Arjen säästöä itse tekemällä

Anonyymi

Perheessä on vegaani, joten pitää keksiä korvikkeita lehmän maidolle. Ne ovat kaupassa kalliita, ne soijasta, kaurasta ja mantelista tehdyt. Kauramaitoa on helppo itsekkin tehdä ja säästää mukavat summat.

Litra vettä

1,5dl kaurahiutaleita

Mittaa ainekset blenderiin ja sekoita muutama minuutti, jotta lopputulos on tasainen. Aseta siivilän päälle harso ja kokonaisuus kulhon päälle. Valuta maito blenderin kannusta kulhoon harson ja siivilän läpi. Kun maito ei valu kulhoon enää itsekseen, nosta harso nyytiksi ja lypsä siihen asti ettet saa siitä enää maitoa irti. Aseta suppilo pullon suulle ja harso suppilon päälle. Valuta harson läpi pulloon, älä kuitenkaan puristele enää tässä vaiheessa ettei roskaa pääse pulloon.

Maito säilyy jääkaapissa suljettuna muutaman päivän.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä annan Lehmien hoitaa Maitoni.
      Ostan Maidon sitten Valion SF käsittelemänä kaupasta.
      Lehmällä ja Valiolla SF ovat paremmat suodattimet.

      H.

      • Anonyymi

        Luin että talitintit on tappaneet lehmiä Suomessa. Käyneet kiinni nokkimaan utareita ja lehmät pahoin vahingoittuneet. Kyllä se on parempi kauramaitoon siirtyä jokaisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luin että talitintit on tappaneet lehmiä Suomessa. Käyneet kiinni nokkimaan utareita ja lehmät pahoin vahingoittuneet. Kyllä se on parempi kauramaitoon siirtyä jokaisen.

        Ruokkikaamme siis pikku-lintuja jo ulkona.
        Italialaiset tarvitsevat niitä.
        Minä tarvitsen aitoa Maitoa SF.

        H.


    • Anonyymi

      Säästän pitkän pennin leikkaamalla itse mieheni hiukset, sellaisella sähköisellä koneella se on helppoa.
      Leivon itse sämpylöitä ja keitän aamuisin puuroa. Käytän paljon kananmunia, ovat keitettyinä leivän päällä hyvää leikkelettä.
      Kerään itse marjat ja sienet, ei tarvitse ostaa hedelmiä.

      • Anonyymi

        Me leikataan naapurin rouvan kanssa toistemme tukat ja autetaan värin laitossa. Kampaajia kyllä potuttaa tällainen omatoimisuus. Miesvainaan ja poikieni tukat leikkasin aina myös.


    • Anonyymi

      Syön vielä ihan itse, en ole muuttunut lapseksi vaikka vähän lapsettaa.

      Pertikki

    • Anonyymi

      Kauramaitoon tehtynä tulee todella maukas riisipuuro, kannattaa kokeilla.

    • Anonyymi

      Halpa ja helppo kauramaito:
      Heitä suuhun ruokalusikallinen kaurahiutaleita ja juo vettä päälle
      niin paljon että saat ne alas.

    • Anonyymi

      Lehmä on aito vegaani.

      • Anonyymi

        Juu ja minä en ole lehmä. Olen ihminen.


      • Niinpä lehmän maito ja liha onkin aitoa vegaaniruokaa.

        Vähän sääli, että niin monet nuoret ovat alkaneet uhraamaan oman terveytensä ilmaston alttarille.
        Vaikka se pahin vegaanihössötys on ollut vasta reilun vuoden, niin tulokset alkavat olla jo näkyvissä. Yhä useammat nuoret, etenkin naiset, potevat raudan ja B12 vitamiinin puutetta.
        Sitä heittäydytään vallitsevaan trendiin tietämättä ravinto-opista tuon taivaallista, että löytäisi erilaisista kasviksista ne ravintoaineet, mitä maitotuotteissa ja lihassa on.

        Yhden mielenkiintoisen tutkielman luin, jossa on todettu lihassa ja kananmunissa olevan dementian puhkeamista jarruttavaa ainetta. En nyt näin äkikseltään muista mikä se on nimeltään, mutta sitä ei muussa ole löydetty.
        Siis vegaanisuuden lisääntyessä on odotettavissa dementiapotilaitten lisääntyminen.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Niinpä lehmän maito ja liha onkin aitoa vegaaniruokaa.

        Vähän sääli, että niin monet nuoret ovat alkaneet uhraamaan oman terveytensä ilmaston alttarille.
        Vaikka se pahin vegaanihössötys on ollut vasta reilun vuoden, niin tulokset alkavat olla jo näkyvissä. Yhä useammat nuoret, etenkin naiset, potevat raudan ja B12 vitamiinin puutetta.
        Sitä heittäydytään vallitsevaan trendiin tietämättä ravinto-opista tuon taivaallista, että löytäisi erilaisista kasviksista ne ravintoaineet, mitä maitotuotteissa ja lihassa on.

        Yhden mielenkiintoisen tutkielman luin, jossa on todettu lihassa ja kananmunissa olevan dementian puhkeamista jarruttavaa ainetta. En nyt näin äkikseltään muista mikä se on nimeltään, mutta sitä ei muussa ole löydetty.
        Siis vegaanisuuden lisääntyessä on odotettavissa dementiapotilaitten lisääntyminen.

        Vegaanius on ollut näkyvästi "tapetilla" jo vuosia.
        Käännynnäisiä on ollut merkittävästi ehkä jo 10 vuotta.
        Ehkä Ruotsissa ei ole niin hurahdettu kuin Suomessa.

        Kuitenkin prosentuaalisesti vegaaneja ei taida paljon olla ?
        Olen samaa mieltä, että olkoon vegaaneja,
        jotka on vegaaniksi syntyneet,
        esimerkiksi lehmät.


    • Anonyymi

      Jos perheessä on vegaani, on parasta opet taa hänet itse hoitamaan toivomustensa mukaiset ruuat. Kohtuutonta odottaa, että äiti hoitaa kaiken ja itse voi vain istua valmiiseen pöytään.

    • Anonyymi

      NO ettekö ole tietoinen vedestä ? Sehän sopii olipa aate mikä hyvänsä sillä aatehan tuo on .

    • Anonyymi

      Kaurassa on taikaa. Ennen tehtiin kauralimaa mahatautisille ja vauvoille, jotka eivät saaneet äidinmaitoa.

    • Anonyymi

      Kenenkään ei ole pakko vaatia muita osallistumaan omaan järjettömään ruokafilosofiaansa. Jos ei voi syödä normaaleja ruoka-aineita, on velvollinen huolehtimaan itse ravinnon saannistaan.

      • Anonyymi

        Lapsilta ei voi vaatia omasta ruokailusta huolehtimista, se on aikuisten vastuulla. Sekasyöjä saa helpommin tarpeelliset ravintoaineet kuin vegaani. Vegaanin proteiinin ja raudan saanti on haasteellusta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7150
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2184
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1429
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1143
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1127
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      330
      1015
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      863
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      845
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe