Onko muka kannattavaa olla 49 toimipistettä

Anonyymi

Onko muka kannattavaa olla 49 toimipistettä kamuxilla , uusia toimipisteitä tulee kuin sieniä sateella.
Onko joku taimipiste tappiollinen

95

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      NIIN ........ ?

    • En ymmärrä, mikä tässä on niin kiinnostavaa?!
      Ne 49 myyntipistettä voivat kuulua yhteen osakeyhtiöön, mutta jokainen myyntipiste voi myös aivan hyvin olla oma juriidinen henkilönsä - lue: oma osakeyhtiönsä.
      Kysyit, että onko joku toimipiste tappiollinen?
      Jos kaikki kuuluvat samaan, voi tietty olla. Jos sen sijaan pisteet ovat kukin oma lafkansa, ei kenenkään takapuoli kestä tappiollisuutta kauan.

      • Anonyymi

        Näin se on. Onhan Kamuxilla ainakin olemassa konsernirakenne, mutta kaikki toimipisteet on silti samassa osakeyhtiössä, näin olen käsittänyt. Kamuxilla firmat on Kamux Oyj ja Kamux Suomi Oy. Ja eikös heillä ole myös Saksassa ja Ruotsissa jotakin yritystoimintaa? Ulkomaiden liiketoiminnasta antaa ainakin nettisivut ymmärtää.

        https://www.kamux.se/
        https://www.kamux.de/


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin se on. Onhan Kamuxilla ainakin olemassa konsernirakenne, mutta kaikki toimipisteet on silti samassa osakeyhtiössä, näin olen käsittänyt. Kamuxilla firmat on Kamux Oyj ja Kamux Suomi Oy. Ja eikös heillä ole myös Saksassa ja Ruotsissa jotakin yritystoimintaa? Ulkomaiden liiketoiminnasta antaa ainakin nettisivut ymmärtää.

        https://www.kamux.se/
        https://www.kamux.de/

        Katselin, että näyttävät nuo Kamuxit ainakin Saksassa olevan ns. "rajavastuuyhtiöitä", (GmbH), joita Suomessa ei ole. Osakeyhtiön perustamiseen (AG) tarvitaan Saksassa enemmän nappulaa, siis pääomaa kuin Suomessa - nykyään ei mitään.


    • Anonyymi

      Tämän tapaisia aloituksia ei kukaan ymmärrä.
      Täällä pitäisi keskustella autoliikkeistä, joka liittyy esim. niissä asioimiseen.
      Kauppalehdestä varmaan löytyy tieto onko joku toimipisteistä tappiollinen.

      Täällä keskustellaan mm. "siitä yhdestä liikkeestä", Tuusulan liikkeistä, Rinta-Joupeista, Laakkosesta, Sakasta.

      • Anonyymi

        Ymmärtää tai ei, mutta helppohan tänne on tulla kenen tahansa tekemään minkälaisia postauksia tahansa. Ja ylläpito poistaa varmasti asiattomat viestit sitten, kunhan vain kiireiltänsä ennättää.

        Toki tämän autokauppapalstan alkuperäinen idea varmasti onkin se, mitä sinä kerroit tuosta, että jutella kokemuksista eri autoliikkeissä.


    • Anonyymi

      Kyllä kannattaa, massa jyrää yksilöt, kaikki tuottavat voittoa omistajalleen, jos eivät tuottaisi, niin miksi yhtiö pitäisi niitä pystyssä, jokainen seisköö omilla jaloillan, tai vaipukoon ja lopettaneena tantereeseen.

      • Anonyymi

        Niinpä


    • Anonyymi

      Ostaakohan ne "sen yhden" kohta...

      • Anonyymi

        Kyllä se tässä puristuksessa kaatuu ja lopettaa.


    • Anonyymi

      Jossain niiden autovarastojen on oltava.

      • Anonyymi

        Eikö halvempaa olisi olla vaikka 20 , tai ei edes niin monessa, suurimmassa kaupungissa varasta ja toimitus asiakkaille ympäri suomea?
        Uskallan väittää että harva ostaa juuri oman kylänsä toimipisteen autoa.


      • Anonyymi

        Eikö halvempaa olisi olla vaikka 20 , tai ei edes niin monessa, suurimmassa kaupungissa varasta ja toimitus asiakkaille ympäri suomea?
        Uskallan väittää että harva ostaa juuri oman kylänsä toimipisteen autoa.


    • Anonyymi

      Se on pienen asioista ja bisneksestä ymmärtämättömän ihan turhaa vaivata päätään noilla asioilla.

    • Anonyymi

      Jossain osavuosikatsauksessa todettiin, että toimipiste on heti aloittaessaan jo kannattava .

      • Anonyymi

        miten?


      • Anonyymi

        miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten?

        miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten?

        miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten?

        miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten?

        miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten?

        miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten?

        miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten?

        miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten?

        Pelkät palkiot Rahoitus ja vakuutusyhtiöltä 22,7 miljonaaeuroa on 4 % liikevaidosta. sillä maksat jo henhilökunnan palkat 4 % liikevaihdosta. kyllä kamux pärjää hyvin vaikealla alalla nyt.myy 8% kaikista käytetyistä parasliike pienet katteet bruttokate per auto 1392e ei oo paljon mutta volumi hyvä tämä on ihan virallista tietoa tilinpäätöksessä kaikki oy joutuu antamaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkät palkiot Rahoitus ja vakuutusyhtiöltä 22,7 miljonaaeuroa on 4 % liikevaidosta. sillä maksat jo henhilökunnan palkat 4 % liikevaihdosta. kyllä kamux pärjää hyvin vaikealla alalla nyt.myy 8% kaikista käytetyistä parasliike pienet katteet bruttokate per auto 1392e ei oo paljon mutta volumi hyvä tämä on ihan virallista tietoa tilinpäätöksessä kaikki oy joutuu antamaa.

        miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkät palkiot Rahoitus ja vakuutusyhtiöltä 22,7 miljonaaeuroa on 4 % liikevaidosta. sillä maksat jo henhilökunnan palkat 4 % liikevaihdosta. kyllä kamux pärjää hyvin vaikealla alalla nyt.myy 8% kaikista käytetyistä parasliike pienet katteet bruttokate per auto 1392e ei oo paljon mutta volumi hyvä tämä on ihan virallista tietoa tilinpäätöksessä kaikki oy joutuu antamaa.

        miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten?

        miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten?

        miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten?

        miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten?

        miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten?

        miten?


      • Anonyymi

        Melkoisen hyvin, jos kaikki toimipisteet ovat jo heti aloittaessaan voitollisia. On toki totta, että autoliikkeet saavat jonkun prosenttiosuuden niistä rahoituksista ja vakuutuksista mitä myyvät. Täytyy toki myös muistaa se, että jos rahoituksessa on vaikkapa nollakorkotarjous, niin tällöin myyjäliike ei saa latinkiakaan tästä rahoituksesta. Myyjäliikkeen saama osuus on siis sidoksissa asiakkaan maksamaan korkoprosenttiin.


    • Anonyymi

      onko kannattavaa olla 191 Tokmannia, entä 10500 Lidliä

      • Anonyymi

        Ei ainakaan LIDL:ejä noin montaa ole - runsas 100 vain.
        Mutta kaiiki ostavat kai ruokaa - ei niinkään autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan LIDL:ejä noin montaa ole - runsas 100 vain.
        Mutta kaiiki ostavat kai ruokaa - ei niinkään autoja.

        Lidejä saattaa euroopassa olla hieman enemmän kuin Suomessa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan LIDL:ejä noin montaa ole - runsas 100 vain.
        Mutta kaiiki ostavat kai ruokaa - ei niinkään autoja.

        Ja Googlen ensimmäinen hakutulos kertoo sen, jonka jo tiesimmekin: "Lidl is a global grocery giant with more than 10,500 stores in 29 countries."


    • Anonyymi

      Idea onkin kaataa muut kilpailijat parhaalla tarjonnalla ja hinnoilla!
      Katso nyt Autosiltaakin, oli pohjoismaiden suurin autoliike yli 800:lla autollaan, mutta antoi periksi Kamuxille.

      Saman tulee tajuamaan vielä Rinta-Jouppi, joka tulee perustamaan pienempiä toimipisteitä pystyäkseen kilpailemaan Kamuxin kanssa.

      • Anonyymi

        eipä ollut lähes koskaan yli 800 , aina 300 - 500


    • Anonyymi

      On ostaa halvalla, käytännössä rahikuluilla keskieuroopan hylkäämä autoja, ja myy täällä ne hyvällä voitolla, varmasti kannattaa.
      Ostajat vaan on niin tyhmiä että maksavat romuraudasta useita tuhansia.

      • Mihin faktoihin tämä väite perustuu?
        Oletko koskaan itse ollut Saksassa?


    • Anonyymi

      Kaikki tuottavat tappiota. Kasvattavat suureksi ja sitten rysähtää.
      Itse ostan ksityisiltä kun auton hinta on alle 20t€.
      Uudet autot ostan maahantuoja yrityksiltä.
      Ikinä en ole käynyt jobbareilla.

    • Anonyymi

      tietysti on

    • Anonyymi

      nähtävästi tornioon avataan pian

      • Anonyymi

        niinpäs on


    • Anonyymi

      en tiedä mutta liiketulos nousee

      • Anonyymi

        Kyllä rahaa pitää tulla, jotta liiketoiminta on järkevällä pohjalla. Ei autokaupan ala ihan pelkkää hyväntekeväisyyttä ole, hyväntekeväisyyteen pyrkii sitten muut.


    • Anonyymi

      Onko kannattavaa olettaa, että naapurissa oleva firma palvelee puoli-ilmaiseksi? Sitten kun ei palvelekaan, niin kannattaako pillastua kuin pikkulikka ja alkaa solvaamaan menestyvää naapurifirmaa?

    • Anonyymi

      En tiedä mutta kertaakaan en ole kamuxilta käytettyä ostanut, enkä muista autoliikkeistä.

      Jostakin syystä löydän parempia edullisemmin ja suoraan käyttäjältä. En tarvitse rahoitusta autoihin joita ostan.

      halvassa autossa on kamuxilla on aina 1000€ extraa vähintään sen verran maksat 3000-4000€ lisää

      • Anonyymi

        Jollainhan se täytyy autokauppiaankin elää. Ei se toimisi että autokauppias myy autoja ilman myyntikatetta, konkurssihan siitä tulisi. Jokainen on kuitenkin vapaa ostamaan autonsa yksityisten kautta, jos niin kokee parhaaksi. Autokaupassa kun firma myy ja yksityinen ostaa, on kuitenkin tämä lakisääteinen virhevastuu olemassa, jota ei ole, jos ostat autosi yksityiseltä.


    • Anonyymi

      On kannattavaa.

      • Anonyymi

        Tornioon avataan pian uusi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tornioon avataan pian uusi

        Saka vai Kamux vai mikä? Kamuxillahan on nyt Torniossa toimipiste, Saka näyttäisi Torniosta vielä puuttuvan.


    • Anonyymi

      tornioon juuri avattu suomen 50. toimpiste.

      • Anonyymi

        Nähtävästi, Torniossa on Kamuxilla neljä ihmistä töissä nettisivujen mukaan. Kolme myyjää ja myyntipäällikkö. Milloinkohan Saka perässä?


    • Anonyymi

      No sen voi varmuudella todeta, että ainakin nyt hetkellisesti Kamuxilla on 50 tappiollista toimipistettä. Sen verran Covid-19 toimintaa kurittaa. Ostajan markkinat ovat toden teolla alkamassa tässä toukokuun aikana, käytetyn auton ostajille jossain määrin uudenkin. Tietysti samalla kuluttajansuoja heikkenee, kun ei tiedä saako tuotevirheistä mitään hyvitystä velkasaneeraukseen tai konkurssiin ajautuneilta autokaupoilta, tämä ei välttämättä sentään Kamuxia koske, siinä puljussa on kassa vielä kohtuullisessa hapessa.
      Mutta, vaikka ostajan markkinat ovatkin alkamassa, ei niistä pääse järkevästi hyötymään, ellei ole akuuttia ostotarvetta ja aika monelta ostotarpeet yllättävän nopeasti kaikkosivat. Itsekin olin ajatellut kakkosauton vaihtoa viimeistään vuoden sisällä, mutta nyt etätöihin siirtyminen on tehnyt kahden auton tarpeen ainakin hetkellisesti hyvin kyseenalaiseksi. Kilometrejä on jäänyt ajamatta kuukausittain noin 1000 jo parin kuukauden ajan.

      • Anonyymi

        Joskus pari viikkoa sitten, ja pari kuukautta, mutta ei ole enää muutamaan viikkoon ollut


    • Anonyymi

      No sen voi varmuudella todeta, että ainakin nyt hetkellisesti Kamuxilla on 50 tappiollista toimipistettä. Sen verran Covid-19 toimintaa kurittaa. Ostajan markkinat ovat toden teolla alkamassa tässä toukokuun aikana, käytetyn auton ostajille jossain määrin uudenkin. Tietysti samalla kuluttajansuoja heikkenee, kun ei tiedä saako tuotevirheistä mitään hyvitystä velkasaneeraukseen tai konkurssiin ajautuneilta autokaupoilta, tämä ei välttämättä sentään Kamuxia koske, siinä puljussa on kassa vielä kohtuullisessa hapessa.
      Mutta, vaikka ostajan markkinat ovatkin alkamassa, ei niistä pääse järkevästi hyötymään, ellei ole akuuttia ostotarvetta ja aika monelta ostotarpeet yllättävän nopeasti kaikkosivat. Itsekin olin ajatellut kakkosauton vaihtoa viimeistään vuoden sisällä, mutta nyt etätöihin siirtyminen on tehnyt kahden auton tarpeen ainakin hetkellisesti hyvin kyseenalaiseksi. Kilometrejä on jäänyt ajamatta kuukausittain noin 1000 jo parin kuukauden ajan.

      • Anonyymi

        Taitaapi olla niin, että vaihtoajoneuvot myyvät uusia paremmin. Saka on palkannut lisää, ja uusien autojen diilerit lomauttaneet. Muutoinkin moni yrittäjä on ollut luvattoman ahtaalla koronan takia. Jos mennään toimialasta vähän sivummalle, niin esimerkiksi Eckerön omistama Birka Cruises meni konkurssiin.

        Jos ihminen on lomautettu, niin ei kai hänellä ensimmäisenä ole mielessä ostaa uutta autoa. Jos autonvaihdolle siinä tilanteessa on tarvetta, niin tottakai hyvä ja oikein hinnoiteltu vaihtoauto on se, mitä ihminen lähtee katselemaan.


    • Anonyymi

      Oletko suuressa tietämyksessäsi sattunut katsomaan isoimmissa päivälehdissä arkisin ilmestyvää pörssilistaa?
      Kamuxin osake oli viime kuussa noussut 23%
      Edellisen vuoden aikanakin 15%
      Lienee toki jo hieman myöhäistä ostaa!

      • Anonyymi

        Moni saa vielä näpeilleen tuolla osakkeella. Eilen ostaneet ottivat tänään turpaan 6,37%.
        Kyse ei kuitenkaan ollut ennusteesta, että Kamux joutuisi velkasaneeraukseen tai konkurssiin ennen joulua...toki niinkin voi käydä. Kyse oli siitä, että ostajien markkina on alkamassa autojen ostamisessa (ei Kamuxin osakkeen), kun kaikki Suomeen kahmitut autot pitää jotenkin saada asiakkaille, mieluummin heti 15-20% alennuksella, kuin vuoden vaihteessa 20% alennuksella 15% alennetusta myyntihinnasta.


    • Anonyymi

      Kyllä on taas viisaat kirjoitukset,
      no pojjaat mites noi omien aisoiden laita?

    • Anonyymi

      Onkohan kannattavaa töhriä yleisiä käymälätiloja surkean "liikkeen" mainostarroilla.

      • Anonyymi

        mink' liikkeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mink' liikkeen?

        Kamuxin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamuxin.

        missä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        missä on?

        Kamuxien lähihuoltamot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamuxien lähihuoltamot.

        kerro muutama esimerkki paikka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kerro muutama esimerkki paikka?

        Ihmisten autojen tarve ei katoa mihinkään vaikka tulisi mikä tauti.
        Autokauppa käy hyvin tälläkin hetkellä.
        Ajaminen vähenee joten bensa. Sähkö ja hydridi tulee suosituimmaksi.
        Etätyöt lisääntyy mutta suomessa matkailu kasvaa. Joten myös se muuttaa auton tarvetta erilaiseksi.
        Kaupparatsu dieselit halpenee ja tulevat ongelmaksi.
        Mutta joidenkin vapaa aikaan hyvin sopivien autojen kauppa lisääntyy räjähdysmaisesti kun saadaan kesälomat käyntiin.
        T. Automyyjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisten autojen tarve ei katoa mihinkään vaikka tulisi mikä tauti.
        Autokauppa käy hyvin tälläkin hetkellä.
        Ajaminen vähenee joten bensa. Sähkö ja hydridi tulee suosituimmaksi.
        Etätyöt lisääntyy mutta suomessa matkailu kasvaa. Joten myös se muuttaa auton tarvetta erilaiseksi.
        Kaupparatsu dieselit halpenee ja tulevat ongelmaksi.
        Mutta joidenkin vapaa aikaan hyvin sopivien autojen kauppa lisääntyy räjähdysmaisesti kun saadaan kesälomat käyntiin.
        T. Automyyjä

        Automyyjän unessa...
        Todellisuudessa autokauppa ei käy tällä hetkellä hyvin. Rahoitusvetoinen autokauppa on lähes pysähdyksissä.
        Automyyjän enneunessa...
        Todellisuudessa Suomessa matkailu ei kasva, korkeintaan mökkimatkoja ajetaan vähän enemmän, joskin todennäköisempää kuin enemmän mökkimatkoja on se, että mökillä vietetty aika vain pitenee ja ajoja tulee sama määrä. Mökkivierailuiden ja muidenkin vierailuiden määrät oletettavasti laskevat merkittävästi, joten Suomessa liikenne tuskin kasvaa, vaikka ulkomaanmatkat jäisivät tekemättäkin ja niin jäävät myös ulkomaanmatkat autolla tekemättä, jolloin mittariin kertyy taas tuhansia kilometrejä vähemmän.
        Vapaa-aikaan sopivien autojen menekki...jos tulot ovat uhattuna, tuskin avoautokauppa, matkailuautokauppa tai urheiluautokauppa tästä piristyy.
        Ne kenellä on kukkaro kunnossa saattavat jonkun alennusherkun käydä ostamassa, mutta suuressa kuvassa sillä ei ole autokauppaa pelastavaa vaikutusta.

        Itse olen seurannut suurimpien käytetyn auton myyjien ilmoittelua viime kuukausina, varaston kierto vaikuttaa todella surkealta. Hinnat eivät ole ilmoituksissa vielä oleellisesti tippuneet, mutta taitavat silti kaupantekotilanteessa tippua jos heiluttaa myyjän edessä 30000€ rahanippua autosta, jonka pyynti on 33900€-34900€ toimituskulut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Automyyjän unessa...
        Todellisuudessa autokauppa ei käy tällä hetkellä hyvin. Rahoitusvetoinen autokauppa on lähes pysähdyksissä.
        Automyyjän enneunessa...
        Todellisuudessa Suomessa matkailu ei kasva, korkeintaan mökkimatkoja ajetaan vähän enemmän, joskin todennäköisempää kuin enemmän mökkimatkoja on se, että mökillä vietetty aika vain pitenee ja ajoja tulee sama määrä. Mökkivierailuiden ja muidenkin vierailuiden määrät oletettavasti laskevat merkittävästi, joten Suomessa liikenne tuskin kasvaa, vaikka ulkomaanmatkat jäisivät tekemättäkin ja niin jäävät myös ulkomaanmatkat autolla tekemättä, jolloin mittariin kertyy taas tuhansia kilometrejä vähemmän.
        Vapaa-aikaan sopivien autojen menekki...jos tulot ovat uhattuna, tuskin avoautokauppa, matkailuautokauppa tai urheiluautokauppa tästä piristyy.
        Ne kenellä on kukkaro kunnossa saattavat jonkun alennusherkun käydä ostamassa, mutta suuressa kuvassa sillä ei ole autokauppaa pelastavaa vaikutusta.

        Itse olen seurannut suurimpien käytetyn auton myyjien ilmoittelua viime kuukausina, varaston kierto vaikuttaa todella surkealta. Hinnat eivät ole ilmoituksissa vielä oleellisesti tippuneet, mutta taitavat silti kaupantekotilanteessa tippua jos heiluttaa myyjän edessä 30000€ rahanippua autosta, jonka pyynti on 33900€-34900€ toimituskulut

        Riippuu liikkestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu liikkestä.

        miten?


    • Anonyymi

      En tiedä missä asut mutta Tampereen autokauppa hyvää ja matkailuautokaupasta taitaa tulla ennätysvuosi.

      • Anonyymi

        Hämmentävän monen matkailuauton ikkunaan on teippailtu myynti-ilmoituksia. Jos nämä kaikki saadaan myydyksi niin ennätysmäärä matkailuautoja vaihtaa omistajaa, mutta se ei ole sellainen ennätys, jota ilmeisesti tarkoitat.
        Tilauksessa olleisiin matkailuautoihin Corona ei tietenkään vaikuta, enkä tiedä minkälainen tilauskanta oli sisässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hämmentävän monen matkailuauton ikkunaan on teippailtu myynti-ilmoituksia. Jos nämä kaikki saadaan myydyksi niin ennätysmäärä matkailuautoja vaihtaa omistajaa, mutta se ei ole sellainen ennätys, jota ilmeisesti tarkoitat.
        Tilauksessa olleisiin matkailuautoihin Corona ei tietenkään vaikuta, enkä tiedä minkälainen tilauskanta oli sisässä.

        Kukaan mihinkään ulkomaille nyt matkusta koronan takia, kyllä se kotimaan matkailu nyt on se päivän sana. Ja matkailuajoneuvot on tähän kotiseutumatkailuun juuri hyviä :).


    • Anonyymi

      Niinkuin olette lukeneet niin matkailuautot menee tosi hyvin kaupaksi.
      On coronasta jotain hyötyä edes.

      • Anonyymi

        Ja henkilöautopuolella taas vaihtoautot myyvät, korona taas pilasi uusien henksuautojen myynnin.


    • Anonyymi

      on kyllä

      • Anonyymi

        Autokaupan saralla isot tuntuvat pärjäävän, heiltä löytyy monesti jotain, mitä pienillä ei ole. Mutta on joitain pieniäkin autoliikkeitä, jotka pärjäävät somemarkkinoinnin avulla. Sakalla taktiikkana on ollut kasvaa näyttävän suuresti, ja jäätävällä kasvulla on tehty sitten paljon massia.


    • Anonyymi

      tietty

    • Anonyymi

      Onhan myös Sakalla muutamassa vuodessa tosi paljon tullut uusia tomipisteitä. Aloittivat tyhjästä, olikohan vuonna 2015, ja nyt on viiden vuoden jälkeen toimipisteitä jo parisenkymmentä. Joten täytyy sen taktiikan jotakuinkin toimia, varmaan Saka on kloonannut toimintansa Kamuxilta.

      • Anonyymi

        Liasää tulee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liasää tulee

        Ihan varmasti Sakalle tulee lisää myyntipisteitä sinne, minne nyt vain katsovat parhaaksi niitä pistää pystyyn. Tästä ei liene yhtään epäselvyyksiä. Onhan niitä kaupunkeja vielä, missä ihan ihmisiä asuu, mutta Sakalla ei ole mitään myyntitoimistoa niissä kaupungeissa. Ei kaikki halua etämyyntinä autoa ostaa, eikä lähteä satojen kilometrien päästä hakemaan autoaan, saati sopia myyjän kanssa treffejä johonkin huoltoasemalle tai baarin nurkkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan varmasti Sakalle tulee lisää myyntipisteitä sinne, minne nyt vain katsovat parhaaksi niitä pistää pystyyn. Tästä ei liene yhtään epäselvyyksiä. Onhan niitä kaupunkeja vielä, missä ihan ihmisiä asuu, mutta Sakalla ei ole mitään myyntitoimistoa niissä kaupungeissa. Ei kaikki halua etämyyntinä autoa ostaa, eikä lähteä satojen kilometrien päästä hakemaan autoaan, saati sopia myyjän kanssa treffejä johonkin huoltoasemalle tai baarin nurkkaan.

        Niin, ja varmaan Kamuxikin avaa tarpeen mukaan uusia myyntipisteitä sinne, minne se vain taloudellisesti on järkevää, mikäli sellaisia alueita vielä Suomesta löytyy. Saka ja Kamux on jo molemmat laajentaneet / laajentamassa myös ulkomaille, Sakallahan on jo Ruotsissakin nimittäin firma. Firmaa Saka tarvii Ruotsissa ainakin siihen, kun ostaavat sieltä autoja ja tuovat niitä tänne Suomeen myyntiin.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        linkki ei toimi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        linkki ei toimi

        Kyllä muuten toimii toi linkki, vai olitko menossa ihan Sakan nettisivuille katselemaan jotain? https://saka.fi/fi/


    • Anonyymi

      Jos katsoo tätä yllä näytettyä kokonaisuutta, niin eivät kaikki myyntipisteet voi olla
      tappiollisia.
      Kannattaa myös muistaa, ettei kenenkään takapuoli pitkään kestä jatkuvaa tappiota.
      Lisäksi on mahdollista, että hyvin myyvät yksiköt tulevat kateellisiksi heikommin menestyville, sillä hehän paikkaavat myynnillään huonompiaan.

      • Anonyymi

        Näin se on. Sakalla kun kaikki toimipisteet taitaa olla saman osakeyhtiön alla, tai ainakin suurin osa, niin se mahdollistaa sen, että ainakin osa toimipisteistä voi tehdä ainakin hetkellistä tappiota, ja näitä tappioita helposti paikataan hyvin menestyvillä toimipisteillä. Jos kaikki toimipisteet olisi hajautettu eri osakeyhtiöihin, tai useampiin eri firmoihin, olisi varmasti suuremmat paineet siihen, että jokaisen toimipisteen olisi syytä olla voitollinen. Kokonaisuutena ajatellenhan Saka numeroiden valossa näyttää voitolliselta firmalta.


    • Anonyymi

      on kyllä

    • Anonyymi

      Etkö osaa lukea tai tulkita taulukoita?
      Mikäli kaikki yksiköt olisivat tappiollisia, toimintaa voi tietenkin jatkaa, kunnes omistajalta rahat loppuvat.
      Harva kuitenkin laittaa vähät kerran verotetut rahansa valmiiksi tappiollisiin toimipisteisiin.

      • Anonyymi

        Niin, no ei tappiollista liiketoimintaa kannata jatkaa. Saka ja Kamux ei taida ainakaan tappiollisia nyt olla, kun pelkästään vaihtoautoihin keskittyneet. Eli siihen, mihin automyynti kannattaa näinä koronan aikoina keskittää. Sakahan on ainakin jopa rekrytoinut henkilökuntaa koronasta huolimatta. Joko kauppa todella käy, tai sitten on palkkaus täysprovisio ilman mitään pohjapalkkaa.


    • Anonyymi

      on kyllä

    • Anonyymi

      on kyllä

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      189
      3638
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      63
      2892
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2732
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2209
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2017
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1657
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1615
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1568
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1419
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1321
    Aihe