A. Tulevasta vihasta
B.Tulevalta vihalta?
1 luku, jae 10
https://raamattu.fi/raamattu/KR38/1TH.2/1.-Tessalonikalaiskirje-2
Ch53cm
Jeesus pelastaa ,meidät
8
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Elämme nyt ahdistuksen aikaa.
Jeesus sanoi:
"Maailmassa teillä on ahdistus, mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman"
Uskovat pelastetaan vihasta.
Vihan maljat kaadetaan aikojen lopussa nopeasti.
Kolme ja puoli vuotta pitkät ajat ns. Lopun ajassa ovat hölynpölyoppia. Ilmestyskirja puhuu symbolisesti ajasta, ei vuosista.
Viimeiset ajat alkoivat ensimmäisenä helluntaina, mikäli uskomme veli Pietaria.- Anonyymi
Einsteinin ei ollut uskossa vaikka kristityt sitä yritävät väittää. Nämäkin hänen julkaisut sen paljastavat.
”Sana Jumala ei ole minulle mitään muuta kuin inhimillisen heikkouden ilmaisu ja tuote; Raamattu on kokoelma kunniallisia, mutta silti alkukantaisia legendoja jotka ovat melko lapsellisia."
”Minulle juutalainen uskonto, kuten kaikki muutkin uskonnot, on lapsellisten taikauskojen ruumiillistuma. Edes hienostuneet tulkinnat eivät voi tätä muuttaa."
”Uskonnollisisista vakaumuksistani lukemanne oli tietysti valhe, jota toistetaan järjestelmällisesti. En usko henkilöityneeseen Jumalaan enkä ole sitä koskaan kieltänyt vaan ilmaissut sen selvästi. Jos sisälläni on jotakin, jota voidaan sanoa uskonnolliseksi, niin se on maailman rakenteen rajaton ihailu sellaisena kuin luonnontiede pystyy sen paljastamaan."
”Sana Jumala ei ole minulle mitään muuta kuin inhimillisen heikkouden ilmaisu ja tuote; Raamattu on kokoelma kunniallisia, mutta silti alkukantaisia legendoja, jotka ovat melko lapsellisia."
- Anonyymi
Ilm. 3:10:n sanat, jotka käännettynä kuuluvat ”pelastan sinut koetuksen hetkestä” tässä jakeessa kirjaimellisesti merkitsevät ”pidän sinut ulkopuolella”. Kreikankielessä prepositio ek tarkoittaa ”olemista kokonaan ulkona tai poissa jostakin”. Sillä ei siis tarkoiteta, että seurakunta varjeltaisiin suuressa ahdistuksessa tai sen läpi, vaan että se tullaan pitämään siitä kokonaan ulkopuolella.
Samoja sanoja on käytetty Joh. 17:15:ssä, missä Jeesus rukoilee: ”En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.” Plummer selittää: ”Aivan niinkuin Kristus on Se, jossa Hänen opetuslapsensa elävät ja liikkuvat, samoin paha/paholainen on se, josta (ek) Hän rukoilee heidät pidettäväksi poissa.” Rukoukseen on vastattu; uskovat on pidetty poissa saatanan hallinnasta ja siirretty Jumalan rakkaan Pojan valtakuntaan.- Anonyymi
Elämme jo nyt ahdistuksen aikaa ja sitä on kestänyt noin 200 vuotta. Lohikäärme on ajanut takaa sen ajan.vIlm. 12:17
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämme jo nyt ahdistuksen aikaa ja sitä on kestänyt noin 200 vuotta. Lohikäärme on ajanut takaa sen ajan.vIlm. 12:17
Korjaus: noin 2000 vuotta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailmassa on aina ahdistus - isompi tai pienempi. Mutta sitä ei pidä sekoittaa "Jumalan vihan maljojen aikaan", jota raamatussa myös suureksi ahdistukseksi kutsutaan. Ja siitäkin pelastuu vielä 144 000 israelin heimon jäsentä. Vihan maljat vuodatetaan vasta kun tapahtuman esteenä oleva Jumalan seurakunta on temmattu pois maailmasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailmassa on aina ahdistus - isompi tai pienempi. Mutta sitä ei pidä sekoittaa "Jumalan vihan maljojen aikaan", jota raamatussa myös suureksi ahdistukseksi kutsutaan. Ja siitäkin pelastuu vielä 144 000 israelin heimon jäsentä. Vihan maljat vuodatetaan vasta kun tapahtuman esteenä oleva Jumalan seurakunta on temmattu pois maailmasta.
KAIKKI vihanmaljat ovat, ennen tempausta. Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia, josta kolmas enkeli varoittaa. Toisessa tulemisessaan Jeesus vie omansa tuhanneksivuodeksi taivaaseen.
Kaikki jumalalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihan maljojen kaataminen on loppurytinä, joka ei kestä kuin hetken.
Nykyisen kaltaisen maan päällä ei ole elämää sen jälkeen. Se on loppu.
Ilmestyskirja ei etene kronologisesti.
144000 sinetöidään Pyhän Hengen sinetillä. He eivät ole etnisiä israelilaisia, vaan kyseessä on symbolinen luku. Samassa luvussa Ilm7. nuo samat nähdään ahdistuksesta tulleina. Perillä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1495808Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella344166Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan03520Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv492731No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452520- 312494
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv322468- 162338
- 432055
Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h262015