Näkyykö siinä maksan kunto?
Perusverenkuva
10
340
Vastaukset
- Anonyymi
Perusverenkuva eli PVK on verikoe, joka antaa yleiskuvan veren sisältämistä soluista ja hemoglobiinista. Se mittaa veren punasolujen, valkosolujen sekä verihiutaleiden määrää, kokoa ja osuutta. PVK sisältää seuraavat tutkimukset: B-Hb (hemoglobiini), B- Hkr (hematokriitti), B-Eryt (erytrosyytit, punasolut), B-Leuk (leukosyytit, valkosolut), E-MCH (punasolujen hemoglobiinin massa), E-MCHC (massakonsentraatio), E-MCV (keskitilavuus). Täydelliseen verenkuvaan (B-TVK) kuuluu edellisten lisäksi valkosolujen erittelylaskenta (B-Diffi) ja verihiutaleet (B-Trom).
Se ei sisällä ns. maksakoetta, eli ALAT. - Anonyymi
Erilaiset sairaudet voivat alkaa vaikuttaa perusverenkuvaankin,
mutta varsinaisesti maksan kunto tulee esiin muilla kokeilla. - Anonyymi
Tutkituta:
Glutamyylitransferaasi, P-GT - Anonyymi
Voiko lääkäri sanoa myös perusverenkuvan perusteella, että potilas kuolee pian?
- Anonyymi
Kysyt vaikeasti vastattavia kysymyksiä, koska ei ole olemassa yleisvastausta
eikä täällä ole lääkäreitä vastaamassa, eikä lääkärikään voisi vastata
kysymyksesi perusteella tietämättä enempää.
Ei voi antaa kyllä tai ei-vastausta,
koska kaikki riippuu kaikesta,
esimerkiksi onko pohjalla joku sairauksia
ja missä vaiheessa sairaudet ovat,
ja voiko niitä parantaa vai ei
ja jokainen ihminen on yksilö.
Onko sinulle tai jollekin sanottu niin ?
- Anonyymi
Labrakoe alat kertoo maksasi kunnon.
GT voi olla kohtuullinen, vaikka kirroosi etenisi, edellyttäen
että on lopettanut juomisen.- Anonyymi
Antaako perusveren kuva viitteitä maksasairaudesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antaako perusveren kuva viitteitä maksasairaudesta?
Jos perusverenkuva on pielessä, siitä voi lääkäri monenlaisia asioita päätellä, mutta ymmärtääkseni sen jälkeen tehdään lisätutkimuksia, että saataisiin selville ja varmistus
mikä vaivaa, mikä sairaus on.
- Anonyymi
Miksei Kummelissa ollut Varikset sketsiä enää Särkänniemi jutun jälkeen?
- Anonyymi
Voiko aivosolukatoa nähdä millään verikokeella?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275