2000-luku pilasi miehen ja naisen

V...u, pari miljoonaa vuotta on mies ollut mies ja nainen on ollut nainen, no alkuun ehkä toki uros ja naaras mutta noin, rajalinjat on olleet selkeitä, niistä livenneet vain poikkeuksia. Nyt näyttää että palstalle(kin) on edennyt muoti-ilmiö ihmetellä olemustaan ja keksiä uusia merkityksiä ja tapoja. Onkohan puoletkaan enää ihmisistä miehiä ja naisia vaikkapa parinkymmen vuoden päästä?

Siis tämä ilmiö laajemminhan on tullut ihjan lyhyellä aikaa, muutamassa vuodessa eikä siitä seuraa mitään hyvää kenellekään, vähiten varmaan itslleen uusia puolia itsestänä löytäville. Työntäkää hanuriinne ne muunsukupuolisuutenne, välimallinne, henkiset minänne ja hintintintteilynne, prkl, ne on luonnonvastaisia, ja olkaa ihmisiksi niin kuin kuuluu olla, terveitä sukupuolirooleja noudattaen.

ugh, olen puhunut :D

77

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      kannatat Trumppia?

      • Ja Putinia..


    • Anonyymi

      Tiesitkö, että sullakin oli naisen sukupuolielimet jonkin aikaa elämäsi alkutaipaleella?

      • Anonyymi

        Mitä ikävuosia tarkoitat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ikävuosia tarkoitat?

        Kai tiedät, että pippeli on vain venähtänyt klitoris? Miehellä ja naisella on ihan samat palikat vain vähän eri järjetyksessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai tiedät, että pippeli on vain venähtänyt klitoris? Miehellä ja naisella on ihan samat palikat vain vähän eri järjetyksessä.

        Oletko homo vai lesbo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko homo vai lesbo?

        En kerro.


    • Anonyymi

      Mitäs miehet oli sitten 100 miljoonaa vuotta sitten? Ennen oli miehet rautaa ja laivat puuta 🎵🎶

    • Anonyymi

      Nyt on jo 2020-luku ja uusi vuosikymmen ja asiat menee aina vain huonompaan suuntaa. En ole saanut edes pillua nuorelta nätiltä naiselta vaikka olen jo lähes 31-vuotias eli ihan vanhus ainakin joidenkin mielestä. Vaikea uskoa että ne parhaat nuoruusvuodet olis vasta edessäpäin kun kaiken järjen mukaan ne olis pitäny olla 16-30-vuotiaana.

      KilttiMies89

      • Ei kyllä ainakaan vielä 16-vuotiaana voi mitenkään olla mitään parhaita nuoruusvuosia, eikä edes alle kolmekymppisenä, kun ne nuoruusvuodet parantuvat vasta sitten kolmekymppisenä ja oikeastaan vasta yli neljäkymppisenä. Eipä sitä miehen elämä voi mitenkään olla parempaa parikymppisenä, kun neljäkymppisenä.


      • Anonyymi
        DarkFear kirjoitti:

        Ei kyllä ainakaan vielä 16-vuotiaana voi mitenkään olla mitään parhaita nuoruusvuosia, eikä edes alle kolmekymppisenä, kun ne nuoruusvuodet parantuvat vasta sitten kolmekymppisenä ja oikeastaan vasta yli neljäkymppisenä. Eipä sitä miehen elämä voi mitenkään olla parempaa parikymppisenä, kun neljäkymppisenä.

        Tässä olet DarkFear aivan oikeassa. Minäkin tunnen nyt 54-vuotiaana olevani vielä ihan täysi teini ja valmis ensimmäiseen oikeaan teinirakkauteen oikean teininaisen kanssa.


      • Anonyymi
        DarkFear kirjoitti:

        Ei kyllä ainakaan vielä 16-vuotiaana voi mitenkään olla mitään parhaita nuoruusvuosia, eikä edes alle kolmekymppisenä, kun ne nuoruusvuodet parantuvat vasta sitten kolmekymppisenä ja oikeastaan vasta yli neljäkymppisenä. Eipä sitä miehen elämä voi mitenkään olla parempaa parikymppisenä, kun neljäkymppisenä.

        Aika toivotonta yrittää enää viettää parhaita nuoruusvuosia nelikymppisenä jos on vielä neitsytsetä.

        KilttiMies89


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika toivotonta yrittää enää viettää parhaita nuoruusvuosia nelikymppisenä jos on vielä neitsytsetä.

        KilttiMies89

        Eiköhän sen jokainen tiedä itse kaikista parhaiten, että koska ne parhaat nuoruusvuodet omalla kohdallaan oikein ovat. Mitä sitten kenenkin mielestä kuuluu niihin parhaisiin nuoruusvuosiin, mutta kyllä mun mielestä ainakin se nuoruusikä on parempaa joskus yli neljäkymppisenä kun parikymppisenä.


      • Anonyymi

        Parhaat nuoruusvuodet ovat jo mennyttä. Pois on siis koululaisen tai opiskelijan huolettomuus.

        Parhaat panovuodet voivat kuitenkin olla vielä edessäsi.

        Minulla ne ainakin alkoivat vasta 40 ikäisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhaat nuoruusvuodet ovat jo mennyttä. Pois on siis koululaisen tai opiskelijan huolettomuus.

        Parhaat panovuodet voivat kuitenkin olla vielä edessäsi.

        Minulla ne ainakin alkoivat vasta 40 ikäisestä.

        Onhan se tietysti noinkin nuoruus ei aina ole hyvää aikaa elämässä ainakaan panemisen ja naisten saamisen kannalta. Mut auttaako se aina ottaa härkää sarvista ja alkaa yrittämään kahta kauheammin jos naiset sanoo painu vittuun ruma!!!

        KilttiMies89


    • Anonyymi

      Olipa hyvä aloitus.

      AsianVierestä

    • Anonyymi

      Kunnon naisella on isot tissit ja pienet aivot, osaa keittää puuron ja olla pylly pystyssä silloin kun mies haluaa:)

      AsianVierestä

      • Anonyymi

        ketä tuo enää naurattaa muita kuin itseäsi ja kaltaisiasi
        kuulutte ehkä aloittajan kanssa samaan kerhoon...
        palstamiehet fossiileja
        ...ja matalamielisiä, älypysähtyneitä (tämä painotettuna perus/persukansalaisen merkityksen suuntaan, mikä sinänsä ei aina ole kritisointia ku empaattiakin tarvitessa löytyy, niinku ..


      • Anonyymi kirjoitti:

        ketä tuo enää naurattaa muita kuin itseäsi ja kaltaisiasi
        kuulutte ehkä aloittajan kanssa samaan kerhoon...
        palstamiehet fossiileja
        ...ja matalamielisiä, älypysähtyneitä (tämä painotettuna perus/persukansalaisen merkityksen suuntaan, mikä sinänsä ei aina ole kritisointia ku empaattiakin tarvitessa löytyy, niinku ..

        Kun nyt otit tuon älypysähtyneisyyden esille niin perinteisillä rooleilla maailma on pyörinyt tosiaan sen pari miljonaa vuotta, mitäpä luulet kuinka kauan pyörii 2000-luvun mallilla?


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Kun nyt otit tuon älypysähtyneisyyden esille niin perinteisillä rooleilla maailma on pyörinyt tosiaan sen pari miljonaa vuotta, mitäpä luulet kuinka kauan pyörii 2000-luvun mallilla?

        Onko handmaid's tale katottu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko handmaid's tale katottu?

        Onko Mad Max katsottu. Handmaiden's Tale ei edusta millään lailla kristillistä unelmayhteiskuntaa. Ihmisiä vain aivopestään kääntymään pois kristinuskosta jne tällaisilla sarjoilla. Pikemminkin tuollainen yhteiskunta on sharia lakia ja islamia. Oppisitte ajattelemaan..

        KristittyKonservatiiviM42v


      • Anonyymi

        Naisen pitää olla mahdollisimman kaunis, vähä-älyinen joka toteuttaa kuuliaisesti miehen kaikki käskyt eikä nalkuta.

        KilttiMies89


    • Anonyymi

      Vuh-vuh, näillä eväillä eläkkeille jäädä

    • Sä otat tämän asian nyt liian raskaasti. Minusta on ihan hyvä aihe keskustella, koska tämä on todellakin tämän aja henki. Ihmiset tulee kaapeista ulos tai kuvitteellista kaapeista ainakin, kuka sen kaapin ihmisen ympärille rakensi?

      Yhteiskunta tietysti käsityksineen mitä on olla mies tai nainen. Ja se sama siemen on istutettu meidän lapsiinkin... :(

      Mitäs olis vaan ihminen, jolla on miehen tai anisen sukupuolielimet ja muuten tekee just mitä huvittaa? Ajaa parran ja laittaa huulipunat ja kajalit, sipsuttaa bussiin ja on happy? Ai miksei? Nokun muut tuijottaa ja pitää outona.

      Niinpä, sille on pitänyt antaa diagnoosikin.

      • Ja keidenkä takia sille on pitänyt se diagnoosi keksiä? Villejä veikkauksia?

        Onko se epänormaalia sinusta, jos mies tykkää meikata ja nainen ottaa räppäri tyylin kävellä?


      • Helmiina kirjoitti:

        Ja keidenkä takia sille on pitänyt se diagnoosi keksiä? Villejä veikkauksia?

        Onko se epänormaalia sinusta, jos mies tykkää meikata ja nainen ottaa räppäri tyylin kävellä?

        Voisko ajatella, että ne asiat vaan kiinnostaa ja viehättää ihmistä ja hän haluaa ilmentää itseään niiden kautta? Eihän se ole mikään VIKA, jos tykkää lokeron ulkopuolella olevista asioista. :)

        Ugh.


      • En minä raskaasti ota mutta nyt kun ollaan muutenkin huolissaan syntyvyyden laskusta länsimaissa niin ei tämä nykysuuntaus ainakaan nosta sitä syntyvyyttä. Sitten taas niissä kehitysmaissa joissa syntyvyys on liiankin suurta niin siellähän perinteiset sukupuoliroolit on voimisssaan. Kyllä se vaan niin on että mitä enemmän naiset käyttäytyy naisellisesti ja miehet miehekkäästi sitä enemmän myös on perheitä ja lapsia.

        Niitähän on ollut juttuja miten nykyään jo ihan nuoretkin on hukassa identiteettinsä kanssa, se joku tubejulkkisikin on jälkeenpäin katunut sukupuolikorjailuaan. Niin että ei se välttämättä aina hyväkään tämä liika vapaus määritellä itseään ole:

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/12/08/27-vuotias-nita-katuu-sukupuolensa-korjaamista-mieheksi-toivon-etta-olisi-ollut


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        En minä raskaasti ota mutta nyt kun ollaan muutenkin huolissaan syntyvyyden laskusta länsimaissa niin ei tämä nykysuuntaus ainakaan nosta sitä syntyvyyttä. Sitten taas niissä kehitysmaissa joissa syntyvyys on liiankin suurta niin siellähän perinteiset sukupuoliroolit on voimisssaan. Kyllä se vaan niin on että mitä enemmän naiset käyttäytyy naisellisesti ja miehet miehekkäästi sitä enemmän myös on perheitä ja lapsia.

        Niitähän on ollut juttuja miten nykyään jo ihan nuoretkin on hukassa identiteettinsä kanssa, se joku tubejulkkisikin on jälkeenpäin katunut sukupuolikorjailuaan. Niin että ei se välttämättä aina hyväkään tämä liika vapaus määritellä itseään ole:

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/12/08/27-vuotias-nita-katuu-sukupuolensa-korjaamista-mieheksi-toivon-etta-olisi-ollut

        Mitä tarkoitat tuolla naisellisella ja miehekkäälä käyttäytymisellä nyt ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat tuolla naisellisella ja miehekkäälä käyttäytymisellä nyt ?

        Ihan niitä perinteisiä sukupuolirooleja. vaikkapa niin että nainen sisustaa ja touhuilee keittössä, mies rakentaa autotallia ja huolehtii raskaammista pihatöistä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        En minä raskaasti ota mutta nyt kun ollaan muutenkin huolissaan syntyvyyden laskusta länsimaissa niin ei tämä nykysuuntaus ainakaan nosta sitä syntyvyyttä. Sitten taas niissä kehitysmaissa joissa syntyvyys on liiankin suurta niin siellähän perinteiset sukupuoliroolit on voimisssaan. Kyllä se vaan niin on että mitä enemmän naiset käyttäytyy naisellisesti ja miehet miehekkäästi sitä enemmän myös on perheitä ja lapsia.

        Niitähän on ollut juttuja miten nykyään jo ihan nuoretkin on hukassa identiteettinsä kanssa, se joku tubejulkkisikin on jälkeenpäin katunut sukupuolikorjailuaan. Niin että ei se välttämättä aina hyväkään tämä liika vapaus määritellä itseään ole:

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/12/08/27-vuotias-nita-katuu-sukupuolensa-korjaamista-mieheksi-toivon-etta-olisi-ollut

        Eipähän ne sukupuolielimet tarvitse olla kun eri merkkiset, ihminen muuten voi olla ihan hyvin stereotypiasta poikkeava.

        Trans iskällä ja äiskällä voi hyvin olla lapsiakin. Voivat olla vaikka transpariskunta!

        https://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-suomi/olen-aina-isa-vaikka-muutun-sanoi-kestilalainen-transnainen-helena-kylmaaho-lapsilleen-he-ovat-rohkaisseet-isaa-ei-heilla-ole-ennakkoluuloja/824705/

        Sukusolutkin riittää biologiseen vanhemmuuteen, sitten on vielä adoptio jos ei biologisia lapsia voi saada. Joku voi haluta adoptoida puolison lapsen, vaikkei itse halua biologisia lapsia. Vaihtoehtoja on. 😃


      • Helmiina kirjoitti:

        Eipähän ne sukupuolielimet tarvitse olla kun eri merkkiset, ihminen muuten voi olla ihan hyvin stereotypiasta poikkeava.

        Trans iskällä ja äiskällä voi hyvin olla lapsiakin. Voivat olla vaikka transpariskunta!

        https://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-suomi/olen-aina-isa-vaikka-muutun-sanoi-kestilalainen-transnainen-helena-kylmaaho-lapsilleen-he-ovat-rohkaisseet-isaa-ei-heilla-ole-ennakkoluuloja/824705/

        Sukusolutkin riittää biologiseen vanhemmuuteen, sitten on vielä adoptio jos ei biologisia lapsia voi saada. Joku voi haluta adoptoida puolison lapsen, vaikkei itse halua biologisia lapsia. Vaihtoehtoja on. 😃

        Nita katuu. Se riski aina on. Mutta ota huomioon, ettei aina tarvitse tehdä kirurgisia toimenpiteitä, vaan voi riittää helposti muunneltavatkin vaihtoehdot. Mitkä voi purkaa, niin halutessaan.

        Vaatteet, asusteet ylipäänsä, hiukset jne.


      • Helmiina kirjoitti:

        Eipähän ne sukupuolielimet tarvitse olla kun eri merkkiset, ihminen muuten voi olla ihan hyvin stereotypiasta poikkeava.

        Trans iskällä ja äiskällä voi hyvin olla lapsiakin. Voivat olla vaikka transpariskunta!

        https://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-suomi/olen-aina-isa-vaikka-muutun-sanoi-kestilalainen-transnainen-helena-kylmaaho-lapsilleen-he-ovat-rohkaisseet-isaa-ei-heilla-ole-ennakkoluuloja/824705/

        Sukusolutkin riittää biologiseen vanhemmuuteen, sitten on vielä adoptio jos ei biologisia lapsia voi saada. Joku voi haluta adoptoida puolison lapsen, vaikkei itse halua biologisia lapsia. Vaihtoehtoja on. 😃

        Nita katuu. Se riski aina on. Mutta ota huomioon, ettei aina tarvitse tehdä kirurgisia toimenpiteitä, vaan voi riittää helposti muunneltavatkin vaihtoehdot. Mitkä voi purkaa, niin halutessaan.

        Vaatteet, asusteet ylipäänsä, hiukset jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat tuolla naisellisella ja miehekkäälä käyttäytymisellä nyt ?

        Tai niin kuin nyt tuokin tuossa, tuo on luonnollists käyttäytymistä, 2000-luku suorastaan vaatii miehiä luopumaan tuollaisesta kun sehän viestii että nainen on jotenkin heikompi sukupuoli:

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/raivasi-tieta-vaimolleen-hangessa-vuoden-aviomiesta-ihastellaan-somessa-ritarillisuus-ei-ole-kuollut/7685024#gs.rkvt7o

        Mutta alkaako 2000-luvun naiset koskaan tamppaamaan lumihankea jotta miehen olisi siinä mukavampi kävellä? tuskinpa. No sitten molemmat kai tamppaa omat polkunsa, se nyt ainakaan ei ole millään tavalla romanttista.


      • Helmiina kirjoitti:

        Eipähän ne sukupuolielimet tarvitse olla kun eri merkkiset, ihminen muuten voi olla ihan hyvin stereotypiasta poikkeava.

        Trans iskällä ja äiskällä voi hyvin olla lapsiakin. Voivat olla vaikka transpariskunta!

        https://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-suomi/olen-aina-isa-vaikka-muutun-sanoi-kestilalainen-transnainen-helena-kylmaaho-lapsilleen-he-ovat-rohkaisseet-isaa-ei-heilla-ole-ennakkoluuloja/824705/

        Sukusolutkin riittää biologiseen vanhemmuuteen, sitten on vielä adoptio jos ei biologisia lapsia voi saada. Joku voi haluta adoptoida puolison lapsen, vaikkei itse halua biologisia lapsia. Vaihtoehtoja on. 😃

        Joo, ainahan sitä voi olla vaikka mitä mutta onko se luonnollista?


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Tai niin kuin nyt tuokin tuossa, tuo on luonnollists käyttäytymistä, 2000-luku suorastaan vaatii miehiä luopumaan tuollaisesta kun sehän viestii että nainen on jotenkin heikompi sukupuoli:

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/raivasi-tieta-vaimolleen-hangessa-vuoden-aviomiesta-ihastellaan-somessa-ritarillisuus-ei-ole-kuollut/7685024#gs.rkvt7o

        Mutta alkaako 2000-luvun naiset koskaan tamppaamaan lumihankea jotta miehen olisi siinä mukavampi kävellä? tuskinpa. No sitten molemmat kai tamppaa omat polkunsa, se nyt ainakaan ei ole millään tavalla romanttista.

        Kyllä mä ainakin paijaisin ihan yhtälailla kumppaniani, vaikka tekisin sukupuolenvaihdoksen. Eihän se ihmisen perusluonne muutu, kuten itsekin olet sanonut. 😃


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Eipähän ne sukupuolielimet tarvitse olla kun eri merkkiset, ihminen muuten voi olla ihan hyvin stereotypiasta poikkeava.

        Trans iskällä ja äiskällä voi hyvin olla lapsiakin. Voivat olla vaikka transpariskunta!

        https://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-suomi/olen-aina-isa-vaikka-muutun-sanoi-kestilalainen-transnainen-helena-kylmaaho-lapsilleen-he-ovat-rohkaisseet-isaa-ei-heilla-ole-ennakkoluuloja/824705/

        Sukusolutkin riittää biologiseen vanhemmuuteen, sitten on vielä adoptio jos ei biologisia lapsia voi saada. Joku voi haluta adoptoida puolison lapsen, vaikkei itse halua biologisia lapsia. Vaihtoehtoja on. 😃

        Ovat luultavasti toisen tai useamman polven viljelijöitä. DDT:t ja roundupit sikiöaikana ovat kenties vaikuttaneet tuohon sukupuolidilemmaan. Ranskassa monet toisen tai useamman polven maatilalliset ovat joutuneet adoptoimaan, koska ovat hedelmättömiä.


      • Helmiina kirjoitti:

        Kyllä mä ainakin paijaisin ihan yhtälailla kumppaniani, vaikka tekisin sukupuolenvaihdoksen. Eihän se ihmisen perusluonne muutu, kuten itsekin olet sanonut. 😃

        Joo mutta antautuisiko kumppani enää paijattavaksi. Saattaisi juosta karkuun jos kulkuset kilisten hyökkäisit paijaamaan :D Ehkä se miehesti tahtoisi teidän suhteen sitten muuttuvan toverillisen kaverilliseksi ilman isompia kosketuksia.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo, ainahan sitä voi olla vaikka mitä mutta onko se luonnollista?

        Onko luonnollista värjätä hiuksia? Onko luonnollista meikata? Onko luonnollista leikkuuttaa hörökorvia? Asennuttaa silikoneja? Mihin raja pitäisi vetää ja miksi?


        Jos ajatellaan, että vain kaikki syntymässä saatu on luonnollista, niin pitäisi ehkä muistaa sekin mikä kaikki on luonnollista ylipäänsä? Naiselliset 50 lukulaiset, oliko hekään luonnollisia vai aikakautensa tuloksia tökötteineen ja kamppeineen, teennäisine rooleineen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ovat luultavasti toisen tai useamman polven viljelijöitä. DDT:t ja roundupit sikiöaikana ovat kenties vaikuttaneet tuohon sukupuolidilemmaan. Ranskassa monet toisen tai useamman polven maatilalliset ovat joutuneet adoptoimaan, koska ovat hedelmättömiä.

        Ympäristön myrkyiltä ei välty meistä yksikään. Lopputulokset näkyy ajan kanssa selvemmin. Kun jos opitaan selvittämään mistä mitäkin...


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo mutta antautuisiko kumppani enää paijattavaksi. Saattaisi juosta karkuun jos kulkuset kilisten hyökkäisit paijaamaan :D Ehkä se miehesti tahtoisi teidän suhteen sitten muuttuvan toverillisen kaverilliseksi ilman isompia kosketuksia.

        En nyt sen enempää ole kulkusista kysellyt, mutta ei sitä tiedä. Jos hänestä se bi puoli pääsis valloilleen. Varsinkin kun tietäs, että olin nainen ja mun yksi paikka vaan muuttus leikkauksessa. Muut avuthan pysys ennallaan. 😛


      • Helmiina kirjoitti:

        En nyt sen enempää ole kulkusista kysellyt, mutta ei sitä tiedä. Jos hänestä se bi puoli pääsis valloilleen. Varsinkin kun tietäs, että olin nainen ja mun yksi paikka vaan muuttus leikkauksessa. Muut avuthan pysys ennallaan. 😛

        Joop, no kehoittaisin kuitenkin "Älä tee sitä!" vaikka kuinka tekis mieli :D


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        En minä raskaasti ota mutta nyt kun ollaan muutenkin huolissaan syntyvyyden laskusta länsimaissa niin ei tämä nykysuuntaus ainakaan nosta sitä syntyvyyttä. Sitten taas niissä kehitysmaissa joissa syntyvyys on liiankin suurta niin siellähän perinteiset sukupuoliroolit on voimisssaan. Kyllä se vaan niin on että mitä enemmän naiset käyttäytyy naisellisesti ja miehet miehekkäästi sitä enemmän myös on perheitä ja lapsia.

        Niitähän on ollut juttuja miten nykyään jo ihan nuoretkin on hukassa identiteettinsä kanssa, se joku tubejulkkisikin on jälkeenpäin katunut sukupuolikorjailuaan. Niin että ei se välttämättä aina hyväkään tämä liika vapaus määritellä itseään ole:

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/12/08/27-vuotias-nita-katuu-sukupuolensa-korjaamista-mieheksi-toivon-etta-olisi-ollut

        Mikä valtava hinku saada syntyvyyttä länsimaihin lisää? On aika ajatella ei pelkästään globaalisesti, vaan planetaarisesti. Planeetta on elävä organismi, jolla on rajalliset resurssit. Ihmisiä on ollut ihan liikaa jo kauan.

        Jos valkoisen ihon perään itketään, se on jokatapauksessa vähemmistönä ja tulee häviämään ajan kuluessa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joop, no kehoittaisin kuitenkin "Älä tee sitä!" vaikka kuinka tekis mieli :D

        Mmmm, mutta ajatteles. Sitten me voitas mieheni kanssa käyttää toistemme tuoksuja, partakonetta, höylää ja boxereita. Eikä olis enää mitään väliä kumpi tekee mitkäkin työt! Ei olis miesten ja naisten töitä, olis vaan tehtävät työt. 😄👍


      • Helmiina kirjoitti:

        Mmmm, mutta ajatteles. Sitten me voitas mieheni kanssa käyttää toistemme tuoksuja, partakonetta, höylää ja boxereita. Eikä olis enää mitään väliä kumpi tekee mitkäkin työt! Ei olis miesten ja naisten töitä, olis vaan tehtävät työt. 😄👍

        Tjoo no, ehkä kannattaa ensin varovasti mieheltä kysäistä voisiko mahdollisesti haräkäparina asumista jonkun jullin kanssa. Sitäpaitsi, partakoneet, höylät ja bokserit ovat henkilökohtaisia, ei niitä muut käytä. Vai onko naisilla toisin?


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Tai niin kuin nyt tuokin tuossa, tuo on luonnollists käyttäytymistä, 2000-luku suorastaan vaatii miehiä luopumaan tuollaisesta kun sehän viestii että nainen on jotenkin heikompi sukupuoli:

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/raivasi-tieta-vaimolleen-hangessa-vuoden-aviomiesta-ihastellaan-somessa-ritarillisuus-ei-ole-kuollut/7685024#gs.rkvt7o

        Mutta alkaako 2000-luvun naiset koskaan tamppaamaan lumihankea jotta miehen olisi siinä mukavampi kävellä? tuskinpa. No sitten molemmat kai tamppaa omat polkunsa, se nyt ainakaan ei ole millään tavalla romanttista.

        Jouduin joskus tamppaamaan miehelle lumihankea, kun tuli valittaen perässä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Tjoo no, ehkä kannattaa ensin varovasti mieheltä kysäistä voisiko mahdollisesti haräkäparina asumista jonkun jullin kanssa. Sitäpaitsi, partakoneet, höylät ja bokserit ovat henkilökohtaisia, ei niitä muut käytä. Vai onko naisilla toisin?

        Täytyypä kysäistä. Kyllähän ne parran siistimis vehkeet pestään ja hätä tilanteessa höylä etenkin, nappaa säärikarvatkin!!
        Boxerit käy pyykissä ja oltashan me persnahat vastakkain muutenkin, jotta kyllä ne pöpötkin on jo tarttuneet. 😃


      • Helmiina kirjoitti:

        Täytyypä kysäistä. Kyllähän ne parran siistimis vehkeet pestään ja hätä tilanteessa höylä etenkin, nappaa säärikarvatkin!!
        Boxerit käy pyykissä ja oltashan me persnahat vastakkain muutenkin, jotta kyllä ne pöpötkin on jo tarttuneet. 😃

        Hänen hiuspantaa tuskin saan tai edes kysyisin lainaksi. Ja muut hänen vaatteet oliskin mulle liian suuria. Mun hänelle liian pieniä, paitti ne boxerit. 😂

        Ja pipo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jouduin joskus tamppaamaan miehelle lumihankea, kun tuli valittaen perässä.

        No niin. Sieltä löytyy oikea mökinmummo. Tuommoisia enempi, Perskules!
        Eikä minkään miehen tamppaaman ladun perään kysellä. Tuommosen muijan minäkin voisin ottaa!


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ihan niitä perinteisiä sukupuolirooleja. vaikkapa niin että nainen sisustaa ja touhuilee keittössä, mies rakentaa autotallia ja huolehtii raskaammista pihatöistä.

        "Ihan niitä perinteisiä sukupuolirooleja. vaikkapa niin että nainen sisustaa ja touhuilee keittössä, mies rakentaa autotallia ja huolehtii raskaammista pihatöistä."

        Kuulostaa aika pitkäpiimäiseltä elämältä, ja toisaalta miten paljon aikaa ja rahaa sinusta pariskunnan kannattaa käyttää sisustamiseen ja autotallin rakentamiseen? Jos nuo ovat elämän pääasiallista sisältöä, niin käytännössähän siinä uusittaisiin sisustus muutaman kerran vuodessa. Nojoo, käsitän toki että nuo ovat vain esimerkkejä, mutta onko sulla käynyt mielessä, että aika monelle ihmiselle nuo eivät enää ole niin mielekästä tekemistä, että haluaisi käyttää aikansa pääasiassa tuollaiseen? Usein pariskunnat ovat yhdessä siksi, että haluavat myös viettää aikaa yhdessä, eikä heille olisikaan ihanteellista se, että kumpikin vaan puuhailee sukupuoliroolin mukaisia juttuja itsekseen. Ja nähtävästi ihmiset haluavat harrastaa kaikenlaista muuta - ei se autotallissa puuhastelu ja sisustuslehtien plärääminen vaan kiinnosta kaikkia. Ja toisaalta mitä ovat raskaat pihatyöt kerrostalossa? Entä omakotitalossa? Mieleeni ei tule yhtään sellaista pihatyötä omakotitalossakaan, joka olisi erityisen raskas. Lumen luominen ei sitä ole, ellei ihminen ole ihan rapakunnossa.Halkoja ei nykytaloissa enää hakata eikä kanneta vettä järvestä (eikä sekään ole raskasta hommaa).

        Miten muuten uskoisit tämän toteutuneen vaikka 1800-luvun Suomessa? Tuolloinhan suurin osa väestöstä asui maaseudulla. Kuinka paljon nainen käytti aikaa keittiössä hääräilyyn ja sisustamiseen? Kuinka paljon oli varaa jättää raskaimmat työt vain miehelle?

        Eikä kyllä 80-luvullakaan naiset käyttäneet aikaansa jatkuvaan sisustamiseen.

        Milloin tuo sinun ideaalisi oikein on toteutunut laajassa mittakaavassa Suomessa?


      • Harmaaritari kirjoitti:

        En minä raskaasti ota mutta nyt kun ollaan muutenkin huolissaan syntyvyyden laskusta länsimaissa niin ei tämä nykysuuntaus ainakaan nosta sitä syntyvyyttä. Sitten taas niissä kehitysmaissa joissa syntyvyys on liiankin suurta niin siellähän perinteiset sukupuoliroolit on voimisssaan. Kyllä se vaan niin on että mitä enemmän naiset käyttäytyy naisellisesti ja miehet miehekkäästi sitä enemmän myös on perheitä ja lapsia.

        Niitähän on ollut juttuja miten nykyään jo ihan nuoretkin on hukassa identiteettinsä kanssa, se joku tubejulkkisikin on jälkeenpäin katunut sukupuolikorjailuaan. Niin että ei se välttämättä aina hyväkään tämä liika vapaus määritellä itseään ole:

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/12/08/27-vuotias-nita-katuu-sukupuolensa-korjaamista-mieheksi-toivon-etta-olisi-ollut

        "Kyllä se vaan niin on että mitä enemmän naiset käyttäytyy naisellisesti ja miehet miehekkäästi sitä enemmän myös on perheitä ja lapsia."

        Eniten lapsia oli silloin, kun ei ollut ehkäisyä, mutta ei se suinkaan tarkoita sitä, että lapset olisivat aina olleet toivottuja. Ja suurimman osan siitä historian ajasta ei suinkaan oltu mitään erityisen naisellisia ainakaan noilla sinun standardeilla katsottuna.


    • Anonyymi

      Sairaan ilmiön vaikutuksista on tehty trendi. Esim. roundupit ja muut myrkyt vaikuttavat raskausaikana poikasikiön testotasoihin. Tulos on jotain siltä ja väliltä eivätkä itsekään oikein tiedä mitä ovat.

      • Ootkos varma, ettei joskus ikuisuus sitten jo ihmiset kokeneet samoin, kun tänäänkin? Että ihminen on muotitettu liian ahtaasti johonkin muottiin/rooliin miehenä ja naisena? Ja sitten siitä tehtiin vika, kun joku poikkesi muotista...

        Ennen oli rangaistavaakin, jos uskalsi uhmata ja olla erilainen. On se muutes vieläkin...sosiaalinen paine rankaisee.


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Ootkos varma, ettei joskus ikuisuus sitten jo ihmiset kokeneet samoin, kun tänäänkin? Että ihminen on muotitettu liian ahtaasti johonkin muottiin/rooliin miehenä ja naisena? Ja sitten siitä tehtiin vika, kun joku poikkesi muotista...

        Ennen oli rangaistavaakin, jos uskalsi uhmata ja olla erilainen. On se muutes vieläkin...sosiaalinen paine rankaisee.

        Onhan myrkkyjä mätetty vuosituhannet, lyijyä astioissa jne. Tutkimusten mukaan ympäristömyrkyt vaikuttavat kuitenkin eläintenkin homoseksuaalisuuteen lisäävästi. Ja aiheuttavat esim. hedelmättömyyttä miehillä naismaisuuden lisäksi. En mitenkään moralisoi tai sillä, että olisi jotain transuja tai homppeleita vastaan, mutta mielestäni pride- yms. pakkosyöttö on pervo ja vääristävä ilmiö. Lajinsäilymisen kannalta tietysti suotavaa, että debiilit ja tyhmät karsiutuvat ikäänkuin itsestään.


    • Anonyymi

      Ei tämä nykyajan suuntaus ole mitään evoluutiota tms paskaa. Se on tätä kulttuurin pintavaahdon kuohuntaa. Kova DNA ydin on muuttumaton ja pysyy. Nämä puheet miljoonista vuosista ja 2000 luvusta ovat paskaa vaikka muuten ihan hyvä aloitus onkin.

    • Anonyymi

      Ei ole uutta auringon alla, aina on ollut valtavirrasta poikkeavia yksilöitä, niin sukupuolirooleiltaan kuin muutenkin. On ollu lesboja, homoja, transuja, muunsukupuolisia. Lukekaa vaikka historiaa vähän. Aina on ollut myös moniavioisuutta, yksiavioisuutta ja sinkkuutta.

      Nyt vaan ajan henki on uniikkien lumihiutaleiden älytön individuaalisuus. Kukaan tuskin oikeesti kaipaa epätasa-arvoa tai sortoa, on hyvä että tabut murtuu. Mutta se on vaan kulttuurisidonnaista kuohuntaa; ei ole uutta auringon alla ja kaikki on turhaa. Turhuuksien turhuus. Jospa vaan kaikki hoitais sen oman tonttinsa kykyjensä mukaan ja antaa karavaanin kulkea ja koirien haukkua.

    • Historiassa on voinut olla vaikka millaista kokeilua, mutta evoluution mylly jauhaa kaikki epäonnistuneet kokeilut unohduksiin. Niin nämäkin.

      • Anonyymi

        Ne mitään epäonnistuneita kokeiluja ole, vaan osa luonnon monimuotoisuutta, se oli mun pointti. Aina ollu, tulee olemaan. Eikä evoluutio ole nyt mitenkään valmis, vaan jatkuva prosessi. Survival of the fittest, eli sopeutuvat selviää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne mitään epäonnistuneita kokeiluja ole, vaan osa luonnon monimuotoisuutta, se oli mun pointti. Aina ollu, tulee olemaan. Eikä evoluutio ole nyt mitenkään valmis, vaan jatkuva prosessi. Survival of the fittest, eli sopeutuvat selviää.

        Joo, evoluutio-sanan varsinaisessa merkityksessä geneettistä monimuotoisuutta voi olettaa olevan nyt suunnilleen yhtä paljon kuin sitä on aina ollut. Mutta kulttuurievoluution kannalta jonkin asian säilymiseen ei riitä pelkästään se, että jokin asia harjoittajiensa mielestä on hyvä vaan sen tulee myöskin kestämään.


      • scrg kirjoitti:

        Joo, evoluutio-sanan varsinaisessa merkityksessä geneettistä monimuotoisuutta voi olettaa olevan nyt suunnilleen yhtä paljon kuin sitä on aina ollut. Mutta kulttuurievoluution kannalta jonkin asian säilymiseen ei riitä pelkästään se, että jokin asia harjoittajiensa mielestä on hyvä vaan sen tulee myöskin kestämään.

        Onkos sille vielä mitään termiä, kun ihminen sotkeutuu ainakin oman lajinsa ja mahdollisesti muidenkin kehitykseen tieteen ja tekniikan keinoin? On geneettistä manipulaatiota, koneen sulauttamista osaksi ihmistä, keinokohtua...yms. ?

        Vai onko sekin osa ihan samaa evoluutiota?

        Ja missä vaiheessa pisimmälle kehittynein (eli älykkäin) evoluution tulos ohittaa kokonaan sen mistä nykyään käytämme termiä ihminen?


    • Anonyymi

      Onneksi Venäjällä on kaikki hyvin.

      Juhlitko Ukrainalaiskoneen alasampumista?

    • Anonyymi

      Naiset tais pilata miesten elämä koska naiset alko nirsoiksi siinä vuonna 2001, muistan sen kun en saanut tavis naiselta pillua jota vonkasin. Oon sitten ollut sinkku ja käynyt maksu naisilla aika monta kertaa.

      • Anonyymi

        Mutta olethan sä ollut naisen kanssa mökillä Ahvenanmaalla jonka vuokrasit.

        Kuule Atm32 kun sun kirjoitukset tunnistaa noista lauserakennevirheistä...


      • Anonyymi

        Mutta olethan sä ollut naisen kanssa mökillä Ahvenanmaalla jonka vuokrasit.

        Kuule Atm32 kun sun kirjoitukset tunnistaa noista lauserakennevirheistä...


    • Anonyymi

      Palstalta opittu viisaus:
      Ihminen on aina ollut pilalla.

    • Anonyymi

      Tuollainen ilmoitus voi Linuxin käyttäjiä häiritä: Ohjelmiswtosi on käyttökiellossa ;D

    • Anonyymi

      Pari miljoonaa vuotta sitten oltiin Afrikassa esi-ihmisenä.

    • Kaksikertaa vuodessa järjestettävä renkaanvaihto pullapellillisestäkö on nyt ennennäkemättömässä vaarassa kuolla sukupuutton?

      Joko vedetää lippujs puolitankoon?

      • Siltä se vaikuttaa. Saavat kohta kaikki naiset viedä autonsa sitten aina renkaanvaihtopajalle jossa toiset naisen körmyt niitä renkaita vaihtelee, vaihdattajanaiset odotellessaan ringissä tupakoi, vertailee tatskojaan ja retostelee panojutuillaan räkimisen lomassa, on se hienoa s...na.


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Siltä se vaikuttaa. Saavat kohta kaikki naiset viedä autonsa sitten aina renkaanvaihtopajalle jossa toiset naisen körmyt niitä renkaita vaihtelee, vaihdattajanaiset odotellessaan ringissä tupakoi, vertailee tatskojaan ja retostelee panojutuillaan räkimisen lomassa, on se hienoa s...na.

        Tuskinpa itse saat niitä renkaita vaihdettua, saati sitten mitään muita miesten juttuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa itse saat niitä renkaita vaihdettua, saati sitten mitään muita miesten juttuja.

        Jaa, no enpä ole tainnut koskaan vaihdattaakaan paitsi silloin kun uusinut renkaita, itsestään ne sitten varmaan sinne aina vaihtuu, korjaamojakaan ei hirveästi ole tarvinnut työllistää.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Siltä se vaikuttaa. Saavat kohta kaikki naiset viedä autonsa sitten aina renkaanvaihtopajalle jossa toiset naisen körmyt niitä renkaita vaihtelee, vaihdattajanaiset odotellessaan ringissä tupakoi, vertailee tatskojaan ja retostelee panojutuillaan räkimisen lomassa, on se hienoa s...na.

        Hehheh... on se nyt äkäsenä...


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Jaa, no enpä ole tainnut koskaan vaihdattaakaan paitsi silloin kun uusinut renkaita, itsestään ne sitten varmaan sinne aina vaihtuu, korjaamojakaan ei hirveästi ole tarvinnut työllistää.

        Eihän sulla varmaan ole mitään autoakaan, kun et missään peräkammaristasi käy, joku mummoski korkeintaan.


    • Anonyymi

      Keljuilin tässä ketjussa aivan tahallani niille jotka liikaa keskittyvät ihmisten erilaisuuteen. Erilaisuus on rikkaus, se parantaa yhteisöä. Kaikista ei tarvitse tykätä ja jokaisella saa olla omat mielipiteensä myös miehiin ja naisiin liittyen.
      Oma näkemykseni on se ettei nainen voi arvostaa miestä jos mies ei arvostusta ansaitse. Nainen pitää miehestä hyvää huolta ja haluaa myös lapsia miehen kanssa kun arvostus, rakkaus ja luottamus tulevaan on oikealla tasolla. Suhteessa on tuolloin mies ja nainen, yhdessä.

      On naisia ja miehiä jotka eivät toisiaan tarvitse, edes suhteessa. Jokaiselle jotakin.

      AsianVierestä

      • Nimenomaan erilaisuus on rikkaus, miehen ja naisen erilaisuus, kansakuntien erilaisuus jne. Jos ja kun kaikki sotketaan sekaisin syntyy vain p..anväristä epämääräistä mössöä vailla mitään erityispiirteitä.


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Nimenomaan erilaisuus on rikkaus, miehen ja naisen erilaisuus, kansakuntien erilaisuus jne. Jos ja kun kaikki sotketaan sekaisin syntyy vain p..anväristä epämääräistä mössöä vailla mitään erityispiirteitä.

        Ja mitä syntyy kun ei yksilöitä sekoiteta, sisäsiittoisia geenivikaisia mutantteja.


    • Anonyymi

      Seksuaalisiin ominaisuuksiin en ota kantaa.
      Samaa mieltä kanssasi siitä, että vuosituhannen vaihde ja sen takaiset vuodet ovat olleet jollain tapaa ratkaisevia suomalaisten parisuhdetuhoon.

    • Anonyymi

      Jos nainen haluaa jättäytyä kotiin hoitamaan taloutta, niin mies pitää tätä kullankaivelijana. Vaikka tuo kuvio onkin klassinen että nainen huolehtii kodista ja lapsista, ja mies ylläpidosta ja turvallisuudesta. Silti harva mies oikeasti haluaa naisen jäävän kotiin, jolloin yhteiselo olisi vain yhden aikuisen palkan varassa.

      Kumma että tuommoista uros-naaras-asetelmaa ei miehet tunnu kaipailevan kuitenkaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe