Rauman tapaus raivostuttaa vapareita edelleen

Anonyymi

Raumalla erään lukion joulujuhla siirrettiin pois vaparien masinoiman kanteluoperaation tuloksena. Lukiolaisista 400 eli noin 80% meni protestiksi kirkkoon.

Tästä aiheesta on ollut kaksi aloitusta, joista molemmat on poistettu vaparien vaatimuksesta. Samoissa aloituksissa on kerrottu myös, miten Kangasalalla oli yritetty soveltaa Vaparien pääsihteerin jo takavuosina esittämää ideaa, että virttä saisi laulaa vain istualtaan. Koululaiset satapäin nousivat uhallakin laulamaan seisten.

Nuorisoprotestit vaparimääräilyä vastaan ovat ilmeisesti nöyryyttäviä. Ne halutaan pois silmistä, pois mielistä. Siksi turvaudutaan vaientamiseen. Kannattaa huomata, että vaparit eivät vähäpätöisenä ääriryhmänä itse pysty tähän vaientamiseen, vaan he harhauttavat eri tahoja ajamaan omia määräyksiään.

Tällä palstalla ylläpidon toivoisi olevan immuunimpi vapaa-ajattelijoiden tyrannisoiville pyrkimyksille.

23

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On pakko olla samaa mieltä aloittajan kanssa siitä, että on todella outoa miksi nuo aloitukset poistettiin. Kansan harjoittama kapina on asia, josta voi miettiä onko siitä tulossa kansallinen ilmiö. Kansallisista ilmiöistä kun vaparit haluavat keskustella, niin nyt on hyvä tilaisuus.

• Anonyymi

Mutta keskustelua ei tule. Vapaa-ajattelijat vihaavat vapaita ajattelijoita, jotka eivät noudata liiton antamia dogmeja.

• Anonyymi

Vaparien hermotroööi tuli ihan tunnustamaan asiattoman poistonsa. En ole kyllä yhtään yllättynyt. Sinulle minulla ei olekaan tässä aloituksessa tällä erää muuta sanottavaa. Hyvää tapaninpäivää vaan mulle ja muille ;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaparien hermotroööi tuli ihan tunnustamaan asiattoman poistonsa. En ole kyllä yhtään yllättynyt. Sinulle minulla ei olekaan tässä aloituksessa tällä erää muuta sanottavaa. Hyvää tapaninpäivää vaan mulle ja muille ;)

"Vaparien hermotroööi tuli ihan tunnustamaan asiattoman poistonsa."
        Juuri tälläisen käytöksen ja selvän valehtelun takia ylläpidolla on hyvät syyt poistaa näitä sinun aloituksia.

Luuletko että tällaiset selväät valeet ja herjaamiset saavat olla tällä palstalla? Ja en minä halua poistaa näitä aloituksia. Päin vastoin; haluan nostaa näitä ylös jotta kaikki näkevät millainen valehtelija olet ;)

"Sinulle minulla ei olekaan tässä aloituksessa tällä erää muuta sanottavaa. "
        Tietysti sinulla ei ole, koska pelkäät taas jatkaa keskustelua. Voihan olla että tähän ketjuun tulee taas sinulle kiusallinen ketju, joten otit taktiikaksi juosta karkuun. Pelkuri :D

• Anonyymi

Vapaa-ajattelijoita närästää se kun muutkin ajattelevat vapaasti mutta ovat erimieltä kuin nämä kaiken maailman fritänkkaret.

• Anonyymi

Kannattaa erota sähköposti-ilmoituksella näistä ahdasmielisistä vapaa-ajattelijoiden senioriyhdistyksistä vielä tämän vuoden puolella niin ei tarvitse maksaa enää ensi vuoden jäsenmaksua vapaa-ajattelusta.

• Anonyymi

Ehkäpä vapareita harmittaa, kun ihmiset saavat protestiangsteja kirkossakäynnistä. Tämä vaatisi tietysti selventävää keskustelua siitä mistä on kyse eli uskonnonvapaudesta.

• Anonyymi

Vaparien asema on heikko. Heidän agendansa ei kiinnosta ihmisiä. Kun he onnistuvat ajamaan läpi jonkun pakkokiellon, ihmiset protestoivat. Vaparit voivat vain hävitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaparien asema on heikko. Heidän agendansa ei kiinnosta ihmisiä. Kun he onnistuvat ajamaan läpi jonkun pakkokiellon, ihmiset protestoivat. Vaparit voivat vain hävitä.

Hmm kun taas antivapari sanoo että vapareilla on aivan liikaa valtaa. Esimerkiksi hänen mukaan heillä on "tovereita" hallituksessa jotka junailivat heille valtionavustuksen takaisin.

Myös antivaparin mukaan tämän sivuston ylläpito on täynnä vapareita, ja poistavat vain ja ainoastaan heidän viestejään.

Antivapari myös väittää että vaparit painostavat ihmisiä tekemään niin kuin vaparit haluavat.

Mutta nyt sanotaankin että vaparit ovat heikkoja, joten tarkoittaako tämä nyt sitä että antivapari on valehdellut koko tämän ajan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hmm kun taas antivapari sanoo että vapareilla on aivan liikaa valtaa. Esimerkiksi hänen mukaan heillä on "tovereita" hallituksessa jotka junailivat heille valtionavustuksen takaisin.

Myös antivaparin mukaan tämän sivuston ylläpito on täynnä vapareita, ja poistavat vain ja ainoastaan heidän viestejään.

Antivapari myös väittää että vaparit painostavat ihmisiä tekemään niin kuin vaparit haluavat.

Mutta nyt sanotaankin että vaparit ovat heikkoja, joten tarkoittaako tämä nyt sitä että antivapari on valehdellut koko tämän ajan?

"tarkoittaako tämä nyt sitä että antivapari on valehdellut koko tämän ajan?"

Vapari valehtelee, kun puhuu yksikössä. Vaparin toiveista huolimatta vapareita arvostelee useampi kuin yksi kirjoittaja, joten yhdistämällä perusteettomasti kirjoittajia toisiinsa, saa aikaan näennäisesti ristiriitaisia näkemyksiä. Tunnetusti vapari nimittelee tarkoitushakuisesti kirjoittajia tavoitteenaan oman tyhjyytensä täyttäminen ja omasta näkökannastaan ikävien kirjoitusten sammuttaminen.
        Minulla ei ole tyhjänjauhajavaparille muuta sanottavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vapari valehtelee, kun puhuu yksikössä. Vaparin toiveista huolimatta vapareita arvostelee useampi kuin yksi kirjoittaja, joten yhdistämällä perusteettomasti kirjoittajia toisiinsa, saa aikaan näennäisesti ristiriitaisia näkemyksiä. Tunnetusti vapari nimittelee tarkoitushakuisesti kirjoittajia tavoitteenaan oman tyhjyytensä täyttäminen ja omasta näkökannastaan ikävien kirjoitusten sammuttaminen.

Vapareille valehtelu on arkea. Aloitetaan lafkan nimestä; kuinka voi väittää olevansa vapaa ajattelija, jos vaatii järjestönsä dogmeihin uskomista ja vaientaa niitä, jotka eivät niihin usko? Eikö jälkimmäinen ajattele vapaasti eikä ns. vapaa-ajattelija?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Vapari valehtelee, kun puhuu yksikössä."

Miten vapari voi valehdella jos en ole vapari? Ilmeisesti peilaat omaa käyttäytymiseesi ja luulet että valehteleminen on normaalia. Vai onko kaikki ihmiset jotka eivät usko sinun valehtelua vapareita?

"joten yhdistämällä perusteettomasti kirjoittajia toisiinsa, saa aikaan näennäisesti ristiriitaisia näkemyksiä."

Joten teillä antivapareille ei ole mitään yhteistä linjaa, vaan ammutte näitä valheita vähän miten sattuu jo toivotte että joku ne uskoisi. No siltähän tämä teidän "toimintanne" näyttää; onnetonta räpiköintiä mikä ei ole johtanut mihinkään ;)

"Minulla ei ole tyhjänjauhajavaparille muuta sanottavaa."

Ok, mutta voit silti keskustella minun kanssa koska en ole vapari.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vapareille valehtelu on arkea. Aloitetaan lafkan nimestä; kuinka voi väittää olevansa vapaa ajattelija, jos vaatii järjestönsä dogmeihin uskomista ja vaientaa niitä, jotka eivät niihin usko? Eikö jälkimmäinen ajattele vapaasti eikä ns. vapaa-ajattelija?

"järjestönsä dogmeihin uskomista"

Voitko luetella näitä dogmeja johonka nämä vaparit ovat pakottamassa? Eikös tuossa juuri äsken väitetty että vaparit ovat heikkoja, joten miten he voivat pakottaa ketään mihinkään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Vapari valehtelee, kun puhuu yksikössä."

Miten vapari voi valehdella jos en ole vapari? Ilmeisesti peilaat omaa käyttäytymiseesi ja luulet että valehteleminen on normaalia. Vai onko kaikki ihmiset jotka eivät usko sinun valehtelua vapareita?

"joten yhdistämällä perusteettomasti kirjoittajia toisiinsa, saa aikaan näennäisesti ristiriitaisia näkemyksiä."

Joten teillä antivapareille ei ole mitään yhteistä linjaa, vaan ammutte näitä valheita vähän miten sattuu jo toivotte että joku ne uskoisi. No siltähän tämä teidän "toimintanne" näyttää; onnetonta räpiköintiä mikä ei ole johtanut mihinkään ;)

"Minulla ei ole tyhjänjauhajavaparille muuta sanottavaa."

Ok, mutta voit silti keskustella minun kanssa koska en ole vapari.

Kuten jo aiemmin sanoin: sinä olet vapari, riippumatta siitä kuulutko liittoon vai et. Vapaa-ajattelu on laajempi asia kuin liitto ja sen jäsenyys. Tietyllä tavalla minäkin olen vapari, vaikken olekana jäsen.
        Keskustelen mieluusti, varsinkin silloin kun oikeasti keskustellaan. Katsotaan sitten kun ryhdyt oikeasti keskustelemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten jo aiemmin sanoin: sinä olet vapari, riippumatta siitä kuulutko liittoon vai et. Vapaa-ajattelu on laajempi asia kuin liitto ja sen jäsenyys. Tietyllä tavalla minäkin olen vapari, vaikken olekana jäsen.
        Keskustelen mieluusti, varsinkin silloin kun oikeasti keskustellaan. Katsotaan sitten kun ryhdyt oikeasti keskustelemaan.

Et voi mitenkään tietää kuka tai millainen ajatusmaailma minulla on. Sinulla on kumma tapa keksi ihmeellisiä tarinoita ihmisistä mitä et ole koskaan tavannut. Sitä kutsutaan valehteluksi, joten olet edelleenkin valehtelija.

Ja et ole edelleenkään keskustelemassa. Vai onko tuo sinun jatkuva papukaijamainen toistaminen "vaparit valehtelavat aina" ilman mitään perusteluja muka keskustelua?

"Tietyllä tavalla minäkin olen vapari, vaikken olekana jäsen."
        Eli pidät itsekin itseäsi valehtelijana? Hyvä että sinäkin vihdoinkin tunnustat sen :D

• Anonyymi

"Raumalla erään lukion joulujuhla siirrettiin pois vaparien masinoiman kanteluoperaation tuloksena. Lukiolaisista 400 eli noin 80% meni protestiksi kirkkoon."
      - Tarkoitatko kanteluoperaatiolla jotain Raumalla tehtyä kantelua?
      - Jäivätkö 400 lukiolaista pois lukion omasta joulujuhlasta?
      - Milloin 400 lukiolaista menivät kirkkoon? Oliko seurakunta järjestänyt lukiolaisille uskonnolisen joulujuhlan kirkossa vai menivätkö nuoret muuten vain kirkkoon? Mihin aikaan nuore menivät kirkkoon, kouluaikana vai sen jälkeen.

Vapaa-ajattelijain mielestä on oikein, että oppilaitosten lukuvuoden ohjelmaan ei sisällytetä uskonnolisia tilaisuuksia. Sen sijaan on ok, jos eri seurakunnat tarjovat uskonnolisia tilaisuuksiaan kouluajan ulkopuolella ja sinne menevät ne ketkä haluavat syystä tai toisesta mennä.

• Anonyymi

Eikös se kantelu koskenut jotain koulua Kouvolassa tai siellä päin, mutta sillä oli sitten vaikutusta. Uutisoinnin perusteella lukiolaiset menivät koulun juhlan jälkeen kirkkoon, mikä lie tilaisuus ollut. Se oli kuitenkin selkeästi tarkoitettu protestiksi sille, että koulun juhla oli pakotetusti siirretty pois kirkosta. Oppilaat eivät tykänneet vaparien masinoimasta pakkomuutosta.

Miksi vapaa-ajattelijat suosivat pakottamista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös se kantelu koskenut jotain koulua Kouvolassa tai siellä päin, mutta sillä oli sitten vaikutusta. Uutisoinnin perusteella lukiolaiset menivät koulun juhlan jälkeen kirkkoon, mikä lie tilaisuus ollut. Se oli kuitenkin selkeästi tarkoitettu protestiksi sille, että koulun juhla oli pakotetusti siirretty pois kirkosta. Oppilaat eivät tykänneet vaparien masinoimasta pakkomuutosta.

Siksi suosivat, koska eivät pysty älyllisesti vakuuttamaan ketään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tilaisuus oli klo 22.00. tosiaan koulun jälkeen. Eikä lukumäärästä ole todisteita, kun valokuvasa oli alle 100 henkilöä, tuskin kaikki lukiolaisia.
        Apulaisoikeusasiamiehen päätös koski tosiaan Kouvolassa tehtyä kantelua. Ei-kirkolliselle, sitouttamattomalle joulujuhlalle on parempia paikkoja kuin kirkko.
        Hyvä että Raumalla muutos oppilaitoksen käytäntöihin, ja vapaa-ajattelijain puolesta nuoret saavat halutessaan käydä kirkossa. Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu antivaparin"pakottamnen", sillä työpaikoiltakaan ei pidetä tilaisuuksia kirkossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tilaisuus oli klo 22.00. tosiaan koulun jälkeen. Eikä lukumäärästä ole todisteita, kun valokuvasa oli alle 100 henkilöä, tuskin kaikki lukiolaisia.
        Apulaisoikeusasiamiehen päätös koski tosiaan Kouvolassa tehtyä kantelua. Ei-kirkolliselle, sitouttamattomalle joulujuhlalle on parempia paikkoja kuin kirkko.
        Hyvä että Raumalla muutos oppilaitoksen käytäntöihin, ja vapaa-ajattelijain puolesta nuoret saavat halutessaan käydä kirkossa. Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu antivaparin"pakottamnen", sillä työpaikoiltakaan ei pidetä tilaisuuksia kirkossa.

Länsi-Suomen artikkelis olevassa kuvassa on tekdto, jonka mukaan kirkossa oli 400 nuorta. Jos tämä on mielestäsi väärin, oikaisethan toimitusta asiasta.

• Anonyymi

Liittyyks tää jotenki niihin rauman ganaalitapahtumiin jotensakin, joist puhuttiin takavuosien lehdissäkin?

• Anonyymi

Eroaminen vapareista on tullut ainoaksi järkeväksi vaihtoehdoksi protestoida liiton nokkamiesten älyttömyyksiä vastaan

• Anonyymi

Erotkaa vapareista!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      39
      4558
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      53
      2454
    3. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1004
    4. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      975
    5. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      107
      816
    6. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      70
      804
    7. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      48
      750
    8. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      135
      749
    9. Taas mietin että

mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,
      Ikävä
      48
      686
    10. Miksi et usko..

Että oikeasti tykkään susta!? Vähän liikaakin...
      Ikävä
      52
      680
    Aihe