Serenade toi matkalta

Anonyymi

Taas kerran ihmettelin tuota laivaa. Muistan liiankin hyvin, kuinka SIljan silloinen johtaja hehkutti laivan yllätystä eli laivan sisään rakennettua ostoskatua, mitä laivan tekoaikana varjeltiin suurena salaisuutena. Kun kuulin tuon, ihmettelin moista hölmöyttä. Ihmettelen sitä yhä. Mitä hienoa tuossa muka on? Samoihin aikoihin valmistui Vikingille Cinderella. Siinä on myös ostos- ja ruokapaikkoja, mutta merelliset näkymät ovat mainiot. Vahinko, että Cinderellasta saavat nykyisin nauttia ahvenanmaalaiset. Saisi matkata Helsingistä.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinpä niin. Pidän Siljan Helsinginlaivoja itse aika kolkkoina.
      Tosin niitä "Promenade-laivoja on rakennettu Suomen Turussa muuallekin.
      Oslon ja Kielin väliä seilaavat kaksi 20 m pidempää ja Carnival Cruise Lines
      on vuosien varrella saanut käyttöönsä viitsen kpl yli 300m pituisia samalla periaatteella rakennettuja laivoja.
      Tällaisen aluksen kyydissä olin vaimoni kanssa v. 2015 marraskuussa Dubaista Singaporeen. Mista suomalaisia makalle oli osunut neljä!
      Matka pysähdyksineen Intiassa ja Malesiassa kesti vajaat kaksi viikkoa, eikä ollut poskettoman kallis. Jos joku aikoo tällaisen matkan ostaa, niin älkää uskoko matkojen väärää mainostamista, että juomarahat olisivat laskettuna hintaan. Ne kattavat vain matkalaukkujen roudaamisen laiturilta hyttiin - niitä ei edes saa roudata itse, sitten ollaan koko ajan kerjäämässä.
      Paluu tapahtui lentäen Lontooseen BA:n Airbus-380 koneella. Onhan se iso, mutta 14 tunnin matkalla ennättää tapahtua yhtä sun toista.
      Vessat sun muut täyttyvät loppumatkasta.

      • Anonyymi

        Onhan noita. Mutta nämä Siljan paatit ovat vaan jotenkin kujamaisempia, ahtaamman tuntuisia. Melkein kuin muurien sisällä olisi.


    • Anonyymi

      Ainoat laivat, joille enää viitsii mennä, ovat Silja Serenade ja Silja Symphony.
      Muissa ei ole muuta kuin käytävät, jotka ovat täynnä kaljaa kittaavia örveltäjiä.

    • En ole tälle palstalle aikaisemmin kirjoitellut, joten en tiedä, onko muista ruotsinlaivavaihtoehdoista täällä edes puhuttu.
      Mutta jos koet kohdallesi osuvien kaikkien kanssamatkustajien koostuvan pelkästään örveltäjistä, kannattaa sinun ehkä sittenkin jäädä kotiin ja katsomaan maailman menoa ikkunan takaa.
      Ruotsiin ei kuitenkaan tarvitse lähteä Helsingistä tai Turusta. Finnlinesillä on pari rahtipainoitteista lähtöä päivässä Naantalista käsin, joissa kuvaamiasi örveltäjiä ei näy. Merimatka on lisäksi lyhyt, koska ei seilata Tukholmaan saaakka.
      Matka ei ole kaikkein halvin, mutta matkalippuun sisältyy kaksi ateriaa - aamulla ja illalla. Edelleen kaikilla matkustajilla tulee olla jonkinlainen kulkuneuvo - vaikka polkupyörä - voidakseen käyttää linjaa. Tämä rajoitus on käytössä lähinnä turvallisuussyistä.
      Linjalla seilaavat laivat ovat lisäksi pääsääntöisesti uudempia kuin mitkään Siljan tai Viikkarin laivat (poikkeuksena V. Grace).
      Finnlines on linjalle tuomassa vielä isompia yksiköitä, jolloin tämä rajoitus jäänee pois matkustajasiltojen rakentamisen myötä.

      • Anonyymi

        Kyllä nuo örveltäjiä pelkäävät oavt niitä, jotka eivät ole koskaan laivalla käyneetkään.
        Jos örveltäjiä pelkää, ei voi liikkua koskaan ulkona, sillä maalla niitä vasta onkin.


    • Anonyymi

      Kävelykatu tuo tilavuutta laivaan ja on mukava istuskella promenade hytissä katsellen laivan elämää. Vikingin Helsingin laivoja en käytä lainkaan kun olen aina pitänyt tuosta laivasta.

      Suurin osa laivojen ikkunoista sijaitsee ravintoloissa tms joten ei sitä ikkunaa kovin paljon ole jossa voissa vapaasti istuskella. Serenadella ja symphonyllä on koko laivan kiertävät ulkokannet kahdella kannella joka antaa tilaa katsella maisemia. Gracesta on hypetetty suuria ikkunoita mutta sama ongelma siellä on kun ikkunat sijaitsevat ravintoloissa. Premium hytti on sopiva maisemien katseluun.

      • Anonyymi

        Gracessa ei ole koko laivan läpi menevää kantta kuin katolla ja pienet pätkät ovat hyvin ahtaita pelastusveneiden viedessä näkymiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gracessa ei ole koko laivan läpi menevää kantta kuin katolla ja pienet pätkät ovat hyvin ahtaita pelastusveneiden viedessä näkymiä.

        "Serenadella ja symphonyllä on koko laivan kiertävät ulkokannet kahdella kannella "
        Koskahan tuollaiset on suunniteltu rakennettavaksi. Nyt ei edes eläkannella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Häiriköinti

      Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      64
      3222
    2. Askanmäessä Huippu esitys

      Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      25
      2983
    3. rakastan sinua!

      Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2872
    4. Näin lähellä

      Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2678
    5. Mä sanon tän suoraan.

      Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2568
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

      Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

      Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2321
    8. Pohdinttavaksi

      No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      2202
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

      Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2088
    10. Siis hetkonen

      Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    Aihe