Ketkä ovat oikeita suomalaisia?

Anonyymi

Palstalla nousee säännöllisesti esiin kysymys ketkä ovat oikeita kristittyjä. Useimmiten kirkkoon kuuluminen ei vielä tee "oikeaa" kristittyä, vaan pitää jakaa sama usko ja arvot jokaiselta kohdaltaan ennen kuin arvioija voi pitää toista oikeana kristittynä. Ilmiö tunnetaan nimellä "No true Scotsman" -argumenttina.

Samaa voidaan soveltaa tietysti myös suomalaisuuteen. Ketkä ovat oikeita suomalaisia?

Pitääkö olla Suomessa syntynyt, valkoihoinen, ev.lut kirkkoon kuuluva ja äidinkielenään suomea puhuva ennenkuin on oikea suomalainen? Vai voiko vaatimuksista tinkiä ilman että uhrataan suomalaisuus monikulttuurisuuden alttarille? Entä sitten kansalliset vähemmistömme? Ovatko saamelaiset tai romanit oikeita suomalaisia? Tai ruotsia äidinkielenään puhuvat? Entä sitten asenne suomalaisuutta kohtaan? Voiko sellaista henkilöä pitää oikeana suomalaisena joka asettaa uskonnolliset käsityksensä, kuten sharia-lain, Suomen lain yläpuolelle?

Mitä näille valesuomalaisille pitäisi sitten tehdä? Pitäìsikö heidän äänestys- ja ehdokkaaksi asettautumisoikeuttaan mahdollisesti rajoittaa? Entä heidän mahdollisuuksiaan saada yhteiskunnan apua ja tukea? Eikö sellainen pitäisi nimenomaan ensisijassa kohdistaa oikeisiin suomalaisiin?

Monimutkaisia kysymyksiä mutta kaikkien oikeiden suomalaisten helpotukseksi Perussuomalaisilla on helposti ymmärrettävä, suoraviivainen vastaus kaikkiin näihin kysymyksiin. Tarkemmat vastaukset saat äänestämällä heidät seuraavan eduskunnan suurimmaksi puolueeksi ja sitä kautta hallitukseen.

30

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kertonet ensiksi Persujen vastauksen tuohon kysymykseen?

      • Anonyymi

        Satiiri on taitolaji. Joskus se onnistuu vähän paremmin, joskus huonommin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Satiiri on taitolaji. Joskus se onnistuu vähän paremmin, joskus huonommin.

        Totta. Minä epäonnistuin tulkinnassani.

        Tämän palstan ongelma valitettavasti on se, että satiiria ei täällä aina pysty erottamaan vakavalla mielellä tehdyistä jutuista.


      • Anonyymi

        Etnonationalismia eivät persut allekirjoita, joten ovat demareita näissä asioissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etnonationalismia eivät persut allekirjoita, joten ovat demareita näissä asioissa.

        Eivätkö? Oletko varma? Väitätkö, että Persuja EIVÄT äänestä rasismiin taipuvaiset? He äänestävät varmaankin muita puolueita?


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Eivätkö? Oletko varma? Väitätkö, että Persuja EIVÄT äänestä rasismiin taipuvaiset? He äänestävät varmaankin muita puolueita?

        Kyllä sieltä on potkittu pihalle hiemankin radikaalimmat kaverit.
        Ei siellä ole mitään äärimmäisiä ehdokkaita vai onko.
        Sano yksikin perussuomalaisissa vaikutta äärimmäistä oikeistoa edustava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sieltä on potkittu pihalle hiemankin radikaalimmat kaverit.
        Ei siellä ole mitään äärimmäisiä ehdokkaita vai onko.
        Sano yksikin perussuomalaisissa vaikutta äärimmäistä oikeistoa edustava.

        Eipä tarvitse paljoa vaivautua siihen. Siitä vain kuule joutilaana tutkiskelemaan ihan julkista keskustelua! Hopi hopi!


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Eipä tarvitse paljoa vaivautua siihen. Siitä vain kuule joutilaana tutkiskelemaan ihan julkista keskustelua! Hopi hopi!

        Tuukka heitettiin pihalle nuorista ja on normaali kristitty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuukka heitettiin pihalle nuorista ja on normaali kristitty.

        Tuukan mielipiteet ovatkin todella ärhäköitä. Olen kuunnellut Juneksen keskiviikkoisin tulevalta Monokulttuuri-Liveltä.

        Junes on pehmeämpää lajia. Voisi sanoa: inhimillisempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuukan mielipiteet ovatkin todella ärhäköitä. Olen kuunnellut Juneksen keskiviikkoisin tulevalta Monokulttuuri-Liveltä.

        Junes on pehmeämpää lajia. Voisi sanoa: inhimillisempää.

        Demari nuorien keski-ikä on 49 vuotta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Demari nuorien keski-ikä on 49 vuotta.

        Eikös meillä ole aivan liian nuori pääministeri Sinunkin mielestäsi?


    • Anonyymi

      Persujen nuoriso-osasto tietää vastauksen näihin kysymyksiin. Ovat niitä jopa julkisuudessa esitelleet. Siis tähän tapaan:

      Perussuomalaiset nuoret on pahoitellut järjestön Twitter-tilillä julkaistua kuvaa ja saatetekstiä. Jaettu kuva oli Euroopan parlamentin maksama Facebook-mainos, jossa oli tummaihoinen perhe, sekä kehotus äänestää europarlamenttivaaleissa. Mainoksen mukaan vaaleissa päätetään Euroopan tulevaisuudesta. Perussuomalaiset nuoret oli kuitenkin kirjoittanut saatetekstiksi ”Äänestä perussuomalaisia, jotta Suomen tulevaisuus ei näyttäisi tältä”.

      • Anonyymi

        Nuorisojärjestö ei ole puolue, he ovat aina radikaalimpia.
        Tuo kuva ja kommentti oli ihan normaalia ei se ole etnonationalismia.


    • Anonyymi

      Suomalainen on etnisesti Suomessa asuvaan, suomalaisugrilaiseen alkuperäiskansaan kuuluva, perinnesuomalaista kulttuuria vaaliva henkilö, joka puhuu äidinkielenään suomea ja / tai sen alkuperäismurteita.

      Suomalaiseen perinteeseen kuuluvat alkuperäiskansan uskonsuuntina suomalainen muinaisusko, kristinusko ja ateismi. Esim. juutalaisuus, islam tai esim. ruotsalainen muinaisusko ja näiden kulttuurit eivät ole suomalaisuutta.

      Tämä on aivan selkeä asia, josta ulkomaalaisten maahantunkeutumisen, invaasioiden jälkeen on luotu valheellinen ongelma. Ruotsalaisuus on aina pyrkinyt hävittämään suomalaisuuden. Tästä syystä he vuonna 2015, viimeisenä kuoliniskuna kansallemme, päättivät lähettää Suomeen n. 35 000 pakolaisiksi tekeytynyttä, lähi-itäistä rikollista.

      Lähi-idässä ei asu suomalaisheimoja. Suomalaisten lisäksi Suomessa asuu myös runsaasti, tänne kansamme hyvinvointia siivestämään tullutta, ulkomaalaisväestöä. He ovat Suomen kansalaisia, mutta eivät suomalaisia. Esim. ruotsalainen ei ole suomalainen, eikä suomalainen ruotsalainen. Olemme täysin eri kansaa.

      • Anonyymi

        Kansankodin pimeämpi puoli kirjassa ruotsalaiset halveksi Suomalaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansankodin pimeämpi puoli kirjassa ruotsalaiset halveksi Suomalaisia.

        Näinhän se on aina ollut. Valtaosa suomalaisista ei ehkä ole joutunut tekemisiin nk. suomenruotsalaisten kanssa (jotka eivät välttämättä ole juuriltaan lainkaan edes ruotsalaisia), mutta etenkin pääkaupunkiseudun ja länsi-, lounaisrannikon suomalaiset senkin edestä. Me tiedämme, mitä tuo joukkio käytökseltään on ollut ja on.


      • mummomuori

        ”…suomalaisugrilaiseen alkuperäiskansaan kuuluva…”

        Ei ole olemassa mitään tuollaista alkuperäiskansaa, vaan se on kieliperhe!

        Suomessa on yksi alkuperäiskansa ja he ovat saamelaisia. Suomalaisten perimässä on vielä havaittavissa tämä. Suurin osa suomalaisten geeniperimästä on ruotsista sekä Euraasiasta, mutta ei ole venäläistä. Heitä on noin 10% väestöstä. Suurin osa suomalaisista on näitä ”sekoituksia”.

        ”…perinnesuomalaista kulttuuria vaaliva henkilö…”

        Jahas, minkä heimon perinteistä lie kyse? Varsinaisuomalaisten, hämäläisten, savolaisten vai karjalaisten? Mitä perinteitä tarkoitetaan – ruoka, tapa vai pukeutumisperinteitä?

        ”Suomalaiseen perinteeseen kuuluvat alkuperäiskansan uskonsuuntina suomalainen muinaisusko, kristinusko ja ateismi.”

        Tuo muinaisusko ei ollut mikään yhtenäinen uskonto vaan poikkeisi alueelta toiselle paljon. Siihen kuuluvat monijumalaisuus, vainajien palvonta sekä erilaiset tietäjät. Kuinka moni ”kansallismielisistä” tai PS:sta edustaa näitä uskontoja?

        ”…puhuu äidinkielenään suomea ja / tai sen alkuperäismurteita.”

        Eli tässä taitaa ensimmäisenä lähteä hesalaiset stadinslangeineen (sekä vanhaa että uutta muotoa edustavat), sillä se ei ole alkuperäismurre. Äidinkieli on se muuten kieli, minkä lapsi ensimmäisenä oppii. Siihen kuuluu myös kieliopin omaksuminen, joka tuntuu olevan joskus hakusessa näillä ”kansallismielisillä”, joten he eivät tunnu sitä juuri arvostavan.


        Eli täyttä höttöä kokonaisuudessa nämä määritelmät. Suuria mahtipontisia sanoja ilman sisältöä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kansankodin pimeämpi puoli kirjassa ruotsalaiset halveksi Suomalaisia.

        Minusta Suomalaiset (3319 kpl) on hyväksyttävä siinä missä Mäkisetkin (20495). Ainakaan heitä ei tule halveksia.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Minusta Suomalaiset (3319 kpl) on hyväksyttävä siinä missä Mäkisetkin (20495). Ainakaan heitä ei tule halveksia.

        :D Tuo lienee aivan yhtä hyvä määre...


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Minusta Suomalaiset (3319 kpl) on hyväksyttävä siinä missä Mäkisetkin (20495). Ainakaan heitä ei tule halveksia.

        Mutta entä Ruotsalaiset (5754) ja Venäläiset (2589)? Itseäni järkyttää, että Savolaisia (11417) on moninkertaisesti Pohjalaisiin (775) verrattuna.


      • Tipale kirjoitti:

        Mutta entä Ruotsalaiset (5754) ja Venäläiset (2589)? Itseäni järkyttää, että Savolaisia (11417) on moninkertaisesti Pohjalaisiin (775) verrattuna.

        Hämäläisiä kuitenkin eniten (18621)!


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Hämäläisiä kuitenkin eniten (18621)!

        No, sisko sentään asuu Tampereella, joten hyväksytään tuo.


    • Anonyymi

      Negroidit ja lähi-itämurteisiin eivät tietenkään suomaIaisia ole, luki passissa mitä tahansa.

    • Anonyymi

      Negroidit ja lähi-itämusut eivät tietenkään suomaIaisia ole, luki passissa mitä tahansa.

    • Anonyymi

      Satiiria tai ei, niin jos tämä olisi ensimmäinen kosketukseni perussuomalaisiin, sen perusteella vetäisin paksun punaisen ruksin puolueen päälle.

      • Anonyymi

        Onneksi sieltä on valehteleva Jabba Hutt kaikonnut.


    • Anonyymi

      " Entä sitten asenne suomalaisuutta kohtaan? Voiko sellaista henkilöä pitää oikeana suomalaisena joka asettaa uskonnolliset käsityksensä, kuten sharia-lain, Suomen lain yläpuolelle?"

      Tällä perusteella ei Räsäskää voi oikein pitää oikeana suomalaisena koska hän asettaa Raamatun Suomen lain yläpuolelle. Eli Räsäskän tapauksessa kyseessä onkin ihka oikea valefinni. Mikä kyllä selittää hänestä tihkuavan visvaisen kristillisen rakkauden.

      • "Tällä perusteella ei Räsäskää voi oikein pitää oikeana suomalaisena koska hän asettaa Raamatun Suomen lain yläpuolelle. "

        Kyllä siinä mielessä että etenkin fundamentalistit uskonnosta riippumatta tekevät näin.

        Ehkä hekään eivät ole sitten "oikeita" suomalaisia?


    • ”Monimutkaisia kysymyksiä mutta kaikkien oikeiden suomalaisten helpotukseksi Perussuomalaisilla on helposti ymmärrettävä, suoraviivainen vastaus kaikkiin näihin kysymyksiin.”

      Oikeasti heillä ei ole mitään järkevää vastausta, vaan sellainen minusta tuntuu vastaus.

    • Anonyymi

      Saamelaiset ovat oikeita suomalaisia.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe