Moi! Täällä varmana on joillakin kokemusta näistä rauhottavistalääkkeistä niinku diapam ja opamox. Ite nuorena joskus sain ja tyhmänä hävitin loput ku luulin että syntyy riippuvuus.
Kuin helposti ja missä määrätään jo riippuvaiselle? Onko korvaushoitona? Mikään terveydenhuollon asiakkaaksi en rupia kuitenkaan.
Mutta kuitenki ettei tarvi kadulle mennä kysyyn ihmisiltä kaikkea epämääräistä kuitenkaan.
Miten muut häiriöiset ootte pärjännyt oireitten kaa?
Terkut
Benso lääkkeet
27
291
Vastaukset
- Anonyymi
Kun aivot tottuvat saamaan gaban lääkkeestä, niin aineen luonnollinen eritys vähenee. Näin, kun lopettaa bentson syöminen, niin ahdistus tulee ehkä alkuperäistäkin suuremmalla voimalla. Minulla ei ole ollut tarvetta enää bentsoille, kun aloitin Ketipinor-lääkkeen käytön. Suosittelen.
- Anonyymi
Miksi suosittelet vaihtamaan toisen riippuvuuden haitallisempaan riippuvuuteen? Ketipinorissa on enemmän epämukavia ja aivoille tuhoisia sivuvaikutuksia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi suosittelet vaihtamaan toisen riippuvuuden haitallisempaan riippuvuuteen? Ketipinorissa on enemmän epämukavia ja aivoille tuhoisia sivuvaikutuksia
Mulla ei ole tietoa Ketipinorin haitallisista vaikutuksista aivoille. En usko, että lääkärit niitä niin helposti antaisi jos ne vaikuttaisi haitallisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ei ole tietoa Ketipinorin haitallisista vaikutuksista aivoille. En usko, että lääkärit niitä niin helposti antaisi jos ne vaikuttaisi haitallisesti.
Kuule kyllä lääkärit antaa ja suorastaan tyrkyttää ketipinoria välittämättä ollenkaan mikä myrkky se on , minulle jopa lääkäri sanoi ei ole mitään ylärajaa, voit ottaa niin paljon kun haluat, en kyllä ottanut ja pääsin ajoissa eroon, ei missään nimessä kannata aloittaa!!
- Anonyymi
Ristiriitainen tuo Ketipinor. Jotkut sanoo jyrkän ei, jotkut kyllä.
Auttaako se muuten unen saantiin ? Vai vie viimeisetkin unet ?
Vai mihin ? Ahdistukseen vainko ? - Anonyymi
Auttaa sekä nukahtamiseen että ahdistukseen.
- Anonyymi
parempi, ettet aloita.
- Anonyymi
Minä kokeilisin KAIKKI keinot ennen kuin turvautuisin bentsoihin esim. unensaantiin. Kokeilisin myös murusen mirtatsapiinia ennemmin kuin unen laatua tuhoavia bentsoja. Se on sen parempi uneen mitä pienempi annos.
Jos on liikaa stressiä niin stressinhallintatekniikoita.
Ekaksi säännöllinen päivärytmi, valoa aamusta (esim kirkasvalolamppu), joka päivä kävelylenkillä käynti samaan kellon aikaan, kofeiinin välttäminen klo 14 jälkeen, liian pitkien päiväunien välttäminen. Unihygieniatekniikoita.
Illalla söisin jotain missä hyviä pitkään kylläisenä pitäviä hiilihydraatteja ja tryptofaania. Esim joku kanapasta illalla tummasta pastasta. Sillä todellakin on väliä mitä syö iltaa kohden ja liika sokerin mättäminen voi piristää.
Erilaisia ravintolisiä myös kokeilsiin, esim kamomilla tai teaniini tai valeriaana ym (kannattaa tsekata ettei ole yhteisvaikutuksia lääkkeiden kanssa). Tai ihan perus melatoniini..
Jos söisin ahdistukseen bentsoja, kokeilisin siihenkin kaikki luonnolliset hoitokeinot ennemmin. Ahdistuksenkin hoitoon on keinoja.
Ruokavalion pistäisin ainakin kuntoon terveelliseksi enkä käyttäisi mitään stimuloivia ahdistusta aiheuttavia juttuja kuten kofeiinia tai liikaa sokeria tai mitä lie keinotekoisia lisäaineita ja väriaineita. Taikka alkoholia.
Hyviä suolistobakteereja tukevia ruokia. Hyvinvointi alkaa suolistosta ja myös tasapainoinen olo. - Anonyymi
Millaisten oireiden? Mun oire on unettomuus, ei ahdistus, masennus eikä myöskään skitsofrenia tai kaksisuuntainen mielialairiö ja kuitenkin minulle tyrkytettiin noihin tarkoitettuja lääkkeitä. Olen myös terveellisesti syövä kasvissyöjä joka harrastaa liikuntaa silloin kun siihen on mahdollisuus.
- Anonyymi
Aloittaja täällä. Ketipinor meni ennen ja se kyllä tiputti uneen tosi kivasti. Muttako mitään ei saa ilman reseptiä! Mulla kyllä pelkkä buranaki vaikuttaa että haluaa nukkua mutta kun haluan olla hereillä ja rento niinku opamox teki. Mistä saan tähän hätään ja särkyyn. Miten hän melatoniinia suurella annoksella toimii? Linkejä
- Anonyymi
Tuossa on juuri se kuvio joka kertoo kuinka bentsoihin saattaa jäädä herkästi koukkuun.
Haluaa olla rento, ja kun on hyvä olo niin sitä haluaa lisää ja lisää. Sitten onkin jo riippuvuus saatu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa on juuri se kuvio joka kertoo kuinka bentsoihin saattaa jäädä herkästi koukkuun.
Haluaa olla rento, ja kun on hyvä olo niin sitä haluaa lisää ja lisää. Sitten onkin jo riippuvuus saatu.Joo. Ja kuka uskoo mitä tein monta vuotta sitten :0 Mulla oli varmaan 50tablettia opamoxia ja resepti ja vein ne poies! Ettei vaan tule riippuvaiseksi vaikken ollu kerenny tulla parissakuukaudessa ja yhen viikonki otin aamuisin ja iltaisin. Nyt pitkän ajan jälkeen vasta mietein :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluaa olla rento, ja kun on hyvä olo niin sitä haluaa lisää ja lisää. Sitten onkin jo riippuvuus saatu.Minun mielestäni riippuvuudessa ei ole enää mitään pelättävää. ihminen kun on aina monesta asiasta riippuvainen joka tapauksessa. Olen nähnyt mikä loppu voi olla ja se jos mikä on pelottavaa. Kyllä ihmisellä pitäisi olla oikeus itse päättää siitä mihin aineeseen on riippuvainen, esim kipulääkkeet. Kun ei koskaan ole ollut onnellinen, niin miksi kärsiä turhaan, kun benzot voivat helpottaa oloa? Tietenkin on parasta jos ei tarvitse mitään, mutta kukaan ei voi taikoa pahaa oloa pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun mielestäni riippuvuudessa ei ole enää mitään pelättävää. ihminen kun on aina monesta asiasta riippuvainen joka tapauksessa. Olen nähnyt mikä loppu voi olla ja se jos mikä on pelottavaa. Kyllä ihmisellä pitäisi olla oikeus itse päättää siitä mihin aineeseen on riippuvainen, esim kipulääkkeet. Kun ei koskaan ole ollut onnellinen, niin miksi kärsiä turhaan, kun benzot voivat helpottaa oloa? Tietenkin on parasta jos ei tarvitse mitään, mutta kukaan ei voi taikoa pahaa oloa pois.
Riippuvuus bentsoissa on vaurio missä aivot ei enää osaa tuottaa gabaa normaalisti lääkkeenkäytön seurauksena ja aivojen ja kehon toiminta on häiriintynyt. Tuota voisi kutsua myös neurologiseksi häiriötilaksi. Keho tottuu siihen että gaba saadaan lääkkeestä ja voi alkaa tulla vieroitusoireita annosten välilläkin jos lääke on lyhytvaikutteinen. Keholla ottaa aikansa korjata tämä vaurio, jos lääke lopetetaan. Bentsoista vieroittautuminen liian nopeaa tuntuu samalta kuin patoluukut avattaisiin. Glutamaattia (mikä on kiihdyttävä välittäjäaine) tulvii ja olo on kuin olisi tippumassa korkealta ilman laskuvarjoa ahdistuksen suhteen. Keho käy kierroksilla mistä tulee ahdistusta ja unettomuutta. Tuollainen tila voi olla haitallinen aivoille.
Kyse ei ole riippuvuudesta, kyse on bentsojen aiheuttamasta neurologisesta / keskushermoston häiriöstä/vauriosta.
Riippuvuutta taas voi tulla moniin asioihin mutta ne ei yleensä ole niin ongelmallisia lopettaa koska ei synny niin merkittävää kehon toiminnan häiriintymistä kuten bentsoissa mikä voi seinään lopettaessa isoista annpksista johtaa jopa kuolemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuvuus bentsoissa on vaurio missä aivot ei enää osaa tuottaa gabaa normaalisti lääkkeenkäytön seurauksena ja aivojen ja kehon toiminta on häiriintynyt. Tuota voisi kutsua myös neurologiseksi häiriötilaksi. Keho tottuu siihen että gaba saadaan lääkkeestä ja voi alkaa tulla vieroitusoireita annosten välilläkin jos lääke on lyhytvaikutteinen. Keholla ottaa aikansa korjata tämä vaurio, jos lääke lopetetaan. Bentsoista vieroittautuminen liian nopeaa tuntuu samalta kuin patoluukut avattaisiin. Glutamaattia (mikä on kiihdyttävä välittäjäaine) tulvii ja olo on kuin olisi tippumassa korkealta ilman laskuvarjoa ahdistuksen suhteen. Keho käy kierroksilla mistä tulee ahdistusta ja unettomuutta. Tuollainen tila voi olla haitallinen aivoille.
Kyse ei ole riippuvuudesta, kyse on bentsojen aiheuttamasta neurologisesta / keskushermoston häiriöstä/vauriosta.
Riippuvuutta taas voi tulla moniin asioihin mutta ne ei yleensä ole niin ongelmallisia lopettaa koska ei synny niin merkittävää kehon toiminnan häiriintymistä kuten bentsoissa mikä voi seinään lopettaessa isoista annpksista johtaa jopa kuolemaan.Höpön, höpön sun juttujasi. On paljon eri sairauksia, joita on lääkittävä lopun ikää. Jos joku tarvitsee bentson hermostonsa häiriötilaan, niin silloin on myös syytä käyttää sitä tarvittaessa. Lääke ei vaurioita kehoa, vaan on juurikin tarkoitettu korjaamaan elimistön häiriötilaa.
- Anonyymi
Yleensä onkin niin että jos lääkitystä käyttää lääkärin ohjeen mukaan niin ei pitäisi riippuvuutta tulla.
No se on vähän kyseenalainen juttu silti.
Bentsot on vaan siitä pahoja kun se toleranssi nousee ja sitten tarvitsee suurentaa annoksia.
Onhan ne hyviä jos ottaa vaikka pelkästään tarvittaessa eikä säännöllisesti ollenkaan. - Anonyymi
Mulle aikoinaan sanoi vanha kunnon lääkäri, että vähällä pärjäät kun uusitin 5mg Diapam reseptiä jota käytin tarvittaessa tietyissä tilanteissa😊ja itse olen edelleen samaa mieltä. Niiden avulla olen selviytynyt monesta asiasta ja ne ovat jopa estäneet tulemasta riippuvaiseksi muista aineista ja ehkä pelastaneet henkeni. Nyt ollaa nii n benzo vastaisia että en niitä saa ja käytän alkoholia niiden tilalla mikä ei tietenkään ei ole hyväksi missään mielessä. Olen kyllä kokeillut kärsimyskukkavslmisteista Relaxoria jota ei saa kaikista apteekeista kuten Sedixiä. En oikein osaa sanoa onko mainittavaa vaikutusta.
- Anonyymi
Pitemmän päälle on aina huono juttu jos käyttää alkoholia lääkkeenä.
Toki ymmärrettävää mutta ensin kannattaa kokeilla muita vaihtoehtoja jos löytyy.- Anonyymi
Niinpå, jotkut kehuu ganjaa hyväksi, mutta mulle se ei aikoinaan sopinut ollenkaan ja nyt en edes tiedä mistä saisikaan.
- Anonyymi
Täällä ei ole vielä kukaan vastannut tärkeimpään kysymykseen. Eli siis mistä niitä bentsoja saa ilman reseptiä? Reseptejä ei määrää ja vähättelee vaivoja ja ehkä lääkärillä itellä ei ole samaa ongelmaa. Todella moni käyttää ja julkisuudessakin puhuttu silti ei ole ymmärrystä käyttäjiin muuta ku käyttäjien kesken. Postin välityksellä tai mistä?
- Anonyymi
Nooh hommaa tor selain puhelimeen ja googlaa eiköhän löydy ikävä kyllä. Ja jos tähän päädyt niin hae Suomikakaa muut voi olla mitä vaan esim opamox ei kiinnosta ammattilaisia ja lienee yleensä aitoja. Itte en bentsoihin vaikka resepti kulkuun jää kun oikeasti auttaa vaan vaivaan ja pistää nukuttamaan mutta toisia kohtaloitakin on ja paljon...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nooh hommaa tor selain puhelimeen ja googlaa eiköhän löydy ikävä kyllä. Ja jos tähän päädyt niin hae Suomikakaa muut voi olla mitä vaan esim opamox ei kiinnosta ammattilaisia ja lienee yleensä aitoja. Itte en bentsoihin vaikka resepti kulkuun jää kun oikeasti auttaa vaan vaivaan ja pistää nukuttamaan mutta toisia kohtaloitakin on ja paljon...
Ei oo mahollista sellaista verkkoa.. Mäki mietin että Hui jos ei olekkaan sitä miltä näyttää mutta mitä voi tehdä. :0
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei oo mahollista sellaista verkkoa.. Mäki mietin että Hui jos ei olekkaan sitä miltä näyttää mutta mitä voi tehdä. :0
No annetaan vielä vinkki eli jos tuolta ostatte niin tosiaan levyissä kiinni olevia Poikkeuksena opamox ehkä diapam levyissä kiinni linjalla. Rivat alprot on sitten haluttuja ja näistä on löytynyt väärennöksiä eli varo xanor xanax riva Alpo itse olen hankkinut ksaloleita (alproa) jotka levyssä ja toimi mutta ei takaa että nykyiset toimii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No annetaan vielä vinkki eli jos tuolta ostatte niin tosiaan levyissä kiinni olevia Poikkeuksena opamox ehkä diapam levyissä kiinni linjalla. Rivat alprot on sitten haluttuja ja näistä on löytynyt väärennöksiä eli varo xanor xanax riva Alpo itse olen hankkinut ksaloleita (alproa) jotka levyssä ja toimi mutta ei takaa että nykyiset toimii.
Kas, kas on näitäkin, jotka todella haluavat syödä näitä pillereitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas, kas on näitäkin, jotka todella haluavat syödä näitä pillereitä.
Juu satunnaisesti nykyään jo lasillisella reseptillä kyllä nää ihan oikeita lääkkeitä oikeaan diagnoosiin. Tosiaan en edelleenkään ymmärrä näitten viihdekäyttöä
- Anonyymi
niin.jos oikeesti on ahdistusta,niin kyllähän lääkkeet on paikallaan.itellä ongelma milloin otan aamusta vai illasta cipralexin.onko kellään kokemusta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1389808
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485383Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p393982Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1313595Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352654Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191906Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3591572Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981567Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?731418Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376