Kaikella nöyryydellä näin kaamosaikana. Olen ollut uskossa vuosikymmenet. Paljon olen saanut Herralta. Hyvän puolison, terveet, menestyneet lapset. Itse olen saanut olla tähän asti melko terve. Olen itse nähnyt paikan päällä, kun esim selkäsairas onnettomuuden jälkeen heittää kainalosauvat pois. Muitakin ihmeitä olen nähnyt. Kaikkea sitä tulee mieleen. Kaikella nöyryydellä. Miksi Jumala ei ole antanut minulle parantamisen armolahjoja, uskon armolahjaa. Uskoa minulla kyllä on. En ollenkaan usko, että Jumalaa valmistaa näihin esim. sairaudella. Ei todella. Vain asiallisia puheenvuoroja.
Sairaiden parantaminen
33
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Jos joku uskossa oleva henkilö rukoilee ja pyytää Herralta Jeesukselta Kristukselta parantamisen armolahjaa ihan vakavissaan, hän saa sen . Jumala ei tyydy kertomaan Raamatussa armolahjoista, että niitä on, ja että niitä voi joku saada. Hän KÄSKEE yksilöuskovia tavoitella parhaimpia armolahjoja. Silloin Hän tahtoo antaa niitä ja antaa myös runsaasti ja soimaamatta.
Mutta motiivit pitää olla kohdallaan. Jos joku pyytää armolahjoja tullakseen joksikin ja saadakseen huomiota itselleen ja jopa kunniaa sellaisista voimista, hän suurella todennäköisyydellä ei saa vaikka paastoaisi neljäkymmentä päivää ja yötä.
Piti kirjoitta myös "yötä" sillä varauksella, että joku muslimi sattuis lukemaan tätä tekstiä.- Anonyymi
Ja jos uskova on niin "nöyrä" että ei usko saavansa armolahjoja
koska hän on niin vähäpätöinen, hän ei todennäköisesti saakaan yhtään
armolahjaa. Ja miksi hän ei saa? Ei siksi, että hän on niin "nöyrä",
vaikka kyllä sekin on esteenä armolahjojen saannille, vaan siksi,
että hän EI USKO JUMALAA, joka käskee tavoitella armolahjoa
runsasti ja antaa niitä runsaasti jokaiselle anovalle.
Uskova voi siis saada useita Raamattuun kirjoitettuja armolahjoa
kun uskoo Jumalan Sanan ja on tarpeeksi "röyhkeä", että pyytää
niitä runsaasti. - Anonyymi
Jospa katsoisit tv7:n arkisto yliluonnollista-ohjelmia. Niistä saa vahvistusta uskolle. mm. siihen kuinka amputoidut jäsenet kasvavat.
- Anonyymi
Uskova voi rukouksella parantaa ketä tahansa, missä tahansa olematta paikan päällä, jos on riittävästi uskoa. Voi parantaa miljoonia rukouksellaan. Se ei ole lähes mitään verrattuna rakkauden antamiseen rukouksella, ei mitään
Anonyymi kirjoitti:
Jospa katsoisit tv7:n arkisto yliluonnollista-ohjelmia. Niistä saa vahvistusta uskolle. mm. siihen kuinka amputoidut jäsenet kasvavat.
Ainoa vahvistus on juontajan yliluonnollisen pitkäksi kasvanut nenä sekä uskovaisten hävityt rahat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos uskova on niin "nöyrä" että ei usko saavansa armolahjoja
koska hän on niin vähäpätöinen, hän ei todennäköisesti saakaan yhtään
armolahjaa. Ja miksi hän ei saa? Ei siksi, että hän on niin "nöyrä",
vaikka kyllä sekin on esteenä armolahjojen saannille, vaan siksi,
että hän EI USKO JUMALAA, joka käskee tavoitella armolahjoa
runsasti ja antaa niitä runsaasti jokaiselle anovalle.
Uskova voi siis saada useita Raamattuun kirjoitettuja armolahjoa
kun uskoo Jumalan Sanan ja on tarpeeksi "röyhkeä", että pyytää
niitä runsaasti.Ei nöyryyttä saa halveksia.
Nöyryys ei ole esteenä, vaan epäusko,
- Anonyymi
En tiedä ketään, jolla olisi parantamisen armolahja.
Tämä tarkoittaa sitä, että jokainen, jonka päälle tämä armolahjan saanut kätensä laskee, paranee.
Mielessäni sallin tapauksiin pari prosenttia, jotka eivät parane, mutta lähdetään tässä siitä, että kaikki paranevat.
Pidän mahdollisena, että jollakin voisi olla tämä armolahja. Ei ole viiteen kymmeneen vuoteen kuulunut. Luulisi kuuluvan?
Muuten kyllä tiedän tervehtymisiä ja paranemisia, jotka ovat avun tarvitsijalle ilon aihe, sitä myös läheisillensä. Nuo ovat lääketietellisesti todentamattomia tai lääketieteellisesti hoidettuja.
Mitä armolahjan tavoitteluun tulee, saahan sellaisia Herralta pyytää. Kun on pyytänyt, sitten on pyytäminen hoidettu. Sitten voi sitä pyyntöä muistaa sillä tavalla, että pyyntö on voimassa. Ei mitään pakonomaista rukouksessa viipymistä, ei paastoakaan. Ei sitten niin mitään omaa yritystä millä voisi asiaa edesauttaa.
Vaikka suhtaudun epäilevästi siihen, että joku saisi parantamisen armolahjan, niin...
Kyllä Herra saa armolahjoja antaa, toki Hän saa.
Mutta mikä hinku on itse sellaiseen vaivaan pyrkiä. Herra jos kun ottaa jonkun sellaiseen tehtävään, on henkilö sellainen joka omasta puolestansa ei olisi välittänyt ottaa tuota armolahjaa vastaan, mutta koska päivänsä on Jumalan johdossa, toteuttaa hän sitten Jumalan tahtoa. - Anonyymi
On kirjoitettu monikossa parantamisen armolahjat. Sillä on jokin merkitys. Ei ole välähtänyt mikä. Tietääkö joku? Esim. paikkakunnalla X 4.1973 oli valloista saarnaaja , joka sai jalat kasvamaan. On totta, että selkäsairauksia johtuu eripituisista jaloista. Mutta Herra parantaa kaikista sairauksista. Tautimme kantoi ristillä Hän. Jopa nainen on tullut Suomessakin raskaaksi Pyhästä Hengestä. Edelleen olen sitä mieltä, Afrikassa paranee enemmän sairaita kun Euroopassa. Elintaso, sivistys , koulutus , tulotaso jne on paljon alhaisempi kuin Euroopassa. En usko, että afrikkalaisilla on enemmän uskoa kuin länsimaiden kristityillä. Nämä ovat mielipiteitäni. Dessa är mina åsikter.
- Anonyymi
Miltä kanavalta ja näkeekö se ohjelman vielä Areenasta.
- Anonyymi
" Miksi Jumala ei ole antanut minulle parantamisen armolahjoja, uskon armolahjaa"?
Et ole lääkäri, edes valelääkäri, sinulta puuttuu tieto ja taito parantamiseen. Tässä lienee nyt sellainen tyypillinen tapaus, jossa tuo palvottu jumala on taas kerran epäjumala.
Olen vuosikausia järjestänyt perinteisen kaikille uskontokunnille avoimen amputoidun jäsenen rukouksellapalautustapahtuman. Valitettavasti yhtään ihan aikuisten oikeasti oikeaan jumalaan tosivahvasti tosissaan uskovaa ei ole vielä löytynyt, sillä aina olen joutunut tuon rukoustapahtuman yksin viettämään.
Jospa nyt tärppäisi?- Anonyymi
Pidä jo he-man pääsi kiinni. Tyhmä jankkaa ja kirjoittaa päättömiä.
Olen eräänkin kerran kirjoittanut siitä, kuinka kasvukumppani, serkkuni, jonka äiti on imettänyt minutkin oli Pohjois-Suomen sairaalassa saattohuoneessa kuolemassa syöpään. Paino pudonnut tilastollisesti enemmän, mitä ajassa lääketiede täällä tuntee. Lääketiede oli antautunut- ei voida mitään.
Sen tieden varassa 500 km. etelämpänä seurakunnassani pyysin esirukousta, ainut tie, kun muut asiat oli loppu. Tästä olen sinulle kirjoittanut jo pitkän aikaa sitten. Mutta, se ei mene päähäsi, olen se todistaja.
Kun tuo sapatti- hengellisen kokouksen syvä rukous tuon veljellisen rakkauden kohteen edestä huokastiin, monen suulla, polvirukouksessa, se ihme tapahtui.
Hän nousi, vahvistui muutamanpäivän ja pääsi kotiin.
Hän kouluttautui uuteen tehtävään, ja kävi tässä seurakunnassamme näkyvänä ihmisenä kertomassa sen, että minun puolesta rukoilitte. Olen terve.
Ja on sitä edelleen.
Tavallaan nyt katsellen, kun tämä parantunut on Herran elopellolla työssä, niin hänellä on henkilökohtainen kokemus tehtäväänsä. Kun hän sielunhoitajana kirkonpiirissä kohtaa ihmisen, hän tietää, kenen Jumalan palveluksessa on.
Ja sinulle sanon, että muuta todistusta sinulle ei anneta, kuin Joonaan merkki.
Jos siihen et usko, muuta merkkiä ja tietä ei ole. Ainut uhri sinun pelastumiseksi on Jeesus.
Siitä sinun on lähdettävä liikkeelle, muu on kohdaltasi turhaa.
Jo Apostolisena aikana tultiin vain katsomaan ihmeitä, Jeesus tunsi katsojien sydämet ja se Joonan merkki
.
Nämä fariseukset ja saddukeukset eivät tajua, mitä heidän silmiensä edessä tapahtuu, nämä jotka ovat tietävinään kaikesta kaiken ja katsovat oikeudekseen asettaa toisen kyseenalaiseksi. ..... Se on he-mankin hengen mieli, saada ITSE mitat ja määritellä Jumala- mutta ei sitä sinulle anneta.
Lihasi on nöyrryttävä, mutta jos se ei nöyrry, niin sinä kuolet synteinesi.
Sinulla ei ole oikeutta mittamieheksi. Niin, on minullakin omakohtainen lääketieteellinen mitta, jossa terveyteni on KeskusSairaalan Ylilääkärin sanoilla, seuraava puristus on Amen.
Emme voi mitään. Jatko-ajalla ollaan. Ortodoksi- uskovapappi yllättäin kirpputorilla tuli ja rukoili ääneen sydämeni puolesta. Niin ja tässä ollaan, edelleen, jatkoajalla.
Siitäkin on jo 3-vuotta. Jokin ihmetapahtui tuolla sydämessä, siinä hetkessä.
Kerran leikattu sydän ja sen jälkeen vuosia- annettu tuomio- ja nyt ultarra keskussairaalassa tarkastettu, niin se on ok.
NE on täällä todistuksia, mutta sitä ei ole tarkoitettu sinulle, vaan muille lukijoille, kuinka tuo he-man on määrätynlainen jankkaaja. Ei edes usko todistusta.
Siksi hänen lihansa vaatii nöyrtymistä Kristuksen sijaiskuoleman edessä. Eli sen SANAN opin ja opetuksen kautta.
Hän on nyt etsittävä - muuta merkkiä hänelle ei tule. Ja jos kuolee synneissään, niin sen hän on itse valinnut. Todistajat ovat puhuneet, ja vastuu on hänessä itsessään. Anonyymi kirjoitti:
Pidä jo he-man pääsi kiinni. Tyhmä jankkaa ja kirjoittaa päättömiä.
Olen eräänkin kerran kirjoittanut siitä, kuinka kasvukumppani, serkkuni, jonka äiti on imettänyt minutkin oli Pohjois-Suomen sairaalassa saattohuoneessa kuolemassa syöpään. Paino pudonnut tilastollisesti enemmän, mitä ajassa lääketiede täällä tuntee. Lääketiede oli antautunut- ei voida mitään.
Sen tieden varassa 500 km. etelämpänä seurakunnassani pyysin esirukousta, ainut tie, kun muut asiat oli loppu. Tästä olen sinulle kirjoittanut jo pitkän aikaa sitten. Mutta, se ei mene päähäsi, olen se todistaja.
Kun tuo sapatti- hengellisen kokouksen syvä rukous tuon veljellisen rakkauden kohteen edestä huokastiin, monen suulla, polvirukouksessa, se ihme tapahtui.
Hän nousi, vahvistui muutamanpäivän ja pääsi kotiin.
Hän kouluttautui uuteen tehtävään, ja kävi tässä seurakunnassamme näkyvänä ihmisenä kertomassa sen, että minun puolesta rukoilitte. Olen terve.
Ja on sitä edelleen.
Tavallaan nyt katsellen, kun tämä parantunut on Herran elopellolla työssä, niin hänellä on henkilökohtainen kokemus tehtäväänsä. Kun hän sielunhoitajana kirkonpiirissä kohtaa ihmisen, hän tietää, kenen Jumalan palveluksessa on.
Ja sinulle sanon, että muuta todistusta sinulle ei anneta, kuin Joonaan merkki.
Jos siihen et usko, muuta merkkiä ja tietä ei ole. Ainut uhri sinun pelastumiseksi on Jeesus.
Siitä sinun on lähdettävä liikkeelle, muu on kohdaltasi turhaa.
Jo Apostolisena aikana tultiin vain katsomaan ihmeitä, Jeesus tunsi katsojien sydämet ja se Joonan merkki
.
Nämä fariseukset ja saddukeukset eivät tajua, mitä heidän silmiensä edessä tapahtuu, nämä jotka ovat tietävinään kaikesta kaiken ja katsovat oikeudekseen asettaa toisen kyseenalaiseksi. ..... Se on he-mankin hengen mieli, saada ITSE mitat ja määritellä Jumala- mutta ei sitä sinulle anneta.
Lihasi on nöyrryttävä, mutta jos se ei nöyrry, niin sinä kuolet synteinesi.
Sinulla ei ole oikeutta mittamieheksi. Niin, on minullakin omakohtainen lääketieteellinen mitta, jossa terveyteni on KeskusSairaalan Ylilääkärin sanoilla, seuraava puristus on Amen.
Emme voi mitään. Jatko-ajalla ollaan. Ortodoksi- uskovapappi yllättäin kirpputorilla tuli ja rukoili ääneen sydämeni puolesta. Niin ja tässä ollaan, edelleen, jatkoajalla.
Siitäkin on jo 3-vuotta. Jokin ihmetapahtui tuolla sydämessä, siinä hetkessä.
Kerran leikattu sydän ja sen jälkeen vuosia- annettu tuomio- ja nyt ultarra keskussairaalassa tarkastettu, niin se on ok.
NE on täällä todistuksia, mutta sitä ei ole tarkoitettu sinulle, vaan muille lukijoille, kuinka tuo he-man on määrätynlainen jankkaaja. Ei edes usko todistusta.
Siksi hänen lihansa vaatii nöyrtymistä Kristuksen sijaiskuoleman edessä. Eli sen SANAN opin ja opetuksen kautta.
Hän on nyt etsittävä - muuta merkkiä hänelle ei tule. Ja jos kuolee synneissään, niin sen hän on itse valinnut. Todistajat ovat puhuneet, ja vastuu on hänessä itsessään.Ei siis usko riitä jäsenenpalautustapahtumaani osallistumiseen!
Mitä epäjumalasikin sanoo uskonpuutteestasi?- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Ei siis usko riitä jäsenenpalautustapahtumaani osallistumiseen!
Mitä epäjumalasikin sanoo uskonpuutteestasi?Pyhää et saa huutokauppaasi, jos et asiaa ymmärtänyt, eli olet puhumassa PYHYYDEN tuonpuoleisuuteen ja vikiset käsittämättömiä.
Eli ota vaari siihen haasteeseen, mistä olen puhunut. Eli opi tuntemaan sijaisesi, tai kuolet synteihisi itse. Eli usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Sanasta.
Koeta sitä, jos et, niin turhaa ja tyhjää on puheittesi parsi.
Kultaa ei anneta kerjäläisen punnittavaksi ja arvonmääriteltäväksi, sillä siinä taitamaton ei käsitä aarteensa mittaa. Sen voit muistaa.
Aarteen arvo, pitää ymmärtää, senjälkeen haluaa peltokaupalle. Anonyymi kirjoitti:
Pyhää et saa huutokauppaasi, jos et asiaa ymmärtänyt, eli olet puhumassa PYHYYDEN tuonpuoleisuuteen ja vikiset käsittämättömiä.
Eli ota vaari siihen haasteeseen, mistä olen puhunut. Eli opi tuntemaan sijaisesi, tai kuolet synteihisi itse. Eli usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Sanasta.
Koeta sitä, jos et, niin turhaa ja tyhjää on puheittesi parsi.
Kultaa ei anneta kerjäläisen punnittavaksi ja arvonmääriteltäväksi, sillä siinä taitamaton ei käsitä aarteensa mittaa. Sen voit muistaa.
Aarteen arvo, pitää ymmärtää, senjälkeen haluaa peltokaupalle.Oi kuulkaa epäjumalanpalvojan puhetta!
Ymmärtää itsekin, että olematon epäjumalansa on täysin kyvytön millään lailla mihinkään vaikuttamaan ja silti häpäisee itsensä, epäjumalansa sekä muut lahkonsa taikauskoiset.
Puhe on halpaa, tosioikeauskoinen ei epäröisi hetkeäkään, vaan juosten rientäisi ottamaan osaa varsinkin näin hyvää tarkoittavaan rukoustapahtumaan!- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Ei siis usko riitä jäsenenpalautustapahtumaani osallistumiseen!
Mitä epäjumalasikin sanoo uskonpuutteestasi?Ei ole uskoa sinun järjestämässäsi tilaisuudessa amputoidun jäsenen palautumiseen koska palauttaja, ihmeen tekijä sanoo, ettei Hän tule tilaisuuteesi tekemään sitä ihmettä. Siksi sinä olet siellä yksin.
Noudattaisit edellisen puhujan neuvoja ja nöyrtyisit Jumalan edessä, niin sinun ei tarvitsisi pyydellä toisia ihmisiä rukoustilaisuuteesi. Sinun oman rukouksesi kautta voisi jopa kuollut nousta ylös. Jumala ei tarvitse siihen muuta kuin yhden ihmisen, jolla on Jumala mukana ja joka elää Hänen kanssaan. Mutta niin kauan kuin Jumala kieltäytyy lähtemästä mukaasi, sitä ihmettä ei tapahdu. Saat olla yksin ihmettelemässä uskovien "epäuskoa" ja Jumalan "kyvyttömyyttä". Anonyymi kirjoitti:
Ei ole uskoa sinun järjestämässäsi tilaisuudessa amputoidun jäsenen palautumiseen koska palauttaja, ihmeen tekijä sanoo, ettei Hän tule tilaisuuteesi tekemään sitä ihmettä. Siksi sinä olet siellä yksin.
Noudattaisit edellisen puhujan neuvoja ja nöyrtyisit Jumalan edessä, niin sinun ei tarvitsisi pyydellä toisia ihmisiä rukoustilaisuuteesi. Sinun oman rukouksesi kautta voisi jopa kuollut nousta ylös. Jumala ei tarvitse siihen muuta kuin yhden ihmisen, jolla on Jumala mukana ja joka elää Hänen kanssaan. Mutta niin kauan kuin Jumala kieltäytyy lähtemästä mukaasi, sitä ihmettä ei tapahdu. Saat olla yksin ihmettelemässä uskovien "epäuskoa" ja Jumalan "kyvyttömyyttä".Minullahan uskoa ei tarvitse ollakaan ja lupaan heti kääntyä, kun uskonsa mukanaan tuonut lahko manaa amputoidun jäsenen takaisin.
Uskoa pitäisi löytyä teiltä uskovaisilta, mutta eipä vain ole yhdeltäkään vielä löytynyt!- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Minullahan uskoa ei tarvitse ollakaan ja lupaan heti kääntyä, kun uskonsa mukanaan tuonut lahko manaa amputoidun jäsenen takaisin.
Uskoa pitäisi löytyä teiltä uskovaisilta, mutta eipä vain ole yhdeltäkään vielä löytynyt!>>> lupaan heti kääntyä, kun uskonsa mukanaan tuonut lahko
manaa amputoidun jäsenen takaisin.<<<
Ihminen ei voi manata amputoitua jäsentä takaisin!
Kait sinä sen käsität?
Ja uskova ei manaa, hän kääntyy rukouksessa Jumalan puoleen.
Kun sinä puhut manauksesta, joka on okkultismia, tai luulet
uskovan manaavan, siis käyttävän okkultisia menetelmiä, ihmettä
ei tapahdu. Uskova ei manaa, hän rukoilee.
Sitäpaitsi sinun lupauksillasi uskoon tulemisesta ihmeen tapahduttua,
ei ole mitään arvoa. Ihminen ei tule uskoon ihmeen näkemisen kautta.
Ihminen tulee uskoon Jumalan Sanan ja Hengen kautta kun hän uskoo
Jumalan Sanan, jonka Henki on antanut ihmiselle. Näin Raamattu todistaa
ja uskoon tulleet ihmiset ovat uskoon tulemisensa kokeneet.
Et voi tulla uskoon ellet usko Jeesuksen suorittamaan synnin
sovitukseen ristillä. Ihminen tulee uskoon Jeesuksen ristin veren kautta.
Uskoon tullaan siis Jeesuksen kautta, ei ihmeiden kautta.
Ihmeen näkeminen ja kokeminen ei välttämättä todista sinulle Jeesuksen
ristin työtä niin, että sitten uskoisit automaattisesti Jeesukseen Raamatun
kuvaamalla tavalla. Sinä varmaan selittäisit ihmeen tapahtuneen uskovan
manauksella, siis ihmisen yliluonnollisen kyvyn kautta ja voimalla. Sinähän
olet koko ajan pyytänyt ihmistä tekemään manauksella ihmeen. Odotat
siis ihmiseltä, ihmisen voimalla tapahtuvaksi, jotakin ihmettä. Suorastaan vaadit
ihmiseltä ihmeitätekevää uskoa.
Näin ollen ihmeen tapahduttua sinun uskosi kohdistuisi ihmiseen ja ihmisen
voimaan ja kykyyn tehdä ihmeitä. Alkaisit täällä kirjoittelemaan kuinka
viimein olet löytänyt yhden USKOVAN, jolla on ihmeitätekevä usko ja supervoimia.
Et siis välttämättä uskoisi ollenkaan Jumalaan. Jumala ei vie sinua uskomaan
ihmisen voimaan. Anonyymi kirjoitti:
>>> lupaan heti kääntyä, kun uskonsa mukanaan tuonut lahko
Kait sinä sen käsität?
siis ihmiseltä, ihmisen voimalla tapahtuvaksi, jotakin ihmettä. Suorastaan vaadit
viimein olet löytänyt yhden USKOVAN, jolla on ihmeitätekevä usko ja supervoimia.
ihmisen voimaan.Pelkkää höpötystä taas.
Uskonpuute se on, joka estää uskonharhaista manaamasta amputoitua jäsentä takaisin!
Esitän pahoitteluni kaikille amputoiduille, oikeaa jumalaa ei ole ainakaan vielä löytynyt.
Tämä olkoon kaikille varoituksena näistä epärehellisistä ja taikauskoisista ihmisistä, jotka epäjumalaansa markkinoivat.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>> lupaan heti kääntyä, kun uskonsa mukanaan tuonut lahko
Kait sinä sen käsität?
ihmisen voimaan.>>Ihminen tulee uskoon Jumalan Sanan ja Hengen kautta kun hän uskoo
ja uskoon tulleet ihmiset ovat uskoon tulemisensa kokeneet.<<
Saanen oikaista täysin väärän näkemyksen ihmisen uskoon tulemisesta / uudestisyntymisestä. Vaikkakin näkemyksesi on yleinen tässä uskonnollisessa ajassamme.
Ensiksikin ihminen ei tule uskoon oman tahtonsa vaikuttamana - omaa tahtotilaa käyttäen. "Tahdon, en tahdo tms"
Raamatullisesti ajatellen. Ensiksikin kaikkivaltias JUMALA on taho, joka oman - ei ihmisen - aivoituksen ja tahdon mukaisesti valitsee ihmiset kehen TEKEE uskon.
3Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
4niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
5edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen ..o-m-a-n........ t-a-h-t-o-n-s-a .......mielisuosion mukaan,
Kun ihminen ottaa Jeesuksen vastaa hän ON JO uskon saanut ihminen - JUMALASTA syntynyt.
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole ....s-y-n-t-y-n-e-e-t ......verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan-.... J-u-m-a-l-a-s-t-a.
Usko Jeesukseen on näkymättömän kaikkivaltiaan JUMALAN teko ihmisessä.
29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on ...J-u-m-a-l-a-n .....t-e-k-o, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"
Toki ihminen voi lukea Raamattua ja tulla tietoiseksi mitä uskoon tuleminen on tai mitä on /tarkoittaa syntien sovitus jne...... mutta uskominen vaatii ihmisessä kaikkivaltiaan JUMALAN teon. JUMALA on tahom joka tekee ihmisen eläväksi = JUMALAN tahdon tuntevaksi ihmiseksi - pelastuneeksi.
Vaikka elämme uskonnollisessa Suomessa, niin todellisuudessa erittäin harva ihminen näissä uskonnolilsissa puolueissa on uskon saanut ihminen. Taas tietoisuuden tilassa olevia repullinen.
m.l - Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Pelkkää höpötystä taas.
Uskonpuute se on, joka estää uskonharhaista manaamasta amputoitua jäsentä takaisin!
Esitän pahoitteluni kaikille amputoiduille, oikeaa jumalaa ei ole ainakaan vielä löytynyt.
Tämä olkoon kaikille varoituksena näistä epärehellisistä ja taikauskoisista ihmisistä, jotka epäjumalaansa markkinoivat.Niin, on huomioitava todellisuus, ettei kaikkivaltias JUMALA ole kiinnostunut ihmisen turmeltuneisuudesta. Lihasta ja verestä Raamatun ilmaisua käyttäen. Kaikki nämä keskustelussa olevat asiat ovat ihmisen lihaan liittyviä alueita. Raajojen amputoimiset ja sairaukset.
JUMALA ei ole automaatti ja tee ihmiselle mieliksi. Se on totta, miten Jeesuksen ja apostolien aikaan tapahtui ihmeitä. Kuolleista heräämisiä ja muita ihmeitä.Nämä olivat juuri tunnustekoja ja siten todistusaineistoa Jeesuksen ja apostolien puheiden todostamista todeksi.
Taas tänä päivänä JUMALA ei käytä tunnustekoja ja ihmeitä puhujien sanojen todistamisessa,, koska meillä on jo valmiiiksi painettu teksti tuosta apostolisesta ajasta. Kuka omaa uskon ja kuka ei.
Ajatteleppa, mihin suohon JUMALA lähtisi, jos alkaisi parantaa turmeltuneessa tilassa olevan ihmisen sairauksia. Olisi loputon suo ja ihminen joka tapauksessa menehtyy jonkun sairauden saattelemana.
Niin, mitä Jeesus puhui ja kohdensi apostoleille, niin tämä ei sovellu / kuulu meille. Myöhempään aikaan ja Jeesukseen uskoviiin ihmisiin. Moni - tai lähes yleisesti sotketaan asiat myös tähän aikaan kuuliviksi, jotka Jeesus kohdensi vain apostoleille.
No, eipä ihme, jos nyt ei tapahdu sitä, mitä apostoleiden keskuudessa tapahtui.
m.l Anonyymi kirjoitti:
Niin, on huomioitava todellisuus, ettei kaikkivaltias JUMALA ole kiinnostunut ihmisen turmeltuneisuudesta. Lihasta ja verestä Raamatun ilmaisua käyttäen. Kaikki nämä keskustelussa olevat asiat ovat ihmisen lihaan liittyviä alueita. Raajojen amputoimiset ja sairaukset.
JUMALA ei ole automaatti ja tee ihmiselle mieliksi. Se on totta, miten Jeesuksen ja apostolien aikaan tapahtui ihmeitä. Kuolleista heräämisiä ja muita ihmeitä.Nämä olivat juuri tunnustekoja ja siten todistusaineistoa Jeesuksen ja apostolien puheiden todostamista todeksi.
Taas tänä päivänä JUMALA ei käytä tunnustekoja ja ihmeitä puhujien sanojen todistamisessa,, koska meillä on jo valmiiiksi painettu teksti tuosta apostolisesta ajasta. Kuka omaa uskon ja kuka ei.
Ajatteleppa, mihin suohon JUMALA lähtisi, jos alkaisi parantaa turmeltuneessa tilassa olevan ihmisen sairauksia. Olisi loputon suo ja ihminen joka tapauksessa menehtyy jonkun sairauden saattelemana.
Niin, mitä Jeesus puhui ja kohdensi apostoleille, niin tämä ei sovellu / kuulu meille. Myöhempään aikaan ja Jeesukseen uskoviiin ihmisiin. Moni - tai lähes yleisesti sotketaan asiat myös tähän aikaan kuuliviksi, jotka Jeesus kohdensi vain apostoleille.
No, eipä ihme, jos nyt ei tapahdu sitä, mitä apostoleiden keskuudessa tapahtui.
m.lTämä tapahtumani menee niin, että jokainen taikauskoinen ryhmittymä voi tuoda omaan epäjumalaansa vankasti uskovan amputaatiosta kärsivän ihmisen korjattavaksi.
Toisaalta tietysti olisi varsin mielenkiintoista löytää uskonharhainen lahko, josta ei heidän palvomansa epäjumalan tahdosta löydy amputoituja uskonharhaisia! Sehän olisi jo viittaus tuon lahkon epäjumalan suojeliukseen.
Ei siis ole kyse minun epäuskostani, vaan kuhunkin epäjumalaan uskovien uskosta, joka on vuosien varrella tutkittu ja havaittu samantasoiseksi kuin usko saunatonttuun. Saunatontun seuraajat eivät tosin väitä saunatontun pystyvän ihmetekoihin, joten siinäkin suhteessa olette jumaluskoiset pahasti tappiolla.- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Tämä tapahtumani menee niin, että jokainen taikauskoinen ryhmittymä voi tuoda omaan epäjumalaansa vankasti uskovan amputaatiosta kärsivän ihmisen korjattavaksi.
Toisaalta tietysti olisi varsin mielenkiintoista löytää uskonharhainen lahko, josta ei heidän palvomansa epäjumalan tahdosta löydy amputoituja uskonharhaisia! Sehän olisi jo viittaus tuon lahkon epäjumalan suojeliukseen.
Ei siis ole kyse minun epäuskostani, vaan kuhunkin epäjumalaan uskovien uskosta, joka on vuosien varrella tutkittu ja havaittu samantasoiseksi kuin usko saunatonttuun. Saunatontun seuraajat eivät tosin väitä saunatontun pystyvän ihmetekoihin, joten siinäkin suhteessa olette jumaluskoiset pahasti tappiolla.Todettakoon näin. Moni uskonnollinen ihminen tekee pellen itsestään väittäessään mitä ihmeellisimpiin tapahtumiin ja tarinoihin.
Myös sen ymmärrän ja huomionkin, ettei sinulta / ihmisiltä voi edes odottaa uskomista Jeesukseen, koska juuri usko on JUMALAN teko.
Uskonnolliset ihmiset luulevat uskoontulemisen olevan ihmisestä itsestään kiinni - viitseliäisyyttä ja juuri tämä harhaisuus tuottaa ongelmia ja riitaisuuksia jumalattomien ihmisten kesken. Odottaa jumalattomalta asiaa, jonka on sula mahdottomuus toteutua.
Tarkointan. Vaikka itse / sinä et omaa uskoa kaikkivaltiaaseen JUMALAAN,- koska JUMALA ei ole tehnyt uskoa sinuun, niin tämä tilasi taas ei vaikuta minun uskooni.
Myöntänet tai et, mutta juuri epäuskosi saa aikaan tämän aiheen käsittelyn. Taas uskonnollisuus ruokkii sinun intoasi, väittämällä näiden ihmeellisten asioiden toteutumisia. Jos kukaan uskonnollinen ihminen ei puhuisi näistä tapahtumeista "ihmieistä", niin ei olisi tätä asian käsittelyäkään.
m.l Anonyymi kirjoitti:
Todettakoon näin. Moni uskonnollinen ihminen tekee pellen itsestään väittäessään mitä ihmeellisimpiin tapahtumiin ja tarinoihin.
Myös sen ymmärrän ja huomionkin, ettei sinulta / ihmisiltä voi edes odottaa uskomista Jeesukseen, koska juuri usko on JUMALAN teko.
Uskonnolliset ihmiset luulevat uskoontulemisen olevan ihmisestä itsestään kiinni - viitseliäisyyttä ja juuri tämä harhaisuus tuottaa ongelmia ja riitaisuuksia jumalattomien ihmisten kesken. Odottaa jumalattomalta asiaa, jonka on sula mahdottomuus toteutua.
Tarkointan. Vaikka itse / sinä et omaa uskoa kaikkivaltiaaseen JUMALAAN,- koska JUMALA ei ole tehnyt uskoa sinuun, niin tämä tilasi taas ei vaikuta minun uskooni.
Myöntänet tai et, mutta juuri epäuskosi saa aikaan tämän aiheen käsittelyn. Taas uskonnollisuus ruokkii sinun intoasi, väittämällä näiden ihmeellisten asioiden toteutumisia. Jos kukaan uskonnollinen ihminen ei puhuisi näistä tapahtumeista "ihmieistä", niin ei olisi tätä asian käsittelyäkään.
m.lTaikauskoisuutesi saa minut voimaan pahoin ja tämä on syynä tähän mukakeskusteluun.
Oikea jumalahan ei tarvitsisi kaltaisiasi ressukoita mahtiaan mainostamaan, eihän?- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Taikauskoisuutesi saa minut voimaan pahoin ja tämä on syynä tähän mukakeskusteluun.
Oikea jumalahan ei tarvitsisi kaltaisiasi ressukoita mahtiaan mainostamaan, eihän?"yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa." Ef 4
Ymmärrän hyvin, ettet tunne JUMALAN olemusta. Kerrotakoon, miten kaikkivaltias JUMALA toimii aina jonkun toisen tahon kautta.
Pelastaa maailmankin Jeesuksen Kristuksen kautta ja mm Vanhan testamenti puolella toimi profeettojensa kautta.
Tuohon liittyen JUMALAA ei kukaan ihminen ole nähnyt ja kuullut, koska toimii kautta käsitteellä.
Kun / jos JUMALA puhuu ja toimii kuten Jeesuksen aikana eli JUMALA toimi Jeesuyksen Kristuksen kautta ja siten ihmiset näkivät ja kuulivat vain Jeesuksen äänen ja olemuksen.
Näin on myös tänä päivänä. Kun JUMALA toimii ja puhuu, niin ihmiset näkevät js kuulevat vain kohteen / ihmisen äänen ja olemuksen.
JUMALA puhuu tavalla jos toisella.
No, jotten lisäisi enää pahoinvoitiasi totean enää vain lyhyesti, miten sinäkin eräänä hetkenä notkistat polvesi Jeesuksen edessä ja suullasi tunnustat Jeesuksen Herraksi. Tämä koskee ilmoituksineen kollektiivisesti koko ihmislajia ja on tapahtuva aivan lopussa KOKO ihmislajin kohdalla. KAIKKI ihmislajiin syntyneet ihmiset eli ihmisten kuoleman jälkeinen tila ja kokemus.
Liittyy käsitteeseen, miten JUMALA aivoitti pelastaa koko maailman / ihmislajinsa - luomakuntansa.
Kyse on ilosanomasta - ei peloitelusta. Synnin orjuuden ikeen vapauttamisesta. Koko ihmislajin kohdalla.
Muuten tulet eräänä hetkenä muistamaan tämän asian, mistä pohdimme. Jeesus Kristus on Herra. JUMALAN tekemä Herra ja toiminta tapansa Jeesuksen kautta luomakuntansa pelastamisessa.
m.l Anonyymi kirjoitti:
"yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa." Ef 4
Ymmärrän hyvin, ettet tunne JUMALAN olemusta. Kerrotakoon, miten kaikkivaltias JUMALA toimii aina jonkun toisen tahon kautta.
Pelastaa maailmankin Jeesuksen Kristuksen kautta ja mm Vanhan testamenti puolella toimi profeettojensa kautta.
Tuohon liittyen JUMALAA ei kukaan ihminen ole nähnyt ja kuullut, koska toimii kautta käsitteellä.
Kun / jos JUMALA puhuu ja toimii kuten Jeesuksen aikana eli JUMALA toimi Jeesuyksen Kristuksen kautta ja siten ihmiset näkivät ja kuulivat vain Jeesuksen äänen ja olemuksen.
Näin on myös tänä päivänä. Kun JUMALA toimii ja puhuu, niin ihmiset näkevät js kuulevat vain kohteen / ihmisen äänen ja olemuksen.
JUMALA puhuu tavalla jos toisella.
No, jotten lisäisi enää pahoinvoitiasi totean enää vain lyhyesti, miten sinäkin eräänä hetkenä notkistat polvesi Jeesuksen edessä ja suullasi tunnustat Jeesuksen Herraksi. Tämä koskee ilmoituksineen kollektiivisesti koko ihmislajia ja on tapahtuva aivan lopussa KOKO ihmislajin kohdalla. KAIKKI ihmislajiin syntyneet ihmiset eli ihmisten kuoleman jälkeinen tila ja kokemus.
Liittyy käsitteeseen, miten JUMALA aivoitti pelastaa koko maailman / ihmislajinsa - luomakuntansa.
Kyse on ilosanomasta - ei peloitelusta. Synnin orjuuden ikeen vapauttamisesta. Koko ihmislajin kohdalla.
Muuten tulet eräänä hetkenä muistamaan tämän asian, mistä pohdimme. Jeesus Kristus on Herra. JUMALAN tekemä Herra ja toiminta tapansa Jeesuksen kautta luomakuntansa pelastamisessa.
m.lHaukkaat hatullisen paskaa, koska tuo mainitsemasi epäjumalan kolmas- tai katolisten mielestä neljäsosa on selkeästi havaittavissa taikauskoisten epäjumalaksi.
Jos oikea jumala on olemassa, nosta katseesi epäjumalanpalvojien häpeäjonosta - vilkutan sinulle sieltä oikean jumalan vastaanotolta ja hymyillen katson matkaasi kohti ansaitsemaasi tuomiota.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Ihminen tulee uskoon Jumalan Sanan ja Hengen kautta kun hän uskoo
ja uskoon tulleet ihmiset ovat uskoon tulemisensa kokeneet.<<
Saanen oikaista täysin väärän näkemyksen ihmisen uskoon tulemisesta / uudestisyntymisestä. Vaikkakin näkemyksesi on yleinen tässä uskonnollisessa ajassamme.
Ensiksikin ihminen ei tule uskoon oman tahtonsa vaikuttamana - omaa tahtotilaa käyttäen. "Tahdon, en tahdo tms"
Raamatullisesti ajatellen. Ensiksikin kaikkivaltias JUMALA on taho, joka oman - ei ihmisen - aivoituksen ja tahdon mukaisesti valitsee ihmiset kehen TEKEE uskon.
3Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
4niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
5edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen ..o-m-a-n........ t-a-h-t-o-n-s-a .......mielisuosion mukaan,
Kun ihminen ottaa Jeesuksen vastaa hän ON JO uskon saanut ihminen - JUMALASTA syntynyt.
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole ....s-y-n-t-y-n-e-e-t ......verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan-.... J-u-m-a-l-a-s-t-a.
Usko Jeesukseen on näkymättömän kaikkivaltiaan JUMALAN teko ihmisessä.
29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on ...J-u-m-a-l-a-n .....t-e-k-o, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"
Toki ihminen voi lukea Raamattua ja tulla tietoiseksi mitä uskoon tuleminen on tai mitä on /tarkoittaa syntien sovitus jne...... mutta uskominen vaatii ihmisessä kaikkivaltiaan JUMALAN teon. JUMALA on tahom joka tekee ihmisen eläväksi = JUMALAN tahdon tuntevaksi ihmiseksi - pelastuneeksi.
Vaikka elämme uskonnollisessa Suomessa, niin todellisuudessa erittäin harva ihminen näissä uskonnolilsissa puolueissa on uskon saanut ihminen. Taas tietoisuuden tilassa olevia repullinen.
m.lÄlä pilkkaa
Herraa sanomalla uskoontuloratkaisun merkitystä,
Älä pilkkaa Kristusta tai Hänen Isäänsä yrittäen tehdä sanojen ulkoasut upeiksi,
Kuten laittamalla niihin väliviivoja
- Anonyymi
Kuka sen lahjan saa? Sekö, joka on jollain tavalla mukana tapahtumassa vieressä katsomassa vai se, joka saa terveytensä?
- Anonyymi
Ei kaikille hulluille voida antaa armolahjoja, kuten ei edes esim. aloittajalle.
- Anonyymi
Oletko jumala?
Mitä tulee armo lahjoihin niin oma näkemys on ,että ihminen voi rukoilla ja anoa lahjoja,mutta Pyhyyden Henki antaa ne ja tietää mitä varten ja mikä on ihmisen valmius ja kenties mihin uskova on valmistettu tai valmistumassa.Joskus saattaa olla koettelu päällä ..eikä välttämättä ole valmis.Ehkä joillakin motiivit ei kestä valaisua ja sitte voi olla ,että sellainen saa lahjoja ,mutta ei siltä keneltä odottaa vaan siltä ,jolta ei ikinä ottaisi.
- Anonyymi
Pahan olemassa olo eksyttää monet henkisellä puolella valitettavasti. Onneksi opiskelu sekä teologian että muidenkin osa-aluiden osalta avaa uusia ovia.Ihminen helposti heittäytyy maallisiin asioihin, ne johtavat sitten mm.masennukseen.
Näistä vaivoista paranee muuttamalla elämänsä suunnan ja täyttämällä henkisen tyhjyyden. Itse olin täysin tyhjyydessä, maallinen maailma toi vaan harmia ja murhetta elämään seurauksineen.
- Anonyymi
Aloittaja
Oli hyviäkin kirjoituksia otsikon asiasta. Mutta monet aivan asian vierestä. Ja keskinäisiä väittelyitä, jotka eivät edistä Jumalan valtakuntaa. Suomalaiset eivät osaa kirjoittaa aiheesta , vaikka meillä on yliopistot ja korkeakoulut. Eikä kaikilla ollutkaan tarkoitus kirjoittaa asiasta. Mutta Herra vastaa PH:llä ja tulella Häntä rukoileville. Så är ärandet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282631- 1272293
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1152004- 1291983
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121723Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161471258Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu291142Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901105Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt901080Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno361019