Ja kuinka sitten kävi? Että sen ei pitänyt vaikuttaa etuuksiin?
Tuttavalleni kävi niin, että oli saanut 30 - 35 auron korotuksen ja nyt saanut Kelalta kirjeen, että tulosi nousivat 1.1.2020, että asumistuki pitää tarkastaa uudelleen. Ellei vastaa ja ano uutta, asumistuki lakkautetaan. Oliko asia joku hallituksen petos?
Puhuiko joku täällä eläkkeiden noususta
8
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Asumistuen määrä lasketaan tulojen mukaan.
- Anonyymi
Juju on siinä, että jos tulot muuttuivat VAIN tuon Rinteen antaman "30 - 35 auron korotuksen" verran, senhän EI pitänyt vaikuttaa asumistukeen tai mihinkään?
Tuttavalle kävi noin, että tarkistukseen menee!
- Anonyymi
Rinteen korotukset on plus miinus nolla, eli toisella kädellä annetaan ja toisella otetaan.
Onko hän jo saanut päätöksen?
Ei etukäteen kannata uhota.
Kela vetää nykyään rajaa myös liian kalliisiin vuokra-asuntoihin.
Yksinäisellä ihmisellä on kakkosaluella vuokraksi laskettu 450€/ kk
Sitä Kela myös tarkistaa ja kehoittaa hakemaan halvempaa asuntoa.- Anonyymi
Edellisen asumistukipäätöksen tuttavani sai vasta hiljan eli syyskuun 2019 lopussa. Siinä oli huomioitu kaikki ja hänen taloutensa on ollut täysin muuttumaton viimeiset 2 - 3 vuotta.
Talous muuttui tuon reilun 30 euron verran jonka hän sai korotusta 1.1.2020 alkaen. (Kansaneläke)
Aikoo ja pakko vastata koska Kelan uhkailun mukaan muuten menettää asumistukensa.
- Anonyymi
Aika omituinen ajatus, että kerran saatu etuus pitäisi olla loppuikäinen. Tottakai etuuksien saannin oikeutta on tarkistettava jos etuuden saamisen tilanne muuttuu, kuten tässä tapauksessa. Pers'aukiset ne vaan ovat pelkästään ottamassa lisää.
- Anonyymi
Pienten eläkkeitten korotus ei vaikuta tukiin, mutta KELA pitää selvittää asia.
- Anonyymi
Ei ole ainakaan vielä Kelalta ilmoitusta tullut ja uskoisin että ei tulekaan kun Kelan laskurilla katsoin niin asumistukikin hiukan nousisi nykyisestä ja tänä vuonna ei tarkistusta ole muutoinkaan kun tarkistetaan vain joka toinen vuosi ja viime tarkistus oli syksyllä.
vn
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37561Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t216500- 50494
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45492