Voisiko joku hellarifoobikko vastata.
Mitä luterilaisista on pois mitä hellarit uskoo ja tekee?
44
133
Vastaukset
- Anonyymi
Sitä minäkin olen ihmetellyt .
- Anonyymi
Ei mitään, mutta luterilaiset ovat ilkeitä ja pahoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään, mutta luterilaiset ovat ilkeitä ja pahoja.
Sanoo homoateisti. Ilkeä sopanpyörittäjä.
Oikeesti luterilaiset on parasta 1luokkaa mutta nää homoateistit henkäilevät koko ajan pahaa hajuaan.
- Anonyymi
Koooteee-ässs-säääää!
Tuus taas kattoon! 😃- Anonyymi
Siinähän sä jo oot. Missä Hamas-lippusi?
- Anonyymi
Tämä aloitus siis perustuu hellareiden viha-aloitukseen ja -ryöppyyn luterilaisia vastaan:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16182228/vauvakasteen-ongelmia
... ja kun lutherilainen / lutherilaiset siihen perusteellisesti vastasivat, näin Valheen Vallat nyt käänsivät asian.
Ne ei kerta kaikkiaan osaa pitää lärviään kiinni. Ne on ku iso kärpäsparvi kristittyjen niskassa.
Niillä on Ongelma. Jumalan Armo on niille ihan vieras ja vihattu juttu.
Jukka Tolonen-- Hyms virsitoisinto 287-349:
https://www.youtube.com/watch?v=VPzhNnVJ2a0&list=RDVPzhNnVJ2a0&start_radio=1
On tää luterilainen katumus ihan kauheaa. Kuunelkaa nyt tuota! Ei mitään iloa! Pelkkää parkua, että anna anteeks mun synnit! Byäääh! Eikö nuo lutherilaiset koskaan vapaudu synneistään niinkuin me hellarit? Hymyilkää ny vähän! Naurakaa! Luterilaiset tarttee nauruherätystä! 😁🤣😅😆😎😍😅🤣🤣 Hik!
. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä aloitus siis perustuu hellareiden viha-aloitukseen ja -ryöppyyn luterilaisia vastaan:
... ja kun lutherilainen / lutherilaiset siihen perusteellisesti vastasivat, näin Valheen Vallat nyt käänsivät asian.
Ne ei kerta kaikkiaan osaa pitää lärviään kiinni. Ne on ku iso kärpäsparvi kristittyjen niskassa.
On tää luterilainen katumus ihan kauheaa. Kuunelkaa nyt tuota! Ei mitään iloa! Pelkkää parkua, että anna anteeks mun synnit! Byäääh! Eikö nuo lutherilaiset koskaan vapaudu synneistään niinkuin me hellarit? Hymyilkää ny vähän! Naurakaa! Luterilaiset tarttee nauruherätystä! 😁🤣😅😆😎😍😅🤣🤣 Hik!
.Hellarit eivät vihaa edes sinua ❤️❤️❤️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinähän sä jo oot. Missä Hamas-lippusi?
Helluntailainen valehtelee, kepeästi antaa väärän todistuksen kauimmaisestaan, ja toinen peukuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.itselläni on kokemusta helluntaiseurakunnasta monien vuosien ajan, - eikä tunnu yhtään VÄÄRÄLTÄ: "Isä Meidän,- rukous !
en ollut "synnitön" helluntaiseurakunnassakaan
meistä kenestäkään synnitöntä missään, niin.
- Anonyymi
Jos joku äärikonservatiivi, hellari tai viisläinen, yrittää pakottaa muut omiin perversseihin sääntöihinsä, niin ne säännöt tungetaan niille kurkusta alas.
- Anonyymi
Join sitä käärmeen myrkkyä - ja nyt...
- Anonyymi
Mihin sinua on pakotettu?
Ihailen suuresti hellareitä, parhaimpia hihhuleita maan päällä:
https://www.youtube.com/watch?v=YAG6EoT4MPU- Anonyymi
Käänteisesti voisi kysyä samaa luterilaisvastaisilta hellareilta? Kaikki hellarit eivät tietenkään sellaisia ole, kuten eivät luterilaisetkaan. Mutta änkyröitä on valitettavasti niin luterilaisissa kuin hellareissakin. Minut kasvatettiin kunnioittamaan kaikkia uskovia.
- Anonyymi
Hellarit, luterilaiset vapaakirkkoset ja ketkä ikinä uskoo Kristukseen. Tulevat yhä enemmän julistamaan ilosanomaa Jeesuksesta yhdessä. Näillä palstoilla sielun vihollinen hyökkää omiensa kautta kaikella valheen voimalla, yrittäen saada eri seurakunnat toisiaan vastaan. Onneksi ymmärrämme tämän juonen ja yhteistyö onkin kasvamassa kaikkien Kristillisten kirkkokuntien välillä todella nopeasti, mistä vain haaveilimme vielä vuosikymmen sitten.
”Kaikki hellarit eivät tietenkään sellaisia ole, kuten eivät luterilaisetkaan.”
Aivan, ja näissä kiistoissa taitaa olla mukana vain niitä, joille tuo riitely on jotenkin ”kivaa”. Suurin osa niin helluntailaisista kuin luterilaisista kunnioittavat toinen toisiaan.Eli kun olen sitä mieltä, ettei kaikki luterilaiset ja helluntailaiset ole "aina" tietynlaisia, sinä pidät sitä kinaamisena?
Asioita saa ja pitääkin kyseenalaistaa, mutta niistä ei tarvitse riidellä. Riita on aivan jotain muuta.- Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
Eli kun olen sitä mieltä, ettei kaikki luterilaiset ja helluntailaiset ole "aina" tietynlaisia, sinä pidät sitä kinaamisena?
Asioita saa ja pitääkin kyseenalaistaa, mutta niistä ei tarvitse riidellä. Riita on aivan jotain muuta.Älä sitten riitele vaan suvaitse uskovaiset.
Anonyymi kirjoitti:
Älä sitten riitele vaan suvaitse uskovaiset.
Olen itse uskova ja suvaitsen hyvin monenlaisia uskovia – myös eri uskontojen edustajia.
Suvaitsevaisuus on määritelty.
”…meidän maailmamme kulttuureiden, ilmaisutapojemme ja inhimillisten elämänmuotojen rikkaan moninaisuuden kunnioittamista, hyväksymistä ja arvostamista”
”Ihmisoikeuksien kunnioittamisen periaatteen mukaisesti suvaitsevaisuuden osoittaminen ei merkitse yhteiskunnallisen epäoikeudenmukaisuuden sietämistä eikä omasta vakaumuksesta luopumista eikä sen heikentämistä.”
Eli suvaitsevaisuus ei ole kaiken hyväksyntää tai aina samaa mieltä olemista.
” Se merkitsee, että ihminen saa vapaasti pitää kiinni vakaumuksestaan ja hyväksyy sen, että toiset pitävät kiinni omastaan.”
UNESCOn yleiskokouksen 16.11.1995 hyväksymä Julistus suvaitsevaisuuden periaatteista
- Anonyymi
Ei ole luterilaisilta pois helluntalaisuuden olemassaolo eikä helluntalaisillta ole pois luterilaisuuden olemassolo! Myös Vapaakirkon kanssa on sama juttu, sekä myös muiden kristillisten kirkkojen ja seurakuntien kanssa. Meillä Savossa nämä kaikki tekevät hyvää yhteistyötä toisiaan kunnioittaen ja auttaen. Nuoruusvuosilta muistan myös, että muutama helluntalaisnuori kävi samoissa nuorten illoissa kuin ikätoverinsa luterilaiset, ilman minkäänlaista erotusta.
Uskontoahdistuksen valtaamat vain yrittävät lyödä kiilaa ihmisten välillä.Onneksi näin se toimii monella muullakin paikkakunnalla. Se on hyvin pieni joukko, joka jatkuvasti nostaa opillisia asioita esille, joista sitten saa riidellä.
- Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
Onneksi näin se toimii monella muullakin paikkakunnalla. Se on hyvin pieni joukko, joka jatkuvasti nostaa opillisia asioita esille, joista sitten saa riidellä.
Oppia ikä ja kaikki !
- Anonyymi
Ilmankos niitä sekoilijoita on niin pajon, kun opista eivät juuri piitttaa.
Onneksi ei tarvitse ainakaan täällä reaalielämässä riidellä. Eikä riitaa haastavia onneksi juuri tapaa. Täällä on sitten noita sinun kaltaisiasi, jotka sitä riitaa haluaa haastaa. Ei onnistu!
Jos sinulla usko.vainen ei ole mitään muuta asiaa kuin fiksumpiesi haukkuminen, mikset... niin?
- Anonyymi
Olikohan Paavali luterilainen vaiko hellari kun sanoo mm, että joka muut aoppia julistaa kuin sitä jonka olen ylhäältä saanut, olkoot kirottu..!!?
kertokaa kumpi oli Paavali tuon perusteella? - Anonyymi
Mitäs olette mieltä miten paljon kunnioittivat Lutteria ne jotka karkotettiin maastaan pois heti taikka sitten henki pois jos ei lähde saman tien maantielle rajaa kohti?
Entäs niiden lapset joiden vahemmat poltettiin roviolle samoista syistä elli ilman mitään syytä, vain siksi etteivät hyväksyneet Lutterin opintekeleitä?
Kertokaapas pitääkö niiden suomalaisten lasten ja sukulaisten kunnioittaa luterin kirkkoa miten paljon, kun pakotettiin kylmälle merelle pikku paatissa eli karkotettiin pois kotimaastaan vain siksi etteivät löytäneet Raamatuistaan vauvan pakkokastetta?- Anonyymi
Uudestisynttmätön kääkkä taas puhuu lempifantasioistaan eli karkotuksiata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestisynttmätön kääkkä taas puhuu lempifantasioistaan eli karkotuksiata.
Jospa sinä kirkon jäsenenä puhuisit niistä, se antaisi hiukan uskottavuutta kaiken muun kuran keskelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jospa sinä kirkon jäsenenä puhuisit niistä, se antaisi hiukan uskottavuutta kaiken muun kuran keskelle.
Parhameille on tärkeää tuo väkivalta ja kaikkinen kidutus, luterilaisena ainakin haluan puhua Jeesuksesta, koska Hänessä on pelastus yksin. Ehkä tässä nähdään myös ukastajien ja luterilaisten ero...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhameille on tärkeää tuo väkivalta ja kaikkinen kidutus, luterilaisena ainakin haluan puhua Jeesuksesta, koska Hänessä on pelastus yksin. Ehkä tässä nähdään myös ukastajien ja luterilaisten ero...
Vauvakaste on väkivaltaa. Sana kun veisi sammuneen känniläisten kasteelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin, taas todistettua että ukastajat puhuu väkivallasta. Kaste ei ole sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ainakin ymmärrän, että lapsikaste on myös siunaus tuolle lapselle. Se että vanhemmat vievät lapsensa kastettavaksi, vaikka eivät kaikki vanhemmat ole uskovia. En minäkään ollut, mutta vein lapseni kasteelle. Joissakin perheissä lapset saavat hengellistä opetusta, mutta toisissa eivät ollenkaan (edes koulussa nykyisin). Lapsi saa kasteessa ainakin suojeluksen. Niin ajattelen, kun itse koin lapsesta saakka Jumalan kutsua, mutta uskoon tulin vasta keski-ikäisenä. Ihmettelen, kun jotkut pitävät "nimiäisiä" lapsilleen. Parempi olisi kastaa! Hellareilla on tätä "jupinaa" vauvakasteesta, mutta olkoon. Se ei ole yksistään pelastuskysymys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ainakin ymmärrän, että lapsikaste on myös siunaus tuolle lapselle. Se että vanhemmat vievät lapsensa kastettavaksi, vaikka eivät kaikki vanhemmat ole uskovia. En minäkään ollut, mutta vein lapseni kasteelle. Joissakin perheissä lapset saavat hengellistä opetusta, mutta toisissa eivät ollenkaan (edes koulussa nykyisin). Lapsi saa kasteessa ainakin suojeluksen. Niin ajattelen, kun itse koin lapsesta saakka Jumalan kutsua, mutta uskoon tulin vasta keski-ikäisenä. Ihmettelen, kun jotkut pitävät "nimiäisiä" lapsilleen. Parempi olisi kastaa! Hellareilla on tätä "jupinaa" vauvakasteesta, mutta olkoon. Se ei ole yksistään pelastuskysymys.
Mihin mahtaisi perustua tuo sinun ymmärryksesi, mistä olet saanut sellaisen ymmärryksen josta Raamattu ei tiedä mitään, kerro?
hellareilla on jupinaa siksi koska Raamattu ei tunne sellaista kuin pikkulasten ja vauvojen kaste, se on kirkollista keksintöä, miksi sellaisesta harhasta ei pitäisi jupista, onko sinulla siihen asiaan ymmärrystä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No siinä nyt on tyypillinen suomalaisen luterilaisen "mustatuntuu" uskon ilmeneminen, joka perustuu vain yleiseen paineeseen mukautua isien käytäntöön.." mitä sitä nyt nekin ajattelee jos et kasta vauvaasi...jne" siitä on kysymys ei yhtään mitään sen taivaallisempaa siinä ole.
ja sama jatkuu... parempi olisi kastaa.. no justiinsa, millainen se sinun uskoontulosi mahtaa olla kun ei sitä hengellistä ymmärrystä ole karttunut tuon enempää eli ei yhtään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No siinä nyt on tyypillinen suomalaisen luterilaisen "mustatuntuu" uskon ilmeneminen, joka perustuu vain yleiseen paineeseen mukautua isien käytäntöön.." mitä sitä nyt nekin ajattelee jos et kasta vauvaasi...jne" siitä on kysymys ei yhtään mitään sen taivaallisempaa siinä ole.
ja sama jatkuu... parempi olisi kastaa.. no justiinsa, millainen se sinun uskoontulosi mahtaa olla kun ei sitä hengellistä ymmärrystä ole karttunut tuon enempää eli ei yhtään.Siinä tyypillisen uudestikastajan selitys "Raamattu ei tunne sellaista kuin pikkulasten ja vauvojen kaste" Kyllä Raamattu tuntee ihan kaiken ikäisten kasteen ja Jeesus si mitään ikärajoja asettanut. Eikä kyse ole kirkkoisien keksinnöstä vaan Jeesuksen asetuksesta.
Mutta kun nuo uskoontulematotmat uudestikastaasaastat ei usko Jumalan Sanaa niin siinä on lopputulos.!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja sama jatkuu... parempi olisi kastaa.. no justiinsa, millainen se sinun uskoontulosi mahtaa olla kun ei sitä hengellistä ymmärrystä ole karttunut tuon enempää eli ei yhtään.Ei Raamattu tunne naishetoollistakaan mutta hyvinpä se on uudestikastajilla käytössä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Raamattu tunne naishetoollistakaan mutta hyvinpä se on uudestikastajilla käytössä.
Joo tuomost se on kun nuo uudestisyntymättömät kasteenuusijat tulee tänne eikä ne tajua Raamatusta tuon taivaallista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja sama jatkuu... parempi olisi kastaa.. no justiinsa, millainen se sinun uskoontulosi mahtaa olla kun ei sitä hengellistä ymmärrystä ole karttunut tuon enempää eli ei yhtään.Ihan sama mitä ajattelet minun uskoontulostani. Tiedän, että olen Jeesuksen verellä pesty, saanut Pyhän Hengen kasteen uskoon tultuani. Sain jopa kielillä puhua. Vaikka olen uskoon tullut luterilaisessa seurakunnassa. Sain palvelutehtäviä ja armolahjojakin olen kokenut. Jumalalle niistä kunnia! Olen paljon saanut oppia (hyviä opettajia!) Uskon, että minulla on aika paljon ymmärrystä. Lähdin "tuuliviirinä" luterilaisista (kun näin vihreää aidan takana), uskossa olen edelleenkin, mutta sain aika tavalla siipeeni siellä naapurin nurmikolla.
Olen tunnustanut Herralle tämän ylpeyden synniksi. Ja pikkuhiljaa palannut takaisin luterilaiseen seurakuntaan. Näin siellä naapurin nurmikolla sitä raadollisuutta aika tavalla!
Joitakin ihania ihmisiä siellä on edelleen siskoina ja veljinä. Puhun kokemuksesta. Ja ihan varmasti edelleenkin olen sitä mieltä, että lapsikaste on siunaus lapselle. Heidän pitäisi saada vain kasvaa seurakunnan/uskovan perheen yhteydessä. Anonyymi kirjoitti:
>Sana kun veisi sammuneen känniläisten kasteelle.
Mutta ei se Sana vaan vie.
Yhden teron ratissa on liikaa lappia. Ajoi jutkun yli, sitten tuotiin rabbia...
- Anonyymi
Hellarit on lisää.
Hellarit ovat kaikkein hauskimpia uskovaisia. On pahat henget, riivaajat, Tuksu, puhutaan "kielillä", kaadetaan ja kaatuillaan, parannetaan taudit ym.- Anonyymi
Ihan kuten Raamatussakin kerrotaan tapahtuneen.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174876
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2102622Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731697Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella301687- 251572
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon291475Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641227- 1491128
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81104Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42962