Mikään seksuaalisuuden ilmenemismuoto ei ole hyvä tai paha

Anonyymi

Näin sanoo piispa Laajasalo. Ja jatkaa, kysymys on siitä miten sitä käyttää.
Eli Laajasalon mukaan eläinseksi, sukurutsa, pedoseksi ym on ok, kunhan käyttää niitä oikein.

Radio Dein piispan haastattelutunti

86

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No sepäs mukava kuulla , hienoa että piispa tuo totuutta esille myös heidän suunnaltaan...

      :'D

      • Anonyymi

        KD:ssa on myös muita homovihaajia kuin Räsänen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        KD:ssa on myös muita homovihaajia kuin Räsänen.

        Mielestäni homoilu on luonnonvastaista, en niinkään vihaa homoja mutta en ymmärrä heitä.
        Miksi?


      • KapinenKoira kirjoitti:

        Mielestäni homoilu on luonnonvastaista, en niinkään vihaa homoja mutta en ymmärrä heitä.
        Miksi?

        Siis kysytkö itseltäsi, mikset ymmärrä homoja?


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Siis kysytkö itseltäsi, mikset ymmärrä homoja?

        Miksi persereikä kun parempaakin on tarjolla?
        Sitä ihmettelen ja hämmästelen


      • KapinenKoira kirjoitti:

        Miksi persereikä kun parempaakin on tarjolla?
        Sitä ihmettelen ja hämmästelen

        Jos on kiinnostunut vain miehistä, parempaakaan ei ole kehon sillä suunnalla tarjolla. Comprendo?

        Toisekseen miljoonat naisetkin tykkäävät peppupanoista. Minäkin olen yhden sellaisen kanssa seurustellut joskus kauan sitten. Musta guinealaiskarju oli häntä vähän kouluttanut aiheeseen.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jos on kiinnostunut vain miehistä, parempaakaan ei ole kehon sillä suunnalla tarjolla. Comprendo?

        Toisekseen miljoonat naisetkin tykkäävät peppupanoista. Minäkin olen yhden sellaisen kanssa seurustellut joskus kauan sitten. Musta guinealaiskarju oli häntä vähän kouluttanut aiheeseen.

        Oma käsi kenties mutta valitset viemärin?


      • KapinenKoira kirjoitti:

        Oma käsi kenties mutta valitset viemärin?

        Olisit heti sanonut, että haluat puhua minusta! Luulin että sinua kiinnosti homoseksi. 😯


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Olisit heti sanonut, että haluat puhua minusta! Luulin että sinua kiinnosti homoseksi. 😯

        Ymmärsin väärin , pahoittelut.


      • KapinenKoira kirjoitti:

        Mielestäni homoilu on luonnonvastaista, en niinkään vihaa homoja mutta en ymmärrä heitä.
        Miksi?

        Luonnonvastaista!? no miksi sitä homoilua sallitaan muiden nisäkkäiden kuin ihmisten toimesta eli sitä tapahtuu ihan luonnossa.
        Todellisuudessa uskonto on luonnoton koska se on ihmisen keksimä eikä silloin mikään luonnollinen. Älä siis sanele omasi maailmankuvasi kautta mikä on luonnollista ja mikä ei, koska se ei ole miltään osin totuus siitä miten oikeesti on!


      • KapinenKoira kirjoitti:

        Miksi persereikä kun parempaakin on tarjolla?
        Sitä ihmettelen ja hämmästelen

        Mikä "parempi reikä" on naisille tarjolla ottamatta kantaa naisen seksuaalisesta suuntautumisesta?! Sitä hämmästelen ja kummastelen.
        En ymmärrä miksi edes uskova on yleensä kiinnostunut keskustelemaan seksistä tai sellaisesta kun uskovallehan koko seksi taitaa olla syntiä poikkeuksena avioliitossa tapahtuva seksi jossa on kyse lisääntymisestä. Se lisääntymiskyky, sukupuolielin ja seksin himo pitäisi uskovan mukaan tulla ihmiselle vasta kun on siinä luonnottomassa avioliitossa. Kumminkin sille ei uskovakaan voi mitään että murrosiässä seksuaalisuuskin ihmiselle kehittyy jollei sitä ole jo ennen sitä. Biologia nyt sattuu ihmistä ohjailemaan eikä liioin uskonto tai jumala.
        Se on myöskin hieman ristiriitaista toisaalta että uskovat paheksuvat heteroita, jotka harrastavat avioliiton ulkopuolista seksiä ja se on miltein yhtä paha asia kuin joku sattuisi homoseksuaali. Olisivat uskovat tyytyväisiä siitä että ne on sentään heteroita, mutta ei sekään kelpaa uskovalle vaan pitää olla avioliitossa. Kenenkään miehen penis ei seiso vain siksi että siitä jumala pitää kiinni, mutta varmaan niin uskovat käsittävät syyn aamuseisokkiinsa tai eihän uskovalla ole koskaan sesonut kuin aviosängyssä. Muutoin seksuaaliset tarpeet uskovalta hoituvat kustessa.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jos on kiinnostunut vain miehistä, parempaakaan ei ole kehon sillä suunnalla tarjolla. Comprendo?

        Toisekseen miljoonat naisetkin tykkäävät peppupanoista. Minäkin olen yhden sellaisen kanssa seurustellut joskus kauan sitten. Musta guinealaiskarju oli häntä vähän kouluttanut aiheeseen.

        "Toisekseen miljoonat naisetkin tykkäävät peppupanoista"

        Se taitaa olla se kohta raamatussa kun siinä sanotaan yhessä kohdassa jotakin sellaista että se on jumalalle kauhistus jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa makaa koska se ei muutoin ole ymmärrettävä kuin naisen kanssa peppupanossa oleminen.
        Uskovan mukaan ei yksikään nainen ole kuin lähetyssaarnaajassa tai "nainen päällä" -asento on kauhistus. Uskovat ovat koittaneet sanellla ihmisille senkin että mikä seksiasennossa pitää olla...!!


      • ateisti1982 kirjoitti:

        Mikä "parempi reikä" on naisille tarjolla ottamatta kantaa naisen seksuaalisesta suuntautumisesta?! Sitä hämmästelen ja kummastelen.
        En ymmärrä miksi edes uskova on yleensä kiinnostunut keskustelemaan seksistä tai sellaisesta kun uskovallehan koko seksi taitaa olla syntiä poikkeuksena avioliitossa tapahtuva seksi jossa on kyse lisääntymisestä. Se lisääntymiskyky, sukupuolielin ja seksin himo pitäisi uskovan mukaan tulla ihmiselle vasta kun on siinä luonnottomassa avioliitossa. Kumminkin sille ei uskovakaan voi mitään että murrosiässä seksuaalisuuskin ihmiselle kehittyy jollei sitä ole jo ennen sitä. Biologia nyt sattuu ihmistä ohjailemaan eikä liioin uskonto tai jumala.
        Se on myöskin hieman ristiriitaista toisaalta että uskovat paheksuvat heteroita, jotka harrastavat avioliiton ulkopuolista seksiä ja se on miltein yhtä paha asia kuin joku sattuisi homoseksuaali. Olisivat uskovat tyytyväisiä siitä että ne on sentään heteroita, mutta ei sekään kelpaa uskovalle vaan pitää olla avioliitossa. Kenenkään miehen penis ei seiso vain siksi että siitä jumala pitää kiinni, mutta varmaan niin uskovat käsittävät syyn aamuseisokkiinsa tai eihän uskovalla ole koskaan sesonut kuin aviosängyssä. Muutoin seksuaaliset tarpeet uskovalta hoituvat kustessa.

        Muutoin seksuaaliset tarpeet uskovalta hoituvat kustessa....ja pikkupoikien läsnäollessa.


    • Oli melkoista änkytystä Teemun puhe 😕

      • Anonyymi

        Pahempaa kuin Mäkisen....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pahempaa kuin Mäkisen....

        Jep, on niillä vaikeaa puhua 😕


    • Anonyymi

      Laajasalo oli teijän änkyröiden ehdokas kuten Luomakin joten pitäkää hyvänänne ja kiittäkää Herraa.

      KTS

      • Anonyymi

        Vähemmän huono huonoista.


      • Anonyymi

        Näytä mallia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näytä mallia.

        Ei tartte. Maailma on ihan paras mahdollinen mulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tartte. Maailma on ihan paras mahdollinen mulle.

        Olet häpeäksi maailmalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet häpeäksi maailmalle.

        No toki olen hieman parempi kuin maailma mutta lohdutan sitä ja vakuutan ettei tarvitse sen takia hävetä.


    • Anonyymi

      Sodoma ja Gomorra ihan pätevä piispa, missä minun rahat.

    • Onko kysymys "miiten niitä käyttää" todistus väärinkäytöksestä

      • Anonyymi

        Jaa mitä miiten?


    • Anonyymi

      Kuuntelin puheen osittain. Kyllä näyttää piispalle olevan vaikea puhua seksistä.

      Hän ei ottanut kantaa ”extreme” seksiasioihin paitsi meni mainitsemaan, että ainakin eläinseksi on jossain vaiheessa varmastikin eläinsuojelukysymys. Tässä vaiheessa meni kahvit väärään kurkkuun! Siis miten niin ”jossain vaiheessa”?

      Onko piispoilla moraali niin hukassa, ettei enää ymmärretä moraaliperusteista yhtään mitään? Vai onko piispoilla niin vähän munaa, ettei uskalleta enää sanoa mielipiteitä suoraan?

      Jos kaksi aikuista tasapainoisessa suhteessa olevaa harrastaa seksiä, mistä molemmat nauttivat, niin sehän on tietenkin täysin ok. Mutta jos seksiin liittyy hyväksikäyttöä kuten pedeofiliassa tai eläinseksissä, niin tälläiset ovat äärimmäisen tuomittavia ja kuvottavia tekoja.

      Moraali on sitä, että pohditaan tekojen seurauksia ja mietitään niistä seuraavia hyviä ja huonoja seurauksia kaikkien kannalta.

      • Anonyymi

        Nautinto ei ole mittari millä oikeaa ja väärää mitataan.
        Homo- ja eläinseksi tuomitaan yksiselitteisesti Raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nautinto ei ole mittari millä oikeaa ja väärää mitataan.
        Homo- ja eläinseksi tuomitaan yksiselitteisesti Raamatussa.

        Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja. Älä tee siitä itsellesi epäjumalaa. Paavali on oman aikakautensa Paavi. Nostatko Paavin sanomiset Jumalan sanaksi vai pyritkö ymmärtämään, mitä Jeesus oikeasti opetti?

        Jeesus opetti, että tee toiselle niin kuin haluat itsellesi tehtävän, mikä on hyvä nyrkkisääntö myös seksiasioihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja. Älä tee siitä itsellesi epäjumalaa. Paavali on oman aikakautensa Paavi. Nostatko Paavin sanomiset Jumalan sanaksi vai pyritkö ymmärtämään, mitä Jeesus oikeasti opetti?

        Jeesus opetti, että tee toiselle niin kuin haluat itsellesi tehtävän, mikä on hyvä nyrkkisääntö myös seksiasioihin.

        Kotiasketismissa ollaan selibaatissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja. Älä tee siitä itsellesi epäjumalaa. Paavali on oman aikakautensa Paavi. Nostatko Paavin sanomiset Jumalan sanaksi vai pyritkö ymmärtämään, mitä Jeesus oikeasti opetti?

        Jeesus opetti, että tee toiselle niin kuin haluat itsellesi tehtävän, mikä on hyvä nyrkkisääntö myös seksiasioihin.

        Mitä sitten?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nautinto ei ole mittari millä oikeaa ja väärää mitataan.
        Homo- ja eläinseksi tuomitaan yksiselitteisesti Raamatussa.

        Siitä huolimatta homoseksissä ei ole mitään pahaa.

        Ja missä kohtaa Raamatussa puhutaan homoseksistä?


      • Kysyn siltä, joka niin väitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nautinto ei ole mittari millä oikeaa ja väärää mitataan.
        Homo- ja eläinseksi tuomitaan yksiselitteisesti Raamatussa.

        Erilaiset yhteiskunnat , Suomi ml. , ovat vastoin Raamatun ohjeita ottaneet vanhemmilta pois jälkeläistensä luonnollisen kasvatusvastuun. Kirkkoon on Suomessa luotettu ja samoin rippikoulun opetukseen eli oppia elämään Jumalan säätämien käskyjen mukaisesti.
        Nyt on ajauduttu ns. vastuuttomaan tilanteeseen ja lapsilta katoaa elämän tärkein kiinnekohta eli Usko Jeesukseen. Tyhjiö täyttyy yllinkyllin saastaopetuksilla ja niistä muodostuu heille sekainen elämän normi. Mediointi saastasta tapahtuu niin, ettei siltä enää kukaan välty! Jeesus sanoi, että löytäneekö uskoa maan päältä takaisin tullessaan.

        Ei ole tiedossa, mitä nykyisin pappiskoulutuksessa opetetaan, mutta nämä käskyt sain rippikoulussa opiskella ja selitykset jokaiseen , mitä ne tarkoittavat. Paras selittäjä on Uusi Testamentti, missä Jeesus itse opettaa ihmisen aidon elämän näiden käskyjen mukaisesti.
        Ei jää epäselväksi, mitä tarkoittaa sanat haureus ja himoitseminen.
        Eritysesti Hän ei jätä epäselväksi, mikä vastuu lapsen vanhemmilla on lahjastaan lapsesta.

        Vuoden 1933/38 käännös, vanha kirkkoraamattu, 5. Moos. 5:6-21
        5. Moos. 5:6 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        5:7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. 5:8 Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. 5:9 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; 5:10 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        5:11 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        5:12 Ota vaari lepopäivästä, niin että sen pyhität, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt. 5:13 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; 5:14 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin. 5:15 Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.
        5:16 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että kauan eläisit ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
        5:17 Älä tapa.
        5:18 Älä tee huorin.
        5:19 Älä varasta.
        5:20 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        5:21 Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa. Älä halaja lähimmäisesi huonetta, älä hänen peltoansa, älä hänen palvelijaansa, palvelijatartansa, härkäänsä, aasiansa, äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."[16]


      • Anonyymi kirjoitti:

        Erilaiset yhteiskunnat , Suomi ml. , ovat vastoin Raamatun ohjeita ottaneet vanhemmilta pois jälkeläistensä luonnollisen kasvatusvastuun. Kirkkoon on Suomessa luotettu ja samoin rippikoulun opetukseen eli oppia elämään Jumalan säätämien käskyjen mukaisesti.
        Nyt on ajauduttu ns. vastuuttomaan tilanteeseen ja lapsilta katoaa elämän tärkein kiinnekohta eli Usko Jeesukseen. Tyhjiö täyttyy yllinkyllin saastaopetuksilla ja niistä muodostuu heille sekainen elämän normi. Mediointi saastasta tapahtuu niin, ettei siltä enää kukaan välty! Jeesus sanoi, että löytäneekö uskoa maan päältä takaisin tullessaan.

        Ei ole tiedossa, mitä nykyisin pappiskoulutuksessa opetetaan, mutta nämä käskyt sain rippikoulussa opiskella ja selitykset jokaiseen , mitä ne tarkoittavat. Paras selittäjä on Uusi Testamentti, missä Jeesus itse opettaa ihmisen aidon elämän näiden käskyjen mukaisesti.
        Ei jää epäselväksi, mitä tarkoittaa sanat haureus ja himoitseminen.
        Eritysesti Hän ei jätä epäselväksi, mikä vastuu lapsen vanhemmilla on lahjastaan lapsesta.

        Vuoden 1933/38 käännös, vanha kirkkoraamattu, 5. Moos. 5:6-21
        5. Moos. 5:6 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        5:7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. 5:8 Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. 5:9 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; 5:10 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        5:11 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        5:12 Ota vaari lepopäivästä, niin että sen pyhität, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt. 5:13 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; 5:14 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin. 5:15 Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.
        5:16 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että kauan eläisit ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
        5:17 Älä tapa.
        5:18 Älä tee huorin.
        5:19 Älä varasta.
        5:20 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        5:21 Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa. Älä halaja lähimmäisesi huonetta, älä hänen peltoansa, älä hänen palvelijaansa, palvelijatartansa, härkäänsä, aasiansa, äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."[16]

        Sanat olivat tosiaan niille, jotka olivat tulleet pois Egyptin maasta. Se oli sitä aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erilaiset yhteiskunnat , Suomi ml. , ovat vastoin Raamatun ohjeita ottaneet vanhemmilta pois jälkeläistensä luonnollisen kasvatusvastuun. Kirkkoon on Suomessa luotettu ja samoin rippikoulun opetukseen eli oppia elämään Jumalan säätämien käskyjen mukaisesti.
        Nyt on ajauduttu ns. vastuuttomaan tilanteeseen ja lapsilta katoaa elämän tärkein kiinnekohta eli Usko Jeesukseen. Tyhjiö täyttyy yllinkyllin saastaopetuksilla ja niistä muodostuu heille sekainen elämän normi. Mediointi saastasta tapahtuu niin, ettei siltä enää kukaan välty! Jeesus sanoi, että löytäneekö uskoa maan päältä takaisin tullessaan.

        Ei ole tiedossa, mitä nykyisin pappiskoulutuksessa opetetaan, mutta nämä käskyt sain rippikoulussa opiskella ja selitykset jokaiseen , mitä ne tarkoittavat. Paras selittäjä on Uusi Testamentti, missä Jeesus itse opettaa ihmisen aidon elämän näiden käskyjen mukaisesti.
        Ei jää epäselväksi, mitä tarkoittaa sanat haureus ja himoitseminen.
        Eritysesti Hän ei jätä epäselväksi, mikä vastuu lapsen vanhemmilla on lahjastaan lapsesta.

        Vuoden 1933/38 käännös, vanha kirkkoraamattu, 5. Moos. 5:6-21
        5. Moos. 5:6 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        5:7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. 5:8 Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. 5:9 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; 5:10 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        5:11 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        5:12 Ota vaari lepopäivästä, niin että sen pyhität, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt. 5:13 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; 5:14 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin. 5:15 Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.
        5:16 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että kauan eläisit ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
        5:17 Älä tapa.
        5:18 Älä tee huorin.
        5:19 Älä varasta.
        5:20 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        5:21 Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa. Älä halaja lähimmäisesi huonetta, älä hänen peltoansa, älä hänen palvelijaansa, palvelijatartansa, härkäänsä, aasiansa, äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."[16]

        Tarkoittaako tuo, että lähimmäisen vaimoa saa himoita ellei tämä omista kyseistä vaimoa ja miestä nähtävästi saa myös himoita ihan vapaasti oli kenen tahansa ukko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaako tuo, että lähimmäisen vaimoa saa himoita ellei tämä omista kyseistä vaimoa ja miestä nähtävästi saa myös himoita ihan vapaasti oli kenen tahansa ukko.

        Koska nainen ei ollut miehen veroinen asioistaan päättävä ihminen, hänen himoitsemisillaan ei ollut niin paljon merkitystä että niistä olisi pitänyt erikseen säätää.

        Yleensäkään Jumala ei Raamatussa sano naisille juuri mitään, koska heidän miehilleen sanominen riittää täysin. Nämä sitten kertovat naisilleen tarpeellisen.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Koska nainen ei ollut miehen veroinen asioistaan päättävä ihminen, hänen himoitsemisillaan ei ollut niin paljon merkitystä että niistä olisi pitänyt erikseen säätää.

        Yleensäkään Jumala ei Raamatussa sano naisille juuri mitään, koska heidän miehilleen sanominen riittää täysin. Nämä sitten kertovat naisilleen tarpeellisen.

        Olen yhä sitä mieltä, että jos Raamattu tehtäisiin nyt uusiksi, niin siitä jäisi pois mm. ohjeet toisen vaimon ottamiseen.


      • torre12 kirjoitti:

        Olen yhä sitä mieltä, että jos Raamattu tehtäisiin nyt uusiksi, niin siitä jäisi pois mm. ohjeet toisen vaimon ottamiseen.

        Tuskinpa Lopunaikojen sotiakaan profetoitaisiin käytävän miljoonapäisellä ratsuväellä.


      • >Hän ei ottanut kantaa ”extreme” seksiasioihin paitsi meni mainitsemaan, että ainakin eläinseksi on jossain vaiheessa varmastikin eläinsuojelukysymys. Tässä vaiheessa meni kahvit väärään kurkkuun! Siis miten niin ”jossain vaiheessa”?

        No kuule siinä vaiheessa, kun eläimen reikä on liian pieni ihmisen värkille. Tällainen eläinseksi onkin kielletty jo nykyisessä laissa.


    • Anonyymi

      Laajasalo on rappiopiispa siinäkun Askola ja Mäkinenkin.

    • Anonyymi

      Erilaisia seksuaalisia suuntautumisia on noin 8 miljardia.

      • Anonyymi

        Kotiasketismi ratkaisee paljon asioita, oikeastaan kaikki. Kuulun tosin kirkkoon enkä aio edes erota.


    • Anonyymi

      Homous on normaalia nykyään.

      • Anonyymi

        Avioliitto on toinen kristillinen tapa elää kotiasketismin ohella tai luostarissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avioliitto on toinen kristillinen tapa elää kotiasketismin ohella tai luostarissa.

        Kuitenkin myös homomies voi olla avioliitossa toisen homomiehen kanssa.


      • Anonyymi

        Homous ei ole muuttunut miksikään, samaa paskan vatkausta se edelleen on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin myös homomies voi olla avioliitossa toisen homomiehen kanssa.

        Jo ihan alussa tämä asia tehtiin selväksi:
        1.Mooseksen kirja:
        2:24 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.

        Ei siis kaksi miestä keskenään tai kolme naista kimpassa, joita niitäkin jo kuulema on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homous ei ole muuttunut miksikään, samaa paskan vatkausta se edelleen on.

        totta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Homous ei ole muuttunut miksikään, samaa paskan vatkausta se edelleen on.

        Aha. Meillä kahdella avioliitossa olevalla miehellä ei ole homoutta sinun lausunnon perusteella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jo ihan alussa tämä asia tehtiin selväksi:
        1.Mooseksen kirja:
        2:24 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.

        Ei siis kaksi miestä keskenään tai kolme naista kimpassa, joita niitäkin jo kuulema on.

        Mutta siinä ei sanota että homosuhde on väärin XD


      • Anonyymi kirjoitti:

        totta.

        Onko tässä esimerkki siitä, että moni uskova ei tiedä mikä on totta ja mikä valetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo ihan alussa tämä asia tehtiin selväksi:
        1.Mooseksen kirja:
        2:24 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.

        Ei siis kaksi miestä keskenään tai kolme naista kimpassa, joita niitäkin jo kuulema on.

        Esittämäsi kohta nähtävästi liittyy lisääntymiseen, miten sinä saat yhdistettyä siihen samaa sukupuolta olevia pareja?
        Kieltääkö Raamattu naisia olemasta kimpassa?
        Miehiä kielletään makaamasta toistensa kanssa niinkuin naisen kanssa maataan ja muulla tavoin ei...
        -miehet on kummallisia-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Homous ei ole muuttunut miksikään, samaa paskan vatkausta se edelleen on.

        Veli puhunee kokemuksesta.


      • Anonyymi
        Tiituss kirjoitti:

        Mutta siinä ei sanota että homosuhde on väärin XD

        Jos se vie ihmisen kadotukseen niin voiko se silloin olla oikein?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos se vie ihmisen kadotukseen niin voiko se silloin olla oikein?

        Yhtä hyvin elämä heterosuhteessa vie kadotukseen. Ei sukupuolinen suuntaus ketään pelasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esittämäsi kohta nähtävästi liittyy lisääntymiseen, miten sinä saat yhdistettyä siihen samaa sukupuolta olevia pareja?
        Kieltääkö Raamattu naisia olemasta kimpassa?
        Miehiä kielletään makaamasta toistensa kanssa niinkuin naisen kanssa maataan ja muulla tavoin ei...
        -miehet on kummallisia-

        Raamattu ei kiellä ketään olemasta kimpassa. Mutta kertoo seuraukset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei kiellä ketään olemasta kimpassa. Mutta kertoo seuraukset.

        Jumala ei ainakaan ole antanut mitään "seurauksia" siitä, että naiset ovat kimpassa.


    • Jos vaimo nussii aviomiestään strap-onilla perseeseen, tapahtuuko syntiä?

      • Anonyymi

        Sairaalta se ainakin kuulostaa.,.,


    • Anonyymi

      3Moos.18:23 Biblia. Ei sinun pidä myös eläimen kanssa makkaaman, ettes itsiäs sen kanssa saastuttaisi, ja ei yksikään vaimo pidä eläimeen ryhtymän, yhdistymään sen kanssa; sillä se on kauhistus. 2Moos. 22:19. 3Moos.20:15. 5Moos.27:21.

    • Pölynimurin kanssa puuhastelu on siis Herran siunaamaa. Herraa hyvää kiittäkää, riemuiten ylistäkää.

      • Tulit juuri Mieleen...


      • Musti.Hintikka kirjoitti:

        Tulit juuri Mieleen...

        Vaikka Hoo-veri vuotaisi, ei tule aidsia.


    • Anonyymi

      Piispa tekee lähtökohtaisen virheen koska homoseksuaalisuus ja sukupuolivähemmistöjen edustamat muut pervoudet eivät ole mitään "seksuaalisuuden muotoja", vaan syntiä, luonnottomuutta ja pervouden harjoittamista.

      Ei ole olemassakaan mitään mielikuvituksellisia "seksuaalisuuden muotoja", -ne ovat pelkkää setapropagandaa! On olemassa vain yhden miehen ja yhden naisen välinen seksuaalisuus. Mitään muita "muotoja" ei ole olemassakaan vaikka homot suu vaahdoten muuta väittäisivät! Antaa heidän vaahdota ja väittää, ei tosiasiat silti miksikään muutu!

      • Homoja on aina ollut ja tulee aina olemaan halusitpa sitä tai et. Sitä paitsi esimerkiksi mormonit ottavat useita vaimoja ja sehän on yksi kristinuskon haara uskonnoista, joten yksi mies ja yksi vaimo ei oikein päde edes kristytillä XD


      • Sinähän vasta sekopää olet.

        On olemassa muitakin seksiä kuin miehen ja naisen välinen. Kysy vaikka monelta heterolta.


      • Anonyymi
        Tiituss kirjoitti:

        Homoja on aina ollut ja tulee aina olemaan halusitpa sitä tai et. Sitä paitsi esimerkiksi mormonit ottavat useita vaimoja ja sehän on yksi kristinuskon haara uskonnoista, joten yksi mies ja yksi vaimo ei oikein päde edes kristytillä XD

        Ihan samalla tavalla CP-vammaisia on aina ollut ja tulee aina olemaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samalla tavalla CP-vammaisia on aina ollut ja tulee aina olemaan.

        Samoin heteroja ja biseksuaalisia ja köyhiä.


      • Anonyymi
        Tiituss kirjoitti:

        Homoja on aina ollut ja tulee aina olemaan halusitpa sitä tai et. Sitä paitsi esimerkiksi mormonit ottavat useita vaimoja ja sehän on yksi kristinuskon haara uskonnoista, joten yksi mies ja yksi vaimo ei oikein päde edes kristytillä XD

        Mormoneja ei lasketa kristittyihin. Yksi syy on heidän omat pyhät kirjansa, joilla on sama arvovalta kuin Raamatulla. Oppi on ihan omanlaisensa.

        Mukavia ihmisiä kylläkin, luulen. Tosin olen tuntenut vain yhden ja hänkin erosi kirkostaan.


      • Piispa ei voi käyttää kieltä, jota viljelee vain pieni murto-osa kirkon jäsenistöstä. Jos voisi, piipastomme olisi hyvin toisennäköinen kuin nyt ja arkkipiispana Auvinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samalla tavalla CP-vammaisia on aina ollut ja tulee aina olemaan.

        Raamattu ei kuvaa CP-vammaisia, joten heidät luultavasti tapettiin jo pieninä.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Piispa ei voi käyttää kieltä, jota viljelee vain pieni murto-osa kirkon jäsenistöstä. Jos voisi, piipastomme olisi hyvin toisennäköinen kuin nyt ja arkkipiispana Auvinen.

        Piispa sanoo mitä kansa haluaa kuulla. Kuka sitä haluaisi olla epäsuosittu. Mutta oppositio miettii mitä ja miten uskaltaisi sanoa mielipiteensä, joka ei miellytä kaikkia. Onko siis oltava hiljaa jos ei ole samaa mieltä, vai uskallettava luottaa siihen että Suomessa on jonkinlainen sananvapaus??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Piispa sanoo mitä kansa haluaa kuulla. Kuka sitä haluaisi olla epäsuosittu. Mutta oppositio miettii mitä ja miten uskaltaisi sanoa mielipiteensä, joka ei miellytä kaikkia. Onko siis oltava hiljaa jos ei ole samaa mieltä, vai uskallettava luottaa siihen että Suomessa on jonkinlainen sananvapaus??

        Piispaa harvoin pannaan viralta. Joku heistä on voinut haluta olla suosittu.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Piispaa harvoin pannaan viralta. Joku heistä on voinut haluta olla suosittu.

        Puhut kuin kuohittu pässi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhut kuin kuohittu pässi.

        En usko, että kuohittu pässi puhuu.


    • Anonyymi

      Voi Hyvä Luoja, armahda meidät tältä jalkoväliteologialta ja palauta rauha maapallolle! Poista ihmisten kaikki alhaiset tunteet, ja lyö salamalla pähän kaikkia negatiivisesti vouhkaavia, rääpijöitä ja kaikkia kiusaajia. Poista maailmasta myös epäempaattisuus ja kaikenlainen muiden henkilöön menevä epäeettinen pohdinta. Ja paavin sanoin - poista koko Isä Meidän rukouskin, ettei Isä Meidän vaan saata meitä kiusaukseen.

    • ”Ja jatkaa, kysymys on siitä miten sitä käyttää.”

      No mutta, eikös täällä jotkut väittäneet mm. että ei homoseksuaalisuus ole synti, vaan ne teot? :D

      • Anonyymi

        Teko on käyttöä.
        Mitä nyt et halua ymmärtää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teko on käyttöä.
        Mitä nyt et halua ymmärtää?

        ?? Mitä ihmeen käyttöä?

        Laajasalo siis sanoo, ettei mikään seksuaalinen suuntaus ole syntiä, vaan se, mitä tekee. Kuten täällä on moni väittänyt olevan homoseksuaalien suhteen. Homoseksuaali saa olla, kunhan vain et tee mitään.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ?? Mitä ihmeen käyttöä?

        Laajasalo siis sanoo, ettei mikään seksuaalinen suuntaus ole syntiä, vaan se, mitä tekee. Kuten täällä on moni väittänyt olevan homoseksuaalien suhteen. Homoseksuaali saa olla, kunhan vain et tee mitään.

        Höpöhöpö! Lajasalo sanoi, että mikään seksuaalinenn suunatautuminen eikä homoseksuaalinen käytös ole syntiä!


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ?? Mitä ihmeen käyttöä?

        Laajasalo siis sanoo, ettei mikään seksuaalinen suuntaus ole syntiä, vaan se, mitä tekee. Kuten täällä on moni väittänyt olevan homoseksuaalien suhteen. Homoseksuaali saa olla, kunhan vain et tee mitään.

        Mutta kun tekisi mieli tirkistelijä.
        Keskustelu ei oikein tahdo riittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö! Lajasalo sanoi, että mikään seksuaalinenn suunatautuminen eikä homoseksuaalinen käytös ole syntiä!

        Näin se on. Käytös ei ole syntiä, mutta kymmenet teot ovat. Myös tekemättä jättämiset.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Näin se on. Käytös ei ole syntiä, mutta kymmenet teot ovat. Myös tekemättä jättämiset.

        Riippuu siitä mitä tee sille jumbon kusotttimelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu siitä mitä tee sille jumbon kusotttimelle.

        Sellaisesta ei Raamattu puhu. Eli sinä keksit syntejä itse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö! Lajasalo sanoi, että mikään seksuaalinenn suunatautuminen eikä homoseksuaalinen käytös ole syntiä!

        ”Lajasalo sanoi, että mikään seksuaalinenn suunatautuminen eikä homoseksuaalinen käytös ole syntiä!”

        Eli aloituksessa mainittu lause ei siis pidä paikkaansa? ”Mikään seksuaalisuuden ilmenemismuoto ei ole hyvä tai paha”


    • Kuka nyt hihhulipiispan Laajasalon kommentteja pystyy kuuntelemaan?!

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      137
      1606
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      101
      1190
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1182
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      82
      1075
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      892
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      809
    7. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      80
      787
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      778
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      73
      714
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      672
    Aihe