Alkoholisti "ei voi suoraan pelastua." oppi!!

Anonyymi

Eräät "kaksoisjäsenet"" seurakunnassa väittävät että juopot eivät suoraan voi mukamas tulla uskoon!! van ensin niiden on mukamas mentävä AA.han ja raitistuttava ja sitten vasta "voi tulla uskoon"!! tällaisia oppeja levittää pk-seudulla helluntaiseurakunnan jäsenet jotka ovat myös AA-jäseniä.. eli vaeltavat kahdella tiellä samaan aikaan.. ainoastaan tavalliset "peruspertit ja pirjot" voivat tulla mukamas suoraan Jeesuksen ristinjuureen ja tulla uskon ,mutta juopot kuulemma eivät voi menemättä ensin AA-liikkeen kautta!! kaikkea sitä kuulee!!

65

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin.tv.alkoholisti,nyt9. pvä raittiina.

    • Anonyymi

      Alkoholista ja huumeista riippuvaiset uskovat eivät pelastu.

      1 Kor 6:9 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, [Room. 13:13 ]
      10 eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät.

      Heidän tulee tehdä parannus ja lopettaa päihteiden liikakäyttö, jossa he voivat saada armoa. Jeesus ei pyhitä ketään päihteistä riippuvaa juoppoa tai narkomaania. Mutta Jeesus voi pyhittää sellaisia entisiä juoppoja ja narkomaaneja, joka ovat lopetta päihteiden käytön.

      1 Kor 6:11 Tällaisia jotkut teistä olivat ennen, mutta nyt teidät on pesty puhtaiksi ja tehty pyhiksi ja vanhurskaiksi Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta.

    • Anonyymi

      1 Kor 6:11 Tällaisia jotkut teistä olivat ennen, mutta nyt teidät on pesty puhtaiksi ja tehty pyhiksi ja vanhurskaiksi Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta.

      Eihän täsä ole sanaakaan AA-kerhosta mitäs se jeesus ny...

      • Anonyymi

        Ko. jakeessa sanotaa, että jotkut olivat ennen alkoholisteja, mutta nyt eivät enää ole, koska he ovat uskossa Jeesukseen Kristukseesn tuleet puhtaiksi ja pyhiksi. Jae ei missään nimessä tarkoita sellaista, että alkoholistit ja narkomaanit pestäisii puhtaaksi siitä huolimattaa, että he jatkavat päihteiden liikakäyttämistä.

        1 Kor 6:9 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet,
        10 eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät.
        1 Kor 6:11 Tällaisia jotkut teistä olivat ennen, mutta nyt teidät on pesty puhtaiksi ja tehty pyhiksi ja vanhurskaiksi Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta.


    • Anonyymi

      Sillä lailla

      . Moos. 14:26 "... ja osta sillä rahalla kaikkea, mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi."
      Joh. 2:1-11

      San. 31:6 "Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille."
      San. 31:7 "Sellainen juokoon ja unhottakoon köyhyytensä älköönkä enää vaivaansa muistelko."

      • Anonyymi

        Raamattu ei kiellä alkoholin nauttimista juhlissa, mutta kieltää humalahakuisen ryyppäämisen.

        Jes 5:11 Voi niitä, jotka jo ani varhain lähtevät etsimään päihdyttävää juomaa, niitä, jotka viinistä hehkuvina valvovat yömyöhään! [Sananl. 23:30-32]
        12 Heidän ilonaan ovat harput ja lyyrat, rummut ja huilut, viini virtaa heidän pidoissaan. Herran tekoja he eivät huomaa, eivät näe hänen kättensä töitä. [Ps. 28:5; Aam. 6:6]
        13 Sen tähden minun kansani viedään pois maastaan, ennen kuin kukaan arvaakaan. Sen ylhäiset kuolevat nälkään ja köyhä kansa nääntyy janoon.
        14 Ja niin tuoni on levittänyt kitansa ja avannut kurkkunsa ammolleen. Sinne uppoavat niin ylhäiset kuin alhaiset, remuava joukko ja juhlien humu.

        Sananl 20:1 Viinissä on rehentely, oluessa rettelö, päihtyneenä hoippuva on älyä vailla.


    • Anonyymi

      Mitäs jos on humalassa kuollessaan onko se este teidän taivaisiin pääsylle?

    • Anonyymi

      San. 31:6 "Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille."


      Miksi raamattu kehottaa juottamaan kuolevan humalaan??

      • Anonyymi

        Sananlaskujen kirja on runollinen viisauden kirja. Siitä ei pidä tehdä johtopäätöksiä yksittäisen jakeen perusteella, vaan tulee ottaa huomioon koko asiayhteys sen vertauskuvallisuus.

        San 31:
        4 Ei sovi kuningasten, Lemuel, ei sovi kuningasten viiniä juoda eikä ruhtinasten kysellä: "Missä väkijuomaa?"
        5 Muutoin hän juodessaan unhottaa, mitä säädetty on, ja vääntelee kaikkien kurjuuden lasten oikeuden.
        6 Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.
        7 Sellainen juokoon ja unhottakoon köyhyytensä älköönkä enää vaivaansa muistelko.

        Jes 28:
        7 Nuokin ovat viinistä humaltuneita, horjahtelevat väkevien juomien huumaamina: pappi ja profeetta juovat ja horjuvat, viini on vienyt heidät mukaansa. He horjuvat juopuneina, hoippuvat näkyjä nähdessään ja kompastuvat oikeutta jakaessaan.
        8 Kaikki pöydät ovat täynnä oksennusta, kaikkialla saastaa, ei missään puhdasta paikkaa.
        9 Ja Jumalan profeetasta he sanovat: "Kenelle hän luulee järkeä opettavansa, keille jankuttaa sanomaansa? Varmaan sylilapsille, vastikään äitinsä rinnoilta vieroitetuille!
        10 Muista aina, muista aina, mieleen paina, mieleen paina hiukan sitä, hiukan tätä!"


      • Anonyymi

        "Miksi raamattu kehottaa juottamaan kuolevan humalaan??"

        Käytä järkeäsi. Tuohon aikaan ei ollut morfiinitippaa. Kovatkin kivut jouduttiin hoitamaan vahvalla viinillä tai ehkä joillakin yrteillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi raamattu kehottaa juottamaan kuolevan humalaan??"

        Käytä järkeäsi. Tuohon aikaan ei ollut morfiinitippaa. Kovatkin kivut jouduttiin hoitamaan vahvalla viinillä tai ehkä joillakin yrteillä.

        Ei tuossa sanottu että kuolevalla kipuja olisi ja eritelty mitenkään anna kipulääkettä kuolevalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuossa sanottu että kuolevalla kipuja olisi ja eritelty mitenkään anna kipulääkettä kuolevalle

        Niin, kun sulle pitää kaikki henkarista vääntää. Me muut kyllä ymmärrämme asiayhteyden ja historiallisen kontekstin.


    • Anonyymi

      Laitetaan rima vähän korkeammalle. Gal.5:3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain. 1Joh.2:6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi. 1Piet.2:21.

    • Anonyymi

      joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.


      Jeesus ei tähän pystynyt vaan rikkoi lakia

      • Anonyymi

        Vääristelet Raamattua. Jeesus ei rikkonut lakia vastaaN.


    • Anonyymi

      Vääristelet Raamattua. Jeesus ei rikkonut lakia vastaaN.

      Juutalainen Jeesus rikkoi juutalaisia lakeja vastaan se on fakta

      • Anonyymi

        >>>Juutalainen Jeesus rikkoi juutalaisia lakeja vastaan se on fakta<<<

        Tämä on suuri valhe.

        Jeesus ei rikkonut koskaan juutalaisten lakeja vastaan. Fariseukset syyttivät väärillä perusteilla Jeesusta sapatin rikkojaksi, koska he eivät itse noudattaneet lakia vaan perinnäissääntöjä, jotka olivat Tooran vastaisia. Faktaa on, ettei Jeesus rikkonut koskaan sapattia tai muita lain säädöksiä vastaan, vaan noudatti niitä lain alkuperäisen tarkoituksen mukaisesti.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        1 Piet 2:22 -- Hän ei syntiä tehnyt, hänen suustaan ei valhetta kuultu.


    • Anonyymi

      18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

      Noudatatko sinä juutalaisia lakeja kuten yllä käsketään

    • Anonyymi

      18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

      Jeesus myös valehtelee kuten yllä näkee maahan oli perustettu ikuiseksi kuten alta huomaat

      Psa. 78:69 "Ja hän rakensi pyhäkkönsä korkeuksien tasalle, rakensi sen kuin maan, jonka hän on perustanut ikiajoiksi."

      • Anonyymi

        Sinä vääristelet Raamattua kuin Saatana.

        Jeesus ei valehdellut koskaan.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        1 Piet 2:22 -- Hän ei syntiä tehnyt, hänen suustaan ei valhetta kuultu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä vääristelet Raamattua kuin Saatana.

        Jeesus ei valehdellut koskaan.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        1 Piet 2:22 -- Hän ei syntiä tehnyt, hänen suustaan ei valhetta kuultu.

        Raamatun mukaan valehteli kun väitti maan katoavan ja jumala taas sanoi tehneensä maan ikuiseksi

        Se asiahan lukee tuolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan valehteli kun väitti maan katoavan ja jumala taas sanoi tehneensä maan ikuiseksi

        Se asiahan lukee tuolla

        Sana ikiajoiksi on suomalainen käännös. Hebreassa sanat merkitsevät josku vähän eri asiaa, mikä jotuu siitä, että kielen käännöksiä on lähes mahdoton tehdä niin, että alkuperäinen tarkoitus väittyisi tämällisesti, koska sanojen sisältö ei eri kielissä vastaa aina toisiaan.

        Tässä on yksi näkökulma asiaan:

        "Kreikan sanat aion ja sen adjektiivimuoto aionion esiintyvät Uudessa Testamentissa 199 kertaa. Yleensä ne on käännetty sanoilla “iankaikkisuus”, “ikuisuus”, “iankaikkinen” tai “ikuinen”. Joskus myös ilmauksilla “maailma”, “maailmanaika”.

        Aion – ja sen hebreankielinen vastine olam – ovat aina tarkoittaneet pitkää, rajoitettua aikakautta. Samoin siihen liittyvä adjektiivi aionion tarkoittaa aionia koskevaa, siihen liittyvää.

        Ajattomuuden käsite ei ole peräisin raamatusta. Kirjoitukset eivät tunne lainkaan ajattomuutta, vaan se on kreikkalaisesta filosofiasta peritynyt harhainen käsite, mikä on ajan myötä saanut “totuuden” statuksen kristillisessä teologiassa ja julistuksessa.

        Aioneilla on alku: 1. Kor. 2:7; 2. Tim.1:9
        Aioneilla on myös loppu: Hepr. 9:26; 1. Kor. 10:11; Matt. 24:3
        Siis rajoitettu kesto!

        Parempi suomen kielen yhtenäinen vastine ilmaisulle aion voisi näin olla maailmankausi tai ajanjakso tai aioni. Se on raamatusta tunnistettavissa olevista ajanjaksoista pisin."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sana ikiajoiksi on suomalainen käännös. Hebreassa sanat merkitsevät josku vähän eri asiaa, mikä jotuu siitä, että kielen käännöksiä on lähes mahdoton tehdä niin, että alkuperäinen tarkoitus väittyisi tämällisesti, koska sanojen sisältö ei eri kielissä vastaa aina toisiaan.

        Tässä on yksi näkökulma asiaan:

        "Kreikan sanat aion ja sen adjektiivimuoto aionion esiintyvät Uudessa Testamentissa 199 kertaa. Yleensä ne on käännetty sanoilla “iankaikkisuus”, “ikuisuus”, “iankaikkinen” tai “ikuinen”. Joskus myös ilmauksilla “maailma”, “maailmanaika”.

        Aion – ja sen hebreankielinen vastine olam – ovat aina tarkoittaneet pitkää, rajoitettua aikakautta. Samoin siihen liittyvä adjektiivi aionion tarkoittaa aionia koskevaa, siihen liittyvää.

        Ajattomuuden käsite ei ole peräisin raamatusta. Kirjoitukset eivät tunne lainkaan ajattomuutta, vaan se on kreikkalaisesta filosofiasta peritynyt harhainen käsite, mikä on ajan myötä saanut “totuuden” statuksen kristillisessä teologiassa ja julistuksessa.

        Aioneilla on alku: 1. Kor. 2:7; 2. Tim.1:9
        Aioneilla on myös loppu: Hepr. 9:26; 1. Kor. 10:11; Matt. 24:3
        Siis rajoitettu kesto!

        Parempi suomen kielen yhtenäinen vastine ilmaisulle aion voisi näin olla maailmankausi tai ajanjakso tai aioni. Se on raamatusta tunnistettavissa olevista ajanjaksoista pisin."

        Ok tuossa alla siis kerrotaan kun jumalasi rakentaa jonkun väliaikaisen pyhäkkönsä korkeuksien tasalle


        Psa. 78:69 "Ja hän rakensi pyhäkkönsä korkeuksien tasalle, rakensi sen kuin maan, jonka hän on perustanut ikiajoiksi."


    • Anonyymi

      Juutalaiselle sapatin rikkominen oli kuolemaksi

      2. Moos. 31:15 "Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä tekee työtä sapatinpäivänä, rangaistakoon kuolemalla."
      4. Moos. 15:32,35,36 "Israelilaisten oleskellessa erämaassa tavattiin mies kokoamassa puita sapatinpäivänä ... Mutta Herra sanoi Moosekselle: Se mies rangaistakoon kuolemalla ... Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut."
      3. Moos. 26:2 "Pitäkää minun sapattini ja peljätkää minun pyhäkköäni. Minä olen Herra."

    • Anonyymi

      Jeesus myös rikkoi sapattia parantamalla sairaita

      Ei lääkärikään olisi voinut siihen aikaan työtä tehdä sapattina

      • Anonyymi

        Sairaiden parantaminen ei riko sapattikäskyjä vastaan. Papit saavat tehdä työtä temppelissä myös sapattina, koska Jumala on käskenyt heidän tehdä työtä sapattina.

        Hoos 6:6 Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaiden parantaminen ei riko sapattikäskyjä vastaan. Papit saavat tehdä työtä temppelissä myös sapattina, koska Jumala on käskenyt heidän tehdä työtä sapattina.

        Hoos 6:6 Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;

        Ei lääkäri ole pappi eukä jeesuskaan ollut pappi


    • Anonyymi

      Varastaminen oli myös juutalaisen lain rikkomista



      Luuk. 19:29-34 "Ja tapahtui, kun hän (Jeesus) tuli lähelle Beetfagea ... että hän lähetti kaksi opetuslastaan sanoen: Menkää edessä olevaan kylään, niin sinne tullessanne te löydätte sidottuna varsan, jonka selässä ei vielä yksikään ihminen ole istununut; päästäkää se ja tuokaa tänne .. Ja heidän päästäessään varsaa sen omistajat sanoivat heille: Miksi te päästätte varsan? Niin he sanoivat: Herra tarvitsee sitä."

      • Anonyymi

        Vääristelet taas Raamattua kuin Satana.

        Eivät opetuslapset varastaneet mitään. Aasin omistajat hyväksyivät sen, että Herra sai lainata aasia. Sitä paisi Raamattussa ilmoitetaan, että Herra omistaa kaikki eläimet.

        Jer 27:5 Suurella voimallani ja väkevällä kädelläni minä olen luonut sekä maan että ihmiset ja eläimet, jotka maan päällä ovat. Minulla on valta antaa ne kenelle hyväksi näen.


      • Anonyymi

        Miksi vääristelet Sanaa ???

        1 Ja kun he lähestyivät Jerusalemia, tullen Beetfageen ja Betaniaan Öljymäelle, lähetti hän kaksi opetuslastaan
        2 ja sanoi heille: "Menkää kylään, joka on edessänne, niin te kohta, kun sinne tulette, löydätte sidottuna varsan, jonka selässä ei yksikään ihminen vielä ole istunut; päästäkää se ja tuokaa tänne.
        !!!
        3 Ja jos joku teille sanoo: 'Miksi te noin teette?', niin sanokaa: 'Herra tarvitsee sitä ja lähettää sen kohta tänne takaisin'."
        4 Niin he menivät ja löysivät oven eteen ulos kujalle sidotun varsan ja päästivät sen.
        5 Ja muutamat niistä, jotka siellä seisoivat, sanoivat heille: "Mitä te teette, kun päästätte varsan?"
        6 Niin he sanoivat heille, niinkuin Jeesus oli käskenyt; ja he antoivat heidän mennä.
        !!!

        31 Ja jos joku kysyy teiltä: 'Miksi te sen päästätte?' niin sanokaa näin: 'Herra tarvitsee sitä'."
        32 Ja lähetetyt menivät ja havaitsivat niin olevan, kuin hän oli heille sanonut.
        33 Ja heidän päästäessään varsaa sen omistajat sanoivat heille: "Miksi te päästätte varsan?"
        34 Niin he sanoivat: "Herra tarvitsee sitä".

        Eli miten se siis oikeasti olikaan ???

        Varastivatko opetuslapset vain LAINASIVATKO HE OMISTAJAN LUVALLA ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vääristelet Sanaa ???

        1 Ja kun he lähestyivät Jerusalemia, tullen Beetfageen ja Betaniaan Öljymäelle, lähetti hän kaksi opetuslastaan
        2 ja sanoi heille: "Menkää kylään, joka on edessänne, niin te kohta, kun sinne tulette, löydätte sidottuna varsan, jonka selässä ei yksikään ihminen vielä ole istunut; päästäkää se ja tuokaa tänne.
        !!!
        3 Ja jos joku teille sanoo: 'Miksi te noin teette?', niin sanokaa: 'Herra tarvitsee sitä ja lähettää sen kohta tänne takaisin'."
        4 Niin he menivät ja löysivät oven eteen ulos kujalle sidotun varsan ja päästivät sen.
        5 Ja muutamat niistä, jotka siellä seisoivat, sanoivat heille: "Mitä te teette, kun päästätte varsan?"
        6 Niin he sanoivat heille, niinkuin Jeesus oli käskenyt; ja he antoivat heidän mennä.
        !!!

        31 Ja jos joku kysyy teiltä: 'Miksi te sen päästätte?' niin sanokaa näin: 'Herra tarvitsee sitä'."
        32 Ja lähetetyt menivät ja havaitsivat niin olevan, kuin hän oli heille sanonut.
        33 Ja heidän päästäessään varsaa sen omistajat sanoivat heille: "Miksi te päästätte varsan?"
        34 Niin he sanoivat: "Herra tarvitsee sitä".

        Eli miten se siis oikeasti olikaan ???

        Varastivatko opetuslapset vain LAINASIVATKO HE OMISTAJAN LUVALLA ???

        >>Varastivatko opetuslapset vain LAINASIVATKO HE OMISTAJAN LUVALLA ???<<

        Teksti antaa ymmärtää, että lainasivat omistajien luvalla, muutenhan omistajat olisivat estäneet aasin ottamisen. Oikeuskäytännössä on sellainen käsite kuin hiljainen hyväksyminen. Joku sanoo, että tarvitse tätä ja jos omsitaja ei sitä vastusta, niin hän antaa hyväksyntänsä sille.

        Juutalisperinteessä odotettiin Messiaan tulevan Jerusalemiin aasilla, joten heillä oli tapana laittaa aaseja tarjolle Messiasta varten. Tänä päivänä juutalaiset kattavat juhla-aikana profeetta Eliallekin yhden lautasen pöytään sen varalta, että Elia saattaisi tulla.


    • Anonyymi

      Sak.9:9 Biblia. Sinä Zionin tytär, suuresti, ja riemuitse, sinä Jerusalemin tytär! Katso sinun kuninkaas tulee sinulle, vanhurskas, ja auttaja köyhä, ja ajaa aasilla ja aasin tamman varsalla.

    • Anonyymi

      Ei tuo asia nyt Savon maakunnissakaan ole sen kummempi, kuin pääkaupuntiseudulla.

      Minua meinaan kehoitettiin Iisalmen hellureitten toimesta hakeutumaan sykiatrien ohjaukseen sitten, kun vapaudun.

      Vaan kun minulla oli jo Jeesus, niin minä ajattelin, ettei minun tarvitse hakeutua sykiatrien ohjaukseen, koska Jeesus on parantanut särkyneitä sydämiä ja murtuneita mieliä enemmän, kuin koko maailman sykiatrit ja sykölookit yhteensä.

      Ja noilla Jeesuksen antamilla eväillähän mie olen edelleenki mennä porskuttanut etäppäin.

    • Anonyymi

      Eli miten se siis oikeasti olikaan ???

      Varastivatko opetuslapset vain LAINASIVATKO HE OMISTAJAN LUVALLA ???


      Kuten huomaat tekstistä luvatta ottivat ja päästivät varsan vasta kun omistaja ihmetteli asiaa kysyivät sitten vasta lupaa

      Jos sinulla on auto voit miettiä että kun joku istuu autossasi kun menet autollesi ja ihmettelet asiaa niin hän kertoo vähän vaan lainaavansa kulkupeliä

      • Anonyymi

        >>Varastivatko opetuslapset vain LAINASIVATKO HE OMISTAJAN LUVALLA ???<<

        Teksti antaa ymmärtää, että lainasivat omistajien luvalla, muutenhan omistajat olisivat estäneet aasin ottamisen.

        Juutalisperinteessä odotettiin Messiaan tulevan Jerusalemiin aasilla, joten heillä oli tapana laittaa aaseja tarjolle Messiasta varten. Tänä päivänä juutalaiset kattavat juhla-aikana profeetta Eliallekin yhden lautasen pöytään sen varalta, että Elia saattaisi tulla.


    • Anonyymi

      Sitä paisi Raamattussa ilmoitetaan, että Herra omistaa kaikki eläimet.


      Kyllä se olisi villissä lännessä jeesus hirtetty vaikka kuinka olisi kertonut että herransa omistaa nää teidän hevoset ja mä tästä ny vien muutaman markkinoille myyntiin

      • Anonyymi

        Teksti antaa ymmärtää, että lainasivat omistajien luvalla, muutenhan omistajat olisivat estäneet aasin ottamisen. Oikeuskäytännössä on sellainen käsite kuin hiljainen hyväksyminen. Jos joku sanoo, että tarvitsee tätä ja jos omistaja ei sitä vastusta, niin hän antaa hyväksyntänsä sille.

        Juutalisperinteessä odotettiin Messiaan tulevan Jerusalemiin aasilla, joten heillä oli tapana laittaa aaseja tarjolle Messiasta varten. Tänä päivänä juutalaiset kattavat juhla-aikana profeetta Eliallekin yhden lautasen pöytään sen varalta, että Elia saattaisi tulla.


    • Anonyymi

      Juutalisperinteessä odotettiin Messiaan tulevan Jerusalemiin aasilla,

      Juutalaiset eivät pitäneet jeesusta messiaana
      Kenenkään omaisuuteen ei saa koskea ennen kuin lupa on kysytty
      Opetuslapset ottivat ensin aasin ja kysyivät lupaa vasta kun omistajat asiaa ihmettelivät ja pelosta aasin luovuttivat näille partaisille kulkumiehille

      • Anonyymi

        >>Juutalisperinteessä odotettiin Messiaan tulevan Jerusalemiin aasilla,<<

        Kyllä, näin lukee myös VT:ssä. Mutta se on ihan eri asia, kuka uskoi Jeesuksen olevan Messias ja kuka ei. UT kertoo, että oli kuitekin paljon juutalaisia, jotka uskovat Jeesuksen olevan Messias.

        >>Kenenkään omaisuuteen ei saa koskea ennen kuin lupa on kysytty<<

        Raamatun mukaan Herra omistaa kaikki eläimet ja ihmiset.


      • Anonyymi

        "Juutalaiset eivät pitäneet jeesusta messiaana"

        Jeesuksen seuraajat pitivät. Ilmeisesti myös aasin omistaja, koska luovutti aasinsa. Etkö osaa keskittyä olennaiseen?


    • Anonyymi

      Alootus lähti raiteltaan heti alun jälkeen.. siis ei niin että juomarien ei tarvitsisi parannusta tehdä vaan niin että juomarien on mentävä ennen Jeesuksen luokse pääsemistä AA:han "tekemään parannusta" ja vasta sitten tulla Jeesuksen luo tekemään muuta parannusta..on siis VälimiehenVäliMies oppi taas.. AA laitetaan ihmisen ja Jeesuksen väliin

      • Anonyymi

        Se on aivan totaalisen järjetön oppi, jossa ihmisen ensin pitää parennella itse itseään pelastukseen kelpaavaksi !!!


    • Anonyymi

      No, luterilainen pelastunut juoppoudesta uskova sanoi samaa.

    • Anonyymi

      Raamatun mukaan Herra omistaa kaikki eläimet ja ihmiset.

      jaha ne ns"aasin omistajat "olivatkin varastaneet sen aasin jeesukselta

      Niin ne uskovaisen päässä kääntyy raamatun asiat milloin mitenkin

      • Anonyymi

        Teksti antaa ymmärtää, että lainasivat omistajien luvalla, muutenhan omistajat olisivat estäneet aasin ottamisen. Oikeuskäytännössä on sellainen käsite kuin hiljainen hyväksyminen. Jos joku sanoo, että tarvitsee tätä ja jos omistaja ei sitä vastusta, niin hän antaa hyväksyntänsä sille.

        Juutalaisperinteessä odotettiin Messiaan tulevan Jerusalemiin aasilla, joten heillä oli tapana laittaa aaseja tarjolle Messiasta varten. Tänä päivänä juutalaiset kattavat juhla-aikana profeetta Eliallekin yhden lautasen pöytään sen varalta, että Elia saattaisi tulla.


    • Anonyymi

      Raamatunlauseautomaatit taas asialla. Raamatulla päähän lyöminen on surullista. Ääripäästä uutisoitiin tänään Iltalehdessä. Yksi lahko Panamassa kirjaimellisesti hakkasi raamatuilla hengiltä useita ihmisiä, jotka eivät olleet heidän mielestään olleet tarpeeksi uskossa.


      Alkoholismi on riippuvuus, eikä siitä edes parane pelkästään juomisen lopettamalla. Jos aikoo oikeasti parantua on käytävä läpi asioita, jotka juomisen aiheuttivat. Jeesuksen luo saa tulla sellaisena kuin on. Synnittömyysodotukset ovat harhaoppia. Usko on muuttumista mielen uudistumisen kautta. Ja se tapahtuu vähitellen.

      • Anonyymi

        Jos joku vaatii Raamatun noudattamista, niin se ei ole Raamatulla päähän lyömistä. On surullista, että sinäkään et noteeraa jakeita, vaan tukit korvasi ja silmäsi totuudelta.

        >>Alkoholismi on riippuvuus, eikä siitä edes parane pelkästään juomisen lopettamalla. Jos aikoo oikeasti parantua on käytävä läpi asioita, jotka juomisen aiheuttivat. Jeesuksen luo saa tulla sellaisena kuin on.<<

        Jeesus ei pelasta niitä, jotka ovat synnin orjia. Kun Jeesus vapauttaa, niin hän vapauttaa tekemästä syntiä. Jos joku hellari ylistää Jeesusta, mutta samalla on päihteistä riippuvainen ja muutenkin rikkoo lakia vastaan, niin hän on edelleen lihassa ja synnin orja, joka ei ole Kristuksessa eikä saa armoa. Jeesus vaatii juopottelun lopettamista, muuten hän ei armahda 1 Kor 6:9,10.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Joh 8:34 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.

        Room 6:16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.


    • Anonyymi

      Herrahan nimenomaan on tullut muuttamaan meidät, mielenalueen solmut plus muut härpäkkeet.. parannushan on mielen uudistusta.. koettaapas pojat kovasti puolustaa AA-liikettä..

      • Anonyymi

        En ole noin 50 vuoden uskossa olon aikana tavannut yhtään täydellistä ja synnitöntä uskovaa.
        Uskoon tullessa ihminen siirtyy Jeesuksen sovitustyön kautta armon ja lahjavanhurskauden alle. Hän tulee olemaan jatkossakin epätäydellinen. Jumalankin terapiassa rikkinäisyys pitää ensin tunnistaa, tunnustaa ja työstää. Ja mitä isompi ongelma, sitä kauemmin prosessi kestää.


    • Anonyymi

      Niin tämä "mielen uudistus" alhoholistin kohdalla ei siis onnistu ilman menemättä AA-liikkeeseen, toisinkuin muilla joilla juominen ei ole koskaan ollut ongelma?? he voivat siis suoraan kävellä Rinta_Rottingilla Jeesuksen luokse ja kaste-altaaseen..??

      • Anonyymi

        Ei kukaan ole sellaista sanonut. Alkoholisti voi tulla uskoon, mutta hän tarvitsee yleensä sen lisäksi vertaistukea. Sillä riippuvuuden mekanismeja voi ymmärtää vain saman kokenut. Uskoon tullessa ei tapahdu persoonallisuuden siirtoa. Mielen uudistuminen on prosessi, joka jatkuu kaikilla elämän loppuun saakka. Toivottavasti.


    • Anonyymi

      Jos joku vaatii Raamatun noudattamista, niin se ei ole Raamatulla päähän lyömistä. On surullista, että sinäkään et noteeraa jakeita, vaan tukit korvasi ja silmäsi totuudelta.


      Iltasanomien uutisessa kristisuskoiset tappoivat kirjaimellisesti ihmisiä raamatulla päähän lyöden joten fakta on jälleen sinua vastaan

      • Anonyymi

        Raamattu ei opeta kirjalla päähän löymistä, joten lopete tuo ivallinen vinoilusi.


    • Anonyymi

      Mitä iloa on ``Jumalasta`` jota ei voi juoda???

    • Anonyymi

      Raamattu ei opeta kirjalla päähän löymistä, joten lopete tuo ivallinen vinoilusi.

      Voit osoittaa syytteesi vinoilusta suoraan kyseiselle lehdelle johonka viittaan uskovaiset siis hakkasivat raamatuilla uskonnottomia hengiltä eilisessä uutisessa .

      Minä olen syytön siihen että näin on käynyt kohdista vihasi uskonveljiisi jotka samassa jeesuksessa elävät kuin sinä ja hakkaavat raamatuilla ihmisiä päähän kuolettavasti

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kuunnelkaa vaikka Petri Paavolaa, ja muita, jotka vapautuivat alkoholismista juuri uskoon tulemalla. Se taitaa olla se tehokkain tapa, vaikka jotkut ehkä ovat parantuneet ilman uskoakin. Alkoholisti on siinä mielessä hyvässä asemassa, että hän ei enää ole ylpeä, vaan joutuu myöntämään avuttomuutensa ja syntinsä, koska se on kaikille muillekin niin ilmeistä. Jeesus ei tullut täydellisiä ihmisiä varten, vaan rikottuja ja nöyriä. Jollekin tuo 'apu' on vakava sairaus, joillekin alkoholismi, joillekin rikollisuuteen ajautuminen, jollekin joku muu synti. Parempi tietysti, jos pystyy tekemään parannuksen ennen kuin on tuhonnut elämäänsä kovin pahasti. Mutta harvako meistä osaa?

    • Anonyymi

      Martti Luther, Raamatulla päähän hallitseva maailmanmestari 1500-luvun alkupuoliskolla. Luther onnistui mäiskimään Raamatulla alan vanhoja mestareita, paavia ja juutalaisia, todella häikäilemättömästi.

    • Anonyymi

      Onneksi mä pääsen Taivaaseen koska EN JUO,EN POLTA,EN KUUNTELE ROKKIA,pidättäydyn seksistä avioliittoon asti,en pidä pitkää tukkaa vaan mulla on jakaus.. lisäksi nuhtelen syntisiä aina kun tapaan ja kerron helvetistä jokaiselle vastaantulijalle

      • Anonyymi

        Oletko täyttänyt tämän vaatimuksen?

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ----
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."

        Jos et ole tehnyt parannusta Mooseksen lain rikkomisesta, mm. sapatin rikkomisesta tai sianlihan syömisestä, niin et saa syntejäsi anteeksi.


    • Anonyymi

      Oikeuskäytännössä on sellainen käsite kuin hiljainen hyväksyminen.

      Näin on sano entinen kristitty raiskaaja kun puukko uhrin kurkulla tätä kyöräsi


      Se ikkään kuin koukkas sano kristitty oikeudessa kun junan kanssa kolarin ajo

    • Anonyymi

      Miksei Jumala voisi muuttaa kko persoonaamme toiseksi?? miks aina laitetaan Jumala häkkiin ja kerrotaan mitä vi tehdä ja mit ei voi tehdä??!! Mä voisin mielelläni otta jonkun toisen persoonallisuuden ja luonteiden piitrteet kuin mitänyt on ..?? saisinks..?

      • Anonyymi

        Jos otat puhtaasta sydämestäsi vastaan Jeesuksen pelastajanasi, niin voit muuttua Hänen kaltaisekseen.
        Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.


      • Anonyymi

        Ihmisen persoonallisuus kehittyy geneettisyyteen liittyen - sen ohjaamana. Tätä aluetta on erittäin vaikea muuttaa ja liittyy Raamatun ilmoitukseen, ettei liha ja veri peri JUMALAN valtakuntaa. Onneksi.

        Mutta, ihmisen saadessa uskon JUMALALTA, niin ihmisessä - "persoonallisuudessa" muuttuu ne alueet, joita ovat ohjanneet ja ohjaa kielteiset kokemukset. Monastihan ihminen huomaamattaan kasvattaa itselleen kuoren - toisen persoonallsuuden ja yleensä kovemman ja kielteisemmän käyttäytymiseltään.
        Tuon haamupersoonan uskon saaminen muuttaa ja yleensä tuhoaa sen kasvamisen kautta. Ihminen löytää itsensä ja vaputuu näyttelemisestä. Stressiä tuottavasta käyttäytymisestä.
        Voisi jopa yleistää, mite - aikuisen oikeesti uudestisyntymisen kokemus - vaikuttaa ihmisessä psykosomaattisten sairauksiin / piirteisiin parantavasti. Taas teoriatasolla / tietoisuuden "usko" ei vaikuta ihmiseen kovinkaan paljoa.

        On kokonaan eri asia tiedostaa asioita kuin omata usko niihin. Esim. jos ihminen saa tiedon ja uskoo siihen - kuolevansa puolen vuoden sisällä, niin tähän uskominen muuttaa lähes kaiken mitä ihminen ajattelee ja käyttäytyy.
        Taas tiedollisuus ihmisen / lajin kuolemasta ei muuta ihmistä, koska terve ihminen ei edes ajattele kuolevansa. On kauaksi työnnetty ajatus, joka ei vaikuta arjen suunnitteluun ja pyöritystään.

        Niin, ajatellen ihmisen lihallisuutta / persoonaa, niin tässä paketissa ei asu ja ole mitään hyvää eli on turmeltuneessa tilassa.Tämä alue on ihmisellä riesana kehdosta hautaan ja juuri tästä tilasta JUMALA aivoitti pelastaa ihmisen. Pelastaa, mutta ei aivoittanut muuttaa ihmistä.

        m.l


    • Anonyymi

      Alkoholisti on sairaus ja riippuvuudesta on vaikea päästä eroon. Hyvä, jos AA-auttaa tai tukee päätöstä olla ilman juomatta. Uskoon tullut alkoholisti haluaa päästä eroon päihteistä. Kaikille se ei ole helppoa ja ilman omaa tahtoa se ei onnistu. Hyvä, että on erilaisia tahoja ja ihmisiä, jotka välittää alkolistin hyvinvoinnista. Apua riippuvuuksiin kannattaa hakea, jos omat voimat ei riitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe