Julkisen sanan neuvosto pohtii suomi24--palstaa

Anonyymi

Tein valituksen julkisen sanan neuvostolle Suomi 24 epäasiallisesta ja mielivaltaisesta sensuroinnista. Siellä pohditaan nyt, kuuluuko asia heille.

Lähetin tänne kaksi kertaa linkin Jyväskylän yliopiston uudesta Tshernobyl-tutkimuksesta. Molemmat viestit katosivat hyvin pian.

12

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Haasta robotti oikeuteen. Valituksesi menee JSNssä roskikseen alta aikayksikön.

    • Anonyymi

      Pitäisikö törkeä valehtelu ja massapostikopiointi sallia? Mitähän siitä tulisi jos kaikki skeida jätettäisiin palstalle?

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Varmaa on, että aloittaja vetoaa kaikkiin maallisiin oikeusistuimiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaa on, että aloittaja vetoaa kaikkiin maallisiin oikeusistuimiin.

        Vedotkoon. Suomi24 ei ole yhteistä omaisuutta vaan yksityisen omistama keskustelualusta. Omistaja voi moderoida palstaansa mielivaltaisen puolueellisesti.

        Jos ongelma on todellinen eli asiallisia viestejä poistatetaan niin ne on ainakin ennen saanut pyydettyä takaisin palstalle palautesivun kautta. Itse olen sen joutunut tekemään kymmeniä kertoja. Poistopyyntöön näkyviin lähetetyn viestin alkuperäinen linkki niin se helpottaa palauttamista. Siis se missä näkyy linkin lopussa risuaita ja numero eli jotakin tyyliin #912345678


    • Anonyymi

      Tolloa toimintaa tuollainen valitusten tekeminen.

    • Anonyymi

      Olen ketjun aloittaja, enkä oikeasti tehnyt mitään valitusta JSN:lle. Halusin vain nähdä, kuinka asiaan suhtaudutaan. Osa ainakin tuntui riemuitsevan siitä, ettei mielivaltaiselle sensuurille voida tehdä mitään - mikä varmaankin on totta. Ei palstan omistajakaan halua välttämättä asiallista keskustelua, heille riittää, kun kävijöitä ja viestä on tarpeeksi.

      Sananvapaus on Suomessa pyhä asia, yksi valtiomme ylpeyksistä. Laittomatkin viestit voidaan julkaista, mutta niistä voi joutua vastamaan. Sen sijaan ei tunnu olevan käsitettä "laiton sensurointi", kukaan ei joudu siitä vastuuseen.

      Suomi 24 ylläpito viittaa ohjeissaan yleiseen suomalaiseen hyvään käytäntöön. Kuitenkin sananvapautta rajoitetaan räikeästi, ja se rikkoo rumasti yleistä suomalaista nettietikettiä.

      • Anonyymi

        Palstan perustaja voi määritellä säännöt, jotta sen sisältöä ei sabotoida eri tavoin. Se ei ole sananvapauden rajoittamista. Aloittaja voi itse perustaa keskustelupalstan, jolle voi kirjoitella mielensä kyllyydestä.


      • Anonyymi

        Aloittajan pitäisi tehdä toinenkin aloitus, jossa uuden lain perusteella kiellettäisiin valehtelu ja törkeät herjaukset. Silloin saataisiin tätä palstaa sabotoiva palstahäirikkö ruotuun ja asiallisen käyttäytymisen pariin. Siitä kaikki palstan aikuiset normaalit pitäisivät ja todenperäinen keskustelu olisi vilkasta, sekä käytännön kokemuksista alalla kerrottaisiin kaikille rehellisesti.


    • Anonyymi

      "Aloittaja voi itse perustaa keskustelupalstan, jolle voi kirjoitella mielensä kyllyydestä."

      Tämäkö olisi mielestä oikea tapa suojata sananvapaus? Eli tällä palstalla ei tarvitsisi puhua totta, sen voi tehdä jollakin toisella palstalla?

      Hyvä neuvo, en ole muutenkaan enää vuosiin suhtautunut tähän palstaan erityisellä mielenkiinnolla. Olen käyttänyt täällä nimimerkkiä K.Late, ja paria muuta, jotka ovat monien tiedossa. Joskus täällä on ollut todella hyviä kesksuteluita, joihin ovat osallistuneet asioista perillä olevat henkilöt.

      Ehkä surkea palsta pitää jättää sitten omaan arvoonsa,, niin taitaa olla jo monet asiakeskustelijat jo tehneetkin. Mutta haluatko sinä jäädä rypemään pashakastikkeessa?

      • Anonyymi

        Jos olet yrittänyt linkata jotain JYn myyrätutkimusta, niitä linkkejä on kadonnut itse kultakin ja syynä on luultavasti se, että robotti kuvittelee niissä olevan jotain kiellettyä tavaraa. Sen sijaan Stuxnetin kaltainen sananvapauden luokkaamisen parkuminen, kun hän on satoja kertoja postannut jotakin viestiä, ei saa täällä paljonkaan myötätuntoa.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1840
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      836
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe