Kuuntelen hämmästyttävän korkealaatuista pianokonserttosykliä K.175:stä eteenpäin, oon menossa K.414, jonka 1. osa saa pakahtumaan. Ja mitä on vielä tulossa, kun 15 konserttoa on jäljellä...! Aivan ihana K.414 andante starttas just, kylläpä elämä tuntuu kevyeltä
Rakastan Mozartin musiikkia
12
128
Vastaukset
- Anonyymi
Juuri siinä andantessa mozart on lainannut johann christian bachin erään aarian melodiaa
- Anonyymi
Jep, sinänsä kunnianosoitus J.C.Bachille, mutta kyllähän Mozart vie sinänsä itsessään mitäänsanomattoman melodian aivan taivaalliselle tasolle eli osoittaa ylivertaisuuden suhteessa tähän "oppi-isään" ja kaikkiin aikalaisiin
https://www.youtube.com/watch?v=OcJHGC8kq5I
Petter Von Bachin sinfooniat & Sipeliuksen Maammelaulu on parraita kalakassillisia piisilöitä maalimassa.
- Anonyymi
oot olevinaan nokkela kommentteines, mutta niillä ei ole mitään arvoa, koska ne eivät tarkoita mitään. hukkaat aikaasi ja muiden aikaa
- Anonyymi
Eikös se saksalainen fredrik pacius säveltänytkin sen maamme laulun joka soi myös viron kansallislauluna eikä sipelius.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se saksalainen fredrik pacius säveltänytkin sen maamme laulun joka soi myös viron kansallislauluna eikä sipelius.
Kyllä sen sävelsi juuri pacius.
- Anonyymi
Bachin sinfoniat ovat vain lyhyitä alkusoittoja tai klaveerisävellyksiä
- Anonyymi
Beethoven patosi , Mozart juoksutti.
- Anonyymi
Kummastakin voimme kokea katharsiksen
- Anonyymi
Ehkä ihmeellisimmät Andantet tuossa syklissä ovat K. 453:ssa ja K. 467:ssä.
- Anonyymi
Mozartin allegretto pianokonsertosta kv 459 saa soivan ilmiön muuntumaan kuulijan tajunnassa auringon kaltaiseksi hehkuksi ja valtimot jyskyttämään kiivaasti hikikarpaloiden valuessa noroina pitkin kehoa valohehkuisesta ilmiöstä häikäistyneenä muutoin syvän levollisessa ja meditatiivisessa transsitilassa.
- Anonyymi
Myös kv 482 ja kv 488 andantet ovat hyvin kauniita ja syvällisiä osia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 176020
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04661- 563160
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2262876Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332436Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452350Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme222033Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731757- 381560
- 1791437