säästäminen... Mitä ihmeen takuuvuokraa sinun muka tarvitsee säästää??? Takuuvuokran hoitaa joko sossu tai voit hoitaa sen igglovuokravakuutena, että vuokranantaja sisällyttää sen vuokraan. Ei ole vaikeaa!!
Ja vuokra-asuntoja löytyy vaikka kuinka!
Joten melkoista trollia väännät!!
- Anonyymi
Missä päin asut? Olen käynyt tuon itsekin läpi sain armoa ja yksi yksityinen henkilö vuokrasi asunnon minulle vaikka luottotiedot ovat menneet. Voisin ojentaa auttavan käteni ja ottaa asumaan sinut tänne tämä tosin on vaan yksiö.mutta ruokaa saa melkein ilmaitteeksi läheltä ruoka jakelusta ja työpaikan haussa voin auttaa sinua tiedän että täällä on pulaa työntekijöistä jos kaikki työt kelpaa. Maksetaan kulut puoliksi. Autetaan toinen toisiamme.
- Anonyymi
Toivon teille molemmille kaikkea mahdollista hyvää!
Kohdelkaa vain toisianne rehellisesti ja arvostaen.
Vaikka tämä apua tarvitseva ulkona nukkuja ei kykene heti rehellisyyteen!
hän on teeskennellyt ja näytellyt liian kauan, mutta ajan kanssa se onnistuu. - Anonyymi
Kerjäläiset ovat poissa kaupan ovilta nykyisin, mutta kun siinä vielä istuivat,
niin oppivat tuntemaan ne yksinäiset naiset, jotka kävivät asioillaan.
Lähettivät maanmiehensä, joka osasi puhua täällä kansan yleiskieltä,
perääni pyytämään, että eräs nuori mies saisi tulla luokseni asumaan.
Siten hänellä olisi parempi mahdollisuus soluttautua yhteiskuntaan.
Sanoin, että minä en ryhdy mihinkään laittomuuteen ja
kääntyköön kommuunin puoleen, joka hoitaa maahanmuuttajien asiat.
Akka alkoi huutamaan vihaisena, että olen sydämetön, itsekäs, en ole
kristitty - mies oli romaani tai muslimi.
Kulki perässäni ja metelöi. Kysyin miksei hän itse ota luokseen.
Hänellä oli oma mies! Olisi pitänyt olla jätkän käsillä vielä yötkin!
Täyshoito miehille, mistä tahansa tänne luikertelevat.
Kun lähdin kaupasta, niin mies hymyili minulle itsevarmana, kuin
ilmainen hoito olisi jo täysin varmaa. Sitten olisi tullut liuta muita jätkiä.
Niin kävi yhdelle naiselle. Hänellä oli talossaan ensin yksi "alivuokralainen".
Nyt näkyy siellä olevan 3 muslimia lisää kirjoilla puhelimineen.
Muijalla mahtaa olla mukavat päivät, kun palvelee nämä nuoret miehet.
Mekkaan päin aamupesujen jälkeen pyllyt pystyssä kristityille. ;-D
Siitä vaan naiset! Kiinalaiset ja intialaiset tappoivat tyttövauvat.
Nyt ei naiset riitä miehille, joten kuka tahansa kelpaa.
Saatte haaremin tuossa tuokiossa.
- Anonyymi
Hei Aloittaja! Sinun kannattas myös ottaa selvää Viron asuntotarjonnasta ! Halvemmat vuokrat eikä kysellä mitään luottotietoja. Jos ei nirsoile työn suhteen, niin ainakin esim. siivoustyötä kantsii sieltä kysellä. Sinä vain nyt kulutat henkisiä voimavarojasi asunnottomana. Ja Viro on ihan lähellä, samaa EU:ta ollaan. Harkitse ainakin.
- Anonyymi
Olen miettinyt tätä jos asuisin viikot helsingissä hostellissa ja viikonloput Virossa vuokralla.
Työpaikka pysyisi Helsingissä
- Anonyymi
Kyllä hyvinkin voi saada kaupungin vuokra-asunnon vaikka luottotiedot eivät ole OK.
- Anonyymi
Kuule hakemus on ollut kaupungin kämppiin työttömänä ja työssä käyvän silti ei olla asuntoa tarjottu.
Edellisestä huonosta työpaikasta sain potkut koeajalla.
Sen jälkeen meni melko pitkään että sain taas töitä.
Nyt uudessa työpaikassa aloitan tammikuun alussa.
Vähän jännittää miten työhöntulotarkastuksessa pärjään koska edellisissä on valitettu painosta ja korkeasta verenpaineesta. Mutta niitä on vaikea hoitaa asunnottomana kun kunnon ruokaa ei ole mahdollisuus kokkailla eikä muuta liikuntaa harrastaa kun kävelyä.
Ysäätiöltä hain myös kämppää sain mielikuvan että sieltä juuri tarjottaisiin minun kaltaisille asunnottomille luottotiedottomille kämppää.
Mutta eipä kuulunut mitään. Vaikka minulla on tuossa työtodistus jolla voin todistaa että olisi työpaikka jossa käydä.
Tietääkseni työssäkäyvät eivät saa sossun sitoumuksia.
Eilen kävin ulkona kävelyllä sisälläni tunsin suurta vihaa miksi en saa asuntoa mistään.
Miehet eivät itke mutta olisi tehnyt mieli taantua lapsen tasolle ja alkaa itkeä jumalauta antakaa minulle se vuokra-asunto.
Mutta en viitsinyt.
Jos minulle tarjottaisiin asuntoa nukkuisin ensimmäisen kuukauden patjalla koska eka palkka tulee vasta kuukauden päästä.
Kelan rahoilla ajattelin lyhentää taas ulosottoa.
Ulosotto laittoi velkani passiiviperintään.
Mutta haluan saada kaikki velkani maksettua.
Tilillä on nyt 8euroa.
Huomenna ostan eineksiä kaupasta.
Itsemurhaa en yritä vaikka 5v asunnottomuuden jälkeen voimavarat hiipunut eikä ole voimia tehdä asunto hakemuksia kun ei tule tarjoustakaan.
En uskalla mennä asuntonäyttöihin luottotiedoton siellä nauretaan ulos.
Tori.fi taas pelkään huijareita - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuule hakemus on ollut kaupungin kämppiin työttömänä ja työssä käyvän silti ei olla asuntoa tarjottu.
Edellisestä huonosta työpaikasta sain potkut koeajalla.
Sen jälkeen meni melko pitkään että sain taas töitä.
Nyt uudessa työpaikassa aloitan tammikuun alussa.
Vähän jännittää miten työhöntulotarkastuksessa pärjään koska edellisissä on valitettu painosta ja korkeasta verenpaineesta. Mutta niitä on vaikea hoitaa asunnottomana kun kunnon ruokaa ei ole mahdollisuus kokkailla eikä muuta liikuntaa harrastaa kun kävelyä.
Ysäätiöltä hain myös kämppää sain mielikuvan että sieltä juuri tarjottaisiin minun kaltaisille asunnottomille luottotiedottomille kämppää.
Mutta eipä kuulunut mitään. Vaikka minulla on tuossa työtodistus jolla voin todistaa että olisi työpaikka jossa käydä.
Tietääkseni työssäkäyvät eivät saa sossun sitoumuksia.
Eilen kävin ulkona kävelyllä sisälläni tunsin suurta vihaa miksi en saa asuntoa mistään.
Miehet eivät itke mutta olisi tehnyt mieli taantua lapsen tasolle ja alkaa itkeä jumalauta antakaa minulle se vuokra-asunto.
Mutta en viitsinyt.
Jos minulle tarjottaisiin asuntoa nukkuisin ensimmäisen kuukauden patjalla koska eka palkka tulee vasta kuukauden päästä.
Kelan rahoilla ajattelin lyhentää taas ulosottoa.
Ulosotto laittoi velkani passiiviperintään.
Mutta haluan saada kaikki velkani maksettua.
Tilillä on nyt 8euroa.
Huomenna ostan eineksiä kaupasta.
Itsemurhaa en yritä vaikka 5v asunnottomuuden jälkeen voimavarat hiipunut eikä ole voimia tehdä asunto hakemuksia kun ei tule tarjoustakaan.
En uskalla mennä asuntonäyttöihin luottotiedoton siellä nauretaan ulos.
Tori.fi taas pelkään huijareitaAsuntonäytöt on täynnä luottotiedottomia. Ei siellä kukaan naura kenellekään. Suomi on täynnä luottotiedottomia. Et ole ainut.
Jos oikeasti olisit köyhäköyhä niin olisit langanlaiha ja luut törröttäisivät läpi. Mieti sitä.
- Anonyymi
Katsotaan päivän laittomuutta ensin.
- Anonyymi
Aloittajalle kysymys niin missä viimeksi asunut vuokralla ja miksi asunnoton. Sukulaisilla kuukauden eikä saa asioitansa mitenkään kuntoon niin tulee mieleen että kuitenkin amfetamiiniä ku sössii sössii.
- Anonyymi
Minulla oli kotiolot sellaiset, että pakenin sieltä sukulaisille asumaan.
Aloitin työt ja autoin myös heitä kotiaskareissa ja lastenhoidossa.
Ompelin, kudoin ja muuta sellaista ja aina oli kädet täynnä työtä.
Minusta ei ollut häpeäksi siinä tilanteessa, mutta se oleminen
tulisi korvata toisille jotenkin taloudellisesti - kuin kiitoksena.
Minulla itselläni ei tosin olisi tarvetta apuvoimiin nykyisin.
En uskaltanut ottaa muutamaa tuttua nurkkiini avuksi kerran, kun
olivat vankilakundeja ja huumekauppiaita.
Siitäkin on huono omatunto, mutta en kyennyt auttamaan.
Sain poliisin luokseni, kun tunsin heidät.
Puhelintani kuunneltiin vuosikausia ja vieläkin poliisi kohtelee minua
epäillen ja kyseenalaistaen kuin jotain huumekauppiasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla oli kotiolot sellaiset, että pakenin sieltä sukulaisille asumaan.
Aloitin työt ja autoin myös heitä kotiaskareissa ja lastenhoidossa.
Ompelin, kudoin ja muuta sellaista ja aina oli kädet täynnä työtä.
Minusta ei ollut häpeäksi siinä tilanteessa, mutta se oleminen
tulisi korvata toisille jotenkin taloudellisesti - kuin kiitoksena.
Minulla itselläni ei tosin olisi tarvetta apuvoimiin nykyisin.
En uskaltanut ottaa muutamaa tuttua nurkkiini avuksi kerran, kun
olivat vankilakundeja ja huumekauppiaita.
Siitäkin on huono omatunto, mutta en kyennyt auttamaan.
Sain poliisin luokseni, kun tunsin heidät.
Puhelintani kuunneltiin vuosikausia ja vieläkin poliisi kohtelee minua
epäillen ja kyseenalaistaen kuin jotain huumekauppiasta.Joo, että tällänen tapaus... Jospa nyt menisit seurakunnan diakonin puheille ja selvittäisit hänelle tilanteen, niin lähtisitte yhdessä purkamaan tilannetta kaikessa rauhassa. Sinulla on nyt pallo ihan hukassa ja et pysty itse hoitamaan asioita kuntoon, tarvitset ammattilaisen avuksi.
Tilanne ei ole lainkaan toivoton, mutta jos et ota apua vastaan, niin olet lopun elämää asunnottomana toisten nurkissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, että tällänen tapaus... Jospa nyt menisit seurakunnan diakonin puheille ja selvittäisit hänelle tilanteen, niin lähtisitte yhdessä purkamaan tilannetta kaikessa rauhassa. Sinulla on nyt pallo ihan hukassa ja et pysty itse hoitamaan asioita kuntoon, tarvitset ammattilaisen avuksi.
Tilanne ei ole lainkaan toivoton, mutta jos et ota apua vastaan, niin olet lopun elämää asunnottomana toisten nurkissa.Älä vain sekoita minua häneen joka on ollut 5 vuotta kodittomana!
Lukiessani hänen kodittomuuttaan, muistin omani ja sen ahdistuksen.
Kerroin oman tarinani, miten työttömänä helposti joutuu rikoksen tielle.
Kuten tuttavani samassa tilanteessa. huumeita ja linnaa välillä. Mutta minä
olin kuin "Oliver Twist" , orpopoika, joka karkasi ja joutui varkaiden joukkoon.
Tämä 5-vuotta kodittomana oleva EI ole lääkinnyt itseään kadun välittäjien kautta.
Sen teki tuttavani ja minä käytin samoja aineita "valkotakki-välittäjien" eli lääkärien kautta. Samoilla huumeilla kuljettiin, mutta valtio tienasi minun huumeistani.
Tunnen jatkuvasti sen pohjattoman turvattomuuden. Mutta minulla oli apua.
Käytin myös "kansan oopiumia" eli olin apsesta asti "Jeesuksen seuraaja".
Sitten kiertelin näiden sukulaisten luona alkuvaiheessa. Kotiapuna. Piikana.
He auttoivat minua omaan asuntoon, kouluihin, kursseihin, työpaikkoihin.
Vasta nyt yritän tajuta ja opetella tätä yhteiskuntaa. Silloin olin masennuksessa.
Kaiken sain sukulaisten kautta ja olen heille kiitollinen.
Nyt, kun yritän hoitaa asioitani kommuunin kautta, niin saan: "Ei ole sinulle!"
Jotkut täällä pasunoivat, miten kaikkia autetaan valtion järjestelyin.
KAIKKIA EI AUTETA! Se ruoka ja asunnot eivät riitä kaikille!
Minua ei auteta kunnassa, vaikken ole koskaan ollut poliisin rikosrekisterissä.
En tehnyt verotonta työtä, vaan vaadin maksaa verot tekemästäni työstä.
Ravintolatyössä ollessani juuri nämä johtajat suurine palkkoineen sanoivat:
"Emme voi pitää sinua palveluksessa, koska tulet niin kalliiksi verojen tähden!"
En siis saanut työtä edes tilapäisesti ravintoloissa koulutukseni jälkeen,
koska halusin noudattaa maan lakeja! Mutta sain poliisin kimppuuni!
Siis rehellistä kansalaista alettiin vainota kuin jotain rikollista!
Näitä johtajia, jotka rikkovat kaikkia itse luomiaan lakeja, heitä suojellaan!
Sitä on olla alakynnessä, yrittää ponnistaa, opiskella, noudattaa lakeja...
Sain siitä vuosien kuluessa kuusi leikkausta ja enen aikaisen eläkkeen.
Mutta se lainkuuliaisuus kannatti! Miksi?
Minulla on itsekunnioitusta! En ole koskaan pakottanut ketään rikollisuuteen!
En ole kyllä kyennyt saamaan ketään lopettamaan rikollisuutta, vaikka yritin.
En vetoamalla tuttaviini ja vielä vähemmän johtajiin! Ne "Karhukoplan" jäsenet!
Joudun elämään itseni kanssa ja siksi se, miten koen itseni on tärkeämpää,
kuin se miten kommuunin johtajat ja naapurit leimaavat minut.
Olen henkisesti heitä vahvempi itsepäisessä rehellisyydessäni.
Kunnioitan itseäni; hyvää omatuntoani eivät päässeet tuhoamaan!
- Anonyymi
Kunnan kämpän yleensä saa jos on niin, kuin kerroit, ettei ole vuokravelkaa. Ja kun eri kuntiin muuan vuosi sitten asuntohakua kattelin siellä oli vaihtoehto, vuokravelallisellekin.
Kyllä kämpän saa jos ei ole sitä vuokravelkaa.
Mun velat vanhenee kohta, eikä kämpän saamisessa ole ollut ikinä ongelmia, tosin mun velkojen pienin summa on 1600. Eli ei mitään pikkulaskuja. Näiden vuosien aikana, mitä olen lukenut luottotiedottomien ongelmia, niin suurimmat ongelmat on niillä, joiden pienimmät velat on luokkaa 10 euroa ja vuokra ja sähkölaskuja kasa voudilla.......
Ei sul pitäs olla ongelmaa kämpän saamiseen kunnalta, jos vuokravelkoja on nolla. - Anonyymi
Inneaaas
- Anonyymi
Asun Helsingissä ja työpaikkani on Helsingissä.
Ei ainakaan Helsingin kaupunki ole minun asunnottomuudesta välittänyt tämän 5v aikana.
Hekalta ei tule asunto tarjouksia vaikka hakemuksen olen uusinut eikä vuokravelkaa eikä myöskään ysäätiö auta.
Onneksi Helsingissä on näitä halpoja hotelleja jossa yö ym jossa maksaa 20euroa yö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ainakaan Helsingin kaupunki ole minun asunnottomuudesta välittänyt tämän 5v aikana.
Hekalta ei tule asunto tarjouksia vaikka hakemuksen olen uusinut eikä vuokravelkaa eikä myöskään ysäätiö auta.
Onneksi Helsingissä on näitä halpoja hotelleja jossa yö ym jossa maksaa 20euroa yö.Kohta vuosi vaihtuu ja saan majailla vielä kuukauden sukulaisen nurkissa lupasin lähteä 31päivä tammikuuta.
Olen jo kehittänyt varasuunnitellan koska Helsingistä luottotiedottomalle yksinäiselle ei asuntoa heru mitään kautta muutan taas hostelliin kuukaudeksi.
Netissä jo tarkastelin hintoja näytti jaettu hostel huone maksavan 800e kuukaudelta.
Saan sen palkallani maksettua.
Vaikka viha ja pettymys kumpuaa sisälläni kun joka päivä saat pettyä ei asunto tarjousta ysäätiöltä eikä hekalta.
Nuorisosäätiön kämppiin olen liian vanha.
Minulla olisi työpaikka hankittuna se ei riitä.
En tiedä saanko taas potkut koeajalla.
En jaksaisi enää kulkea reppuselässä etsien majapaikkaa milloin mistäkin.
5vuotta asunnottomana ilman kunnon omaisuutta.
Alkaa väsyttämään mutta silti pakko jaksaa.
Jos joku kysyy miksi sitten olen asunnoton Helsingissä vastaus täältä olen aina löytänyt töitä mutta en asuntoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohta vuosi vaihtuu ja saan majailla vielä kuukauden sukulaisen nurkissa lupasin lähteä 31päivä tammikuuta.
Olen jo kehittänyt varasuunnitellan koska Helsingistä luottotiedottomalle yksinäiselle ei asuntoa heru mitään kautta muutan taas hostelliin kuukaudeksi.
Netissä jo tarkastelin hintoja näytti jaettu hostel huone maksavan 800e kuukaudelta.
Vaikka viha ja pettymys kumpuaa sisälläni kun joka päivä saat pettyä ei asunto tarjousta ysäätiöltä eikä hekalta.
Jos joku kysyy miksi sitten olen asunnoton Helsingissä vastaus täältä olen aina löytänyt töitä mutta en asuntoa.Yhden kerran kävin kokeilemassa reppuni kanssa
Nukkumista helsinki-vantaan lentokentällä nukuin huonosti ja pelkäsin vartijoita.
Maksan mieluummin sen 20e hostellissa kun nukun ulkona tai julkisilla paikoilla.
Sukulaisille valehtelen että olen töistä lomalla
Tai vuokrasopimus alkaa myöhemmin.
Kukaan ei tiedä että olen ulosotossa.
Viime vuonna sain osan veloista maksettua ja pyysin ulosotossa refmerkinnät niihin.
Eipä ole niistäkään ollut hyötyä.
Nyt alle kuukausi sitten ulosotto päättikin laittaa velkani passiiviperintään.
Ja varattomuusmerkinnät.
Vaikka lyhensin velkaa aina vähän.
Nyt jouluna lyhensin yhtä velkaa 29eurolla ja tilille jäi 8euroa.
Uuteen vuoteen asti syön eineksiä ja elän mustalla kahvilla.
Tammikuun alussa tulevat viimeiset rahat kelasta työttömyyskorvaus.
Sen jälkeen pitänee kuukausi odotella palkkaa siinä vasta pulma lyhentääkkö ulosotto velkaa vai säästää jos saan asuntotarjouksem johon en enää usko
Luottamus on mennyt vaikka ilmoitin asuntohakemuksissa työni alkaa ja olen asunnoton
Asunto ei vaan tarjottu käydään sitten asunnottomana töissä ja pidetään osoitteena poste restante
Koska työssä käyvää ihmistä ei edes huolita vuokralle asumaan.
Taidan olla alinta kastia
Onneksi tämä sukulaisen sänky ja asunto on lämmin.
Olisi kauheaa nukkua kadulla ja pelätä milloin vartija tulee herättämään
Päihteisiin en koske enkä jalallani astu Alkoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhden kerran kävin kokeilemassa reppuni kanssa
Nukkumista helsinki-vantaan lentokentällä nukuin huonosti ja pelkäsin vartijoita.
Maksan mieluummin sen 20e hostellissa kun nukun ulkona tai julkisilla paikoilla.
Viime vuonna sain osan veloista maksettua ja pyysin ulosotossa refmerkinnät niihin.
Ja varattomuusmerkinnät.
Sen jälkeen pitänee kuukausi odotella palkkaa siinä vasta pulma lyhentääkkö ulosotto velkaa vai säästää jos saan asuntotarjouksem johon en enää usko
Luottamus on mennyt vaikka ilmoitin asuntohakemuksissa työni alkaa ja olen asunnoton
Asunto ei vaan tarjottu käydään sitten asunnottomana töissä ja pidetään osoitteena poste restante
Päihteisiin en koske enkä jalallani astu Alkoon.Tein 5riviä lottoa koska sillä on mahdollisuus voittaa 8miljoona euroa.
Ostaisin voitto rahoilla asunnon josta minun ei tarvitsisi koskaan poistua ja repun kanssa reissaaminem jäisi historiaan.
Maksaisin myös kaikki ulosotto velkani.
Eikä tarvitsisi laatia netissä turhia toiveita herätteleviä asunto hakemuksia kun asunto ei voida tarjota.
Ulosottovelat ovat suurin ongelma ja ei ole luottotietoja.
Mutta edelleen ei ole vuokra velkaa.
Varmistin perintätoimistojen sivuilta minulla ei ole yhtään mihinkään vuokravelkaa kaikki ulosotot ovat vain pikavippejä.
En ymmärrä miksi ei anneta mahdollisuutta asuntoon.
Jos saisin edes jonkun vuokra-asunnon maksaisin kaiken ajallaan ja lyhentäisin velkaani
Samalla.
Tavoite on saada kaikki velat maksettua
Ja olla täysin velaton.
Eipä tämä asia ole näyttänyt kiinnostavan kun olen tehnyt asuntohakemuksia ja uusinut niitä.
Joka kerta sama pettymys ei vieläkään asuntoa.
Ei voi unelmoida mistään käyt väkisin töissä etkä voi opiskella etkä tehdä ruokaa
Sairaalaan ei oteta potilaalsi koska poste restante ei kelpaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohta vuosi vaihtuu ja saan majailla vielä kuukauden sukulaisen nurkissa lupasin lähteä 31päivä tammikuuta.
Jos joku kysyy miksi sitten olen asunnoton Helsingissä vastaus täältä olen aina löytänyt töitä mutta en asuntoa.Olet vahva, kun saat työtä, mutta et apua siihen asuntoon!
Pidä pintasi ja toimi sen mukaan kuin itse hyväksi näet.
Vielä tulee aika, jolloin "aurinko paistaa risukasaankin" ja
saat sen oman kodin ja kaltaisiasi ystäviä.
Jonain päivänä tulet näkemään, miten tämä kova aika
on kasvattanut ja lujittanut sinua.
Onnea sinulle tulevaan vuoteen! :-) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhden kerran kävin kokeilemassa reppuni kanssa
Ja varattomuusmerkinnät.
Päihteisiin en koske enkä jalallani astu Alkoon.Katsoin noita hostelleja Helsingissä ja Turussa. Kaikki yli 40 - 100e/yö!
Mistä sinä olet löytänyt 20e/yö makuupaikan? Ei tule minun koneelleni.
Ei edes yleissalin petipaikka ole niin halpa.
Kuukausi maksoi 2000e! Useamman kuukauden vuokran!
Ei ainakaan mitään hyväntekeväisyyttä tai köyhille.
Mitä niihin lottoihin ja arpoihin tulee, niin itse olen ajatellut
tarvitsevani ne rahat paremmin omiin tarkoituksiin.
Joka kerta kun ei saa mitään tulee pettyneeksi ja riippuvaiseksi.
Olen nähnyt noita köyhiä vanhuksia ostelevan lottoja.
heidänkin rahansa menevät joillekin varakkaammille.
Oletko ajatellut, kuinka moni häviää ja pettyy,
ennen kuin se 8milj. tulee täyteen?
Minulle tulee postilaatikkoon useita "lottolupauksia",
miten voittaisin varmimmin säännöllisin kuukausimaksuin.
Miten tämän tien varrella on niin ja niin monta voittanut!;-D
Kun lasken ne arpojen hinnat, niin saan paljon kivaa vuoden aikana
käyttäessäni itse ne rahat haluamallani tavalla.
Eikä ole tunne, että olen tuottanut toisille menetystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsoin noita hostelleja Helsingissä ja Turussa. Kaikki yli 40 - 100e/yö!
Eikä ole tunne, että olen tuottanut toisille menetystä.https://www.cheapsleep.fi/fi/
Täällä minä nukun 20e yö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.cheapsleep.fi/fi/
Täällä minä nukun 20e yö.Joku täällä kysyikin missä asuin ennen asunnottomuutta
Asuin hoassin opiskelija solussa.
Eipä siellä ollut häävit oltavat kohdeltiin luottotiedonta kun ihmisroskaa suostuttiin vain kirjoittamaan määräaikaisia vuokrasopimuksia joka täytyi käydä uusimassa toimistolla 3kk välein eivätkä antaneet yksiötä vaikka sellaista hain.
Vuokrat maksoin ajallaan.
Takuuvuokran taisi olla 3kk takuu.
Muistan yhden aamun kävin opiskelun ohessa töissä ja lyhensin velkaani.
Yksi samassa solussa asuva alkoi raivoamaan että mekastan aamuisin keittiössä liikaa ja hän haluaa nukkua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsoin noita hostelleja Helsingissä ja Turussa. Kaikki yli 40 - 100e/yö!
Eikä ole tunne, että olen tuottanut toisille menetystä.Köyhänä saa aina vähän unelmoida vaikka lotossa ei voittaisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhänä saa aina vähän unelmoida vaikka lotossa ei voittaisi.
Tänään taas asuntoimistot avautuvat ja tehdään asukas valintoja.
Saa nähdä tuleekohan TÄNÄÄNKÄÄN asunto tarjousta.
Epäilen vahvasti että ei.
Olenhan alinta pohjasakkaa luottotiedoton jonka velat ulosotto päätti työntää passiiviperintään vaikka ahkerasti työttömänä niitä lyhensin.
Ulosotolle en ole ilmoittanut uudesta työpaikasta vielä koska en luota siihen että työpaikka pysyy asunnottomana.
Koeaika taisi olla 4kk siinä ajassa ehtii saada potkut jos toisetkin.
Kohta menen ulos kävelylle ja tekisi mieli huutaa kadulla täysiä Jumala auta jumalauta antakaa se asunto.
Mutta taidan pysyä hiljaa koska olen pohjimmiltani ujo enkä halua tehdä itsestäni isoa numeroa.
Lasken jo päiviä milloin täytyy jo pakata reppu ja taas muuttaa hostelliin.
Viimeksi hostellissa taisin olla ainoa suomalainen muut olivat turisteja ainakin puheesta päätellen.
Joku olisi minun tilanteessa tehnyt itsemurhan mutta sen voin kertoa kerran yritin itsemurhaa ja menin psykoosiin.
Minulla on taipumusta psykoosiin
Senkään takia en päihteitä käytä.
Epäilen että minulla on jonkin sortin Asperger koska minulla ei ole yhtään kavereita sen takia yövyn sukulaisten luona tai hostellissa.
En hallitse sosiaalisiatilanteita enkä tiedä miten niissä käyttäydytään.
Olen kaiken lisäksi huumorintajuton.
Kukaan ei ole koskaan halunnut olla kaverini enkä ole onnistunut ylläpitämään ystävyyssuhteita.
Kun suoritin opintojen aikana työharjoittelua sain jatkuvasti palautetta puhuisit enemmän ja miksi olet sisään sulkeutunut?
Nyt viime vuosina olen menettänyt täysin kiinnostuksen muihin ihmisiin viihdyn mainiosti yksin .
En odota innoissani sosiaalisiatilanteita
Eikä minua kiinnosta tutustua uusiin ihmisiin teen kaiken mieluummin yksin
Ja pyydän apua tarvittaessa.
Tietysti tässä on ongelmansa koska olen kömpelö sosiaalisesti niin minua ei pystytä auttamaan.
Viihdyn mainiosti sisällä yksin.
Hostellissa yleensä makoilen vaan sängyssä enkä käytä yhteistä keittiötä.
Ainostaan käyn vessassa/suihkussa
Yleensä poistun vain töihin /kauppaan.
Muuten pysyttelen sisällä.
Joskus vuosia sitten ostin Tavastian keikalle lipun mutta rupesi ahdistamaan ja toiset ihmiset pelottamaan niin jäi menemättä.
Sukulainen varmaan ihmettelee kun puhun ja nauran yksin sängyssä ollessani.
Yritin käydä joka päivä edes vähän kävelemässä ulkona.
Eilen pohdin jopa itsemurhaa mutta sitä en tee enkä luovuta.
En anna itseni lannistua vaikka kukaan taho ei halua vuokrata asuntoa.
En nirsoile riittää että asuntoon mahtuisi vain sänky ja olisi suihku.
Ja jotain ruokaakin voisi tehdä.
Vaikka olenkin tottunut syömään kylmiä nakkeja suoraan paketista.
En varmasti osaa valmistaa enää ruokaakaan
Soitin kerran asunnottomana laakson sairaalan päivystykseen sieltä ne traumani jäivät.
Laakson sairaalasta sanottiin emme voi ottaa sinua päivystyksen koska osoitteesi on poste restante ja jokaisella täytyy olla jokin kotiosoite.
Enpä sitten päässyt lääkäriin enkä sen koommin poste restante osoitteella olekkaan pyrkinyt lääkäriin.
Eihän sitä tiedä mitä lie tauteja tässä 5vuoden asunnottomuuden aikana on tullut kun hoitamaan ei pääse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.cheapsleep.fi/fi/
Täällä minä nukun 20e yö.Siisti paikka yöpyä. Taisin saada koneelleni 1 hengen huoneita.
Tässä pikkukaupungissa on halvin hostell melkein 100e.
Se on camping järven vieressä.
Minulla ei ole ollut varaa matkustaa juuri sen kalleuden tähden.
20e:sta tulee yksiön vuokra kuukaudessa, mutta ei mahdollisuuksia.
Kyllä se oma huone olisi tärkeä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku täällä kysyikin missä asuin ennen asunnottomuutta
Eipä siellä ollut häävit oltavat kohdeltiin luottotiedonta kun ihmisroskaa suostuttiin vain kirjoittamaan määräaikaisia vuokrasopimuksia joka täytyi käydä uusimassa toimistolla 3kk välein eivätkä antaneet yksiötä vaikka sellaista hain.
Yksi samassa solussa asuva alkoi raivoamaan että mekastan aamuisin keittiössä liikaa ja hän haluaa nukkua.Arvelin inun olevan nuori mies, juuri opiskellut - tai avioerossa.
Kilttejä, hiljaisia henkilöitä on turvallista syyttää kaikenlaisesta.
Syytää oma turhautuminen heidän päälleen.
Ymmärrän hyvin vaikeutesi opiskelijana.
Itsekin vetäydyin aina syrjään ja kuljin yksikseni.
Koulun vieressä oli kirjasto ja menin sinne välitunneilla lukemaan.
Luokkakaverit eivät voineet sietää edes sitä, vaan tulivat ryhmässä
perässäni ja mölisivät näyttäen, miten hauskaa heillä oli!
Olisi pitänyt mielistellä "sosiaalisesti" sellaisia typeryksiä.
Sama se oli myös työpaikoilla. Herätin pahaa verta, kun
en istunut juoruamassa tupakoivien työtovereiden kanssa.
Opettajat kutsuivat minuakin aspergerin oireiseksi.
äidillä oli tapana huutaa: "Sä olet hullu!" Lapselle.
Minua ihmetytti se, että en sanonut, tehnyt mitään, kun
hän sai kohtauksensa, vaan katsoin esim. TV:tä omissa mietteissäni.
Elin, elän omassa puplassani, kuin omassa maailmassani, unennäkijänä.
Minulla on paha kyky myös tajuta asioita, jotka ovat "ilmassa".
Aikuisena opin vaikenemaan ja luottamaan vaistooni, mutta
lapsena sanoin tai kirjoitin niistä. Aineissa koulussa jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänään taas asuntoimistot avautuvat ja tehdään asukas valintoja.
Saa nähdä tuleekohan TÄNÄÄNKÄÄN asunto tarjousta.
Epäilen vahvasti että ei.
Olenhan alinta pohjasakkaa luottotiedoton jonka velat ulosotto päätti työntää passiiviperintään vaikka ahkerasti työttömänä niitä lyhensin.
Ulosotolle en ole ilmoittanut uudesta työpaikasta vielä koska en luota siihen että työpaikka pysyy asunnottomana.
Koeaika taisi olla 4kk siinä ajassa ehtii saada potkut jos toisetkin.
Kohta menen ulos kävelylle ja tekisi mieli huutaa kadulla täysiä Jumala auta jumalauta antakaa se asunto.
Mutta taidan pysyä hiljaa koska olen pohjimmiltani ujo enkä halua tehdä itsestäni isoa numeroa.
Lasken jo päiviä milloin täytyy jo pakata reppu ja taas muuttaa hostelliin.
Viimeksi hostellissa taisin olla ainoa suomalainen muut olivat turisteja ainakin puheesta päätellen.
Joku olisi minun tilanteessa tehnyt itsemurhan mutta sen voin kertoa kerran yritin itsemurhaa ja menin psykoosiin.
Minulla on taipumusta psykoosiin
Senkään takia en päihteitä käytä.
Epäilen että minulla on jonkin sortin Asperger koska minulla ei ole yhtään kavereita sen takia yövyn sukulaisten luona tai hostellissa.
En hallitse sosiaalisiatilanteita enkä tiedä miten niissä käyttäydytään.
Olen kaiken lisäksi huumorintajuton.
Kukaan ei ole koskaan halunnut olla kaverini enkä ole onnistunut ylläpitämään ystävyyssuhteita.
Kun suoritin opintojen aikana työharjoittelua sain jatkuvasti palautetta puhuisit enemmän ja miksi olet sisään sulkeutunut?
Nyt viime vuosina olen menettänyt täysin kiinnostuksen muihin ihmisiin viihdyn mainiosti yksin .
En odota innoissani sosiaalisiatilanteita
Eikä minua kiinnosta tutustua uusiin ihmisiin teen kaiken mieluummin yksin
Ja pyydän apua tarvittaessa.
Tietysti tässä on ongelmansa koska olen kömpelö sosiaalisesti niin minua ei pystytä auttamaan.
Viihdyn mainiosti sisällä yksin.
Hostellissa yleensä makoilen vaan sängyssä enkä käytä yhteistä keittiötä.
Ainostaan käyn vessassa/suihkussa
Yleensä poistun vain töihin /kauppaan.
Muuten pysyttelen sisällä.
Joskus vuosia sitten ostin Tavastian keikalle lipun mutta rupesi ahdistamaan ja toiset ihmiset pelottamaan niin jäi menemättä.
Sukulainen varmaan ihmettelee kun puhun ja nauran yksin sängyssä ollessani.
Yritin käydä joka päivä edes vähän kävelemässä ulkona.
Eilen pohdin jopa itsemurhaa mutta sitä en tee enkä luovuta.
En anna itseni lannistua vaikka kukaan taho ei halua vuokrata asuntoa.
En nirsoile riittää että asuntoon mahtuisi vain sänky ja olisi suihku.
Ja jotain ruokaakin voisi tehdä.
Vaikka olenkin tottunut syömään kylmiä nakkeja suoraan paketista.
En varmasti osaa valmistaa enää ruokaakaan
Soitin kerran asunnottomana laakson sairaalan päivystykseen sieltä ne traumani jäivät.
Laakson sairaalasta sanottiin emme voi ottaa sinua päivystyksen koska osoitteesi on poste restante ja jokaisella täytyy olla jokin kotiosoite.
Enpä sitten päässyt lääkäriin enkä sen koommin poste restante osoitteella olekkaan pyrkinyt lääkäriin.
Eihän sitä tiedä mitä lie tauteja tässä 5vuoden asunnottomuuden aikana on tullut kun hoitamaan ei pääse.Virkalaitoksilla ja virkamiehillä on tällainen sadistinen tapa, että
kun tajuavat jonkun tekevän kaikkensa asioidensa oikaisuun,
niin se tehdään vielä vaikeammaksi.
Toimi vain, kuten olet jo päättänyt vapautuaksesi siitä velastasi,
sillä siten säilytät itsekunnioituksesi ja vahvistut kaikin tavoin.
Moni miettii tuota itsemurhaa, varsinkin näin joulun aikaan.
Uutisissa oli, että masennus on lisääntynyt täällä 56% vuodessa,
joten lääkärit eivät kykene hoitamaan potilaista kuin 5%!
Muut jäävät ahdistukseensa. heidän pitäisi tietää,
miten kielteisesti se vaikuttaa koko yhteiskuntaan.
Eilen oli samaa juttua koululaisista, jotka eivät pääse edes
neuvonantajalle, sairaanhoitajalle.
Sinua pidetään vaarattomana ja voidaan syrjiä.
Voisitko ostaa sellaisen pienen vedenkeittimen?
Siinä voisi kiehauttaa vaikka kananmunia ja nakkeja.
Jostain voisi saada vaikka sähköä. Kirjastosta?
Kirjasto on muutenkin hyvä paikka lämmitellä ja suunnitella rauhassa.
Saada lämmintä ruokaa tai edes vettä näin kylmään aikaan.
Ne kävelyt ovat hyviä ja itsekin harrastan niitä. Nekin lämmittävät.
Pitävät kehon kunnossa, mutta eivät rasita.
Onnea nyt tälle päivälle ja jatkossa. :-) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhänä saa aina vähän unelmoida vaikka lotossa ei voittaisi.
Minä voin köyhänä unelmoida ihan ilmaiseksi ja
pitää lanttini parempiin tarkoituksiin.
Paljonko sinun unelmasi ovat maksaneet?
Montako kertaa olet voittanut ja mitä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi Helsingissä on näitä halpoja hotelleja jossa yö ym jossa maksaa 20euroa yö.helsingin kaupunki, vantaa espoo, ne tarjoaa ilmaiset asunnot ulkomaan kela loma turisteille !! suomalainen asunnoton ei ole tärkeä !!
Näin se vaan on käytännössä !! myös kaupngin töitä jaetaan ulkomaalaisille.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helsingin kaupunki, vantaa espoo, ne tarjoaa ilmaiset asunnot ulkomaan kela loma turisteille !! suomalainen asunnoton ei ole tärkeä !!
Näin se vaan on käytännössä !! myös kaupngin töitä jaetaan ulkomaalaisille..Työttömänä hain Helsingin kaupungille töihin haastatteluun pääsin mutta kaikista paikoista tuli kielteinen vastaus. Kaikki haastattelijat olivat naisia
Pääsin lopulta muualle töihin.
Vaikea sanoa ketä valitaan töihin
Uudessa työpaikassani on kaiken lisäksi parempi palkka kuin kaupungilla.
En ole rasisti enkä halua vierittää kaikkea maahanmuuttajien syyksi.
Pitihän Se arvata tänäänkään ei tullut sitten miltään taholta asunto tarjousta.
Liitteet ovat valmiina jos sellaista olisi tarjottu.
Ulosotto taisi pilata loputkin mahdollisuudet kun nyt ulosotto laittoi velat passiiviperintään ja sain varattomuus merkinnät.
Laitoin ulosottoon vihaista viestiä tästä asiasta.
Koska olen kelan rahoilla lyhentänyt velkaani aina kun pystyn.
Suurin ulosotossa oleva summa taisi olla 2000euroa.
Ja pienin 200e. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä voin köyhänä unelmoida ihan ilmaiseksi ja
pitää lanttini parempiin tarkoituksiin.
Paljonko sinun unelmasi ovat maksaneet?
Montako kertaa olet voittanut ja mitä?Pitkävedossa voitan kerran viikossa 100e.
Kaikilla ylimääräisillä rahoilla yritin ulosottovelkoja lyhentää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvelin inun olevan nuori mies, juuri opiskellut - tai avioerossa.
Kilttejä, hiljaisia henkilöitä on turvallista syyttää kaikenlaisesta.
Syytää oma turhautuminen heidän päälleen.
Ymmärrän hyvin vaikeutesi opiskelijana.
Itsekin vetäydyin aina syrjään ja kuljin yksikseni.
Koulun vieressä oli kirjasto ja menin sinne välitunneilla lukemaan.
Luokkakaverit eivät voineet sietää edes sitä, vaan tulivat ryhmässä
perässäni ja mölisivät näyttäen, miten hauskaa heillä oli!
Olisi pitänyt mielistellä "sosiaalisesti" sellaisia typeryksiä.
Sama se oli myös työpaikoilla. Herätin pahaa verta, kun
en istunut juoruamassa tupakoivien työtovereiden kanssa.
Opettajat kutsuivat minuakin aspergerin oireiseksi.
äidillä oli tapana huutaa: "Sä olet hullu!" Lapselle.
Minua ihmetytti se, että en sanonut, tehnyt mitään, kun
hän sai kohtauksensa, vaan katsoin esim. TV:tä omissa mietteissäni.
Elin, elän omassa puplassani, kuin omassa maailmassani, unennäkijänä.
Minulla on paha kyky myös tajuta asioita, jotka ovat "ilmassa".
Aikuisena opin vaikenemaan ja luottamaan vaistooni, mutta
lapsena sanoin tai kirjoitin niistä. Aineissa koulussa jne.Kuten aikaisemmin kerroin en polta tupakkaa,en juo alkoholia en edes käy koskaan Alkossa enkä käytä huumeita.
Kahvi taitaa olla ainoa joka maistuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten aikaisemmin kerroin en polta tupakkaa,en juo alkoholia en edes käy koskaan Alkossa enkä käytä huumeita.
Kahvi taitaa olla ainoa joka maistuu.Maanantaina seuraavan kerran asuntotoimistot auki.
Turha tässä haaveksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maanantaina seuraavan kerran asuntotoimistot auki.
Turha tässä haaveksia.Minulla ei ole ajokorttia eikä autoa sellainen olisi välttämätön jos muuttaisin Syrjä seudulle
Kumpi vaihtoehto teistä on parempi asua hostellissa
osoitteena poste restante käydä töissä palkka verojen jälkeen 2200e ja lyhentää ulosottoa
Vai muuttaa pienelle paikkakunnalle jossa ei ole töitä ja elää kelan tukien varassa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla ei ole ajokorttia eikä autoa sellainen olisi välttämätön jos muuttaisin Syrjä seudulle
osoitteena poste restante käydä töissä palkka verojen jälkeen 2200e ja lyhentää ulosottoa
Vai muuttaa pienelle paikkakunnalle jossa ei ole töitä ja elää kelan tukien varassa?Muutto pienelle paikkakunnalle ei välttämättä korreloi työttömyyttä tai oman auton tarvetta.
Asumme syrjäseudulla muuttotappiokunnassa, mistä todella loistavat kulkuyhteydet ja etätöiden tekemiseen hyvät mahdollisuudet. Meillä on toki kohtuu käytetty halpisauto, mutta paljon käytetään pidemmille matkoille halpisbusseja. Asuntojen hinnat todella edulliset vuokraten tai omaksi ostaen. Meidänkin vanha rintamamiestalo maksoi 8500€!! Työttömänä emme ole olleet!
Silloin taloa ostaessamme meillä oli vaihtoehtona 5000€ maksava rintamamiestalo Kesälahdelta, mutta valitsimme tämän parempien kulkuyhteyksien vuoksi. Emme ole katuneet valintaamme!
syrjäseudunasukki - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla ei ole ajokorttia eikä autoa sellainen olisi välttämätön jos muuttaisin Syrjä seudulle
Vai muuttaa pienelle paikkakunnalle jossa ei ole töitä ja elää kelan tukien varassa?Hei, aloittaja, vastasin tuossa iltapäivällä, mutta ei lähtenyt koneestani.
No, autoa ei minullakaan koskaan ole ollut. Aina ei ole asuttu kaupungissa.
Käyty pyörällä, mutta enimmäkseen kävellen. Se on tehnyt hyvää.
Minä, joka tässä pörisen, olen eläkeläinen ja nainen.
Se merkitsee, että se mikä sopii minulle ei sovi sinulle.
Mutta olen käynyt läpi samoja kokemuksia, joten ymmärrän tunteesi.
Siitä voi olla sinulle tukea. Samoin voit selvitellä, eritellä ajatuksia.
Sillä tavalla näet mahdollisuuksiasi ja et tunne olevasi yksin pulminesi.
Tuo "syrjäseudunasukki" tuo hyviä ajatuksia esille.
Jatkan tästä, jos kone toimii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei, aloittaja, vastasin tuossa iltapäivällä, mutta ei lähtenyt koneestani.
No, autoa ei minullakaan koskaan ole ollut. Aina ei ole asuttu kaupungissa.
Käyty pyörällä, mutta enimmäkseen kävellen. Se on tehnyt hyvää.
Minä, joka tässä pörisen, olen eläkeläinen ja nainen.
Se merkitsee, että se mikä sopii minulle ei sovi sinulle.
Mutta olen käynyt läpi samoja kokemuksia, joten ymmärrän tunteesi.
Siitä voi olla sinulle tukea. Samoin voit selvitellä, eritellä ajatuksia.
Sillä tavalla näet mahdollisuuksiasi ja et tunne olevasi yksin pulminesi.
Tuo "syrjäseudunasukki" tuo hyviä ajatuksia esille.
Jatkan tästä, jos kone toimii.Mummeli jatkaa siis edelleen.
Ymmärrän sinua, sillä minäkin olen "Asperger" ;-D
Se merkitsee sitä, että kaikki työpaikat eivät sovi.
Meidän tulisi löytää itsenäinen, rauhallinen, luova työ.
Meillä on kykyjä, joita tarvitaan tässä yhteiskunnassa.
On vain osattava kouluttaa itseään ja kehittää niitä.
Miten on, jaksatko opiskella jotain muuta näin kodittomana?
Kirjastot, lukusalit ovat olleet aina minulle se keidas.
Siellä eivät toiset ole häirinneet ja on voinut keskittyä.
Saanut kirjoja ja joskus apua, ladata koneitaan sähköllä Wi-fi...
Saanut lämmintä vettä puhdistautumiseen, nauttia välipalaa jne.
Kai sinä hyödyt siitä halvemmasta EU-ruoasta?
Helsingissä pitäisi olla myös muitakin kuin Pelastuarmeijalaiset.
Sillä saisi lämpimän aterian. Käytän täällä Punaista Ristiä.
Miten olisi osallistua siellä vapaaehtoiseen työhön?
Siellä on moni samoissa pulmissa, saisi käytännöllisiä neuvoja.
Joissakin paikoissa saa jopa palkkaa työpanoksestaan.
Tämä nyt vain pieni ehdotus isoäidin kanssa osallistuessani... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mummeli jatkaa siis edelleen.
Ymmärrän sinua, sillä minäkin olen "Asperger" ;-D
Se merkitsee sitä, että kaikki työpaikat eivät sovi.
Meidän tulisi löytää itsenäinen, rauhallinen, luova työ.
Meillä on kykyjä, joita tarvitaan tässä yhteiskunnassa.
On vain osattava kouluttaa itseään ja kehittää niitä.
Miten on, jaksatko opiskella jotain muuta näin kodittomana?
Kirjastot, lukusalit ovat olleet aina minulle se keidas.
Siellä eivät toiset ole häirinneet ja on voinut keskittyä.
Saanut kirjoja ja joskus apua, ladata koneitaan sähköllä Wi-fi...
Saanut lämmintä vettä puhdistautumiseen, nauttia välipalaa jne.
Kai sinä hyödyt siitä halvemmasta EU-ruoasta?
Helsingissä pitäisi olla myös muitakin kuin Pelastuarmeijalaiset.
Sillä saisi lämpimän aterian. Käytän täällä Punaista Ristiä.
Miten olisi osallistua siellä vapaaehtoiseen työhön?
Siellä on moni samoissa pulmissa, saisi käytännöllisiä neuvoja.
Joissakin paikoissa saa jopa palkkaa työpanoksestaan.
Tämä nyt vain pieni ehdotus isoäidin kanssa osallistuessani...Niin, tuo "syrjäseudunasukas" elää samoissa oloissa kuin itsekin.
Täällä kaupungin lähistöllä on monia hyviä asioita "Pikku- Aspergerdeille".
Puhdas ilma, rauhaisaa poissa kaupungin melusta, kaunis luonto...
En usko, että kaipaat kaikkia kaupungin rientoja ja hälinää ihmisineen.
Asunnot ovat myös paljon halvempia ja rauhaisampia kauniilla paikalla.
Minäkin asun vanhassa "rintamamiestalossa" puutarhoineen.
Etpä arvaa kuinka ihanaa on nähdä joka ikkunasta puita ja taivasta!
Kaikki kaupat, pankit , lääkärikeskus, uimahalli, kirjasto ovat 15 min. päässä.
Ei tarvitse edes pyörää hoitaessaan kaikkia asioita itsenäisesti.
Pääsen metsään ja järven rantaan ja se on kaikkein parantavinta meille.
Täällä on tietysti kerrostaloja, vuokralla ja omistuksessa.
Kaupunkiin pääsee junalla ja linja-autolla. Ei kaikilla omaa autoa ole.
Nykyisin aletaan pitämään yhteistä autoa ja jaetaan kulut.
Kun sinulla on aikaa niin vaikka netin kautta tarkastelisit niitä paikkoja.
Missä on kaunista luontoa ja hyvät kulkuyhteydet; missä viihtyisit? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku täällä kysyikin missä asuin ennen asunnottomuutta
Yksi samassa solussa asuva alkoi raivoamaan että mekastan aamuisin keittiössä liikaa ja hän haluaa nukkua.Katopa netistä niin asuntomahdollisuuksia on muitakin kuin kaupungin asunnot, y-säätiö, hostelli. Netti on pullollaan vapaita vuokra-asuntoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katopa netistä niin asuntomahdollisuuksia on muitakin kuin kaupungin asunnot, y-säätiö, hostelli. Netti on pullollaan vapaita vuokra-asuntoja.
Kuten aikaisemmin kerroin laitoin ysäätiölle asuntohakemukseen ei ole sieltäkään kuulunut mitään.
Nuorisosäätiön asuntotoihin olen liian vanha.
- Anonyymi
Melkein mistä tahansa maaseudulta saisin asunnon luottotiedottomana
- Anonyymi
Siis, kysymys ei olekaan siitä, että et saa asuntoa,
vaan siitä, että et saa sitä Helsingistä!?
No, jos Helsingin puskissa on parempi asua kuin
maaseudun rauhassa omassa kodissa,
niin Suomi on vapaa maa valita.
Siitä vaan, mikä parhaiten sopii! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä vaan, mikä parhaiten sopii!Kyllä Helsingissä on hyvin paljon tarjolla vapaita vuokra-asuntoja luottotiedottomille ja asunnottomille.
- Anonyymi
Nyt on ihan pakko kysyä, että mitä työtä teet, kun et voi siitä irroittautua asunnottomana asumaan maaseudulle??
Olen kertonyt täällä monet kerrat meidän ja monien muiden tilanteesta, kun olemme muuttaneet tänne syrjäseudulle. Meillä on täällä töitä ja asutaan omassa vanhassa talossamme. Emme ole ainoita, meillä on täällä mm. pari tunnettua näyttelijää, toinen heistä tekee paljon ääniä erilaisiin mainoksiin ja elokuviin. Naapurissamme on ollut käännöstoimisto, missä on tehty etänä käännöstöitä EU:n tarpeisiin Brysseliin. Eräs asukas lähellämme tekee Finavialle töitä etänä. Meidän perheessä puolisoni tekee etätöitä valtiolle, minulla työt muuten täällä.
Nykyään nettiyhteydet toimivat niin hyvin, että etätöitä voi tehdä täällä syrjäseudulla tosi hyvin. Täällä on myös aika monta yritystä, jotka tekevät alihankintaa isoille firmoille ja vapaata tuotantotilaa on tarjolla pienyrittäjille. Eräskin pienyrittäjä on tehnyt tässä kylällä Japaniin vuosikaudet alihankintana ovenkahvoja pienessä verstaassaan.
Täällä on toki hieman töitä etsittävä, kaikki ei tule ihan noin vain itsestään.
Valitsimme tämän asuinpaikan aikoinaan hyvien kulkuyhteyksien vuoksi, pääsemme täältä käytännössä mihin vain julkisilla ja käytämme niitä paljon. On meillä oma halpisautokin, mutta se ei ole välttämättömyys täällä. Toki joku kulkuväline pitää olla, polkupyörä tai moposkootteri, millä voi tehdä pieniä matkoja täällä. Marjareissut hoituu meilläkin polkupyörällä ja uimarannalle pääsee hyvin kesällä polkupyörällä.
Asuminen täällä on ollut meille lähes ilmaista, vanha talomme ei paljoa maksanut, sillä hinnalla ei kaupungissa montaa kuukautta olisi vuokraa maksettu. Kulut asumisesta aika pienet. Toki hieman omatoimisuutta on oltava tässä asumisessa, puulla lämmitämme aika paljon tätä taloamme. Puuta on saatu ilmaiseksi kerätä tutulta maanomistajalta metsästä. Läheiseltä marketilta saamme ilmaiseksi trukinlavoja, niillä lämmittää hyvin taloa. Naapuriapu meillä täällä pelaa tosi hyvin, me autetaan naapureita ja naapurit auttaa meitä.
Joten ajattelemisen aihetta siihen asunnottomuuteesi!
Anonyymi kirjoitti:
Siitä vaan, mikä parhaiten sopii!Kuten kerroin sain Helsingistä töitä työni alkaa tammikuun alussa.
Kovin kauas en voisi lähteä aamuvuorot alkavat 6:30.
Eri asia jos olisi auto ja ajokortti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten kerroin sain Helsingistä töitä työni alkaa tammikuun alussa.
Kovin kauas en voisi lähteä aamuvuorot alkavat 6:30.
Eri asia jos olisi auto ja ajokortti.Meilläkin puolisoni työpaikka on Helsingissä, mutta työt voi tehdä etänä täällä maaseudulla. Muutamia päiviä on vuodessa mm. koulutuksiin liittyen, mitkä pitää käydä "pääkallon paikalla" Helsingissä. Osa kokouksistakin on nettiyhteyden kanssa,
että niidenkään vuoksi ei tarvitse matkustaa Helsinkiin työpaikalle. Työmatkoihin Helsinkiin puolisoni käyttää halpisbussia ja metroa, omaa autoa hän ei ole niihin matkoihin tarvinnut tämän 10 vuoden aikana kertaakaan.
Ehkä sinulle ei nyt tämä kertomani sovellu, mutta ajattelemisen aihetta toisille, jotka työttöminä tai asuntoa vailla pähkäilevät työpaikan suhteen. Meillä ainakin tämä maaseudulla asuminen on toiminut, koska ei me missään muualla näin hyvin asuttaisi ja olisi voitu tarjota lapsillemme harrastuksia tai muutakaan.
Anonyymi kirjoitti:
Meilläkin puolisoni työpaikka on Helsingissä, mutta työt voi tehdä etänä täällä maaseudulla. Muutamia päiviä on vuodessa mm. koulutuksiin liittyen, mitkä pitää käydä "pääkallon paikalla" Helsingissä. Osa kokouksistakin on nettiyhteyden kanssa,
että niidenkään vuoksi ei tarvitse matkustaa Helsinkiin työpaikalle. Työmatkoihin Helsinkiin puolisoni käyttää halpisbussia ja metroa, omaa autoa hän ei ole niihin matkoihin tarvinnut tämän 10 vuoden aikana kertaakaan.
Ehkä sinulle ei nyt tämä kertomani sovellu, mutta ajattelemisen aihetta toisille, jotka työttöminä tai asuntoa vailla pähkäilevät työpaikan suhteen. Meillä ainakin tämä maaseudulla asuminen on toiminut, koska ei me missään muualla näin hyvin asuttaisi ja olisi voitu tarjota lapsillemme harrastuksia tai muutakaan.
syrjäseudunasukkiOn paljon työpaikkoja, joissa työ on fyysistä, esim. siivous, hoitotyö ym. niin niitä ei voi oikein etänä tehdä. Toimistotyö/tietotekniikka-alan työ tietysti on eri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On paljon työpaikkoja, joissa työ on fyysistä, esim. siivous, hoitotyö ym. niin niitä ei voi oikein etänä tehdä. Toimistotyö/tietotekniikka-alan työ tietysti on eri.
Paljon on kuitenkin töitä, joita voi tehdä etätyönä ja niitähän silloin täällä syrjäseudulla tehdään. Toki kyllä täältä siivoamistakin löytyy, mutta ei täältä käsin voi alkaa siivoamaan jossain Helsingissä.
syrjäseudunasukki
- Anonyymi
Helsingissä ja helsingissä niin kyllä asunnonhakijoita siellä löytyy eikä nyt ensimmäisenä luottotiedotonta asukkaaksi haluta kun sellaisia löytyy kenellä tiedot puhtaat.
- Anonyymi
Perheetön, luottotiedoton mies on sangen usein kaikista huonoimmassa asemassa asuntomarkkinoilla , ja varsinkin kun yksiöistä on se kovin pula noin muutenkin. Perheet aina kyllä saavat asunnon, oli luottotiedot kunnossa tai ei. Meillähän on se tietty periaatekin, että lapsia ei jätetä asunnotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perheetön, luottotiedoton mies on sangen usein kaikista huonoimmassa asemassa asuntomarkkinoilla , ja varsinkin kun yksiöistä on se kovin pula noin muutenkin. Perheet aina kyllä saavat asunnon, oli luottotiedot kunnossa tai ei. Meillähän on se tietty periaatekin, että lapsia ei jätetä asunnotta.
Edelleen ei ole asuntoa tarjottua hekalta eikä ysäätiöltä.
Aloitin työni tänään asunnottomana
Sukulaisen luona edelleen majailen.
31tammikuuta olen luvannut täältä poistua.
On kieltämättä kuumat paikat kun alle kuukausi ja muutto halpaan mahdolliseen hostelliin edessä reppuni kanssa.
Päivä päivältä ahdistus kasvaa.
Tänään kelan tuet tulivat tilille viimeisen kerran. Lyhensin niillä taas ulosotto velkaa 300euroa.
Töissä hävetti kun muilla oli asunnot ja puolisot.
Minulla ei ole mitään.
Esimiehelle en luonnollisesti ole kertonut tilanteestani.
Ensimmäinen palkka tuleekin luonnollisesti kuukauden kulttua jos en onnistu saamaan koeajalla potkuja.
Töissä tunnen itseni ahdistuneeksi koska pelkään kokoajan koeajalla potkuja.
Työkkäriin ilmoitin työni alkaa.
Jos saisin koeajalla potkut karenssi siitä tulisi ja kierre jatkuisi yritän pitää kiinni työpaikasta kynsin ja hampain.
2020 toivon vain asuntoa ja että kaikki ulosotot on maksettu ja velkojen kohdalla lukee refmerkinnät.
Silti päässäni mietin onko elämä elämisen arvoista enää tässä vaiheessa kun on vieraantunut siitä että on oma koti.
En haluaisi tehdä itsemurhaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puppua tuokin, ettei perheetön yksinäinen mies saa asuntoa tai olisi jotenkin huonommassa asemassa. Kävin tänään katsomassa kaveriani, yksinäinen suomalaistakin suomalaisempi mies hajua (yök) myöten, sai asunnon tosi nopeasti, vieläpä kaksion palvelujen läheltä, sossu maksaa kaiken, siis ihan kaiken, maksoi myös muuton ja takuuvuokran. Maksaa sähköt, netit ym. ym. Eikä tarvitse syödä mitään sianruokaa, saa ostaa kaupasta ihan kokolihaa pihveinä niillä lapuillaan. Tämäkin kaveri sössinyt asiansa täysin, joten kyllä Suomessa suomalainen saa asunnon!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen ei ole asuntoa tarjottua hekalta eikä ysäätiöltä.
Aloitin työni tänään asunnottomana
Sukulaisen luona edelleen majailen.
31tammikuuta olen luvannut täältä poistua.
On kieltämättä kuumat paikat kun alle kuukausi ja muutto halpaan mahdolliseen hostelliin edessä reppuni kanssa.
Päivä päivältä ahdistus kasvaa.
Tänään kelan tuet tulivat tilille viimeisen kerran. Lyhensin niillä taas ulosotto velkaa 300euroa.
Minulla ei ole mitään.
Esimiehelle en luonnollisesti ole kertonut tilanteestani.
Ensimmäinen palkka tuleekin luonnollisesti kuukauden kulttua jos en onnistu saamaan koeajalla potkuja.
Töissä tunnen itseni ahdistuneeksi koska pelkään kokoajan koeajalla potkuja.
Työkkäriin ilmoitin työni alkaa.
Jos saisin koeajalla potkut karenssi siitä tulisi ja kierre jatkuisi yritän pitää kiinni työpaikasta kynsin ja hampain.
2020 toivon vain asuntoa ja että kaikki ulosotot on maksettu ja velkojen kohdalla lukee refmerkinnät.
Silti päässäni mietin onko elämä elämisen arvoista enää tässä vaiheessa kun on vieraantunut siitä että on oma koti.
En haluaisi tehdä itsemurhaa.Aloittaja hei! Kurja juttu ettei asuntoa ole tarjottu. Saanko kysyä, millaista työtä teet? On kuitenkin hienoa, että sulla on työpaikka ja että aina olet saanut helposti työtä. Oletko mies vai nainen? Paljonko ulosottovelkaa sulla nyt? Olet tunnollinen kun työttömänäkin lyhentelit ulosottoa! Kyllä minä sinun tilanteessasi alkaisin kysellä asuntoa Viron puolelta, niin tärkeänä pidän, että on koti, varmaan sieltä saisit nopeastikin asunnon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja hei! Kurja juttu ettei asuntoa ole tarjottu. Saanko kysyä, millaista työtä teet? On kuitenkin hienoa, että sulla on työpaikka ja että aina olet saanut helposti työtä. Oletko mies vai nainen? Paljonko ulosottovelkaa sulla nyt? Olet tunnollinen kun työttömänäkin lyhentelit ulosottoa! Kyllä minä sinun tilanteessasi alkaisin kysellä asuntoa Viron puolelta, niin tärkeänä pidän, että on koti, varmaan sieltä saisit nopeastikin asunnon.
Etkö ole jo tajunnut, että provotrolli tätä aloitusta on tehnyt ja vedättää täällä. Ei täällä Suomessa ole tuollaista tilannetta! Jos täysin tiivitaavi dillekin saa asunnon muutamassa viikossa asiansa sössineenä, niin noilla aloittajan jutuilla ei ole mitään pohjaa.
Jos todellinen tapaus, niin hän ei osaa ottaa mitään tarjottua apua vastaan (siis diakonit, sossu ym.) ja sössii vain omilla touhuillaa tilannettaan huonommaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ole jo tajunnut, että provotrolli tätä aloitusta on tehnyt ja vedättää täällä. Ei täällä Suomessa ole tuollaista tilannetta! Jos täysin tiivitaavi dillekin saa asunnon muutamassa viikossa asiansa sössineenä, niin noilla aloittajan jutuilla ei ole mitään pohjaa.
Jos todellinen tapaus, niin hän ei osaa ottaa mitään tarjottua apua vastaan (siis diakonit, sossu ym.) ja sössii vain omilla touhuillaa tilannettaan huonommaksi.Anna meidän keskustella tästä aiheesta. En ymmärrä miksi aina puutut meiden jutusteluun ns. "viisastelemaan". Jos sua ärsyttää tämä keskusteluketju, älä lue. So simple !
- Anonyymi
Itselläni oli sietämätön himo painaa liipaimesta. Muuten ymmärrän tilanteesi.
Otin yhteyttä kunnan sosiaalitoimeen joka viime kädessä auttoi. Nyt saan 497 euroa kuukaudessa ja he maksavat kaikki kustannukset. Syön pääsääntöisesti sianruokaa muistuttavaa massaa johon rahani riittävät ja olen eristetty sisätiloihin. Tsemppiä!- Anonyymi
Miten niin eristetty sisätiloihin??? Tuolla jo edellä kerroin, kuinka kävin tänään katsomassa kaveriani, joka sössi asiansa ja sai nopeasti asunnon, kaksion ja sossu maksaa kaiken. Syö vielä kokolihaa, kun ostaa niillä saamillaan lapuilla. Ei ole eristetty sisätiloihin, voi käydä uimassa läheisellä uimahallilla ja on muuta toimintaa. Kävin katsomassa, että kuinka nyt kaverilla asiat, kun olen auttanut häntä saamaan apua sossusta. Hyvin kaveri pärjäilee!
- Anonyymi
Keskustele sosiaalityötekijän kanssa.
Voit hyvinkin saada asunnon.Se varmasti voidaan järjestää sinulle. - Anonyymi
"Tänään kelan tuet tulivat tilille viimeisen kerran. Lyhensin niillä taas ulosotto velkaa 300euroa.
Minulla ei ole mitään."
Aloittaja se vain jatkaa valehteluaan.
Ulosottovelkakin on ihan omaa syytä.
Kelan perustoimeentulotuesta ei oteta mitään ulosottoon.
Yksinasuva saa ruoka- ja vaaterahaa Kelalta 502 euroa kuussa.
"Palkasta, eläkkeestä, työttömyyskorvauksesta ja äitiyspäivärahasta voidaan ulosmitata pääsääntöisesti yksi kolmasosa. Myös lomarahat, luontoisedut, provisiot ja erilaiset palkkiot ovat palkkatuloa. Ulosmitattava määrä lasketaan nettotuloista. Sosiaaliavustukset ja -tuet, kuten asumistuki ja lapsilisät eivät ole ulosmittauskelpoisia."
https://oikeus.fi/ulosotto/fi/index/velallisenaulosotossa/palkanulosmittaus.html
Ulosoton suojaosuus on 678,90euroa kuussa. Jos käteen jäävä palkka ylittää tuon, ylimenevästä osuudesta maksetaan noin kolmasosa ulosottoon.- Anonyymi
Jotkut tunnollisesti lyhentää ulosottojaan pienistä tuistakin. Vaikka se ei tietenkään ole pakollista Kelan tuista lyhentää, mutta vapaaehtoisesti kyllä voi niin tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut tunnollisesti lyhentää ulosottojaan pienistä tuistakin. Vaikka se ei tietenkään ole pakollista Kelan tuista lyhentää, mutta vapaaehtoisesti kyllä voi niin tehdä.
Päivitetääs tilannetta asuntoa ei edelleen olla tarjottu hekalta eikä ysäätiöltä.
Tein asuntoa hakemuksia netissä kodisto.fi
Tuli vastaus emme voi tarjota luottotiedottomalle asuntoa pitihän se arvata saatana.
Vaikka juuri aloitin uudessa työpaikassa ja olen saanut osaan merkinnöistä refmerkinnät.
Kuun lopussa pitää olla olla sukulaisen nurkista pois.
Ahdistus senkun kasvaa ja haaveet taas kaatuvat omasta asunnosta.
Olen pyöritellyt päässäni muutanko forenom hotelliin se näytti maksavan 1500kk melkein kaikki palkka menisi siihen ja ei jäisi hirveästi ylimääräistä.
Halpa hostelli taas maksaisi 800e kk mutta siellä ei olisi omaa rauhaa ollenkaan.
Forenomissa en voisi asua pitkään koska ulosotto alkaa jossain vaiheessa ottamaan palkasta ja jää alle tonnin käteen.
Alkaa oikeasti pistämään vihaksi kun kukaan ei halua antaa luottotiedottomalle mahdollisuutta
Asuntoon vaikka ei olisi vuokravelkaa ja työpaikka löytyy.
Töissä edelleen en ole maininnut asiasta.
Pitäisikö yhteiskuntaa alkaa vihaamaan vai ei? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päivitetääs tilannetta asuntoa ei edelleen olla tarjottu hekalta eikä ysäätiöltä.
Tuli vastaus emme voi tarjota luottotiedottomalle asuntoa pitihän se arvata saatana.
Vaikka juuri aloitin uudessa työpaikassa ja olen saanut osaan merkinnöistä refmerkinnät.
Olen pyöritellyt päässäni muutanko forenom hotelliin se näytti maksavan 1500kk melkein kaikki palkka menisi siihen ja ei jäisi hirveästi ylimääräistä.
Halpa hostelli taas maksaisi 800e kk mutta siellä ei olisi omaa rauhaa ollenkaan.
Forenomissa en voisi asua pitkään koska ulosotto alkaa jossain vaiheessa ottamaan palkasta ja jää alle tonnin käteen.
Alkaa oikeasti pistämään vihaksi kun kukaan ei halua antaa luottotiedottomalle mahdollisuutta
Pitäisikö yhteiskuntaa alkaa vihaamaan vai ei?No on hankala tilanne :( selailin noita Forenomin asuntoja ja kalliita olivat, ja jos vielä ulosotto vie kolmanneksen nettotuloista, taitaa olla liiankin kallista asumista tuolla?! Asumistukea ei taida Forenomin asumiseen saada. Ulosottohan ei huomioi asumismenoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisikö yhteiskuntaa alkaa vihaamaan vai ei?Aloittaja se vain jatkaa valehteluaan.
"Palkasta, eläkkeestä, työttömyyskorvauksesta ja äitiyspäivärahasta voidaan ulosmitata pääsääntöisesti yksi kolmasosa. Myös lomarahat, luontoisedut, provisiot ja erilaiset palkkiot ovat palkkatuloa. Ulosmitattava määrä lasketaan nettotuloista. Sosiaaliavustukset ja -tuet, kuten asumistuki ja lapsilisät eivät ole ulosmittauskelpoisia."
https://oikeus.fi/ulosotto/fi/index/velallisenaulosotossa/palkanulosmittaus.html
Ulosoton suojaosuus on 678,90euroa kuussa. Jos käteen jäävä palkka ylittää tuon, ylimenevästä osuudesta maksetaan noin kolmasosa ulosottoon.
JA TAAS JATKUU ALOITTAJAN VALEHTELU.
Aloittajan ei tarvitsisi muuta kuin marssia sossuun ja kertoa, että töitä on, mutta kun ei oo asuntoa: Siitä irtoaa kunnan vuokrakämppä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulosoton suojaosuus on 678,90euroa kuussa. Jos käteen jäävä palkka ylittää tuon, ylimenevästä osuudesta maksetaan noin kolmasosa ulosottoon.
Aloittajan ei tarvitsisi muuta kuin marssia sossuun ja kertoa, että töitä on, mutta kun ei oo asuntoa: Siitä irtoaa kunnan vuokrakämppä.Asun Hesassa ja täällä on paljon työssäkäyviä asunnottomia joten pidähän pienempää suuta ! Helsingin kaupungin asuntojonossa on tuhansia ihmisiä, ei se onnistu täällä samalla tavoin "menemällä sossuun asunnonhaulle". No, teillä siellä syrjäkylillä tietty on tyhjiä kämppiä muuttotappiokunnassa. Helsinki ei ole muuttotappiokunta, töitä täällä on, mutta asuntoja ei kaikille riitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajan ei tarvitsisi muuta kuin marssia sossuun ja kertoa, että töitä on, mutta kun ei oo asuntoa: Siitä irtoaa kunnan vuokrakämppä.Olet ymmärtänyt väärin kun kelasta on tullut rahaa olen omaaloitteisesti lyhentänyt velkaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asun Hesassa ja täällä on paljon työssäkäyviä asunnottomia joten pidähän pienempää suuta ! Helsingin kaupungin asuntojonossa on tuhansia ihmisiä, ei se onnistu täällä samalla tavoin "menemällä sossuun asunnonhaulle". No, teillä siellä syrjäkylillä tietty on tyhjiä kämppiä muuttotappiokunnassa. Helsinki ei ole muuttotappiokunta, töitä täällä on, mutta asuntoja ei kaikille riitä.
ALOITTAJAN VALHEET SEN KUN VAIN JATKUVAT.
Helsinkiläiset ei kylläkään kutsu omaa kaupunkiaan Hesaksi, vaan Stadiksi.
Osaako aloittaja edes lukea?
Helsingissäkin on sosiaalitoimi.
https://www.hel.fi/helsinki/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/sosiaalinen-tuki-ja-toimeentulo/asunnottomien-tuet-ja-palvelut/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet ymmärtänyt väärin kun kelasta on tullut rahaa olen omaaloitteisesti lyhentänyt velkaa
On se ihmeellistä, että oikeuskelpoinen ihminen "ymmärtää väärin" näin tärkeässä asiassa.
Aloittajan pitäisi hakeutua edunvalvontaan, kun oma järki ja tietämys ei riitä omien asioiden hoitamiseen.
- Anonyymi
Tiedustele Luottotiedonvienti Oy.
- Anonyymi
Siirtolapuutarhan mökki, leikkimökki, muu mökki tai vaja... Siitäkö voisi jonkun tontille kehittää asumismuotoa? Missä ei tarvitse kuukausimaksuja maksella eikä kiinteistöveroa?
- Anonyymi
Tässä pahinta on se että kun palkasta alkaa ulosmittaus pääse hurstille jonottamaan koska työni on päivätyötä ja olen silloin töissä kun ruokaa jaetaan.
Pieni kyynel tänään pääsi ja mietin itsemurhaa.
En haluaisi tappaa itseäni sen takia että Suomessa ei mikään taho ei anna vuokra-asuntoa vaikka käyt töissä ja ei ole vuokravelkaa
Miksi ei voida tarjota asuntoa että saisi elämän kuntoon?
En halua mennä asunnottomien hätämajoitukseen koska en juo alkoholia,en polta enkä käytä huumeita.
Tänään unelmoin siitä että saisin asunnon 5vuoden asunnottomuuden jälkeen jonka sisustaisin mieluisaksi ja saisin asustella siinä useamman vuoden
Mutta ei tulee paska sähköposti että ei voida luottotiedottomalle tarjota asuntoa.
Eipä pääse sitten vieläkään huonekalu kaupoille.
Ikeassa ole koskaan käynyt.
Tunnen tällä hetkellä suurta vihaa vain sen takia että en saa asuntoa ja joudun miettimään mihin majoitun reppuni kanssa.
Kivahan se majoittua forenomin hotelliin 1500e kk ja käyttää koko palkka majoittumiseen vain sen takia että ei tarvitse ulkona nukkua.
Toinen vaihtoehto on hostelli jossa ei ole omaa rauhaa .
Suututtaa ja itkettää 5vuotta asunnottomuutta takana helsingissä eikä mikään taho auta eikä tarjoa asuntoa vaikka olen välillä ollut työtön ja töissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä pahinta on se että kun palkasta alkaa ulosmittaus pääse hurstille jonottamaan koska työni on päivätyötä ja olen silloin töissä kun ruokaa jaetaan.
Pieni kyynel tänään pääsi ja mietin itsemurhaa.
En haluaisi tappaa itseäni sen takia että Suomessa ei mikään taho ei anna vuokra-asuntoa vaikka käyt töissä ja ei ole vuokravelkaa
Miksi ei voida tarjota asuntoa että saisi elämän kuntoon?
En halua mennä asunnottomien hätämajoitukseen koska en juo alkoholia,en polta enkä käytä huumeita.
Tänään unelmoin siitä että saisin asunnon 5vuoden asunnottomuuden jälkeen jonka sisustaisin mieluisaksi ja saisin asustella siinä useamman vuoden
Mutta ei tulee paska sähköposti että ei voida luottotiedottomalle tarjota asuntoa.
Eipä pääse sitten vieläkään huonekalu kaupoille.
Ikeassa ole koskaan käynyt.
Tunnen tällä hetkellä suurta vihaa vain sen takia että en saa asuntoa ja joudun miettimään mihin majoitun reppuni kanssa.
Kivahan se majoittua forenomin hotelliin 1500e kk ja käyttää koko palkka majoittumiseen vain sen takia että ei tarvitse ulkona nukkua.
Toinen vaihtoehto on hostelli jossa ei ole omaa rauhaa .
Suututtaa ja itkettää 5vuotta asunnottomuutta takana helsingissä eikä mikään taho auta eikä tarjoa asuntoa vaikka olen välillä ollut työtön ja töissä.Lopeta nyt jo se valehteleminen.
Itse sinä olen asiasi sössinyt ja menettänyt luottotietosi.
Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.
https://www.hel.fi/helsinki/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/sosiaalinen-tuki-ja-toimeentulo/asunnottomien-tuet-ja-palvelut/
Ei kannata olla niin nirppanokka majoituksen suhteen, kun on kerran itse sössinyt asiansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopeta nyt jo se valehteleminen.
Itse sinä olen asiasi sössinyt ja menettänyt luottotietosi.
Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.
https://www.hel.fi/helsinki/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/sosiaalinen-tuki-ja-toimeentulo/asunnottomien-tuet-ja-palvelut/
Ei kannata olla niin nirppanokka majoituksen suhteen, kun on kerran itse sössinyt asiansa.Minä asun syrjäseudulla 9 m2 huoneessa, entinen maatila. Töitä ei ole muuta kuin metsähommia omassa metsässä.
Aattelin ensin asuntovaunua mutta pieni huone on edullisempi. Elää siinäkin yksin ihan ok. Velkaa ei oo eikä lapsia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä asun syrjäseudulla 9 m2 huoneessa, entinen maatila. Töitä ei ole muuta kuin metsähommia omassa metsässä.
Aattelin ensin asuntovaunua mutta pieni huone on edullisempi. Elää siinäkin yksin ihan ok. Velkaa ei oo eikä lapsia.Aloittaja voisi hyvinkin harkita käytetyn halvan asuntovaunun hankkimista ja asustelee siinä. Jotkut tykkää asua sellaisessa ja on halpaa asumista. Makselee ne ulosottovelat samalla pois ja kun.raha-asiat kunnossa, hankkii oikean kämpän. Nykyään talvetkin niin leutoja etelä-Suomessa, että pärjäilee varmasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja voisi hyvinkin harkita käytetyn halvan asuntovaunun hankkimista ja asustelee siinä. Jotkut tykkää asua sellaisessa ja on halpaa asumista. Makselee ne ulosottovelat samalla pois ja kun.raha-asiat kunnossa, hankkii oikean kämpän. Nykyään talvetkin niin leutoja etelä-Suomessa, että pärjäilee varmasti.
Minulla ei ole ajokorttia mutta voisin asuntovaunuun
muuttaa ajokortillisen kaverin kanssa jos sellainen löytyisi.
En nirsoille ainoa kriteeri on että pääsen töihin julkisilla kulkuvälineillä työni alkaa aamuisin 6:30 ja 7:00.
Myös viikonloppuisin olen töissä sillon alkaa työt yhtä aikaisin.
Tänäänkään ei tullut asunto tarjousta oivoi vaikka hakemukset ovat voimassa.
Tänään hetken haaveilin asunnosta johon ostaisin ison sängyn ensimmäiseksi.
Mutta en tiedä jos asunto tulisi 5vuoden asunnottomuuden jälkeen uskallanko ostaa paljoa ja sisustaa.
Jos kämppä meneekin alta.
Sitten pitääkin tavarat roudata maksulliseen varastoon
En kuulu kirkkoon niin en voi rukoilla jumalat apua.
Mutta huomaan vieraantuneeni yhteiskunnasta koska mikään taho ei ole ole ollut halukas antamaan asuntoa luottotiedottomalle ihmiselle vaikka vuokravelkaa ei ole eikä tule.
Onneksi reppuni on ollut tähän asti todella kestävä.
Minulla on vain yhdet kengät
Enkä voi ostaa uusia koska asunnottomalla ei voi olla liikaa tavaraa mukana.
Viime aikoina olen alkanut luisumaan en jaksa enää huolehtia hygienistani enkä välitä miltä näytän.
Ei ole motivaatiota panostaa ulkonäköön kun ei ole asuntoa.
Olen päättänyt kuun lopussa forenom hotelli kutsuu lämpimän sängyn kera kun asuntoa ei vaan anneta.
Maksan toki majoittumisen omasta palkastani.
Kukaan ei usko että maksan vuokran ajallaan olen rauhallinen vuokralainen ja otan kotivakuutuksen.
Rakastan Helsingin kaupunkia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla ei ole ajokorttia mutta voisin asuntovaunuun
muuttaa ajokortillisen kaverin kanssa jos sellainen löytyisi.
En nirsoille ainoa kriteeri on että pääsen töihin julkisilla kulkuvälineillä työni alkaa aamuisin 6:30 ja 7:00.
Myös viikonloppuisin olen töissä sillon alkaa työt yhtä aikaisin.
Tänäänkään ei tullut asunto tarjousta oivoi vaikka hakemukset ovat voimassa.
Tänään hetken haaveilin asunnosta johon ostaisin ison sängyn ensimmäiseksi.
Mutta en tiedä jos asunto tulisi 5vuoden asunnottomuuden jälkeen uskallanko ostaa paljoa ja sisustaa.
Jos kämppä meneekin alta.
Sitten pitääkin tavarat roudata maksulliseen varastoon
En kuulu kirkkoon niin en voi rukoilla jumalat apua.
Mutta huomaan vieraantuneeni yhteiskunnasta koska mikään taho ei ole ole ollut halukas antamaan asuntoa luottotiedottomalle ihmiselle vaikka vuokravelkaa ei ole eikä tule.
Onneksi reppuni on ollut tähän asti todella kestävä.
Minulla on vain yhdet kengät
Enkä voi ostaa uusia koska asunnottomalla ei voi olla liikaa tavaraa mukana.
Viime aikoina olen alkanut luisumaan en jaksa enää huolehtia hygienistani enkä välitä miltä näytän.
Ei ole motivaatiota panostaa ulkonäköön kun ei ole asuntoa.
Olen päättänyt kuun lopussa forenom hotelli kutsuu lämpimän sängyn kera kun asuntoa ei vaan anneta.
Maksan toki majoittumisen omasta palkastani.
Kukaan ei usko että maksan vuokran ajallaan olen rauhallinen vuokralainen ja otan kotivakuutuksen.
Rakastan Helsingin kaupunkiaOletko kehitysvammainen?
"Myös viikonloppuisin olen töissä sillon alkaa työt yhtä aikaisin."
Aikaisemmin valehtelit, että et pääse Hurstin ruuanjakeluun, koska olet päivällä töissä. Kenelläkään ei Suomessa ole viikonloppuisin töitä, jos ei siitä hyvästä ole vapaapäiviä viikolla. Niin että TAAS jäit kiinni valheesta. Sitä paitsi Helsingissä on muitakin ruuanjakeluja kuin Hursti. Ja myös Helsingissä on diakoniatyötä, joka jakelee ruokaa jopa koteihin suoraan. Tai vaikka sinne sun työpaikalle.
"Jos kämppä meneekin alta."
Meinaat sitten jatkaa asioittesi sössimistä jatkossakin? Kämpän ala menohan on ihan sinusta itsestäsi kiinni.
"En kuulu kirkkoon niin en voi rukoilla jumalat apua."
Saako ihan oikeasti olla noin tyhmä ja silti vastuussa omasta elämästään? Mikään ei estä sinua rukoilemasta ihan mitä tahansa jumalaa, olit minkä tahansa kirkon jäsen tai sitten et.
"Viime aikoina olen alkanut luisumaan en jaksa enää huolehtia hygienistani enkä välitä miltä näytän.
Ei ole motivaatiota panostaa ulkonäköön kun ei ole asuntoa."
Olisi kyllä hyvä jos sinunlaisillesi valehteleville idiooteille olisi olemassa jonkinlainen lataamo, jossa aivoihin saataisiin lisättyä kapasiteettia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko kehitysvammainen?
Aikaisemmin valehtelit, että et pääse Hurstin ruuanjakeluun, koska olet päivällä töissä. Kenelläkään ei Suomessa ole viikonloppuisin töitä, jos ei siitä hyvästä ole vapaapäiviä viikolla. Niin että TAAS jäit kiinni valheesta. Sitä paitsi Helsingissä on muitakin ruuanjakeluja kuin Hursti. Ja myös Helsingissä on diakoniatyötä, joka jakelee ruokaa jopa koteihin suoraan. Tai vaikka sinne sun työpaikalle.
Meinaat sitten jatkaa asioittesi sössimistä jatkossakin? Kämpän ala menohan on ihan sinusta itsestäsi kiinni.
Saako ihan oikeasti olla noin tyhmä ja silti vastuussa omasta elämästään? Mikään ei estä sinua rukoilemasta ihan mitä tahansa jumalaa, olit minkä tahansa kirkon jäsen tai sitten et.
"Viime aikoina olen alkanut luisumaan en jaksa enää huolehtia hygienistani enkä välitä miltä näytän.
Olisi kyllä hyvä jos sinunlaisillesi valehteleville idiooteille olisi olemassa jonkinlainen lataamo, jossa aivoihin saataisiin lisättyä kapasiteettia.No voihan niitä ylitöitä tehdä viikonloppuisin. Sitä paitsi aloittaja voi olla maahanmuuttaja, tekstistään sain sellaisen mielikuvan?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko kehitysvammainen?
Olisi kyllä hyvä jos sinunlaisillesi valehteleville idiooteille olisi olemassa jonkinlainen lataamo, jossa aivoihin saataisiin lisättyä kapasiteettia.No aloittajahan on työteliäs nuorukainen tekkee paljon työvuoroja. Täällä louskutetaan leukoja huh menisitte vaikka pajalle istuun nyt sohvalla jahkaillaan pyöritetään peukaloita.
- Anonyymi
Itse aikanaan ollut kodittomana erotessani miljonääri narsistista, alle 3v muksunkaa nukkunut tuttujen kodeissa, nyt tää 3v aikuinen ja asun yksin kolmiossa, voisin ehkä auttaa
- Anonyymi
Luulisi jo viestiketjun aloittajan löytäneen asunnon, jos oli muka todellinen tilanne. Ei Suomessa asunnottomaksi jää, ellei ihan itse välttämättä halua olla asunnoton ja ei ota tarjottua apua vastaan.
Jos jättäytyy ihan yhteiskunnan ulkopuolelle ja ei ota tarjottua apua vastaan, ei kukaan osaa tulla jostain metsistä etsimään kovin helposti. Ohessa esimerkki https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/turun-metsasta-loytyi-mies-joka-on-asunut-siella-90-luvulta-lahtien-uskoi-vuosikaudet-ettei-voi-saada-koskaan-enaa-kotia-vanhojen-velkojensa-vuoksi/7693174#gs.vxrt5u
ja onhan näitä... https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/75db588e-0711-40c6-bb09-b2b3b0560953- Anonyymi
Tilanne päivitys minä ja reppuni saivat asunnon M2 kodeilta.
Työni jatkuu normaalisti ei tullut potkuja eikä lomautusta.
Alan pikku hiljaa rakentamaan kotia halvoilla Ikean kalusteilla harmi että kierrätyskeskuset ovat nyt kiinni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilanne päivitys minä ja reppuni saivat asunnon M2 kodeilta.
Työni jatkuu normaalisti ei tullut potkuja eikä lomautusta.
Alan pikku hiljaa rakentamaan kotia halvoilla Ikean kalusteilla harmi että kierrätyskeskuset ovat nyt kiinni.Onnea asunnon löytymisestä ja hyvää jatkoa ja kevättä sulle! Nyt sulla asiat kunnossa, asunto sekä työpaikka. Jes :)
- Anonyymi
Osta armeijan vanha teltta.Sossusta saat varmasti rahat siihen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236935Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61827Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14746- 43723