Posti alkanut järjestään lähettään nyt ulkomaan paketteja tulliin eli kaikki Kiinan paketit lähetetään AINA tulliin vaikka arvo oliis 1€.Sitten tulee lappua jotta he hoitavat kyllä tullauksen 2,90€ tullauskulut, mutta jos itse tullaan paketti jää sinne 20 päiväksi ja sitten vasta lähtee "jonnekkin"eli takaisin tai sinulla oli tullit tehty ei vaikuta.Olen muuten itse postilla lajittelussa ulkomaan terminaalissa ja nämä ohjeet tuli viime viikolla kaikille.
Posti Boikottiin
11
120
Vastaukset
- Anonyymi
no eihän se nyt noin pitänyt mennä,saatanan posti.
- Anonyymi
DHL hoiti puolestani 40€ kiina paketin tullauksen. DHL laskutti työstä 24€.
Millä hinnalla posti tekee tullauksen? - Anonyymi
Joka paketista alle 22€ pitää sitten lähettää tullille vapautusilmoitus [email protected], Tullin porukka on varmaan iloinen moisestä työmäärän lisääntymisestä. Toivottavasti postin iloituksesa on joku tunniste että tietää mikä lähetys on kysessä jos pikkupaketteja on tulossa enemmän.
https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/vastaanottaminen/tuontitullaus
"..Pääasiassa tullaus tulee tehdä, jos tavaroiden arvo ylittää 22 euroa tai jos lahjalähetyksen arvo ylittää 45 euroa..". tämä postin sivulta.....siis kysessä on emävalhe.
Tästä lähtien kaikki kotimaan tilaukset tulee matkahuollon kautta , joulukortteja en sitten lähettele ja kaikki laskut E-laskuksi. - Anonyymi
Kyl Kiinapaketit nyt vain on jossain jumissa , suomessa kummiskin... jeeeeeeeeeee
- Anonyymi
Onko joku edes saanut Kiinan pakettejaan 2 viikkoon. Yksikään kaveristani ja tuttavaste ei ole saanut yhtään vaikk aon ihan seurantakoodillakin olevia.Posti sanonut ei ole niitä olemassa muka vaikka kaikki seuranta sivustot ilmoittaa saapunut suomen tullipostiin 3 viikkoa sitte????Nyt mättää pahasti jossain.
Olen jo kaikille yrityksille joiden kanssa toimin , ehdotellut jotta kaikki pakettitoiminnot matkahuollolle ja moni jo vaihtanut ja suosittelen levittään tietoa kaikille.Matkahuolto toimii aina. - Anonyymi
Ei voi enää tilata halpatuotteita Kiinasta. Mutta siihenhän posti juuri pyrkii. Poistamaan ruuhkat pakettilajittelusta. Mihin kohta enää tarvitaan nykyisenlaista postia. Ennen se oli yksi yhteiskunnan tukipilareista. Jos muuhun ei voinut uskoa niin siihen. Nykyisin vain häikäilemätön voiton maksimointiin pyrkivä yritys, jolla ei tunnu olevan mitään vastuuta. Lisäksi siellä manipolaidaan asiakkaita ja suorastaan valehdellaan julkisessa mediassa.
- Anonyymi
Kun muut lomautetaan Postin johto on junaillut itselleen miljoonabonukset:
https://www.lapinkansa.fi/postin-johtajille-maksetaan-pian-2x-bonus-jossa-ma/742794
POSTI BOIKOTTIIN! - Anonyymi
Koronavirus on iskenyt pahasti bussiyhtiöihin kun matkustelu on hiipunut. Nyt on mahdollisuus tukea niitä ja tilata kaikki pakettinsa Matkahuollon kautta.
Postin loputtoman ahne johto on osoittanut elävänsä omassa todellisuudessaan eivätkä he ansaitse Suomalaisten rahoja.
POSTI BOIKOTTIIN! - Anonyymi
Nykyinen Posti on ihan perseestä. Meitä Postiin vittuuntuneita on varmasti paljon. Siitä sainkin hauskan idean, en kehota ketään toteuttamaan tätä, mutta en voi estää, jos joku haluaa kokeilla tällaista:
Kuvitellaan, että joku henkilö tekee niin, että se hommaa vanhan ison maaliastian, jossa on vielä maalia vähän jäljellä. Henkilö laittaa sinne vettä sekaan, niin että se on lähes täynnä. Sitten se henkilö jättää astian pakkasella ulos, niin että se jäätyy kunnolla. Sitten se pakkaa äätyneen astian pahvilaatikkoon ja vie postiin ja lähettää sen jollekin satunnaisesti valitulle kohteelle, ja laittaa lähettäjäksi tekaistut tiedot, ei omia, ja maksaa postikulut käteisellä, ei kortilla, joten todellista lähettäjää voi olla vaikea selvittää. Sitten postipoika hakee lähetyksen postista ja vie sen lajittelukeskukseen, ja siellä se sitten menee liukuhihnalle heilumaan ja pomppimaan, ja todennäköisesti on tässä vaiheessa vähän jo sulanut, joten maalia saattaa valua pitkin liukuhihnaa. Ajatelkaa, jos joku/jotkut tekisi tuollaisen hauskan kepposen Postille. Itse en aio tehdä, enkä lain mukaan saa ketään kannustaa tuollaiseen, joten korostan vielä, että älkää tehkö noin ja kieltäkää kavereitannekin tekemästä... - Anonyymi
Samoin kävi minulle, vaikka hinta (alle 22 euroa) näkyi paketin päällä niin lähettivät tulliin josta piti käydä anomassa vapautusta. Mielenkiintoiseksi tapauksen tekee se ettei kukaan kerro hintaa joka sinun pitäisi tullatessa maksaa vaan sinun pitäisi itse tietää mahdollisesti monen viikon takainen ostos postin lisämaksu. Maksun voi muka suorittaa pankkikortilla mutta kun nenee maksamaan niin pitäisi olla luottokortti jota kaikilla ei edes ole. Avautunut sivu vaikutti enemmänkin huijaussivulta kuin viralliselta pankin/luottoyhtiön sivulta. Aivan selvästi posti yrittä hätäännyttää ihmisiä käyttämään tätä ns.palvelua saadakseen 20,50 eruron paketin hinnan ylittämään 22 euron rajan jolloin olisi maksettava verot ja kulut. Olenkin jo alkanut katsomaan onko myyjällä varastoja euroopassa esim. Puolassa jolloin postimaksu ei paljon nosta hintaa ja tuotteen saa nopeammin kuin Kiinasta. Tulli kiittää kun ei tarvitse tehdä turhaa työtä ja postinkaan ei tarvitse samaa pakettia moneen kertaan eestaas kuljettaa, siis varsinainen ekoteko :)
- Anonyymi
ei mene alvi jos alle 5€ olisi.Eli 30€ paketin voi tilata lähes aina kun laskee mukaan ton 2,90 joka aina maksettava kun menee tulliin postille.Jännä juttu kun minulla mennyt tulliin 12 saksasta ja Italiasta lähetettyjä paketteja eikä ole sisältänyt mitään tullattavaa kuten tupakkaa tai vastaavaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2956757Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652059- 1751797
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151277- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691180Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71146RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j531057Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411031Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288972