Aivot muuttuvat lasiksi!

8

103

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

Mikä näistä uutisista tekee sinusta valheen? Annapas sitten oikein hyvät perustelut.

• Ehkä sinun ei pitäisi miettiä liian vaikeasti asioita, jotka ovat tietynlaisten asiantuntijoiden tutkimusten tuloksia. Pian alat epäilemään aivan kaikkea. Minä en esimerkiksi epäile laskuvarjojoukkojen toimintatapoja, koska olen vain Psm.
      Nyt tietysti voisit etsiä jostain vaikka eläimen aivot, kuumentaa ne vaikka uunissa ja sen jälkeen tuikata ne hankeen.

• Anonyymi

Suurin osa ihmisistä tosiaan uskoo aivan kaiken mitä valta- eli valemediamme ilkeää julkaista vaikka ne olisivat kuinka naurettavia.

Ajattelevat ihmiset osaavat kyseinalaistaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä tosiaan uskoo aivan kaiken mitä valta- eli valemediamme ilkeää julkaista vaikka ne olisivat kuinka naurettavia.

Ajattelevat ihmiset osaavat kyseinalaistaa.

Kyse on kuitenkin siitä, mitä itse kullakin on kapasiteettia kyseenalaistaa. Onko esim. sinulla koulutuspohjaa kyseenalaistaa vaikka 30-vuotisen sodan alkamissyyt? Tai vaikka tuo aivomassan tuhoutuminen äärilämpötiloissa? Ei, sinä et osaa kyseenalaistaa!
        Ja miksi edes epäillä? Se voi johtaa siihen, että ei uskota pian mitään, tai aletaan uskoa asioihin, jotka eivät ole totta.

• Anonyymi
        FMylHist kirjoitti:

Kyse on kuitenkin siitä, mitä itse kullakin on kapasiteettia kyseenalaistaa. Onko esim. sinulla koulutuspohjaa kyseenalaistaa vaikka 30-vuotisen sodan alkamissyyt? Tai vaikka tuo aivomassan tuhoutuminen äärilämpötiloissa? Ei, sinä et osaa kyseenalaistaa!
        Ja miksi edes epäillä? Se voi johtaa siihen, että ei uskota pian mitään, tai aletaan uskoa asioihin, jotka eivät ole totta.

Lähtisin tässä moittimaan lähinnä valtatiedotuskanaviemme itsekriittisyyttä.

Maailmassa julkaistaan lukemattomia huu- haa tutkimuksia- ja kirjoituksia.
        Meille niistä kerrotaan totena kuin ne olisivat Jumalan sanaa jos ne sopivat ko. median agendaan.

Nazin esilletuomat aiheet antavat kyllä aihetta epäillä niiden todenperäisyyttä.

• Anonyymi kirjoitti:

Lähtisin tässä moittimaan lähinnä valtatiedotuskanaviemme itsekriittisyyttä.

Maailmassa julkaistaan lukemattomia huu- haa tutkimuksia- ja kirjoituksia.
        Meille niistä kerrotaan totena kuin ne olisivat Jumalan sanaa jos ne sopivat ko. median agendaan.

Nazin esilletuomat aiheet antavat kyllä aihetta epäillä niiden todenperäisyyttä.

Ei siinä ole mitään epäilemistä. Jos ihmisen päästä löytyy lasimaista massaa, niin on pari vaihtoehtoa: 1. Joku on nähnyt erittäin suurta vaivaa tunkeakseen lasia jonkun vainajan kaaliin. 2. Lasimainen massa on muodostunut vainajan kaaliin arkeologien esittämällä tavalla. Nyt sovellamme "occamin partaveitsi" nimellä tunnettua teoriaa, jonka mukaan yksinkertainen selitys on oikeampi, eli vaihtoehto 2.
        Itse olen historia-alan ihmisenä monesti arkeologien päätelmiä vastaan, kuten esim. kuppikivien kohdalla. He sakralisoivat ne uskonnonharjoitukseen, minä puolestani "alennan" ne arkipäivän käyttöön.
        Noista "huuhaa" tutkimuksista taas totean, että harva osaisi tunnistaa sellaisen, ellei ole tutkimusalan asiantuntija. Eli mistäs tiedät onko tutkimus totta vai ei? Eli alatko väittämään kaikkia tutkimuksia "huuhaaksi"?

• Anonyymi
        FMylHist kirjoitti:

Ei siinä ole mitään epäilemistä. Jos ihmisen päästä löytyy lasimaista massaa, niin on pari vaihtoehtoa: 1. Joku on nähnyt erittäin suurta vaivaa tunkeakseen lasia jonkun vainajan kaaliin. 2. Lasimainen massa on muodostunut vainajan kaaliin arkeologien esittämällä tavalla. Nyt sovellamme "occamin partaveitsi" nimellä tunnettua teoriaa, jonka mukaan yksinkertainen selitys on oikeampi, eli vaihtoehto 2.
        Itse olen historia-alan ihmisenä monesti arkeologien päätelmiä vastaan, kuten esim. kuppikivien kohdalla. He sakralisoivat ne uskonnonharjoitukseen, minä puolestani "alennan" ne arkipäivän käyttöön.
        Noista "huuhaa" tutkimuksista taas totean, että harva osaisi tunnistaa sellaisen, ellei ole tutkimusalan asiantuntija. Eli mistäs tiedät onko tutkimus totta vai ei? Eli alatko väittämään kaikkia tutkimuksia "huuhaaksi"?

Juu, kiitoksia vastauksesta.
        En väitä kaikkia tutkimuksia huuhaaksi mutta väite aivojen lasittumisesta on naurettava ja olen varma että lääketiede ei takuulla moista allekirjoita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      4953
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      529
      2560
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      148
      2139
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      19
      2132
    5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      19
      1745
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1624
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1525
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      113
      1131
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      126
      903
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      869
    Aihe