Miksi helsinkiläisiä vihataan muualla Suomessa?

Anonyymi

Eli miksi helsinkiläisiä vihataan muualla Suomessa.

Johtuisiko se kateudesta? Helsingissä on monin paikoin kaunis (ei toki joka kulmaltaan) ja hiukan isompi kaupunki. Helsinkiläinen arkkitehtuuri on sekä vanhaa, että uutta ja röyhkeää, taatusti vaikuttavaa. Keskusta-alueellakin on useampi puisto ja uimarantoja.

Monet helsinkiläiset ovat hemmetin hyvissä ammateissa eli menestyvät ja heillä on varaa elellä mukavasti. Helsingissä on yliopistot joihin on kaikista kovin kilpailu, joka samalla luo tilanteen, että Helsinkiin pakkautuu älykkäin porukka...sori vaan, alkujaan voi toki olla ihan mistä vaan, mutta usein he helsinkiläistyvä yliopistovuosinaan. Helsinkiläisen tyypillinen ammatti on freelancer, muotoilija, KTM, juristi, peliohjelmoija, näyttelijä, lehtori... luulisin, että nämä nyt ainakin risoavat kansalaisia sitten.

Helsingissä on myös erikoisia ja ihania ravintoloita, eli ei pelkkää Fransmannia ja Amarilloja (tosin nämäkin Helsingissä lisäksi ovat), jotka on ainoita vaihtoehtoja monessa Suomen kolkassa. Helsingissä saa myös hyvää palautetta herkästi, töissä kehutaan ansioista ja ihmisillä on positiivinen vire. Ollaan iloisesti raitapaita päällä ja pulla kädessä Kauppatorin kahviteltassa lauantai-aamuna, kun muualla Suomessa kuljetaan Alkoon hakemaan Suomi-viinaa. Helsinkiläinenhän ostaa oman Pinot Grigio:n tai Rieslingin vietnamilaisten kesärulliensa seuraksi ihan normi-tiistainakin.

Niin elämän laatu on erilainen Helsingissä, kuka nyt sitten valitsee missä asuukin ja millä perusteella. Helsingissä ei morkata muuta Suomea, se kun ei edes ole niin mietinnän alla. Helsinkiläinen piipahtaa mieluusti vaikka Köpiksessä viikonloppuna ja vähäosaisempikin stadilainen istuu piknikillä Suokissa Prosecco-lasi toisessa kädessä luomu-sesamkasvisnuudelit lautasella (ei kertakäyttö).

Helsinkiläiset myös ovat tyylikkäitä arkena- ja juhlana. Naiset näyttävät nuoremmilta, kuin muualla Suomessa, koska panostavat paljon ulkonäköön. Helsinkiläinen on fressi ja siisti, vaatteet on mietitty vastaantulijaa mielyttäväksi. Tumman sininen, musta, valkoinen, beige, helsinkiläinen taitaa hillityn tyylin eikä tepastele pinkissä tuulipuvussaan. Helsinkiläinen juoksee normiviikkona 30-40 km ja käy vielä parina ilta kundalini-joogassa, timmiä porukkaa.

Tässä muutama stereotypia, joka pitää aikalailla myös paikkansa. Helsingissä pyyhkii hyvin ja sehän ärsyttää...

336

9419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se vihaa ole. Ette vain suostu juttusille vähänkään vieraamman kanssa, tämä tulkitaan maaseudulla ylpeilyksi. Mistä tietää, että Helsikiläiset tulleet vieraineen kesämökille? Radio huutaa, terassilla yötäpäivää. Pelkäättekö hiljaisuutta?

      • Anonyymi

        Minä ns. hesalaisena ainakin olen aina yrittänyt tehdä tuttavuutta, ihan luonnollisesti enkä todellakaan ole mikään ylpeä. Pohjalainen on (poikkeuksia tietysti on) varautunut ja vakava. Jättää työpaikalla huomioimatta. En antanut periksi. Täällä vielä ollaan. Tietyt pohjalaiset vielä työpaikalla eivät edes tervehdi. Ihme touhua. Minä aina tervehdin. No, ei tässä sokerista olla :D Onneksi on yksi ihminen jonka kanssa inakin kemiat kohtaa vaikkei ollakaan paljoa työmme puolesta tekemisissä vaikka samassa paikassa olemmekin: Toinen hesalainen:D
        Mutta se, että Helsinkiläinen on ylpeä on ihan puppua.


      • Anonyymi

        Taitaa savolaisjuntit ja pohjoiskarjalaiset heittäytyä täysiksi tuppisuiksi muutettuaan Helsinkiin. Sen olen huomannut. Itse olen suorastaan puhelias noihin verrattuna. Olen kuitenkin Forssan juntti, jo yli 40 vuotta Helsingissä asunut, perhekin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ns. hesalaisena ainakin olen aina yrittänyt tehdä tuttavuutta, ihan luonnollisesti enkä todellakaan ole mikään ylpeä. Pohjalainen on (poikkeuksia tietysti on) varautunut ja vakava. Jättää työpaikalla huomioimatta. En antanut periksi. Täällä vielä ollaan. Tietyt pohjalaiset vielä työpaikalla eivät edes tervehdi. Ihme touhua. Minä aina tervehdin. No, ei tässä sokerista olla :D Onneksi on yksi ihminen jonka kanssa inakin kemiat kohtaa vaikkei ollakaan paljoa työmme puolesta tekemisissä vaikka samassa paikassa olemmekin: Toinen hesalainen:D
        Mutta se, että Helsinkiläinen on ylpeä on ihan puppua.

        Huomaa samantein että et ole kauaa Helsingissä asunut etkä ainakaan ole paljasjalkainen STADILAINEN kun käytät Helsingissä elämisen ja asumisen sanana(verbinä) sanaa Hesalainen siitä yhdestä sanasta kisaan päätellä 100% varmuudella että olet jostain maalta muuttanut tänne STADIIN.
        Tämä ei ole millään lailla minkäänlaista keulimista, Helsinki on STADI tämä ei ole HESA.
        Yritä nyt muistaa tämä niin olet taas yhden asian viisaampi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ns. hesalaisena ainakin olen aina yrittänyt tehdä tuttavuutta, ihan luonnollisesti enkä todellakaan ole mikään ylpeä. Pohjalainen on (poikkeuksia tietysti on) varautunut ja vakava. Jättää työpaikalla huomioimatta. En antanut periksi. Täällä vielä ollaan. Tietyt pohjalaiset vielä työpaikalla eivät edes tervehdi. Ihme touhua. Minä aina tervehdin. No, ei tässä sokerista olla :D Onneksi on yksi ihminen jonka kanssa inakin kemiat kohtaa vaikkei ollakaan paljoa työmme puolesta tekemisissä vaikka samassa paikassa olemmekin: Toinen hesalainen:D
        Mutta se, että Helsinkiläinen on ylpeä on ihan puppua.

        Huomaa samantein että et ole kauaa Helsingissä asunut etkä ainakaan ole paljasjalkainen STADILAINEN kun käytät Helsingissä elämisen ja asumisen sanana(verbinä) sanaa Hesalainen siitä yhdestä sanasta kisaan päätellä 100% varmuudella että olet jostain maalta muuttanut tänne STADIIN.
        Tämä ei ole millään lailla minkäänlaista keulimista, Helsinki on STADI tämä ei ole HESA.
        Yritä nyt muistaa tämä niin olet taas yhden asian viisaampi...


      • Anonyymi

        Olen itse helsinkiläinen, ja tykkään
        enempi metsän puiden huminasta, lintujen
        laulelosta, järviveden liplatuksesta, purojen solinasta ja koskien kuohuista enemmän kuin liikennemelusta ja ihmisvilinästä, tästä huolimatta en tunnista että olisin mitenkään seuraa karttava erakko. En vain viihdy
        tuppisuisten jurojen tosikoiden sekopäisten ihmisten seurassa, enemmän sellainen etelä-eurooppalainen sosiaalisuus, välittömyys ja iloisuus on enempi minun makuuni.

        Kuluva lumeton talvi vesisateineen ja tuulineen on verottanut voimiani Helsingissä kun nytten olen sen 24/7 kotikaupungissani Helsingissä. Pakko vain kestää, ja eiköhän se kesäkin sieltä vielä tule iloksemme, kun nytten kuun (maaliskuu 2020) lopussa käännetään kelloja taasen kesäaikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa samantein että et ole kauaa Helsingissä asunut etkä ainakaan ole paljasjalkainen STADILAINEN kun käytät Helsingissä elämisen ja asumisen sanana(verbinä) sanaa Hesalainen siitä yhdestä sanasta kisaan päätellä 100% varmuudella että olet jostain maalta muuttanut tänne STADIIN.
        Tämä ei ole millään lailla minkäänlaista keulimista, Helsinki on STADI tämä ei ole HESA.
        Yritä nyt muistaa tämä niin olet taas yhden asian viisaampi...

        Aito stadin slangi eli kultakauttaan
        silloin 1890-1950-luvulla, voin jutella
        sekä-että kirjakielellä että stadin slangiksi.

        Vanhan polven helsinkiläiset alkaa olemaan jo moni saateltu haudan lepoon.

        Minun vanhempieni syntymäaikaan 1941 (isä) ja 1951 (äiti) Helsinki oli vielä suomalaiskansallinen kaupunki, nyt Helsingissä vilisee Afrikasta, Lähi-idästä, Itä-Euroopasta ja Aasiasta tulleista koska Helsingin valtuusto ja kaupunginjohtajamme Jan Vapaavuori toivottaa tervetulleiksi nämä kansallisuudet maahanmuuttajina Helsinkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa samantein että et ole kauaa Helsingissä asunut etkä ainakaan ole paljasjalkainen STADILAINEN kun käytät Helsingissä elämisen ja asumisen sanana(verbinä) sanaa Hesalainen siitä yhdestä sanasta kisaan päätellä 100% varmuudella että olet jostain maalta muuttanut tänne STADIIN.
        Tämä ei ole millään lailla minkäänlaista keulimista, Helsinki on STADI tämä ei ole HESA.
        Yritä nyt muistaa tämä niin olet taas yhden asian viisaampi...

        Helsinki EI ole stadi, vaan snadi tsadi ja todella mitätön tuppukylä sekä perähikiä mihin tahansa oikeaan stadiin verrattuna. Niitä ei tosin löydy Suomesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa savolaisjuntit ja pohjoiskarjalaiset heittäytyä täysiksi tuppisuiksi muutettuaan Helsinkiin. Sen olen huomannut. Itse olen suorastaan puhelias noihin verrattuna. Olen kuitenkin Forssan juntti, jo yli 40 vuotta Helsingissä asunut, perhekin on.

        Siksipä juuri,me kuuntelemme ennenkuin analysoimme.


      • Anonyymi

        Eihän Helsingissä asu kuin pienen pieni osa natiivi suomalaisista, vain 7%.
        Muut asukkaat ovat ulkomaalaista taustaa omaavia.


      • Anonyymi

        siinähän tulkitsette🤣 miksi pitäisi vieraan kanssa puhua. tulkoot maalaiset puhumaan meille, jos haluavat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsinki EI ole stadi, vaan snadi tsadi ja todella mitätön tuppukylä sekä perähikiä mihin tahansa oikeaan stadiin verrattuna. Niitä ei tosin löydy Suomesta.

        Stadi on ainoa kaupunki Suomessa. Muut on vain kirkonkylä.


      • Anonyymi

        miksi pitäisi mennä juttelemaan, jos ei ole asiaa:D tulkoot vieraat juttelemaan meille helsinkiläisille niin kyllä me jutellaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miksi pitäisi mennä juttelemaan, jos ei ole asiaa:D tulkoot vieraat juttelemaan meille helsinkiläisille niin kyllä me jutellaan

        Ette te juttele vaikka teille juttelisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsinki EI ole stadi, vaan snadi tsadi ja todella mitätön tuppukylä sekä perähikiä mihin tahansa oikeaan stadiin verrattuna. Niitä ei tosin löydy Suomesta.

        Heinäkenkä puhuu vasten parempaa tietoa. EU mukaan Suomessa on vain yksi kaupunki. HELSINKI. Muut ovat Vain kirkonkyliä. Missä kirkolla sinä asut?


      • Anonyymi

        Olet täysin oikeassa, Helsingissä olen
        kohdannut vastaantulijoissa eniten
        hapannaamoja tuppisuita epävarmoja
        ihmisiä. Käväisin äskettäin 21.–27.8. Roomassa, Italiassa, ja siellä oli paljon rennompi ja
        ystävällisempi ilmapiiri. Ja kyllä, pullukkanaisia
        on ikävä kyllä liuta Helsingissä, ei kyllä kiihota
        yhtään näin heteronmiehenä pullukkanaiset.
        Jokunen hemaisevakin nainen joukossa, mutta hemaisevat hoikat hyväryhtiset naiset ovat marginaalissa Helsingissä, kun taasen Roomassa hemaisevia hoikkia hyväryhtisiä italialaisnaisia oli lähes joka lähtöön. Ihan vaan katselin kadulla
        kulkevia italialaisnaisia, en kokeillut niistä
        yhtäkään seksuaaliseen kanssakäymiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa savolaisjuntit ja pohjoiskarjalaiset heittäytyä täysiksi tuppisuiksi muutettuaan Helsinkiin. Sen olen huomannut. Itse olen suorastaan puhelias noihin verrattuna. Olen kuitenkin Forssan juntti, jo yli 40 vuotta Helsingissä asunut, perhekin on.

        Savolaisena 30 vuotta asuin hesassa, en jäänyt tuppisuuksi.
        Vai johtuuko siitä, että olen nyt asunut Uuudellamaalla kaikkiaan 50 vuotta.
        Seitsemän ensi vuotta savossa. Pari vuotta ulkomailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa samantein että et ole kauaa Helsingissä asunut etkä ainakaan ole paljasjalkainen STADILAINEN kun käytät Helsingissä elämisen ja asumisen sanana(verbinä) sanaa Hesalainen siitä yhdestä sanasta kisaan päätellä 100% varmuudella että olet jostain maalta muuttanut tänne STADIIN.
        Tämä ei ole millään lailla minkäänlaista keulimista, Helsinki on STADI tämä ei ole HESA.
        Yritä nyt muistaa tämä niin olet taas yhden asian viisaampi...

        Ennen oli STADI.
        Nykyään TZADI.


    • Anonyymi

      Nyt kyselet väärällä palstalla. Parhaat vastaukset saat tuolta maakunta/ muut kaupunki palstoilta.
      Itse ainakin olen saanut kulkea rauhassa, silloin tällöin kun muualla käyn. Joskus joku kyselee, että mistä päin olen. Ja vastaan, että Helsingistä. Kysyjä saattaa vain vastata, että aha. Tai sitten aloittaa kyselyn, mistä päin hesaa.
      En ole kokenut vihaa, vaan enemmänkin uteliaisuutta. Saattaa johtua siitä, että olen ihan tavallinen työläinen. Enkä heitä slangia, mikä on todella naurettavaa. Tuolla maakunnissa sitä ei ymmärretä. Eikä stadilainen sitä teekkään, ne on ne junantuomat ;0)
      Onhan täällä monen sortin kulkijaa. Itse olen täällä asunut 30 vuotta. En tullut tänne junalla, vaan mersulla, taksi tuo, taksi vie ;o) Eihän tuo Espoo niin kaukana ole.
      Tällaisia mietteitä yön pimeydessä.

      • Anonyymi

        Miksi se on mielestäsi naurettavaa, ettet puhu slangia?
        Slangihan se vasta naurettavaa onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se on mielestäsi naurettavaa, ettet puhu slangia?
        Slangihan se vasta naurettavaa onkin.

        Taitaa nykyinen slangi olla ihan erilaista, kun vanha kunnon slangi. Nuoriso lisännyt ajan saatossa uusia sanoja, mikä on tietysti normaalia. Joskus vuonna -90 olin Iisalmessa opiskelemassa ja kavereitten kanssa kuunneltiin mielellään Savon murretta. Sitä kun muutama 70 vuotias haasteli menemään,kateltu in toisiaan ,että mitähän ne sano. Oli ihan oikeesti vanhaa Savon murretta, sitä oli kiva kuunnella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa nykyinen slangi olla ihan erilaista, kun vanha kunnon slangi. Nuoriso lisännyt ajan saatossa uusia sanoja, mikä on tietysti normaalia. Joskus vuonna -90 olin Iisalmessa opiskelemassa ja kavereitten kanssa kuunneltiin mielellään Savon murretta. Sitä kun muutama 70 vuotias haasteli menemään,kateltu in toisiaan ,että mitähän ne sano. Oli ihan oikeesti vanhaa Savon murretta, sitä oli kiva kuunnella.

        Osaan sen verran venäjää ja ruotsia, että ymmärrän stadin slangia vaikka en koskaan ole asunut lähelläkään Helsinkiä.
        Täällä iäkkäimmät suomalaiset puhuvat fingliskaa, mikä on aika hupaisaa. Kenellekään ei tulisi mieleenkään ylpeillä sillä, että ympärillä asuu miljoonia ihmisiä. Naurettavaahan se vain olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se on mielestäsi naurettavaa, ettet puhu slangia?
        Slangihan se vasta naurettavaa onkin.

        Mitä naurettavaa Stadilaisten tavasta puhua on ?
        Kyllä kun kuulee jonkun esim.Savonlinnasta tms. tänne muuttaneen puhumista on lähinnä mielenkiintoista kuunnella muttei se ole mitenkään naurettavaa lähinnä hymähtelen korkeintaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se on mielestäsi naurettavaa, ettet puhu slangia?
        Slangihan se vasta naurettavaa onkin.

        Mitä naurettavaa Stadilaisten tavasta puhua on ?
        Kyllä kun kuulee jonkun esim.Savonlinnasta tms. tänne muuttaneen puhumista on lähinnä mielenkiintoista kuunnella muttei se ole mitenkään naurettavaa lähinnä hymähtelen korkeintaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se on mielestäsi naurettavaa, ettet puhu slangia?
        Slangihan se vasta naurettavaa onkin.

        Mitä naurettavaa Stadilaisten tavasta puhua on ?
        Kyllä kun kuulee jonkun esim.Savonlinnasta tms. tänne muuttaneen puhumista on lähinnä mielenkiintoista kuunnella muttei se ole mitenkään naurettavaa lähinnä hymähtelen korkeintaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se on mielestäsi naurettavaa, ettet puhu slangia?
        Slangihan se vasta naurettavaa onkin.

        Aito stadilainen on muslimi


    • Anonyymi

      Vihatkoon kunhan pelkäävät.....

    • Anonyymi

      Helsinkiläiset ovat lähes kaikki muualta metsästä muuttaneita. Aitoja stadilaisia ei oo paljon. Ei teitä kukaan vihaa tehän rahoitatte muukalaisten elämää,hyvä niin.

    • Anonyymi

      Ei ole mitään uutta että helsinkiläisiä vihataan muualla. Voisi myös kysyä miksi muualta olevia vihataan Helsingissä. Tai miksi ylipäätään joka paikassa vihataan sitä joka ei ole itse juuri sieltä.
      Tää on näitä ikuisuuskysymyksiä, johon ei varmaan ikinä löydy vastausta.

      • Anonyymi

        Itse asiassa siihen on hyvin yksinkertainen vastaus. Ihminen on aikoinaan oppinut elämään pienryhmissä. Aikojen alusta ihminen oppi selviytymään pienissä yhteisöissä, olemme siis laumaeläimiä. Suuremmissa laumoissa ihmiset jakaantuvat edelleen pienyhteisöihin. Ulkopuoliset ovat aina olleet uhka sille pienyhteisölle. Sitä samaa käytöskaavaa toistamme tiedostamatta edelleenkin. Esim. poliittiset puolueet käyttävät asiaa hyväkseen korostamalla me-henkeä puolueiden sisällä. Sama toimii paikkakuntien kesken ja maiden kesken jne.


      • Anonyymi

        Mulle helsinkiläisenä ihan sama, mä
        tunnen isänmaanrakkautta koko Suomea, synnyinmaatamme kohtaan, enkä häpeä
        ollenkaan että tunnen sympatiaa Elias Lönnrotia, Johan Ludvig Runebergia ja Zachris Topeliusta kohtaan.


    • Anonyymi

      Ennemminkin voisi kysyä, että miksi turkulaisia vihataan koko maassa?

      • Anonyymi

        Plaah...

        en mä vihaa ainakaan Turkua ja
        turkulaisia, Turussa on säilynyt
        eniten merkkejä 1200-1800-luvun
        asutuksesta kuin missään muualla
        Suomessa, ja Turku on osannut
        hyödyntää/markkinoida pitkää
        historiaansa, tässä asiassa Helsingillä
        on vielä opettelemista hyödyntää/markkinoida kaupungin
        historiaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Miten Intia liittyy Helsinkiin?


    • Anonyymi

      Olen asunut Pohjanmaalla 23 vuotta (syntynyt ja kasvanut Helsingissä) ja en vieläkään ymmärrä pohjalaisten juoruamista, en siis tajua, miksi soitellaan tuttujen tutuille kyselläkseen (siis täällä todella soitellaan toisille kysyäkseen asioita)mikä se ja se homma on. Myös työpaikoilla ihmetellään ääneen kun joku on tehnyt sitä tai ollut tekemättä, aivan mitättömiä asioita. Jopa kännyköistä tarkistetaan (aikuiset ihmiset) mitä ko. juorun kohde pitää sisällään (Fb ja muut) ja informoidaan muille äänekkäästi. Tämä peli ei vetelisi Helsingissä.

      • Anonyymi

        Kuinka kestät sitä? En ole hki, mutta en ole koskaan ymmärtänyt tuota pienten piirien toimintaa.


    • Anonyymi

      Kyllä katsottais toiseen suuntaan jos joku tällainen juoruakka/ukko pitäisi tällaista yllä. Siellä katsotaan "mikä helv**in juoruämmä toi on"..sanokaa, jos olen väärässä.

    • Anonyymi

      Tekisi mieli oikeasti sanoa joskus näille "ootteko kuullut sitä ja sitä ja tunnekko sää tai tieräkkö kun se ja se teki tätä ja sitä.." että: Ketä oikeasti kiinnostaa?!

    • Anonyymi

      Vain Pohjalaisia.

    • Anonyymi

      Ja nimet..ne on tärkeitä kahvipöydässä. Ne sanotaan ääneen ja päivitellään kun sen veli/sisko/äiti (nimeltä hekin) on elämässään tehnyt sitä ja tätä. Meinaa oikeasti usko kohta loppua vaikka kuinka haluisi sulkea korvansa. Onneksi en täällä tunne monia vieläkään (asunut tässä paikassa 7 vuotta) ainakaan nimeltä. Säästyn tästä juoruamiselta paljolti.

      • Anonyymi

        Katsokaa Prisma: Genetiikan vallankumous TV1, ke 15.1. klo 19.00.
        Todella törkeää, oliko se Sveitsissä, pitää beagle-koiria huonoissa oloissa koe-eläimiminö, jotta idiooiiti-urheilijat saisivat isommat lihakset!!!

        Tämä on laitonta ja järkyttävää!!!!


    • Anonyymi

      Liikaa pormestareita ja apu sellaisia. Helsinki ei tarvii niitä mutta kokoomus tarvii suojatyöpaikkoja laiskoille puoluetovereillen.
      Helsinki ei ole muuta kuin kaupunki

    • Anonyymi

      Homoja ja lesboja paljon siellä om kiva elää.

      • Anonyymi

        Siksikö ei tule uusia vauvoja?


    • Anonyymi

      Provinssissa on lyhyempi matka yhtyä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Suomen metsistä muuttaneita juntteja koko alue täynnä.
      Ja lisää tulee arabimaita myöten ja se tekee kaupungista todella kivan asua onnee sinne.
      Suomen cityyn.

      • Anonyymi

        Niin, juuri tuomittiin eräs pommi-iskua Helsinkiin suunnitellut. Lisää Iltalehdessä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, juuri tuomittiin eräs pommi-iskua Helsinkiin suunnitellut. Lisää Iltalehdessä.

        Se on nyt selvinnyt, tyyppi oli Latviasta. Hän suunnitteli kai iskua johonkin mutisten (matujen) paikkaan.


    • Anonyymi

      En tiedä, kuvittelenko, mutta joskus tulee vaikutelma että "hesalaiset" vähättelisivät muualla asuvia. Suomess moni asia (koulutus, kulttuuri, maan hallinto....) on keskittynyt Helsinkiin. Helsinki on myös n. miljoonan ihmisen keskittymä, joten kaikki toimii hektisemmin ja tavalla, jota pienemmiltä paikkakunnilta tulevat vierastavat. Ulkolaiset virtaukset myös niin hyvässä kuin pahassa kulkevat paljolti pääkaupunkimme kautta. Olisi ehkä ihme, jos tämä kaikki ei näkyisi ihmisten elämäntavoissa ja asenteellisissa eroissa muun Suomen kanssa.

      Helsingissä on oma leimansa ja siellä omat tavat elää ja käyttäytyä. Samoin on muualla Suomessa. Oloihin on sopeuduttava ja opittava tietämään, mitkä asiat missäkin ärsyttävät tai vastaavasti saavat kanssaihmiset hyvälle tuulelle. Se, että asuu jossakin ei saisi olla syy käyttäytyä ylimielisesti toisia kohtaan tai toisaalta omaa asuinpaikkakuntaa ei pidä naureskelle taivähätellä, kuten olen nähnyt esim. omalta kotiseudulta Helsinkiin muuttaneiden julkkisten tekevän.

      Ikävää alamaailman toimintaa on joka puolella Suomea ja vastaavasti ihmiset tekevät hienoja asioita kaikkialla maassamme. Erilaisuuttamme tulisi pitää rikkautena, eikä esim. helsinkiläisyyden ihannointi puheessa, käytöksessä ja nuorisokulttuurissa pitäisi olla tavoiteltavaa. Asiat taitavat mennä kuitenkin omalla painollaan.

      Hyvää päivänjatkoa hesalaisille, saamelaisille ja kaikillle muillekin!

      • Anonyymi

        Näkemykseni mukaan kun ihminen muuttaa hesaan, hän ylpistyy kun saa olla ns. parempaa väkeä. Ei kaikki mutta iso osa varmaan. Itse paljasjalkaisilla ei tätä taipumusta ole.


      • Anonyymi

        Asiaa kirjoitat. Ja ajattelen myös niin, että jos hesalaisella tai muualla Suomessa asuvalla on itsetunto kunnossa, hän ei puutu lillukanvarsiin. Me jokainen tarvitsemme ns. sydämen sivistystä ja toistemme kunnioitusta sekä oikeanlaista, reilua kohtaamista. Kateudesta on joku sanonut, että se on eräänlaista ihailua. Siis ihailkaamme erilaisia toisiamme!

        Vanha sanonta, hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas. Eli voisimme miettiä mieluummin hyvän puhumista, jolloin kansaamme voisi sanoa onnelliseksi kansaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkemykseni mukaan kun ihminen muuttaa hesaan, hän ylpistyy kun saa olla ns. parempaa väkeä. Ei kaikki mutta iso osa varmaan. Itse paljasjalkaisilla ei tätä taipumusta ole.

        Mulle kyllä merkitsee paljon työväenliikkeen, ay-liikkeen, naisasialiikkeen,
        raittiusliikkeen, väestöliiton, sexpo ry:n, seta ry:n, rauhanliiton, sadan-
        komitean, amnesty internationalin, greenpeacen, maan ystävien, wwf:n,
        suomen luonnonsuojeluliiton ja vesiyhdistyksen läsnäolo maassamme Suomessa.

        En tunne juurikaan sympatiaa rahoissaan rypeviä
        juppeja kohtaan, heillä ei ole antaa viisaita neuvoja
        köyhälle kansanosalle, kun tärkeämpää on se
        yltäkylläinen ja ylväs elämä jota jupit elävät.


      • Anonyymi

        Minä kylläkin vihaan viherhippejä, kommunisteja, kettutyttöjä, suvakki mamuttajia ynnä muita vastaavia ääriaineksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kylläkin vihaan viherhippejä, kommunisteja, kettutyttöjä, suvakki mamuttajia ynnä muita vastaavia ääriaineksia.

        Kommunistit/stalinistit kyllä inhottaa myös minuakin,
        onneksi Neuvostoliitto lakkasi olemasta 31.12.1991,
        ja Berliinin muuri murtui 9.11.1989, mutta Kiinan ja
        Pohjois-Korean kommunistihallinnot ne jatkavat
        hitto vie matkaansa iäisyyteen asti.

        Pohjoismaat ovat pärjänneet siksi koska Pohjoismaat
        eivät ole ikinä olleet kommunistisia maita. Sosialidemokraatit
        ovat olleet luomassa hyvinvointia niin Ruotsissa kuin
        Suomessakin. Neuvostoliitossa meni kaikki asiat päin helvettiä,
        varsinkin Josif Stalinin valtakaudella 1924-1953, silkkaa
        Neuvosto-Venäjän kansan kidutusta ja pelottelua tuohon
        aikaan kommunistihallinnon taholta.

        Olkaamme kiitollisia sosialidemokraattisten politiikkojen
        Eduard Bernsteinin (Saksa) ja Per Albin Hanssonin (Ruotsi)
        puolesta, he olivat eurooppalaisen hyvinvointivaltiomallin
        arkkitehteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kylläkin vihaan viherhippejä, kommunisteja, kettutyttöjä, suvakki mamuttajia ynnä muita vastaavia ääriaineksia.

        Joan Baez ja Bob Dylan ovat hyvää musiikkia
        ja puhuttelivat hippejä 1960-luvulla. Nyt nämä
        hipit jotka Baezia ja Dylania fanittivat nuorina
        ovat jo 65-80 vuotiaita senioreita.


    • Anonyymi

      Toivotaan et persut pääsee valtaan niin mekin saadaan ajaa autolla.
      Persut pelastaa suomen
      T juntti Kuusamosta joka muutti stadiin 2002

      • Anonyymi

        Se olis Suomen tuhontie.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se olis Suomen tuhontie.

        Eikä oo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se olis Suomen tuhontie.

        Väärin. Nykyiset hallituspuolueet tuhoavat Suomen. IMF tulee ja ryöstää loput.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se olis Suomen tuhontie.

        Miksi niin ajattelet ?


      • Anonyymi

        Polttomoottoriautot ovat ihmiskunnan kirous!


    • Anonyymi

      Ei kannattais vihata Helsinkiläiset maksat tulonsiirtoina ison kasan rahaa maakuntiin Valtionverona.Mut eihän ne böndet snaijaa,

      • Anonyymi

        Älä skakaa,skruudaa gutaa lättyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä skakaa,skruudaa gutaa lättyy.

        Mä skuutaan aina gutaa sjaggaa enkä ole skagi vaikka olisin sen itse duunannu;)


      • Anonyymi

        Ei tämä ole rahakysymys. Kysy vaan moniko rahansiirtoon pakollisesti osallistuva (hesalaiset) tekevät sen mielellään. Ei varmaan yksikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä skuutaan aina gutaa sjaggaa enkä ole skagi vaikka olisin sen itse duunannu;)

        Ja siinähän se vastaus jo kolmessa kommentissa tulikin...


      • Anonyymi

        No just tuossa tuli esille se ylimielinen asenne miksi hesalaisista ei tykätä muualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä skuutaan aina gutaa sjaggaa enkä ole skagi vaikka olisin sen itse duunannu;)

        No siinäpä muutama kommentti, joissa kenties osa vastausta aloituskysymykseen. On me ja ne, ja ne kun ne ei kuulu meihin, niin on ihan selvä, että suhtautuminen on vähintäänkin varauksellista, se kuuluu ihmisen perusselviytymisvaistoihin.


    • Anonyymi

      Oon pöhölö joka muutti Helsinkiin 2010 akaan mettäperältä
      Nyt oon niin stadilaista. Mutta lähen heti akaaseen jos sieltä töitä saan,lähen joka aamu töihin eväitten kans ja esitän ilmastoystävällistä,vaikka siitä v....t veisaan,
      Mutta se on trendikästä ja äänestän varmaan arvaatte ketä,vaikka esitänkin kokoomuslaista tai vihreää.. oon hetero vaikka esitänkin bi sex kaveria. Ja syön makkaraa ja teen kirjoitusvirheitä?

      Eli olen perus helsinkiläinen maalta tullut juntti.🍿🍔🧀🍞🍳

    • Anonyymi

      Mites se menisikään jos media "muuttaisi" Ouluun? Uutiset olisivat Oulu seudun painotteisia.
      Esim. Kun suuri risteilyalus saapuisi tänne, siitä olisi maininta kolmen vuorokauden kuluttua jossain pienellä, ehkä jopa kuvan kanssa. Ja sen jälkeen kun Jyväskylästä tulisi pääkaupunki...
      Johan olisi täällä itku ja hammastenkiristys vallalla.. ja muualla suomessa "ihmeteltäisiin" mikä siellä hesassa nyt kaivertaa.. :)

      • Anonyymi

        ''Kun suuri risteilyalus saapuisi tänne, ....''
        Miksi suuri risteilyalus saapuisi peräkylään ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Kun suuri risteilyalus saapuisi tänne, ....''
        Miksi suuri risteilyalus saapuisi peräkylään ??

        "Miksi suuri risteilyalus saapuisi peräkylään ??"
        Tarkoitatko Oulua vai Helsinkiä?.. Mutta jos se tulee Helsinkiin, niin ketä kiinnostaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi suuri risteilyalus saapuisi peräkylään ??"
        Tarkoitatko Oulua vai Helsinkiä?.. Mutta jos se tulee Helsinkiin, niin ketä kiinnostaa?

        Risteilyaluksen matkustajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Risteilyaluksen matkustajia.

        Helsinki on maamme surkein paikka ,ja pahempaan suuntaan menossa. Siellä asuneena tiedän .hyi hyi.


    • Anonyymi

      Muualla Suomessa minä vihaan espoolaisia turisteja jotka ovat niin saatanan stadilaisia.

      • Anonyymi

        Hei, sinä Espoolais-vihaaja...täällä lakeuksilla Espoo ja Vantaa ovat Helsinkiä. Revi siitä. *lol*


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, sinä Espoolais-vihaaja...täällä lakeuksilla Espoo ja Vantaa ovat Helsinkiä. Revi siitä. *lol*

        Ja täällä stadissa on sanonta...lappi alkaa ogelista....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, sinä Espoolais-vihaaja...täällä lakeuksilla Espoo ja Vantaa ovat Helsinkiä. Revi siitä. *lol*

        Ei ne kyllä ole helsinkiä.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä eivät kehtaa sanoa että ovat Espoosta tai Vantaalta
        Mikä siinä on kun pitää tulla pohjoiseen sikailemaan ja esittämään helsinkiläistä
        Monesti kysynyt täällä no mistäs päin olet nii vastaus on Stadista no mistä päin vittumainen vastaus että tiksistä meikä nauraa ja sanoo että ei se ole Stadia nähnytkään vastaus mulle mistäs sä sen muka voit tietää hmm no vittu asunut stadissa 30 vuotta niin eiköhän tiedä 🤣😂 ja nämä ovat yleensä lähtöisin muualta kuin Stadista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja täällä stadissa on sanonta...lappi alkaa ogelista....

        Täälläpäin sanotaan Helsinkiä Suomen persreiäksi, ei muuten, mutta kartan mukaan.


      • Anonyymi

        Minusta et saa tekemälläkään maaseudun vihaajaa, olen ymmärtänyt
        vuosien saatossa maaseudun sekä metsien ja vesistöjen syvimmän
        olemuksen, vaikka olenkin syntyperäinen helsinkiläinen. Tule Helsin-
        kiin ja totea kuinka täällä kulttuuritarjonta laahaa muiden Euroopan
        kaupunkien kulttuuritarjonnan perässä, ellet ihastu Helsingin
        kultuuritarjontaan.

        Maaseudun rauhassa on välillä mukava piipahtaa,
        silmät ja hermot lepäävät kun ei ole liikennemelua
        ja tietyömaita ja rakennustyömaita lähettyvillä,
        vain metsän puiden humina, lintujen laulu ja järvi-
        veden liplatus ja purojen solina ja koskien kuohunta
        seurana.


    • Anonyymi

      Jyväskylässä on ainoa oikeasti eurooppalaisittain iso tapahtuma, Helsinkiläiset eivät edes tajua sitä.

      Helsingissä iloitaan kun kaupungissa on yksi iso artisti ja seotaan, kun uusi metro linja avataan.. No onhan se pienikin ilo kivaa.

      Isossa tapahtumassa on oikeasti ihan eri meno.

      • Anonyymi

        Mainitse yksi iso taphtuma jypinkylässä viimeisen 3kk aikana.
        (Jypin matsi ei ole iso taphtuma)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainitse yksi iso taphtuma jypinkylässä viimeisen 3kk aikana.
        (Jypin matsi ei ole iso taphtuma)

        Rallit on aika tosi jätti tapahtuma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainitse yksi iso taphtuma jypinkylässä viimeisen 3kk aikana.
        (Jypin matsi ei ole iso taphtuma)

        Taisi olla provo viesti.
        Mutta kyllä, maailman tähdet pitävät yllätys keikkoja ja bongaa väkeä, joita ei Helsingissäkään aina näe, Esim. formula tähtiä. Ja tapahtumia riittää.


      • Anonyymi

        Helsinkiläisnuoret fanittaa rap ja tekno musiikkia,
        ei ne ymmärrä korkeakulttuurin päälle mitään.

        Vanhan polven helsinkiläiset fanittivat tangoa, jatsia,
        iskelmää ja kuplettimusiikkia, jotka nämä musiikki-
        tyylit eivät ole ikävä kyllä enään suosiossa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Moips, arvaa olenko sanonut täällä Pohjanmaalla oman mielipiteeni turkistarhauksesta. No, ei sen enempää, mutta ei varmaan yllätä, että miltein kaikki täällä lakeuksilla hyväksyvät turkistarhauksen. Tästä asiasta ei voi keskustella pohjalaisten kanssa. Mutta niinkuin tuossa jo aiemmin mainitsin, olen ollut Pohjanmaalla nyt 23 vuotta. Olen oppinut sen, että kestää kauan, kun pääset pohjalaisen tutuksi, saatika ystäväksi. Työtäni rakastan kovasti ja sen takia täällä olen ja muiden syiden.


    • Anonyymi

      Tuleekohan vielä 1918 takaisin,

      • Anonyymi

        Ne jotka irtautuivat Sosialidemokraateista
        ja perustivat sirkuspellepuolueen Suomen
        Kommunistisen Puolueen 29.8.1918, joutuivat
        ensitöikseen pysyttelemään poissa Eduskunnasta
        vuosina 1918-1944. Ei Suomi kaipaa kommu-
        nisteja säheltämään Eduskuntaan, vaikka Vasem-
        mistoliitto, entinen Suomen Kansan Demokraattinen
        Liitto toimiikin Eduskunnassa ja on nytten vuoteen
        2023 saakka hallitusvastuussa, siis Vasemmistoliitto.


    • Anonyymi

      Koska meilla on niin paljon rahaa että me kustaan shampanjaa!

      • Anonyymi

        Työkkärikorvaukukset on samat koko maassa


    • Anonyymi

      Olen Karjalaisverinen molemmilta puolilta ja sotilaan tyttö eli isä oli töissä Puolustusvoimien alaisuudessa siellä Hesassa, tiedätte varmaan ne saaret.
      Välillä on ikävä sinne ytimeen, ei voi kieltää. Ikävöin suoraselkäisiä, loppujen lopuksi suoria Helsinkiläisiä joka itse olen. Halit sinne etelään <3

    • Anonyymi

      P.s. Aina tullut hyvin juttuun ns. ulkopaikkakuntalaisten kanssa, ei mitään ongelmaa, päinvastoin :-) Tosin Oulun murre kerran nauratti ja siitä mainitsin ;D Mutta Pohjalaiset...huhhuh.

    • Anonyymi

      Ei hitto, mä oon budjannu tääl landel ny 23 egee ja funtsin koko ajan et pitääks mun olla ihan daiju kun yleensä lähin tänne budjaa mut niinku Tuomari Nurmio tsungaa niin klabbit kuljettaa vaikkei hiffaa mihin se hima loppujen lopuks jää.

      • Anonyymi

        "Budjannu 23 egee"????


    • Anonyymi

      Ei kai tavallisia ihmisiä vihata.Mutta tämä koko kansaa nykyään alentava polittiikan tekotapa kulminoituu pääkaupunkiin .Asuuhan siellä :niin sanottu irvikuva kokokansan Presidentistä: ja hallitus toimii Arkaadian mäeltä.

    • Anonyymi

      Laitakaa kaikki politiikot Brysseliin Kataisen kaveriksi.

    • Anonyymi

      Syitä on lukuisia, yleisesti ottaen "böndenä" ottaa päähän että stadilaiset elävät kaikukammiossa ja ovat yli-liberaaleja ja kaikki järkipuhe on "rasismia". Menevät mukaan kaikkiin typeriin juttuihin: kommunismi, mamujen ylisuojelu, feminismi, veganismi/ilmastopaasaus, soijapoikailu jne.. lista jatkuu.

      Helsinkiläiset pitävät itseään Suomen "parhaimpina" ja kaikki muu ylpeily, tietynkaltainen elitismi ärsyttää ja kallis hintataso

      • Anonyymi

        Ja kaiken muun hölmöilyn lisäksi käyvät töissä ja veroeuroilla elätetään juntit.


      • Anonyymi

        Sosiaöidemokraatit eivät ole kommunisteja. Sosialidemokraatteja
        vihattiin Neuvostomaissa, varsinkin Josif Stalinin valtakaudella
        1924-1953.

        Että tiedoksi vain.


    • Anonyymi

      Niin haukutut juntitkin:ovat työssä käyviä valtion veronsa maksavia ihmisiä.

      • Anonyymi

        Jokaisesta terveestä lapsesta kasvaa aina uusi veronmaksaja
        Suomeen. Näin se vaan menee sukupolvesta toiseen, ja näin
        yhteiskuntamme toimii käytännössä.


    • Anonyymi

      Ei ole mitään tietoo, täytyy kysyy Saulilta mistä yleensäkin viha kumpuaa.

    • Me ei haluta mitää pride kulkue hinureita Lapualle

      • Anonyymi

        Lapualle ei halua kukaan.


    • Anonyymi

      Lapualla niin kuin muuallakin Suomessa asuu monenlaisia ihmisiä.Itsestähän se hyväksyntä täytyy kaivaa esiin.

    • Anonyymi

      En kyllä tiedä miten voit kirjoittaa noin. Ei hesalaiset eroa muista ihmisitä pätkän vertaa. Annoit meistä Helsinkiläisistä aika fiinin kuvan. Se ei vaan ollut totta.

      Tiedät sen itsekkin että turha enempää perustella.

      • Anonyymi

        Juuri noi,! Jokainen ollaan jossain synnytty ja se koti jo ehkä muutamassakin sukupolvessa!
        Perhe ja se, no olen täältä!
        Oikeasti kukaan Helsinkiläinen ei vihaa muualla maassamme asuvia!
        Päinvastoin, kaikki ostaa kaupoista mielummin kotimaista ruokaa, katsoo onko kotimaista
        Mutta olen myös aika kyllästynyt välillä näihin ne Helsinkiläiset tekee milloin mitäkin ja on heiltä pois
        Eihän se niin mene!Ne Helsingin herrat ym tyyliin..ne herrat ja päättäjät joista suurin osa on muualta, sieltä maalta!
        Peace!


    • Anonyymi

      En minä hesalaisia vihaa. Olen käynyt muutaman kerran siellä. Ei se mitenkään erityisen kaunis kaupunki ole. Matkustin raitiovaunun romulla ja kävin festareilla. Panin merkille ettei siellä ole oikeaa keskustaa ns. toria kuin esim- Turussa tai Tampereella. Sekava paikka mutta ihan miten haluatte. Ei Turussakaan nykyään toria ole vaan työmaa mutta ehkä parin vuoden päästä...

      Samannäköisiä ihmisiä siellä on kuin muuallakin. Joka nurkassa on jokin spurku.

    • Anonyymi

      En usko ihan hyvää sakkia, yleensä paikat, kaupungit missä yliuteliaita ihmisiä ovat naurettavia. En ole mihinkään paikkaan vielä kunnolla kotiutunut,etsintä jatkuu.. terveisiä pohjois- savosta

    • Anonyymi

      Kaikki asumme Suomessa. Mulle ihan sama mistä kukakin on, mistä muuttanut minne🥰.. Suomi on pieni maa.. Ite asun ympäri suomee ja hienoja mukavia ihmisiä kaikki! 😍 Love päk jns

    • Anonyymi

      Oli hienoa lukea näin hienosti kirjoitettu kirjoitus. Kyllä maaseudulla ja korvessa myös kelpaa asua. Ilman kiirettä, ja tekemällä tehtyä kaupunki stressiä.

    • Jopa on kehumista hesalaisista :D Kaikkea muuta kuin timminä kaikki on pötykirjotusta... Tiijän että oulussakin esim on nuorekkaita naisia joita luullaan alle 18v ja ovat 40ikäsiä että se siittä sinun kehuista :) En minä vihaa hesan aluetta millään tavoin...

    • Anonyymi

      Pohjanmaallal on niin tilaa asua ja elää, on isot talot ja tontit, on metsää ja peltoa, ei naapurit kurki ikkunoista jne jne..!

      omall apihalla saa olla vaikka ilman vaatteita, ei tule kukaan natisemaan, siksi pohjanmaalla on mukavaa!

      Ei maksa kalliita vuokria, ei penniäkään vaikka on tilaa satoja neliöitä tepastella parketilla ja laittaa takkaan tulta, ei kiitos mihinkään betonikaappiin ja maksamaan siitä tuhatta euroa hui hai mitä hassuutta!

      • Anonyymi

        Saa valita lähteekö liikenteeseen isomalla vaiko pienemmällä autolla, vai menekö traktorilla metsään, pilkille sama mihin, taikka ajaa autolla suoraan järvelle verkon päähän ja vetää takuutuoreet kalat pannulle päivän ratoksi, sellaist aon elämä pohjanmaalla.

        muuten pohjanmaa on aika lailla iso ja laaja käsite, on aivan eri asia asua eteläpohjanmaalla keskellä' taikka pohjoisemmassa, ranniikopohjanmaa aivan oma juttunsa ruotsalaisineen ja muine kummineen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa valita lähteekö liikenteeseen isomalla vaiko pienemmällä autolla, vai menekö traktorilla metsään, pilkille sama mihin, taikka ajaa autolla suoraan järvelle verkon päähän ja vetää takuutuoreet kalat pannulle päivän ratoksi, sellaist aon elämä pohjanmaalla.

        muuten pohjanmaa on aika lailla iso ja laaja käsite, on aivan eri asia asua eteläpohjanmaalla keskellä' taikka pohjoisemmassa, ranniikopohjanmaa aivan oma juttunsa ruotsalaisineen ja muine kummineen!

        Junttilassa budjaat,bilikalla rantsuu


    • Anonyymi

      Pohjanmaalla jos jätät rahapussin kaupan kassalle niin se tuodaan vaikka taksilla kotiin kiireen vilkkaa, ei näy homoja ei lesboja ei matuja eikä njaa aasialaisia näkyy ja heistä ei ol e mitään huonoa sanottavaa, ovat ahkeria ja työtäpelkäämättömiä,kukaan ei moiti heitä mistään !

      ei örise juopot nurkissa eikä käy kukaan kimppuun, sellaist aon pohjanmaalla!

    • Anonyymi

      Sen takia kun Helsinki ja helsinkiläiset kahmivat kaiken hyödyn maakunnista, mutta toisinpäin ei tule muuta kuin lunta tupaan. Kaikki virastot ja muut keskeiset työpaikat ovat Helsingissä ja pysyvät siellä, koska virkamiehet ovat lähes kaikki jo monen polven kaupunkilaisia. Heitä ei näe muualla kuin lomien, ruskaretkien ja keväthankien tutustumassa valtakunnan menoon.

    • Anonyymi

      En vihaa...Ne on mulla ihan yhdentekeviä. Parasta elää vaan omaa elämäänsä ja keskittyä lähimmäisiin. Viis muista :) Mukavaa päivää sullekin sinne Helssinkiin.

      • Anonyymi

        Kiitosta vain... niin myötä kuin vastamäessä
        elän helsinkiläisenä Helsingin rinnalla. Ei
        tämä kotikaupunkini aina niin viehättävä
        ole, mutta täällä olen koko ikäni asunut/elänyt.


    • Anonyymi

      Ei vihaa!! Helsinkiläiset vain on pahimpia luonnontuhoajia . Ei yhtään luonnonsuojelijaa -betonin suojelijoita ne on.

    • Anonyymi

      Vihata tsadilaisia? Ei o tarvetta. Kehäteiden sisällä ei asu "aitoja" helsinkiläisiä kuin murto-osa väestä. Ovat vähän kuin alkuperäiskansa Pohjois-Amerikassa, sulautuvat pikkuhiljaa savolaisiin, pohjalaisiin ja lappalaisiin. Sulautumisen myötä ollaan niin tsadilaista, että oikke kauhistuttaa.

      • Anonyymi

        Stadilaista*


      • Anonyymi

        Jep näin on


      • Anonyymi

        sekä myös Erkki Tuomioja on aito syntyperäinen
        helsinkiläinen.


    • Anonyymi

      moskova ja helsinki kumassakin maassa asuu valtion elätteja ilman teollista toimintaa ja tuottavaa työtä suomi kehätien kohdalta poikki luovutetaan ruotsille samaa kauppaan ahvenanmaa kyllä hurreilla riittä elätettäviä samaan pakettiin sähköverkon kemiranapulanta valtion osakkeen myyjät niin tehdään isanmaallinen teko

      • Anonyymi

        Totta. Elämä pääkaunkissa on sama kuin elämän kulku muurahaiskeossa. Kaikilla kova kiire eivätkä ajattele mihin he kiirehtivät. Päästä muurahaiskeon huipulle on tavoite . ja kun pääsee sinne , sieltä helposti vierii alas. Ja ihmetellään miten tässä näin kävi?


      • Anonyymi

        No justiinsa, ajatteleppa ihan ite kokonaisuutta miten esm. ruokatuontanto, viljely ym ketkä ovat suurimpia ostajia? Helsingissä asuu kuitenkin porukkaa aika paljon, oikeasti he kaikki aina sen kotimaisuuden tarkistavat, se on tärkeää meille helsinkiläisille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Elämä pääkaunkissa on sama kuin elämän kulku muurahaiskeossa. Kaikilla kova kiire eivätkä ajattele mihin he kiirehtivät. Päästä muurahaiskeon huipulle on tavoite . ja kun pääsee sinne , sieltä helposti vierii alas. Ja ihmetellään miten tässä näin kävi?

        Ei minulla ole tarvetta nousta keisariksi Julius Caesarin tilalle,
        en ole vallanhimoinen enkä kannata yksinvaltiutta, tyranniaa
        ja diktatuuria. Viisautta ''vähempi on enempi'' yritän opetella
        elämässäni, olla vähään tyytyväinen ja opetella myös tunne-
        älyä ettei tulisi töksäyteltyä törkeyksiä ihmisille.

        Kärsivällisyys ja itsehillintä ovat myös tärkeitä hyveitä elämässä
        yhteisöllisyyden ja lähimmäisenrakkauden ohella.

        Naisasiakysymyksessä tuen 100% naisten oikeuksia,
        vaikka olenkin mies.


    • Anonyymi

      Siksi kun ovat kehä kolmosen si

    • Anonyymi

      Ei helsinkiläisiä vihata. Elämäntapa, juoksemalla liikkuminen paikasta toiseen aiheuttaa ehkä vihan tunnetta? Stressi tarttuu.

    • Anonyymi

      Yksi syy voisi olla takavuosina kun Helsinki läinen meni muualle Suomeen niin olivat olevinaan jotain parempaa mitä muut ja käytös oli huonoa näin se on ollut ja tulee olee ei se muutu

    • Anonyymi

      Mitä tulee tohon että on ylpeä jos ei rupea juttelemaan ei se niin ole jos ei kiinnosta tai tahdo onko se ylpeilyä

      • Anonyymi

        Vastavuoroisuus on parempi kuin yksipuolinen juttelu.

        😉👍


    • Anonyymi

      Suomi on kuin pullo, jossa sakka on vajunut pohjalle.

    • Anonyymi

      Tulimme vaimon kanssa laivalta ja jouduimme odottelemaan jonkun aikaa jatkokyytiä. Silloin näimme aitoja hesalaisia. Paljon oli sellaisi suhteellisen tumma hipiäisiä nuoria miehiä käyttäytyen kuten tyypilliset hesalaiset konsanaan. Erotuimme joukosta vaaleampina. Että sellaisia ovat tämän päivän stadilaiset ja rehellisesti sanottuna olimme helpottuneita, kun kyytimme saapui.

    • Anonyymi

      Helsinkihän on Espoolaisten ryyppykaupunki

    • Anonyymi

      Kummallista tämä kateilu tässä maassa. Se on faktaa että Helsinkiin nyt vain voi muuttaa ne jotka pärjäävät muita paremmin. Ovat älykkäämpiä eli pääsevät niihin parhaisiin kouluihin, ovat taitavia ammatillisissa töissään, eli saavat työpaikan etelästä. Huonoa työpaikkaa ei voi ottaa, sielä on niin kova hintataso, että vain parhaat pärjää. On sitä muitakin kaupunkeja, joissa ne vähän huonommat voivat työllistyä ja viettää ihan jees elämää. Kaikilla vain ei ole varaa nousta huipulle asti. Pitää sitä olla maassa yksi paras paikka, jonne pyrkii parhaat, ja jossa heille suodaan parhaat elinmahdollisuudet. muut asukoot muualla ja käykööt vain turistina kylässä kun pitää lentää tai lähteä laivalla jonnekin matkoille.
      Ihan tasa-arvoa tämä on. Tulkaa sitten kaupunkiin kun rahkeet riittää. Ihan kommentoinnistakin jo näkyi miten korpipitäjissä homovastaisuus ja rasismi kukkii. ei sellainen sovi Helsinkiin laisinkaan! Pysykää sielä korvessa elämässä sitä itsenne valitsemaa elämänmuotoa, se ei silloin haittaa ketään. se ei todellakaan sovi sivistyneeseen elämään, jota suurkaupungit parhaiten edustavat.
      Muutenkin tuntuvat perustelevan jollain luontoarvoilla ettei edes kaupunkiin halaja. Eivät ymmärrä mitään arkkitehtuurin ja muodin päälle, niin on kuviteltava että kuusikin kaunis olisi. Tai lettosuo tuoksuisi hyvältä.

      • Anonyymi

        Ilmankos siellä näkyy paljon myös tuota tummahipiäistä porukkaa. Hieman hermostutti illalla pimeällä liikkua, kun niitä näkyi lusmuilemassa ihan jengeissä epämääräisen näköistä sakkia..


      • Anonyymi

        Arkkitehtuuri on kuin kommunismin ajan Neuvostoliitosta. Ennen kaikki Neuvostoliittoa esittävät elokuvat kuvattiin Helsingissä. Rumaakin rumempaa betonikuutiota.


      • Anonyymi

        Taidat olla alunperin Savolainen homo


    • Anonyymi

      Maalta muuttaneet luulevat olevansa parempia kun tulevat stadiin asumaan,ei kaikki mut osalle nousee pissi päähän.

    • Anonyymi

      Viha kohdistuu varmaan niihin junan tuomiin,jotka luulee muutaman vuoden jälkeen olevansa Helsinkiläisiä. Minulla on kaveri asunut yli 30 vuotta Helsingissä. Hän on edelleen sydämeltään Kainulainen, eikä koe Helsinkiläiseksi itseään. Kainuun murrekin pysyny mukana. Kaveri tuntee tosissaan alkuperäisiä Helsinkiläisiä, ovat ihan oikeasti mukavia,eivätkä yritä olla parempia kuin muut.

      • Anonyymi

        Ne alkuperäiset helsinkiläiset juuri ovat niitä koppavia paskiaisia. Luulevat olevansa jotain, kun osaavat sössöttää kieltä josta raumalaiset eivät ymmärrä kaikkea.


      • Anonyymi

        Pitää paikkansa. Helsinkiläisten ja Espoolaisten kunnallisveroista maksetaan maksetaan
        500 miljoonaa euroa vuodessa ja köyhemmät kunnat saa ne. Valtionosuus järjestelmä!


    • Anonyymi

      Helsinkiläinen, kyllä me ollaan tavallista junttia aika paljon fiksumpia.
      Ei me oikein ymmärretä muusta kuin paskasta ja asfaltista. Lähes kaikki ollaan
      velkaannuttu yli äyräitten, mutta täällä sit vaan dallaillaa.
      Ei oteta mistään vastuuta ollaan vaan, kyllä se siitä, toiset hoitaa.

    • Anonyymi

      Helsikiläinen ei elätä ketään, on oma hyväinen itsekäs, ylpeä, lehka, luulee olvansa
      jopa jollakin asteella nokkela, on oikeesti aika pönttö.

    • Anonyymi

      Asuuko Helsingissä enää helsinkiläisiä vai pelkkiä muuttajia, jotka luulevat olevansa stadilaisia?

    • Anonyymi

      Ei kukaan varsinaisia alkuperäisiä helsinkiläisiä vihaa..

      Siis niitä, jotka on asuneet siellä koko ikänsä, vaan lähinnä vihataan helsinkiin muuttaneita "maalaisia" , ja jotain ulkomaalaisia, jotka vain kuvittelee olevansa helsinkiläisiä...
      Ja käytös on usein sen mukaista....

      Kuitenkin, helsinki on esim poliittisesti ja muutenkin niin erilainen, kuin muu maa. Jopa ilmastollisestikin...

      Punavihervasemmisto tyylinen politiikka, seksuaalivähemmistöt, monikulttuurisuus...

      Yhdistettynä siihen, että kuvitellaan asuvansa jossain koko maailman keskipisteessä...

      Samanlaisessa metropolissa kuin joku lontoo tai new york...

      Voihan v...

      • Anonyymi

        Eihän stadi mikään city ole mutta ainoa edes vähän kaupungin näköinen mesta suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän stadi mikään city ole mutta ainoa edes vähän kaupungin näköinen mesta suomessa.

        Turussa eniten merkkejä 1200-1800-luvun asutuksesta,
        Helsingissä ei ole näin, Helsingin ydinkeskusta on alkanut
        kehittymään vaiheittain vasta 1820-luvulta lähtien arkki-
        tehtien Johan Albrecht Ehrenströmin ja Carl Ludvig Engelin
        toimesta. Helsinki on ollut olemassa kylläkin 12.6.1550 lähtien,
        ja Suomen pääkaupunki 8.4.1812 lähtien.


    • Anonyymi

      Helsinkiläiset on itse itsensä määrittäneet pääkaupungiksi. Esim. Hämeenlinna on perustettu Tukholmasta ja se on pääkaupunki ja tulee aina olemaan.

      • Anonyymi

        No mitä sinä sekoat. Venäjähän meidän pääkaupungin muutti Turusta Helsinkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä sinä sekoat. Venäjähän meidän pääkaupungin muutti Turusta Helsinkiin.

        Aivan niin, 8.4.1812 Venäjän keisarin
        Aleksanteri I:n asetuksella.


    • Anonyymi

      Hömpsön pömpsön, kuka nyt hesalaisia vihaa se on vain kuvitelmaa.
      Joitakin hesalaisia pidetään ylpeinä ja he vetää itse railoa maaseudun ja kehä kolmosen välille. Väittävät että he elättää maaseutua vaikka maaseutu elättää heitäkin. Maaseudulta virtaa etelään ruoka ja usein metsien tuotot ym. Maaseudullakin maksetaan veroja mutta se ei mene aina jakeluun vaan syyllistetään maaseutua.
      Kaupunkilaiset pyrkii neuvomaan maaseudun asukkaita asioissa joista eivät mitään tiedä kun ei ole kokemustakaan. Tekovihreitä joilta puuttuu aito vihreys. Poikkeuksia voi olla he jotka ovat itse maalta muuttaneet kaupunkiin. Toisinaan maalta muuttaneista tulee tekoylpeitä kun muuttavat Helsinkiin. Kaikki ei edes halua asua kehä kolmosen sisäpuolella hälinässä ja likaisemmassa ympäristössä kun maalla on puhdas ilma ja muutenkin mukavempaa.

      • Anonyymi

        Kai sitä on ylpeä kun jokaista vastaantulijaa ehdi tervehtiä kun niin paljon heitä.
        Siis maalla eri asia kun tuntevat toisensa!


      • Anonyymi

        Tästä en ole samaa mieltä kanssasi!
        Ei jos helsinkiläisestä joka syntyjään..ei kukaan vihaaq muuta matamme!
        Ehkä tänne muuttaneet ovat enemminkin tuota mieltä ja pitkin nettiä latelevat menemään kaikenlaista. Miksi, en tiedä, joitain perintöhommia taijotain!


      • Anonyymi

        Kirjoitat muuten asiaa, näin minäkin asian
        ajattelen kuten sinäkin. Hyvin pohdittu tuo
        asia. Bravo!

        😉👍


    • Anonyymi

      ite syntyny Helsingissä..ollut töissä siellä.. asunut Suomessa monessa eri paikassa..kyllähän suoraan sanottuna suomalaiset noin ylipäätään on melko sisä siittoista porukkaa...asupa missä tahansa...tää vain mun kokemus..ikää kun tulee lisää ..kavereita -ystäviä -tuttuja kuollu..vaikee saada tuttava piiriä laajennettua...alkuperäiset Hesalaiset on musta mukavia - puheliaita...onhan niitä ihmisiä niin erilaisia.. suurin osa taitaa olla kuitenkin suomalaisista melko tuppi suita...on tullu maailmaa nähtyy muuallakin kuin vain suomea...

      • Anonyymi

        Samaa mieltä kanssasi!

        Hassua ettei ymmärretä maailma muuttuu..kiva on kuitenkin niitä ystäviään tavata, ikävöidäkkin jo pois menneitä asunut sitten missä tahansa tai asuu!
        Maallkin on kivaa, mukavaa näin maalta naimisiin menneen mieheni kanssa!
        Jokapaikassa on joitakin joista ei pidä siellä su täällä pitkin maailmaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä kanssasi!

        Hassua ettei ymmärretä maailma muuttuu..kiva on kuitenkin niitä ystäviään tavata, ikävöidäkkin jo pois menneitä asunut sitten missä tahansa tai asuu!
        Maallkin on kivaa, mukavaa näin maalta naimisiin menneen mieheni kanssa!
        Jokapaikassa on joitakin joista ei pidä siellä su täällä pitkin maailmaa!

        Aivan niin, olen samaa mieltä kanssasi.


    • Anonyymi

      En minä ainakaan Hämeenlinnalaisena inhoa Helsinkiläisiä. Paitsi sillon kun on joku ylimielinen pelle joka luulee asuvansa maailman navassa. Sillon suosittelen lähetämään käymään vaikka Tukholmassa tai Moskovassa katsomassa mikä on oikea suurkaupunki. Helsinki on kaunis kaupunki siltikin.

      • Anonyymi

        Ei kukaan normaali täysjärkinen ihminen ainakaan Moskovaan lähde.
        Minulle ja kaikille muille normaaleille ihmisille koko itärajamme takainen kehitysmaa on no, no, no, no, ja vielä kerran NO.


    • Anonyymi

      Minkä muun takia jotain vihataan kuin huonoista kokemuksista? Helsinkiläiset ovat umpimielisiä juntteja. Edes naapuria ei tervehditä rapussa, saati kadulla.

      Maalla saatetaan pölähtää ilmoittamatta kylään vaikka keskellä päivää ja viiden minuutin päässä nauretaan vedet silmissä.
      Helsingissä sanojaan täytyy varoa, koska vähän jokainen tuntuu olevan kerrostalokyylä.

      Helsingin ilmapiiri on kaurismäkeläinen, puhua saa vain juovuksissa.

    • Anonyymi

      Paskaiset rannat, paitsi nyt, meneppä nauttimaan, elämästäsi rantojen jakorasijana.

      • Anonyymi

        Tuossa aiemmin tsädiläiset jo innostuivat tilaamaan risteily ohjusiskua paskaiseen kyläpahaiseensa. Kannattaa mennä Triplaan surffaamaan, on pommisuojassa samantien.


    • Anonyymi

      Kyllähän se hieman huvittaa ja vihastuttaa kun "stadilainen" joka on vast'ikään muuttanut Etelä-Suomeen ja tulee sillä velka-audillaan leveänä kesälomalle sukulaistensa nurkkiin.
      Muutamassa kuukaudessa murre muuttunut niin ettei ymmärrä enää kotikuntansa murretta. Ollaan niin stadilaisia vaikka asutaan Korsossa, Keravalla tai Riihimäellä, ovat kuitenkin puheittensa mukaan Helsingistä!! Kaikki on kuulemma siellä suurta ja mahtavat ruuhkat jne. Ei ihme että heitä katsotaan vähän kieroon. Kummasti se tuo muutto Etelä-Suomen ihmisiä muuttaa!!

      • Anonyymi

        Yleensä jos tapaan sukulaisia Mäntsälässä, en leveile
        heille helsinkiläisyydelläni, ymmärrän helsinkiläisenä
        täysin että suomalaista elämänpiiriä on myös muualla
        Suomessakin, ei pelkästään Helsingissä. Alun perin
        isäni äidin puolen suku on lähtöisin Kalvolasta,
        Kanta-Hämeestä mutta asettuivat vuonna 1936
        Mäntsälään, ensin asuttuaan Koski Hl:ssä nykyisessä
        Hämeenkoskella.


    • Anonyymi

      Mistä ajatus, että Helsinkiläisiä vihataan? Käyn itse siellä silloin tällöin, eikä ole puheita missään piireissä kuulunut Helsinkivihasta. Tosin kirjoituksesi oli kuin puolustuspuhe. Sellaista ei tarvita, jos sinulla on kaikki hyvin.

    • Anonyymi

      Aletaanko nyt siten jutella ja monenessako polvessa syhtyperästä ja muista tosiasijoista ja lopetetaan valehteleminen sekä itte jotta mui.. jo alkutekijöihinsä?

      Kattokaas syntyperä o pikkase semmonen asia jottei sitä voi opiskella eikä muuksi muuttaa vaikka muuttas mihinkä ja koittas esittää vaikka mitä muuta kun on.

      Jos ei oo syntyny senenempää kätilöllä taikka vähempää naistenklinikalla nii missäs päin stadia sitte ?

      Kandeiskoha tehä niiku pöndeltä tulleet yleensä joka joulu ja juhannus missä heitte kotinsa on kuten siel missä maksavat asuntovelkaa ynnä muuta jota höynäytettäviltä ketkä o pakotettu muuttaa "töitten" peräs peritään.

      Vituttaako ketää jos joku tulee haukkumaan ja vitsailemaan jonkun kotipitäjään jostain hevonvitusta snaijaamatta mitää asijoita?

      Naurettavinta o ku he koittaa sitte vientää jo iät sit unohtunutta "murretta" entises kyläs ja käyttäytyä kute paikalliset nii et paikalliset meinaa revetä nauraa,,

      Tämä kaikki siis ennen perunkirjotusta ja riitaa jopa sukulaisten kesken.

      Vaikkei ne entiset maatilat nykyää juuri minkään senkäänarvosia aina oo mitä luulevat..ainakaan verrattuna kalliisiin alueisiin.

      • Anonyymi

        Mielummin, rakasta koko Suomea Etelästä Lappiin,
        tästä on kyse isänmaallisuudessa, lisätietoa saat
        tietokirjoista mitä on isänmaallisuus ja myös
        Suomalaisuuden Liiton nettisivulta.

        https://suomalaisuudenliitto.fi/


    • Anonyymi

      Ei kukaan vihaa puolin ei toisin. Ehkä pitää katsoa omaan itseen, sieltä ne ajatukset muihin usein yhdistyy.

    • Anonyymi

      Yllätyin, 65% Hesalaisista on junan tuomia. Aika paljon.

      • Anonyymi

        Ja nämä junantuomat on kaikkein ylpeimpiä


    • Anonyymi

      Ei Helsinkiläiset ärsytä, mutta mitä tekee viikonloppuisin siellä köpiksessä? Olen kyllä itsekin ollut siellä kerran.

    • Anonyymi

      Juu muutama stereotypia ja muutama yleistys - typerää!

      Helsingissä pyyhkii hyvin joillakin, ihan niin kuin missä päin Suomea tahansa - on niitä, joilla menee hyvin ja he pärjäävät ja niitä, joilla ei mene ihan niin hyvin tai ei lainkaan hyvin; näitäkin Helsingissä on luultavimmin suhteessa enemmän kuin muualla Suomessa.

      Minä, ja arvelen ettei moni muukaan, en ole kateellinen helsinkiläisille, miksi ihmeessä olisin? Ei heillä ole tietääkseni mitään sellaista mitä haluaisin tai mitä ilman olen. Arvelen, että minulla vastaavasti on paljon sellaista, mitä ei helsinkiläisellä ole.

      Asun pienehkössä kaupungissa, ydinkeskustassa. Kaikkialle on lyhyt matka, myös kesämökillemme, marjametsään, liikekeskuksiin jne.jne. Ei tarvitse istua elämästään suurimman osan ajasta ratikassa tai bussissa vaan asiat voi hoitaa kävellen paikasta toiseen. Täällä on myös turvallista, voi lenkkeillä milloin ja missä vain, lapset voi päästää kävelemään yksinään iltaisinkin. Huumehörhöjä on vähän,samoin leipäjonoja tai kerjäläisiä.

      Kaikki mukavuudet löytyy ja ajanviettomahdollisuudet. Merkkiliikkeita ei ole, mutta niitä tuskin kukaan kaipaakaan. Ja se joka kaipaa, sille tuskin kukaan on kateellinen, ehkä häntä pitäisi sääliä.

      Mutta kukin tykkää siitä, mistä tykkää. Helsingissä on elämää ja kiireen tuntu aina, siitäkin voi joku tykätä. Onhan siellä paljon tapahtumia sun muita verrattuna vaikka minun kotikaupunkiini, mutta junat kulkevat ja bussit ajavat ristiin rastiin SUomea!

    • Anonyymi

      Lue toi oma juttusi ja katso peiliin.taitaa olla sukujuures savossa

      • Anonyymi

        Mitä vikaa Savossa?

        Suomen kauneimpia järvimaisemia
        Etelä-Savossa Pihlajavesi ja Saimaa
        ja Pohjois-Savossa Kallavesi.

        Kyllä Savo on kuin herran kukkaro.


    • Anonyymi

      Helsinki on Euroopan juntein kaupunki,

      • Anonyymi

        Totta. Asukkaista n.65% on stoge tuonut Pönttövuoren takaa.....


    • Anonyymi

      Helsinkiläinen jatkaa olemassaoloaan,muut vain piipahtavat kaupungissa työvuosinaan. Kiirehtivät lähiöihin nukkumaan. Siltikään helsinkiläinen ei ole muita kummempi. Uusimaa on minusta kokonaisuutena enemmän,jossa jo pääsee liikkumaan autolla ja on aikainen kevät ja pitkä kesä.

    • Anonyymi

      Aloittajan juttu täytyy olla trolli... :DD

    • Anonyymi

      Mutta?! Mistä erottaa valehelsinkiläisen tosi helsinki loisesta?
      Miten muuten on mahdollista että osa helsingin kaupunkin valtuustosta
      =valtuutetuista tutuista asuu tosta vaa espoossa taikka vandaalla Siis itse ei ton enempää maalla ku helsingin kaupunkiskaan?
      Oks he joteski jäävejä vai kunnon kunnalispolitikkoi?
      Helsinginkaupungin työntekijöitte sähköposti osotteet taitaa muute olla muotoa www//hell.fi kysykää sieltä tai neuvola numerosta jos uskallatte...tai jokin seikka helsinkis viellä askarruttaa..
      Moni muu pitäjä ottaa asujia vaikka ilmaSEKSI neuvoo opastaa ja maksaa viellä vähempi.

    • Anonyymi

      johtuu siitä että hesalaiset on nii hölömöjä

      • Anonyymi

        Kyllä siitä johtuu.


    • Anonyymi

      Ei paljon tuolla tyylillä säästetä ympäritöä.
      Ulkonäkökeskeisyys aiheuttaa paljon turhaa jätettä.
      Niin vaatetus kuin meikit ja kampaukset.
      Vesistö saastuu ja mitä sitten juodaan?

      • Anonyymi

        Mun naisystävä on kylläkin semmoinen
        luomu Elovena-neitonen kasvoineen,
        rintoineen, kainalo- ja häpykarvoineen,
        ja itse olen mies ja hetero. Ollaan kumpikin
        syntyperäisiä helsinkiläisiä.

        Botox-silikonibimbot naiset ällöttävät minua.


    • Anonyymi

      Bööna, stikkaa eldistä

    • Anonyymi

      Jos Suomen maahanmuuttopolitiikka ei muutu, ei kyllä muutaman kymmenen vuoden päästä käy Helsinkiläisiä kateeksi.

      • Anonyymi

        Maria Ohisalo hoitaa homman päin persettä.

        Tarvittaisiin turvallisuuspolitiikkaan enempi
        jämäkkyyttä, jota löytyi 1930-luvun Suomessa,
        tänä päivänä jämäkkyys loistaa poissaolollaan.


    • Anonyymi

      Mitähän tämä Helsinki olisi,jos ei tätäkin paikka kuntaa olisi yhteisellä Suomenmaan sisukkudella puolustettu sodan aikoina ?Stadilaisten pitäisi tutustua tavalliseen arkielämään kautta Suomen.

    • Anonyymi

      Pisteet tän ketjun aloittajalle! Nuo stereotypiat pitävät niin usein paikkansa!

    • Anonyymi

      Ei vihata eikä karehdita.
      Naiset kauniimpia, tarkoitanet = maalipyttyjä. Kun pitää mennä nukkumaan niin kuorivat sen maalinaamion pois, kuin ennen vanhaisessa elokuvassa. Valot pois, ettei totuus näy kun pakkelit on pesty pois naamalta.

      Ne parhaat yksilöt onkin jo vapailtamarkkinoilta korjattu pois.

      Tietyt ihmiset vain ns, Hesalaiset ovat niin itseään täynnä, ettei sellaisenkanssa tule edes kaikki Hesalaiset toimeen. Eräs Hesalainen pomo tuumaskin, ovat niin tyhmiä kun ovat ollakseen.

      • Anonyymi

        Helsingin asukkaista n.65% on juna tuonut jostain.
        Ehkä sinunkin serkkutyttö asuu täällä, se dorka maalipytty.


      • Anonyymi

        1930-, 40- ja 50-luvulla suomalaiset naisnäyttelijät
        olivat aidosti kauniita. Katso vanhoja kotimaisia
        elokuvia ja totea itsekin tämä seikka.


    • Anonyymi

      Eristetään Helsinki ja Uusimaa. Levittävät tautia.

    • Anonyymi

      Pysykää siellä helsingissä.

      • Anonyymi

        Ei tuli mieleenkään lähteä maalle. Mieluummin koronavirus...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuli mieleenkään lähteä maalle. Mieluummin koronavirus...

        No, toivottavasti saat sen.


    • Anonyymi

      Helsinkiläisiä vihataan siksi, koska he eivät rahoita tarpeeksi maaseudun väestön joutenoloa.

      • Anonyymi

        Höpö höpö. Uusavuttomia kultalusikka suussa syntynheitä pullamössömussukoita ovat helsinkiläiset ja puhuvat niin ärsyttävällä lespaavalla laiskalla slangilla. että pää kuuntelijalla hajoaa. Moista omahyväisyyttä ei vaan pää kestä. Ja olen siis ihan täåltä turistirysästä tuntureilta. Me ei oikeasti haluta teitä tänne. Suksikaa kuushen tai jonnekki muualle , äläkää tuluko tänne. Menkää etelän methän , suksikaa suohon , juoskaa jorpakhon ja niin että pysyttä sielä ettekä tule tänne häirithen meijän luonnonrauhaa ja elämää. Menkää methän mutta jonnekki ihan toishen methän kun tänne pohijosen methin. Mielelhän etelhän ja sielä pysykää. Kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Uusavuttomia kultalusikka suussa syntynheitä pullamössömussukoita ovat helsinkiläiset ja puhuvat niin ärsyttävällä lespaavalla laiskalla slangilla. että pää kuuntelijalla hajoaa. Moista omahyväisyyttä ei vaan pää kestä. Ja olen siis ihan täåltä turistirysästä tuntureilta. Me ei oikeasti haluta teitä tänne. Suksikaa kuushen tai jonnekki muualle , äläkää tuluko tänne. Menkää etelän methän , suksikaa suohon , juoskaa jorpakhon ja niin että pysyttä sielä ettekä tule tänne häirithen meijän luonnonrauhaa ja elämää. Menkää methän mutta jonnekki ihan toishen methän kun tänne pohijosen methin. Mielelhän etelhän ja sielä pysykää. Kiitos.

        Opettele puhumaan ja kirjoittamaan suomea.
        Tuo pohjoisen takapajuisen junttiseudun h-honotus ei ole suomea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele puhumaan ja kirjoittamaan suomea.
        Tuo pohjoisen takapajuisen junttiseudun h-honotus ei ole suomea.

        Osaan kirjoittaa ja puhua täydellisen hyvää suomen kieltä. Asiasta on olemassa virallinen tutkintotodistuskin ja opetan sekä suomea että erästä toista skandinaavista kieltä työkseni.

        Son sitte kuule ihan eri asia, mitä tampioille turisteille selevitethän ja millä murthella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Uusavuttomia kultalusikka suussa syntynheitä pullamössömussukoita ovat helsinkiläiset ja puhuvat niin ärsyttävällä lespaavalla laiskalla slangilla. että pää kuuntelijalla hajoaa. Moista omahyväisyyttä ei vaan pää kestä. Ja olen siis ihan täåltä turistirysästä tuntureilta. Me ei oikeasti haluta teitä tänne. Suksikaa kuushen tai jonnekki muualle , äläkää tuluko tänne. Menkää etelän methän , suksikaa suohon , juoskaa jorpakhon ja niin että pysyttä sielä ettekä tule tänne häirithen meijän luonnonrauhaa ja elämää. Menkää methän mutta jonnekki ihan toishen methän kun tänne pohijosen methin. Mielelhän etelhän ja sielä pysykää. Kiitos.

        Myötä ja vastamäessä tässä elelen helsinkiläisenä
        Helsingin rinnalla, sosiaalisia ongelmia on esiintynyt
        Helsingin lähiöissä, tyypillistä kaupunki-ilmiötä,
        jota on pakko vain sietää, kun nykyään mikään
        Gestapo-meininki ei tule kysymykseenkään rikollisia
        puhuteltaessa, että syytetty/rikollinen piestäisiin
        mustelmille kuulustelussa. Ajoittain ärsyttää
        kylläkin virkavallan lepsu suhtautuminen rikollisiin.


    • Anonyymi

      Ovat itsekkäitä, leveileviä ja ärsyttäviä. Lespaava puhetyyli on ehkä suurin ärsytys ja sitten se Euroopan omistajan asenne ja vouhotus, kun pääsee johonkin kerrostalotyyliin rakennettuun turistirysään mukamas Lappiin ja viettävät pohjoisen lomaviikkonsa jossain tunkkaisessa, täyteenahdetussa meluisassa juottolassa.


      Tunturikeskuksien turisteille naureskellaan ihan yleisesti. Johtuu pelkästään heidän omasta käytöksestään.

    • Anonyymi

      Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: syystäkin.

    • Anonyymi

      Saattaa olla Helsinkiin tulossa sellainen kevät, että lähinnä säälin teitä.

      • Anonyymi

        Vappu peruttu.


    • Anonyymi

      Koska pääkaupunkiseutu on vieraantunut todellisuudesta, eli muusta Suomesta. Palkat, hintataso ja kaikki muu vastaava vääristyy tämän alueen vuoksi.

    • Anonyymi

      Stadilaisilla maailmankansalaisilla on nyt semmonen kiinalaisen maajussin nussimalta lepakolta saama virus.

      • Anonyymi

        Meille Kallion hipstereille se o jees ihan uutta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meille Kallion hipstereille se o jees ihan uutta!

        Kallion punaviher hipit ja kommunistit saisivatkin sairastaa tuon koronan, kunhan eivät tartuta sitä kehenkään muuhun.


    • Anonyymi

      helsinki karanteeniin!!!!

      • Anonyymi

        Pysykää hesalaiset nyt siellä älkääkä rynnikö Lappiin tai mihinkää muualle Suomeen. Teitä ei nyt kaivata missään.


    • Anonyymi

      Keskustellaan vaikka tulevana syksynä jos hengissä ollaan miten hienosti Helsinkiläisillä pyyhkii. Itse asun maalla kaukana kaikesta. Saattaa mennä arvot uuteen järjestykseen.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Saattaa mennä arvot uuteen järjestykseen.''
        Saattaa mennä paljonkin sekaisin jos maaseudun elättäjä on rampa....
        https://www.tilastokeskus.fi/tietotrendit/artikkelit/2018/uusimaa-maksaa-viulut/

        Vai maaseudun elättäjiä ! Kaikkea sitä kirjoitetaankin. Maaseudulta olette tulleet lähes kaikki Helsingissä asuvat . Maaseudulla teidät on hoidettu aikuiseksi ,koulutettu, Helsinkiin olette menneet suoraan veroja sinne maksamaan. Ja taas tulette loppusijoituspaikkaan kotiseudullenne. Teitä siis kustannetaan molemmin päin elämäämme maalla ikänsä asuvien pussista . Veroeuronne jäävät etelään. Me maalla asuvat emme hyödy teistä mitään ja on lapsellista sellaista väittää. Veroja maksamme ,hoitomme maksamme,lapsemme koulutamme aivan itse. Hoitakaa siellä vain oma asianne ja antakaa meidän elää rauhassa .


    • Anonyymi

      Eikös monilla suomalaisilla ole tapana purra ruokkivaa kättä.

      • Anonyymi

        Miksi helsinkiläiset nyt änkäytyy lappiin vaikka siellä sairaiden hoitopaikat riittää vain paikallisväestölle? On saatanan tyhmää sakkia joka saisi pysya siellä uudellamaalla ja korkean aitauksen sisällä! Ulkonaliikkumsikielto olisi pitänyt julistaa aikanaan mutta hallituksen akat vain jahkailee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi helsinkiläiset nyt änkäytyy lappiin vaikka siellä sairaiden hoitopaikat riittää vain paikallisväestölle? On saatanan tyhmää sakkia joka saisi pysya siellä uudellamaalla ja korkean aitauksen sisällä! Ulkonaliikkumsikielto olisi pitänyt julistaa aikanaan mutta hallituksen akat vain jahkailee.

        Miksi Lapissa vietiin ahneus ylimmilleen ja tehtiin Kiina ja venäjä-landia? Ei siellä suomalaisia matkailijoita ole arvostettu enää pitkään aikaan, eikä ole ollut kovin miellyttävä matkatakaan. Seuraatko uutisia? Taisi korona levitä sieltä päin.


    • Anonyymi

      Vielä ihmetellään miksi Helsinkiläisiä pidetään omahyväisinä ....... Luulevat että säännöt ei koske heitä. Yksi esimerkki tämä entisen pressan rouva kävi tartuttamassa itsensä jossakin tyhjänpäiväisessä naistentapahtumassa. Parempi ettei sano enempää vaikka mieli tekisi.

      • Anonyymi

        Tämäntapaiset möläytykset vahvistavat maalaisten typeryyden.


      • Anonyymi

        Olen itse helsinkiläinen ja kannatan maanlaajuisesti
        lainkuuliaista elämää, niin säästymme vankilalta,
        mielentilatutkimukselta ja oikeusprosessilta, ja voimme
        elää huojentuneina kansalaiselämää Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämäntapaiset möläytykset vahvistavat maalaisten typeryyden.

        Mikä möläytys, totta joka sana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä möläytys, totta joka sana.

        Möläytyksessä mainittu rouva lienee syntyjään kuopiolainen, eikä muukaan ole totta.


    • Anonyymi

      Mistähän joku olisi kateellinen hesalaisille? En keksi yhtään asiaa. Itse pidän hiukan tyhminä joukkosieluina, joka paikassa tungosta, rähjääntyneen näköinen paikka. Viimeksi kävin v. 2007 ja päätin, etten koskaan moiseen kylään eksy. Ei onneksi ole tarvinnutkaan. Jotenkin se vain oli karsea.
      Asun kaupungissa, pienessä, mutta ihanteeni on maaseutu. Enää ei ole mahdollisuuksia siihen elämään, mutta haaveillahan aina voi.
      Kyllä muualla Suomessa on vielä puhdasta luontoa, kirkkaat vedet, ei paskajokia tarvitse katsella.
      Luovuttaisin Helsingin alueen vaikka venäjälle ja Turun alueen Ruotsille, asukkaineen tietenkin. Pääkaupungiksi Kuopio tai Jyväskylä. Tuo Lappiin ryntääminen oli kaiken huippu uusmaalaisilta, itsekkäitä olioita.

      • Anonyymi

        Maalaiset ryntäsi itsekkäästi Helsinkiin 60-luvun puolivälissä aiheuttaen mm. asuntopulan.


      • Anonyymi

        Kepulandia voi muodostaa oman valtionsa ja valita sen pääkaupungiksi haluamansa kylän.


      • Anonyymi

        Tosi on! Kuopio vaan pääkaupungiksi . Onhan se keskellä Suomea. Mutta kaikki suomalaiset joutavat pitää asuinalueensa ja ihmisarvonsa. Ahvenanmaalaisten erikoisedut on leikattava pois . RKP horpottiin hallituksesta,kun ei kannatus riitä. Johtajien paikat kykyjen,ei puolueen tai rappareihin kuulumisen mukaan. ( Rapparit ovat siis vapasmuurareita) .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi on! Kuopio vaan pääkaupungiksi . Onhan se keskellä Suomea. Mutta kaikki suomalaiset joutavat pitää asuinalueensa ja ihmisarvonsa. Ahvenanmaalaisten erikoisedut on leikattava pois . RKP horpottiin hallituksesta,kun ei kannatus riitä. Johtajien paikat kykyjen,ei puolueen tai rappareihin kuulumisen mukaan. ( Rapparit ovat siis vapasmuurareita) .

        Mieluummin Moskovakin kuin suuruudenhullujen savolaisten kylä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieluummin Moskovakin kuin suuruudenhullujen savolaisten kylä.

        Et ole käynyt koskaan lähelläkään Savoa. Niinpä puhut kuin keitetystä lampaan päästä. Savossa ei ole suuruudenhulluja . On yrityksiä ,sosiaalisuutta,annetaan arvo toisillekin . Vai onko huippuyritykset Ponsse ja Genelec suuruuden hulluutta? Ne eivät ole näpertelyä vaan osoitus savolaisten kyvykkyydestä. Ympäri maailman huippuartistit käyttävät Genelecin kaiuttimia. Ja Ponssen metsäkoneita .Ei siinä huonommin kävisi,vaikka nämä lahjat tulisivat laajemmin käyttöön johtavissa tehtävissä. Kuten Urho Kekkosen lahjakkuus oli,tehtävänsä tiennetkin. Ja Paavo Ruotsalaisen valtava työ hengellisellä saralla. Iisalmesta ovat Miina Äkkijyrkkä, Teuvo Länsivuori ja Keke Rosberg myös. Sekä olivat Aku Räty,Minna Canth,Halosen taiteilijaveljekset . Niin että näyttöä on todellisesta lahjakkuudesta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kepulandia voi muodostaa oman valtionsa ja valita sen pääkaupungiksi haluamansa kylän.

        Kyllä. Juuri näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maalaiset ryntäsi itsekkäästi Helsinkiin 60-luvun puolivälissä aiheuttaen mm. asuntopulan.

        Jep. Ajakaa ne pois sieltä. Sinne jää sitten noin 100000 asukasta ja eristystä ei siten tarvita. Tuli laitettua vaikea luku. Se on sata tuhatta.


    • Anonyymi

      Rengon keinu kutsuisi jos joutuisi Helsinkiin muuttamaan.

    • Anonyymi

      Mitä ihmeen helsinkiläisiä? Eihän siellä ole kuin Ylä-Suomesta muuttaneita eri heimoja. Savolaisia ehkä eniten. Missä savolaiset kokoontuvat,siellä hivutetaan naapuripöytiä lähemmäksi ,että kuulisivat ne hyvät jutut ja vitsit. Itse olen tavannut eläissäni yhden ainoan oikean perushelsinkiläisen,jonka isovanhempien koti on jäänyt ratikkareitin alle. Ja pidän hänestä,kuten kaikista oikeista ihmisistä. Pohjalainen ylikorostunut itsekehu ja uho on vastenmielistä,mutta eivät he kaikki ole sellaisia. Kaikki rehelliset ihmiset kelpaavat,jokaisessa on jotain hyvää,ikään,rotuun ja sukupuoleen katsomatta. Ja heimoon katsomatta .En ole koskaan vihannut helsinkiläisiä enkä ole tavannut muitakaan sellaisia. Pelkäävätkö helsinkiläiset meitä luonnollisia ihmisiä ilman naamioita ? Sellainenhan helsinkiläisille on koko ajan päällä. Kun pelkäävät toisiaankin. Vain pienessä piirissä voivat olla omia itsejään. Myös heistä löytää oikean ihmisen kuoren alta joskus.

    • Anonyymi

      Oisko ylimielisyys ja historia kun on jätetty muut kärvistelee ja lähdetään itse elämään "hienompaa" elämää. Luullaan tietävän kaikesta kaikki ja kuitenkaan edes perusasiat eivät ole hallussa. Muut ruokkii hesalaiset. Toki kyllä vastavuoroisesti epäluuloisten maalaistenkin vikalista on pitkä. Voittajana selviää ne ketkä tajuavat omat puutteensa ja osaavat sen jälkeen toimia fiksusti.

    • Anonyymi

      Miksi Helsinki/uusimaa suljetaan. Oliskohan siinä vastaus palstan aloittajalle.

    • Anonyymi

      Katso hyvin tarkasti ja hitaasti peiliin, niin ymmärrät syyn.

      • Anonyymi

        Nythän sen näkee miten hyvin epidemiat leviää kun kaikki on sulloutuneet pienellle alueelle, että on tästä maalla asumisesta etunsakkin! Monesta ihanuudesta joutuu luopumaan kuten lukuisista biletyspaikoista ja ruuhkista busseissa ja ratikoissa joissa saisi taudin itselleen!
        Täällä junttilassa jossa ei ole biletyspaikkoja ja on vain apteekki ja ruokakauppa ilman ruuhkaa sekä pitkät välimatkat omalla autolla ajella on suhteellisen turvallista elellä! Mutta tilannehhan muuttuu viimeistään pääsiäsisenä kun maalta sinne muuttaneiden ei hesalaisten pitää palata pyhiksi mummin ja papan paistipatojen ääreen notkumaan ja tuoda tauti tullessaan!
        Luulen ettei kukaan stadilainen haluaisi vaihtaa nykytilannetta kanssani kun täällä junttilassa maalla on niin tympeää elää, vaan nauttii nyt taudista stadissa täysin rinnoin tai keuhkoin.


    • Anonyymi

      oisko yksi syy tuo että levittävät nyt koronan kaikkialle kun karkasivat mökkeilemään?

    • Anonyymi

      Sen takia niitä ylimielisiä inhotaan kun luulevat olevansa Suomen napa. reppanat luulee että laki ei koske niitä. Sinnehän jäätte lukkojen taakse .

      • Anonyymi

        pönkälllä varmistettuna


      • Anonyymi

        Ehdottomast puomit uudenmaan ympärille ja alue eristykseen muusta suomesta, näin olen espoolaisena jo pitkään toivonut ja NYT SE VIHDOIN TOTEUTUU.


    • Anonyymi

      Helsinginyliopisto on manipuloitu laitos .. Hurifinnit johtaa koko lafkaa

    • Anonyymi

      Ne mielestäsi Helsingin niin hienoksi tekevät arkkitehdit, insinöörit ja lääkärit ovat kaikki sinne muualta muuttaneet. Perushelsinkiläinen ei esimekiksi syö sulakurkkuja. Nimittäin se pää ei mahdu sinne purkkiin.

    • Anonyymi

      Helsinkiläiset ovat suuria, kirjoittaa Turun Sanomat, ja jatkaa MULKKUJA

      • Anonyymi

        Kauan kauan sitten ahvenanmaalaiset kalastajat harjoittivat seksiä hylkeiden kanssa.
        Turkulaiset ovat siitä elävä esimerkki.


    • Anonyymi

      Hesalaiset on todella ylimielistä porukkaa, näkeehän sen tässä korona asiassa.

    • Anonyymi

      ... helsinkiläiset itse ylentävät itsensä. He kuvittelevat, että Lappi, Saimaan seutu ja muut harvempaan asutut seudut ovat heidän temmellyskenttiä. Tullaan mökeille ja pöykeillään yms.
      ... hesalaiset siirtävät vuosisatojen perinnettä ilkkua lappilaisia ja savolaisia. Me emme enää ole teidän "alamaisia". Olemme oman arvontuntevia, toimeentulevia ja lahjakkaita.
      ... Lapissa ja Savossa ja pääkaupunkiseudun ulkopuolella voimme nauttia luonnon rauhasta ympäri vuoden. Sielumme saa levätä. Meidän ei tarvitse lähteä mihinkään purkamaan stressiä.
      ... Ylimielistä on puhua, että me asumme " periferiassa". Mikä sitä on? Kauniin luonnon, elämisen rauhan ja luonnon kulttuurin näkökulmasta hesalaiset itse asuvat periferiassa.

      • Anonyymi

        Juntit on juntteja ja stadilaiset stadilaisia, niin se vaan on ja niin se tulee aina olemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juntit on juntteja ja stadilaiset stadilaisia, niin se vaan on ja niin se tulee aina olemaan.

        Heh! Uudenmaan keskimääräinen älykkyysosamäärä on vaivaiset 89 kun muualla maassa se on 102. Heh heh! Ylimielinen helsinkiläinen poljettiin taas kerran suohon :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juntit on juntteja ja stadilaiset stadilaisia, niin se vaan on ja niin se tulee aina olemaan.

        Ite oot JUNTTI kun tuollaista muista Suomalaisista kirjoitat! muualla Suomessa
        asuu viisaampia ja ystävällisempiä kuin hesassa.


    • Anonyymi

      Eräs nainen sanoi että tyhmyyttä ei voi parantaa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Helsinkiläisiä vihataan sen takia koska he ovat ylimielisiä ja lisäksi pohjattoman tyhmiä.

      • Anonyymi

        Maalaisia inhotaan sen takia koska he ovat vähämielisiä ja lisäksi pohjattoman tyhmiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maalaisia inhotaan sen takia koska he ovat vähämielisiä ja lisäksi pohjattoman tyhmiä.

        Maalla asuu viisaampia ja hyvin käyttäytyviä ihmisiä, Hesalaise ovat liikenteessä
        vaaraksi muille ylinopeuksineen , kannattaisi opetella liikennesäännöt uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maalaisia inhotaan sen takia koska he ovat vähämielisiä ja lisäksi pohjattoman tyhmiä.

        Typerä helsinkiläinen ei "yllättäen" keksi omia juttuja vaan kaikki pitää kopioida älykkäämmiltä ihmisiltä.


    • Anonyymi

      Hesalaisia vihataan siksi kun te ette osaa käyttäytä muualla, mahtailette moititte
      muualla asuvia niin kuin olisitte muka muita parempia kaikessa,opettelisitte
      edes ajamaan autoa ettekä kiilaisi aina toisten ohi liikenteessä, olisi paljon
      poliiseille tekemistä teidän tien käytössä.

      • Anonyymi

        Tunnen kaksi lapsuudesta asti Helsingissä asunutta ihmistä. Molemmilla on ikää nykyään jo melkein 40 vuotta. Molemmat ovat todella stereotyyppisiä Helsinkiläisiä. Heidän kanssaan ei voi keskustella oikein mistään kunnolla tai sitten heitä pitää myötäillä koko ajan ja olla kaikessa samaa mieltä. Jos/kun heidän kanssaan on eri mieltä niin he aloittavat täysin järjenvastaisen henkilökohtaisuuksiin menevän "hyökkäyksen". Molemmat ovat haukkuneet minua lukuisia kertoja mm. natsiksi ja rasistiksi. Olenkin pistäsnyt heihin välit poikki kokonaan. Ei huumori vain enää riitä niin aggressiivisten ja ylimielisten ihmisten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen kaksi lapsuudesta asti Helsingissä asunutta ihmistä. Molemmilla on ikää nykyään jo melkein 40 vuotta. Molemmat ovat todella stereotyyppisiä Helsinkiläisiä. Heidän kanssaan ei voi keskustella oikein mistään kunnolla tai sitten heitä pitää myötäillä koko ajan ja olla kaikessa samaa mieltä. Jos/kun heidän kanssaan on eri mieltä niin he aloittavat täysin järjenvastaisen henkilökohtaisuuksiin menevän "hyökkäyksen". Molemmat ovat haukkuneet minua lukuisia kertoja mm. natsiksi ja rasistiksi. Olenkin pistäsnyt heihin välit poikki kokonaan. Ei huumori vain enää riitä niin aggressiivisten ja ylimielisten ihmisten kanssa.

        Sinun kanssa keskustelu saa rauhallisemmankin henkilön hermostumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kanssa keskustelu saa rauhallisemmankin henkilön hermostumaan.

        Juuri tuollaista aggressiivisuutta tarkoitin. Heti mennään henkilökohtaisuuksiin. Tuollaisella käytöksellä pahennat entisestään Helsinkiläisten todella huonoa mainetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen kaksi lapsuudesta asti Helsingissä asunutta ihmistä. Molemmilla on ikää nykyään jo melkein 40 vuotta. Molemmat ovat todella stereotyyppisiä Helsinkiläisiä. Heidän kanssaan ei voi keskustella oikein mistään kunnolla tai sitten heitä pitää myötäillä koko ajan ja olla kaikessa samaa mieltä. Jos/kun heidän kanssaan on eri mieltä niin he aloittavat täysin järjenvastaisen henkilökohtaisuuksiin menevän "hyökkäyksen". Molemmat ovat haukkuneet minua lukuisia kertoja mm. natsiksi ja rasistiksi. Olenkin pistäsnyt heihin välit poikki kokonaan. Ei huumori vain enää riitä niin aggressiivisten ja ylimielisten ihmisten kanssa.

        Kuka voi olla hesalaisen kaveri?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuollaista aggressiivisuutta tarkoitin. Heti mennään henkilökohtaisuuksiin. Tuollaisella käytöksellä pahennat entisestään Helsinkiläisten todella huonoa mainetta.

        Helsinki oli siedettävämpi isovanhempieni aikaan
        1920-1980-luvulla kun ei vielä venäläiset, aasialaiset,
        arabit ja afrikkalaiset talsineet pitkin Helsingin katuja.

        Nyt voi sanoa ettei Helsinki ole enään suomalais-
        kansallinen Suomen pääkaupunki.


    • Anonyymi

      Korona hoitaa hesaan tilaa

    • Anonyymi

      Hei maalla asujat. Mitä te Helsingin palstalle

      tulette mieltänne osoittamaan?

      Kirjoittelunne viestii syvää katkeruutta ja

      Huonoa itsetuntoa, joten, turha teidän on täällä huutaa.

      Kiitos

      • Anonyymi

        Ylimielinen Helsingin vetelys kuvittelee, että kaikki Helsingin rajojen ulkopuolella on maalaismaisemaa. Heh! Kannattaisi joskus käydä sen kuplan ulkopuolellakin, vaikkapa Lapissa niin näet, että edes siellä ei asu jääkarhuja. Ei kun...ai niin...Hah hah hah! Uusimaahan on eristetty muusta Suomesta. Hah hah hah! xD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylimielinen Helsingin vetelys kuvittelee, että kaikki Helsingin rajojen ulkopuolella on maalaismaisemaa. Heh! Kannattaisi joskus käydä sen kuplan ulkopuolellakin, vaikkapa Lapissa niin näet, että edes siellä ei asu jääkarhuja. Ei kun...ai niin...Hah hah hah! Uusimaahan on eristetty muusta Suomesta. Hah hah hah! xD

        Kova into maalaisilla tulla Helsinki palstalle, eikö siellä korvessa ole mitään tekemistä ??
        Itselleni vastaten, ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kova into maalaisilla tulla Helsinki palstalle, eikö siellä korvessa ole mitään tekemistä ??
        Itselleni vastaten, ei ole.

        HAH HAH! Teitä on jokapaikassa mollattu muuallakin kuin netissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kova into maalaisilla tulla Helsinki palstalle, eikö siellä korvessa ole mitään tekemistä ??
        Itselleni vastaten, ei ole.

        Yritetään teitä tolloja neuvoa että pysytte siellä ghetossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritetään teitä tolloja neuvoa että pysytte siellä ghetossa.

        Asun pohjanmaalla. Työt toivat. Ystävät stadissa sanoivat, että eihän siellä voi pelata edes jalkapalloa kun sudet syö laitahyökkääjät..En ole kotiutunut tänne. Kaipaan stadiin. Ihmiset ihan ok täällä, paitsi ovat todella uteliaita. Ajelevat vapaa- aikoinaan pitkin kyliä vahtaamassa missä ja minkälaisessa pytingissä asutaan. Täällä pitää olla hienompaa kuin naapurilla. Toisaalta ihmiset ovat ns. vanhan liiton ihmisiä. Kunnioittavat isänmaallisuutta ja esivaltaa, mikä on arvostettavaa. Kyllä ero paikkakuntien ja kulttuurin välillä on selkeä.
        Ihankuin Ameriikassa. Teksas on eri paikka tavoiltaan kuin New York. Toisaalta on hyvä, että on työtä ja terveyttä. En vaan ole luontoihminen. Urbaani ympäristö nostaa mielialaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asun pohjanmaalla. Työt toivat. Ystävät stadissa sanoivat, että eihän siellä voi pelata edes jalkapalloa kun sudet syö laitahyökkääjät..En ole kotiutunut tänne. Kaipaan stadiin. Ihmiset ihan ok täällä, paitsi ovat todella uteliaita. Ajelevat vapaa- aikoinaan pitkin kyliä vahtaamassa missä ja minkälaisessa pytingissä asutaan. Täällä pitää olla hienompaa kuin naapurilla. Toisaalta ihmiset ovat ns. vanhan liiton ihmisiä. Kunnioittavat isänmaallisuutta ja esivaltaa, mikä on arvostettavaa. Kyllä ero paikkakuntien ja kulttuurin välillä on selkeä.
        Ihankuin Ameriikassa. Teksas on eri paikka tavoiltaan kuin New York. Toisaalta on hyvä, että on työtä ja terveyttä. En vaan ole luontoihminen. Urbaani ympäristö nostaa mielialaa.

        Juuri tuollaista ylimielisyyttä on havaittavissa kaikilla eteläsuomen asukeilla. Kuvitellaan, että Helsingissä kaikki on isoa kuin suurimmissa maailman metropoleissa, vaikka todellisuudessa Helsinki on naurettava tuppukylä oikeiden kaupunkien rinnalla.

        Koomista on myös se, että eteläsuomen säheltäjät kuvittelevat aina, että muualla Suomessa ihmiset muka kyttäisivät toisiaan koko ajan. Todellisuudessa kuitenkin nämä etelän vetelät itse ovat niitä jotka tuijottavat ja kyttäävät toisia. Itsehän he eivät sitä kuitenkaan tajua kuten eivät sitäkään, että eteläsuomalaiset ovat pääsääntöisesti pohjattoman tyhmiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritetään teitä tolloja neuvoa että pysytte siellä ghetossa.

        Emme kaipaa neuvojanne täällä muualla Suomessa! pysykää vaan siellä kehätien
        sisäpuolella älkää tulko tänne levittämään tauteja eikä tapojanne, menkää ihmeessä
        autokouluun uudestaa, että loppuisi se kaahailu ,


      • Anonyymi

        Ei mulla ole maaseutua mitään vastaan.
        Maaseudun rauhassa löydän jopa paremmin
        mielenrauhan kuin kaupunkien liikenne-
        melussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asun pohjanmaalla. Työt toivat. Ystävät stadissa sanoivat, että eihän siellä voi pelata edes jalkapalloa kun sudet syö laitahyökkääjät..En ole kotiutunut tänne. Kaipaan stadiin. Ihmiset ihan ok täällä, paitsi ovat todella uteliaita. Ajelevat vapaa- aikoinaan pitkin kyliä vahtaamassa missä ja minkälaisessa pytingissä asutaan. Täällä pitää olla hienompaa kuin naapurilla. Toisaalta ihmiset ovat ns. vanhan liiton ihmisiä. Kunnioittavat isänmaallisuutta ja esivaltaa, mikä on arvostettavaa. Kyllä ero paikkakuntien ja kulttuurin välillä on selkeä.
        Ihankuin Ameriikassa. Teksas on eri paikka tavoiltaan kuin New York. Toisaalta on hyvä, että on työtä ja terveyttä. En vaan ole luontoihminen. Urbaani ympäristö nostaa mielialaa.

        Mun serkku (mies) minua 20 vuotta
        vanhempi asuu Seinäjoella, Etelä-
        Pohjanmaalla, ja on syntyjään Helsingistä.
        Itsekin olen mies, olen asunut
        koko ikäni Helsingissä.


    • Anonyymi

      Kyllä on mukava lapin hohtavilla hangilla hiihellä ja jos joku tulee vastaan niin se on joko tuttu tai puhuu samaa murretta.hyvää pääsiäistä betoniviidakkoon

      • Anonyymi

        Joko ne hesalaiset on levinny lappiin? osaako ne edes hiihtää ?


    • Anonyymi

      Kolme syytä. Asenne. Asenne. Asenne.

      Muutama viirupää riittää pilaamaan kaiken.

    • Anonyymi

      No, Helsinkihän on yksi kärpäsenpaska kun vertaa Euroopassa ja maailmassa todella hienoihin kaupunkeihin. Pinta-alaltaan pieni ja ruma mesta, jossa paskantärkeitä ihmisiä ilman syytä.

      Helsingissä ei ole mitään muuta kaunista kuin ulkosaaristo, johon helsinkiläiset eivät ole vielä autoineen päässeet. Tokihan kun helsinkiläisiä aina muualle Suomeen viikonloppuisin matkustaa niin pitäähän heidän esim. saareen päästä autolla. Eihän se ole helsinkiläinen eikä mikään, joka autolla ei saareen mene ja pidä tietysti kovaa ääntä siellä. Siellä pääsevät sitten unelmaperheensä kanssa meluamaan ja kännykästä tablettiin tukiasemana yhteyttä jakamaan.

      Sellaisia ovat meidän helsinkiläiset: paskantärkeitä idiootteja (ja vielä ilman mitään syytä). Heille ei nosta hattua kukaan muu kuin he itse.

      • Anonyymi

        Helsingissä parasta on juuri se pieni pinta-ala. Mieluummin asun paikassa, jossa kaikki tarvittavat palvelut on kävelyetäisyydellä. Ei kiinnosta autoilla kymmeniä kilometrejä päivässä, sen ajan voi käyttää mielekkäämminkin. Jos huomaan klo 23, että kahvi ja vessapaperi on loppu, voin kävellä lähikauppaan ostamaan. Lapissa se ei ihan niin vain onnistu, koska siihen aikaan ei ole mikään muu auki kuin oma perse, koska kaikki raha menee autoiluun ja talon lämmityskuluihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsingissä parasta on juuri se pieni pinta-ala. Mieluummin asun paikassa, jossa kaikki tarvittavat palvelut on kävelyetäisyydellä. Ei kiinnosta autoilla kymmeniä kilometrejä päivässä, sen ajan voi käyttää mielekkäämminkin. Jos huomaan klo 23, että kahvi ja vessapaperi on loppu, voin kävellä lähikauppaan ostamaan. Lapissa se ei ihan niin vain onnistu, koska siihen aikaan ei ole mikään muu auki kuin oma perse, koska kaikki raha menee autoiluun ja talon lämmityskuluihin.

        Jos joku sanoo että parasta Helsingissä ovat
        muslimimamut, dokut, narkkarit, kehitys-
        vammaiset, Kokoomuksen ja Vasemmistoliiton
        äänestäjät/kannattajat, niin olen jyrkästi eri mieltä,
        juurikin nämä ihmisryhmät pilaavat Helsingin
        ilmapiirin täysin.


      • Anonyymi

        Aivan, Tukholma, Kööpenhamina, Amsterdam, Bryssel
        Madrid, Pariisi, Rooma ja Ateena ovat hienompia kau-
        punkeja Euroopassa.


    • Anonyymi

      Muun Suomen kannalta helsinkiläiset ovat riippakiviä, jotka ei tule toimeen ilman muuta Suomea.

      • Anonyymi

        Haluaisitko perustella väitettäsi? Ainakaan maksettujen verojen määrällä mitattuna kehäkolmosen ulkopuolella ei oikeastaan edes makseta veroja.


      • Anonyymi

        Koska Helsingillä on hölmöläinen Jan
        Vapaavuori kaupunginjohtaja, ja tietenkin
        surkimuspuolueesta Kokoomuksesta.


    • Anonyymi

      Turku on hienompi kaupunki kuin
      Helsinki. Turku ollut vuodesta 1229 lähtien.
      Helsinki vasta vuodesta 1550 lähtien.

      Miksiköhän Turku on hienompi kuin
      Helsinki, siksi että Turussa on vielä
      tänäkin päivänä merkkejä Keskiajan
      Suomesta, ja Turku oli se paikka vuonna
      1155 jossa Piispa Henrik kastoi suoma-
      laisia kristityiksi. Ja Turku oli se paikka,
      johon Pietari Brahe perusti yliopiston
      Åbo Akademin vuonna 1640. Ja tietenkin
      Suomen vanhin kirkko Turun tuomiokirkko
      vuodelta 1300 ja Turun linna noin 1280-
      luvulta sekä Aboa Vetus museon asuinsijojen
      raunioita 1300-luvun Turusta.

    • Anonyymi

      Oikea stadin slangi on ihana! Mutta nuo kaikki savolaiset, jotka koittaa sitä puhua, ottavat kaaliin, kun niiden nuotista kuulee, että ovat jostain Savosta tai pohjois-karjalasta!

      • Anonyymi

        Hyi savolaiset ja karjalaiset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyi savolaiset ja karjalaiset!

        Esim. Tuija Pehkonen ja Miina se säätiedottaja🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. Tuija Pehkonen ja Miina se säätiedottaja🤣

        Kauheaa sössötysnuotti niiden puheessa, kun koittavat leikkiä stadilaisia😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauheaa sössötysnuotti niiden puheessa, kun koittavat leikkiä stadilaisia😄

        Pehkosen savon murre on ärsyttävää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pehkosen savon murre on ärsyttävää!

        Ja Miina Manninen säätyyppi on Mikkelistä ja kyllä kuulee sen, kun puhuu, ärsyttävää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Miina Manninen säätyyppi on Mikkelistä ja kyllä kuulee sen, kun puhuu, ärsyttävää!

        Miina on ihan vaimomatskua.


    • Anonyymi

      Ihan höpöpuhetta, miksi vihattaisiin?

    • Anonyymi

      Minkä takia siitä kainuun asunnosta pitäisi päästä eroon? Kainuussa voi myös asua koko ikänsä.

      Vastaus:
      Koska Helsingissä asuvat, noin 7% suomalaisista, eivät ymmärrä että lähes kaikki suomalaiset asuvat muualla kuin Helsingissä.
      Helsingissä a suu n. 600.000 henkeä joista n 200.000 ulkomaalais taustaisia.
      Helsinkiläisistä käy töissä 230.000 henkeä ja n 130.000 käy kaupungissa ulkopuolelta.
      Eli n. 380.000 asukasta ei käy töissä. Opiskelijat, eläkeläiset, työttömät, maahanmuuttajat jne…ketkä elävät pääosin yhteiskunnan tuilla.
      Suuri osa asukkaista ei tiedä käytännössä muun suomen asioista juuri mitään.

      • Anonyymi

        Tiesitkö että lähes puolet valtion saamista veroista maksetaan ''Suur-Helsingin'' alueelta eli Helsinki-Espoo-Vantaa.
        Suomen 10 eniten valtion tuloveroina maksavaa postinumeroaluetta maksaa valtion tuloveropotista lähes 9 prosenttia. Kyseisillä pääkaupunkiseudun alueilla asuu 2 prosentia Suomen väestöstä.
        Ja nuo sinun numerot on ihan perseestä:))))


    • Anonyymi

      ei helsinkiläisiä vihata,mukavia lepposia ihmisiä, mutta tvssä ei pitäisi käyttää "stadihonotusta", sitä nasaalia tapaa puhua hesalaisittain, tvssä pitäisi puhua yleiskieltä.

      • Anonyymi

        Helsinkiläiset naiset puhuu nykyään samalla tavalla kuin Kimi Räikkönen. Ei sitä viitsi montaa sekuntia kuunnella.


    • Anonyymi

      Hesalaiset eivät puhu suomen, vaan siihen pohjautuvaa tsadin slangia. Yhtä vaikea ymmärtää kuin tsadilaisia.

      • Anonyymi

        Suurin osa ei ole stadilaisia, vaan stanan savolaisia tai jotain p-karjalasia, heti huomaa puheen nuotista. YÖKS 🤮


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa ei ole stadilaisia, vaan stanan savolaisia tai jotain p-karjalasia, heti huomaa puheen nuotista. YÖKS 🤮

        Totta, eivät ole ikinä puhuneet oikeaa suomea!
        💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, eivät ole ikinä puhuneet oikeaa suomea!
        💩

        Eivät puhu oikeaa suomea eivätkä osaa käyttäytyä liikenteessä aiheuttavat paljon kolareita ja muitakin vaaratilanteita jatkuvasti, oppisivat joskus.


    • Anonyymi

      Pöndet ne tääl itkee ei v*ttuuuu haha hajotkaa sinne keskelle jotai fucking mettää

    • Anonyymi

      Kun lueskelee näitten hesalaisten kirjoituksia niin ei voi kun nauraa. Työttömät (valitettavasti) mammanpojat kirjoittelee mitä sylki suuhun tuo.

    • Anonyymi

      voe että työ helessinkiläeset sitte ossootte olla iha hölömöjä.

    • Anonyymi

      Aika paljon käytetty aikaa noin pitkään ja kökköön trollaukseen.
      Etsisit töitä.

    • Anonyymi

      Meidän peruslakimme mukaan "ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä." Meillä ei voi olla rikoslakia, joka erikseen tai ankarammin kohtelisi maahanmuuttajia. Rikoslakia ja rangaistusasteikkoja kannattaa kyllä tarkentaa ja muuttaa, mutta muutokset koskevat sitten kaikkia.


      olisko lähi-itää ja mustaa kultaa liikaa

    • Anonyymi

      Mun silmät tiirailee muuta Suomea
      hanakammin. Kuitenkin olen Helsingissä
      24/7 kun Helsinki on ollut syntymästäni
      1984 lähtien kotikaupunkini, helsinki-
      läisittäin himastadi. Näen asian niin että
      me suomalaiset edustetaan koko Suomea
      ei vain jotain tiettyä paikkakuntaa vaikka
      paikkakuntarakkaus on myös otettava
      huomioon mutta ensisijassa me suoma-
      laiset edustamme kotimaanamme koko
      Suomea.

      Mulla ei tapana mennä muualle Suomeen
      leuhkimaan että olen Helsingistä ja että
      Helsinki olisi maailmannapa ja muut paik-
      kakunnat Suomessa täysiä paskoja. Sen
      verta fiksu olen kuitenkin että arvostan
      joka Suomen kolkkaa etten lähden halvee-
      raamaan omaa kotimaatani Suomea.

    • Anonyymi

      Ei varmaan kannata yleistää, jos nyt joku on sattunut inhoamaan sinua. Kyse on varmaan henkilökemiasta.

    • Anonyymi

      Sarkasmia,tai sitten Susianalyytikö on hoidettu sairaaksi.

    • Anonyymi

      Helsinkiläistä näistä voi kuvata kahdella sanalla. Moraaliton ja ylimielinen.

    • Anonyymi

      Joka maassa suurinta kaupunkia ja sen asukkaita inhotaan muualla maassa. Yhtäkään poikkeusta ei ole.

    • Anonyymi

      Ei teitä vihata pidetään vaan idiootteina

    • Herra jestas mikä kuvaus. Tuo ei ole kuvaus helsinkiläisistä vaan Helsingissä asuvien paremman väen kuvaus. Heitä toki on paljon, enemmän kuin jossain pikkukaupungissa mutta noin et voi yleistää väestöä.

      Olet tosi nurkkakuntainen jos et muusta tiedä.

      Helsingissä asuu joka tuloluokkaan asuvia ihmisiä, ei suurituloisia varmaan enemmän.
      He ovat normaaleja työssäkäyviä ihmisiä joista hyvin monet asuvat vuokralla.
      He ovat ihmisä jotka eivät ole juoppoja, narkkomaaneja tai muutenkaan hunningolla.

      Sitten ääripäät ovat juopot ja narkkarit jotka asuvat kadulla. He ovat niitä ns. syrjäytyneitä ihmisiä. Lisäksi nämä sopeutumattomat maahanmuuttajat alkavat olla jo maininnan arvoinen ryhmä.

      Heidät tulisi panna sinne mistä ovat tulleetkin (mukaanluettuna tämä nuori räppäri) joka juuri tuomittiin. Turha heillä on vankiloitamme täyttää.

      Mutta näin tavallisena tallaajana en ole koskaan kuullut keneltäkään että hesalaisia vihattaisiin.

      Luulen että kirjoituksesi on tarkoituksenhakuinen eli epäilen sitä. Sen perusteella väittäisin että et ole Helsinkiä nähnytkään. Kuullut ehkä.

    • Anonyymi

      Helsinkiläiset elää velkarahalla. Hesalaiset kuluttaa enemmän kuin tienaa. Ei teitä vihata tyhminä vain pidetään.

    • Anonyymi

      Helsinki ja Pieksämäki ovat molemmat minun mielestä parhaita kaupunkeja,en tiedä miksi.

    • Anonyymi

      Helsinkiläiset käytännössä päättävät maan asiat. Helsinki kerää pääkonttoreittensa avulla verotulot mutta ei jaa niitä maan heikkosaattoisille ja vaivasille vaan elättää yhä kasvavaa mamuväestöä. Se on sitä globalisaatiota.

    • Anonyymi

      KYLLÄ,Stadissa on snygii ,rentsuu jengii.
      Mestat on kondiksessa, ja hyvii mestoi duunaa kaikkee kliffaa, ja sit vielä toi sköne,
      tsänssi lähtee skiglaa nastoille mestoille.
      Tääl on nasta bunkkaa.
      Eli Stadi, ei liian buli, passeli.

    • Anonyymi

      Viha johtuu varmaankin helsinkiläisten ylimielisyydestä ja heidän luuloistaan olevansa jotenkin parempaa väkeä kuin muualla asuvat ,kun kesäisäisin saapuvat mökeilleen maakuntiin olettavat veti että kaikkien pitää toimia heidän ehdoillaan ja heidän mielensä mukaan siksi heitä varmaankin kohdellaan paskasakkina kuten pitääkin pysykööt kehä 3 sisäpuolella jos eivät osaa käyttäytyä muita kohtaan asiallisesti eräskin tuli kaupanpihassa vittuilemaan siitä miten olin autoni pysäköinyt kävi ukolla tuuri että ehti autoonsa pakoon lukkojen taakse olis muuten saanut turpaansa mokoma velliperse

    • Anonyymi

      Helsingissä olen syntynyt ja 11vuotiaana muuttanut Pieksmäelle.Mun parastyöpaikka oli Helsingin valtionrautateiden varikolla vaununsähköasentajan apulaisena ja koulutuksen sain Pieksämäen ammattikoulussa.

    • Anonyymi

      Kummalista sotien jälkeen sietä maaseudut muutolike Helsinkiin työn ja pareman palkan takia. Sama jatkuu maasetu kaupungit ja kylät.Tulaan tänne opiskelmaan ja nostaa kelan opintotukia. Valmistutua työtömys kortiston ja Rasittaa Helsingin verotus ymm. Kovin suuri joukko ei todella ole alkuperäisiä Helsinkiläisiä. Omiaan vihaavat,kumma juttu. Vai onko kateus ?

    • Anonyymi

      Minä olen syntynyt Helsingissä ja minulla on ollut yhdeksän vuotta vanhempi serkku(isän puolelta) joka on myös syntynyt Helsingissä.

    • Anonyymi

      Ennen heitä kunnioitettiin muualla. Vielä 1980-luvulla autojen rekisterikilvessä kirjain A oli helsinkiläisille ja U uudenmaan asukkaille. Molemmat kirjaimet takasivat nöyrän kunnioituksen maantiellä. Jos taakse liimautui kovalla matkanopeudella A-tai U-alkukirjaimisella kilvellä oleva auto, usein Saab tai Volvo, niin annettiin tietä ajamalla reunaan. He menivät ohi joka tapauksessa joten turha oli alkaa estämään.

    • Anonyymi

      Kuka olisi kateellinen ylivelkaantuneelle kulissiporukalle. Monen ns helsinkiläisen asuntovelkojen pesämuna on kotoisin maalta.

    • Anonyymi

      Sanoisin, että helsinkiläisillä (tai tarkoitan siis wanna-be jenkkiläisillä) on kadonnut suomalainen todellisuudentaju. Itse olen hieman pienemmästä paikasta kotoisin, joskin silti kaupungista. Olen reissannut maailmaa ja nähnyt miljoonakaupunkeja. Helsinki on pieni, Tampere/Oulu on pieni, minun kotikaupunkini on pieni, maaseudun kunta on pieni.

      Helsinkiläiset käyttäytyvät oudon keinotekoisesti. Vastaavaa olen huomannut New Yorkissa, mutta ei mm. Tokiossa. Tämä keinotekoisuus ja usein ”ei todellisuutta vastaavat vahvat mielipiteet” tulevat siitä tietolähteestä, jota helsinkiläiset voivat käyttää >> Toiset helsinkiläiset ja nettiyhteys.

      Oman käsitykseni mukaan tämä johtuu siitä, että Helsinki on ns. ”keinotekoinen ympäristö”, tarkoittaen tässä kohtaa ”jatkuvasti ihmisen muuntama ympäristö”. Ja vaikkei jatkuvasti, niin sitten on vain pysyvästi muunnettu.

    • Anonyymi

      Samana - edellisen viestin - kirjoittajana jatkan, että todellisuuden taju puuttuu toki monilta muiltakin kuin helsinkiläisiltä. Helsinki on vain isompi - ja vaarallisesti vaikuttavampi - kupla kuin esim jokin mökki keskellä metsää tms.

    • Anonyymi

      maalla on minusta mukavaa asua, on tilaa sisällä j a ulkona, ei naapurit ole seinäpaperin takana korvat höröllä.

      pihaa on tuhansia neliöitä saa istua vaikka ilman housuja aamukaffilla kukaan ei loukkaannu eikä tule huutelemaan.

    Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe