Aikalukitus Venesataman puomiin?

Anonyymi

41

661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Semmonen aikalukko että vappuna auki ja lokakuussa kiinni.

      • Anonyymi

        Just näin.


      • Anonyymi

        Hyvä ehdotus.


    • Anonyymi

      Koko järvelle moottorivenekielto. Se on yksinkertainen ja selkeä ratkaisu

      • Anonyymi

        Tämä on hyvä ratkaisu


      • Anonyymi

        sähköllä pääsee hyvin liikkumaan kun vain pääsee luiskaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on hyvä ratkaisu

        Ihan oikeasti, olisiko tässä ratkaisu tähän kiistaan, puomi joka toimii aikalukiyuksella olisi varmaan kaikkien mieleen.


    • Anonyymi

      Oikeasti lappajärvi on veneilijälle ihannejärvi. Syvä ja kalaisa. Alajärvi on pieni ja matala. Ero kuin yöllä ja päivällä.

      • Anonyymi

        Alajärvi pitäis het ruopata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alajärvi pitäis het ruopata

        Suunnitelma on mutta rahoitus hmm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suunnitelma on mutta rahoitus hmm.

        Rahalla toimiva puomi mutta siinä menis kaks vuotta ennen kuin se maksais ittensä takasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahalla toimiva puomi mutta siinä menis kaks vuotta ennen kuin se maksais ittensä takasi.

        Puominhaluaja maksaa itse kustannukset ja kannatan puomin poistoa jo taloudellisistakin syistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puominhaluaja maksaa itse kustannukset ja kannatan puomin poistoa jo taloudellisistakin syistä.

        Puomi on pantu yhteiskuntarauhan takia ja hyväksi havaittu.
        Mun puolesta sen saa vaikka hitsata kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puomi on pantu yhteiskuntarauhan takia ja hyväksi havaittu.
        Mun puolesta sen saa vaikka hitsata kiinni.

        Minä tuon migin niin tuokaa joku jatkoroikalla sähköä. Betonimylly olis kans kova sana kun kerta alootettu niin pistetään kunnolla säppiin, pysyy ruorijuopot kurissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puomi on pantu yhteiskuntarauhan takia ja hyväksi havaittu.
        Mun puolesta sen saa vaikka hitsata kiinni.

        Yhteiskuntarauhan säilyminen on omituinen syy. Katsokaa muun maailman suurempia vilkkaampia kuitenkin vastaavia paikkoja , ei siellä ole puomeja lukossa. Alajärvellä ollaan nyt ylireagoitu ja pahasti ihmisarvoa ja harrastus mahdollisuuksia loukaten. Hallit yms on kaallita ylläpitää mutta järven rentouttavaa vaikutusta estetään.

        Miksi viesti poistetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteiskuntarauhan säilyminen on omituinen syy. Katsokaa muun maailman suurempia vilkkaampia kuitenkin vastaavia paikkoja , ei siellä ole puomeja lukossa. Alajärvellä ollaan nyt ylireagoitu ja pahasti ihmisarvoa ja harrastus mahdollisuuksia loukaten. Hallit yms on kaallita ylläpitää mutta järven rentouttavaa vaikutusta estetään.

        Miksi viesti poistetaan?

        Alajärvi toimii lippulaivana kyseisessä asiassa, kyllä hiilijalan jälki pienentyy aivan kohinalla.
        Kansalaisten hermot säästyy ja saastuttavat sekä sotkevat perämoottorit saadaan vähentymään (ainakin yleisiltä paikoilta), nyt vielä perämoottorikielto niin sitten puhutaan asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alajärvi pitäis het ruopata

        Kuivattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puomi on pantu yhteiskuntarauhan takia ja hyväksi havaittu.
        Mun puolesta sen saa vaikka hitsata kiinni.

        OLEN SAMAA MIELTÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahalla toimiva puomi mutta siinä menis kaks vuotta ennen kuin se maksais ittensä takasi.

        Jos tarve on tätä luokkaa mitä täällä kirjoitetaan, niin yhdessä kesässä maksuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puomi on pantu yhteiskuntarauhan takia ja hyväksi havaittu.
        Mun puolesta sen saa vaikka hitsata kiinni.

        Puomi on nyt ollut kolmisen vuotta, onko yhteiskunta rauha palannut? Epäilen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alajärvi toimii lippulaivana kyseisessä asiassa, kyllä hiilijalan jälki pienentyy aivan kohinalla.
        Kansalaisten hermot säästyy ja saastuttavat sekä sotkevat perämoottorit saadaan vähentymään (ainakin yleisiltä paikoilta), nyt vielä perämoottorikielto niin sitten puhutaan asiaa.

        Tämä on kyllä aivan totta.


    • Anonyymi

      Ei mitään lukkoa!

    • Anonyymi

      Kuulemma tällainen on tulossa kesänaikana kun asiasta kysyin näitä alueita hoitavilta henkilöiltä. Tämä on kyllä ihan asiaa

    • Anonyymi

      Voisiko aikalukko olla ratkaisu tähän pulmaan?

    • Anonyymi

      No nythän siellä on viime kesästä lähtien tällainen ollut

    • Anonyymi

      Saarikentältä lähtee joka arkipäivä klo 12 linja-auto kohti Alajärven venesatamaa. Matkalla kerrotaan heikkojen jäiden vaaroista ja esitellään erilaisia puomeja. Matkalla arvotaan yksi onnellinen joka saa avata puomin, jotta linja-auto pääsee rantaan. Puomi on auki tunnin, jonka aikana matkalaiset voivat juoksennella edestakaisin vapaasti auki olevan puomin alta. Jäätilanteen salliessa myös jäällä voi juosta. Linja-auto lähtee takaisin klo 15. Ykdi onnellinen saa lukita puomin.
      Matkan järjestävät Vipelin vapaa-aika ja mielenterveysseura..

    • Anonyymi

      Juurikin näin!

    • Anonyymi

      Tehdään valtuustoaloite aikalukosta, uskoakseni tässä olisi ratkaisu tähän puomi pulmaan.

    • Anonyymi

      Mielestäni tämä aikalukko systeemistä voisi tulla ratkaisu.

      • Anonyymi

        Siinähän on JO aikalukitus...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän on JO aikalukitus...

        Niinhän siinä on mutta ei tämä puomiakka sitä tiedä kun ei osaa kanoottinsa kanssa sinne ajaa.


    • Anonyymi

      Voisikoaikalukitus olla ratkaisu meilläkin?

      • Anonyymi

        Olisihan se, jos aika lukittaisiin paikalleen niin se ei kuluisi. Kaikki pysähtyisi siihen paikkaan ja niille sijoilleen. Ei muuta kuin tuumasta toimeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisihan se, jos aika lukittaisiin paikalleen niin se ei kuluisi. Kaikki pysähtyisi siihen paikkaan ja niille sijoilleen. Ei muuta kuin tuumasta toimeen.

        Olisiko tämä aikalukitis juttu ratkaisu tähän kirjoitteluunkin, loppuisko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko tämä aikalukitis juttu ratkaisu tähän kirjoitteluunkin, loppuisko?

        ei lopu,tietää että se jo on mutta vimpeläisillä on omat harrastuksensa. säälittävä.


    • Anonyymi

      Kannatettava ehdotus, laittakaa toimeksi!

    • Anonyymi

      Palkatkaa joku henkilö puomivastaavaksi. Talveksi nuotiopuut. Kesä menee uikkareissa.

    • Anonyymi

      Miksi kallis yllläpidettävä maksettava puomitus tehty järven rantaan? Oletteko alajärviset noin hulluja?

      • Anonyymi

        Onko tuota aikalukitus ideaa saatettu teknisentoimen pohdittavaksi?
        Mielestäni se toisi selkeyttä ja varmuutta auki ja kiinni olo ajankohtiin, loppuisi tämä vuosikausia kestänyt epätietoisuuden tila!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuota aikalukitus ideaa saatettu teknisentoimen pohdittavaksi?
        Mielestäni se toisi selkeyttä ja varmuutta auki ja kiinni olo ajankohtiin, loppuisi tämä vuosikausia kestänyt epätietoisuuden tila!!!

        kirjoittelian päässä se epätietoisuuden tilasijaitsee älkää vaivautuko kommentoimaan hullulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuota aikalukitus ideaa saatettu teknisentoimen pohdittavaksi?
        Mielestäni se toisi selkeyttä ja varmuutta auki ja kiinni olo ajankohtiin, loppuisi tämä vuosikausia kestänyt epätietoisuuden tila!!!

        Minä ehrootan jotta kolmivuorotyähön palkataan puamivahrit ja viikonlopuksi myäs. sillä saarahan 15-20 tyätöntä tyällistettyä töihin.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9549
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4057
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2810
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2574
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      183
      2559
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1645
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe