työttömille? Työttöäksi on helppo tulla, sekun irtisanotte itsenne niin olette työttömiä. Kaikkiedut, tuet ja korvaukset on käytettävissä ja se paras, oma aika on mahtavaa.
Itse en viitsisi olla töissä, en ole käyhä kun saan kaiken tekemättä mitään. Mikä ihana herätä kun haluaa, kdä nukkuun kun haluaa, ja mennä ulos kun haluaa. Mikään ei estä tekemätst mitä haluaa.
Elämän paras aika on olla työtön.
Miksi työlliset ovat kateellisia
16
<50
Vastaukset
Mustikkarahat kesällä että pääsee talveksi etelään , helppoa on !
Risuja keräilee takkaan ja nyhtää kannabiskasvit metsästä ja myy jos vaan löytyy jonkun tekeleet!
Orjat vaan vinkuu pahaa oloaan ja siinä se.- Anonyymi
Minä olen ainakin elänyt paremmin työttömänä kuin orjatöissä.
Aina tulee tt tukea kun hakee ja muut korvaukset päälle ja tuet. Oma aika on parasta.
Kdityöihmisenä vielä teen paljon käsitöitä joita sitten myyn ja siitä tulee elämiseen mukavat rahat, mies veistelee puusta kun on puusepppä niin meillä menee hyvin. Minä myös maalaan puu tekeleet ja vot vot... rahaa tulee eikä sitä voi estää. - Anonyymi
Minä tein jokusia vuosia sitten, että jäin työttömäksi omasta halustani ja siirryin työttömäksi työnhakijaksi. Varsin helppo homma ja elämäni parasta aikaa, oli aikaa itselle ja kavereille, matkustelin ja harrastin monenlaista. Rakensin omakotitalon työttömänä ollessani, niin oli mielekästä tekemistä. Rakensin myös experimental lentokonettakin ja lentelin kimppakoneella. Tosi mukavaa aikaa!
Minulle vain tuli ongelmaksi, että töitä tarjottiin vähän väliä ja viimein lähdin uudelleen työelämään mukaan.
työttömänäollut - Anonyymi
Vääristynyt ajatusmalli että työlliset nyt jotenki kateellisia työttömille ja pah, omasta itsestä tuo kaikki lähtee ja huonosta itsetunnosta kun ei paikkaansa löydä mitenkään.Kauheesti luettelee tekemisiään mitä mukamas työttömänä puuhailee.Huonompaan suuntaan elämä menee jos vaan työtön ja ikää tulee ja eläkkeelle niin surkea eläke elikä köyhyyttä koko elämä.
- Anonyymi
Mitä paikkaa tarvkoitat? Kyllä perheellinen ainkin paikkansa on löytänyt, koti on ihmisen paikka.
Vanhemmatkin ovat parepia vanhempia kun eivät ole stressaantuneita, kiireisitä ja väsynetiä jos oat työssä, se on kauheeta kun lapsille ie ole aikaa. Sillon ei pitäisi tehdä lapisa jos meinaa mennä duunailee, lapset tarhaanmuiden kasvatettavaksi ja kun tullaan kotiiin niin suoraan nukkumaan ja aas aamulla tarhaan... mikä järki kun lapsille ei ole aikaa.
itse oli kotiäiti jokaisen kanssa ja töihin menin vasta kun viimeinenkin oli kakkosluokkalainen ja osasi toimi jo yksin.
Katellisia on työlliset koska he tuntevat tuskaa siitä ettei jaksa olla enää lastensa kanssa kun työ vie kaiken.
Työtön ei ole työtön, kotona on aina tekemistä. Kyllä työllinen on erittäin katkera ja kateellinen vaikka muuta viserrät, - Anonyymi
Vääristynyt ajatusmalli että vain työlliset ovat onnellisia. Ei pidä paikkaansa. Työlliset ovat väsyneitä ja raatoja päivän päälle, mutta työttömät pirteitä ja iloisia ihmisiä.
Työ tekee onnettomaksi. Rahaa ei ole yhtään sen enepää kuin muillakaan, siinä ne käy leipäjonossa ja hakee kaikki tuet kun palkalla ei pärjää. Eikö se oel työnteoan tarkoitus että palkalla pärjää ettei tukia tarvi??? Aika hullua toimintaa.
Itese tytöömänä olen erittäin nnellinen, työssä ollessa en jaksanut juurikaan mitään. Kaverit jäi, menot jäi, ei jaksanut ruokaakaan kunnolla laittaa, lapset jäi meis jäi...kaikki oli yksinäistä ja syrjäytynyttä, kunnes jäin työttömksi. On kuin uusi elämä olisi tullut minulle. Ja tulihan se oikeesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vääristynyt ajatusmalli että vain työlliset ovat onnellisia. Ei pidä paikkaansa. Työlliset ovat väsyneitä ja raatoja päivän päälle, mutta työttömät pirteitä ja iloisia ihmisiä.
Työ tekee onnettomaksi. Rahaa ei ole yhtään sen enepää kuin muillakaan, siinä ne käy leipäjonossa ja hakee kaikki tuet kun palkalla ei pärjää. Eikö se oel työnteoan tarkoitus että palkalla pärjää ettei tukia tarvi??? Aika hullua toimintaa.
Itese tytöömänä olen erittäin nnellinen, työssä ollessa en jaksanut juurikaan mitään. Kaverit jäi, menot jäi, ei jaksanut ruokaakaan kunnolla laittaa, lapset jäi meis jäi...kaikki oli yksinäistä ja syrjäytynyttä, kunnes jäin työttömksi. On kuin uusi elämä olisi tullut minulle. Ja tulihan se oikeesti.Olen ollut sekä töissä, että työttömänä ja voin vannoa, että rahaa on nyt töissä ollessa hemmetin paljon enemmän.
- Anonyymi
Hyvinkin mustavalkoinen ajattelu toi niin mitä sitä nyt itseään koittaa änkeä jäädä kotiin lapsi verukkeena. Harrastuksia monilla työssäkäyvillä kun on sitä rahaa ai niin ollaan köyhyyspalstalla ni kaikki tarvii olla perseellään.
- Anonyymi
Kai se nyt harmittaa, jos joku makoilee sinun ansaitsemillasi rahoilla.
- Anonyymi
Se on maan tapa, että työttömiä autetaan ja heikompituloisia, ei siitä pidä olla katkera. Kaikki saa apua kun sitä tarvii. Kyllä minä ainakin ennemmin maksan oman maan kansan elantoa kuin ulkolaisten täyshoidon täällä.
Ja toiseksi kyllä te työttömät ovat itsekin aikanaan veroja makselleet ja ansainneet omat korvaukset joiden tarkoitus on se että niitä saa sillon kun niitä tarvii.
Kateellisuus Pois, meistä jokainen tarvii tukiaisia, mutta lapsilisä, asumistukia ym etuuksia ei huomata samoin kuin työttömyyskorvauksia? Miksi?
Työtön ei saa matkakorvauksia niinkuin työllinen, sekin on etuus, työtön maksa korvauksista 20 % veroa, maksaako työläinen? Ei maksa, joten mikä mättää??????
Jokaisella on oikeus elantoon ja asumiseen. Älkää hyvänen aika mollatko jatkuvasti sitä mitä toinen saa ja mitä itse ei! Jos niin suututtaa, ryhdy työttömäksi, sillon saat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on maan tapa, että työttömiä autetaan ja heikompituloisia, ei siitä pidä olla katkera. Kaikki saa apua kun sitä tarvii. Kyllä minä ainakin ennemmin maksan oman maan kansan elantoa kuin ulkolaisten täyshoidon täällä.
Ja toiseksi kyllä te työttömät ovat itsekin aikanaan veroja makselleet ja ansainneet omat korvaukset joiden tarkoitus on se että niitä saa sillon kun niitä tarvii.
Kateellisuus Pois, meistä jokainen tarvii tukiaisia, mutta lapsilisä, asumistukia ym etuuksia ei huomata samoin kuin työttömyyskorvauksia? Miksi?
Työtön ei saa matkakorvauksia niinkuin työllinen, sekin on etuus, työtön maksa korvauksista 20 % veroa, maksaako työläinen? Ei maksa, joten mikä mättää??????
Jokaisella on oikeus elantoon ja asumiseen. Älkää hyvänen aika mollatko jatkuvasti sitä mitä toinen saa ja mitä itse ei! Jos niin suututtaa, ryhdy työttömäksi, sillon saat."Ja toiseksi kyllä te työttömät ovat itsekin aikanaan veroja makselleet ja ansainneet omat korvaukset joiden tarkoitus on se että niitä saa sillon kun niitä tarvii."
Naulan kantaan! Myös minä maksoin työläisenä verot valittamatta, vaikka tiesinkin osan rahoista menevän kansantalouden kannalta tuottamattomien ihmisten elättämiseen. Yhtään en tehnyt pimeitä hommia.
Kokoaikatyön tekemistä varten ostin 5-vuotiaan pikkuauton, mutta jo kahden vuoden päästä 4-vuotiaan ja isomman. Tyytyväisenä osaani tilailin lehtiä kotiin, ostelin itselleni huonekaluja ja muuta mukavaa. Rahaa löytyi passiin & ulkomaanmatkoihin ja vaikka valmissavukkeina ilmaan poltettavaksi, ja silti oli helppo suunnitella tulevia hankintoja. Ruokakaupassakaan ei tarvinnut pohtia, että pitääkö näin kallis tuote jättää hyllyyn, vaikka mieli tekisi ostaa.
Eikä se mikään erityisen rahakas työ ollut. Tosin täytyy huomauttaa, että ei ollut perhettä tai lemmikkejä elätettävänä.
Pitkäaikatyötön
- Anonyymi
Et sitten mitenkään ymmärrä mikä on ihmisen normaali toimintaa niin kyllä se kuule on työnteko niin siitä asiasta et pääse yli etkä ympäri. Kuka nyt jostain surkimuksesta kateellinen joka saa 500eur toimeentulotukea heh heh. Ei normaali työssäkäyvää mitkään jakelut kiinnosta vaan piruttaan hakevat eväsaineet. Kyllä huomaa kirjoituksista että oltu 10vuotta työttömänä. Kuka käskee tehdä jotain pikkupalkkaista työtä ja mangua. Höpö höpö ne mankujat justiin niitä jotka vuosikausia maannu kotona ja melkein pakolla töihin.
- Anonyymi
Eu kukaan ymmärrä, miksi pitää orjapalkalla tai 9 e p-äiväkorvauksella tehdä työtä, sitä samaa mitä muut yrityksessä tekee palkalla? Siksi orjia on ettei yrityksellä ole palkkakuluja vaan voi kierrättää ilmaistyöntekijöitä, yksi ulos ja toinen tulee tilalle, ja te toimisto maksaa. Aika härskiä. Itse olen vaikka 30 v työtön kunhan ei tarvi orjana olla. Enemmin elän tukiaisilla kuin 9 e päiväkorvauksilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eu kukaan ymmärrä, miksi pitää orjapalkalla tai 9 e p-äiväkorvauksella tehdä työtä, sitä samaa mitä muut yrityksessä tekee palkalla? Siksi orjia on ettei yrityksellä ole palkkakuluja vaan voi kierrättää ilmaistyöntekijöitä, yksi ulos ja toinen tulee tilalle, ja te toimisto maksaa. Aika härskiä. Itse olen vaikka 30 v työtön kunhan ei tarvi orjana olla. Enemmin elän tukiaisilla kuin 9 e päiväkorvauksilla.
Etkö saakaan niitä tukiaisia sen 9 euron lisäksi enää jos menet työhön.
Nyt ymmärrän mikä mättää, luulin että työttömyyskorvaukset ym. tuet ja tyhjästä saadut ansiot säilyy ja tuo 9 euroa tulee vielä siihen päälle. Siksi olen luullut teitä tyhjästä kiukuttelijoiksi jotka ei vaan halua joutua tekemään mitään rahan eteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö saakaan niitä tukiaisia sen 9 euron lisäksi enää jos menet työhön.
Nyt ymmärrän mikä mättää, luulin että työttömyyskorvaukset ym. tuet ja tyhjästä saadut ansiot säilyy ja tuo 9 euroa tulee vielä siihen päälle. Siksi olen luullut teitä tyhjästä kiukuttelijoiksi jotka ei vaan halua joutua tekemään mitään rahan eteen.En ole mennyt enkä mene 9 e päiväkorvauksella koskaan töihin, joten älä kitise siellä itse.
Toivon mukaan ei kukaan muukaan mene.
Ennemmin elän toisten rahoilla kuin ettämenisin orjatöihin. Hyvin on onnistunut, joten menehän nyt sinne duuniin, jotta saan taas alkuvuodesta rahaa. ;) Tt tukea tulee noin 650 e ja asumitukea ja hyvin taas eletään. Hohhoijaa sun ajatusmaailmaasi. hihi
- Anonyymi
Elä sitten tukiaisilla mutta lopettakaa nauguminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754547Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1433485Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371980Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575701925Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1251064
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.134976- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847