Herättäisikö sota isänmaallisuuden?

J_Julistaja

Alkaa yhä varmemmin näyttää siltä, että isänmaallinen aate on kuolemassa maassamme pois. Jotain on keksittävä, ettei kansallisuusaate vaivu unholaan, vaan siniristilippu liehuu uljaana salossa.

Olisiko kunnon hyökkäyssota hyvä keino herättämään uinuvan isänmaa-aatteen. Muistammehan miten suuri oli suomalaisten tuntema rakkaus isänmaataan kohtaan talvi- ja jatkosodan aikaan. Voisiko uusi sotaretki tuoda saman tuloksen? Oivia esimerkkejä ulkomailta kyllä riittää: Serbia, Yhdysvallat, Venäjä ja Israeli ovat maita, joissa rakkaus isänmaata kohtaan on kansakunnan kaapin päällä, eikä jossain maantienojassa, kuten Suomessa.

11

607

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajattelin

hyökätä jääkaapille pahaa aavistamattoman pyttipannan kimppuun ja juoda päälle mellanöölit.
      Hakkaa päälle Suomen poika!

• Elli

Tunne muutaman isänmaallisen ihmisen ja lukeudun myös itse joukkoon.olen kyllä aika nuori ja olen huomannut, että ei se niin montaa kiinnosta, ainakaan samaan ikä ryhmään mihin minun kaverini ja minä kuulun, paitsi jotain poikia.
      Nykyaikaan ei enää sotaa osata/voida käydä samanlailla mitä silloin joskus, mutta eihän nyt sotaa ole ollutkaan joten ei sitä välttämättä tiedä, mutta tuskin. Kyllä se isänmaallisuus on vähentynyt niistä entis ajoista. Ja jotain on tehtävä!

• Autuas

kai te voi olla toisssaan? Miten sairasta touhua.. voi voi voi

• Elli
        Autuas kirjoitti:

kai te voi olla toisssaan? Miten sairasta touhua.. voi voi voi

me emme voisi olla tosisamme? Mikäs siitä tekee niin sairaan touhun?

• ..tekee se..,
        Elli kirjoitti:

me emme voisi olla tosisamme? Mikäs siitä tekee niin sairaan touhun?

että sinä et osaa edes kirjoittaa suomea, vaikka kovin isänmaallinen vakuutat olevasi.

• Seppo Ilmarinen
        ..tekee se.., kirjoitti:

että sinä et osaa edes kirjoittaa suomea, vaikka kovin isänmaallinen vakuutat olevasi.

Kaikista isänmaallisimpia tuntemiani ihmisiä ovat juuri ne "veltot hampputukat" joita sikaniskat täällä niin mielellään haukkuvat.
        Juuri he pitävät mm. tärkeänä kotimaisten elintarvikkeiden ym. tuotteiden kulutusta, toisin kun nämä Hollolan paskahousut jotka uhovat ulkomaalaisissa pilottitakeissaan juoden lidlin paskaolutta, että joo, ollaanpa isänmaalisia, sieg heil, opetelkaa puhumaan suomea, munapäät.

• Tukholmatar

etten ikinä astu jalallani Suomen kamaralle ja häpeän nimittää itseäni suomalaiseksi. Surkeeta kun ihmiset pääsee pilaamaan kaiken sairailla ajatukisllaan.
      Hyökkää vaan sinä julistaja itsesi kimppuun etkä kenenkään muun!

• Nimierkki

Hieman näyttää isänmaallisuuden käsite olevan hukassa. Isänmaallisuus ei ole militanttien marssia lippujen liehuessa, naapurien vihaamista ja oman kansallisuuden puolesta uhoamista.

Nationalismilla ja isänmaallisuudella on melkoinen ero.

• aattelit huökätä?

• Patriot

" Jokaisen sukupolven pitäisi kokea sota". Kuinka oikeassa olitkaan Adolf Hitler, tulisi näihin pullamössöhoppareiden ranteisiin vähän paksuutta...

• n-74

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      63
      5489
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      19
      3762
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2776
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      139
      2031
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      16
      1785
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      117
      1534
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1347
    8. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1096
    9. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      69
      1072
    10. Ratti vinossa

Taas oli lähetty päissään kokeilemaan kytökyläntiellä
      Haapavesi
      8