Funeaun uudenvuoden juhlapuhe

Käväisin ostamassa tynnyrin kokoisen pommin. Juuri ja juuri saatiin pommiryhmän tyttöjen kanssa se mahtumaan takakontiin, ja vielä onnistuttiin saamaan luukku kiinni.

Nyt lähdetään viinakauppaan.


(hihitystä)

18

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muistilista

      - Nakkeja
      - perunasalaattia
      - sinappia
      - stidit.

      Jos ei löydy, niin osta olutta.

      (hihitystä)

      • Pukeutumisopas

        Kunnon kekkereihin kannattaa pukeutua haalareihin. Mitään alusvaatteita tai kerrastoa ei tarvita. Haalareihin siksi, että bilettäminen käy raskaasta ruumiillisesta työstä.

        (hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Pukeutumisopas

        Kunnon kekkereihin kannattaa pukeutua haalareihin. Mitään alusvaatteita tai kerrastoa ei tarvita. Haalareihin siksi, että bilettäminen käy raskaasta ruumiillisesta työstä.

        (hihitystä)

        Lisävarusteet

        Jokin hauska ja värikäs peruukki voisi olla hauska yksityiskohta. Ja jos tulee kuuma, niin peruukin saa aina pois päästä - niin kuin hyvät ideat saa.

        (naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        Lisävarusteet

        Jokin hauska ja värikäs peruukki voisi olla hauska yksityiskohta. Ja jos tulee kuuma, niin peruukin saa aina pois päästä - niin kuin hyvät ideat saa.

        (naurua)

        Turvavarusteet

        Hätätilasammumisen vuoksi haalareiden selkäosaan ja rinnukseen on hyvä merkitä tussilla se kuka haalareiden sisällä on ja mikä on hänen nimensä.

        Sotu ja 112 on myös hyvä olla esillä, sillä koskaan ei tiedä kuinka humalassa paikalle osunut auttaja saattaa olla.

        (reps)


      • Anonyymi
        Funeau kirjoitti:

        Pukeutumisopas

        Kunnon kekkereihin kannattaa pukeutua haalareihin. Mitään alusvaatteita tai kerrastoa ei tarvita. Haalareihin siksi, että bilettäminen käy raskaasta ruumiillisesta työstä.

        (hihitystä)

        Ompele haalareiden selkään kahva. Helpompi nostaa pystyyn jos sammut.

        (hekotusta)


      • Funeau kirjoitti:

        Turvavarusteet

        Hätätilasammumisen vuoksi haalareiden selkäosaan ja rinnukseen on hyvä merkitä tussilla se kuka haalareiden sisällä on ja mikä on hänen nimensä.

        Sotu ja 112 on myös hyvä olla esillä, sillä koskaan ei tiedä kuinka humalassa paikalle osunut auttaja saattaa olla.

        (reps)

        Ikä kanssa jos on nuoren näköinen. Tai jos on vanhan näköinen niin erikoisuuksien kalastajia varten.
        -
        Ikä on vain numeroita.


    • Itse puhe voisi alkaa vaikka näin:

      Arvoisat kansalaiset....

      (hihitystä)

      • Hyvältä näyttää.

        Pidän siitä että asiat ilmoitetaan suoraan ja lyhyesti, eikä lähdetä jaarittelemaan tai etsiskelemään pointteja pallomerestä.

        (hihitystä)


      • Anonyymi

        Uudenvuoden puhe.

        Kansalaiset, juuri päättynyt vuosi on onneksi ohitse ja voimme todeta sen olleen Suomen osalta ennalta-arvatun rauhallinen. Vähäistä turhemmaksi havaittua populismia oli havaittavissa äärioikealla joka lienee rauhoittuva kunhan oppivat maan tavoille.

        Talouspula Suomessa on väistymässä. Kiitos siitä kuuluu kansainväliselle suopealle investointi-ilmapiirille, joka on seurausta ilmastonmuutoksen torjuntaan myönteisesti suhtautuvien vastuullisesta toiminnasta.

        Lopuksi Porilaisten marssi: https://www.youtube.com/watch?v=_VyE_HHn4aw

        Meillä on täällä nyt jotain pieniä teknillisiä häiriöitä, mutta nyt tulee: https://www.youtube.com/watch?v=vn6EMERp04c


    • Anonyymi

      Rakennustyömaalla oli töissä Jussi-mies. Sattui räjähdysonnettomuus. Jussin

      omaiset murheissaan pääsiköhän Jussi taivaaseen.

      Jussin työkaverit lohduttivat että "sinnepäin se ainakin lähti".

      (reps ja rups "oho")

    • Anonyymi

      Nuorena meillä oli paljon isoja kiinalaisia ja tykkäreitä ja sitten otettiin ruudit niistä ja tehtiin niistä isompia pommeja. Jumalauta kun jysähti kunnolla ja sitten mentiin metsään piiloon kun joku oli poliisit soittanut.

      • Kun olin lapsi, rohdoskaupassa myytiin, eikä kyselty. Kaliumkloraattia oli valmiiksi pussitettuna hyllyt täynnä. Oli 150 gramman ja 250 gramman pusseissa. Rikkiä ostettiin 100 gramman pussissa.

        Hiilijauhetta eli kimröökiä myytiin kulmittain olevassa rautakaupassa. Ostin sitä kerralla aina puoli kiloa. Myyjä kysyi, saisiko olla muita maalitarpeita. Sanoin, ettei tarvitse, mutta vyyhti tulilankaa ja puolen kiloa pikeä. Löytyi.
        .
        Sekoittelin sitten 10 % rikkiä, 15 % hiiltä ja loput kaliumkloraattia. Annostelin pahvihylsyihin ja piellä liimasin riittävän määrän tulilankaa, yleensä n. 15 cm. Hyvin toimivat.

        Älä tee tätä kotonasi, vaan osta kaupasta valmiina. Siinä on kai nykyisin joku ikärajakin. Nykyisin käytetään myös suojalaseja. Pakolliset.

        Hyvää Uutta Vuotta! 🎧


      • Firdawsi kirjoitti:

        Kun olin lapsi, rohdoskaupassa myytiin, eikä kyselty. Kaliumkloraattia oli valmiiksi pussitettuna hyllyt täynnä. Oli 150 gramman ja 250 gramman pusseissa. Rikkiä ostettiin 100 gramman pussissa.

        Hiilijauhetta eli kimröökiä myytiin kulmittain olevassa rautakaupassa. Ostin sitä kerralla aina puoli kiloa. Myyjä kysyi, saisiko olla muita maalitarpeita. Sanoin, ettei tarvitse, mutta vyyhti tulilankaa ja puolen kiloa pikeä. Löytyi.
        .
        Sekoittelin sitten 10 % rikkiä, 15 % hiiltä ja loput kaliumkloraattia. Annostelin pahvihylsyihin ja piellä liimasin riittävän määrän tulilankaa, yleensä n. 15 cm. Hyvin toimivat.

        Älä tee tätä kotonasi, vaan osta kaupasta valmiina. Siinä on kai nykyisin joku ikärajakin. Nykyisin käytetään myös suojalaseja. Pakolliset.

        Hyvää Uutta Vuotta! 🎧

        Mulla on jokin etäinen muistikuva Lapualla tapahtuneesta ammustehtaan räjähtämisestä.

        En ole aivan satavarma, enkä viitsi asian laitoja tiedustella yhtiöltä nimeltä Google, mutta jotain tämän suuntaista.

        Oliko kenties sun kesätyöpaikka?

        (hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Mulla on jokin etäinen muistikuva Lapualla tapahtuneesta ammustehtaan räjähtämisestä.

        En ole aivan satavarma, enkä viitsi asian laitoja tiedustella yhtiöltä nimeltä Google, mutta jotain tämän suuntaista.

        Oliko kenties sun kesätyöpaikka?

        (hihitystä)

        Olin sen verran lapsi, etten olisi saanut kesätyöpaikkaa. Kun myöhemmin olin oikeasti töissä, Lapuan patruunatehdas räjähti. Muistaakseni kuolleita oli noin 40. Karmea tapaus. Silloin olin jo aikuinen, eikä paukuttelu enää kiinnostanut.


      • Funeau kirjoitti:

        Mulla on jokin etäinen muistikuva Lapualla tapahtuneesta ammustehtaan räjähtämisestä.

        En ole aivan satavarma, enkä viitsi asian laitoja tiedustella yhtiöltä nimeltä Google, mutta jotain tämän suuntaista.

        Oliko kenties sun kesätyöpaikka?

        (hihitystä)

        Siihen aikaan 50-luvun loppupuolella tehdaspaukkuja myytiin urheiluliikkeissä ympäri vuoden ilman ikärajoja. Myyntiä rajoittivat hirveät hinnat. Vain yksi tehdas valmisti niitä, Ilotulitus Oy, eikä ulkolaisille annettu tuontilisenssejä.

        Yksi ainoa ns. kiinalainen maksoi 25 vanhaa markkaa eli rahanarvokertoimen mukaan 60 senttiä. Pienin raketti 450 vanhaa markkaa eli 11 euroa. Näillä hinnoilla ne olivat köyhässä ja pienen ostovoiman maassa pikkupojan ulottumattomissa. Mistähän johtuu, että muistan hinnat niin tarkoin?

        Kun rahaa jo olisi ollut ja ulkomaista halpatuontia oli, kiinnostus oli jostakin syystä häipynyt. Kyllä ne kiinnostavat pikkupoikia ja samassa mielentilassa olevia aikuisia. Tasa-arvon kehittyminen lienee myös huomattava tyttöjen ja naisten esiinmarssina.

        Hyvää Uutta Vuotta!


      • Firdawsi kirjoitti:

        Siihen aikaan 50-luvun loppupuolella tehdaspaukkuja myytiin urheiluliikkeissä ympäri vuoden ilman ikärajoja. Myyntiä rajoittivat hirveät hinnat. Vain yksi tehdas valmisti niitä, Ilotulitus Oy, eikä ulkolaisille annettu tuontilisenssejä.

        Yksi ainoa ns. kiinalainen maksoi 25 vanhaa markkaa eli rahanarvokertoimen mukaan 60 senttiä. Pienin raketti 450 vanhaa markkaa eli 11 euroa. Näillä hinnoilla ne olivat köyhässä ja pienen ostovoiman maassa pikkupojan ulottumattomissa. Mistähän johtuu, että muistan hinnat niin tarkoin?

        Kun rahaa jo olisi ollut ja ulkomaista halpatuontia oli, kiinnostus oli jostakin syystä häipynyt. Kyllä ne kiinnostavat pikkupoikia ja samassa mielentilassa olevia aikuisia. Tasa-arvon kehittyminen lienee myös huomattava tyttöjen ja naisten esiinmarssina.

        Hyvää Uutta Vuotta!

        Papatit paukuteltiin yksitellen.


      • jormalaiset kirjoitti:

        Papatit paukuteltiin yksitellen.

        Kun minulla oli jo oma poika, ostin papatteja. Kyllä vielä silloinkin purettiin papattimattoja.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe