Kuuntelen hämmästyttävän korkealaatuista pianokonserttosykliä K.175:stä eteenpäin, oon menossa K.414, jonka 1. osa saa pakahtumaan. Ja mitä on vielä tulossa, kun 15 konserttoa on jäljellä...! Aivan ihana K.414 andante starttas just, kylläpä elämä tuntuu kevyeltä
Rakastan Mozartin musiikkia
12
254
Vastaukset
- Anonyymi
Juuri siinä andantessa mozart on lainannut johann christian bachin erään aarian melodiaa
- Anonyymi
Jep, sinänsä kunnianosoitus J.C.Bachille, mutta kyllähän Mozart vie sinänsä itsessään mitäänsanomattoman melodian aivan taivaalliselle tasolle eli osoittaa ylivertaisuuden suhteessa tähän "oppi-isään" ja kaikkiin aikalaisiin
https://www.youtube.com/watch?v=OcJHGC8kq5I
Petter Von Bachin sinfooniat & Sipeliuksen Maammelaulu on parraita kalakassillisia piisilöitä maalimassa.
- Anonyymi
oot olevinaan nokkela kommentteines, mutta niillä ei ole mitään arvoa, koska ne eivät tarkoita mitään. hukkaat aikaasi ja muiden aikaa
- Anonyymi
Eikös se saksalainen fredrik pacius säveltänytkin sen maamme laulun joka soi myös viron kansallislauluna eikä sipelius.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se saksalainen fredrik pacius säveltänytkin sen maamme laulun joka soi myös viron kansallislauluna eikä sipelius.
Kyllä sen sävelsi juuri pacius.
- Anonyymi
Bachin sinfoniat ovat vain lyhyitä alkusoittoja tai klaveerisävellyksiä
- Anonyymi
Beethoven patosi , Mozart juoksutti.
- Anonyymi
Kummastakin voimme kokea katharsiksen
- Anonyymi
Ehkä ihmeellisimmät Andantet tuossa syklissä ovat K. 453:ssa ja K. 467:ssä.
- Anonyymi
Mozartin allegretto pianokonsertosta kv 459 saa soivan ilmiön muuntumaan kuulijan tajunnassa auringon kaltaiseksi hehkuksi ja valtimot jyskyttämään kiivaasti hikikarpaloiden valuessa noroina pitkin kehoa valohehkuisesta ilmiöstä häikäistyneenä muutoin syvän levollisessa ja meditatiivisessa transsitilassa.
- Anonyymi
Myös kv 482 ja kv 488 andantet ovat hyvin kauniita ja syvällisiä osia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131063
- 1141052
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21775- 53720
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32663ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42618Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9492