Miksi toiset täyttyvät useammin kuin toiset

Anonyymi

Pyhällä Hengellä?

Edesmennyt maallinen isäni ei sanonut koskaan täyttyneensä Pyhällä Hengellä. Niin että ihminen reagoi siihen selkeään normaaliin olotilanmuutootokseen kun Pyhä Henki aiheuttaa kosketuksen kaltaisen outoa iloa vaikuttavan olotilanmuutksen.Itse koinnuskoontulon alussa niitä usein. Jälkikäteen olen tuuminut että Jumala rakasti minua paransi rakastamalla rikkoutuneisuuttani.

Alussa pyysin saada täyttyäkin Pyhällä Hengellä ja se onnistui lähes joka kerran. Nykyään olotilani ja uskontilani on sellainen ettei mikään saa minua ottamaan avioeroa Jeesuksesta purkamaan liittoa Hänen kanssaan, jonka tein antamalla elämäni Hänelle, ottamalla Hänet Herrakseni, Pelastajakseni, Yljäkseni, Tuomarikseni, Neuvonantajakseni ja moneksi muuksi kuten Auttajakseni ikuiseksi.

Markku Veilo kehottaa joka aamu täyttymään Pyhällä Hengellä. Entä jos se ei onnistu? Eikä mikään synninteko ole sen esteenä?

Raamatun lukeminen on kuulemma Pyhällä Hengellä täyttymistä.Onko näin? Entä kun kuuntelen netistä Raamatun lukua? Täyttyykö siinä Pyhällä Hengellä ?

Mulla on 1992 käännös Raamatun sain joskus ennen uskoontuloani kristityltä naiselta joka puhui uskonasioista "koko ajan" ja välillä hän puhui kielillä. Hän oli enemmän uskoa täynnä kuin minä. Miten hän antoi lahjaksi mulle 1992 käännöksen? Etsin siihen aikaan apua mutta en apua mistään saanut kunbes tapasin kristityn, joka uskoi mitä kerroin spiritismissä mulle pahaa tapahtuneen, henkäisy meni suustani sisään kun haukuin saatanaa lasiin.Jokin paha seurasi mua siitä lähtien ja elin pelossa etenkin nukkumaanmennessä. Sänky alkoi usein heilumaan kun nukkua yritin. Tiesin etten ole sekaisin vaan että tämä on täyttä totta mutta kun kerroin asiasta kavereille niin....

Commandohauis53cm

23

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kun saat viisautta Herralta, täytyt Pyhällä Hengellä, kun kysyt neuvoa Israelin Pyhältä
      Täytyt Hengellä, jos et epäile samaan aikaan
      Kun tiedät oikean ja väärän eron, täytyt Hengellä

• Ongelman ratkaisee nautitun hernekeiton määrä.

Mitä enemmän hernekeittoa, sen enemmän pyhää henkeä, joka purkautuu sen sokean silmän kautta.

Tuoksua voi muuten tiukentaa nauttimalla konjakkia ja kahvia reilusti jälkiruoaksi.

• Anonyymi

Hengellä täyttyminen on mielenmuutosta ja kasvamista Kristuksen kaltaisuuteen.

Pyhän Hengen kasteessa (uudestisyntymässä) ihminen saa Pyhän Hengen.
      Hengellä täyttymisessä Jeesus saa uskovan.

• Anonyymi

Se teidän Kristus, päinvastaisista väitteistä huolimatta on ollut 2000v kuollut!
        Sitä kohti kaikki mennään, usko tai älä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se teidän Kristus, päinvastaisista väitteistä huolimatta on ollut 2000v kuollut!
        Sitä kohti kaikki mennään, usko tai älä.

Jeesus nousi ylös kuolleista ja eräänä päivänä hän herättää kaikki kuolleet , myös jumalattomat. Että sellaisesta persoonasta on kysymys. Ei kuolema häntä voittanut eikä pystynyt pitämään saaliinaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus nousi ylös kuolleista ja eräänä päivänä hän herättää kaikki kuolleet , myös jumalattomat. Että sellaisesta persoonasta on kysymys. Ei kuolema häntä voittanut eikä pystynyt pitämään saaliinaan.

"Tyhjä hauta kuuluttaa:" Kuolemaa ei olekaan!".

• Anonyymi

Pyhä Henki on kaikissa uskovissa. Se ei karkaa välillä pois, eikä sitä tarvitse manata takaisin. Tunnekokokemukset eivät ole merkki suuremmasta täyteydestä. PH on aina läsnäoleva kumppani, lohduttaja, auttaja, opettaja jne.

Lähde mulla ei oo tunteissa, eikä antimies ilossa.
      Ääni yhä kuiskaa rinnassa: "Lähteeni on kaikki Sinussa"

Tunnet kaikki sydäntoiveeni, Levottomuus luonas tyyntyvi.
      Kaihoin Sulle tahdon kertoa: "Lähteeni on kaikki Sinussa".

Olet Jeesus mulla aarteena, Ihanampaa oisko taivaassa.
      Kun nyt pyhäin kanssa laulan mä: "Lähteeni on kaikki Sinussa"

• Anonyymi

Oluella täyttyvät useimmin ne tuopit, jotka tyhjenevätkin useimmin.

• Anonyymi

helluntailaisuudessa tyypillistä ajattelua "usko tai oluet", eivät muusta tiedä, . . .itse kun ovat lähes kaikki "aivonsa juoneet", niin eivät sitten muusta ymmärrä !!

• Anonyymi

Kerroitko kokemuksistasi lääkärille?

• Anonyymi

Kyllä Jumala voi vetää Pyhän Hengen ihmisestä ja antaa pahan hengen tilalle. Näin kävi molemmille Sauleille. Kuningas Saulille ja Saulus Tarsolaiselle.

1. Sam. 16:14 Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Anonyymi

Monet helluntailaiset ovat käyneet kuuluisien saarnaajien haudalla kysymässä vainajahengiltä neuvoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monet helluntailaiset ovat käyneet kuuluisien saarnaajien haudalla kysymässä vainajahengiltä neuvoa.

Amerikassa kävivät jo Suomen ensimmäiset helluntaisaarnaajat ahkerasti haudoilla ja helluntailiikkeen perustajilta kysymässä neuvoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ahaa mistä ne olivat kuuluisia?

• Anonyymi

Luuk. 11:26

Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."

• Anonyymi
      • Anonyymi

Epäasiallista.

• Anonyymi

Onko sulla kurahousut jalassa, kuralapaset kädessä ja muovilapiolla tökit hiekkalaatikossa hiekkaa anteni päässä kasvaen?

• Anonyymi

Täyttyvät ja täyttyvät tai sitten vaan luulevat täyttyvänsä. Sekään, kuten ei uskokaan ole ihmisen teko vaan Jumalan teko. Mutta te tekopyhät yritätte täyttyä omin voimin...

• Anonyymi

raamatussa: "HÄN rakasti ENSIN meitä, että meillä elämä olisi"

ymmärtää, usko on Jumalan LAHJA ihmiskunnalle !! se siitä "MEIDÄN" ratkaisusta . . .

• Anonyymi

Minulle itselleni riittää jos luen vain pelkkää virsikirjaa. Sen kun avaa, ja lähtee lukemaan, niin tulee aivan uskomattoman rauhallinen ja tyyni olo. Ehkäpä tämä on sitten juuri sitä Pyhällä Hengellä täyttymistä. En vain koskaan ajatellut sitä näin, mutta tätä se sitten ilmeisesti on.

• Anonyymi

No ei todellakaan ole. Kuvaamasi tunne on vain oman tunne-elämäsi seuraus. Pyhällä hengellä täyttymistä ei tunne millään tavalla. Ottaa Raamatun käteen ja lukee löytyykö sieltä moisia kotkotuksia.

• Anonyymi

Täyttyykö Pyhällä Hengellä? Ei välttämättä koskaan koe täyttymistä, mutta se ei tarkoita, etteikö Pyhä Henki asuisi kristityssä.

Jos ihminen, joka ei koskaan ole täyttynyt Pyhällä Hengellä, uskoo, että Jeesuksessa, jumalihmisessä, on hänen syntinsä viety ristille ja ylösnousemuksessa turmiovaltojen valta on todistetusti kukistettu, ja jos hän uskoo, että Jeesuksessa hän saa syntinsä anteeksi - tällä kristityllä on Pyhä Henki.

Pyhällä Hengellä täyttyminen ei ole uskon määrän mittari tai todiste oikeasti uskosta. Jos pystyy tunnustamaan uskonsa vanhojen uskontotunnustusten mukaan ja sydämessään ne kuittaa alle, tämä on kristityn merkki, symboli, tunnustus.

Kaikki eivät vain täyty Pyhällä Hengellä, se on tosi fakta. Itse en ole koskaan sitä kokenut. En tiedä, olenko mistään spesiaalista jäänyt paitsi. Mutta minä uskon. Se saa riittää.

-DeadManWalks

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      92
      4530
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      233
      1754
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      76
      1440
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1140
    5. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      330
      1082
    6. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1060
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      49
      1039
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      144
      1001
    9. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      108
      977
    10. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      85
      954
    Aihe