Hyvää Uutta Vuotta Kaikille!

Ihan säätyyn ja vakaumukseen katsomatta. Täällä raketit paukkuu ja taivas on kirkas eli raketit näkyy hyvin.

ps pistin nikkiini uuden profiilikuvan, jossa on sama koirani Nipsu kuin edellisessä, mutta taustalla on lisäksi Nipsun isäntä eli minä

77

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saatko kusetettua rahaa ja valtaa kiitos jeesus kiito kiitos.

      • En saa, enkä huolisikaan, mutta teilläpäin taitaa olla eri meininki


    • Anonyymi

      Kiitos ja Hyvää Uutta Vuotta, molemmille.

      • Kiitän!
        Kohta vuosi vaihtuu, siirrymme seuraavaan vuosikymmeneen, toivotaan, että se on edellistäkin parempi.


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        Kiitän!
        Kohta vuosi vaihtuu, siirrymme seuraavaan vuosikymmeneen, toivotaan, että se on edellistäkin parempi.

        Millä tavalla parempi kiitos jeesus kiitos kiitos


    • Anonyymi

      Hyvää Uutta Vuotta sinulle ja Nipsulle!🌸
      Onpas hän pikkuinen.
      Toivottavasti ei säiky mokomaa pauketta!

      Itsellänikin ollut koiria, mutta huomattavasti isompia.

      Stadissa on taivas kirkas ja raketit paukkuu.
      Katselen niitä ikkunan läpi, puiden lomitse.

      Naapurit näyttävät sytyttäneen pihagrilliin tulen. 🌭🔥

      ~Soffiina~

      • Ei Nipsu säiky ilotulitteiden paukkuja.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Ei Nipsu säiky ilotulitteiden paukkuja.

        Nipsulla tuo 4,7 kg pysyy, vaikka tarjoaisi kinkkua ja muuta hyvää jatkuvasti.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Nipsulla tuo 4,7 kg pysyy, vaikka tarjoaisi kinkkua ja muuta hyvää jatkuvasti.

        Älä syötä koiralle teollisia leikkeleitä ja valmiiksi suolattua kinkkua. Ei lisäaineita elukoille. Menevät maksa ja munuiset pilalle. Niin on hyvä uusi vuosi teillä molemmilla.


      • jjeeves kirjoitti:

        Älä syötä koiralle teollisia leikkeleitä ja valmiiksi suolattua kinkkua. Ei lisäaineita elukoille. Menevät maksa ja munuiset pilalle. Niin on hyvä uusi vuosi teillä molemmilla.

        siis munuaiset, ei munuiset.


      • Soffiina

        Jos sallit, että hieman poikkean aloituksen aiheesta, niin koin tänään erikoisen tilanteen. Nimittäin seisoin terassillani, jonka ikkunoiden ulkopuolella on heti nuo lintujen ruokkimisjuttuni.

        Ilmeisesti linnut (talitintit, sinitiaiset ja ehkä varpuset) koki minut häiriöksi, jotenkin rajatapauksena, koska ne alkoi lentelemään ees sun taas, hetken söivät ja taas pyrähtelivät pois ja tuo reilun kymmenen linnun jatkuva pyrähtely oli kuin laimennettu versio Hitchcockin Linnuista. Ihan hieno kokemus tuokin.


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        Soffiina

        Jos sallit, että hieman poikkean aloituksen aiheesta, niin koin tänään erikoisen tilanteen. Nimittäin seisoin terassillani, jonka ikkunoiden ulkopuolella on heti nuo lintujen ruokkimisjuttuni.

        Ilmeisesti linnut (talitintit, sinitiaiset ja ehkä varpuset) koki minut häiriöksi, jotenkin rajatapauksena, koska ne alkoi lentelemään ees sun taas, hetken söivät ja taas pyrähtelivät pois ja tuo reilun kymmenen linnun jatkuva pyrähtely oli kuin laimennettu versio Hitchcockin Linnuista. Ihan hieno kokemus tuokin.

        Tuohan oli hauskaa. 🙂

        Itse aikoinaan koiran kanssa vein talvisin päivittäin linnuille ruokaa. Ulkoilupuiston fasaanit tunsivat minut ja koirani ja juosten kipittivät vierellämme ruokintapaikalle, 20 fasaania! Koiran sidoin puuhun ja sanoin "Ei nappaa!", joka oli yleinen kieltosana, ettei pikkueläimiin saanut koskea ja levittelin jyvät, murennetun talipallon ja leivänpalat ruokintapaikalle. 🐕


      • jjeeves kirjoitti:

        Älä syötä koiralle teollisia leikkeleitä ja valmiiksi suolattua kinkkua. Ei lisäaineita elukoille. Menevät maksa ja munuiset pilalle. Niin on hyvä uusi vuosi teillä molemmilla.

        En toki, välipaloiksi ainoastaan, (ruokalusikallisia) muuten Cesaria, Pedigree Vital muroja ja raikasta vettä.


      • qwertyilija kirjoitti:

        En toki, välipaloiksi ainoastaan, (ruokalusikallisia) muuten Cesaria, Pedigree Vital muroja ja raikasta vettä.

        13 vuotta on jo pärjätty yhdessä. Tänään se tosin sai hepulin, kun lähinaapurin tyttökoira on juoksulla. Sai siitä vainun. Vinkuu koko ajan ulos vaikka on käyty jo kolmesti ja takapihareissut päälle ;-)

        pojat on poikia, vaikka ne olisi koiria


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan oli hauskaa. 🙂

        Itse aikoinaan koiran kanssa vein talvisin päivittäin linnuille ruokaa. Ulkoilupuiston fasaanit tunsivat minut ja koirani ja juosten kipittivät vierellämme ruokintapaikalle, 20 fasaania! Koiran sidoin puuhun ja sanoin "Ei nappaa!", joka oli yleinen kieltosana, ettei pikkueläimiin saanut koskea ja levittelin jyvät, murennetun talipallon ja leivänpalat ruokintapaikalle. 🐕

        Hmm... ehkä minulla voisi olla hieman opittavaa. Itse ajattelin viedä ne ei-pähkinää sisältävät talipötköt tuonne luontoon, lintujen iloksi.

        Nuo ei-pähkinää-sisältävät kun ei ns. mene kaupaksi kun vieressä on niitä pähkinäisiä talipötköjä. Kun enhän minä niitä roskiinkaan voi laittaa, kun tuossa lähimetsässäkin voisi olla jokunen halukas niitä syömään.

        Mutta huomasin juuri, että minun pitäisi ostaa niitä reippaasti lisää, koska ei lintujen talviruokintaa voi keskenkään heittää. Toisaalta, sehän voisi olla uusi ja innoittava kokemus! Tai ehkä jokin jyväruokintalaite? Säkki auringonkukansiemeniä?

        Asentamattomia linnunpönttöjäkin minulla on seitsemän, nekin odottaa vain että saisin ripustettua ne lähimetsään.

        Taidankin tehdä nuo jutut.

        ps miten tuo siementensyöttöjuttu, mitä suosittelisit?


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        Hmm... ehkä minulla voisi olla hieman opittavaa. Itse ajattelin viedä ne ei-pähkinää sisältävät talipötköt tuonne luontoon, lintujen iloksi.

        Nuo ei-pähkinää-sisältävät kun ei ns. mene kaupaksi kun vieressä on niitä pähkinäisiä talipötköjä. Kun enhän minä niitä roskiinkaan voi laittaa, kun tuossa lähimetsässäkin voisi olla jokunen halukas niitä syömään.

        Mutta huomasin juuri, että minun pitäisi ostaa niitä reippaasti lisää, koska ei lintujen talviruokintaa voi keskenkään heittää. Toisaalta, sehän voisi olla uusi ja innoittava kokemus! Tai ehkä jokin jyväruokintalaite? Säkki auringonkukansiemeniä?

        Asentamattomia linnunpönttöjäkin minulla on seitsemän, nekin odottaa vain että saisin ripustettua ne lähimetsään.

        Taidankin tehdä nuo jutut.

        ps miten tuo siementensyöttöjuttu, mitä suosittelisit?

        Itse tein pieneen, taskuun menevään muovipussiin sekoituksen: auringonkukan siemeniä, mieluiten kuorittuja. Jonkin verran kauraa, se ei mene kovin hyvin kaupaksi. Pähkinöitä ja käsissä murennettua talipalloa /- pötkönpalaa. Jos on kaappiin jäänyt mitä vain hiutaleita ym, niin sitä mukaan. Paloittelin mukaan leipää pieniksi palasiksi.

        Kun levittää näitä maahan, kannattaa vaihdella hiukan paikkaa päivittäin, salmonellan vuoksi, ettei laita uusia jyviä linnun / esim. myyrän kakkojen päälle!


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        Soffiina

        Jos sallit, että hieman poikkean aloituksen aiheesta, niin koin tänään erikoisen tilanteen. Nimittäin seisoin terassillani, jonka ikkunoiden ulkopuolella on heti nuo lintujen ruokkimisjuttuni.

        Ilmeisesti linnut (talitintit, sinitiaiset ja ehkä varpuset) koki minut häiriöksi, jotenkin rajatapauksena, koska ne alkoi lentelemään ees sun taas, hetken söivät ja taas pyrähtelivät pois ja tuo reilun kymmenen linnun jatkuva pyrähtely oli kuin laimennettu versio Hitchcockin Linnuista. Ihan hieno kokemus tuokin.

        Eläimet vaistoavat pahan, siitä se johtui.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse tein pieneen, taskuun menevään muovipussiin sekoituksen: auringonkukan siemeniä, mieluiten kuorittuja. Jonkin verran kauraa, se ei mene kovin hyvin kaupaksi. Pähkinöitä ja käsissä murennettua talipalloa /- pötkönpalaa. Jos on kaappiin jäänyt mitä vain hiutaleita ym, niin sitä mukaan. Paloittelin mukaan leipää pieniksi palasiksi.

        Kun levittää näitä maahan, kannattaa vaihdella hiukan paikkaa päivittäin, salmonellan vuoksi, ettei laita uusia jyviä linnun / esim. myyrän kakkojen päälle!

        Taidan laittaa vähän isomman syöttimen, jonka teen varmaankin itse.

        Kokemuksesta tiedän sen, että maapähkinä on (ainakin täällä) lintujen ehdoton suosikki. Mutta tuonne luontoon voisin viedä säkin auringonkukan siemeniä, sellaisessa syöttimessä, että vain pikkulinnut saa ne. Ja kun tekisin sen Nipsun perusreitille, niin voisin samalla ohimennen tsekata, että homma toimii. Ja tietenkin täyttää sitä syötintä tarpeen mukaan.

        Pitää kokeilla, ensi kevääseen asti ainakin.


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        13 vuotta on jo pärjätty yhdessä. Tänään se tosin sai hepulin, kun lähinaapurin tyttökoira on juoksulla. Sai siitä vainun. Vinkuu koko ajan ulos vaikka on käyty jo kolmesti ja takapihareissut päälle ;-)

        pojat on poikia, vaikka ne olisi koiria

        Naapurissani asui kamelikuski ja suu napsuen paineli aina yläaseikäisten tyttöjen perässä.
        Maassa maan tavalla.


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        Hmm... ehkä minulla voisi olla hieman opittavaa. Itse ajattelin viedä ne ei-pähkinää sisältävät talipötköt tuonne luontoon, lintujen iloksi.

        Nuo ei-pähkinää-sisältävät kun ei ns. mene kaupaksi kun vieressä on niitä pähkinäisiä talipötköjä. Kun enhän minä niitä roskiinkaan voi laittaa, kun tuossa lähimetsässäkin voisi olla jokunen halukas niitä syömään.

        Mutta huomasin juuri, että minun pitäisi ostaa niitä reippaasti lisää, koska ei lintujen talviruokintaa voi keskenkään heittää. Toisaalta, sehän voisi olla uusi ja innoittava kokemus! Tai ehkä jokin jyväruokintalaite? Säkki auringonkukansiemeniä?

        Asentamattomia linnunpönttöjäkin minulla on seitsemän, nekin odottaa vain että saisin ripustettua ne lähimetsään.

        Taidankin tehdä nuo jutut.

        ps miten tuo siementensyöttöjuttu, mitä suosittelisit?

        Vanhat talipallot kannattaa kierrättää sukulaisten pitserioissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eläimet vaistoavat pahan, siitä se johtui.

        Luonnon eläimet kokee ihmisen uhaksi ja vasta luottaessaan ihmiseen ne rauhoittuu.

        Kuten Soffina meille tuossa kertoi.

        ps pikkulinnut katselee ympärilleen, ilmeisesti tarkistaakseen ettei niitä uhkaa mikään, noin parin kolmen sekunnin välein


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        En toki, välipaloiksi ainoastaan, (ruokalusikallisia) muuten Cesaria, Pedigree Vital muroja ja raikasta vettä.

        Mitä etkö juota koiraasi wc-pöntöstä, koira on hieman kun sukulaisesi.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Ei Nipsu säiky ilotulitteiden paukkuja.

        Ei meilläkään kissat varsinaisesti pelkää, enemmänkin niitä tuntuisi vain vituttavan. Korvat vetää luimuun pahimman paukkeen kohdalla.


      • a-teisti kirjoitti:

        Ei meilläkään kissat varsinaisesti pelkää, enemmänkin niitä tuntuisi vain vituttavan. Korvat vetää luimuun pahimman paukkeen kohdalla.

        No nyt se rätinä on taas vuodeksi ohi. Ei uutta ole tiedossa enää tällä vuosikymmenellä ;-)

        ps tosin raketteja ja muuta pauketta oli paljon vähemmän kuin vielä jokunen vuosi takaperin


      • qwertyilija kirjoitti:

        No nyt se rätinä on taas vuodeksi ohi. Ei uutta ole tiedossa enää tällä vuosikymmenellä ;-)

        ps tosin raketteja ja muuta pauketta oli paljon vähemmän kuin vielä jokunen vuosi takaperin

        Joskus pari vuosikymmentä sitten oli sen aikaisella naisystävällä pieni terrieri. Se ei raketteja pelännyt, parvekkeelle piti päästä räkyttämään rakettien perään.


      • a-teisti kirjoitti:

        Joskus pari vuosikymmentä sitten oli sen aikaisella naisystävällä pieni terrieri. Se ei raketteja pelännyt, parvekkeelle piti päästä räkyttämään rakettien perään.

        Osa vie koiransa koirahoitoloihin uudenvuoden paukkeen ajaksi.
        Mutta kaiketi suurin osa lemmikeistä ei suuremmin hermostu.


    • Hyvää Uutta Vuotta!

      • Kiitos, kuten samoin!


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        Kiitos, kuten samoin!

        Hei kaikki palstalaiset!

        Toivotan teille kaikille Onnellista Uutta Vuotta 2020!

        Kaikkea murhetta, vaivaa, vastoinkäymistä kuuluu elämään, mutta myös iloa, rakkautta, ymmärtämystä, kasvamista, kehittymistä ja Onnea!

        Joskus elämä on "huttuu, välillä lettuu", ei pidä lannistua!
        Rukoilen kaikkien teidän puolesta!

        Vastoinkäymiset opettavat meitä, vaikka emme sitä just silloin ymmärräkään vaan kapinoimme.

        Meillä on kuitenkin aina turva Jumalassa ja Jeesus on tukenamme kun kaikista pahin sattuu kohdallemme. Olen niin usein itse kokenut sen! Ei käy niin kuin olen itse ajatellut, vaan on käynytkin ihan eri tavalla - minun parhaakseni. Vasta jälkeenpäin olen sen huomannut.

        Aloittakaamme uusi vuosi toiveikkaasti, mennyt mikä mennyt, mitäpä sitä jahkaamaan, - nyt aloitetaan "puhtaalta pöydältä" kuten kansanviisaus sen ilmaisee.

        Jatketaan rukoilemista ja luottamista että Herra pitää meistä huolta ja toimii niin kuin on meidän parhaaksemme!

        Rakkaudella, siunattua ja armorikasta Uutta Vuotta Sinulle ja kaikille Teille!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei kaikki palstalaiset!

        Toivotan teille kaikille Onnellista Uutta Vuotta 2020!

        Kaikkea murhetta, vaivaa, vastoinkäymistä kuuluu elämään, mutta myös iloa, rakkautta, ymmärtämystä, kasvamista, kehittymistä ja Onnea!

        Joskus elämä on "huttuu, välillä lettuu", ei pidä lannistua!
        Rukoilen kaikkien teidän puolesta!

        Vastoinkäymiset opettavat meitä, vaikka emme sitä just silloin ymmärräkään vaan kapinoimme.

        Meillä on kuitenkin aina turva Jumalassa ja Jeesus on tukenamme kun kaikista pahin sattuu kohdallemme. Olen niin usein itse kokenut sen! Ei käy niin kuin olen itse ajatellut, vaan on käynytkin ihan eri tavalla - minun parhaakseni. Vasta jälkeenpäin olen sen huomannut.

        Aloittakaamme uusi vuosi toiveikkaasti, mennyt mikä mennyt, mitäpä sitä jahkaamaan, - nyt aloitetaan "puhtaalta pöydältä" kuten kansanviisaus sen ilmaisee.

        Jatketaan rukoilemista ja luottamista että Herra pitää meistä huolta ja toimii niin kuin on meidän parhaaksemme!

        Rakkaudella, siunattua ja armorikasta Uutta Vuotta Sinulle ja kaikille Teille!

        Kiitän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei kaikki palstalaiset!

        Toivotan teille kaikille Onnellista Uutta Vuotta 2020!

        Kaikkea murhetta, vaivaa, vastoinkäymistä kuuluu elämään, mutta myös iloa, rakkautta, ymmärtämystä, kasvamista, kehittymistä ja Onnea!

        Joskus elämä on "huttuu, välillä lettuu", ei pidä lannistua!
        Rukoilen kaikkien teidän puolesta!

        Vastoinkäymiset opettavat meitä, vaikka emme sitä just silloin ymmärräkään vaan kapinoimme.

        Meillä on kuitenkin aina turva Jumalassa ja Jeesus on tukenamme kun kaikista pahin sattuu kohdallemme. Olen niin usein itse kokenut sen! Ei käy niin kuin olen itse ajatellut, vaan on käynytkin ihan eri tavalla - minun parhaakseni. Vasta jälkeenpäin olen sen huomannut.

        Aloittakaamme uusi vuosi toiveikkaasti, mennyt mikä mennyt, mitäpä sitä jahkaamaan, - nyt aloitetaan "puhtaalta pöydältä" kuten kansanviisaus sen ilmaisee.

        Jatketaan rukoilemista ja luottamista että Herra pitää meistä huolta ja toimii niin kuin on meidän parhaaksemme!

        Rakkaudella, siunattua ja armorikasta Uutta Vuotta Sinulle ja kaikille Teille!

        Siunattua Uutta Vuotta sinullekin! 🎀

        t. Soffiina


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        Kiitän.

        Kissa kiitoksella elää paljonko oikeasti velotat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kissa kiitoksella elää paljonko oikeasti velotat.

        En ole äärikonservatiivinen uskova eli ihan ilmaiseksi vedän ensi kesänä meidän viiden asunnon rivariinkin uuden maalipinnan. Maalin, pensselin ja maalarinteipit toki laskutan, mutta en muuta.


    • Anonyymi

      Onanoitko myös Nipsun kanssa 💋💋💋

      • Anonyymi

        Nipsulle kuuluu napsu.


    • Hyvää uutta vuotta. Kaikille.

      • Anonyymi

        Älä teeskentele et halua kuitenkaan toivottaa kaikille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä teeskentele et halua kuitenkaan toivottaa kaikille.

        Ei minun tarvitse teeskennellä - olen uskonnoton.
        Mutta hyvää herran vuotta sinullekin.


      • Anonyymi
        epikuros kirjoitti:

        Ei minun tarvitse teeskennellä - olen uskonnoton.
        Mutta hyvää herran vuotta sinullekin.

        Ei minulla ole herroja sillä olemassaoloni on itsestäni kiinni.


    • Hyvää uutta vuotta minunkin puolesta Nipsulle, kaikille muille ja itelleski täältä Äkväjoelta.

      • Välitän Nipsulle terveisesi ja Kiitos! Itse majailen Uudenmaanläänin pohjoisrajalla.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Välitän Nipsulle terveisesi ja Kiitos! Itse majailen Uudenmaanläänin pohjoisrajalla.

        Terveiset on välitetty Nipsulle!


    • Anonyymi

      Minkälainen uusi vuosi on toisille hyvä, toisille paha ja mihin verrataan.

      • Onnellisuus tekee hyvän.

        Mielestäni uskovaisilta puuttuu jo lähtökohtaisesti onnellisuus.
        Osa heistä luulee olevansa onnellinen, kun ei tiedä miltä tuntuu olla oikeasti onnellinen.


      • Pe.ku kirjoitti:

        Onnellisuus tekee hyvän.

        Mielestäni uskovaisilta puuttuu jo lähtökohtaisesti onnellisuus.
        Osa heistä luulee olevansa onnellinen, kun ei tiedä miltä tuntuu olla oikeasti onnellinen.

        Uskoakseni pieneltä osalta uskovia, eli vain niiltä, jotka haaveilee teokratiasta tms. onnellisuus on mahdollisesti poissuljettu. Eli pääosin vain heiltä, jotka haluaisi alistaa muut valtansa alle.

        Muilla uskovilla ei uskoakseni ole vastaavaa ongelmaa, tosin olen ateisti.


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        Uskoakseni pieneltä osalta uskovia, eli vain niiltä, jotka haaveilee teokratiasta tms. onnellisuus on mahdollisesti poissuljettu. Eli pääosin vain heiltä, jotka haluaisi alistaa muut valtansa alle.

        Muilla uskovilla ei uskoakseni ole vastaavaa ongelmaa, tosin olen ateisti.

        Kumpi meistä saa ruokaa on oleellisin kysymys.


    • Anonyymi

      Nyt taisi tulla oikeata trolli tekstiä, näistä minua saa kutsua trolliksi.
      Aikanaan kutsuttiin, mutta se ei ollut tällaista tekstiä.

      • Oliko tuo minulle? En trollaa, valehtelu piiskattiin minusta taivaan tuuliin jo lapsena. Ihan henkisellä vitsalla. Puhun siis aina totta, niin totta kuin pystyn ja se on kuulemma psykologinen puolustautumismekanismi. Kun ei valehtele, niin ei jää myöskään kiinni valehtelusta.
        (jota sodassa 17 vuotiaana traumatisoitunut isäni ei TODELLAKAAN hyväksynyt, naurun, itkun ja äännekään puheen lisäksi)

        R.I.P. faija


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        Oliko tuo minulle? En trollaa, valehtelu piiskattiin minusta taivaan tuuliin jo lapsena. Ihan henkisellä vitsalla. Puhun siis aina totta, niin totta kuin pystyn ja se on kuulemma psykologinen puolustautumismekanismi. Kun ei valehtele, niin ei jää myöskään kiinni valehtelusta.
        (jota sodassa 17 vuotiaana traumatisoitunut isäni ei TODELLAKAAN hyväksynyt, naurun, itkun ja äännekään puheen lisäksi)

        R.I.P. faija

        Se oli minulle itselle sillä olen ateisti.


    • Anonyymi

      Voi hyvää päivää. Yle1 näyttää vuoden vaihtumista Suomessa.
      Olis voinut säätää edes Suomalaiset juontajat. Mutta näillä mennään,
      Suomi isänmaa.

      • Anonyymi

        En viitsinyt tuota yle-roskaa katsoa ollenkaan.

        Puhuiko siellä Hgin piispa ollenkaan, laulettiinko virsi 170, vai hypittiinkö vain ulkomaan tapojen ja toimittajien omien kulttuurien mukaan?

        Kantasuomalainen sivistys kaikonnut.


      • Anonyymi

        Yle valitsee aina ennakolta, mitä näytetään ja millaisen kuva ihmisille annetaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En viitsinyt tuota yle-roskaa katsoa ollenkaan.

        Puhuiko siellä Hgin piispa ollenkaan, laulettiinko virsi 170, vai hypittiinkö vain ulkomaan tapojen ja toimittajien omien kulttuurien mukaan?

        Kantasuomalainen sivistys kaikonnut.

        Pääasia, ettei peruSSuomalaiset vetäneet tilaisuutta.
        Vai vetikö?
        Katsos kun en edes katsonut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yle valitsee aina ennakolta, mitä näytetään ja millaisen kuva ihmisille annetaan.

        Yle on muuten kovin oikeistolainen foorumi.


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        Pääasia, ettei peruSSuomalaiset vetäneet tilaisuutta.
        Vai vetikö?
        Katsos kun en edes katsonut.

        Mitä aiot tehdä, jos sinun teennäisyys paljastuu.


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        Yle on muuten kovin oikeistolainen foorumi.

        Yle on täysin natsien hallussa, milloin lähdemme polttamaan autoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä aiot tehdä, jos sinun teennäisyys paljastuu.

        Milloin aiot itse lopettaa puolisosi hakkaamisen? Huomenna vai jo tänään?
        Nyt olisi hyvä hetki lopettaa, kun vuosi juuri vaihtui.

        ps jos puolisosi on nyrkkikyllikki, niin älä ole sille liian ankara


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        Milloin aiot itse lopettaa puolisosi hakkaamisen? Huomenna vai jo tänään?
        Nyt olisi hyvä hetki lopettaa, kun vuosi juuri vaihtui.

        ps jos puolisosi on nyrkkikyllikki, niin älä ole sille liian ankara

        Projisoit taas omaa käyttäytymistäsi muihin.


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        Pääasia, ettei peruSSuomalaiset vetäneet tilaisuutta.
        Vai vetikö?
        Katsos kun en edes katsonut.

        Mitä sinulla on suomalaisia vastaan?
        Olemme ja elämmne kuitenkin Suomessa.

        Itseäni ei lakkaa suututtamasta, että presidenttimme juuri tälläkin hetkellä puhua pölöttää uudenvuoden toivotustaan vieraskieliselle miehittäjälle, sen omalla kielellä.

        Suomalaisuutta halveksien he eivät vielä 800 vuodessakaan ole viitsineet opetella halveksimaansa suomenkieltä vaan heille pitää asiat vieläkin heidän omalla kielellään vääntää, jotta tuntisivat itsensä herroiksi "sorsien lammessa" (heidän omaa rasistista puhettaan).

        Muutoin Niinistö puhui hyvin, suomeksi. Rohkea ja kunnioitettava puhe.


    • Ui juma mikä komistus qwertyilija! Ajattelin, että on varmaan joku syyläinen harmaa ukonkuvatus, mutta olikin oikea rockabilly-playboy. Huh mikä miesten mies!

      Omistan tämän kappaleen qwertyilijalle: https://www.youtube.com/watch?v=NMfbPsv2ylU

      • Olen uskovaisen naisen uskollinen aviomies ja kahden lapsen isä.


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        Olen uskovaisen naisen uskollinen aviomies ja kahden lapsen isä.

        Ja naisenhakkaaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja naisenhakkaaja.

        On se yksi helvetti ettei täällä pysy viestit kun homottaja-anarkistit poistavat samantien kaikki missä vähäkään kyseenalaistetaan näiden pervojen turvanpieksijöiden agendaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja naisenhakkaaja.

        Tosiaan Raamatun sanan mukaan naisen on oltava pitkämielinen huononkin miehen huonoa käytöstä kohtaan. Jos q:n vaimo on syvästi kristitty, niin q:n käytös voi olla huonoakin, mikä ateistisen vaimon ollessa kyseessä johtaisi varmaan eroon q:sta. Ja sitten se lasten asema.

        1. Korinttolaiskirje:
        7:12 Mutta muille sanon minä, eikä Herra: jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö;
        7:13 samoin älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, hyljätkö miestänsä. 
        7:14 Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja naisenhakkaaja.

        Eläissäni en ole ketään lyönyt, eikä minua ole lyöty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaan Raamatun sanan mukaan naisen on oltava pitkämielinen huononkin miehen huonoa käytöstä kohtaan. Jos q:n vaimo on syvästi kristitty, niin q:n käytös voi olla huonoakin, mikä ateistisen vaimon ollessa kyseessä johtaisi varmaan eroon q:sta. Ja sitten se lasten asema.

        1. Korinttolaiskirje:
        7:12 Mutta muille sanon minä, eikä Herra: jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö;
        7:13 samoin älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, hyljätkö miestänsä. 
        7:14 Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.

        Kysyin vaimoltani, että minkälainen aviomies minä hänen mielestään olen ollut.
        Jätän kertomatta tarkemmin mitä hän vastasi, mutta sanottakoon näin, että aika positiivinen se arvionsa oli.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Olen uskovaisen naisen uskollinen aviomies ja kahden lapsen isä.

        Uskollisuutesi on oikein vaimoasi kohtaan, mutta väärin maailman kaikkia muita naisia kohtaan.


      • "Toinen tunneperspektiivi. – Mitä me lörpötämme kreikkalaisista! Mitä me muka ymmärrämme heidän taiteestaan, jonka sielu – on intohimo alastomaan mieskauneuteen! – Vasta siitä käsin he kokivat naiskauneuden. Niinpä heillä oli jälkimmäiseen tyystin toinen perspektiivi kuin meillä. Ja sama koski heidän rakkauttaan naiseen: he ihailivat toisin, he halveksivat toisin." (Nietzsche, Aamurusko, 170)


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Uskollisuutesi on oikein vaimoasi kohtaan, mutta väärin maailman kaikkia muita naisia kohtaan.

        Mihin oikein pyrit? Aiemmin kirjoiti asiaa, nyt jutut alkaa olla välillä trollaamisen ja pelleilyn välimaastossa. itse toki tyylisi ja tekstisi valitset, kuten jokainen.


    • Anonyymi
    • Hyvää alkanutta uutta vuotta tosiaankin kaikille! Hyvin rauhallisesti alkoi uusi vuosi: vaimon kanssa kahdestaan kotona ja puolen yön jälkeen jo nukkumaan. Peräti yksi drinkki kaaliin ja sekään ei oikein maistunut. Koira kesti raketit yllättävän hyvin.

      Lomaa saa viettää onneksi loppiaiseen saakka.

      • Kommentoin tämän kerran: eikö tuo jo ala kyllästyttää Sinua itseäsikin? Jonkun silmissä tuo nimittäin näyttää hieman... maaniselta?


      • Noin se pääpiirteissään meni meilläkin, lahdestaan ja koiran kanssa. Raketit näkyi hyvin, mutta niiden määrät on vähentyneet entivuosista reippaasti.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Noin se pääpiirteissään meni meilläkin, lahdestaan ja koiran kanssa. Raketit näkyi hyvin, mutta niiden määrät on vähentyneet entivuosista reippaasti.

        kahdestaan ei lahdestaan


    • Hyvää uutta vuotta alottajalle ja Nipsulle. Hän on sulonen hauveli.

      • Kiitos.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1648
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      103
      1222
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1192
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      85
      1093
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      902
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      82
      822
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      819
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      798
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      74
      733
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      682
    Aihe