Saarnaajat ilman henkikastetta

Anonyymi

Eikö puheiden pitäminen pitäisi kieltää sellaisilta, jotka eivät ole täyttyneet Pyhällä Hengellä ja saaneet siitä merkiksi kielilläpuhumisen lahjaa?

62

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Alkuseurakunnassa oli Pyhän Hengen kaste vaatimuksena seurakuntavirkoihin.
      "Valitkaa siis keskuudestanne, veljet, seitsemän miestä, joista on hyvä todistus ja jotka ovat täynnä Henkeä ja viisautta, niin me asetamme heidät tähän tehtävään. " Apt. 6:3.

      Alkuaikana rukoiltiin Pyhän Hengen kastetta kaikille uusille uskoon tulleille.
      "Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heidän päälleen ja he puhuivat kielillä ja profetoivat. " Apt. 19:5,6.

      Kielilläpuhuminen on merkki Pyhän Hengen kasteesta.

      • Anonyymi

        "Kielilläpuhuminen on merkki Pyhän Hengen kasteesta."

        Kielilläpuhuminen on merkki siitä että on harjoiteltu siansaksan suoltamista. Jokainen sen oppii kun tarpeeksi treenaa.


      • Anonyymi

        Kielillä puhumisen lahja ei ole varma merkki pelastuksesta.

        Jeesus sanoi, että on sellaisia, jotka ovat tehneet ihmeitä hänen nimessään, eivätkä he pelastu, koska he tekivät laittomuutta.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Kielillä puhumien ei ole varma merkki täyttymisestä Pyhästä Hengestä, koska väärät profeetat pystyvät tekemään myös ihmeitä. Vieraissa uskonnoissakin osataan puhua kielillä, kuten teki mm. Delfoin orakkeli. Jotta voimme arvioida sitä, että onko jonkun henkilön kielillä puhumien Pyhästä Hengestä, niin silloin tarvitaan henkien erottamisen ja tulkinnan lahjaa.

        Jos seurakunta valitsee opettajansa sen perusteella, että kuka osaa tehdä ihmeitä ja puhua kielillä ottamatta yhtään huomioon, mitkä hän oikein opettaa, niin silloin on vaarana, että seurakunta avaa ovensa väärälle profeetalle.

        Matt 24:24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

        Ei kaikki Jumalan palvelijat osaa puhua kielillä, koska Pyhä Henki antaa lahjojaan tahtonsa mukaan. Joku opettaja voi olla vanhurskas ja täyttynyt Pyhästä Hengestä, vaikka hän ei osaisi puhua kielillä.

        Heb 2:4 ja itse Jumala vahvisti heidän todistuksensa: hän antoi heidän tehdä tunnustekoja ja ihmeitä, monia voimallisia tekoja, ja jakoi Pyhän Hengen lahjoja tahtonsa mukaan.

        1 Kor 12:27 Te olette Kristuksen ruumis, ja jokainen teistä on tämän ruumiin jäsen.
        28 Jumala on seurakunnassaan asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja vielä jotkut opettajiksi. Muutamilla on voima tehdä ihmeitä, toisilla parantamisen lahja, toisilla kyky auttaa muita, toimia johtajana tai puhua kielillä.
        29 Eivät kai kaikki ole apostoleja? Tai profeettoja? Tai opettajia? Tai ihmeiden tekijöitä?
        30 Eihän kaikilla ole parantamisen lahjaa? Eiväthän kaikki puhu kielillä tai tulkitse tällaista puhetta?
        31 Mutta tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja! Nyt minä osoitan teille tien, joka on verrattomasti muita parempi.

        Pyhästä Hengestä täyttyminen tarkoittaa sitä, että lopettaa synnin tekemisen ja alkaa noudattaa lakia. Pyhä Henki antaa voiman lopettaa lain rikkominen.

        Jos joku ei alistu noudattamaan lakia, niin hän on lihassa, uudestisyntymätön ja Kristuksen vihollinen.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ----
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.


      • Anonyymi

        >>>>Alkuseurakunnassa oli Pyhän Hengen kaste vaatimuksena seurakuntavirkoihin.
        "Valitkaa siis keskuudestanne, veljet, seitsemän miestä, joista on hyvä todistus ja jotka ovat täynnä Henkeä ja viisautta, niin me asetamme heidät tähän tehtävään. " Apt. 6:3.<<<<

        Ko. jakeessa mainitaan täyttyminen Pyhästä Hengestä ja viisudesta. Ei saa unohtaa sanaa viisaus. Opettajien tulee opettaa Raamattua vanhurskaasti totuudessa ja viisaudessa, mihin tulee kiinnittää erityisestä huomiota, kun arvioidaan, että onko joku täyttynyt Pyhästä Hengestä.

        Ef 5:9 Valo kasvattaa hyvyyden, oikeuden ja totuuden hedelmiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kielilläpuhuminen on merkki Pyhän Hengen kasteesta."

        Kielilläpuhuminen on merkki siitä että on harjoiteltu siansaksan suoltamista. Jokainen sen oppii kun tarpeeksi treenaa.

        Kot-koot-kot-kot !!!

        (malliesimerkki, eräs you tuben hellarivideo)


      • Anonyymi

        "Kielilläpuhuminen on merkki Pyhän Hengen kasteesta."


        Hellarit ovat itse keksineet tämän harhaopin. Raamattu opettaa ihan muuta. PH:n läsnäolo ilmenee eri ihmisissä eri tavoin. Ettekö te ole lukeneet edes Uutta Testamenttia.


    • Esimerkiksi yhtäkkinen sujuva arabian kielen taito olisi hyvä todiste täyttymisestä.

    • Anonyymi

      Kielillä puhumisen lahja ei ole varma merkki pelastuksesta.

      Jeesus sanoi, että on sellaisia, jotka ovat tehneet ihmeitä hänen nimessään, eivätkä he pelastu, koska he tekivät laittomuutta.

      Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

      Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      Pyhästä Hengestä täyttyminen tarkoittaa sitä, että lopettaa synnin tekemisen ja alkaa noudattaa lakia. Pyhä Henki antaa voiman lopettaa lain rikkominen.

      Jos joku ei alistu noudattamaan lakia, niin hän on lihassa, uudestisyntymätön ja Kristuksen vihollinen.

      Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.

      1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

      Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
      7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
      8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
      9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
      ----
      13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

      Kielillä puhumien ei ole varma merkki täyttymisestä Pyhästä Hengestä, koska väärät profeetat pystyvät tekemään myös ihmeitä. Vieraissa uskonnoissakin osataan puhua kielillä, kuten teki mm. Delfoin orakkeli. Jotta voimme arvioida sitä, että onko jonkun henkilön kielillä puhumien Pyhästä Hengestä, niin silloin tarvitaan henkien erottamisen ja tulkinnan lahjaa.

      Jos seurakunta valitsee opettajansa sen perusteella, että kuka osaa tehdä ihmeitä ja puhua kielillä ottamatta yhtään huomioon, mitkä hän oikein opettaa, niin silloin on vaarana, että seurakunta avaa ovensa väärälle profeetalle.

      Matt 24:24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

      Ei kaikki Jumalan palvelijat osaa puhua kielillä, koska Pyhä Henki antaa lahjojaan tahtonsa mukaan. Joku opettaja voi olla vanhurskas ja täyttynyt Pyhästä Hengestä, vaikka hän ei osaisi puhua kielillä.

      Heb 2:4 ja itse Jumala vahvisti heidän todistuksensa: hän antoi heidän tehdä tunnustekoja ja ihmeitä, monia voimallisia tekoja, ja jakoi Pyhän Hengen lahjoja tahtonsa mukaan.

      1 Kor 12:27 Te olette Kristuksen ruumis, ja jokainen teistä on tämän ruumiin jäsen.
      28 Jumala on seurakunnassaan asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja vielä jotkut opettajiksi. Muutamilla on voima tehdä ihmeitä, toisilla parantamisen lahja, toisilla kyky auttaa muita, toimia johtajana tai puhua kielillä.
      29 Eivät kai kaikki ole apostoleja? Tai profeettoja? Tai opettajia? Tai ihmeiden tekijöitä?
      30 Eihän kaikilla ole parantamisen lahjaa? Eiväthän kaikki puhu kielillä tai tulkitse tällaista puhetta?
      31 Mutta tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja! Nyt minä osoitan teille tien, joka on verrattomasti muita parempi.

      • Anonyymi

        Se, että eivät kaikki ihmeitä tehneet ihmiset tai viisaat pääse Jumalan lepoon tarkoittaa, että he olivat uskossa, mutta he lankesivat eli menettivät ensirakkautensa, eli heidän Miesvahvuus Rakkaudessa oli tarpeeksi kauan alle yhden, eli negatiivinen

        Herra ei salli demoneita puhuvan ihmisten kautta kielillä lähes koskaan


      • Anonyymi

        Kirjoitit höpöjä: "Ei kaikki Jumalan palvelijat osaa puhua kielillä". Sanan tarkoittama kielillä puhuminen on lahja, ei opittu ja taito.
        Jokainen Jeesuksen oma, joka on täyttynyt Pyhälllä Hengellä, voi halutessaan puhua kielillä.
        Paavali kirjoitti: "koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä".
        Mutta Paavalin sanat: "Eiväthän kaikki puhu kielillä tai tulkitse tällaista puhetta", olivat moite Korinton seurakunnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että eivät kaikki ihmeitä tehneet ihmiset tai viisaat pääse Jumalan lepoon tarkoittaa, että he olivat uskossa, mutta he lankesivat eli menettivät ensirakkautensa, eli heidän Miesvahvuus Rakkaudessa oli tarpeeksi kauan alle yhden, eli negatiivinen

        Herra ei salli demoneita puhuvan ihmisten kautta kielillä lähes koskaan

        >>Herra ei salli demoneita puhuvan ihmisten kautta kielillä lähes koskaan<<

        Tämä ei pidä paikkansa.

        Väärät profeetat osaavat puhua kielillä. Vieraissa uskonnoissa osataan puhua kielillä, muten teki mm. Delfoin orakkeli ja monet shamaanit osaavat myös puhua kielillä. On siis olemassa ihmeitä, jotka eivät ole Jumalasta, vaikka joku väittäisi uskovansa Jeesukseen.

        5 Moos 13:1"Teidän keskuuteenne saattaa ilmestyä profeetta tai unennäkijä, joka lupaa tehdä ihmeen tai tunnusteon
        2 ja joka näin koettaa taivuttaa teidät palvelemaan vieraita ja teille outoja jumalia.
        3 Älkää kuunnelko sellaisen profeetan tai unennäkijän sanoja, vaikka hänen lupaamansa ihme tapahtuisikin. Herra, teidän Jumalanne, koettelee teitä näin saadakseen tietää, rakastatteko häntä koko sydämestänne ja koko sielustanne.
        4 Teidän tulee seurata vain Herraa, Jumalaanne, pelätä häntä, noudattaa hänen käskyjään, totella häntä ja pysyä hänen uskollisina palvelijoinaan.

        Väärät profeetat ovat tekeytyneet Jeesuksen palvelijoiksi, mutta he eksyttävät seurakuntaa väärällä opetuksella ja sen vahvistukseksi annetuilla ihmeillä.

        Matt 24:24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

        2 Kor 11:13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
        15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit höpöjä: "Ei kaikki Jumalan palvelijat osaa puhua kielillä". Sanan tarkoittama kielillä puhuminen on lahja, ei opittu ja taito.
        Jokainen Jeesuksen oma, joka on täyttynyt Pyhälllä Hengellä, voi halutessaan puhua kielillä.
        Paavali kirjoitti: "koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä".
        Mutta Paavalin sanat: "Eiväthän kaikki puhu kielillä tai tulkitse tällaista puhetta", olivat moite Korinton seurakunnalle.

        >>>Mutta Paavalin sanat: "Eiväthän kaikki puhu kielillä tai tulkitse tällaista puhetta", olivat moite Korinton seurakunnalle.<<<

        Ei todellakaan ollut moite.

        Paavali opettaa, ettei kaikki Pyhästä Hengestä täyttyneet omaa kielillä puhumisen lahjaa. Heillä voi olla muita lahjoja. Kristuksen ruumissa on erilaisia jäseniä, joten Pyhä Henki antaa lahjoja tahtonsa mukaan ja kaikilla ei ole samoja lahjoja.

        1 Kor 12:27 Te olette Kristuksen ruumis, ja jokainen teistä on tämän ruumiin jäsen.
        28 Jumala on seurakunnassaan asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja vielä jotkut opettajiksi. Muutamilla on voima tehdä ihmeitä, toisilla parantamisen lahja, toisilla kyky auttaa muita, toimia johtajana tai puhua kielillä.
        29 Eivät kai kaikki ole apostoleja? Tai profeettoja? Tai opettajia? Tai ihmeiden tekijöitä?
        30 Eihän kaikilla ole parantamisen lahjaa? Eiväthän kaikki puhu kielillä tai tulkitse tällaista puhetta?
        31 Mutta tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja! Nyt minä osoitan teille tien, joka on verrattomasti muita parempi.

        Heb 2:4 ja itse Jumala vahvisti heidän todistuksensa: hän antoi heidän tehdä tunnustekoja ja ihmeitä, monia voimallisia tekoja, ja jakoi Pyhän Hengen lahjoja tahtonsa mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Mutta Paavalin sanat: "Eiväthän kaikki puhu kielillä tai tulkitse tällaista puhetta", olivat moite Korinton seurakunnalle.<<<

        Ei todellakaan ollut moite.

        Paavali opettaa, ettei kaikki Pyhästä Hengestä täyttyneet omaa kielillä puhumisen lahjaa. Heillä voi olla muita lahjoja. Kristuksen ruumissa on erilaisia jäseniä, joten Pyhä Henki antaa lahjoja tahtonsa mukaan ja kaikilla ei ole samoja lahjoja.

        1 Kor 12:27 Te olette Kristuksen ruumis, ja jokainen teistä on tämän ruumiin jäsen.
        28 Jumala on seurakunnassaan asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja vielä jotkut opettajiksi. Muutamilla on voima tehdä ihmeitä, toisilla parantamisen lahja, toisilla kyky auttaa muita, toimia johtajana tai puhua kielillä.
        29 Eivät kai kaikki ole apostoleja? Tai profeettoja? Tai opettajia? Tai ihmeiden tekijöitä?
        30 Eihän kaikilla ole parantamisen lahjaa? Eiväthän kaikki puhu kielillä tai tulkitse tällaista puhetta?
        31 Mutta tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja! Nyt minä osoitan teille tien, joka on verrattomasti muita parempi.

        Heb 2:4 ja itse Jumala vahvisti heidän todistuksensa: hän antoi heidän tehdä tunnustekoja ja ihmeitä, monia voimallisia tekoja, ja jakoi Pyhän Hengen lahjoja tahtonsa mukaan.

        Jumalattoman pitää selittää ja ja valheillaan peittää se tosiasia, ettei hän ole uskosta osattomana täyttynyt Hengellä.
        Apostolien teot antaa esimerkin, kuinka kaikki Jeesususen omat täyttyivät Pyhällä Hengellä ja puhuivat kielillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalattoman pitää selittää ja ja valheillaan peittää se tosiasia, ettei hän ole uskosta osattomana täyttynyt Hengellä.
        Apostolien teot antaa esimerkin, kuinka kaikki Jeesususen omat täyttyivät Pyhällä Hengellä ja puhuivat kielillä.

        >>>Apostolien teot antaa esimerkin, kuinka kaikki Jeesususen omat täyttyivät Pyhällä Hengellä ja puhuivat kielillä.<<<

        Paavali opetti, ettei kaikki Jeesuksen omat puhuneet kielillä. Heillä saattoi olla muita armolahjoja.

        1 Kor 12:27 Te olette Kristuksen ruumis, ja jokainen teistä on tämän ruumiin jäsen.
        28 Jumala on seurakunnassaan asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja vielä jotkut opettajiksi. Muutamilla on voima tehdä ihmeitä, toisilla parantamisen lahja, toisilla kyky auttaa muita, toimia johtajana tai puhua kielillä.
        29 Eivät kai kaikki ole apostoleja? Tai profeettoja? Tai opettajia? Tai ihmeiden tekijöitä?
        30 Eihän kaikilla ole parantamisen lahjaa? Eiväthän kaikki puhu kielillä tai tulkitse tällaista puhetta?
        31 Mutta tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja! Nyt minä osoitan teille tien, joka on verrattomasti muita parempi.

        Raamattu myös opettaa vääristä profeetoista, jotka pystyvät puhumaan kielillä ja tekemään muita ihmeitä, mutta heidät tunnistaa huonosta laittomuuden hedelmästä. Kaikki kielillä puhuminen ei siis ole Jumalasta, koska vieraissa uskonnoissakin osataan puhua kielillä. Varokaa vääriä profeettoja!

        Matt 24:24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

        Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit höpöjä: "Ei kaikki Jumalan palvelijat osaa puhua kielillä". Sanan tarkoittama kielillä puhuminen on lahja, ei opittu ja taito.
        Jokainen Jeesuksen oma, joka on täyttynyt Pyhälllä Hengellä, voi halutessaan puhua kielillä.
        Paavali kirjoitti: "koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä".
        Mutta Paavalin sanat: "Eiväthän kaikki puhu kielillä tai tulkitse tällaista puhetta", olivat moite Korinton seurakunnalle.

        No sin' ainakin luet kuin piru raamattua. Uskotaan vain mikä halutaan ja loput on muille!


    • Anonyymi

      Mikäli saarnaajalta vaaditaan näytöksi Pyhän Hengen kasteesta, eri kielillä puhumisen armolahjaa, siinä on valitsijaraati sekä seurakunta mennyt ns. ahteri edellä puuhun.

      Sillä eivät kaikki Hengellä täytetyt suinkaan puhu kielillä, eivätkä myöskään profetoi, eikä kaikilla ole kielten selittämisen lahjaa, samoin eihän kaikilla ole parantajan lahjaakaan, on Kirjoitettu Raamattuun: (1 Kor. 12:30).

      Lukekaa siis Raamattua, niinkuin on Kirjoitettu, älkääkä niinkuin höperöt löperöpuhujat.

    • Anonyymi

      Jeesus opetti, millainen on hyvä seurakunnan opettaja.

      Hyvä opettaja on sellainen, joka noudattaa Mooseksen lakia ja opettaa seurakuntaansa noudattaa lakia. Jeesus sanoi, että hän tuomitsee helvettiin sellaiset opettajat, jotka purkavat lakia, mikä tarkoittaa mm. verukkeiden antamista, ettei lakia tarvitse noudattaa. Nämä sanat ovat ankarat:

      "Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:19,20)

      "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

      "Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon," (Ap.t 24:14)

      Helluntaiseurakunnissa ei noudateta lakia eikä opeteta seurakuntaa noudattamaan lakia, koska seurakunnan saarnaaja ovat kumonneet lain. Tämä tarkoittaa sitä, että nämä lain purkajat alennetaan helvetin tuleen ja myös se seurakunta joutuu helvettiin, joka uskoi lain purkajien opetusta.

      "Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia." (Room 2:27)

      Lain purkajat joutuvat helvettiin siitä huolimatta puhuivatko he kielillä vai ei: Matt 7:21-23.

      • En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa,
        sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta,
        silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
        ( Gal. 2:21 )


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa,
        sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta,
        silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
        ( Gal. 2:21 )

        Jeesus ei vanhurskauta ketään sellaista saarnaajaa, joka purkaa lakia. Jeesuksen valtakunnassa ovat suuria sellaiset saarnaajat, jotka noudattavat Mooseksen lakia ja sitä myös seurakunnalle opettavat.

        "Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:19,20)

        "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

        "Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia." (Room 2:27)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei vanhurskauta ketään sellaista saarnaajaa, joka purkaa lakia. Jeesuksen valtakunnassa ovat suuria sellaiset saarnaajat, jotka noudattavat Mooseksen lakia ja sitä myös seurakunnalle opettavat.

        "Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:19,20)

        "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

        "Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia." (Room 2:27)

        Sinä toraisti olet juuri itse tuo, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi ( laintekoinesi ) olet LAINRIKKOJA. ( Room. 2:27 )
        Elät valheessa. Sinä et lakia noudata. Rikot sitä mennen tullen lukemattomia kertoja päivässä.
        Koska nojaat lakiin, jota et alkuunkaan kykene noudattamaan, olet Raamatun sanan mukaan kirottu. Joka ei pysy KAIKESSA mitä laki sanoo, niin että hän sen tekee, olkoon kirottu ... Pysytkö sinä KAIKESSA minkä laki sanoo!?
        KAIKESSA.


      • Anonyymi

        Vai silviistee.. Jotta lain purkajahelluntailaiset muka joutuvat Helvettiin..
        Ja kukahan heidät sinne Helvettiin mahtanee tuomita, vaikka Isä Jumala eikä hänen Poikansa Kristus Jeesus heitä Helvettiin tuomitse sillä perusteella, että Jeesus Kristus on valinnut heidät ja asettanut heidät evankeliumin ilosanomaa julistamaan syntisen sukukunnan keskuuteen. Ja kun helluntailaiset ovat ottaneet Isä Jumalan kutsusta vaarin ja tunnustaneet syntinsä ja saaneet syntinsä anteeksi Kristuksen nimessä ja veressä julistetun syntien anteeksiantamisen kautta, niin he ovat sillä teollaan saavuttaneet Isä Jumalan mielisuosion, eikä heidän enää tarvitse Isä Jumalan mielisuosiota tavoitella Mooseksen lakia noudattaen.

        Jotenka kukahan helluntailaiset siis tosiaankin Helvettiin tuomitsee, kun Isä Jumala ei heitä tuomitse?


    • Muistuttaisin, että minulta saa sitä konjakilla aateloitua pullotettua pyhää henkeä edulliseen hintaan.

      Takaan ja alleviivaan yhden nuuhkaisun täyttävän puhujaksi aikovat pyhällä hengellä loppuiäkseen.

      • Anonyymi

        Olet pilkannut Pyhää Henkeä ja saat varman tuomion tuliseen järveen.

        "mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa." (Matt 12:32)

        " Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi." (Matt 12:36,37)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet pilkannut Pyhää Henkeä ja saat varman tuomion tuliseen järveen.

        "mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa." (Matt 12:32)

        " Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi." (Matt 12:36,37)

        Arvaa jännittääkö?

        Teetkö tilauksen?

        Huomennahan on torstai ja siten hernekeittopäivä. Perjantai-aamun pyhän hengen pullotuksessa on vielä vapaita pieruja varattavana.


    • Anonyymi

      Aloitus:
      "Saarnaajat ilman henkikastetta"

      Kyllä saarnamiehen on syytä olla jossakin elämänsä vaiheessa uudestisyntynyt.

      Uudestisyntymässä saadaan Pyhä Henki.

      Pyhän Hengen kasteessa uudestisynnytään.

      "Johannes kastoi vedellä mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä"

      Uskova uskonelämänsä vaiheissa tulee silloin tällöin täytetyksi ilolla ja Pyhällä Hengellä. Nämä 'täyttymiset' liittyvät sen hetkisiin tilanteisiin ja kuormiin elämässä.

      • Anonyymi

        Ilman uskovien upotuskastetta ja Pyhää Henkeä kukaan ei voi uudestisyntyä. Henkikaste ei korvaa vesikastetta, koska Pietari käski Korneliuksen perheen menemään upotuskasteelle sen jälkeen, kun he olivat saaneet Pyhän Hengen.

        Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

        Ap.t 10:47 "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?"
        48 Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.

        Jos joku ei tee parannusta lain rikkomisesta, niin hän ei ole syntynyt uudesti.

        Pyhästä Hengestä täyttyminen tarkoittaa sitä, että lopettaa synnin tekemisen ja alkaa noudattaa lakia. Pyhä Henki antaa voiman lopettaa lain rikkominen.

        Jos joku ei alistu noudattamaan lakia, niin hän on lihassa, uudestisyntymätön ja Kristuksen vihollinen.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ----
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.


    • Henkikatse saadaan vauvakatseessa. Näin muudan Luttersääntiön pastori männäpyhäsessä saarnassaan... Aamenen paikkako?

      • Anonyymi

        Vauvakaste ei ole Jeesuksen tarkoittama uskovien upotuskaste. Vauva ei ole itse pyytänyt kastetta, ei kuullut evankeliumia, ei tunnustanut syntejään eikä tunnustanut uskoaa Jumalan Poikaan, joten vauvalle annettu kaste on viraton rituaali. Vauvana kastetut eivät siis ole saaneet ollenkaa Jeesuksen käskemään kastetta, eikä heistä kukaan voi pelastua. Sen johdosta jokaisen on otettava upotuskaste sen jälkeen, kun he ovat tulleet uskoon.

        Mark 15:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Mark 1:4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
        5 Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.

        Ap.t 3:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vauvakaste ei ole Jeesuksen tarkoittama uskovien upotuskaste. Vauva ei ole itse pyytänyt kastetta, ei kuullut evankeliumia, ei tunnustanut syntejään eikä tunnustanut uskoaa Jumalan Poikaan, joten vauvalle annettu kaste on viraton rituaali. Vauvana kastetut eivät siis ole saaneet ollenkaa Jeesuksen käskemään kastetta, eikä heistä kukaan voi pelastua. Sen johdosta jokaisen on otettava upotuskaste sen jälkeen, kun he ovat tulleet uskoon.

        Mark 15:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Mark 1:4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
        5 Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.

        Ap.t 3:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

        Nuorena virtsa väännettävä.


      • Anonyymi
        Musti.Hintikka kirjoitti:

        Nuorena virtsa väännettävä.

        Seurakuntien pitäisi ennen kaikkea tutkia tarkoin, onko kaikki ns. pastorit todella uudesti syntyneitä Jeesuksen seuraajia.
        Tälläkin palstalla voi huomata, kuinka uskosta osattomat maailman ihmset pyrkivät esiintymään Jumalan omina ja Raamatun suurina opettajina, kakkien yläpuolella.
        Samoin voi olettaa maailman ihmisten jopa hamuavan pastorin virkaa.
        Sana opettaa: Meistä he (antikristukset) ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seurakuntien pitäisi ennen kaikkea tutkia tarkoin, onko kaikki ns. pastorit todella uudesti syntyneitä Jeesuksen seuraajia.
        Tälläkin palstalla voi huomata, kuinka uskosta osattomat maailman ihmset pyrkivät esiintymään Jumalan omina ja Raamatun suurina opettajina, kakkien yläpuolella.
        Samoin voi olettaa maailman ihmisten jopa hamuavan pastorin virkaa.
        Sana opettaa: Meistä he (antikristukset) ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme,

        Jeesuksen mukaan hyvä opettaja noudattaa Mooseksen lakia ja opettaa seurakuntaansa noudattaa lakia. Jeesus sanoi, että hän tuomitsee helvettiin sellaiset opettajat, jotka purkavat lakia, mikä tarkoittaa mm. verukkeiden antamista, ettei lakia tarvitse noudattaa. Ne opettajat, jotka noudattavat helluntailaisia oppeja, tuomitaan tuliseen järveen lain purkajina ja laittomuuden tekijöinä, koska helluntailaisuus perustuu laittomuuteen ja laittomuuden hyväksymiseen.

        "Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:19,20)

        "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

        "Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia." (Room 2:27)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seurakuntien pitäisi ennen kaikkea tutkia tarkoin, onko kaikki ns. pastorit todella uudesti syntyneitä Jeesuksen seuraajia.
        Tälläkin palstalla voi huomata, kuinka uskosta osattomat maailman ihmset pyrkivät esiintymään Jumalan omina ja Raamatun suurina opettajina, kakkien yläpuolella.
        Samoin voi olettaa maailman ihmisten jopa hamuavan pastorin virkaa.
        Sana opettaa: Meistä he (antikristukset) ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme,

        Antikristillisille ei käy Jumalan antama sapatti pyhäpäiväksi.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauvakaste ei ole Jeesuksen tarkoittama uskovien upotuskaste. Vauva ei ole itse pyytänyt kastetta, ei kuullut evankeliumia, ei tunnustanut syntejään eikä tunnustanut uskoaa Jumalan Poikaan, joten vauvalle annettu kaste on viraton rituaali. Vauvana kastetut eivät siis ole saaneet ollenkaa Jeesuksen käskemään kastetta, eikä heistä kukaan voi pelastua. Sen johdosta jokaisen on otettava upotuskaste sen jälkeen, kun he ovat tulleet uskoon.

        Mark 15:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Mark 1:4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
        5 Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.

        Ap.t 3:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

        Sinua viedään kuin sitä kuuluisaa eläintä narussa. Siinä luki vauva KATSE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seurakuntien pitäisi ennen kaikkea tutkia tarkoin, onko kaikki ns. pastorit todella uudesti syntyneitä Jeesuksen seuraajia.
        Tälläkin palstalla voi huomata, kuinka uskosta osattomat maailman ihmset pyrkivät esiintymään Jumalan omina ja Raamatun suurina opettajina, kakkien yläpuolella.
        Samoin voi olettaa maailman ihmisten jopa hamuavan pastorin virkaa.
        Sana opettaa: Meistä he (antikristukset) ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme,

        Oletko tosikko, vai vain olemattomalla lukutaidolla varustettu?
        Siinä taasen luki VIRTSA!


    • Anonyymi

      Aloituksessa ei ollut kysymys pelastumisesta, vaan jo pelastuksen kokeneiden saamasta Pyhän Hengen kasteesta, josta merkkinä on kielilläpuhuminen.
      Ensin uskoon tuleminen eli Pyhän Hengen saaminen, sitten Pyhällä Hengellä täyttyminen yhä toistuvasti.

      • Anonyymi

        >>Aloituksessa ei ollut kysymys pelastumisesta, vaan jo pelastuksen kokeneiden saamasta Pyhän Hengen kasteesta, josta merkkinä on kielilläpuhuminen.<<

        Kielillä puhumien ei ole varma merkki täyttymisestä Pyhästä Hengestä, koska väärät profeetat pystyvät tekemään myös ihmeitä. Vieraissa uskonnoissakin osataan puhua kielillä, kuten teki mm. Delfoin orakkeli. Jotta voimme arvioida sitä, että onko jonkun henkilön kielillä puhumien Pyhästä Hengestä, niin silloin tarvitaan henkien erottamisen ja tulkinnan lahjaa.

        Jos seurakunta valitsee opettajansa sen perusteella, että kuka osaa tehdä ihmeitä ja puhua kielillä ottamatta yhtään huomioon, mitkä hän oikein opettaa, niin silloin on vaarana, että seurakunta avaa ovensa väärälle profeetalle. Jumala ei esim. koskaan lähetä naista opettamaan seurakuntaa, koska Jumala on kieltänyt ankarasti naisia opettamasta seurakunnassa, vaikka nainen osaisi puhua kielillä.

        Matt 24:24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

        Ei kaikki Jumalan palvelijat osaa puhua kielillä, koska Pyhä Henki antaa lahjojaan tahtonsa mukaan. Joku opettaja voi olla vanhurskas ja täyttynyt Pyhästä Hengestä, vaikka hän ei osaisi puhua kielillä.

        Heb 2:4 ja itse Jumala vahvisti heidän todistuksensa: hän antoi heidän tehdä tunnustekoja ja ihmeitä, monia voimallisia tekoja, ja jakoi Pyhän Hengen lahjoja tahtonsa mukaan.

        1 Kor 12:27 Te olette Kristuksen ruumis, ja jokainen teistä on tämän ruumiin jäsen.
        28 Jumala on seurakunnassaan asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja vielä jotkut opettajiksi. Muutamilla on voima tehdä ihmeitä, toisilla parantamisen lahja, toisilla kyky auttaa muita, toimia johtajana tai puhua kielillä.
        29 Eivät kai kaikki ole apostoleja? Tai profeettoja? Tai opettajia? Tai ihmeiden tekijöitä?
        30 Eihän kaikilla ole parantamisen lahjaa? Eiväthän kaikki puhu kielillä tai tulkitse tällaista puhetta?
        31 Mutta tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja! Nyt minä osoitan teille tien, joka on verrattomasti muita parempi.

        Pyhästä Hengestä täyttyminen tarkoittaa sitä, että lopettaa synnin tekemisen ja alkaa noudattaa lakia. Pyhä Henki antaa voiman lopettaa lain rikkominen.

        Jos joku ei alistu noudattamaan lakia, niin hän on lihassa, uudestisyntymätön ja Kristuksen vihollinen.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ----
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Jeesus sanoi, että on sellaisia, jotka ovat tehneet ihmeitä hänen nimessään, eivätkä he pelastu, koska he tekivät laittomuutta. Kielillä puhumien ei ole siis varman merkki pelastuksesta.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Aikuiskastekaan ei ole tae siitä, että kastettu vaeltaisi totuudessa.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikuiskastekaan ei ole tae siitä, että kastettu vaeltaisi totuudessa.

        1234567---

        Mutta se on kun ei ota sunnuntaita käteen tai otsaan!


    • Anonyymi

      Turussa on Kristillisen toimintakeskuksen lisäksi toinen hämärä seurakunta Ilpoisten piiri. Sitä johti aikanaan maallikkosaarnaaja Tuula Ekbom, joka oli lapsena kastettu luterilainen, mutta kaikesta huolimatta karismaattinen naispastori.

      Kielillä puhuminen ei anna oikeutta naisen opettaa seurakunnassa varsinkin, jos kyseessä on lapsikastetta kannattava luterilainen. Raamattu yksikertaisesti kieltää naista puhumasta seurakunnassa ja lapsikaste on epäraamatullinen.

      Ilpoisten piiristä on käyty viime kesällä oma keskustelunsa:

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15713006/ilpoisten-ihmeparantumiset-by-tuula-ekbom

      Helluntailaikansassa on sellainen heikkous, että he menevät uskomaan mitä tahannsa, kunhan vain jokin ihme tapahtuu, yhtään ajattelematta, perustuuko toiminta Raamatun opetukseen vai ei. Lapsikastetut ja naispastorit eivät kuulu vanhurskaaseen seurakuntaan puhuivat he kielillä tai ei.

      • Anonyymi

        Kuule, olisit kirjoittanut totuuden: Torasisti yksikertaisesti kieltää naista puhumasta seurakunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule, olisit kirjoittanut totuuden: Torasisti yksikertaisesti kieltää naista puhumasta seurakunnassa.

        Uusi testamentti ja Paavali kieltävät naisen opettamasta ja edes puhumasta seurakunnassa. Jos joku ei tunnusta tätä Herran käskyä, niin sitä Herra ei tunnusta omakseen. Naispappeus on siis varma tie helvettiin niin naispastorille kuin sellaisille miehille, jotka antavat hyväksyntänsä naisten opettaa ja puhua seurakunnassa.

        1 Tim 2:
        11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. [1. Kor. 14:35]
        12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

        1 Kor 14:
        32 Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan,
        33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. [1. Moos. 3:16]
        35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. [1. Tim. 2:11,12]
        36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.


    • Anonyymi

      Luuletko, ettei helluntaikansa tuota tiedä. Ja myös käytännössä toteuta. Keksi paljon parempi aloitus!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Aloituksessa on sellainen asiavirhe, ettei kielillä puhumisen armolahjan puuttuminen ole esteenä opettaa seurakunnassa. Esteenä on naissukupuoli ja miehillä taitamattomuus opettaa vanhurskaasti Raamattua.

        1 Kor 12:27 Te olette Kristuksen ruumis, ja jokainen teistä on tämän ruumiin jäsen.
        28 Jumala on seurakunnassaan asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja vielä jotkut opettajiksi. Muutamilla on voima tehdä ihmeitä, toisilla parantamisen lahja, toisilla kyky auttaa muita, toimia johtajana tai puhua kielillä.
        29 Eivät kai kaikki ole apostoleja? Tai profeettoja? Tai opettajia? Tai ihmeiden tekijöitä?
        30 Eihän kaikilla ole parantamisen lahjaa? Eiväthän kaikki puhu kielillä tai tulkitse tällaista puhetta?
        31 Mutta tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja! Nyt minä osoitan teille tien, joka on verrattomasti muita parempi.


    • Anonyymi

      Onhan kielilläpuhuminen helluntailaisuuden keskusoppi. Ei ilman henkikastetta kukaan ole helluntailainen, vaikka kuuluisikin helluntaiseurakuntaan. Ihminen, joka ei puhu kielillä, ei ole saanut henkikastetta.

      Onko teillä Suomessa viellä armoitettuja henkikasteen rukoilijoita etsijöille. Niitä oli aikanaan mm. Eero Sopanen ja Artturi Kukkula.

      • Anonyymi

        Raamatun opettamisen ehdoton este on jumalattomuus: Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?
        Niin miksi maailman ihmiset, kuten toraistit riekkuvat palstalla ja valhettelet Jumalan ilmoitusta vastaa: "Esteenä on naissukupuoli ja miehillä taitamattomuus"?
        Mitä muuta on kirjoitetuna toraistien antikristuksen Raamatussa??? Laitapa tänne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun opettamisen ehdoton este on jumalattomuus: Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?
        Niin miksi maailman ihmiset, kuten toraistit riekkuvat palstalla ja valhettelet Jumalan ilmoitusta vastaa: "Esteenä on naissukupuoli ja miehillä taitamattomuus"?
        Mitä muuta on kirjoitetuna toraistien antikristuksen Raamatussa??? Laitapa tänne!

        vaativat kielillä puhumista, - merkiksi aidosta uskosta, vaikka: raamatussa Paavali sanoo: "eiväthän kaikki puhu kielillä, eivät kaikki ole opettajia"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun opettamisen ehdoton este on jumalattomuus: Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?
        Niin miksi maailman ihmiset, kuten toraistit riekkuvat palstalla ja valhettelet Jumalan ilmoitusta vastaa: "Esteenä on naissukupuoli ja miehillä taitamattomuus"?
        Mitä muuta on kirjoitetuna toraistien antikristuksen Raamatussa??? Laitapa tänne!

        Mitä sinä toisia toraisteiksi nimittelet. Nainen ei saa opettaa seurakunnassa. Tämä on Jumalan käsky, joka löytyy useasta kohdasta Raamattua. Koita itse kaivaa jakeet.


      • Anonyymi

        >> Ihminen, joka ei puhu kielillä, ei ole saanut henkikastetta.<<

        Väitteesi on Raamatun vastaista opetusta.

        Paavali opettaa, ettei kaikki Pyhästä Hengestä täyttyneet omaa kielillä puhumisen lahjaa. Heillä voi olla muita lahjoja. Kristuksen ruumissa on erilaisia jäseniä, joten Pyhä Henki antaa lahjoja tahtonsa mukaan ja kaikilla ei ole samoja lahjoja.

        1 Kor 12:27 Te olette Kristuksen ruumis, ja jokainen teistä on tämän ruumiin jäsen.
        28 Jumala on seurakunnassaan asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja vielä jotkut opettajiksi. Muutamilla on voima tehdä ihmeitä, toisilla parantamisen lahja, toisilla kyky auttaa muita, toimia johtajana tai puhua kielillä.
        29 Eivät kai kaikki ole apostoleja? Tai profeettoja? Tai opettajia? Tai ihmeiden tekijöitä?
        30 Eihän kaikilla ole parantamisen lahjaa? Eiväthän kaikki puhu kielillä tai tulkitse tällaista puhetta?
        31 Mutta tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja! Nyt minä osoitan teille tien, joka on verrattomasti muita parempi.

        Heb 2:4 ja itse Jumala vahvisti heidän todistuksensa: hän antoi heidän tehdä tunnustekoja ja ihmeitä, monia voimallisia tekoja, ja jakoi Pyhän Hengen lahjoja tahtonsa mukaan.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Selvää selvemmästä asiasta saadaan monimutkainen. Tämä on 1. asteen laskeva viiva. Ei tarvitse käsitellä atomien ominaisuuksia.

    • Anonyymi

      Luulin, että olisi jo kasvettu ulos tuosta hulluudesta, että ainoastaan kielillä puhuminen on merkki PH:n kasteesta. Tällaiset harhat ovat merkki siitä, että ei opiskella raamattua kunnolla. Paavali nimenomaan opettaa, että kaikki eivät puhu kielillä, tai profetoi, tai ole opettajia. Ja PH antaa lahjoja oman tahtonsa mukaan.

      Ef. 4: 11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, 12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,

      1 Kor. 12 : 19 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja? 30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään? :

    • Anonyymi

      No tätähän tämä on, kun uskotaan sokeasti vain ns. "vanhinten perinnäissääntöjä", eikä lueta ja tutkita Sanaa, joka vain on Totuus !

      Koko aloitus perustuu syvään sokeuteen ja ymmärtämättömyyteen !!!

      Siis ihminen ei ole Uskossa, jos Herra ei ole häntä kastanut Pyhällä Hengellä, eli se tarkoittaa sitä, että jokainen uudestisyntynyt on JO TÄYTETTY Hengellä, sillä Jumala ei anna Henkeään mitalla eli vain osittain tai tipoittain !!!

      Joh. 3:34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.

      Ihmisellä siis joko on KOKO Pyhä Henki tai sitten ei ole ollenkaan, eli Henkeä ei saa osissa, eikä siis mitalla !

      Ja uudestisyntymässä saatu Pyhä Henki siis on sinetti ja pelastuksemme vakuutena !

      Jos tämä asia on vaikea, niin vanhan liiton "kuvat ja varjot" kyllä kertovat asian:

      2. Moos. 40:34 Sitten pilvi peitti ilmestysmajan, ja Herran kirkkaus TÄYTTI asumuksen;

      Uskova on uuden liiton aikana se Jumalan asumus ja kun Henki tuli uudestisyntymässä ihmiseen, niin Henki TÄYTTI sen majan !

      Ilmestys maja siis on "kuva ja varjo" ihmisestä ja uuden liiton Hengellisistä totuuksia me ymmärrämme sen kautta.

      Siis ilmestysmaja oli telttamaja jossa oli NAHKA päällä, kuten ihmiselläkin ja uskovalla.

      Ilmestysmaja ei eronnut ulkoisesti muista majoista, eli samoin ei uskova eroa uskosta osattomista ulkoisesti, mutta ero onkin siinä juuri, että uskovassa on Pyhä Henki ja Henki siis TÄYTTI ihmisen eli uskoontulleen, siinä uudestisyntymän hetkessä !

      Mutta nyt herätysliikkeissä siis uskotaan väärin, eli niin, että saammekin jonkin osan Hengestä vasta uudestisyntymisessä, eli ikäänkuin saisimme Henkeä siis mitalla, eli ensin esim 1/3 osaa ja sitten jossain erillisessä erikois "täyttymisessä" muka loput 2/3 osaa tai vain lisää !

      Henkeä ei voi jakaa osiin, mutta niinhän te oppinne kautta väitätte itsepintaisesti, ikävä kyllä, ja siksi te eksyttekin niin pahasti ja etsitte jotain "erityis täyttymisiä" ja sitten juoksette turhaan erilaisten "siunausten" jakajien perässä ja saatte riesaksenne pahimmilaan TOISEN HENGEN !!!

      Tämä asia ja vinouma on ehkäpä pahin herätysliikkeiden ongelma, sillä juuri se saa aikaans en, että niissä altistutaan pahoille henkille jopa, joita nuo "siunaajat" ja "voitelujen jakajat" innokkasti tarjoavat !

      Ei tule mitään uutta vuodatusta, se tapahtui jo yli 2000v sitten ja nyt uskovan tulisi tajuta vihdoin se, että hänessä on uudestisyntymässä jo KOKO Henki ja siten KAIKKI on JO SILLOIN lahjoitettu samassa !

      2. Kor. 13:5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.

      2. Piet. 1:3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille KAIKEN, MIKÄ ELÄMÄÄN JA JUMALISUUTEEN TARVITAAN, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,

      Mutta se uskova, joka ei ole asiaa tutkinut ja siihen perehtynyt omalla kohdallaan, hän YHÄ ETSII HERRAA JA VOITELUA ULKOPUOLELTA !!!

      1. Joh. 2:20 Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.

      1. Joh. 2:27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

      • Anonyymi

        Pyhällä Hengellä täyttyminen tarkoittaa sitä, että lopettaa synnin tekemisen ja alkaa noudattaa lakia. Pyhä Henki antaa voiman lopettaa lain rikkominen.

        Jos joku ei alistu noudattamaan lakia, niin hän on lihassa, uudestisyntymätön ja Kristuksen vihollinen.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ----
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Room 7:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhällä Hengellä täyttyminen tarkoittaa sitä, että lopettaa synnin tekemisen ja alkaa noudattaa lakia. Pyhä Henki antaa voiman lopettaa lain rikkominen.

        Jos joku ei alistu noudattamaan lakia, niin hän on lihassa, uudestisyntymätön ja Kristuksen vihollinen.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ----
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Room 7:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.

        Eihän sinulla vaan ole mitään sekoitekangasta yllä? Oletko lain mukaisesti kivittänyt lain rikkojia kuoliaaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhällä Hengellä täyttyminen tarkoittaa sitä, että lopettaa synnin tekemisen ja alkaa noudattaa lakia. Pyhä Henki antaa voiman lopettaa lain rikkominen.

        Jos joku ei alistu noudattamaan lakia, niin hän on lihassa, uudestisyntymätön ja Kristuksen vihollinen.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ----
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Room 7:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.

        Etkö lain orja kuule mitä se laki sinulle sanoo, ja että sen kautta et voi millään pelastua !!!

        Jaak. 2:10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhällä Hengellä täyttyminen tarkoittaa sitä, että lopettaa synnin tekemisen ja alkaa noudattaa lakia. Pyhä Henki antaa voiman lopettaa lain rikkominen.

        Jos joku ei alistu noudattamaan lakia, niin hän on lihassa, uudestisyntymätön ja Kristuksen vihollinen.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ----
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Room 7:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.

        Tässä näkyy toraisti/judaistin/lain orjan perus ongelma:

        " Jos joku ei alistu noudattamaan lakia, niin hän on lihassa, uudestisyntymätön ja Kristuksen vihollinen. "

        Uudestisyntyneen ei tule alistua lain kirjaimen alle, vaan alkaa vaeltaa Hengessä !!!

        Gal. 5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.

        Pitää varoa näiden toraistien eksytystä, sillä he jo aikoinaan eksyttivät Galatalais Seurakuntaa:

        Gal. 3:3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?

        Tähän siis nuo judaisti/toraistit olivat eksyttäneet Galatalaiset !

        1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
        4 Niin paljonko olette turhaan kärsineet? -jos se on turhaa ollut.

        Tuota samaa eksytystä tämä loputon jankkaaja täällä tyrkyttää, eli tämän eksyttäjän sanoma on aivan sama kuin oli jo tuolloin:

        "aloitetaan Hengessä, mutta sitten lain alle ja lihassa lopetetaan"

        Verrataan toraistin sanoihin:

        " Jos joku ei alistu noudattamaan lakia, niin hän on lihassa, uudestisyntymätön ja Kristuksen vihollinen. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä näkyy toraisti/judaistin/lain orjan perus ongelma:

        " Jos joku ei alistu noudattamaan lakia, niin hän on lihassa, uudestisyntymätön ja Kristuksen vihollinen. "

        Uudestisyntyneen ei tule alistua lain kirjaimen alle, vaan alkaa vaeltaa Hengessä !!!

        Gal. 5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.

        Pitää varoa näiden toraistien eksytystä, sillä he jo aikoinaan eksyttivät Galatalais Seurakuntaa:

        Gal. 3:3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?

        Tähän siis nuo judaisti/toraistit olivat eksyttäneet Galatalaiset !

        1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
        4 Niin paljonko olette turhaan kärsineet? -jos se on turhaa ollut.

        Tuota samaa eksytystä tämä loputon jankkaaja täällä tyrkyttää, eli tämän eksyttäjän sanoma on aivan sama kuin oli jo tuolloin:

        "aloitetaan Hengessä, mutta sitten lain alle ja lihassa lopetetaan"

        Verrataan toraistin sanoihin:

        " Jos joku ei alistu noudattamaan lakia, niin hän on lihassa, uudestisyntymätön ja Kristuksen vihollinen. "

        Se henki mikä vaikuttaa toraisteissa ei ole Jumalan Henki, sillä Pyhä Henki antaa aina uutta, mutta toraistien henki jankkaan samaa asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhällä Hengellä täyttyminen tarkoittaa sitä, että lopettaa synnin tekemisen ja alkaa noudattaa lakia. Pyhä Henki antaa voiman lopettaa lain rikkominen.

        Jos joku ei alistu noudattamaan lakia, niin hän on lihassa, uudestisyntymätön ja Kristuksen vihollinen.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ----
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Room 7:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.

        Totta kai toraistien pitää taistella Pyhän Hengen lahjoja ja Hengen ilmentymistä vastaan. Heidän oppinsa mukaan: Pyhällä Hengellä täyttyminen tarkoittaa sitä, että lopettaa synnin tekemisen ja alkaa noudattaa lakia.
        Sanan ilmoituksen mukaan lakia noudattamalla ei saa Jumalan Pyhää Henkeä.
        Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta, samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
        Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia...Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".


    • Anonyymi

      Tämä edellinen oli selvä kommentti. Ihan näin se on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      13
      1327
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1257
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1225
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1136
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe