Perheessä on vegaani, joten pitää keksiä korvikkeita lehmän maidolle. Ne ovat kaupassa kalliita, ne soijasta, kaurasta ja mantelista tehdyt. Kauramaitoa on helppo itsekkin tehdä ja säästää mukavat summat.
Litra vettä
1,5dl kaurahiutaleita
Mittaa ainekset blenderiin ja sekoita muutama minuutti, jotta lopputulos on tasainen. Aseta siivilän päälle harso ja kokonaisuus kulhon päälle. Valuta maito blenderin kannusta kulhoon harson ja siivilän läpi. Kun maito ei valu kulhoon enää itsekseen, nosta harso nyytiksi ja lypsä siihen asti ettet saa siitä enää maitoa irti. Aseta suppilo pullon suulle ja harso suppilon päälle. Valuta harson läpi pulloon, älä kuitenkaan puristele enää tässä vaiheessa ettei roskaa pääse pulloon.
Maito säilyy jääkaapissa suljettuna muutaman päivän.
Arjen säästöä itse tekemällä
17
<50
Vastaukset
Minä annan Lehmien hoitaa Maitoni.
Ostan Maidon sitten Valion SF käsittelemänä kaupasta.
Lehmällä ja Valiolla SF ovat paremmat suodattimet.
H.- Anonyymi
Luin että talitintit on tappaneet lehmiä Suomessa. Käyneet kiinni nokkimaan utareita ja lehmät pahoin vahingoittuneet. Kyllä se on parempi kauramaitoon siirtyä jokaisen.
Anonyymi kirjoitti:
Luin että talitintit on tappaneet lehmiä Suomessa. Käyneet kiinni nokkimaan utareita ja lehmät pahoin vahingoittuneet. Kyllä se on parempi kauramaitoon siirtyä jokaisen.
Ruokkikaamme siis pikku-lintuja jo ulkona.
Italialaiset tarvitsevat niitä.
Minä tarvitsen aitoa Maitoa SF.
H.
- Anonyymi
Säästän pitkän pennin leikkaamalla itse mieheni hiukset, sellaisella sähköisellä koneella se on helppoa.
Leivon itse sämpylöitä ja keitän aamuisin puuroa. Käytän paljon kananmunia, ovat keitettyinä leivän päällä hyvää leikkelettä.
Kerään itse marjat ja sienet, ei tarvitse ostaa hedelmiä.- Anonyymi
Me leikataan naapurin rouvan kanssa toistemme tukat ja autetaan värin laitossa. Kampaajia kyllä potuttaa tällainen omatoimisuus. Miesvainaan ja poikieni tukat leikkasin aina myös.
- Anonyymi
Syön vielä ihan itse, en ole muuttunut lapseksi vaikka vähän lapsettaa.
Pertikki - Anonyymi
Kauramaitoon tehtynä tulee todella maukas riisipuuro, kannattaa kokeilla.
- Anonyymi
Halpa ja helppo kauramaito:
Heitä suuhun ruokalusikallinen kaurahiutaleita ja juo vettä päälle
niin paljon että saat ne alas. - Anonyymi
Lehmä on aito vegaani.
- Anonyymi
Juu ja minä en ole lehmä. Olen ihminen.
Niinpä lehmän maito ja liha onkin aitoa vegaaniruokaa.
Vähän sääli, että niin monet nuoret ovat alkaneet uhraamaan oman terveytensä ilmaston alttarille.
Vaikka se pahin vegaanihössötys on ollut vasta reilun vuoden, niin tulokset alkavat olla jo näkyvissä. Yhä useammat nuoret, etenkin naiset, potevat raudan ja B12 vitamiinin puutetta.
Sitä heittäydytään vallitsevaan trendiin tietämättä ravinto-opista tuon taivaallista, että löytäisi erilaisista kasviksista ne ravintoaineet, mitä maitotuotteissa ja lihassa on.
Yhden mielenkiintoisen tutkielman luin, jossa on todettu lihassa ja kananmunissa olevan dementian puhkeamista jarruttavaa ainetta. En nyt näin äkikseltään muista mikä se on nimeltään, mutta sitä ei muussa ole löydetty.
Siis vegaanisuuden lisääntyessä on odotettavissa dementiapotilaitten lisääntyminen.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Niinpä lehmän maito ja liha onkin aitoa vegaaniruokaa.
Vähän sääli, että niin monet nuoret ovat alkaneet uhraamaan oman terveytensä ilmaston alttarille.
Vaikka se pahin vegaanihössötys on ollut vasta reilun vuoden, niin tulokset alkavat olla jo näkyvissä. Yhä useammat nuoret, etenkin naiset, potevat raudan ja B12 vitamiinin puutetta.
Sitä heittäydytään vallitsevaan trendiin tietämättä ravinto-opista tuon taivaallista, että löytäisi erilaisista kasviksista ne ravintoaineet, mitä maitotuotteissa ja lihassa on.
Yhden mielenkiintoisen tutkielman luin, jossa on todettu lihassa ja kananmunissa olevan dementian puhkeamista jarruttavaa ainetta. En nyt näin äkikseltään muista mikä se on nimeltään, mutta sitä ei muussa ole löydetty.
Siis vegaanisuuden lisääntyessä on odotettavissa dementiapotilaitten lisääntyminen.Vegaanius on ollut näkyvästi "tapetilla" jo vuosia.
Käännynnäisiä on ollut merkittävästi ehkä jo 10 vuotta.
Ehkä Ruotsissa ei ole niin hurahdettu kuin Suomessa.
Kuitenkin prosentuaalisesti vegaaneja ei taida paljon olla ?
Olen samaa mieltä, että olkoon vegaaneja,
jotka on vegaaniksi syntyneet,
esimerkiksi lehmät.
- Anonyymi
Jos perheessä on vegaani, on parasta opet taa hänet itse hoitamaan toivomustensa mukaiset ruuat. Kohtuutonta odottaa, että äiti hoitaa kaiken ja itse voi vain istua valmiiseen pöytään.
- Anonyymi
NO ettekö ole tietoinen vedestä ? Sehän sopii olipa aate mikä hyvänsä sillä aatehan tuo on .
- Anonyymi
Kaurassa on taikaa. Ennen tehtiin kauralimaa mahatautisille ja vauvoille, jotka eivät saaneet äidinmaitoa.
- Anonyymi
Kenenkään ei ole pakko vaatia muita osallistumaan omaan järjettömään ruokafilosofiaansa. Jos ei voi syödä normaaleja ruoka-aineita, on velvollinen huolehtimaan itse ravinnon saannistaan.
- Anonyymi
Lapsilta ei voi vaatia omasta ruokailusta huolehtimista, se on aikuisten vastuulla. Sekasyöjä saa helpommin tarpeelliset ravintoaineet kuin vegaani. Vegaanin proteiinin ja raudan saanti on haasteellusta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1256590Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604142Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen513389Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4902944Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2851940Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341626- 881453
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141433Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1741409Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151386