Ota selvää veroista ja kuluista ennen ostoa !

Anonyymi

Tuttu osti vahingossa audi q7 dieselin 9000€ autokaupasta ja unohti kokonaan diesel-veron.

1100€ lappu tulee trafilta kerran vuoteen. Tuo kulu suunnilleen sama mitä on mennyt aikaisemmin bensaautossa vuodessa polttoaineisiin, jossa vielä paljon pienempi kulutus.

Nyt ei pääse autosta eroon.

Bemarin henkilöautoissa, mersulla E sarjassa 3.2 dieselin verot 900€ . Ei ole missään dieselissä matala.

Jopa golfissa pienellä moottorilla 100hv, 2 paikkaisena pakuna on 270-80 vuodessa. Eli bensassa pienempi ja takapenkit vielä.


Sitten tietysti on egr ja hiukkassuodattimet riesana käytännössä kaikissa dieseleissä.

45

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lisätään vielä että on kyllä mieletön arvonpudotus n 10 vuodessa Audi Q7 :ssa

      Joku maksanut siitä n 100 000eur

    • Anonyymi

      Osta auto mielihalujesi, ja intohimojesi mukaan, äläkä verojen, ja siitä seuraavien maksujen mukaan! Autoilu on intohimoa parhaimmillaan naisten jälkeen!

      Audi King.

      • Anonyymi

        Ei Audi ole mikään hyvä auto. Tavallinen kottero kuin muutkin.


    • Anonyymi

      Kyllä se tonni on pikkuraha vuotuisten korjauskustannusten rinnalla. Renkaisiinkin mene yksi tonni.

      • Anonyymi

        Uijui. Dieseleissä menee joka vuosi renkaat. Meneekö molemmat sarjat? Jos ottaa kitkat niin pärjäiskö yksillä?


      • Anonyymi

        Oikeat Audi-miehet eivät tonnista nillitä!


    • Anonyymi

      Diesel auto on vähän kuin "musta-pekka" kenelle jää käteen. Uusia ostajia ei löydy nykyisille dieseleille, mitä lie autokaupat hyvittää.. ja miten aikovat saada kaupaksi kun ei ole ostajia.

      Luulisin että bensa-autoja myydään todella paljon enemmän 2020 vuonna ja dieselien myynti putoaa rajusti jos niiden verotukseen ei tehdä isoa muutosta.

      • Anonyymi

        Turhaa hysteriaa. DIESEL on puhtaampi auto kun bensa. Tämä on nyt vaan politiikkaa, tämä hölmöily nyt, ei järjenkäyttöä.
        Olisi syytä ainakin dieselvero ottaa pois koska dieselin hinta on noussut.
        Mutta koska sosialisteja, niin eivät laske veroa kun afrikkaan pitää laittaa rahaa esittäessään persaukista rikasta.


    • Anonyymi

      Peugeot 2008 1,6 Hdi verot vuodessa 360 €. 5 hengen henkilöauto. Kulutus kaupunkipainotteisessa sjossa alle 5,/100

      • Anonyymi

        Nokilekasi on kohta arvoton ja aiheuttaa mahtavan infernon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nokilekasi on kohta arvoton ja aiheuttaa mahtavan infernon.

        Pystytkö määrittelemään tuon "kohta" hieman tarkemmin ? Minkä ifernon autoni aiheuttaa ? autoni oli 37tkm . ajettu ostohetkellä ja maksoi 15 000. Kun myyn sen 5 vuoden päästä, siitä voi saada pari tonnia tai ei mitään aika sama oikeastaan.


      • Anonyymi

        Tuo ei kyllä pidä paikkaansa koska verot on 500€ tuossa autossa. Ainakin Trafin mukaan sekä nettiauton ilmoituksissa.

        360€ voi olla pakettiautoksi rekisteröitynä eli 2 paikkaisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei kyllä pidä paikkaansa koska verot on 500€ tuossa autossa. Ainakin Trafin mukaan sekä nettiauton ilmoituksissa.

        360€ voi olla pakettiautoksi rekisteröitynä eli 2 paikkaisena.

        vastaus Peugeot 2008 1,6 Hdi verot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei kyllä pidä paikkaansa koska verot on 500€ tuossa autossa. Ainakin Trafin mukaan sekä nettiauton ilmoituksissa.

        360€ voi olla pakettiautoksi rekisteröitynä eli 2 paikkaisena.

        Trafi mullekin sen verolapun lähettää ja viime vuonna oli n. 400€ tänä vuonna n.360€ Peugeot 2008 e Hdi päästöt 98g 5 hengen henkilöauto vuosimalli 15.


      • Anonyymi

        Ei taida riittää "Peugeot 2008 1,6 Hdi verot vuodessa 360 €.", nettiauton mukaan Peugeotin 1,6 Hdi dieselille verot 522 - 673€ vuodessa, tarkoitatko 2008:lla vuosimallia vai auton mallimerkintää?, bensiini vai diesel versiota?, hyvä se on huudella jos ei pysty tarkkaa mallia/vuosimallia/bensa-diesel erotella, aika jokeri oot, jostain lapista varmaan, kuis pitkä on poronkusema?, onko radan=raan ja ladun=lavun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vastaus Peugeot 2008 1,6 Hdi verot

        Noo, sawolaesittain: suottaapi olla tai suottaapi olla ettei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trafi mullekin sen verolapun lähettää ja viime vuonna oli n. 400€ tänä vuonna n.360€ Peugeot 2008 e Hdi päästöt 98g 5 hengen henkilöauto vuosimalli 15.

        Peugeot 2008 1.6 e-HDi
        CO2 -päästöt: 103 g/km
        Ajoneuvovero: 508 €/Vuosi


      • Anonyymi

        Eikös tuo 1,6 hdi olekin Fordin tekemä kone, vissiin pikkuisten volvojenkin keulalla. Asialle toki mitään merkitystä ole, onhan mesessäkin renun koneet, Venäjällä taitaa olla uusin moottoritehdas nykyään. Ja pösöltä menee bemarille pieniä pentsiini koneita. Aika pienet päästöt näköjään. Tarkoitathan vain polttoaineveroa kuitenkin.


    • Anonyymi

      Miten voi "vahingossa" ostaa Audin.

      • Anonyymi

        Kehitysmaa touhua ostella vanhoja kalliita merkkejä kohottaakseen teoreettisesti itsetuntoa. Kauppojen pihoilla näkee näitä alle kymppitonnin bemuja, mesejä ja audeja ja luulevat vieläpä, ettei näy päällepäin todellinen taloustilanne ja säälintä korjauksia odotellessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehitysmaa touhua ostella vanhoja kalliita merkkejä kohottaakseen teoreettisesti itsetuntoa. Kauppojen pihoilla näkee näitä alle kymppitonnin bemuja, mesejä ja audeja ja luulevat vieläpä, ettei näy päällepäin todellinen taloustilanne ja säälintä korjauksia odotellessa.

        Tuo Q7 ei ole edes vanha vaan 10v sitten valmistettu.

        Samana vuonna valmistetun golfin möin 4500eur. Kk sitten. Autojen ostohinnoissa on

        On varmaan 70 000eur ero..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehitysmaa touhua ostella vanhoja kalliita merkkejä kohottaakseen teoreettisesti itsetuntoa. Kauppojen pihoilla näkee näitä alle kymppitonnin bemuja, mesejä ja audeja ja luulevat vieläpä, ettei näy päällepäin todellinen taloustilanne ja säälintä korjauksia odotellessa.

        Sitä autoa, jota et pysty uutena ostamaan et pysty vanhana pitämään.


    • Anonyymi

      Ei varmaan vakuutuksetkaan ole pienimmästä päästä tuossa autossa. Huoltojen ja mahdollisten ongelmien tiimoilta kannattaa tutustua merkin kerhon toimintaan. Suomessa on useita "hovikorjaamoja", jotka paljon edullisempia kuin marmori. Vikadiagnoosit onnistuvat kerhon jäsenien avulla helposti.

      • Anonyymi

        Menee autoliikkeeseen takaisin jossa n 4000-5000 eur hyvitys.


    • Anonyymi

      Tilanne on korjattavissa helposti: käske tuttuasi ajamaan enemmän! Nokilekamiästen logiikalla velat muuttuu saataviksi, kun ajaa tarpeeksi paljon. Jotkut valehtelevat, että 15-20 tkm/vuosi riittää, mutta todellisuudessa kilometrejä pitää tahkota 2-3 kertainen määrä.

      Tietysti tilanne muuttuu, kun hinataan peräkärryä koko ajan. Tuttusi kannattaa ostaa vedettävä vessa, jolloin hän pääsee tienaamaan säästöjä vetämällä vessaa Helsingistä Utsjoelle ja takaisin. Mieluiten joka viikonloppu.

      • Anonyymi

        Liian korkea vero kulutus. Ei edes perävaunua päivittäin vetämällä saisi hyötyä. Kun vie enemmän kuin bensakoneet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian korkea vero kulutus. Ei edes perävaunua päivittäin vetämällä saisi hyötyä. Kun vie enemmän kuin bensakoneet

        Tietysti vertailupariksi pitää etsiä mahdollisimman paljon kuluttava bensaakone. Mielellään iso, vanhanaikainen, naitettuna perinteiseen "mehulinko" automaattiin ja sitten autolla ajellaan pelkkää pätkä-ajoa Helsingin keskustassa hevoskärryä tai vessaan vetäen. Tavoitteena on saada tauluun 30 l/100 km lukemat, minkä jälkeen nokilekan saa näyttämään järkiostokselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian korkea vero kulutus. Ei edes perävaunua päivittäin vetämällä saisi hyötyä. Kun vie enemmän kuin bensakoneet

        Taitaa vertailussa unohtua että vastaavan bensakoneisen (4.2) Q7:n perusvero on melkein 600 euroa vuodessa, eli 3.0 TDI:n verot (perus- & käyttövoimavero) ovat vain noin 500 euroa korkeammat.

        Lisäksi valmistajan yhdistetty kulutus bensalle on 4,5 litraa enemmän (13,6 vs 9,1), eli ei tuolla dieselillä tarvitse ajaa edes kymppitonnia vuoteen kun se tulee bensaa edullisemmaksi. Sitten jos noin yleisesti ottaen oli tarkoitus autoilla edullisesti niin Q7 (tai mikä tahansa vastaava) on muuten täysin väärä valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti vertailupariksi pitää etsiä mahdollisimman paljon kuluttava bensaakone. Mielellään iso, vanhanaikainen, naitettuna perinteiseen "mehulinko" automaattiin ja sitten autolla ajellaan pelkkää pätkä-ajoa Helsingin keskustassa hevoskärryä tai vessaan vetäen. Tavoitteena on saada tauluun 30 l/100 km lukemat, minkä jälkeen nokilekan saa näyttämään järkiostokselta.

        Vertailuparihan pitää olla vastaava bensamalli, ja jos bensa Q7:lle jo valmistajan ilmoittama kaupunkikulutus on 19,5 l/100km niin ei tuo 30 l/100 km saavuttaminen ihan mahdotonta ole :-)


      • Anonyymi

        Anna sinä vaan mennä sillä vanhalla mannelavetilla, äläkä täällä kateellisena hauku rahamiästen tunarointeja, kyllä me aina selvitään, laitetaan virman piikkin jos muu ei auta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian korkea vero kulutus. Ei edes perävaunua päivittäin vetämällä saisi hyötyä. Kun vie enemmän kuin bensakoneet

        Asuntovaunua vetäen 2,2 i kulutti n. 15/100 km ja 2,0 diesel 11 l/100 km.
        Että jonkin verran ero tulee dieselin hyväksi reissumiehelle.
        Ilman vaunua ero on vain 2 l/100 km dieselin hyväksi.
        Joku tietysti väittää, että bensalla kulkevat korppusahat kulkee todella vähällä, mutta niillähän ajaa vain "neidit" töihin eikä niillä vedetä kunnon perävaunuja.


      • Anonyymi

        Tuo vessan vetäminen on hyvä kikka lisätä dieselauton säästöä. Harmi vaan ettei kuski pysty sitä vessaansa käyttämään sillä dieselkuskihan ajaa aina tuhat kilometriä pysähtymättä.


    • Anonyymi

      Tässähän oli aloittajan kaverin tuttu mukamas ostanut Audin ja ylättynyt sen ylläpitokuluista. Nehän on mitä on. Mutta kuka ostaa vanhan ison auton, eikäole varaa pitää sitä. Samalla rahalla saa melkein uuden Renault Clion tms ja sellaisen pito
      lienee kukkarolle paljon edullisempaa ja tässä tapauksessa, sellaisen hankinta olisi ollut paljon järkevämpääkin.

    • Anonyymi

      No joku on äänestänyt näitä veropuolueita kuten SDP - VIHREÄT- VASEMMISTO -RKP
      Mitä siinä sitten. Rahaa auto syö mutta maan talous laskee syöksykierteellä. Se raha on muusta kulutuksesta pois joten kauppoja nurin ja työttömiä pilvin pimein.
      Semmoisia äänestyksiä. vaaleissa.

    • Anonyymi

      Oliko pakko yrittää näytää naapurille, vaikka ei ollut varaa edes käyttökuluihin, ei helvatti, suomalainen tekee näköjään mitä tahansa, et naapuria "veetuttais", tais kosahtaa omaan nilkkaan, voi, voi sentään.

    • Anonyymi

      Juu, katsoskun dieselissä se vero on ajoneuvovero käyttövoimavero, siksi kalliimpi.

      • Anonyymi

        Sekä se nousee myös auton painon mukaan

        E sarjan diesel H-auto mersun dieselissä on 2 paikkaisena pakuksi rekisteröitynäkin = takapenkit otetty pois, lähes 500eur vero joka vuoteen !


    • Anonyymi

      100000e auto noin 17v päästä ajettu 25000km vuosi max 4500e

    • Anonyymi

      miksei audista ei pääse eroon joka päivä ostetaan autoja ja kaiken kuntosia.

      • Anonyymi

        Varmasti autosta pääsee eroon.
        Muijasta pääsee myös eroon.
        Rahasta varsinkin pääsee eroon varsin helposti.


    • Anonyymi

      Kannattaa käydä vaihdattamassa polttoainesuuttimet. Sen jälkeen tonnin dieselvero tuntuukin pieneltä rahalta.
      Automaattilaatikko on myös aika miehekkään hintainen mikäli sikäli siinä on ongelmia.

    • Anonyymi

      1000€ ajoneuvero niin 4 erässäkin isoja laskuta tulee tiheään. Ei herkkua ja muut mahdolliseen korjauksiin liittyvät riskit.

      mieluummin ajelee sellaisella jonka voi korjata itsekin ja kulut pienet

      • Anonyymi

        Auto mitä ei ole uutena varaa ostaa niin käytettynä sitä ei ole varaa pitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto mitä ei ole uutena varaa ostaa niin käytettynä sitä ei ole varaa pitää.

        Yleensä vielä kalliissa autoissa vikaherkkyys on korkeampi, ilmeisesti ei suunnitella kunnolla ja paljon sellaista jotka vikaantuu, vaikeampaa korjata, kalliimpia varaosia kun autoa on myyty vähemmän yms


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1205
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1149
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1080
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1051
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      957
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      929
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe